20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف کاستوم suit سوت کاستیوم costume اسپایدرمن

در این مقاله بار دیگر به مالتی ورس مارول و نسخه های مختلف از مرد عنکبوتی در جهان های دیگر سر میزنیم!

ایده چند جهانی (مالتی ورس) و ملاقات با نسخه های مختلف و متفاوت از ابرقهرمانان محبوب خودمان در جهان های موازی بسیار جذاب است. اسپایدرمن هم خوشبختانه تا دلتون بخواد دارای نسخه های موازی و باحال است که قبلا در این مقاله ها به معرفی آنان پرداخته بودیم. حالا میخواهیم در مقاله حاضر عجیب ترین لباس های آنان را به شما معرفی کنیم.

 

20- مرد عنکبوتی دنیای شماره 96282

مرد عنکبوتی دنیای شماره 96282

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 82 از سری دوم کمیک بوک What If? (فوریه 1996)

در این دنیا ، «آفتاب پرست» سعی کرد اولین موشک دارای خدمه کشور آمریکا به کره مریخ را بدزدد و به بالاترین قیمت بفروشد ولی دکمه های کنترل از راه دور آن دچار مشکل و باعث شد موشک در پایگاه سقوط کرده و تعدادی از انسان های بی گناه را بکشد که از میان آنها میشد به خلبان «جان جیمسون» و «زن عمو می» اشاره کرد (زن عمو می با پیتر آمده بود تا مراسم فرستادن موشک به مریخ را تماشا کند). سپس «جی. جونا جیمسون» رسماً پیتر را به فرزندی قبول کرد در حالی که همچنان اسپایدرمن را مسئول حادثه موشک میدانست و سعی کرد بودجه «ربات های قاتل عنکبوت» را تامین کند و حتی باعث شد تا «فلش تامپسون» به «عقرب» تبدیل شود! تا اینکه پیتر مجبور شد هویت مخفی خود را برای جیمسون فاش کند و او هم در نهایت بهش کمک کرد بر برخی از دشمنانش پیروز شود و از آن به بعد پیتر با هویت شناخته شده اسپایدرمن به جامعه خدمت کرد. تفاوت لباس اسپایدرمن در این دنیا این بود که ماسک اسپایدرمن فقط لنز داشت و البته بخشی از حاشیه ماسک او در اطراف صورتش به سمت پایین کشیده شده بود تا لنز را روی صورتش نگه دارد.

 

19- مرد عنکبوتی دنیای شماره 96211

مرد عنکبوتی دنیای شماره 96211

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Marvel Vision (فوریه 1996)

اطلاعات خاصی از این مرد عنکبوتی در دست نیست. در واقع به نظر نمیرسد سرگذشت و تاریخچه او تفاوتی با پیتر پارکر دنیای اصلی داشته باشد. فقط اینکه تجهیزات او جوری بود که به جای آنکه وب شوتر داشته باشد، چنگک داشت! لباسش هم غالباً به رنگ بنفش بود. به جای لنز هم از عینک چشمی سیاه استفاده میکرد. یک جلیقه نارنجی رنگ هم داشت که یک لوگوی بزرگ عنکبوتی رویش دیده میشد. دست کش هایش نیز نارنجی بود و روی زانوها و عضله های دوسرش نیز پارچه داشت. و البته کمربند چند منظوره سبز رنگ هم داشت. ما این مرد عنکبوتی را در رویداد "دنیای عنکبوتی" در حال مبارزه با "وارثان" دیدیم.

 

18- مرد عنکبوتی دنیای شماره 10511

مرد عنکبوتی دنیای شماره 10511

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 13 از کمیک Weapon X (می 2010)

دنیای شماره 10511 مارول در آینده رخ میدهد. در این دنیا پیتر پارکر یک شورشی بود که علیه دولتی که توسط شرکت خبیث "راکسان" کنترل میشد مبارزه میکرد. راکسان ربات های به نام «دث لاک ها» داشت که با آنها ابرقهرمانانی که باهاش مخالفت میکردند را اعدام میکرد. هیچ وقت معلوم نشد که آیا اسپایدرمن با دیگر اعضای گروه های مقاومت ارتباطی دارد یا نه ولی در هر حال به دست دث لاک ها کشته شد. لباس او پارچه ای و به رنگ سیاه بود. او ته ماسک خودش رو پشت سرش گره میزد، جلیقه ای ضدگلوله داشت (به همراه وب شوتری روی بازوی راست خود) و یک کمربند چند منظوره قهوه ای.

 

17- مرد عنکبوتی دنیای شماره 9939

مرد عنکبوتی دنیای شماره 9939

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از کمیک Death Head II (ژوئن 1992)

در دنیای شماره 9939 شاهد بودیم که چطور خبیثی بسیار نیرومند به نام Charnel تونست با سفر به گذشته به عصر قهرمانان بیاید و آنجا را فتح کند و پهپادهایی مرگبار و بسیار پیشرفته بسازد که بهش خدمت کنند. مرد عنکبوتی در این دنیا به همراه «پانیشر»، «بی باک» و «دکتر استرنج» گروهی را تشکیل داد تا به مقر Charnel حمله و با به دست آوردن ماشین سفر در زمان او بتوانند به حکومت وی پایان دهند و در این ماموریت موفق بودند ولی کشته شدند. البته در رویداد "دنیای عنکبوتی" قهرمانی که به این مرد عنکبوتی شباهت داشت را دیدیم. پس شاید او را از خط زمانی قبل از مرگش انتخاب و به ارتش عنکبوتی ملحق کرده بودند. لباس این مرد عنکبوتی شباهت زیادی به لباس سیاه پارچه ای او داشت. ولی ماسکش سوراخ داشت تا بخشی از موهای پشت سرش بیرون بیاید. وب شوترهای او بیرونی بودند (مثل وب شوترهای لباس اسکارلت اسپایدرِ «بن رایلی»). بازوی چپ او هم لخت بود. لباسش همچنین یک کمربند چند منظوره قهوه ای به همراه چکمه های سفید و لوگوی بزرگی که تا زیر شکم او امتداد پیدا میکرد داشت. یک جلد چرمی هفت تیر هم روی پای راستش دیده میشد.

 

16- مرد عنکبوتی دنیای شماره 91240

مرد عنکبوتی دنیای شماره 91240

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Secret Wars: Battleworld (می 2015)

این مرد عنکبوتی مربوط به یکی از دنیاهای "بتل وُرلد" در رویداد "جنگ های پنهان" به نام "برزخ" میشود که در آن او به همراه «هالک»، «گوست رایدر» و «ولورین» یکی از اعضای گروه "چهار دوزخی" (Infernal Four) بود که در واقع جایزه بگیرانی بودند که اجازه داشتند بین قلمروها تردد کنند. آنها از سوی پروردگار دووم استخدام شدند تا پانیشر دنیای شماره 27169 را دستگیر کنند (این پانیشر به تسخیر دکتر استرنج دنیای خودش در آمده بود) اما پانیشر سه تا از آنها را کشت که یکیشون اسپایدرمن بود. رنگ لباس این مرد عنکبوتی سیاهِ خاکستری بود، بدون بخش کمربند. لوگوی عنکبوتی هم سروته بود (پاهای لوگوی عنکبوتی به صورت عمودی به بخش سیاه لباس امتداد داشتند).

 

15- مرد عنکبوتی دنیای شماره 71166

 مرد عنکبوتی دنیای شماره 71166

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Fantastic Four: The End  (ژانویه 2007)

دنیای شماره 71166 دنیای جالبی هستش چون در آن جرم و جنایت در عمل از بین رفته و بنابراین بسیاری از قهرمانان بازنشسته شده بودند که پیتر پارکر هم از آنها بود. بنابراین آنها اکثر وقت خود را یا در جلسات شورا یا آزمایشگاه های علمی سپری میکردند. لباس اسپایدرمن در واقع بدون ماسک و به رنگ صورتی و بنفش بود: یقه بنفش به همراه یک کمربند صورتی و دو نوار صورتی در روی پاها و اصلا الگوی تار عنکبوتی در آن به کار نرفته بود!

 

14- مرد عنکبوتی دنیای شماره 62412

مرد عنکبوتی دنیای شماره 62412

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک What If? Age of Ultron  (آوریل 2014)

در این دنیا پیتر پارکر پس از سالها ابرقهرمانی بازنشسته شده و با «بتی برنت» ازدواج کرده و در یک شهر روستایی برای 35 سال ساکن شده بود. تا اینکه «لوگان» به سراغش آمد برای انجام یک ماموریت نهایی: جلوگیری از «ازیکیل استین» در بکار گیری زره آیرون من برای تسخیر دنیا! او نیز قبول کرد و در نهایت در راه انجام وظیفه کشته شد. لباس او در واقع از بقایای لباس های قدیمی اش درست شده بود: ماسک کلاسیک + بالا تنه لباس سیاه + دستکش های سیاه که روی چند انگشتش تار قرمز دیده میشد + شلوار جین مشکی + چکمه کف سیاه + شال (یا روسری!) سفید. او همچنین وب شوتر و کمربند چند کاره اش را روی لباس میپوشید.

 

13- مرد عنکبوتی دنیای شماره 37072

مرد عنکبوتی دنیای شماره 37072

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 55 از کمیک Exiles  (دسامبر 2004)

اسپایدرمن در دنیای شماره 37072 تنها ساکن نیویورک بود که تحت تاثیر طلسم جادوگری خبیث به نام «کولان گاث» (از دشمنان «کونان بربر») قرار نگرفت تا گاث بتواند او را بیشتر شکنجه بدهد! اما وقتی گاث سرنگون شد متوجه شد که جانشین او یعنی «زاراثوس» به مراتب از او بدتر است! بنابراین سعی کرد گاث را دوباره به قدرت برگرداند. اما در نهایت وقتی گاث به هدفش رسید مرد عنکبوتی را کشت! لباس او توسط گاث تغییر کرده بود. لوگوی عنکبوتی روی سینه اش لبه گرد و آبی و فقط دو پای آبی رنگ داشت و داخل آن هم الگوی تار عنکبوتی نبود. روی بازو و ران پاهایش نیز نوارهایی با الگوی تار عنکبوتی به چشم میخورد.

 

12- مرد عنکبوتی دنیای شماره 15320

مرد عنکبوتی دنیای شماره 15320

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 20 از کمیک All-New X-Factor (ژانویه 2015)

اسپایدرمن در دنیای شماره 15320 ، یکی از ابرقهرمانانی بود که در استخدام شرکت "صنایع سروال" (Serval Industries) بود. این شرکت به دست یکی از داشمندان شرکت "الکمکس" به نام «هری اسنو» خلق شده بود که عقیده داشت شرکت های بزرگ هم مثل سازمان ملل باید نیروهایی داشته باشند که قدرت های فوق بشری دارند. اسپایدرمن در حمله به برج الکمکس شرکت داشت. لباس در واقع یونیفرم صنایع سروال بود که بقیه اعضای گروه هم آن را بر تن داشتند. منتهی با این تفاوت که طراحی چشمان ماسک او به ظاهر کلاسیک او شباهت داشت ، البته بدون هیچ الگوی تار عنکبوتی.

 

11- مرد عنکبوتی دنیای شماره 9105

مرد عنکبوتی دنیای شماره 9105

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 11 از کمیک New Warriors (می 1991)

اطلاعات خاصی از گذشته این مرد عنکبوتی در دست نیست جز اینکه در دنیایی زندگی میکرد که فراعنه همچنان در عصر مدرن زندگی میکردند. «مورلان» او را شکار کرد و به مقر وارثان در دنیای شماره 001 آورد و در ضیافت خانوادگی اش او را به همراه برخی دیگر از عنکبوتی های شکار شده خوردند! بخش بالاتنه لباس او به رنگ آبی بود که عنکبوت عظیمی روی آن دیده میشد. همچنین نواری عنکبوتی از کمربند او به چکمه هایش امتداد داشت.

 

10- مرد عنکبوتی دنیای شماره 8545

مرد عنکبوتی دنیای شماره 8545

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  20 از کمیک Exiles (فوریه 2003)

در دنیای مارول ویروسی داریم به نام  "تکنو-ارگانیک" (Techno-Organic Virus) که مواد ارگانیک را به مواد مصنوعی و ماشینی تبدیل میکند. سلول های تکنو ارگانیکی مثل ماشین های مستقل عمل میکنند و هم ویروس و هم اطلاعات مربوط به ناقلین آن را حمل میکنند. در دنیای شماره 8545 مارول ، مرد عنکبوتی به این ویروس مبتلا شد و لباسش هم به زرد و سیاه تغییر رنگ داد منتهی به سبک شخصیت «وارلاک» در کمیک بوک های New Mutants (الگوی تار عنکبوت نیز کل لباسش را پوشانده بود).

 

9- مرد عنکبوتی دنیای شماره 148

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 148

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  46 از کمیک Excalibur (ژانویه 1992)

در دنیای شماره 148 مارول، مرد عنکبوتی که عضوی از گروه Excalibur بود، توسط خبیثی به نام «نِکرام» (Necrom) کشته و سپس جسد او زنده شد تا به نکرام خدمت کند (او در این دنیا جادوگر اعظم بود و نیروی خودش را از انرژی ایجاد شده از تلاقی دنیاهای موازی میگرفت).  لباسش جوری بود که دهانش را نشان میداد و مثل زیر پیراهن رکابی بود که روی جسد بنفش خود بر تن میکرد! ضمناً جوری بود که انگار ترکیبی از اسپایدرمن و ولورین است زیرا چنگال داشت!

 

8- مرد عنکبوتی دنیای شماره 772

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 772

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  1 از کمیک What If (ژانویه 1992)

در دنیای اصلی مارول، اسپایدرمن در همان ابتدای حرفه ابرقهرمانی خود سعی کرد برای پول درآوردن به عضویت گروه چهار شگفت انگیز دربیاد. ولی در نهایت این اتفاق نیفتاد. اما در دنیای شماره 772، «سوزان استورم» (زن نامرئی) اسپایدرمن و بقیه هم تیمی های خودش را متقاعد کرد که به جمعشون اضافه بشه، البته به شرط اینکه هویت مخفی اش را براشون فاش کنه. او هم با مقداری اکراه این کار را کرد و بدین ترتیب تیم "پنج شگفت انگیز" (The Fantastic Five) شکل گرفت. متاسفانه این مرد عنکبوتی در کمیک Superior Spider-Man #32 که داستانش مربوط به رویداد معروف "دنیای عنکبوتی" میشد به دست گروه "وارثان" کشته شد. فرق لباسش این بود که بخش شکم لوگوی عنکبوتی او که روی سینه اش بود بزرگ تر بود تا شماره 5 روی آن حک شود.

 

7- مرد عنکبوتی دنیای شماره 958

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 958

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  76 از سری دوم کمیک What If (آگوست 1995)

در این دنیا پیتر پارکر هرگز توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو گزیده نشد ولی مجبور شد با جنایتکاری ملقب به Spider روبرو شود (در واقع این تبهکار همان فلش تامپسون بود که پس از گزیده شدن توسط عنکبوت رادیو اکتیوی به قدرت های اسپایدرمنی دست پیدا کرده بود!). بنابراین پیتر یک لباس مخصوص برای خودش ساخت که از بازوان عنکبوتی مکانیکی، عینک چشمی و ارتقا دهنده های قدرت بازو تشکیل شده بود.

 

6- اسپایدرمن دنیای MC2

مرد عنکبوتی دنیای MC2

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  32 از کمیک Spider-Girl  (می 2001)

دنیای شماره 982 مارول که به دنیای MC2 معروف است در واقع دنیایی است که «می دی پارکر» ملقب به دختر عنکبوتی در آن خلق شد (او دختر واقعی پیتر پارکر است و برای آشنا شدن با او این مقاله را بخوانید). در این دنیا جسیکا درو به عنوان زن عنکبوتی اریجینال از حرفه ابرقهرمانی بازنشسته شده و ازدواج کرده بود. او صاحب فرزندی شده بود به نام «جرالد درو» که «جری» صدایش میزدند ولی متاسفانه جری به بیماری نادر خونی دچار بود که پزشکان از درمانش عاجز بودند (قدرت های جسیکا به فرزندش آسیب زده بودند). بنابراین جسیکا مجبور شد آن آزمایشی که باعث شده بود از مسمومیت تشعشعاتی خودش رها بشه رو برای پسرش هم تکرار کرد و در نتیجه او نیز مثل خودش به قدرت های عنکبوتی دست یافت  اما جری همچنان بیمار بود و این مساله باعث شد جسیکا و همسرش از هم جدا شوند و جسیکا، جری را به تنهایی بزرگ و برایش از خاطرات قدیمی خودش و همچنین از مرد عنکبوتی بگوید. در نتیجه جری برای خودش لباس اسپایدرمنی درست کرد و در حالی که بی تجربه بود و باعث مرگ یکی از شرورها شد، به «دارک دویل» برخورد و قبول کرد که توسط او آموزش ببیند. اما مشخص شد استفاده از قدرت های عنکبوتی، بیماری جری را بدتر میکند. لذا مادرش به همراه پیتر پارکر او را متقاعد کردند که اسپایدرمن بودن را کنار بگذارد و به «رید ریچاردز» مراجعه کند تا سلامتی اش را به دست آورد. در هر حال لباسش به رنگ قرمز و سیاه بود و دیزاین بالاتنه مثلثی شکل داشت. لوگوی عنکبوتی اش هم بزرگ بود.

 

5- مرد عنکبوتی دنیای شماره 1015 (مامور عنکبوتی/Agent Spider)

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 1015 (مامور عنکبوتی/Agent Spider)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  27 از  سری چهارم کمیک   Venom (آگوست 2020)

در دنیای شماره 1015 که اخیرا در کمیک های ونوم آن را دیدیم، پیتر پارکر وقتی از نیت لباس سیمبیوت فضایی باخبر شد، تصمیم گرفت آن را بکشد. ولی همسر سابق «ادی براک» (که به دلیل مقاله پیتر پارکر، خودکشی کرده بود) یعنی خانم «آنه وینگ» ، در نهایت با سیمبیوت پیوند خورده و به ونوم تبدیل شده و به دنبال گرفتن انتقام ادی بود ولی در نهایت به دوست نزدیک پیتر تبدیل شد. تا اینکه فرزند آنه به نام «دیلان» به خبیثی نیرومند به نام «کدکس» تبدیل شد و به دنبال نابودی این دنیا بود. اینجا بود که پیتر به نیروهای مقاومت آنه ملحق شد و دوباره با سیمبیوت پیوند خورد. لباس سیمبیوتی او شبیه به لباس «مامور ونوم» بود ولی به رنگ لباس کلاسیک پیتر یعنی قرمز و آبی.  

 

4- مرد عنکبوتی دنیای شماره 1123 

مرد عنکبوتی دنیای شماره 1123

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  2 از کمیک Paradise X Heralds   (ژانویه 2002)

در این دنیا هم مرد عنکبوتی به گروه چهار شگفت انگیز پیوسته و باعث تشکیل گروه "5 شگفت انگیز" شده بود اما به دلیل خباثت های نسخه ای از رید ریچاردز به نام Brute  که از دنیایی به نام Counter-Earth می آمد، در بُعدی خطرناک به نام "منطقه انرژی منفی" (Negative Zone) گیر افتاد و به نظر میرسد مرده باشد. در هر حال فرق اصلی ظاهر او این بود که وب شوترهایش را روی لباس میپوشید.

 

3- مرد عنکبوتی دنیای شماره 4400

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 1123 (مامور عنکبوتی/Agent Spider)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  43 از کمیک Exiles  (فوریه 2004)

در دنیای شماره 4400، مرد عنکبوتی به همراه دیگر قهرمانان به دست نسخه خبیثی از «هایپریون» به نام King Hyperion که بسیار بی رحم بود و میخواست تمام دنیاهای موازی را فتح کند، کشته شد. لباسش فاقد الگوی تار عنکبوت بود و لوگوی عنکبوتی اش نیز با لوگوی "5 شگفت انگیز" عوض شده بود.

 

2- مرد عنکبوتی دنیای شماره 5113

 مرد عنکبوتی دنیای شماره 5113

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  4 از  سری سوم کمیک Defenders

(اکتبر 2005)

دنیای شماره 5113 مارول دنیای دورمامو یا Dormammuverse نیز میزنند زیرا دورمامو در آن حاکم است و قهرمانان مارول در آن خبیث شده اند! اسپایدرمن به همراه بی باک وظیفه داشت صبح و تا شب شهر را مراقبت کند تا به محض رسیدن دکتر استرنج دنیای اصلی به آنجا دورمامو را خبر کند. لباسش اکثرا سیاه بود و الگوی تار عنکبوت خاکستری به همراه لنز و لوگوی قرمز داشت. با این حال فاقد آستین یا دستکش بود.

 

1- مرد عنکبوتی دنیای شماره 5701

مرد عنکبوتی دنیای شماره 5701

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  15 از کمیک Cable & Deadpool (می 2005)

در شماره 15 از کمیک Cable and Deadpool که سال 2005 نوشته شد، «ددپول» به دنبال رفیق گمشده اش یعنی «کیبل» میگشت. بنابراین به دنیاهای دیگر رفت تا بتونه پیداش کنه. گذر او به دنیای شماره 5701 (كه به دنیای an Age of Apocalypse معروف است) نیز افتاد.  در این دنیا این مرد عنكبوتی به یكی از 4 سواركار «اپوكالیپس» تبدیل شده بود به نام  Pestilence. او دندان های سمی داشت و گوشت آدم میخورد! اطلاعات بیشتری درباره او در دست نیست. لباس این مرد عنکبوتی خبیث فاقد اون رنگ قرمز همیشگی بود ولی به صورت نوارهایی روی چکمه و دستکش هایش رنگ قرمز به کار رفته بود. ماسکش هم به طور کلی تغییر کرده بود.

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» (SPIDER-GIRL) بدانید

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

معرفی «دختر عنكبوتی» (SPIDER-GIRL) !

رتبه بندی فرزندان پیتر پارکر در دنیای کمیک

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! 

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت اول

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت دوم

معرفی سریال های مرد عنکبوتی در تلویزیون + لینك دانلود

کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" (SPIDER-GEDDON) ترجمه شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1399-12-17 12:55
دوستان و همراهان همیشگی سایت اسپایدی،
مثل همیشه ازتون درخواست میکنم خوب این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید و هر جایی اشتباه تایپی دیدید بفرمایید تا تصحیح شود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1400-01-01 12:24
اولین مقاله سایت در سال جدید :lol: خیلی مقاله خوب و سرگرم کننده ای بود... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1400-01-01 12:34
به نقل از mtm:
دوستان و همراهان همیشگی سایت اسپایدی،
مثل همیشه ازتون درخواست میکنم خوب این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید و هر جایی اشتباه تایپی دیدید بفرمایید تا تصحیح شود

آقای ترابی در مورد ۱۸ ، داخل پرانتز فکر کنم منظورتون (به همراه) بود که نوشتید (به همرته)..... ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-01-01 14:16
سلام
ممنون بابت مقاله.
من قضیه مولتی ورس رو خیلی دوست دارم. واقعا اینکه ببینی یک نفر مثل تو اما توی شرایط دیگه توی دنیای دیگه وجود داره حس عجیبیه. و البته لباس ها هم برام اهمیت داره چون اولین چیزی که در نگاه اول نشون داده میشه لباس یک قهرمانه و اگر اون لباس زیبایی نداشته باشه دیگه نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد و نمیشه به پیچیدگی های شخصیتیش هم پی برد. پس این موضوع برای یکی مثل من خیلی میتونه جالب باشه.
مورد ۲۰ داستانش برام جالب تر از لباسش بود. البته لباسش همونطور که در مقاله گفته شد فرق چشمگیری با لباس کلاسیک نداره اما خب وقتی هویت پیتر برای جهانیان فاش شده معلومه که دیگر نیاز نیست ماسکی به صورت بزنه که تموم صورتش رو بپوشونه.
مورد ۱۹ لباسش خیلی زرهی بود! شبیه یکی از لباس های جنگی بتمن بود. و اینکه به جای وب شوتر هم چنگک داشت مثل وسیله بتمنه که باهاش از ساختمان ها بالا میرفت. ( فکر کنم شاید خواستند اشاره ای به جناب بتمن خان داشته باشند! :lol: )
و البته لباسی که داره رنگ های زیاد زیبایی نداره و ترکیب رنگ هاش خیلی جالب نیست.
مورد ۱۸ لباسش شباهت زیادی به لباس اولیه بی باک داره. خیلی هم به درد مخفی کاری و خفت کردن میخوره. لباسش شباهت هایی به لباس های نینجا ها هم داره. و البته توی عکس مقاله فکر کنم سمت راستی همین ایشون باشه که به حمل کردن تفنگ هم علاقه داره!
مورد ۱۷ هم از شلختگیش معلومه که احتمالا خیلی با عجله درست شده. و البته فرق زیادی با لباس کلاسیک به جز رنگ هاش نداره و البته شباهتی با لباس سیمبیوتی داره.
مورد ۱۶ هم خیلی متفاوت نبود اما رنگش معلومه که ایکون هم با مخفی کاری میونه خوبی داره.
مورد ۱۵؟ قشنگ معلومه مال بازنشتگیه. و معلومه پیتر پارکر این دنیا خیلی از مرد عنکبوتی خوشش نمیاد! چون هرچی از لباس اصلی بوده رو حذف کرده. رنگ ها عوض شده و لوگو هم که نیست. و البته معلوم نیست ایشون این لباس رو برای جنگیدن درست کرده یا برای عید دیدنی! خب البته توی مقاله هم گفته شده دیگه جرم و جنایت نیست ولی خب با این لباس جاهای علمی هم نمیشه رفت!
مورد ۱۴ هم معلومه بیچاره رو به زور از سر زندگیش برداشتن. آقا خیلی چاق هستند! و نمیدونم چرا هم مرد عنکبوتی های دنیاهای دیگه دوست دارند تجهیزاتشون رو روی لباسشون بپوشند! لباس هم معلومه با چیز هایی که از قبلا داشته و وسایل خونه یک لباس درست کرده.
مورد ۱۳ هم فرقش توی لوگو و نوار هایی روی پاهایش و دست هایش خلاصه میشه و البته فقط برای تفاوت بوده.
مورد ۱۲ هم تفاوت زیادی با لباس کلاسیک داره و خیلی شبیه لباس کشتی گیر هاست! هیچ گونه تاری هم روی لباسش دیده نمیشه. چشم ها هم به جای سفید یا نقره‌ای مشکی بود. به هر حال شنیده بشه گفته این لباس بعد از مورد ۱۵ متفاوت ترین بود.
مورد ۱۱ هم خب لباسش از سرنوشتش که خیلی بهتره! البته و رنگ آبی تیره تر شده و لباس های به نسبت زیبایی داره.
در کل باید گفت این لباس ها همونطور که همه میدونند برای تفاوت هست و هیچ چیز جای لباس کلاسیک رو نمی گیره.
با تشکر.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#5 Mr. Doctor 1400-01-01 14:54
خسته نباشید استاد ترابی
اولین مقاله سایت در سال جدید،درمورد اسپایدی جون خودمون هست.چقدرم عالی و باحال بود
بنظرم لباس شماره13 خیلی خوب بود و یکم مدرن به نظر میرسید
راستی،در مقاله به بن رایلی اشاره شد؛چند وقت هست که در کمیک ها ندیدمش
اخرین بار در قیامت عنکبوتی بود :cry:
خیلی دوست دارم دوباره به عنوان متحد پیتر در کمیک های امیزینگ ببینمش :sad:
ممنون از شما
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-01-01 15:08
سلام

خیلی ممنون استاد.
مقاله عالی و کاملی بود
مورد ۲۰ خیلی برام جالب بود تصور کنید پیتر بشه فرزندخوانده جیمسون!! وای چی بشه.
ظاهر شماره 18 هم جالب بود بود در واقع میشه به ظاهر دردویل و آیرون فیست تشبیه کرد!
مورد ۱۳ هم شباهت زیادی به لباس مرد عنکبوتی اورجینال داره.
مورد ۱۲ هم جالب بود پیتر تقریبا مزدور بود که برای یه شرکت کار میکرد. میشه یکم تشبیهش کرد به اون موقعی که پیتر صاحب صنایع پارکر بود و مرد عنکبوتی هم در واقع میشه گفت محافظ اونجا بود
نقل قول کردن
P.B.P
#7 P.B.P 1400-01-01 15:33
سلام ممنون از استاد ترابی
اولین مقاله خیلی عالی امسال خوب من خودم از مورد های ۱۹ و ۱۷ و ۱۳ و ۱۴ خوشم آمد
خوب در مورد ۲۰ لباسش شبیه خود مرد عنکبوتی است ولی به جای ماسک لنز دارد وچیزی جالبی نیست و در مورد ۱۹ لباسی کاملا متفاوت دارد و جالبی این است که به جای تار چنگک دارد و در مورد ۱۸ لباسش زیاد شبیه خودش نیست و خوشم نیومد و در مورد ۱۷ لباسی کاملا متفاوت دارد و پاره پور بودنش خیلی جالب است و در مورد ۱۶ هم لباسی دارک مانند دارد و بد نیست و در مورد ۱۵ اصلا جالب نیست و شباهتی به مرد عنکبوتی خدمون ندارد و در مورد ۱۴ هم خوب بود و در مورد ۱۳ خیلی خوشکل است و خوشم میاد و در مورد ۱۲ رنگش زیاد دوس نداشتم ود مورد ۱۱ هم عادی بود باز هم تشکر
نقل قول کردن
super spider
#8 super spider 1400-01-01 20:46
من برگشتم :D (البته زیاد مهم نیستم :-* )
مقاله هم عالی
نقل قول کردن
super spider
#9 super spider 1400-01-01 20:47
عیدم مبارک
نقل قول کردن
mobin rz
#10 mobin rz 1400-01-01 23:11
ممنون آقای ترابی واقعا لباس اسپایدرمن انقدر پتانسیل داره که هرکس میتونه یه ورژن جذاب و جدید طراحی کنه ازش منتظر قسمت دوم هستیم.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#11 Kia Iron Man 1400-01-02 01:45
اولین مقاله سال ۱۴۰۰.خسته نباشید.به نظرم عجیب ترین ها موارد ۱۹ ۱۸ ۱۵ ۱۴ هستند.خسته نباشید.
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#12 MyyF.Spidey 1400-01-02 19:52
واو :o
از نظر من گزينه هاي 11.12.13و19 بهترينهاشون بودن.
نقل قول کردن
spidersam
#13 spidersam 1400-01-12 00:59
عالی عالی
لباس شماره16 و شماره13 باحال بود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#14 AmirhoseinJafari2005 1400-01-26 13:07
خسته نباشید قسمت دوم این مقاله هم عالی بود ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#15 Ehsan Spider 1400-01-26 13:13
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز، خیلی خسته نباشید و دستتون درد نکنه.

مقاله خیلی خوبی بود، من دوستش داشتم.
مرد عنکبوتی که گوشت میخوره!!!!!!!!!!
راجب فنتستیک فایو شنیده بودم و یه دید کلی داشتم.

بازم خیلی ممنون دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
Agent bishop
#16 Agent bishop 1400-01-26 14:04
ببخشید بابت اسپم
استاد تو کمیک های اولیه مرد عنکبوتی با یک مرد سارق حرفه ای با لقب cat میجنگه . میخواستم بدونم این پدر فیلیشیا هاردی هست ؟
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1400-01-26 14:36
به نقل از Agent bishop:
ببخشید بابت اسپم
استاد تو کمیک های اولیه مرد عنکبوتی با یک مرد سارق حرفه ای با لقب cat میجنگه . میخواستم بدونم این پدر فیلیشیا هاردی هست ؟

نه. ایشون نیست. درباره پدر و مادر گربه سیاه تو مقاله فکتس خودش توضیح دادیم
اونی که شما میگی به نظرم Cat Burglar هستش که تو مقاله فکت های مربوط به پراولر (مورد شماره 7) به توضیحاتی درباره ش دادیم
b2n.ir/r93810
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#18 AM SM BM SM 1400-01-26 15:18
سلام
ممنون بابت قسمت دوم این مقاله جالب.
اسپایدی که میشه گفت با اختلاف بهترین لباس رو بین قهرمانان دنیای کمیک داره و توی بحث های دنیاهای موازی هم شرکت داشته و داستان های زیادی داشته پس توی دنیاهای موازی لباس های دیگری و بعضا عجیب و غریب میبینیم! این مقاله اون لباس های عجیب و غریب رو رتبه بندی کرده. بعضی از لباس ها معلومه که روشون کار شده تا چیزی قابل قبول و مورد پسند در بیان و تنوع رنگ و طرح هم داشته باشند ( مثل دنیای ۹۸۲ ) اما بعضی هم خب به نسبت اینکه احتمالا حضور کمی و غیر مهمی در داستان ها داشتند لباس های عجیب و بعضا با تنوعی داشتند. ولی بعضی هم واقعا غیر قابل باور میشن و آدم میگه چطور یک قهرمان اینا رو میپوشه؟ فقط من هنوز یک چیز رو نفهمیدم: این طراح ها چرا دوست دارند وب شوتر مرد عنکبوتی رو هی رو لباس بکشند؟؟ بابا خب قشنگ نیست!
لباس مورد ۱۰ اول آدم رو یاد طلا (و گرونیش :lol: ) میندازه بعد هم یاد روبات و موجودات ماشینی و مکانیکی. پس اون کاری که وظیفه اش بوده و باید انجام میداده رو انجام داده. نمیشه بهش گفت یک کاستوم ابرقهرمانانه یا یک لباس زیبا البته خب این لباس هم تحت شرایط یک ویروس درست شده و خب نمیخواست هیچ کدوم از این ها باشه. مهم اینه که نشون دهنده روبات، ماشین و مکانیک باشه.
خب میرسیم به ضایع ترین لباس که البته بسته به شرایطی که توضیحاتش داده شده پس باید هم اینطور باشه. اون لباسی هم که روی جسد بنفشش پوشیده قشنگ شبیه رکابیه! چنگالاش هم که شبیه چنگال های شریدر اولین کارتون لاک پشت های نینجاست!
ملاحظه کنید.
spidey.ir/.../...
uupload.ir/.../...
مورد های ۸ و ۴ هم فرق چندانی با لباس دنیای اصلی ندارند. مورد ۸ که بسته به شرایطی که داره لوگو عنکبوتی بزرگتری داره و روش عدد پنج نوشته شده. مورد ۴ هم که وب شوتر هاش به جای زیر لباس روی لباس قرار داشتند البته لوگوی عنکبوتیش هم بزرگ تر و دراز تر شده بود.
مورد ۷ هم داستان جالبی داره و لباسش هم به داستان مربوطه. لباسی که داره شبیه یک عنکبوته اما من رو یاد لباس دکتر اختاپوس میندازه! وقتی که با بازو هاشون راه میرن. دوتا از داستان هایی که من همیشه دوست داشتم توی دنیاهای موازی کمیک های اسپایدی ببینم چطور میشه توی این یک داستان هست. اینکه ببینم فلش تامپسون به مرد عنکبوتی تبدیل شده که واقعا ایده خوبیه دوم اینکه داستانی که توش پیتر پارکر مرد عنکبوتی نباشه! مثلا یک داستان? what if یک قسمتی یا رو قسمتی که توش هیچ قهرمان یا موجود فضایی یا جهش یافته ای یا جادوگر یا ابرسربازی وجود نداشته باشه و همه چیز مثل دنیای عادی باشه و ما توی اون پیتر پارکر رو ببینیم. و به نظر من پیتر بهترین و شاید جز معدود قهرمانانی باشه که با توجه به دغدغه های همیشگیش توی این داستان سربلند باشه. مثلا فکر کنید لوگان توی دنیای واقعی چطوری میشد؟ یک آدم عصبی که همش داره سیگار میکشه و هر کی بهش چپ نگاه کنه پوستش رو میکنه! :lol: یا استیو راجرز میتونه یک معلم تاریخ باشه! چرا معلم؟ چون به شخصیت بچه مثبتیش میاد. چرا تاریخ؟ چون داستان هاش با تاریخ و مردی خارج از زمان گره خورده! و...
لباس مورد ۶ که متعلق به دنیای mc2 هم هست لباس زیباییه و همونطور هم که گفتم معلومه روش کار شده. با ترکیب رنگ سیاه یا قرمز که انگار طراح ها بدون نمیاد توی لباس هایی که از مرد عنکبوتی خلق میکنند از این رنگ استفاده کنند و البته این بخش کمربندی مانند لباس که تغییر کرده و متفاوت و در نوع خودش هنوز هم قشنگ با لوگوی عنکبوت که بزرگ تر و عنکبوتی تر شده! در کل میشه گفت بین لباس های متفاوت از لباس دنیای اصلی توی این مقاله این لباس از همه زیباتر بوده. ( گفتم متفاوت چون مثلا لباس مورد ۸ از همه قشنگ تره اما خب اون همون لباس دنیای اصلیه که فقط لوگوش فرق میکنه.
لباس مورد ۵ هم همونطور هم که توی مقاله گفته شده همون لباس مامور ونومه با کمی تغییرات و البته رنگ آبی و قرمز.
لباس مورد ۳ هم لباس متفاوتیه و فرق هایی نسبتا زیادی با لباس کلاسیک داره اما نمیشه بهش گفت یک لباس زیبا. لباسی نیست که من بتونم قبولش کنم اما خب معلومه که برای تفاوت درست شده. بخش های سمت چپ و راست بدن پیتر رو کاملا آبی کردند و لوگوی عنکبوتی هم که با عدد ۵ مزین شده ( این طراح ها و نویسنده ها هم انگار بدون نمی یومده اسپایدی به چهار شگفت انگیز ملحق بشه! ) و روی لباس هم اثری از طرح های تار عنکبوتی نیست و رنگ قرمزش هم کم رنگ تر شده و رنگ آبیش پر رنگ تر شده!
لباس مورد ۲ حق مطلب رو نسبتا خوب ادا میکنه. یعنی هم به لباس کلاسیک وفاداره هم با رنگ هاش و طرح هاش مثل چشم ها و لوگوی قرمز رنگ لباس یک خبیث رو خوب نشون میده. رنگ سیاهی هم که توش به کار رفته براق و زیباست و البته همونطور هم که معلومه آستین نداره.
مورد ۱ هم اصلا شبیه هرکی هست جز پیتر پارکر و مرد عنکبوتی! رنگ آبی کم رنگ شده اما هنوز هم زیباست و البته رنگ قرمز هم فقط به صورت نوار هایی روی دست هاش و اون بخش کمربندی نشون داده شده. ماسکش هم که شبیه ماسک رابینه! لوگوی عنکبوتیش هم شبیه آدمک هاییه که ما برای تانک بازی رو کاغذ میکشیدیم! (البته من خودم بخوام لوگو عنکبوتی رو بکشم اینطوری میشه. ) خود طرف هم که با اون مو های بلندی و قیافش اصلا شبیه پیتر پارکر نیست. در کل لباس بدی نیست به نظرم اما خب کمتر شباهتی با لباس اصلی داره.
با تشکر ماه رمضان هم مبارک.
نقل قول کردن
P.B.P
#19 P.B.P 1400-01-26 17:48
سلام ممنون از استاد ترابی
بابت قسمت دوم ایم مقاله
مورد ۱۰:ظاهر متفاوتی دارد و طلایی رنگ باحالی است.
مورد ۹: خیلی جالبه ترکیبی از ولورین و مرد عنکبوتی چون هم چنگال داره و هم پر مو است ولی ترسناکه و بیشتر شبیه هیولا تا انسان.
مورد ۸:خیلی شبیه کلاسیکش هست ولی فقط به جای لوگوش یک عدد پنج دارد و موضوع پنج شگفت انگیزش هم باحال بود.
مورد ۷:تقریبا میشه گفت یک نوع اختاپوس عنکبوتی.
مورد ۶:مدل لباسشو دوس دارم.
مورد ۳:لباس بدون تار های عنکبوتی اصلا زیبا نیست.
مورد ۲:جالب همه قرمانا خبیثند.
مورد۱:ظاهرش عنکبوت مانند هست ولی به جای ۶ تا دست و دو پا چهار دست و دو پا دارد.
در کل ممنون.
آیا قسمت سومی هم هست؟
نقل قول کردن
Agent bishop
#20 Agent bishop 1400-01-26 18:43
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
ببخشید بابت اسپم
استاد تو کمیک های اولیه مرد عنکبوتی با یک مرد سارق حرفه ای با لقب cat میجنگه . میخواستم بدونم این پدر فیلیشیا هاردی هست ؟

نه. ایشون نیست. درباره پدر و مادر گربه سیاه تو مقاله فکتس خودش توضیح دادیم
اونی که شما میگی به نظرم Cat Burglar هستش که تو مقاله فکت های مربوط به پراولر (مورد شماره 7) به توضیحاتی درباره ش دادیم
b2n.ir/r93810


مرسی از پاسخ گویی
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#21 Mr. Doctor 1400-01-27 12:21
عالی و باحال بود ;-)
نقل قول کردن
A.spidey
#22 A.spidey 1402-04-06 19:13
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز، خیلی خسته نباشید و دستتون درد نکنه.

مقاله خیلی خوبی بود، من دوستش داشتم.
مرد عنکبوتی که گوشت میخوره!!!!!!!!!!
راجب فنتستیک فایو شنیده بودم و یه دید کلی داشتم.

بازم خیلی ممنون دستتون درد نکنه.

مرد عنکبوتی خودمون گوشت میخوره،این گوشت آدم میخوره :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45