تمامی دفعاتی که اسپایدرمن لباس ابرقهرمان های دیگر را پوشید!

تمامی-دفعاتی-که-اسپایدرمن-لباس-ابرقهرمان-های-دیگر-را-پوشید

اخیراً، بعد از یکی از شماره های سری Moon Knight، اسپایدرمن لباس مستر نایت را قرض گرفت. البته که این اولین بار برای اسپایدی نبود که لباس قهرمان دیگری را میپوشد و این قصه سر دراز دارد!

 

هشدار: این مقاله حاوی اسپویلر برای شماره اول سری مون نایت: سیاه، سفید و خون است.

 

در شماره اول سری مون نایت: سیاه، سفید و خون، اسپایدرمن در تمام طول داستان (با عنوان تماماً سفید اما همچنان سیاه به قلم Murewa Ayodele و طراحی Dotun Akande) بر سر پوشیدن لباس مستر نایت چانه زنی میکرد و در نهایت نیز موفق به بدست آوردنش برای رویداد Hellfire Gala شد. حداقل امر میتوان گفت اسپایدی پس از اینکه جعبه لباس را باز کرد بسیار هیجان زده شده بود! البته لازم به ذکر هست که این اولین بار برای اسپایدی نیست که لباس قهرمانان دیگر مارول را بر تن میکند.

اسپایدرمن - لباس مون نایت

سال 1984 در سری شماره یک مجموعه مردعنکبوتی شگفت انگیز شماره 258، اسپایدی لباس جدیدش را به ساختمان بکستر برد، تا رید ریچاردز (مستر فنتستیک) آنرا مورد بررسی قرار دهد. پس از اینکه متوجه شدند که این لباس، ریشه فضایی دارد، پیتر، مستر فنتستیک و هیومن تورچ لباس را از بدن پیتر جدا کردند و آنرا نزد خودشان نگه داشتند (در همین شماره بود که ضعف سیمبیوت ها نسبت به آتش و صوت به ثبت رسید!) از آنجایی که پیتر باید هویت خودش را مخفی نگه میداشت (به این جهت که بنده خدا دیگه لباس نداشت!) صورت خودش را پوشاند تا اینکه سرانجام مستر فنتستیک و هیومن تورچ برای او لباسی از لباس های چهار شگفت انگیز درست کردند و به او دادند؛ برای پوشاندن صورتش نیز از یک پاکت کاغذی قهوه ای استفاده کردند! (که ایده هیومن تورچ بود طبیعتاً!) نمیشد گفت که اسپایدی از پوشیدن همچین چیزی خوش حال شده بود، حتی میتوان گفت تا حدودی خجالت زده شده بود، اما در آن شرایط چاره ای به جز این نداشت.

در همان روز، اندکی پس از تمامی این قضایا، اسپایدرمن با همین لباس از یک دزدی جلوگیری کرد. در شماره های بعدی نویسندگان ایده عضو شدن اسپایدرمن به چهار شگفت انگیز را مورد بررسی قرار دارند؛ و تنوع لباس های مرعنکبوتی اش به سبب تناسب با لباس عمومی چهار شگفت انگیز تغییر کرد.

لباس ماسک پاکتی

نمونه دیگر، در سال 1998، در سری دوم کمیک های دردویل شماره 25 بود (نوشته Bob Gale و طراحی Phil Winslade). که مت مورداک برای طرح دعوی ای علیه شخص دردویل استخدام شده بود. این مسئله باعث پدید آمدن پیچیدگی های بسیاری برای مت شد؛ به این جهت که باید در آن واحد در دو مکان میبود که ناممکن بود. البته که از بخت خوبش اسپایدرمن حاضر به این شد که لباس را به جای او بپوشد و شخصیت دردویل را برای این مدت به نمایش درآورد.

بعد از دادگاهی جنجالی (که به حضور دو دردویل ختم شد!)، اسپایدی در حالیکه همچنان لباس دردویل بر تنش بود و با خودش حرف میزد به این نکته اشاره کرد که اسپایدرمن بودن به مراتب از دردویل بودن راحت تر است. هر دو زندگی های مشابهی دارند، دو زندگی جداگانه از هم یکی پشت ماسک و دیگری با ماسک به عنوان یک پارتیزان خود خوانده.

مرد عنکبوتی در لباس دردویل

در تمامی این مواردی که گفته شد پیتر یا از سر ناچاری و یا به جهت کمک به یک دوست این لباس ها را میپوشید. اما شاید بتوان گفت که از پوشیدن لباس دردویل، خودش هم کمی کیف کرده است! شاید این تغییرات جالبی برای اسپایدی بوده باشد. عقاید عموم مردم نسبت به اسپایدرمن به دو گروه تقسیم شده: گروهی که عاشق او هستند و گروهی که میخواهند او از خیابان ها برود. سایر قهرمانان به اندازه او متحمل تنفر دیگران نمیشوند، بویژه چهار شگفت انگیز. همچنین این تغییر در عادت ها به او اجازه داده که دیدی از اینکه دیگر قهرمانان چگونه زندگی خود را اداره میکنند پیدا کند. درست مانند این اصطلاح انگلیسی که با پا کردن در کفش شخصی دیگر میشود زندگی را از نقطه نظر او دید؛ در اینجا نیز اسپایدی با پوشیدن لباس قهرمان دیگر میتواند درک کند که زندگی آنها به چه گونه است.

اسپایدرمن، دوستان متعدد ابرقهرمانی دارد که به او اجازه میدهند تا لباس آنها را بپوشد. پس از اینکه اسپایدی به مون نایت کمک کرد، او نیز اجازه داد تا لباس مستر نایت را از او قرض بگیرد. مستر نایت شخصیت بسیار محبوبی است و لباس او نیز برای هر شرایطی مناسب است. با توجه به اینکه Hellfire Gala نیز در راه است این امکان وجود دارد که ما اسپایدر من را در قامت مستر نایت ببینیم. البته این امکان هم وجود دارد که او این لباس را تنها به جهتی که چیز خوبی برای پوشیدن در این رویداد داشته باشد قرض گرفته باشد. هر دلیلی هم داشته باشد، از سرگرم کننده بودن اینکه اسپایدی را در لباسی غیر از لباس ابرقهرمانی خودش ببینیم کم نمیکند. و بهتر هم میشود اگر دوستان و متحدانش او را همراهی کنند.

 

علی معتمد

aliM

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1401-03-22 12:12
اینجاست که میگن گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
اون بند یکی مونده به آخر این مقاله رو خیلی دوست دارم . گاهی وقت ها چنین تغیراتی هر چند کوتاه باعث میشه خواننده ها از یک زاویه متفاوت به شخصیت محبوبشون نگاه کنند که این لذت بخشه .
نقل قول کردن
venom
#2 venom 1401-03-22 12:48
مقاله عالی بود
نویسنده های جدید سایت دارن کولاک میکنن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44