بررسی تیپ شخصیتی دشمنان اسپایدرمن براساس آزمون "مایرز- بریگز" (Myers-Briggs)

بررسی تیپ شخصیتی دشمنان اسپایدرمن براساس آزمون "مایرز- بریگز" (Myers-Briggs)

بیایید خصوصیات شخصیتی دشمنان مرد عنکبوتی را بهتر بشناسیم!

بدون هیچ اغراقی می‌توان ادعا كرد كه ماجراهای اسپایدرمن همواره از حضور شماری از متنوع‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های پلید در تاریخ كمیك‌ بوک بهره برده‌اند. شاید از این حیث تنها دشمنان بتمن باشند که به گرد پای دشمنان اسپایدرمن برسند. با وجود آن که بسیاری از دشمنان شوالیه سیاه پوش، تجلی نمادین ایده‌ها و ذهنیت‌هایی مثل معما، کمدی، دوگانگی شخصیتی، ترس، گیاهان، سرما و غیره هستند، اما منشا اکثر دشمنان اسپایدرمن، ریشه در حوادث علمی یا سوء استفاده از علم و فن آوری دارند و به همین دلیل در موازات منشا خود او قرار می‌گیرند. معمولا این دشمنان درست مثل قهرمان عنکبوتی ما، نیرو ها یا لباس هایی دارند که نشان دهنده ی حیوان خاصی است. آن‌ها علاوه بر داشتن این نیرو های مخرب اما جذاب، پیچیدگی های شخصیتی منحصر به فردی نیز دارند كه رمز جاودانگی آنها است. دست آخر این که، تنوع شگرفی در دشمنان اسپایدرمن به چشم می‌خورد: خلافکاران عادی، جانیان خطرناك، تشنگان قدرت، دانشمندان یا نوابغ دیوانه، روسای سازمان‌های جنایتكاری و حتی هیولاهای فضایی!

حالا در این مقاله جالب میخواهیم به عمق شخصیت آنها نفوذ کرده و تلاش کنیم تیپ شخصیتی آنها را مورد شناسایی قرار دهیم. مبنای سنجش ما، "آزمون شخصیت مایرز- بریگز" (Myers-Briggs Type Indicator)   است. لازم به توضیحه که این آزمون یک پرسشنامه روان‌سنجی است که هدف از طراحی آن، اندازه‌گیری ترجیحات فرد در فهم دنیا و چگونگی تصمیم‌گیری است. گسترش‌دهندگان اول روش شناخت شخصیت، کاترین کوک بریگز و دخترش، ایزابل بریگز مایرز بودند که کارهای یونگ را بطور گسترده مطالعه کردند و این آزمون را طراحی کردند. آن‌ها این آزمون را ابتدا در طی جنگ جهانی دوم بدین منظور طراحی کردند تا بتوانند مناسب‌ترین شغل را برای زنانی که در صنعت نظامی کار می‌کردند پیدا کنند. سؤال‌های ابتدایی گسترش یافتند تا اینکه در سال ۱۹۶۲ با عنوان آزمون شخصیت مایرز-بریگز منتشر شدند. با انجام این آزمون شما متوجه می‌شوید که درون‌گرا هستید یا برون‌گرا، در جمع‌آوری اطلاعات شهودی هستید یا حسی، شخصیتی احساسی دارید یا منطقی و در سبک هدایت با جهان خارج ادراکی برخورد می‌کنید یا قضاوتی. این آزمون شخصیت تفاوت‌های روانشناسی را بر اساس چهار بخش متقابل یا دیکوتومی دسته‌بندی می‌کند که در نتیجه باعث ایجاد ۱۶ نوع تیپ شخصیتی می‌گردد. معمولاً این ۱۶ نوع با اشاره به حروف اول هر کلمه شناخته می‌شود. افراد در برقراری ارتباط با دنیای اطراف به دو نوع درونگرا و برونگرا تقسیم بندی می‌شوند.

 

10- پراولر: هنرمند (ISFP)

خصوصیات: هماهنگ، گرم، مستقل، آرام، تودار، یاریگر، حساس، وفادار، خلاق، ملایم، منعطف، دوستانه، همراه

مشاغل مناسب: هنرمند، نجار، معلم، سرآشپز، پزشک اطفال، دامپزشک، فیزیوتراپ، مشاور، طراح، پرستار، نویسنده، موسیقیدان

در آثار ادبی: ISFP ها از خلوتشون لذت می برند، ولی شدیدا با دوستان نزدیکشون صمیمی هستند. اونها معمولا دانش آموزان خوبی نیستند و از تکالیف گریزانند، ولی در عوض به فعالیت های بدنی علاقه مندند.

نمونه: هری پاتر، و همینطور ریچل در سریال دوستان.

نمونه حقیقی: ماری آنتوانت، فرد آستر، باربارا استرایسند، استیون اسپیلبرگ، مایکل جکسن، کوین کاستنر، ژاکلین کندی، موتزارت، و جان تراولتا.

پراولر شخصیتی هستش که در این مقاله معرفی شده است. نمیشه او را خبیث مطلق نامید. به لطف انیمیشن تحسین شده "اسپایدرمن و دنیاهای موازی" نامش بر سر زبان ها افتاده است. او کسی است که مشکلی نداره برای دیگران کار کنه. بنابراین خودش نقشه خبیث و شخصی نمیکشه. پس از انجام تست مایرز- بریگز به این نتیجه میرسیم که او یک ISFP است. ISFP هایی مثل پراولر برای دیگران کار میکنند و توسط آنها استخدام میشوند. یعنی استعداد خودشان را صرف پروژه های دیگران میکنند. آنها همچنین به نزدیکان و عزیزان خود بسیار وفادار هستند (همانطور که در آن انیمیشن دیدید پراولر چقدر به برادر زاده اش، مایلز، وفادار بود و دوستش داشت). آنها همچنین آدم های عمل گرایی هستند و برای محافظت از خانواده های خود دست به هر کاری میزنند.

   

9- آفتاب پرست: مرشد (ENFJ)

 آفتاب پرست: مرشد (ENFJ)

خصوصیات: کمال گرا، کاریزماتیک، اجتماعی، منظم، انتزاعی، فداکار، حمایتگر، مشوق، گرم، پیچیده، نوع دوست، مردم گرا، وفادار، رهبر، پرشور، مثبت نگر، صادق، خلاق، حساس، ماهر در متقاعد کردن دیگران

مشاغل مناسب: هنرمند، معلم، پروفسور، مشاور، دیپلمات، نویسنده، موسیقیدان، هنرپیشه، پرستار، هنرمند، سیاستمدار، روانشناس

در آثار ادبی: ENFJ ها مصمم هستند و از بی عدالتی های اجتماعی خشمگین میشن. اونها اجتماعی هستند و روابطشون رو جدی می گیرند.

نمونه: چارلز دارنی در داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز؛ و همینطور بیلبو باگینز در ارباب حلقه ها، کاترین در بلندی های بادگیر، جسی در پیش از طلوع و پیش از غروب، و جولز در قصه های عامه پسند.

نمونه حقیقی: فرانسوا میتران، باب سگت، دیــک ون دایک، میخاییل گورباچف، مارتین لوتر کینگ، بن استیلر، بن افلک.

ENFJ ها معمولا اول صف هستند برای انجام دادن کار! به دیگران هم الهام میدهند تا ازشون پیروی کنند. و جالبه که آفتاب پرست اولین دشمن مرد عنکبوتی در دنیای کمیک بود! یعنی او بود که برای اولین بار بر علیه او شرارت کرد و راه را به دیگران نشان داد. او همچنین مثل دیگر ENFJ ها بسیار تیم محور است. بنابراین دیده شده که در تیم های ابرقهرمانی حضور داشته یا در کنار برادر ناتنی خودش یعنی کریون شکارچی کار کرده. آنها همچنین در متقاعد کردن دیگران استاد هستند و البته میدونید که قابلیت اصلی آفتاب پرست اینه که تغییر ظاهر میده و دیگران را "متقاعد" میکنه که فرد دیگری است!

 

8- کریون شکارچی: ناظر (ESTJ)

 کریون شکارچی: ناظر (ESTJ)

خصوصیات: قاطع، نتیجه-محور، سخت گیر، اجتماعی، منطقی، سخت کوش، موثر، صریح، وفادار، سنتی

مشاغل مناسب: قاضی، مدیر مالی، مهندس، پروفسور، فرمانده نظامی، معلم، محقق، دانشمند، کارآگاه

در آثار ادبی: ESTJ ها معمولا نقش رهبری کنندگان مقتدر و سرسخت رو دارند، که می تونه رئیس، پدر یا مادر، قاضی، یا شخصیت نظامی باشه.

نمونه: بورومیر در رمان سه جلدی ارباب حلقه ها، اثر جی آر آر تالکین؛ و همینطور پرنسس لیا در جنگ ستارگان، و تونی سوپرانو در سریال The Sopranos

نمونه حقیقی: جورج دبلیو. بوش، بث دیویس، دنیل کرگ

ESTJ ها در دنیاهای مطابق نقشه و برنامه یا شسته و روفته (cut-and-dried) زندگی میکنند. شما این موضوع را در کریون شکارچی مشاهده میکنید. جهان بینی او زیاد ربطی به خیر و شر نداره. یعنی در دنیای او شما یا بقا پیدا میکنی یا میمیری. درست مثل دیگر ESTJ ها ، کریون هم به شدت هدف محور است. به طور مثال هدفش از اول این بود که جانواران عجیب دنیا را شکار کند. همین الان هم در رویداد Hunted شاهد هستیم که یک هدفی در ذهن داره که به خاطرش حاضره دست به هر کاری بزنه. درسته که در گروه هایی مثل شش خبیث هم بوده ولی حتی در آن تیم ها نیز اهداف خاص خودش را حفظ کرده.

 

7- کینگ پین : متفکر (INTP)

 کینگ پین : متفکر (INTP)

مشاغل مناسب: پروفسور، دانشمند، انیماتور، مهندس، روانپزشک، روانشناس، مخترع، فیلسوف، هنرمند، معمار، مترجم، موسیقیدان، قاضی، وکیل، محقق، بانکدار، مدیر پروژه، ریاضیدان، عکاس

در آثار ادبی: بهترین توصیفی که از INTP ها میشه ارائه کرد، دانشمندان دیوانه است. اونها هوش فوق العاده ای دارند ولی در عین حال غیر عادی هستند، و ممکنه ذهنشون رو ایده های مختلفی اشغال کنه ولی قادر به تحققشون نباشند.

نمونه: آقای رمزی همسر مسن و فیلسوف مآب خانم رمزی در کتاب به سوی فانوس دریایی اثر ویرجینیا وولف؛ و همینطور دکتر در سریال دکتر هو ، اش در بیگانه، و والتر در سریال فرینج.

نمونه حقیقی: آبراهام لینکلن، چارلز داروین، کارل یونگ، سقراط، رنه دکارت، مریل استریپ، آلبرت انیشتین.

ویلسون فیسک مدتیه که حسابی مشهور شده است. او نه تنها خبیث اصلی و بسیار جذاب سریال تحسین شده "بی باک" در شبکه نتفلیکس بود بلکه در انیمیشن سینمایی اُسکار گرفته "مرد عنکبوتی و دنیاهای موازی" نیز به عنوان خبیث اصلی داستان حضور داشت. کلا فیسک یک خبیث شگفت انگیزه. پس از انجام تست مایرز- بریگز به این نتیجه میرسیم که او یک INTP است. یعنی یک استراتژیست بسیار قهار که قهرمانان مارول را با برنامه ها و نقشه های پیچیده و نبوغ آسا به چالش میکشد. او همچنین میتونه متفاوت فکر کنه. یعنی به قول انگلیسی ها think outside the box. احتمالا به همین دلیل هم هست که تونست هویت مخفی اسپایدرمن و بی باک را کشف کنه. و در نهایت اینکه فیسک یک مرد خود ساخته است که خودش، خانواده اش و عزیزانش برایش بیشترین ارزش و اهمیت را دارند. بنابراین شما باهاش همذات پنداری میکنید.

 

6- کارنیج: سرگرم کننده (ESFP)

کارنیج: سرگرم کننده (ESFP)

خصوصیات: اجتماعی، هیجان زده، با نشاط، عاشق تحرک، مشکل گشا، عملی، کارآمد، خاکی، دوستانه، گرم، ماجراجو، تجربه گرا، عاشق تفریح، علاقه مند به مورد توجه بودن، خوش صحبت

مشاغل مناسب: هنرپیشه، مربی، تهیه کننده فیلم، ورزشکار، هنرمند، طراح مد، نقاش، کمدین، موسیقیدان، عکاس، ناظر، خواننده، خبرنگار، پرستار، رقــاص

در آثار ادبی: ESFP ها با انگیزه و جذابند، و به راحتی حوصله شون سر میره، به همین دلیل از این شاخه به اون شاخه می پرن و زود علایقشون عوض میشه.

نمونه: والتر مورل در پسران و عشاق اثر دیوید هربرت لارنس، همسرش رو در مراسم رقـــصی شیفته خودش می کنه و به سرعت با هم ازدواج می کنند، و به زودی هم از همسرش و هم از شغلش خسته میشه. موارد دیگه: هومر سیمپسون در سیمپسون ها، و الاغ در شرک.

نمونه حقیقی: باب هوپ، الویس پریسلی، الیزابت تیلور، رونالد ریگان، بیل کلینتون، پابلو پیکاسو، مریلین مونرو.

معمولا دشمنان اسپایدرمن دنبال هدفی هستند. یعنی انگیزه ای برای خباثت خود دارند. مثلا دنبال شهرت، ثروت یا دانش هستند. پس دلیلی ملموس دارند که اسپایدرمن یا قانون را به چالش میکشند. ولی کارنیج (کلتوس کسدی) این طور نیست. کلتوس کسدی کارش رو میکنه چون ذاتش اینطوریه هم به عنوان یک انسان ، هم به عنوان یک قاتل سریالی و هم از وقتی که با سیمبیوت فضایی پیوند خورده. از اون دسته خبیث هایی هستش که شرارت را به خاطر خود شرارت دوست میداره. همون هایی که وسط جنایات شنیع خود همیشه لبخند میزنند. کارنیج از زنده بودن لذت میبره و مثل یک شومن (showman) میمونه و باعث میشه در دسته ESFP ها طبقه بندی بشه. البته یک ESFP    قاتل و خنده رو!

 

5- گربه سیاه: مشوق (ESTP)

گربه سیاه: مشوق (ESTP)

خصوصیات: واقع گرا، اهل عمل، منطقی، با نشاط، اجتماعی، با معلومات، صریح، تجربه گرا، با پشتکار، با انگیزه، خطر پذیر، سازگار، منطقی

مشاغل مناسب: نجار، کارآگاه، کمدین، کشاورز، راننده، نظامی، آتش نشان، افسر پلیس

در آثار ادبی: ESTP ها با درک پیچیدگی ها قادر به برقراری ارتباط بهتر با دیگران هستند. اونها جذاب و باهوشند و مدام در حال تکاپو هستند.

نمونه: هاکلبری فین در ماجراهای هاکلبری فین؛ و همینطور سانی کورلئونه در پدرخوانده، وینسنت وگا در قصه های عامه پسند، و البته جیمز باند.

نمونه حقیقی: جک نیکلسون، مدونا، ارنست همینگوی، ادی مورفی، بروس ویلیس، مایکل جی. فاکس، جوآن کیوزاک، و چاک نوریس.

برخی اغلب گربه سیاه (فلیشیا هاردی) را با زن گربه ای (سلینا کایل) دنیای بتمن مقایسه میکنند که اصلا مقایسه درستی نیست و همانطور که در این مقاله نیز گفته بودیم منبع الهام بخش گربه سیاه کسی دیگری بوده و او وقتی خلق شد شخصیت پردازی اش کاملا با شخصیت پردازی زن گربه ای فرق داشت. اما هر دوی آنها بین خیر و شر در رفت و آمد بوده اند! گربه سیاه سارقی است که با اسپایدرمن رابطه رومانتیک داشته و گاهی هم متحدش بوده است. این مساله نشان میدهد که فلیشیا هاردی بسیار انطباق پذیر است و این خصوصیت بارز ESTP هاست: سازگاری. آنها انسان هایی هستند که براساس وضعیت حال حاضر خود تصمیم میگیرند و اقدام میکنند. بسیار هم جذاب هستند و میتوانند دلربایی کنند.

 

4- والچر: مدافع (ISFJ)

 والچر: مدافع (ISFJ)

خصوصیات: با ثبات، آرام، هوشیار، مرتب، محتاط، فداکار، مهربان، وفادار، باملاحظه، شنونده خوب

مشاغل مناسب: مهندس، مکانیک، دفتردار، پرستار، مددکار، مشاور، نویسنده، کتابدار، محقق

در آثار ادبی: ISFJ ها با توجه به طبیعت مراقبت گر و تمایلشون به پشت پرده بودن، معمولا نقش های فرعی رو به عهده دارند. اونها سخت کوش، منظم، و آرام هستند.

نمونه: دکتر واتسن در کتاب های شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل؛ و همینطور دیوید کاپرفیلد در اثر چارلز دیکنز ، ملانی هامیلتون در بربادرفته مارگارت میچل، و افلیا در هملت شکسپیر

نمونه حقیقی: لوئیزا می الکوت، لرد تنیسون، باربارا بوش، مادر ترزا، جیمز استیوارت، مایکل کین.

آدریان تومز ملقب به والچر (کرکس) یک نقطه عکس فوق العاده برای پیتر پارکر است. پیتر جوان و شوخ طبع است ولی والچر پیر و غُرغُرو! او درست مثل همه آدم های ISFJ ، روش های خاص خودش را دارد. وقتی کسی جهان بینی اش را به چالش میکشه به شدت عصبانی میشه  بنابراین واکنش هایی داره که خشن و بی رحمانه هستند. در دنیای فیلم های سینمایی مارول شاهد بودیم که والچر بسیار در قبال خانواده خودش وفادار است و ازشون دفاع میکنه. ولی در عین حال یادتونه این والچر (که نقشش را مایکل کیتون بازی میکرد) بسیار روی جهان بینی و نظرات خودش پافشاری میکنه. ISFJ ها در ضمن ذهن های مکانیکی دارند و همانطور که میدونید والچر چه در دنیای کمیک و چه در دنیای سینما قبلا یک مهندس بوده.

 

3- میستریو: صنعتگر (ISTP)

 میستریو: صنعتگر (ISTP)

خصوصیات: سازگار، ماجراجو، کارگشا، فنی، صریح، نتیجه گرا، منطقی، عملی، نترس، خودکفا، غیر احساساتی، مستقل، فعال

مشاغل مناسب: ورزشکار، مکانیک، مشاغل نظامی، مهندس، آهنگر، کارآگاه، راننده، خلبان، افسر پلیس، برنامه نویس، تکنسین فنی.

نمونه: فیلیپ مارلو در خواب بزرگ اثر ریموند چندلر؛ و همینطور بلوندی در خوب، بد، زشت، و هان سولو در جنگ ستارگان.

نمونه حقیقی: چارلز برانسون، تام کروز، جیمز دین، کلینت ایستوود، فرانک زاپا، جان مالکویچ، رابین کوک، کاترین هپبورن، آوریل لاوینیه، و بروس لی.

ISTP ها استاد حرفه خودشون هستند. میستریو هم در زمینه خودش که جلوه های ویژه و ایجاد توهمه، استاده. کلا برای خودش یک پا صنعت گره! شما کافیه به داستان "پیرمردی به نام لوگان" (که اینجا ترجمه شده) دقت کنید تا بفهمید چه توهمی درست کرد که باعث شد ولورین هم تیمی های خودش را بکشه. میستریو در ضمن مثل دیگر ISTP ها بسیار ماجراجو و نتیجه گرا هستش.

 

2- دکتر اختاپوس: وظیفه شناس (ISTJ)

دکتر اختاپوس: وظیفه شناس (ISTJ)

خصوصیات: وظیفه شناس، جدی، باثبات، وفادار، منظم، قابل اعتماد، پیرو قانون

مشاغل مناسب: فرمانده نظامی، برنامه نویس، افسر پلیس، حسابدار، کتابدار، دانشمند، ویراستار

در آثار ادبی: ISTJ ها معمولا شخصیت دوم هستند و گاهی در برابر شخصیت اصلی قرار می گیرند. این کاراکترها پایبندی تام و کامل به قوانین و سنت ها دارند.

نمونه خیالی: شخصیت سربازرس ژاور در رمان بینوایان، اثر ویکتور هوگو

نمونه حقیقی: جورج واشنگتن، هنری فورد، جورج اچ. دبلیو. بوش، کاندولیزا رایس، کرک داگلاس، آنتونی هاپکینز.

دکتر اتو اکتاویس دانشمند ترین دشمن اسپایدرمن است. او اهل آنالیز و منطق است و مشکلات پیچیده را با راه حل های از پیش تعیین شده از سر راه بر میدارد  و به تحقیق و بررسی بسیار اعتقاد دارد. به همین دلیل او یک ISTJ است. دانشمندان و فلاسفه اغلب در این دسته طبقه بندی میشوند. مدیران برجسته هم این تیپی هستند و اگه یادتون باشه اکتاویس در کمیک های اسپایدرمن تونست شرکت "صنایع پارکر" را درست کنه و به موفقیت برسونه (ولی بعدا خود پیتر پارکر گند زد توش!). او همچنین رئیس و تشکیل دهنده گروهی به نام "شش خبیث" بوده. او همچنین عقده برتر بودن داره و به همین دلیل بود که وقتی رفت داخل جسم و ذهن پیتر پارکر اسم خودش را "اسپایدرمن برتر" گذاشت. او همچنین نشان داده به کسانی که دوست داره وفاداره و وظیفه خودش میدونه ازشون محافظت کنه.

 

1- گرین گابلین: مبتکر (ENTP)

 گرین گابلین: مبتکر (ENTP)

خصوصیات: نوآور، دارای قوه تخیل قوی، نترس، منعطف، تئوریک، کنجکاو، منطقی، با انگیزه، پیچیده، کار آفرین، کارآمد

مشاغل مناسب: مهندس، وکیل، روزنامه نگار، مخترع، روانپزشک، سیاستمدار، نویسنده، دانشمند، مشاور، بازیگر، موسیقیدان، کمدین

در آثار ادبی: ENTP ها سریع الانتقال هستند و زبان تندی هم دارند، و به سرعت کسل میشن. اونها رهبران خوبی هستند ولی تنهایی و استقلال رو ترجیح میدن.

نمونه: ویلی وانکا در چارلی و کارخانه شکلات سازی، و همینطور دکتر امت براون در 3گانه بازگشت به آینده، و تام سایر.

نمونه حقیقی: اسکندر کبیر، والت دیزنی، نیکولا تسلا، تئودور روزولت، تامس ادیسون، جولیا چایلد، آلفرد هیچکاک، تام هنکس، سلین دیون، متیو پری.

در بازی خارق العاده ای که اخیرا برای کنسول PS4 از اسپایدرمن منتشر شد دیدیم که نورمن آزبورن شهردار شده است و میخواهد دوباره انتخاب شود. در دنیای کمیک هم بارها دیده شده است که نورمن به عنوان بزرگترین دشمن اسپایدرمن جاه طلب بوده. به طور مثال او توانست برای مدتی رئیس سازمان شیلد بشه و اسم اون رو به همر (Hammer) تبدیل کنه تا به اهداف پلید خودش برسه. در کمیک Earth X هم دیدیم که نورمن تونسته از نفوذ و ثروت خودش استفاده کنه تا رئیس جمهور آمریکا بشه. شاید این خصوصیت برای کسی مثل او که ماسک گابلین میزنه و همچون آدم های مجنون به نظر میرسه عجیب به نظر برسه ولی آدم های تیپ ENTP بسیار نترس ، مبتکر و جاه طلب هستند. البته گاهی بی ثباتی هم در شخصیت اونا به چشم میاد ولی همیشه رهبران خوبی میشوند (به خصوص در عرصه سیاست). اونا شور و اشتیاق زیادی برای رسیدن به برنامه های خود دارند و میتونند در آن واحد چندین و چند مشکل را حل کنند.

  

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

شخصیت شناسی/شبیه کدام قهرمان دنیای سینمایی مارول هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام عنکبوتی هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام شخصیت انیمیشن "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی" هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام یک از دشمنان مردعنکبوتی هستی؟

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sina18482
#1 sina18482 1398-01-11 15:27
مقاله عالی بود فقط جا ونوم خالی بود .
فک کنم از اول همه منتظر شماره یک بودن
* فقط اسکندر لقب کبیر نیست!
نقل قول کردن
theavengers3
#2 theavengers3 1398-01-11 15:47
دستتون درد نکنه آقای ترابی مقاله خوب و بجایی بود :P
خصوصیات گرین گابلین خیلی جالبن خدایی . نترس :cry:

یه سوال هم داشتم مرد عنکبوتی جمعا چند تا شماره ی کمیک داره . اونجوری که دیدم باید بالای هزار شماره داشته باشه :eek: ؟
نقل قول کردن
iron man mark52
#3 iron man mark52 1398-01-11 15:57
سلام
استاد مقاله جالبی بود اما تعداد خبیث ها کم بود یعنی بقیه خبیث ها هم تیپ هایی نزدیک به این تیپ های شخصیتی دارن؟
راستی ببخشید یه مدت نبودم سایت نمی ذاشت وارد شم فکر کنم مشکل از سرورا بود.
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1398-01-11 23:34
جالبه که جوکر و گرین گابلین همیشه با هم مقایسه میشن ولی در اصل جوکر و کارنیج بیشتر به همدیگه شباهت دارند و هر دو بخاطر سرگرمی دست به شرارت و جنایت میزنند. منتها گرین گابلین همیشه خصومت شخصی رو داره. بنظرم همین باعث شد که تو کمیک مشترک اسپایدی و بتمن از این دو ویلن استفاده کنند.

کاراکتر دکتر اتو خیلی جالبه. یه دانشمند قهاره که باور نداره کاراش بی اشتباهه. یا اینکه همش به خودش تلقین میکنه که کاراش درسته. همین خصوصیاتش باعث شد که تو سینما هم یکی از برترین ویلن ها باشه.

مقاله در نوع خودش جالب بود.
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#5 Abootaleb2PAC 1398-01-11 23:59
سلام خسته نباشی استاد ترابی،
فوق العاده بود این مقالتون، تنوع داشت و موضوع جدیدی در مقالات سایت اضافه کردید.
من از تک تک موردها لذت بردم اما از گرین گابلین بیشتر...
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#6 Mr. MARVEL 1398-01-12 00:18
واقعا جالب بود.من هم با اقا سینا و کاربر theavengers3 موافقم. مرسی از مقاله خوبتون.
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1398-01-12 00:50
به نقل از theavengers3:

یه سوال هم داشتم مرد عنکبوتی جمعا چند تا شماره ی کمیک داره . اونجوری که دیدم باید بالای هزار شماره داشته باشه :eek: ؟

بله همینطوره کمیک های مرتبط با مرد عنکبوتی بیشتر از هزارتا شمارس. کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که بالاتر از هشتصدتاس و کمیک های پیتر پارکر مرد عنبکوتی خارق العاده بیشتر از سیصد شماره چاپ شده. ولی بازم غیر اینا عناوین دیگه هم هست. اره بیشتر از هزارتاس ولی عناوین تکی اسپایدرمن مثل کمیک های اکشن سوپرمن و یا کمیکهای کارآگاهی بتمن هنوز به هزار شماره نرسیده.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#8 Spider-Fan 1398-01-12 01:21
#7:
درسته.
تا اونجا که من می‌دونم تا سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۱۰۰ عنوان از اسپایدرمن منتشر شده.
نقل قول کردن
Super Soldier
#9 Super Soldier 1398-01-12 19:43
به قول معروف "هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد"
واقعا دیگه تا اینقدر به عمق چیزی پی نبرده بودم :o
ممنون از استاد ترابی عزیز که اینقدر موشکافانه ابعاد متنوع و جالبی رو از یه شخصیت باحال به ما نشون میده 8)
نقل قول کردن
Frank castle
#10 Frank castle 1398-01-14 00:57
یکی از عجیب ترین مقاله هایی بود که خوندم واقعا حدسم نمیزدم یکی پیدا بشه همچین مطلبی رو بنویسه .
واقعا نویسنده این مطلب بسیار خوش ذوق بوده که همچین مطلبی رو نوشته .در اوردن تیپ شخصیتی شونم یجورایی خیلی سخت بوده چونکه علاوه بر اشراف بر شخصیت ها باید قوه تخیل خوبی هم داشته باشه تا شما بتونید گزینه درست رو پیدا کنید توی ازمون .
و اقای ترابی هم یه خلاقیت قابل تقدیر به خرج دادن که تنها به ترجمه استنباط نکردن و نقل خصویات و مشاغل و نمونه داستانی و حقیقی شونم اضافه کردن .
ممنون
نقل قول کردن
mehran spidey
#11 mehran spidey 1398-06-17 12:00
خیلی ممنونم از استاد ترابی بابت این مقاله ی جالب و خواندنی !

خصوصیات شخصیتی گرین گابلین/نورمن آزبورن باعث شده تا اون رو یکی از برترین ویلن های کمیک بوکی بدونم . فردی متفکر و به ظاهر خوش قلب که درون خودش یک هیولای سبز رنگ وجود داره !(( نورمن یه جورایی منو یاد والتر وایت میندازه . )) جدای از اون دیدیم که چه خوب مارول در آثار مختلفش تونسته از خصوصیات شخصیتی گرین گابلین بهره ببره و اون رو نشون بده .

پ.ن : تبریک میگم به کمیک فن ها بابت موفقیت فیلم جوکر ، شیر طلایی رو ازآن خودش کرد ! و البته بیشتر از همه تشکر میکنم از کانال سایت اسپایدی که زودتر از خیلی کانال های دیگه این رو اطلاع رسانی کرد ;-)
نقل قول کردن
M.S.A
#12 M.S.A 1398-06-17 14:12
در بخش مقدمه:
معما: لیدرل
کمدی:جوکر
دو شخصیتی:تو فیس
سرما:مستر فریز
گیاهان:پویزن آیوی
ترس:؟؟؟؟؟
(لطفاً بگید)
نقل قول کردن
mehran spidey
#13 mehran spidey 1398-06-17 15:23
#12

مترسک((Scarecrow)) یکی از دشمنان بتمن هست که عنصر ترس رو برای شکست دادن حریفانش به کار میبره .
نقل قول کردن
M.S.A
#14 M.S.A 1398-07-09 15:59
ممنون!
یکی از خبیث های مورد علاقه ی منه
نقل قول کردن
magic sinbad
#15 magic sinbad 1399-06-09 04:08
پس چرا intj نیست ؟ البته خب ، حق میدم چون کمیابن ! .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید