آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت چهارم

آشنایی-با-لباس-های-مرد-عنكبوتی-قسمت-چهارم

پس از مدتها و به دلیل اضافه شدن لباس های جدیدی برای مردعنکبوتی تصمیم گرفتیم قسمت چهارم این سری مقالات پرطرفدار را خدمتتان عرضه کنیم.

مقدمه: بدون هیچ اغراقی اسپایدرمن دارای یكی از نمادین ترین و شناخته شده ترین لباس ها در دنیای ابرقهرمانان كمیك بوکی است و شاید از این نظر فقط «سوپرمن» و «بتمن» بتوانند با او رقابت كنند. لباس كلاسیك آبی و قرمز او از سال 1962 (یعنی زمانی كه «استیو دیتكو» آن را طراحی كرد) تا به امروز تقریباً دست نخورده باقی مانده زیرا آنقدر زیبا، منحصر به فرد و بی عیب و ایراد به نظر میرسد كه تا به حال اگر تغییری هم كرده بسیار اندك و یا تنها برای مدتی خیلی كوتاه بوده است. به همین دلیل این لباس در اكثر فیلم ها ، سریال های انیمیشن و یا بازی های رایانه ای اسپایدرمن مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال و تحت شرایط خاص، اسپایدرمن لباس های دیگری را نیز بر تن كرده كه در این مقالات به آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت اول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت سوم

برای آشنایی با لباس های مردعنکبوتی در دنیاهای موازی نیز مقاله زیر را بخوانید:

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

 

لباسی که قرار بود بر تن مردعنکبوتی ببینیم ولی ندیدیم!

چند وقت پیش و پس از 30 سال از  لباسی که قرار بوده در کمیک های اسپایدرمن معرفی بشه رونمایی شد! یعنی مارول کمیک تک‌شماره‌ای The Sensational Spider-Man: Self-Improvement را منتشر کرد که 2 داستان کوتاه و نه چندان مهم را روایت می‌کرد. نخستین داستان این شماره را «پیتر دیوید» نوشته است که انگار قرار بوده در دههٔ 80 میلادی منتشر شود، اما به دلایلی در سال 2019 بالاخره چاپ شد! در ابتدای این داستان، اسپایدرمن طی مبارزه‌ای با یک خبیث گمنام و درجه 3 به اسم «فایربرند» (Firebrand) که قدرت‌های آتشین دارد، صدمه می‌بیند. اما «جانی استورم» به موقع سر می‌رسد و پیتر را به ساختمان بکستر (مقر اصلی چهار شگفت‌انگیز) می‌برد. سپس «رید ریچاردز» به اسپایدرمن (که لباس‌ش طی نبرد قبلی سوخته بود) لباس جدیدی را پیشنهاد می‌دهد:

لباس جدید اسپایدرمن

رید ریچاردز در این لباس (که بی‌شباهت به لباس سیمبیوتی اسپایدرمن هم نیست!) ویژگی‌ها و امکانات جدیدی تعبیه کرده بود که در این مقاله توضیح داده شده اند.

 

لباس چهار شگفت انگیز

لباس چهارشگفت انگیز مردعنکبوتی

در شماره 22 از سری ششم کمیک های Fantastic Four از لباس جدیدی برای مردعنکبوتی رونمایی شد که در طی رویداد Empye به وی داده شد. این لباس در واقع نسخه تغییر یافته یونیفرم های آبی رنگ اعضای چهار شگفت انگیز بود منتهی با دیزاین کلاسیک لباس مردعنکبوتی و البته بدون تار عنکبوت و یک لوگوی عنکبوتی به جای عدد 4 روی سینه!

 

- لباس "سالهای از دست رفته"

لباس "سالهای از دست رفته"

پس از خلق شدن بن رایلی در دنیای کمیک توسط شغال و مبارزه اش با اسپایدرمن اصلی (که در داستان کلون ساگا در دهه 70 میلادی روایت شد)، خوانندگان بر این باور بودند که کشته شده است. اما چندین سال بعد یعنی در دهه 90 معلوم شد که بن رایلی نمرده بوده و پس از بیدار شدن در جایی که پیتر جسدش را رها کرده بود (دودکش یک کارخانه) تصمیم گرفت نیویورک را ترک کند و نام بن رایلی را برای خودش برگزید. در سال 1995، مارول یکی مینی سریز تنها عنوان "سالهای از دست رفته" (Lost Years) منتشر ساخت که به خوانندگان نشان داد او در این سالها که کسی ازش خبر نداشت چیکار میکرده. در این سری دیدیم که حس مسئولیت پذیری بن رایلی در چند نوبت باعث شده تا به مردم کمک کنه. او برای مخفی کردن هویتش از لباسی موقتی و دست ساز استفاده میکرد که به لباس Lost Years معروف شده. این لباس در حقیقت از دست ها و صورت بانداژ شده تشکیل شده بود به همراه یک تی شرت سفید رنگ و شلوار جین!

 

- لباس شغال

لباس شغال اسکارلت اسپایدر

طی داستان «توطئهٔ کلونی» (که اینجا به طور کامل ترجمه شده است) پس از دو دهه شاهد حضور مجدد بن رایلی در کمیک‌های اسپایدرمن بودیم. در این داستان فاش شد که پس از مرگِ بن در کلون ساگای دوم، «مایلز وارن» یا همان «شغال» از بقایای او استفاده کرد تا او را به زندگی بازگرداند. وارن به فرآیند جدیدی در کلون‌سازی رسیده بود که کلون‌های به‌وجودآمده طی آن تا لحظهٔ پیش از مرگ حافظهٔ خود را حفظ می‌نمودند؛ امّا مشکلی که وجود داشت این بود که این کلون‌ها پس از مدّتی دچار فروپاشی سلولی می‌شدند. بنابراین وارن سعی کرد از بن به‌عنوان موش آزمایشگاهی برای به تکامل‌رساندنِ این فرآیند استفاده کند. او بن رایلی را غل‌وزنجیر کرد و 27بار به شیوه‌های مختلف او را کُشت و زنده کرد! بن که در نتیجهٔ این آزمایش‌ها آسیب روانی شدیدی دیده بود، بالاخره توانست خود را آزاد کند و پس از غلبه به مایلز وارن تصمیم گرفت به شغال جدید تبدیل شود. البته باید در نظر داشت که انگیزه‌ها و اعمال بن دست‌کم در ذهن خودش خبیثانه نبودند و او تنها قصد داشت با تکنولوژی شغال افرادی را که مرگ‌شان به گردن اسپایدرمن بود را به زندگی بازگرداند. بعدتر البته ابعاد کار او با تأسیس شرکتی دارویی تحت عنوان «New U Technology» و تلاش برای خدمت به بشریت با بازگرداندن عزیزان ازدست‌رفتهٔ باقیِ مردم گسترده‌تر شد و ... در هر حال لباسی که بن در این داستان بر تن داشت از کت و شلواری قرمز زنگ و ماسکی که از «آنوبیس» (خدای مرگ و مردگان و تدفین در مصر باستان) الهام گرفته شده بود.

 

- دومین لباس اسکارلت اسپایدر

بن رایلی

در مورد قبلی گفتیم که در رویداد "توطئه کلونی" شاهد بودیم که کلون معروف ساخته شده از روی پیتر پارکر یعنی «بن رایلی» برگشت، منتهی در قالب شخصیت خبیثی به نام «شغال» که در ساختن کلون تبحر داره! در هر حال اتفاقاتی افتاد که باعث شد مارول سری جدید کمیک های بن رایلی رو منتشر کنه. متاسفانه در شماره های نخست این کمیک (که اینجا ترجمه شده) لباسی بر تن او دیدیم که خیلی هواداران رو عصبانی کرد. این لباس که به لباس کازپلی (cosplay)  هم شناخته میشه، شباهتی با لباس کلاسیک بن رایلی در دهه 90 میلادی که به اسکارلت اسپایدر معروف شده بود، نداشت (اینجا معرفی اش کرده بودیم). بدتر این که یک هودی داشت و دهان روی ماسک هم خیلی عجیب و مضحک شده بود! ولی معلوم شد این لباس مقطعی بوده و بن رایلی به ناچار اون رو پوشیده بوده و خیلی زود عوض شد.

 

لباس کانادایی

لباس کانادایی

در شماره 6 از کمیک "گوست رایدر کیهانی دنیای مارول را نابود میکند" شاهد یک خط زمانی احتمالی بودیم که در آن بن رایلی یک لباس سیاه و قرمز بر تن داشت. روی آستین هایش، مشکی بود و لوگوی عنکبوتی کوچکی روی سینه اش داخل برگ درخت افرا بود تا بیانگر پرچم کشور کانادا باشه! دستکش ها و پوتین های قهوه ای (!) هم داشت (که نشان دهنده سرمای کانادا باشه!) و زیر چکمه هایش هم لوگوی عنکبوتی به چشم میخورد.

 

- لباس یقه اسکی

لباس یقه اسکی

در سری کمیک بوکی Spectacular Spider-Man که آقای «چیپ زدارسکی» نوشت و اینجا هم ترجمه شده اند شاهد بودیم که پیتر پارکر دنیای اصلی به همراه خواهرش، ترزا، (البته هنوز صد در صد تایید نشده که خواهرش باشه) و جیمسون از زمان حال به گذشته سفر کردند تا سرنخی برای غلبه بر یک سری ربات بیگانه در زمان حال پیدا کنند. در طول این سفر پیتر با نسخه ی جوان تر خودش تعامل برقرار کرد سپس اتفاقاتی برای نسخه جوان تر افتاد (مرتبط با نورمن آزبورن) که باعث شد او در نهایت لباس اسپایدرمنی اش را در سطل آشغال بیندازد و زندگی جدیدی را شروع کند و بعدش هم معلوم شد با «گوئن استیسی» ازدواج کرده و یک شرکت فن آوری موفق تاسیس کرده و دیگه اهمیتی به ابرقهرمان ها نمیده و ... (موهاش هم بلند شده!) به همین دلیل نوعی خط زمانی جدیدی ایجاد شد که در آن آزبورن ها به قدرت رسیده اند (آزبورن فرمول گابلینی­ش رو به یک دارو تبدیل کرده بود و با حمایت های سیاسی از پسرش، هری، او را به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسانده بود) و در نتیجه فعالیت ابرقهرمانان ها غیرقانونی شده تنها عده ­ی کوچکی از قهرمانان به عنوان گروه مقاومت باقی مانده ­اند و ... سپس پیتر پارکر به همراه ترزا و جیمسون به زمان حال برمیگردند و در کمال شگفتی با این خط زمانی وحشتناک مواجه میشوند. آنها سپس نزد گروه مقاومت میروند و متوجه میشوند برای نجات این خط زمانی باید دکتر دووم را از ابرزندان آزبورن نجات دهند. برای این منظور، دکتر استرنج یک لباس مخفی کاری با یقه اسکی (!) به پیتر میده تا وارد زندان بشه و دووم را نجات بده (شماره 304 از Spectacular Spider-Man رو بخونید که اینجا ترجمه شده).

 

- لباس پیشرفته

لباس پیشرفته

در همان داستانی که در مورد قبلی بهش اشاره شد، شاهد بودیم که اون پیتر پارکری که دست از مردعنکبوتی بودن کشیده (همونی که با گوئن ازدواج کرده بود و شرکت داشت و ...) برای نجات قهرمانان و همسرش دوباره به عرصه برمیگرده و لباس جدیدی بر تن کرده که با اون لوگوی بزرگ سفید عنکبوتی روی سینه ما رو به یاد لباس بازی مردعنکبوتی کنسول PS4 مینداخت! (رنگش هم قرمز و سیاه بود) وب شوترهای فلزی بزرگی هم داشت که تار عنکبوتی قرمز رنگ و قوی ازش شلیک میشد (شماره 305 از Spectacular Spider-Man رو بخونید که اینجا ترجمه شده) و دور مچ پاهاش هم انگار وسیله ای از همان جنس وب شوترهاش مشاهده میشد که نفهمیدیم کارش چیه! (کارتریج اضافه؟!) متاسفانه این داستان خیلی زود تموم شد (در حالی که سرنوشت آزبورن و دیگر قهرمانان در آن نامشخص باقی موند) و ما نتونستیم به طور کامل یا کافی با قابلیت های این لباس آشنا بشیم.

 

- لباس موقتی (Makeshift Costume)

  لباس موقتی (Makeshift Costume)

وقتی مایلز مورالز در دنیای کمیک های آلتمیت توسط اون عنکبوتِ از نظر ژنتیکی دستکاری شده آزکورپ گزیده شد و به نیروهای عنکبوتی دست یافت اما علاقمند نبود یک ابرقهرمان باشد ولی بعد از مرگ پیتر پارکر در این دنیا، مایلز تصمیم گرفت به نشانه احترام به او تبدیل به اسپایدرمن جدید شهر بشود. اولین لباس مخصوص او در واقع یک کاستوم هالووین بود که توسط دوستش، «گنکی» بهش داده شد و شبیه به لباس اریجینال پیتر پارکر بود (البته در قسمت آرنج و زانو نوعی محافظ و pad داشت و دستکش و چکمه هایش نیز برایش بزرگ بودند!). این لباس اولین بار در شماره 4 از کمیک Ultimate Fallout دیده شد. در انیمیشن تحسین شده "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" نیز شاهد بودیم که مایلز به نوعی همچین لباسی را از استن لی میخره و بر تن میکنه!

 

- لباس کارنیج مطلق (Absolute Carnage Costume)

  لباس کارنیج مطلق (Absolute Carnage Costume)

سایت spidey.ir رویداد فوق العاده ای به نام «کارنیج مطلق» رو به همراه تمامی کمیک های مرتبط باهاش ترجمه کرده (در اینجا). شما میتونید کمیک های مربوط به مایلز مورالز در این رویداد را نیز در اینجا دانلود کنید. در این کمیک شاهد بودیم که «مک گارگن» (عقرب و ونوم سابق) تحت تعقیب ارتش دارک کارنیج قرار داره. سپس وقتی نمونه ژنتیکی (کُدکس) مک گارگن را از بدنش بیرون کشیدند دچار جراحتی شدید شد و خود مایلز هم به تسخیر سیمبیوت کارنیج در آمد! ظاهر او هم در نتیجه تغییر کرد و ما را به یاد «داپل گانگر» می انداخت ! (برای آشنایی با داپل گانگر، این مقاله را بخوانید). البته مایلز بعدش نوعی کنترل روی این سیمبیوت به دست آورد ولی در نهایت از شرش راحت شد.

 

- لباس کاپیتان یونیورس (Captain Universe)

  لباس کاپیتان یونیورس (Captain Universe)

در رویداد «قیامت عنکبوتی» که اینجا ترجمه شده، شاهد بودیم که مایلز نقش مهمی داره و در شماره آخر مایلز به قدرت های «کاپیتان یونیورس» دست یافت تا بتونه «سولوس» (پدر وارثان) را شکست بده! درباره اینکه کاپیتان یونیورس چی هستش میتونید این مقاله را بخوانید تا بفهمید هر کسی به آن دسترسی پیدا کنه تبدیل میشه به نیرومند ترین موجود عالم! همچنین پیتر پارکر سابقه دست یافتن به نیروهای کاپیتان یونیورس رو داره که میتونید با مراجعه به این مقاله ازش باخبر بشید.

 

- لباس آلتمیت اسپایدرمن (Ultimate Spider-Man's Suit)

لباس آلتمیت اسپایدرمن (Ultimate Spider-Man's Suit)

در قسمت سوم معرفی لباس های مردعنکبوتی به نخستین لباس مایلز مورالز اشاره کردیم که بسیار نمادین است. اما در سری جدید و اختصاصی مایلز مورالز (که اینجا به طور کامل ترجمه شده است) شاهد لباس جدیدی برای او بودیم که اساساً مثل لباس قبلی بود. در واقع مایلز اندکی بعد از شکست دادن نسخه اختصاصی خودش از "شش خبیث" این لباس رو برای خودش دست و پا کرد. او دیزاین بالاتنه را تغییر داد و نوعی نوار قرمز به دور و جلوی کفش هایش اضافه کرد که انگار از لباس رفیقش، گوئن عنکبوتی الهام گرفته بود. این لباس پس از نبرد مایلز با کلون خود، سلیم، پاره شد (در شماره 29 که در اینجا ترجمه شده است) و مایلز به لباس جدیدی نیاز پیدا کرد ...

 

- لباس پسا کلون ساگا (Post-Clone Saga Suit)

لباس پسا کلون ساگا (Post-Clone Saga Suit)

در مورد قبلی گفتیم که طی داستان "کلون ساگا" در کمیک های مایلز که در آن لباس مایلز پاره شد و همچنین آبرو و اعتبار او هم تا حدی از بین رفت، او تصمیم گرفت لباس جدیدی بر تن کند. او از پسری به نام «کنث کینگستون» که یک بار کمکش کرده بود و در دیزاین لباس تخصص داشت، درخواست کمک کرد تا لباس جدیدی برایش بسازد. کنث هم به کمک الیاف های "استودیو طراحی ژانت ون داین" لباس جدیدی برای مایلز ساخت که مقاوم تر و آزاد (گشاد) تر بود و ضد آتش بود. ماسکش شبیه به ماسک اسکارلت اسپایدر بود. بالا تنه هم شبیه به ژاکت بود با رنگی عمدتا سیاه  و بدون تار عنکبوتی (در واقع فقط در قسمت بیرونی شلوارش تار به چشم میخورد). دو لباس قبلی مایلز پایین تنه سیاه رنگ داشتند ولی این لباس بیشتر قرمز بود. زیر کفشش هم تار عنکبوت و لوگوی عنکبوتی به کار رفته بود. در واقع تنها دیزاین دستکش هایش بود که نسبت به لباس قبلی دست نخورده باقی مانده بود.

 

- لباس داستان زندگی (Life Story Costume)

  لباس داستان زندگی (Life Story Costume)

"داستان زندگی" را میتوان بهترین داستان نوشته شده برای اسپایدرمن در سالهای اخیر دانست که خوشبختانه این کمیک هم با بهترین کیفیت در سایت ما ترجمه شده است (اینجا). داستان این کمیک در واقع دنیایی موازی به نام دنیای شماره 19529 مارول را نشان میدهد که در آن پیتر پارکر و شخصیت های داستان های او مثل دنیای واقعی عمر میکنند و پیر میشوند. ما مایلز مورالز این دنیا را در شماره آخر (شماره 6) دیدیم (البته دکتر اختاپوس وارد جسمش شده بود!). پیتر پارکر (که پیر شده بود) در این شماره با مایلز برای انجام ماموریتی به فضا میره و در نتیجه  نوع لباس مخصوص فضانوردی بر تن هر دوی آنهاست و لباس مایلز هم در نوع خودش بسیار جالب بود. در نهایت مایلز تونست کنترل خودش رو از دکتر اختاپوس پس بگیره و جانشین پیتر پارکر در این دنیا بشه.

 

- لباس وارونه (Inverted Costume)

  لباس وارونه (Inverted Costume)

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد که اتفاقات و شخصیت های جالبی هم در آنها یافت میشوند. به طور مثال سال 1980 و در شماره 23 از سری اول کمیک های What If   شاهد دنیایی بودیم که در آن زن عمو می به چای پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده بود! در این دنیا پیتر پارکر نهارش رو در اون روزی که در نمایشگاه علمی گزیده میشه یادش میره و زن عموی او با سرعت نهارش رو براش میبره تا بهش بده ولی در آنجا توسط اون عنکبوت معروف رادیو اکتیوی گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه! بعدش هم به یک قهرمان تبدیل میشه و بهش لقب «مادام عنکبوتی» (Spider-Ma’am) میدن! مادام عنکبوتی در برخی رویدادهای مرد عنکبوتی که پای دنیاهای موازی در آنها در میان است مثل «قیامت عنکبوتی» حضور داشته. و اما در شماره 2 از سری بعدی کمیک های "دنیای عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده است شاهد بودیم که مایلز مورالز به دنیای مادام عنکبوتی میره تا بهش کمک کنه چون نسخه های پلید زن عمو می، عمو بن و پیتر پارکر بهش حمله کرده بودند (داستان جالبیه حتما بخونیدش). اینجا بود که مایلز مورالز با نسخه خبیثی از خودش روبرو میشه که لباس متفاوتی داشت که به "لباس وارونه" معروفه زیرا رنگ های آن وارونه شده بود و همچنین اون لوگوی عنکبوتی روی سینه اش حالت جمجمه داشت و یک سویت شرت کلاهدار خاکستری هم داشت!

 

- لباس شادو اسپایدر (Shadow Spider)

لباس شادو اسپایدر (Shadow Spider)

مایلز مورالز عضو تیم "قهرمانان" یا (Champions) بوده که اعضایش را قهرمانانی نوجوان مثل خودش تشکیل میدهند. یک بار هم تیمی های او به نام های نُوا و واسپ توسط «مَن ثینگ» تله پورت شدند و اعضای تیم هم تصمیم گرفتند از وسیله ای مرموز و جادویی به نام Siege Parallel به منظور یافتن دوستان گمشده خود استفاده کنند. البته بهشون اخطار داده شد که استفاده از دریچه های این وسیله میتونه باعث تغییرشون به نسخه های موازی ازشون بشه! همین طور هم شد و وقتی اعضای تیم "قهرمانان" وارد دریچه ایجاد شده توسط Siege Parallel شدند، به بُعدی به نام "دنیای عجیب" (Weirdworld) قدم نهادند و کاستوم و هویت شون نیز عوض شد. مایلز به شخصیتی به نام «شادو اسپایدر» تبدیل شد و لباسی شنل دار با طرح تار عنکبوت پیدا کرد که آدم رو یاد مبارز شنل پوش شهر گاتهام می انداخت!

 

- لباس بیاند

لباس بیاند

در شماره های اخیر سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که شرکت خبیث "بیاند" (Beyond) نزد بن رایلی رفت و ازش خواست تا براشون کار کنه تا اینجوری یه نسخه "شرکتی" از اسپایدرمن داشته باشه. بیاند بهش یک لباس ویژه جدید درست کرد که دیزاینش شباهت های به لباس کلاسیک او داشت ولی از فن آوری و گجت های پیشرفته در آن بهره گرفته شده بود. در واقع، از نوعی پولیمر پیشرفته ساخته شده بود که وقتی ضربه دریافت میکرد، سخت تر میشد! بنابراین به راحتی میتونست در مقابل آتش و گلوله مقاومت و حالتی زرهی پیدا کنه. وب شوترهایش در الیاف لباس پنهان شده بود و نوعی پَد (pad) روی دستکش هایش بود که آدم را به یاد لباس سیاه مرد عنکبوتی مینداخت. ضمن اینکه گجت هایی هم داشت مثل اسپینرت (spinneret) که نوعی وسیله مکانیکی بود که از لباسش خارج میشد و پاهای عنکبوتی شکل داشت که به دور حریف حلقه میزد و او را به دام مینداخت (عکسش اینجاست). همچنین یک تیم پشتیبانی به ریاست «مارکوس مومپلایسر» او را هدایت میکرد.

 

- لباس "کَزیم"

لباس "کَزیم"

در داستان "بیاند" متوجه شدیم که بن رایلی برخی از خاطرات مشترک خود با پیتر پارکر را از دست داده است. او برای به دست آوردن این خاطرات (که توسط بیاند" ازش ربوده شده بود) دست به هرکاری زد و حتی با پیتر جنگید و در نهایت در شماره 93 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (که اینجا ترجمه شده است) در معرض نوعی پولیمر آزمایشی قرار گرفت که باعث جهش ژنتیکی اش شد. در نتیجه دارای قابلیت های جدید دارک و اسمش نیز شده «کزیم» (Chasm) به معنای "شکاف" یا "ورطه". ظاهرش هم به رنگ بنفش و سبز درآمده و نوعی انرژی نیز ازش ساطع میشود. در هر حال بن رایلی در هیبت کزیم به شخصیتی خبیث تبدیل شده که عشقش «جانین» را ترک کرده و دیدیم که دارد با شخصیت خبیثی مثل «مادلین پرایور» همکاری میکند.

 

- لباس بازی فورت نایت (اسپایدرمن زیرو) 

لباس فورت نایت مردعنکبوتی

چندی پیش یک کمیک مشترک بین مارول و سازندگان بازی "فورت نایت" (Fortnite) منتشر شد به نام Fortnite X Marvel: Zero War  که لباس جدیدی برای اسپایدرمن به ارمغان آورد که در بازی هم قابل دسترس بود. در کمیک مذکور دیدیم که برای مبارزه علیه imagined order ، دانشمند (The Scientist) لباسی زرهی برای پیتر پارکر ساخت. برخی از عناصر طراحی این لباس با دیگر اعضای "گروه هفت" مشترک بود (گروه هفت کسانی هستند که سوگند یاد کرده اند به هر قیمتی که شده از منشاء عالم فورت نایت که بهش "نقطه صفر" گفته میشه محافظت کنند) و رنگ قرمز و آبی مردعنکبوتی در آن رعایت شده بود، به علاوه نوارهای مشکی رنگ. در کل یک لباس شلوغ و تا حدی زشت که خلاقیتی در آن به چشم نمیخوره!

 

- لباس تهدیدات و مخاطرات

لباس تهدیدات و مخاطرات مردعنکبوتی

آقای جیمسون و نورا وینترز چندی پیش تصمیم گرفتند چیز بزرگتری را خلق کنند و بنابراین به کمک دوستان وینترز یک وب سایت خبری به نام "تهدیدات و مخاطرات" (Threats & Menaces) را شروع کردند که البته بیشتر به خبرهای جنجالی میپردازه. یعنی هدفش اینه که کاربران اینترنتی را با پرداختن به شایعات درباره ابرقهرمانان و ابرشروران به سمت خودش بکشونه. آنها با اسپایدرمن هم یک معامله کردند و بهش یک لباس جدید ابرقهرمانی با فن آوری بالا پیشنهاد دادند که در آن دوربین مخفی کار گذاشته شده بود تا مبارزات و ماجراجویی های او را ضبط کند و آنها از این طریق بتوانند آنها را به صورت زنده برای هواداران پخش کنند! این کار کمک کند پیتر بتونه پول کافی برای پرداخت صورت حساب های خودش را به دست بیاره ولی بعد از مدت کوتاهی فهمید که این کار با ذاتش در تضاده و باعث میشه جان برخی به خطر بیفته و به همین دلیل لباس را به جیمسون برگردوند و باعث شد تا او دوباره از دستش شاکی بشه! در هر حال، رنگ های خاکستری، سفید و آبی در این لباس به کار رفته بود با چشم های زرد رنگ. خطوط زرد رنگ نورانی از لوگوی به سرتاسر لباس امتداد پیدا کرده بودند. لباس سرعت و قدرت اسپایدرمن را زیاد میکرد و قابلیت های هولوگرافیک هم داشت که میشد از راه دور کنترلشان کرد. وب شوترها هم دو تا خروجی داشتند و از جنس "مولکول های ناپایدار" ساخته شده بودند.

 

- لباس آزکورپ/گابلینی

لباس گابلینی

این فعلا جدیدترین لباسیه که بر تن پیتر پارکر در دنیای کمیک دیده ایم. در شماره 7 از سری جدید "مردعنکبوتی شگفت انگیز" برای اولین بار دیدیمش (اینجا ترجمه شده) ولی در شماره بعدی و در مبارزه با والچر بود که قابلیت هایش به نمایش گذاشته شد (اینجا ترجمه شده است) چون نورمن آزبورن (که در آن مقطع اصلاح و آدم خوبی شده بود) آن را برای پیتر ساخته، بهش لباس "گابلینی" یا لباس "آزکورپ" گفته میشه ولی سایت رسمی مارول ازش به عنوان لباس Spider-Suit v2.3   یاد میکنه. دیزاین کلی این لباس شبیه به لباس کلاسیک مردعنکبوتیه ولی چشمان و لوگوهای زرد رنگ داره و توپ های زرد رنگی هم روی بازوانش به چشم میخوره که داخلشون عنکبوت های رُباتیک ریز وجود دارند که وقتی به حریف میخورند دید و بینایی او را مختل میکنند! (عکسش را اینجا ببینید). نورمن به پیتر یک جور گلایدر گابلینی هم داده که میتونه باهاش پرواز کنه و اسپایدرمن بهش میگه "باگ" ولی جالب اینه که باگ میتونه مثل یک جِت پَک هم برایش عمل میکنه! یعنی میتونه به دور کمر مردعنکبوتی بسته بشه و یا کارها و ماموریت هایی رو براش انجام بده (عکسش اینجاست). ضمن اینکه ماسکش هم در واقع یک جور کلاه خود است و البته رویش مثل صفحات نمایشگر عمل میکنه و ایموجی و شکلک هم نشون میده!!! (این تصویر رو ببینید).

 

نويسنده: مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

تمامی دفعاتی که اسپایدرمن لباس ابرقهرمان های دیگر را پوشید!

رتبه بندی قوی ترین لباس های زرهی مرد عنکبوتی!

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت اول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت سوم

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

15 لباس شگفت انگیزی که هواداران برای مرد عنکبوتی خلق کرده اند

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

رتبه بندی 10 لباس (کاستوم) برتر در فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست"

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

رتبه بندی 10 لباس برتر «بن رایلی» (BEN REILLY)

رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز

رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1401-09-22 06:34
دو نکته:
اولین اینکه لطفا مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید تا اگه ایرادی از نظر تایپی مشاهده کردید اطلاع بدید تا درست بشه
دوم اینکه با توجه به عدم آشنایی من با سری بازی های فور نایت از نظر تاریخچه و داستانی، اگه در بخش مربوط به لباس فورت نایت اشتباهی مشاهده میکنید اطلاع بدید تا اونم تصحیح بشه
نقل قول کردن
هالک 2
#2 هالک 2 1401-09-25 13:48
سلام
عالی اسپایدی ...
آقای ترابی اگه نمیگید چرا نظر میدم :lol:
بی زحمت داستان بحران هویت را ترجمه کنید یا فایل انگلیسیش را بگذارید با تشکر
نقل قول کردن
blaksummerz
+1 #3 blaksummerz 1401-09-25 15:14
استاد مقاله های شما همیشه عالی ان و حرف ندارن و این مقاله هم مثل همیشه از این نظر فرقی با بقیه نداره
من تا حدی با لباس گابلینی اسپایدرمن مخالفم.البته درسته که طراح این لباس تونسته تا حدی هم به لباس عناصر گابلینی ببخشه و هم جوری اون رو به نمایش بذاره که کاملا مشخص باشه که لباس اسپایدرمنه،اما دلیل من اینه که این تغییری که در لباس ایجاد کردند(تکنولوژیک کردن لباس اسپایدرمن و اضافه کردن بخش های رباتیک)از سادگی و زیبایی لباس اسپایدرمن کم میکنه و یجورایی زیادی پر زرق و برقش کردن.
در هر حال مقاله بسیار جالب و مفیدی بود
استاد انشالله همیشه سلامت باشید و خودتون و سایتتون همیشه رو به رشد باشن.یا علی
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#4 ultimate.spider.amir 1401-09-25 16:03
مقاله عالی بود
منتطر قسمت ۴ بودم
نقل قول کردن
the spider43
#5 the spider43 1401-09-25 18:53
استاد مقاله تون مثل همیشه عالی بود و همونطور که خودتون توی مقدمه گفتین لباس مردعنکبوتی انقدر نمادین و زیباست که هر چور هم بخوان دست کاریش کنن نمیتونن لباسی به زیبایی لباس کلاسیک اون دربیارن
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1401-09-25 20:52
به نقل از هالک 2:
سلام
عالی اسپایدی ...
آقای ترابی اگه نمیگید چرا نظر میدم :lol:
بی زحمت داستان بحران هویت را ترجمه کنید یا فایل انگلیسیش را بگذارید با تشکر

You dont really come here for hunting, do you?
:lol:
ولی از شوخی گذشته، کدوم بحران هویتو میگی؟ مال اسپایدرمن تو دهه ۹۰؟
نقل قول کردن
BlueRED
#7 BlueRED 1401-09-25 22:49
سلام و خسته نباشید به شما اقای ترابی مچکرم بابت اینکه هر روز شما و تیمتون در سایت محتوای شگفت انگیزی تولید میکنید. میخواستم بگم خیلی خوب میشه اگر یک مقاله درباره تاریخچه کلی اسپایدی ای ار و تیمش یعنی چی شد که تصمیم گرفتید این سایتو تاسیس کنید این تیم قویی و هماهنگی بالایی که دارید چجور به وجود اومد و با وجود چالش های فراوان انگیزه شما برای ادامه دادن چی بود مثلا این همه زحمت میکیشد وقت میذارید زمان میذارید و یا حالا که موفق شدید حدود یک دهه سایت رو به اوج ببرید و همینطور نگهش دارید چه برنامه ایی برای بزرگ کردن سایت دارید مثلا دو زبانه میشه ایا؟ و خیلی سوالای دیگه... خیلی خوب میشه اگر همچین مقاله ایی برای علاقه مندان اسپایدی بنویسید و ما مشتاقانه میخونیمش و البته میدونم ی اشنایی از خودتون و تیمتون تا حدی دادید.
نقل قول کردن
هالک 2
#8 هالک 2 1401-09-25 23:36
به نقل از mtm:
به نقل از هالک 2:
سلام
عالی اسپایدی ...
آقای ترابی اگه نمیگید چرا نظر میدم :lol:
بی زحمت داستان بحران هویت را ترجمه کنید یا فایل انگلیسیش را بگذارید با تشکر

You dont really come here for hunting, do you?
:lol:
ولی از شوخی گذشته، کدوم بحران هویتو میگی؟ مال اسپایدرمن تو دهه ۹۰؟

No I don't
آره واسه ۹۰ اگه شد البته...البته اگه نتونستی ترجمه کنید اصلیشون بزارید
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1401-09-26 08:54
به نقل از BlueRED:
سلام و خسته نباشید به شما اقای ترابی مچکرم بابت اینکه هر روز شما و تیمتون در سایت محتوای شگفت انگیزی تولید میکنید. میخواستم بگم خیلی خوب میشه اگر یک مقاله درباره تاریخچه کلی اسپایدی ای ار و تیمش یعنی چی شد که تصمیم گرفتید این سایتو تاسیس کنید این تیم قویی و هماهنگی بالایی که دارید چجور به وجود اومد و با وجود چالش های فراوان انگیزه شما برای ادامه دادن چی بود مثلا این همه زحمت میکیشد وقت میذارید زمان میذارید و یا حالا که موفق شدید حدود یک دهه سایت رو به اوج ببرید و همینطور نگهش دارید چه برنامه ایی برای بزرگ کردن سایت دارید مثلا دو زبانه میشه ایا؟ و خیلی سوالای دیگه... خیلی خوب میشه اگر همچین مقاله ایی برای علاقه مندان اسپایدی بنویسید و ما مشتاقانه میخونیمش و البته میدونم ی اشنایی از خودتون و تیمتون تا حدی دادید.

بله مقاله جالبی میشه ولی راستش من تو این سالها و به ویژه این اواخر چندین بار خواستم بیخیال سایت بشم و برم (مثل پیتر که چند بار خواسته دیگه مردعنکبوتی نباشه). البته دلیلش فقط و فقط مشغله بود و بس و اینکه حس میکنم گاهی مسئولیت من اینه بیشتر کنار خانواده م باشم و سایت داره وقتم رو میگیره
ولی خب میبینید که سایت هست هنوز!
یه چیزی هم بگم؟ چند بار تا آستانه بیخیال شدن سایت رفتم ولی لحظه آخر چند تا فحش و بد وبیراه به سایت رو به طور اتفاقی دیدم و منصرف شدم! یعنی بیشتر انگیزه گرفتم و گفتم باید واسه خاطر این $#@%ها هم که شده بمونم...
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1401-09-26 08:57
به نقل از هالک 2:
به نقل از mtm:
به نقل از هالک 2:
سلام
عالی اسپایدی ...
آقای ترابی اگه نمیگید چرا نظر میدم :lol:
بی زحمت داستان بحران هویت را ترجمه کنید یا فایل انگلیسیش را بگذارید با تشکر

You dont really come here for hunting, do you?
:lol:
ولی از شوخی گذشته، کدوم بحران هویتو میگی؟ مال اسپایدرمن تو دهه ۹۰؟

No I don't
آره واسه ۹۰ اگه شد البته...البته اگه نتونستی ترجمه کنید اصلیشون بزارید

خب پس معلومه جوکش رو نشنیدی که میگی no I dont چون اگه شنیده بودی اینو نمیگفتی ! :lol: کمیکش که مثل خیلی از کمیک های دهه 90 میلادی اسپایدرمن ارزش ترجمه نداره ولی سعی میکنم لینکی از نسخه انگلیسی پیدا کنم
نقل قول کردن
Doc Ata
#11 Doc Ata 1401-09-26 10:54
به نقل از mtm:
به نقل از BlueRED:
سلام و خسته نباشید به شما اقای ترابی مچکرم بابت اینکه هر روز شما و تیمتون در سایت محتوای شگفت انگیزی تولید میکنید. میخواستم بگم خیلی خوب میشه اگر یک مقاله درباره تاریخچه کلی اسپایدی ای ار و تیمش یعنی چی شد که تصمیم گرفتید این سایتو تاسیس کنید این تیم قویی و هماهنگی بالایی که دارید چجور به وجود اومد و با وجود چالش های فراوان انگیزه شما برای ادامه دادن چی بود مثلا این همه زحمت میکیشد وقت میذارید زمان میذارید و یا حالا که موفق شدید حدود یک دهه سایت رو به اوج ببرید و همینطور نگهش دارید چه برنامه ایی برای بزرگ کردن سایت دارید مثلا دو زبانه میشه ایا؟ و خیلی سوالای دیگه... خیلی خوب میشه اگر همچین مقاله ایی برای علاقه مندان اسپایدی بنویسید و ما مشتاقانه میخونیمش و البته میدونم ی اشنایی از خودتون و تیمتون تا حدی دادید.

بله مقاله جالبی میشه ولی راستش من تو این سالها و به ویژه این اواخر چندین بار خواستم بیخیال سایت بشم و برم (مثل پیتر که چند بار خواسته دیگه مردعنکبوتی نباشه). البته دلیلش فقط و فقط مشغله بود و بس و اینکه حس میکنم گاهی مسئولیت من اینه بیشتر کنار خانواده م باشم و سایت داره وقتم رو میگیره
ولی خب میبینید که سایت هست هنوز!
یه چیزی هم بگم؟ چند بار تا آستانه بیخیال شدن سایت رفتم ولی لحظه آخر چند تا فحش و بد وبیراه به سایت رو به طور اتفاقی دیدم و منصرف شدم! یعنی بیشتر انگیزه گرفتم و گفتم باید واسه خاطر این $#@%ها هم که شده بمونم...

استاد منم دیگه انقد توی بعضی از سایت های کمیک بوکی گقت و گو های بیخود و احمقانه درباره ی اینکه سایت اسپایدی بده و ... بجای کشف ایستراگ های پنهان یا مطالب جالب و نکات باحال درباره ی بعصی صحنه ها خسته شدم. معلوم نیست بعضی هیترها تا کجاها قراره پیش برن؟ :-? فقط امیدوارم همینجوری با بیشترین قدرتتون ادامه بدید بالاخره یه روز اونا هم میفهمن اینکارا فایده نداره 8)
به نظر من کاستوم دوم بن رایلی میتونست خوب باشه اما درست استفاده اش نکردن( مثلا میتونست طرح یه لبخند ترسناک روی ماسک باشه برای یه اسپایدرمن شرور یا طرح ناراحت برای اسپایدرمنی که همه چیزشودر زمینش از دست داده...)
از همه جذاب تر ماسکی بود که شکلک نشون می داد :lol: فکر کنم دیگه شرورها لجشون در اومده :-* درسته که منم با ایده لباس گابلینی موافق نیستم و همون لباس کلاسیک رو بیشتر می پسندم اما به نظرم برای تنوع لازم بود.
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1401-09-26 11:26
به نقل از Doc Ata:
به نقل از mtm:
به نقل از BlueRED:
سلام و خسته نباشید به شما اقای ترابی مچکرم بابت اینکه هر روز شما و تیمتون در سایت محتوای شگفت انگیزی تولید میکنید. میخواستم بگم خیلی خوب میشه اگر یک مقاله درباره تاریخچه کلی اسپایدی ای ار و تیمش یعنی چی شد که تصمیم گرفتید این سایتو تاسیس کنید این تیم قویی و هماهنگی بالایی که دارید چجور به وجود اومد و با وجود چالش های فراوان انگیزه شما برای ادامه دادن چی بود مثلا این همه زحمت میکیشد وقت میذارید زمان میذارید و یا حالا که موفق شدید حدود یک دهه سایت رو به اوج ببرید و همینطور نگهش دارید چه برنامه ایی برای بزرگ کردن سایت دارید مثلا دو زبانه میشه ایا؟ و خیلی سوالای دیگه... خیلی خوب میشه اگر همچین مقاله ایی برای علاقه مندان اسپایدی بنویسید و ما مشتاقانه میخونیمش و البته میدونم ی اشنایی از خودتون و تیمتون تا حدی دادید.

بله مقاله جالبی میشه ولی راستش من تو این سالها و به ویژه این اواخر چندین بار خواستم بیخیال سایت بشم و برم (مثل پیتر که چند بار خواسته دیگه مردعنکبوتی نباشه). البته دلیلش فقط و فقط مشغله بود و بس و اینکه حس میکنم گاهی مسئولیت من اینه بیشتر کنار خانواده م باشم و سایت داره وقتم رو میگیره
ولی خب میبینید که سایت هست هنوز!
یه چیزی هم بگم؟ چند بار تا آستانه بیخیال شدن سایت رفتم ولی لحظه آخر چند تا فحش و بد وبیراه به سایت رو به طور اتفاقی دیدم و منصرف شدم! یعنی بیشتر انگیزه گرفتم و گفتم باید واسه خاطر این $#@%ها هم که شده بمونم...

استاد منم دیگه انقد توی بعضی از سایت های کمیک بوکی گقت و گو های بیخود و احمقانه درباره ی اینکه سایت اسپایدی بده و ... بجای کشف ایستراگ های پنهان یا مطالب جالب و نکات باحال درباره ی بعصی صحنه ها خسته شدم. معلوم نیست بعضی هیترها تا کجاها قراره پیش برن؟ :-? فقط امیدوارم همینجوری با بیشترین قدرتتون ادامه بدید بالاخره یه روز اونا هم میفهمن اینکارا فایده نداره 8)
به نظر من کاستوم دوم بن رایلی میتونست خوب باشه اما درست استفاده اش نکردن( مثلا میتونست طرح یه لبخند ترسناک روی ماسک باشه برای یه اسپایدرمن شرور یا طرح ناراحت برای اسپایدرمنی که همه چیزشودر زمینش از دست داده...)
از همه جذاب تر ماسکی بود که شکلک نشون می داد :lol: فکر کنم دیگه شرورها لجشون در اومده :-* درسته که منم با ایده لباس گابلینی موافق نیستم و همون لباس کلاسیک رو بیشتر می پسندم اما به نظرم برای تنوع لازم بود.

اگه بده پس چرا لحظه با لحظه تو سایت هستن؟ چرا تک تک مقالات و کمیک ها رو میخونن و حتی کامنت ها رو؟ نه این حرفا نیست
حسودی میکنن. آدمای موفق همیشه حسود زیاد دارن و البته از یه چیزایی میسوزن که حداقل 5 ، 6 سال ازشون میگذره ولی نمیدونم چرا هنوز جاش خوب نشده ! و هنوز میسوزن ... و حسودی میکنن که 10 ساله ما هنوز هستیم در حالی که خودشون اصلا قدمت ندارن یا یه سری بودن که شروع کردن و خیلی زود دیگه حوصله شون سر رفت و ادامه ندادن. ولس سایت اسپایدی هنوز با قدرت هست
و البته یه سری هم هستن که از ما بدشون میاد چون حقایقی رو گفتیم که دوست نداشتن برملا بشه
ولی همونطور که گفتم همه شون صبح تا شب و شب تا صبح تو سایت ما میپلکن. هر کی هم الان به نوعی تو دنیای کمیک ایران داره مطلب مینویسه یا کاری میکنه (چه خوب چه بد ..) به نوعی مربوط به سایت اسپایدی میشه. یعنی یا برای ما کار میکرده یا شاگرد من بوده یا از ما الهام گرفته
نقل قول کردن
AP-omega
#13 AP-omega 1401-09-26 13:32
از هر نظر بهترین هستید. امیدوارم همیشه همین طور پرقدرت به کارتون ادامه بدید.
نقل قول کردن
BlueRED
#14 BlueRED 1401-09-26 14:26
به نقل از mtm:
به نقل از BlueRED:
سلام و خسته نباشید به شما اقای ترابی مچکرم بابت اینکه هر روز شما و تیمتون در سایت محتوای شگفت انگیزی تولید میکنید. میخواستم بگم خیلی خوب میشه اگر یک مقاله درباره تاریخچه کلی اسپایدی ای ار و تیمش یعنی چی شد که تصمیم گرفتید این سایتو تاسیس کنید این تیم قویی و هماهنگی بالایی که دارید چجور به وجود اومد و با وجود چالش های فراوان انگیزه شما برای ادامه دادن چی بود مثلا این همه زحمت میکیشد وقت میذارید زمان میذارید و یا حالا که موفق شدید حدود یک دهه سایت رو به اوج ببرید و همینطور نگهش دارید چه برنامه ایی برای بزرگ کردن سایت دارید مثلا دو زبانه میشه ایا؟ و خیلی سوالای دیگه... خیلی خوب میشه اگر همچین مقاله ایی برای علاقه مندان اسپایدی بنویسید و ما مشتاقانه میخونیمش و البته میدونم ی اشنایی از خودتون و تیمتون تا حدی دادید.

بله مقاله جالبی میشه ولی راستش من تو این سالها و به ویژه این اواخر چندین بار خواستم بیخیال سایت بشم و برم (مثل پیتر که چند بار خواسته دیگه مردعنکبوتی نباشه). البته دلیلش فقط و فقط مشغله بود و بس و اینکه حس میکنم گاهی مسئولیت من اینه بیشتر کنار خانواده م باشم و سایت داره وقتم رو میگیره
ولی خب میبینید که سایت هست هنوز!
یه چیزی هم بگم؟ چند بار تا آستانه بیخیال شدن سایت رفتم ولی لحظه آخر چند تا فحش و بد وبیراه به سایت رو به طور اتفاقی دیدم و منصرف شدم! یعنی بیشتر انگیزه گرفتم و گفتم باید واسه خاطر این $#@%ها هم که شده بمونم...


جسارت نباشه البته که شما تجربه ی خیلیی بیشتری نسبت به من دارید شکی درش نیست ولی چون اینجور گفتین من وظیفه خودم دونستم یک راهنمایی بکنم شاید کمکی کرده باشم ببینید خب سایت جدا خانواده هم جدا قطعا وقتی ادم ی سایت بزرگ داشته باشه گاهی کم میاره ولی خب شاید اگر یک مدیر اجرایی دوم بذارید جای خودتون گاهی که بتونید به دیگر کارهاتون برسید و در کنار خانواده باشید شاید و خب اینی که یک نفر دیگه رو بذارید جای خودتون اونم نااشنا و... کار دشواریه ولی خب با تست گرفتن ازش و ازمایش کردن شاید ی مورد مناسب پیدا بشه و خب شما دو خانواده دارید یکی خانواده خودتون یکی اعضای اسپایدی ای ار که در کنار شما همیشه هستن بنظرم شما خیلی دیگه وقت برای این سایت گذاشتین یا زمانتون رو ی جوری مدیریت کنید که به هردو برسید که بعدا پشیمون نشید یا به بقیه اعضای تیم بگین به تعداد هر عضویی که در تیم هست هر روز نفری یک مقاله بذارن که یک ماه طی بشه و حالا قضیه کسایی که هیت میدن من خودم زیاد از این جور چیزا دیدم درباره سایتتون اکثرا مشکلی با شخص شما ندارن اصلا و خیلیم قدردان هستن مخصوصا برای کمیک ولی بیشتر مشکلشون نقد هست و با نقد ی سری ادمین ها مشکل دارن و خب طبیعی هست چون فکر با فکر و نقد با نقد فرق میکنه و خب خیلیا این عقیده رو دارن یک سری از ادمین ها فن بوی هستن و خب این طبیعیه استاد هرکی یک نظر و عقیده ایی داره و هرچی موفق تر هیتر هم بیشتره
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1401-09-26 14:47
#14: حاجی خداییش چند ساله دیگه نقدای اون بنده خدا تو سایت من منتشر نمیشه؟ ها؟ هنوز درگیر مقاله "50 دلیل برای تنفر از BvS " هستن؟! به قول اون خانومه تو سریال "دیوار به دیوار"، این نُرماله؟ !!!
بعدشم، کجا رفت آزادی بیان؟ کجاست دموکراسی؟ یکی دلش خواسته یه نقدی نوشته یا یه مقاله ای که البته اکثرا هم درست بودن یا ترجمه. ولی در هر حال نظر خودش بوده دیگه درسته؟ همین الانم شما بگرد ببین چقدر نقد غیرمنصفانه و چرت و پرت از مارول و شخصیت هاش مینویسن ولی چرا به اونا کسی گیر نمیده؟ چون میدونن مطالب ما فرق دارن و الکی نیستن
درباره اینکه مسئولیت سایت رو بسپارم به دست کسی هم موافق نیستم. من خیلی وسواس دارم روی مطالب سایت. الانشم یه جایی تو یه مقاله 10 سال پیش ایراد تایپی به چشمم بخوره میرم درستش میکنم. من ترجیح میدم همه چیز دقیق باشه و زیر نظر خودم تا اینکه برخی بیان روزی 10 تا مقاله کار کنن ولی بدون دقت
الانم راضیم. مثل قبل تنوع نداریم ولی همین دنیای مردعنکبوتی که عشق اول و آخرمه رو پوشش بدم برام کافیه ...
من بدم‌نمیاد مقالاتی مثل چه میدونم ایستراگ ثور ۴ یا بتمن مت ریوز رو سایت بره ولی در این صورت باید بشینم ریز به ریز خودم روش نطارت کنم. از محتوا تا عکسا! و راستش فرصتش رو ندارم چون اولویت های دیگه ای تو زندگیم هست که یکیشون مردعنکبوتیه و برای من اولویت سایتم به عنوان سایت تخصصی مردعنکبوتی اینه که مثلا از ۶ صبح تا ۴ بعد از ظهر وقت بزارم مقاله تحلیل تریلر در میان دنیای عنکبوتی بنویسم تا اینکه هنون وقتو بزارم واسه نوشتن مثلا ایستراگ فیلم بتمن مت ریوز. منطقیه، نه؟
و در آخر اینکه ما الان چند ساله که دیگه ادمین نداریم تو سایت
فقط منم و یکی دو نفر دیگه که مقاله به سفارش من از اسپایدرمن ترجمه میکنن و منم ویرایش میکنم و به اسم خودشو میره رو سایت
دیگه فرد دیگه ای نیست
نقل قول کردن
BlueRED
#16 BlueRED 1401-09-26 15:34
به نقل از mtm:
#14: حاجی خداییش چند ساله دیگه نقدای اون بنده خدا تو سایت من منتشر نمیشه؟ ها؟ هنوز درگیر مقاله "50 دلیل برای تنفر از BvS " هستن؟! به قول اون خانومه تو سریال "دیوار به دیوار"، این نُرماله؟ !!!
بعدشم، کجا رفت آزادی بیان؟ کجاست دموکراسی؟ یکی دلش خواسته یه نقدی نوشته یا یه مقاله ای که البته اکثرا هم درست بودن یا ترجمه. ولی در هر حال نظر خودش بوده دیگه درسته؟ همین الانم شما بگرد ببین چقدر نقد غیرمنصفانه و چرت و پرت از مارول و شخصیت هاش مینویسن ولی چرا به اونا کسی گیر نمیده؟ چون میدونن مطالب ما فرق دارن و الکی نیستن
درباره اینکه مسئولیت سایت رو بسپارم به دست کسی هم موافق نیستم. من خیلی وسواس دارم روی مطالب سایت. الانشم یه جایی تو یه مقاله 10 سال پیش ایراد تایپی به چشمم بخوره میرم درستش میکنم. من ترجیح میدم همه چیز دقیق باشه و زیر نظر خودم تا اینکه برخی بیان روزی 10 تا مقاله کار کنن ولی بدون دقت
الانم راضیم. مثل قبل تنوع نداریم ولی همین دنیای مردعنکبوتی که عشق اول و آخرمه رو پوشش بدم برام کافیه ...
من بدم‌نمیاد مقالاتی مثل چه میدونم ایستراگ ثور ۴ یا بتمن مت ریوز رو سایت بره ولی در این صورت باید بشینم ریز به ریز خودم روش نطارت کنم. از محتوا تا عکسا! و راستش فرصتش رو ندارم چون اولویت های دیگه ای تو زندگیم هست که یکیشون مردعنکبوتیه و برای من اولویت سایتم به عنوان سایت تخصصی مردعنکبوتی اینه که مثلا از ۶ صبح تا ۴ بعد از ظهر وقت بزارم مقاله تحلیل تریلر در میان دنیای عنکبوتی بنویسم تا اینکه هنون وقتو بزارم واسه نوشتن مثلا ایستراگ فیلم بتمن مت ریوز. منطقیه، نه؟
و در آخر اینکه ما الان چند ساله که دیگه ادمین نداریم تو سایت
فقط منم و یکی دو نفر دیگه که مقاله به سفارش من از اسپایدرمن ترجمه میکنن و منم ویرایش میکنم و به اسم خودشو میره رو سایت
دیگه فرد دیگه ای نیست




خب استاد خودتون اشاره کردید که اون بنده خدا و دقیقا اکثرا با مقالات این شخص مشکل داشتن و میگفتن سایت اسپایدی دوگانگی زیادی در نقد هاش داره مثلا یک شخصی یک نقد میگه بعدا یکی درباره اون کارکتر ی نقد برعکس میده و خب بنظرم بزرگ ترین مشکلی که پیش میاد در این باره و افراد اینجوری فکر میکنن و نمیدونن شما اصلاحات در سایت ایجاد کردید اینه که بنظرم شما باید سکوتتون رو بشکونید و درمورد حرفایی که میزنن از سایت و خیلی چیزای دیگه مطلبی در همه پلتفرم هایی که فعال هستید بنویسید چون بعضی ها از این فرصتی که شما واکنشی نمینویسید در مقاله نسبت به این حاشیه هایی که ساختن باعث میشه سایتتون رو بدنام کنن و زحمات ده ساله شخص شما رو زیر سوال ببرن استاد شما الان گفتید که از صبح تا ظهر وقت میذارید برای یک مقاله ایا اون شخصی که هیت میده میدونه که شما چقدر وقت میذارید برای مقاله هاتون؟ و بنظرم خیلی بهتر شد که شما خودتون مقاله هارو مینویسید البته یکی دوتا از ادمین هاتون هم قبلا که مقاله مینوشتن خیلی بی طرف بودن و واقعا فوق العاده بود من خودم شخصا چندان از اون مقاله ایی که میگفت بتمن غیر منطقی تر از کارکتر اسپایدرمنه چندان ارتباط برقرار نکردم با نوع قلم نه موضوع قلم و نو بیان و سطح صحبت خیلی تاثیر داره و بنظرم چه خوب که دیگر این قضیه نیستش
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1401-09-26 16:15
#۱۶:
ببین من ۴۰ و خورده ای سن دارم
میدونم یه سری مشکلشون چیه. اونی که بابت مقاله ۸ سال پیش هنوز چرت و پرت میگه مریضه. متعصبه . اون با مطلب نوشتن به راه راست هدایت نمیشه. اون از اینکه حقیقت برملا شده ناراحته
درباره اینکه نقدها متضادن من اصلا چیزی متوجه نشده ام
مگه درباره فیلما چند تا نقد نوشتیم؟! چند نفر نوشتن؟
ولی اگه باشه هم نقطه قوته چون تنوع لحن و نظره. چیز بدز نیست.
الانم بسه دیگه . بیش از حد در این باره نوشتم
نقل قول کردن
BlueRED
#18 BlueRED 1401-09-26 16:26
به نقل از mtm:
#۱۶:
ببین من ۴۰ و خورده ای سن دارم
میدونم یه سری مشکلشون چیه. اونی که بابت مقاله ۸ سال پیش هنوز چرت و پرت میگه مریضه. متعصبه . اون با مطلب نوشتن به راه راست هدایت نمیشه. اون از اینکه حقیقت برملا شده ناراحته
درباره اینکه نقدها متضادن من اصلا چیزی متوجه نشده ام
مگه درباره فیلما چند تا نقد نوشتیم؟! چند نفر نوشتن؟
ولی اگه باشه هم نقطه قوته چون تنوع لحن و نظره. چیز بدز نیست.
الانم بسه دیگه . بیش از حد در این باره نوشتم


بله حق با شماست یک سری ها درست به شو نیستن هرچی توضیح هم بدی باشه من ادامه دیگه نمیدم خوشحال شدم تونستم با شما صحبت طولانی مدتی داشته باشم
نقل قول کردن
Doc Ata
#19 Doc Ata 1401-09-27 09:35
12#:
آره استاد هرچی هم که بگذره اینا انگار به کارشون ادامه میدن و زمان روشون تاثیر نداره :-| به هرحال هرچی سایت بهترباشه حرف بیشتری هم پشتش هست. بگذریم از اینکه چه حرف های ناحقی که نمی زنن ...
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1401-09-27 14:16
کاربرانی که با بازی فورت نایت و داستان و تاریخچه اون آشنایی دارن اگه تو آیتم مربوط به لباس فورت نایت ایرادی میبینند بگن تا اصلاح بشه چون من خودم اطلاعات خاصی ندارم و ممکنه اشتباه داشته باشم
نقل قول کردن
best of the best
#21 best of the best 1401-09-27 14:38
به نقل از mtm:
#14: حاجی خداییش چند ساله دیگه نقدای اون بنده خدا تو سایت من منتشر نمیشه؟ ها؟ هنوز درگیر مقاله "50 دلیل برای تنفر از BvS " هستن؟! به قول اون خانومه تو سریال "دیوار به دیوار"، این نُرماله؟ !!!
بعدشم، کجا رفت آزادی بیان؟ کجاست دموکراسی؟ یکی دلش خواسته یه نقدی نوشته یا یه مقاله ای که البته اکثرا هم درست بودن یا ترجمه. ولی در هر حال نظر خودش بوده دیگه درسته؟ همین الانم شما بگرد ببین چقدر نقد غیرمنصفانه و چرت و پرت از مارول و شخصیت هاش مینویسن ولی چرا به اونا کسی گیر نمیده؟ چون میدونن مطالب ما فرق دارن و الکی نیستن
درباره اینکه مسئولیت سایت رو بسپارم به دست کسی هم موافق نیستم. من خیلی وسواس دارم روی مطالب سایت. الانشم یه جایی تو یه مقاله 10 سال پیش ایراد تایپی به چشمم بخوره میرم درستش میکنم. من ترجیح میدم همه چیز دقیق باشه و زیر نظر خودم تا اینکه برخی بیان روزی 10 تا مقاله کار کنن ولی بدون دقت
الانم راضیم. مثل قبل تنوع نداریم ولی همین دنیای مردعنکبوتی که عشق اول و آخرمه رو پوشش بدم برام کافیه ...
من بدم‌نمیاد مقالاتی مثل چه میدونم ایستراگ ثور ۴ یا بتمن مت ریوز رو سایت بره ولی در این صورت باید بشینم ریز به ریز خودم روش نطارت کنم. از محتوا تا عکسا! و راستش فرصتش رو ندارم چون اولویت های دیگه ای تو زندگیم هست که یکیشون مردعنکبوتیه و برای من اولویت سایتم به عنوان سایت تخصصی مردعنکبوتی اینه که مثلا از ۶ صبح تا ۴ بعد از ظهر وقت بزارم مقاله تحلیل تریلر در میان دنیای عنکبوتی بنویسم تا اینکه هنون وقتو بزارم واسه نوشتن مثلا ایستراگ فیلم بتمن مت ریوز. منطقیه، نه؟
و در آخر اینکه ما الان چند ساله که دیگه ادمین نداریم تو سایت
فقط منم و یکی دو نفر دیگه که مقاله به سفارش من از اسپایدرمن ترجمه میکنن و منم ویرایش میکنم و به اسم خودشو میره رو سایت
دیگه فرد دیگه ای نیست

استاد ترابی عزیزتر از جان. خودتون ماشالا باتجربه و فهمیده هستین و به درستی این افراد رو شناسایی کردید
ترکیبی هستن از حسادت + تنفر ذاتی از جریان غالب + بیسوادی + تعصب + مرض!
شما مطمئن باشید هر کاری کنید و هر نوع مقاله و کمیکی منتشر کنید یه چیزی میگن و یه انتقادی میکنن . الان شما مقاله فکتس هیپنو هاسلر بزاری رو سایت میگن چه ضرورتی داره ؟ در حالی که اینهمه تو کانالتون لایک خورد که یعنی کاربران میخوان بخونن. ضمن اینکه قراره فیلمش ساخته بشه و سایت اسپایدرمن وظیفه ش رو باید انجام بده و مقاله بده درباره ش
حالا فرض کنیم به جای این مقاله شما مقاله فکتس مثلا هاروی دنت/دو چهره منتشر کنی. اون وقت میگن به سایت تخصصی مردعنکبوتی چه ربطی داشت که مقاله دشمن بتمن نوشته!!!
یعنی این جماعت بی مغز و بی منطق همینی هستن که شما خوب میشناسید. پس خودتون همینطور برید جلو و ادامه بدید مثل این 10 سال و به قول اون بزرگوارِ خوش کفش (!) به کفشتون هم حساب نکنید
و البته حالا که اسنایدر ورس مُرده اینا هم ایشالا به زودی همشون میمیرن و به زباله دان تاریخ میپیوندن همونطور که پیشواشون زک بی استعداد پیوست
نقل قول کردن
BlueRED
#22 BlueRED 1401-09-27 14:53
به نقل از mtm:
کاربرانی که با بازی فورت نایت و داستان و تاریخچه اون آشنایی دارن اگه تو آیتم مربوط به لباس فورت نایت ایرادی میبینند بگن تا اصلاح بشه چون من خودم اطلاعات خاصی ندارم و ممکنه اشتباه داشته باشم


سلام اقای ترابی وقتتون بخیر در زمینه لباس اسپایدرمن در فورتنایت یک سری منابع توی یوتیوب هستن حتی به زبان فارسی که داستان گویی میکنن میان داستان های هر سیزن فورت رو میگن و اشنایی با کارکترا اگر خواستید سر بزنید شاید مطلبی پیدا کردید
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1401-09-28 06:12
به نقل از BlueRED:
به نقل از mtm:
کاربرانی که با بازی فورت نایت و داستان و تاریخچه اون آشنایی دارن اگه تو آیتم مربوط به لباس فورت نایت ایرادی میبینند بگن تا اصلاح بشه چون من خودم اطلاعات خاصی ندارم و ممکنه اشتباه داشته باشم


سلام اقای ترابی وقتتون بخیر در زمینه لباس اسپایدرمن در فورتنایت یک سری منابع توی یوتیوب هستن حتی به زبان فارسی که داستان گویی میکنن میان داستان های هر سیزن فورت رو میگن و اشنایی با کارکترا اگر خواستید سر بزنید شاید مطلبی پیدا کردید

ممنون ولی در حد حرفه ای نمیخوام! در همین حدی که تو این مقاله نوشته شده خواستم ببینم ایرادی نباشه
نقل قول کردن
BlueRED
#24 BlueRED 1401-09-28 23:45
به نقل از mtm:
به نقل از BlueRED:
به نقل از mtm:
کاربرانی که با بازی فورت نایت و داستان و تاریخچه اون آشنایی دارن اگه تو آیتم مربوط به لباس فورت نایت ایرادی میبینند بگن تا اصلاح بشه چون من خودم اطلاعات خاصی ندارم و ممکنه اشتباه داشته باشم


سلام اقای ترابی وقتتون بخیر در زمینه لباس اسپایدرمن در فورتنایت یک سری منابع توی یوتیوب هستن حتی به زبان فارسی که داستان گویی میکنن میان داستان های هر سیزن فورت رو میگن و اشنایی با کارکترا اگر خواستید سر بزنید شاید مطلبی پیدا کردید

ممنون ولی در حد حرفه ای نمیخوام! در همین حدی که تو این مقاله نوشته شده خواستم ببینم ایرادی نباشه



اهان بله مطلب صحیح هست فقط اگر عنوان لباس رو بزنید اسپایدرمن زیرو بنظرم بهتره چون توی رویداد زیرو برای چند هیرو لباس ساختن و اخر اسمشون زیرو گذاشتن
Spider-man zero
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44