10 کمیک بوک درباره مولتی ورس (Multiverse) که بعد از "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" باید بخوانید

10-کمیک-بوک-درباره-مولتی-ورس-multiverse-چندجهانی-که-بعد-از-مرد-عنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-باید-بخوانید-اسپایدرمن-نو-وی-هوم-دنیاهای-موازی

اگر از ایده چند جهانی (مولتی ورس) فیلم "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" خوشتان آمده پس باید این 10 داستان اسپایدرمن را بخوانید!

مقدمه: فیلم مورد انتظار "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"سرانجام از راه رسیده و میهمان سینماهای جهان است. این فیلم تونسته هم دل منتقدین رو به دست بیاره و هم اینکه رکوردهای فروش جالبی از خودش بر جای بگذاره. یکی از دلایل موفقیت این فیلم قرار گرفتن چند قهرمان و ابرشرور از دنیاهای موازی در کنار یکدیگر است که ایده مولتی ورس را در MCU به اوج خود رساند. اگر از این ایده خوشتان آمده پس حتما این 10 داستان را نیز پس از تماشای این فیلم را باید بخوانید!

 

مقالات زیر هم موضوع مشابهی دارند و باید بخوانید:

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

10 داستان کمیک بوکی که میتوانند دستمایه قسمت های بعدی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قرار بگیرند

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 کمیکی که الهام‌بخش فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست» بودند

  

10- داستان های وات ایف؟ (What If?)

10- داستان های وات ایف؟ (What If?)

ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺎی What If? ﻭﻗﻮﻉ ﻫﺮ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻣﻤﮑﻨﻪ ! ﺍﯾﻦ ﺳﺮﯼ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺎﯼ ﺟﺎﻟﺐ ﻭ ﭘﺮﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 1977 ﻭﺍﺭﺩ ﺍﺳﺘﻮﺭﯼﻻﯾﻦ ﮐﻤﯿﮏﺑﻮﮎﻫﺎﯼ ﻣﺎﺭﻭﻝ ﺷﺪﻧﺪ، ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﯽﺷﻤﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖﻫﺎﯼ ﻣﻮﺍﺯﯼ ﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺭﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﻟﺘﯿﻮﺭﺱ ﻋﻈﯿﻢ ﻣﺎﺭﻭﻝ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ. ﻣﻌﻤﻮلاً ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺮ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺣﻮﻝ ﻣﺤﻮﺭ ﯾﮏ ﺳﻮﺍﻝ ﺧﺎﺹ ﻣﯿﭽﺮﺧﻪ، ﻣﺜلاً "چی ﻣﯽﺷﺪ ﺍﮔﺮ ﻋﻤﻮ ﺑﻦ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ؟" ﯾﺎ ﭼﻤﯿﺪﻭﻧﻢ، ﻣﺜلاً "ﭼی ﻣﯽﺷﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﺳﺘﻮﺭﻡ ﻗﺪﺭﺕ ﻓﻮﻧﯿﮑﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺷﺖ؟" ﯾﺎ ﯾﻪ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﭼﯿﺰﯼ ! ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖﻫﺎ ﯾﺎ ﺭﻭﯾﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﻣﺎﺭﻭﻝ ﺍﺯ ﺑُﻌﺪ ﻭ ﺯﺍﻭﯾﻪﺍﯼ ﮐﺎﻣلاً ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﻨﮕﺮﻧﺪ، ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ، ﺍﺯ ﺍﻭﻥﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﻭ ﮐﺎﻣلاً ﻣﺠﺰﺍ ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﺭﺥ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ، ﺑﻪﺷﺪّﺕ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﯿﺘﻮﻧﻦ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮﻩ ﻭ ﺟﺬﺍﺏ ﺑﺎﺷﻨﺪو ضمن اینکه خیلی از آنها درباره مولتی ورس و دنیاهای موازی هستند. برای آشنایی با این داستان ها توصیه میکنیم حتما این مقاله یا این مقاله را بخوانید. این کمیک هم حرف نداره.

 

9- داستان های "دختر عنکبوتی"

«مِی دِی پاركر» از دنیای شماره 982 (ملقب به «دختر/ زن عنكبوتی»)

«دختر عنکبوتی» در  دنیای شماره 982 که بهش MC2 هم گفته میشود،  دختر واقعی پیتر پاركر است كه پس از بازنشسته شدن پدرش به مبارزه با جرم و جنایت روی آورد. او و برادرش ، «بِنجامین پارکر» در رویداد "دنیای عنکبوتی" نقش زیادی داشتند. قبلا مقاله كامل و مفصلی درباره او نوشته ایم كه برای خواندن آن اینجا را كلیك كنید. سری اول کمیک بوک های او بسیار محبوب و خواندنی بودند و هواداران بسیار متعصب و فراوانی هم داشتند. اما در رویداد "دنیای عنکبوتی" و با کشته شدن پدر و مادر این شخصیت (این مقاله را بخوانید) به نظر رسید مارول عمداً کاری کرد که دیگر حضور محسوسی در دنیای کمیک نداشته باشد و لقب «دختر عنکبوتی» را به آنیا کورازون در دنیای اصلی خود بدهد! ولی برای هواداران فقط یک دختر عنکبوتی وجود داشته و خواهد داشت و اونم می دی پارکر دختر واقعی پیتر پارکر و مری جینه ...! میتونید این سری را با حضور دختر عنکبوتی به زبان فارسی بخوانید.

 

8-  کمیک های Exiles

پيتر پاركر دنیای 15 (ملقب به The Spider)

کمیک های Exiles  واقعا فوق العاده بودند (مخصوصا شماره های 1 تا 25 از سری اولش) . در این کمیک گروهی از قهرمانان از دنیاهای مختلف مارول در قالب گروهی به نام Weapon X، ماموریت های خاصی را انجام میدادند. به طور مثال در شماره 12 که سال 2002 چاپ شد ما شاهد یکی از بدترین نسخه های مرد عنکبوتی بودیم که بهش میگفتند The Spider. او پیتر پارکری بود که در دنیای خودش یک قاتل روانی بود و به 67 حبس ابد محکوم شده بود!!! ضمن اینکه با سیمبیوت کارنیج هم پیوند خورده بود. او عضو گروه Weapon X شد ولی قصدش کمک نبود بلکه میخواست به دنیاهای دیگه بره و آنجا را هم به خاک و خون بکشه. آخرش با اشعه آتشین «فایراستار» از پا درآمد. و یا شماره 20 این سری مربوط به  ویروس "تکنو-ارگانیک" (Techno-Organic Virus) بود که مواد ارگانیک را به مواد مصنوعی و ماشینی تبدیل میکند (سلول های تکنو ارگانیکی مثل ماشین های مستقل عمل میکنند و هم ویروس و هم اطلاعات مربوط به ناقلین آن را حمل میکنند) در این کمیک که در دنیای شماره 8545 مارول جریان داشت، مرد عنکبوتی به این ویروس مبتلا شد و لباسش هم به زرد و سیاه تغییر رنگ داد منتهی به سبک شخصیت «وارلاک» در کمیک بوک های New Mutants (الگوی تار عنکبوت نیز کل لباسش را پوشانده بود).

 

7- مردان عنکبوتی 

مردان عنکبوتی

اگر در فیلم "راهی به خانه نیست" عاشق ایده همکاری بین پیتر پارکرِ تام هالند با دیگر مردان عنکبوتی شده اید پس این داستان هم میتونه خیلی براتون جذاب باشه. در کل شخصیت مایلز مورالز خیلی سریع در دنیای کمیک به شهرت و موفقیت و محبوبیت دست یافت. داستان های او در یک دنیای موازی به نام دنیای Ultimate جریان داشت و به همین دلیل هواداران خواستار یک کراس اور (داستان مشترک) با پیتر پارکر دنیای اصلی بودند. برایان مایکل بندیس (خالق مایلز مورالز)  هم به حرفشون گوش داد و داستان فوق العاده ای نوشت به نام "مردان عنکبوتی" که در اینجا براتون ترجمه شده و در آن پیتر پارکر دنیای اصلی به دنیای التمیت میره و با مایلز مورالز دیدار میکنه! این داستانِ مهم، لحظات ماندگار فراوانی هم داره و باعث شد تا ارتباط بین دنیای اصلی مارول و دنیای التمیت برقرار بشه. پایان این داستان هم دارای پیچش جالبی بود و نشون داد در دنیای اصلی مارول هم یک مایلز مورالز وجود دارد! تا اینکه در سال 2017 برایان مایکل بندیس بالاخره با نوشتن قسمت دوم "مردان عنکبوتی" پاسخ این سوال را داد که این مایلز مورالز کی بوده. ما این کمیک را هم براتون در اینجا ترجمه کرده ایم که داستان بسیار مهمیه چون نشان میده دنیای التمیت پس از وقایع رویداد "جنگ های پنهان" هنوز زنده است! ضمنا شما میتونید سری جدید و جذاب کمیک بوک های مایلز مورالز را نیز در اینجا بخونید. 

 

6- جنگ های پنهان (Secret Wars)

جنگ های پنهان (Secret Wars)

به محض اینکه آقای «جاناتان هیکمن» نویسنده کمیک های Avengers شد ، ایده "شکاف ها" (Incursions) رو مطرح کرد که در واقع حفره ای در مولتی ورس است (که به خاطر وقایع رویداد "عصر الترون" به وجود آمده بود) و باعث شد تا دنیاهای موازی سر از جایی دربیاورند که دنیای اصلی مارول در آن است. بنابراین سئوال این بود که اگر بهم بخورند چی میشه؟ آیا حاضری اونا رو منهدم بکنی تا دنیای خودت نجات پیدا کنه؟ اولش گروه Illuminati (که از قوی ترین و با نفوذ ترین موجودات دارای نیروهای فوق بشری جهان تشکیل شده) گفتند که حاضرند این کار رو بکنند ولی رفته رفته شکاف ها بیشتر و بیشتر شد و اونا دیگه نمیدونستند باید چیکار کنند. در نتیجه گروه مخفی Cabal شکل گرفت که وظیفه اش نابودی دنیا ها بود. در نهایت، دنیای "التمیت" (Ultimate Universe) بدقلق بازی (!) در آورد، یعنی یه سختی میشد نابودش کرد. دلیلش هم وجود نسخه التمیت «رید ریچاردز»  بود. بنابراین با دنیای اصلی برخورد کرد. سپس دکتر دووم موفق میشه قدرت های «بیاندرها» را بگیره و یک خدای نیرومند اما مستبد بشه. او همچنین موفق میشه دنیایی بسازه به نام Battle World که از بقایا و تکه های دنیای دیگر در مالتی ورس مارول ایجاد شده است. بنابراین همه چیز در این دنیا عجیب به نظر میاد تا اینکه معلوم میشه حقیقت چیه. او کم کم با صدای مخالفت دیگران مواجه شد. مخصوصا که دشمن دیرینه اش یعنی «رید ریچاردز» و دیگر قهرمانان مارول که گذشته را به خاطر داشتند، حقیقت را میدانستند و ... واقعا این رویداد که سال 2016 به انتها رسید، فوق العاده است. داستانش اولش کمی پیچیده است ولی بسیار شگفت انگیز و جذابه. از طراحی هایش نیز که توسط «ایساد ریبیچ» انجام شد هر چی تعریف کنیم بازم کنه.  خوشبختانه این رویداد هم با بهترین کیفیت ممکن توسط سایت ما ترجمه شده (اینجا). دیگر کمیک های مرتبط با آن را هم میتونید اینجا بخونید. این داستان تجسم حماسی ایده مالتی ورس است و خوندنش برای علاقمندان به این ایده واجبه!

 

5- دنیای عنکبوتی (Spider-Verse)

دنیای عنکبوتی

اگر از ایده حضور مردان عنکبوتی از دنیاهای موازی در فیلم "راهی به خانه نیست" یا حتی انیمیشن تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" به وجود آمده اید پس این داستان که سال 2014 توسط دن اسلات نوشته شد، مختص شماست! خوشبختانه به طور کامل در سایت ما در اینجا ترجمه شده است. این داستان یک رویداد و کراس اور گسترده در کمیک بوک های مرد عنکبوتی بود که سال 2014 به قلم «دن اسلات» نوشته شد. خلاصه داستانش اینه که تمام مردان و زنان عنکبوتی در دنیاهای موازی گرد هم آمدند تا با خبیثی به نام «مورلان» و خانواده اش به نام «وارثان» (Inheritors) مبارزه کنند (چون وارثان به دنبال شکار عنکبوتی ها و تغذیه از انرژی درونی آنها هستند). این رویداد به معنای واقعی کلمه عالی بود و به قول معروف همه چیز داشت. بسیار هیجان انگیز بود و از رمز و راز خوبی هم برخوردار بود. نویسنده در مجموع تونست خیلی خوب داستان و کمیک های مرتبط با اون رو به پیش ببره و به سرانجام برسونه در حالی که مجبور بود یک عالمه شخصیت در داستان به کار بگیره. ایده اصلی بسیار جالب و اجرای آن هم بسیار خوب بود. از همه مهم تر اینکه این رویداد دستاوردهای زیادی برای  مارول داشت چون از دل اون تعدادی شخصیت مهم و محبوب خلق شدند مثل «گوئن عنکبوتی» و «سیلک». ضمن اینکه کاراکترهای دیگری مثل «کین» (کلون مرد عنکبوتی)، «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099)، «زن عنکبوتی» و ... بعد از مدتها دوباره مطرح شدند و کمیک های اختصاصی ازشون چاپ شد.

 

4- کمیک بوک های گوئن عنکبوتی

گوئن اسپایدر

در دنیايی دیگر به نام دنیای شماره 65 مارول، «گوئن استیسی» به نیروهای عنكبوتی دست میابد و در عوض پیتر پاركر كشته میشود (در واقع كشته شدن پیتر همچون كشته شدن عمو بن باعث میشود تا گوئن یك قهرمان شود) !!! این داستان در شماره 2 كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" (که اینجا ترجمه شده) روایت شد تا پیش درآمدی باشد بر داستان مهیج "دنیای عنكبوتی" ولی شاید خود مارول هم فكرش را نمیكرد كه این داستان تا این حد موفق باشد. اما نویسنده آن یعنی «جیسون لاتور» (Jason Latour)   آنچنان دنیای جالبی را با حضور شخصیت جذاب به نام گوئن عنكبوتی خلق كرد كه همگان متعجب شدند. ضمن اینكه دنیايی كه او برای گوئن عنكبوتی خلق كرد هم پتانسیل شگرفی داشت و به همین دلیل مارول تصمیم گرفت سری مجزایی برای این شخصیت خلق كند. گوئن عنکبوتی هم اکنون یکی از محبوب ترین و معروف ترین شخصیت های عنکبوتی مارول است و پس از حضور در انیمیشن تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" بر محبوبیتش افزوده شد و زمزمه هایی مبنی بر ساخت یک انیمیشن سینمایی اختصاصی از رویش به گوش میرسد. میتونید داستان های او را با ترجمه فارسی در اینجا و اینجا بخوانید.

 

3- کمیک "مبارزان عنکبوتی" (Web Warriors)

کمیک "مبارزان عنکبوتی" (Web Warriors)

همانطور که هواداران مرد عنکبوتی پیشتر در کمیک "جنگ های پنهان: دنیای عنکبوتی" خوانده بودند، گروهی از موجودات عنکبوتی از دنیاها و زمان های گوناگون گردهم آمدند تا تحت رهبری «کارن» و از طریق شبکه "تار و پود هستی" به دنیاها یا زمان هایی که در آنها مشکلی پیش آمده بروند و به مردم کمک کنند. این گروه نام خودش را "مبارزان عنکبوتی" (Web Warriors) گذاشت. در 6 شماره نخست این کمیک که اینجا ترجمه شده است، "دنیای الکترویی" به چاپ رسید. داستان با الکتروی دنیای شماره 449 آغاز میشه که روزی شاهد کشته شدن مرد عنکبوتی دنیای خودش به دست مورلان در رویداد "دنیای عنکبوتی" است. او از مورلان میشنوه که هزاران عنکبوتی دیگر را کشته است. بنابراین این ایده به ذهنش میرسه که به دنیاهای دیگر بره و الکتروهای مختلف را دور هم جمع کنه. او به کمک انرژی بر جای مانده از مورلان و البته کمک دکتر اختاپوس دنیای خودش موفق به ساخت وسیله ای برای سفر به دنیاهای دیگر میشه و به دنیای شماره 1081 میره و آنجا با نسخه موازی خودش به نام «مایک دیلون» آشنا میشه که یک کارآفرین نابغه است. آنها به کمک نسخه های مختلف دکتر اختاپوس موفق به سفر به دسترسی به "شبکه تار و پود هستی" میشن و ارتشی از الکتروهای مختلف رو تشکیل میدن! ولی مایک دیلون که بسیار جاه طلب بود، با استفاده از فن آوری کری ها خودش را به مغز کندویی همه الکتروهای عالم تبدیل میکنه و اسم خودش رو میزاره "باتری"! در نهایت گروه مبارزان عنکبوتی به سختی بر ارتش الکتروها پیروز میشن. داستانش واقعا جالبه و ازتون دعوت میکنم در اینجا اون رو بخونید.

 

2- مرد عنكبوتی تجدید عهد (Spider-Man: Renew Your Vows)

مرد عنكبوتی تجدید عهد (Spider-Man: Renew Your Vows)

یك سری 5 قسمتی موفق و پرفروش  كه به عقیده همگان یکی از بهترین داستان مرد عنكبوتی در سالهای اخیر است (ميتونيد اين كميك را اينجا با ترجمه فارسي دانلود كنيد) . در این كمیك که داستانش در دنیایی موازی در جریان بود، شاهد بودیم كه پس از سالها پیتر در كنار مری جین به عنوان شوهر قرار گرفت. داستان از نوعی حالت تاریك و فضای جدی برخوردار است و  چالش های بزرگی بر سر پیتر پاركر قرار میدهد و او را مجبور میكند بین خانواده و مسئولیت های ابرقهرمانی ، یكی را انتخاب كند. برخلاف خيلي از داستان هایی كه دن اسلات در سالهاي اخير نوشته، ايندفعه تونست مقدمه چيني (build-up) عالي داستان را با پاياني كه نااميد كننده نيست، همراه كنه.

 

1- قیامت عنکبوتی و دنیای عنکبوتی 2 

دنیای عنکبوتی 2

"قیامت عنکبوتی" را میتوان ادامه مستقیم رویداد "دنیای عنکبوتی" دانست که در آن شاهد بازگشت خاندان مخوف "وارثان" بودیم. این بار مایلز مورالز نقش اصلی را داشت و ما کلی شخصیت منفی و مثبت از گوشه و کنار مولتی ورس مارول دیدیم که با هم متحد شدند علیه آنها. همچنین چندی پیش داستانی تحت عنوان "دنیای عنکبوتی 2" را شاهد بودیم که در آن هم مایلز مورالز نقش محوری داشت و البته زیاد ربطی به "دنیای عنکبوتی" نداشت ولی آن هم درباره مولتی ورس و اینا بود!  یعنی در این کمیک بار دیگر شاهد سفرهای مردان و زنان عنکبوتی مختلف در دنیاها و زمان های دیگر هستیم تا با تهدید جدیدی مبارزه کنند! مرد عنکبوتی نوآر هم در هر دوی آنها حضور موثری داشت. و مژده بدیم بهتون که سایت ما هر دوی این داستان ها را در اینجا و اینجا براتون ترجمه کرده. 

  

 امیر علی قادری

منبع: وب سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

دارک‌ترین جهان های موازی در دنیای کمیک

مردان و زنان عنكبوتی

10 کمیکی که الهام‌بخش فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست» بودند

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

10 داستان کمیک بوکی که میتوانند دستمایه قسمت های بعدی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قرار بگیرند

10 کمیک برتر "چه می‌شود اگر...؟"

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی

بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

شماره آخر از سری جدید کمیک "دنیای عنکبوتی" (SPIDER-VERSE) ترجمه شد + لینک دانلود

10 داستانی که پس از به اتمام رساندن بازی مایلز مورالز میتوانید بخوانید

شماره آخر از کمیک مبارزان عنکبوتی (WEB WARRIORS) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

20 داستان وات ایف (WHAT IF) که از داستان اصلی بهتر بودند

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-10-19 14:10
سلام
ممنون بابت مقاله.
به شخصه عاشق ایدهٔ مولتی ورس هستم! یعنی اونقدر این ایده ساده، ولی فوق‌العاده است، که میتونه کلی داستان عمیق و فلسفی یا فان و باحال و هیجان انگیز از دلش بیرون آورد. کل ماهیت این داستان در یک خط قابل توضیحه "نسخه های متفاوت از یک شخصیت، در دنیاهای متفاوت" ولی اونقدر داستان های فوق‌العاده از همین یک خط میشه درآورد که حد و اندازه نداره. عاشق دیدن تعاملات بین چند شخصیت در دنیاهای متفاوت هستم که چقدر میتونه زیبا باشه. البته ما داستان هایی رو داریم که به همین هم بسنده نمیکنند و به کمیک های جاه طلبانه تری تبدیل میشه.
دربارهٔ داستان های وات ایف...؟ که این چند وقته با سریال وات ایف...؟ حسابی معروف شدند اما طرفداران دنیای کمیک با کلی از این داستان ها رو به رو شدند. خصوصیت عالی اونا، غیر قابل پیشبینی بودنشون هست که میتونند با ایده های عالی، طرفداران رو حیرت زده کنند. دختر عنکبوتی هم که با داستان های عالی خودش طرفداران رو حیرت زده کرد چون با یک پیتر پارکرِ پدر طرف بودند، یعنی کسی که اون همه با داستان هاش کیف کردند، حالا باید پدرش بودنش ببینند که داستان های واقعا عالی بودند. حیف که این سری کنسل شد... دربارهٔ مردان عنکبوتی که توضیحات داده شده و خصوصیت اصلی اون دیدن تعاملات بین دو مرد عنکبوتی جوان و با تجربه است.
یادتونه توی مقدمه گفتم بعضی از کمیک های مولتی ورسی به یک داستان فان و باحال بسنده نمیکنند و به چیزهای فراتر و جاه طلبانه تری تبدیل میشن؟ خب مثال بارز این نوع داستان ها، "جنگ های پنهان" سال ۲۰۱۵ بود که یک رویداد فوق‌العاده عظیم و عالی بود که طرفداران رو حیرت زده کرد. داستان رو وقتی بخونید متوجه میشید که چقدر لبریز از تم های زیرمتنی دربارهٔ مذهب و عشق و شخصیت دکتر دووم و خصوصیاتش و کلی تم دیگه است. در کنار این داستان های فلسفی، این رویداد حسابی هیجان انگیز بود و با پیچیدگی هاش با ذهن و مغز طرفداران حسابی بازی میکرد. به جز سری اصلی که بسیار فوق‌العاده است، "جنگ های پنهان" کلی کمیک فرعی داره که بعضی هاشون واقعا زیبا بودند، مثل جنگ داخلیِ مخصوص این رویداد و حتی همین تجدید عهد و... آدم وقتی که این داستان رو میخونه، به همون اندازه که برای یک اقتباس خارق‌العاده از روش هیجان زده میشه، به همون اندازه هم میترسه که مارول چطوری میخواد چنین داستان بزرگ و عالی رو اقتباس کنه!
دنیای عنکبوتی هم که رویدادی بود که با دیوونه بازی هاش حسابی خواننده رو سرگرم میکرد و بسیار باحال بود. قطعا این داستان به اندازهٔ جنگ های پنهان و حتی قیامت عنکبوتی عمیق نبود ولی عوضش توی سرگرم کننده بودن رودست نداشت(برای همین انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی رو میشه ترکیبی از داستان های عمیق مردان عنکبوتی و بقیه داستان های مولتی ورسی، با دیوانگی و جنون عالی دنیای عنکبوتی دونست!) این رویداد حسابی باحال بود و یه سری شخصیت های جذاب مثل همین گوئن عنکبوتی که داستان هاش توی این لیست هم هست معرفی کرد. و البته این داستان باعث رویدادها و کمیک های دیگه ای مثل قیامت عنکبوتی و مبارزان عنکبوتی و دنیای عنکبوتی ۲ دونست که همه و همه داستان مولتی ورسی فوق‌العاده ای بودند که چشمه ای از اونا رو در راهی به خانه نیست هم دیدیم. حتی بدترین منتقدهای اسلات هم نمیتونند یک چیز رو کتمان کنند:اسلات به هیچ وجه نویسندهٔ بدی نیست. درسته که در دوران نویسندگیش در مرد عنکبوتی شگفت انگیز اشتباهات بدی کرد و درسته که شاید برای چنین عنوان متداومی شاید انتخاب خیلی خوبی نبود، اما هیچ کدوم از اینها به این معنی نیستند که اسلات نویسندهٔ بدیه. اسلات با داستان "مرد عنکبوتی/هیومن تورچ" که از برترین داستان های مرد عنکبوتی هست و با بازی "مرد عنکبوتی ps4" که داستانش رو نوشت ثابت کرد که نویسندهٔ واقعا خوبیه. داستان تجدید عهد هم یکی از اون داستان هایی هست که این موضوع رو ثابت میکنه که اسلات واقعا نویسندهٔ خوبی هست. اسلات به شکل عالی پیتر و مری جین رو در این داستان به تصویر کشید که کمیک بسیار عالی برای هواداران پدید آورد.
راستی دقت کردید ۷ مورد از این مقاله در سایت ترجمه شدند(موارد ۷ به بعد) و مورد ۱۰ هم داستان هایی ازش در سایت هست و داستان هایی هم با حضور دختر عنکبوتی در سایت هست! واقعا چقدر عالیه که این همه زحمت کشیده شده پای این سایت.
با تشکر.
نقل قول کردن
dead spider
#2 dead spider 1400-10-19 18:00
سلام ببخشید سوالی داشتم،در مورد شماره هشت شخصیت the spider برامدگی هایی روی ماسکش وجود داره خاستم ببینم جزوی از ظاهرش هست فقط یا یه ابیلیتی هست. ممنون میشم جواب بدید
نقل قول کردن
Ilya202020
#3 Ilya202020 1400-10-19 20:22
خسته نباشین مقاله عالی بود یه سوال. نمیدونم اشتباه کنه که درست یادم نمیاد یا اینکه تو اینجا فراموش شده اونم اینه که مورد 9 آخر کمیک spider verse گفتن که پیتر و مری جین رفته بودن basement و زنده مونده بودن بعدا هم می لباس پیتر رو پوشید و زن عنکبوتی شد
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-10-20 15:57
سلام
ممنون بابت مقاله
انصافا موضوع خیلی جالبیه واسه مقاله کلی کیف کردم!
همه ی گزینه ها خفن بودن اگه پای بعد های موازی به ران بیاند باز بشه، شاید توی این لیست بشه یه جا واسش تایین کرد!

خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید