10 حقیقتی که باید درباره مرد عنکبوتی نوآر (Spider-Man Noir) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره مرد عنکبوتی نوآر (Spider-Man Noir) بدانید

این مقاله به مناسبت انتشار سری جدید کمیک بوک های اسپایدرمن نوآر تقدیم شما میشود.

ما قبلا درباره شخصیت مرد عنکبوتی نوآر در این مقاله توضیحاتی ارائه کرده بودیم. ضمناً دو سری از کمیک های این شخصیت را نیز در اینجا و اینجا به طور کامل ترجمه کرده بودیم. اما به مناسبت انتشار سری جدید کمیک بوک های این شخصیت جذاب تصمیم گرفتیم شما را با فَکت های مهم او آشنا کنیم.

ضمنا این مقاله را هم بخوانید:

معرفی دشمنان مردعنکبوتی نوآر  

 

1- نحوه انتشار کمیک بوک های Noir

نحوه انتشار کمیک بوک های Noir

کمیک بوک های نوآر (Noir)   اولین بار سال 2008 توسط مارول به چاپ رسیدند و داستان آنها در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه 30 میلادی جریان داشت (نوآر نام ژانری در سینما است که اصولاً برای توصیف درام‌های جنایی و گانگستری هالیوودی به كار ميرود. فیلم های نوآر معمولاً فضایی تیره و تار دارند و اغلب به موضوعاتی همچون جرم و جنایت و گانگسترهای خلافکار میپردازند. ریشه کلمه "نوآر" از زبان فرانسوی و به معنی "سیاه" گرفته شده است). این کمیک ها در واقع المان های فیلم های ژانر نوآر و  پالپ فیکشن را با شخصیت های معروف مارول ترکیب میکردند (پالپ فیکشن گونه‌ای از مجله ارزان قیمت با کاغذ زرد رنگ و کاهی  بود که از حدود سال 1896 تا دهه 1950 میلادی چاپ می‌شدند و داستان‌هایی معمولاً کارآگاهی و جنایی در آنها منتشر میشد). ایده اصلی این کمیک بوک ها از آقای «فابریس ساپولسکی» نشات گرفت که سردبیر مجله فرانسوی Comic Box بود و ایده  یک نسخه اسپایدرمن در دهه 1930 را به یکی از نویسندگان مطرح دنیای کمیک به نام «دیوید هاین» در سال 2006 ارائه کرد. همین ایده منجر شد به چاپ کمیک بوک مرد عنکبوتی نوآر در سال 2008. کمیک های نوآر طبق اعلام مارول در دنیای شماره 90214 این کمپانی جریان دارند.

 

2- سرگذشت و نحوه به دست آوردن نیروهای فوق بشری

پیتر پارکر بچه یتیمی بود که به همراه عمو و زن عمویش زندگی میکرد. زن عموی او یک فعال سیاسی بود و مدام به میان مردم میرفت و برای آنها درباره ضرورت عدالت و مساوات اجتماعی صحبت میکرد. عموی او هم فرد مسئولیت پذیری بود و در یک کارخانه کار میکرد. او کارگران دیگر را دعوت میکرد تا برای رسیدن به حق و حقوق خود دست به اعتصاب بزنند. به همین دلیل رئیس کارخانه شخصیت خبیثی به نام «نورمن آزبورن» (ملقب به "گابلین") و افرادش را اجیر کرد تا عمو بن را به قتل برسانند . گابلین هم نه تنها عمو بن را به قتل رساند بلکه از یکی از افرادش به نام «والچر» خواست تا او را تکه تکه کند (والچر هم مثل گابلین یک موجود عجیب الخلقه بود که در یک سیرک بزرگ شده بود و علاقه خاصی به خوردن گوشت انسان داشت!).

عمو بن نوآر

پیتر پس از قتل عمو بن سعی کرد تا راه او را ادامه دهد و به روزنامه دیلی بیوگل پیوست تا با انجام تحقیق و تهیه گزارش دست گابلین را رو کند. او سپس در حین انجام تحقیقات با محموله ای از اشیا باستانی و عتیقه مواجه شد که توسط افراد گابلین به داخل کشور آورده شده بود. سپس یک مجسمه بُت مانند عنکبوتی شکسته شد و تعدادی عنکبوت عجیب از آن بیرون آمد. یکی از این عنکبوت ها پیتر را نیش میزند و باعث میشه تا بیهوش بشه و خواب یک خدای عنکبوتی را ببینه.

اریجین مرد عنکبوتی نوآر

وقتی پیتر بیدار میشه متوجه میشه به نیروهای فوق بشری دست یافته و سعی کرد و با استفاده از آنها هر طوری كه شده از گابلین و افرادش انتقام بگیرد.

 

3- قدرت و توانایی ها

http://www.spidey.ir/images/img/content/translated-spiderman-comics/header/spiderman-noir.jpg

اسپایدرمن نوآر همان قدرت های همتای کلاسیک خودش در دنیای اصلی مارول را دارد: زور بازو، سرعت، رفلکس، استقامت و چابکی ارتقا یافته و حس عنکبوتی که بهش نسبت به خطرات نادیدنی و قریب الوقوع هشدار میدهد. او همچنین میتواند به سطوح عمودی و افقی بچسبد ولی معمولاً به جای خزیدن روی در و دیوار ترجیح میدهد از پارکور استفاده کند و مدام از روی در و دیوار می پرد. اما تفاوت اصلی اش این است که بدنش تارهای عنکبوتی اُرگانیک تولید میکند و این تارها از مچ دستان او بیرون می آیند.

 

4- لباس مخصوص و تجهیزات

 لباس مخصوص و تجهیزات

کاستوم و تجهیزات مرد عنکبوتی نوآر با پیتر پارکر/مرد عنکبوتی دنیای اصلی فرق دارد. به ویژه کاستوم او که از لباسی عادی از دوره دهه 30 میلادی به همراه یک کت تشکیل شده است. جنبه اصلی کاستوم او ماسک آن است که از کلاه محافظتی و عینک خلبانی که عموی مرحومش در جنگ جهانی اول بر تن میکرد درست شده است. جنس لباسش نیز از کِولار (Kevlar) است (کِولار نام تجاری است برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک که با دیگر آرامیدها مثل نومکس و تکنورا ارتباط دارد. در حال حاضر کولار استفاده‌های زیادی دارد اعم از تایر دوچرخه، بادبان‌های مسابقه تا محافظ بدن به علت اینکه نسبت استحکام به وزن آن زیاد است و به این ترتیب با وزن یکسان، 5 برابر فولاد استحکام دارد). به همین دلیل کاستوم او میتواند در برابر انفجار و شلیک گلوله مقاومت کند. مرد عنکبوتی نوآر همچنین نشان داده یک تیرانداز ماهر است و میتونه به خوبی از سلاح های گرم استفاده کنه. ضمنا او سابقه داشته  هفت تیر و مسلسل دستی با خود حمل کنه و ازشون برای آسیب زدن به تبهکاران استفاده کنه.

 

5- شعار و اعتقادات متفاوت

شعار و اعتقادات متفاوت

برخلاف دیگر نسخه های مرد عنکبوتی ، مرد عنکبوتی نوآر هرگز با شعار و ذهنیت معروف "قدرت زیاد ، مسئولیت زیاد به همراه می آورد" بزرگ نشده است. در واقع پس از مرگ وحشیانه عمویش و همچنین زندگی فلاکت بار در دوران رکود بزرگ اقتصادی دهه 30 آمریکا در شهری مثل نیویورک که مملو از فساد و جنایت بود، پیتر پارکر با چشم خود شاهد بود که قدرت به فساد می گراید و قدرت مطلق به فساد مطلق می انجامد پس به این نتیجه رسید که "اگر قدرت زیادی وجود داشته باشه پس این وظیفه مردمه که این قدرت رو از بین ببرند" (If there is too much power, then it is the responsibility of the people to take it away) . ضمن اینکه بخش عمده ای از عدالت خواهی او این بود که از دار و دسته گابلین که عمویش را به طور وحشیانه ای کشته بودند انتقام بگیرد. همچنین در ابتدای حرفه خود متوجه شد که نمیتواند به کسی اعتماد کند زیرا مرشد و راهنمای او یعنی «بن یوریک» که خیلی برایش به عنوان خبرنگاری حرفه ای ارزش و احترام قایل بود ، در نهایت یک معتاد از آب درآمد که به خاطر اعتیادش از خلافکاران اطلاعات جمع میکرد تا ازشون اخاذی کنه (البته بن یوریک قبل از مرگش تصمیم گرفت اصلاح بشه و دست گابلین رو از طریق چاپ مقاله در دیلی بیوگل رو کنه . ضمناً اطلاعات جمع آوری شده توسط او باعث شد دست جنایاتکاران شهر رو شود).

  

6- مرد عنکبوتی نوآر میکُشد!

برخلاف دیگر مرد عنکبوتی ها، مرد عنکبوتی نوآر از کشتن دشمنان خودش ابایی نداره. ما در سری اول کمیک بوک های او (که اینجا ترجمه شده است) شاهد بودیم که وقتی والچر رفت سراغ زن عموی او تا بکشتش، از راه رسید و با گلوله والچر را کشت (البته زن عمو می خیلی او را سرزنش کرد که چرا از خشونت استفاده میکنه):

مرد عنکبوتی آدم کش

مرد عنکبوتی قاتل

همچنین در سری دوم کمیک بوک های مرد عنکبوتی نوآر تحت عنوان "چشمان بدون صورت" که اینجا ترجمه شده است، دیدیم که مرد عنکبوتی نوآر چیزی نمانده بود دکتر اکتاویوس را بکشه:

او در ضمن وقتی اکتاویوس داشت «ارباب جنایت» را میکشت هیچ واکنشی از خودش بروز نداد:

تا جایی که میدونیم فقط یک مرد عنکبوتی دیگر وجود داشت که از کشتن استقبال میکرد که اونم مرد عنکبوتی از دنيای شماره 8351 (ملقب به دنیای «قاتل عنکبوتی») بود که میتونید در این مقاله درباره اش بخونید.

 

7- حضور در رویداد "دنیای عنکبوتی" و گروه "مبارزین عنکبوتی"

مرد عنکبوتی نوآر در رویداد بزرگ "دنیای عنکبوتی" شرکت داشت. او یکی از مردان عنکبوتی مختلفی بود که توسط "مرد عنکبوتی برتر" استخدام شد تا با لشکر وارثان مبارزه کنند. او در شماره 1 از کمیک "زن عنکبوتی" (اینجا ترجمه شده) وقتی داشت شجاعانه از سیلک و زن عنکبوتی محافظت میکرد، به شدت آسیب دید.

مرد عنکبوتی نوآر را سپس در سری "جنگ های پنهان: دنیای عنکبوتی" دیدیم (اینجا ترجمه شده است). در پایان این سری گروهی از قهرمانان عنکبوتی از دنیاها و زمان های گوناگون گردهم آمدند تا از طریق شبکه "تار و پود هستی" به دنیاها یا زمان هایی که در آنها مشکلی پیش آمده بروند و به مردم کمک کنند.

گروه web warriors

این گروه نام خودش را "مبارزان عنکبوتی"  (Web Warriors) گذاشت و مرد عنکبوتی نوآر هم یکی از اعضای آن بود (کمیکش رو اینجا بخوانید).

 

8- مرد عنکبوتی نوآر یک بار کشته شد ولی دوباره زنده شد!

در شماره 1 از رویداد "قیامت عنکبوتی" (که اینجا ترجمه شده است) شاهد بودیم که پس از اینکه «مورلان» (یکی از اعضای ارشد خانواده خبیث وارثان) از طریق محفظهٔ کلون‌ سازی «اختاپوس‌ برتر» برگشت،‌ اسپایدرمن نوآر در عملی قهرمانانه برای کشتن او از یک سلاح منفجره استفاده کرد تا مورلان را نابود کند و خودش هم در انفجار کشته شد (البته نه تنها مورلان کشته نشد، بلکه انرژی درونی عنکبوتی یا همانtotemمعروف اسپایدرمن نوآر، مورلان رو قوی‌تر و توقف‌نا‌پذیر‌تر کرد!).

مرد مرد عنکبوتی نوار 

اما سپس در شماره 5 از سری جدید "دنیای عنکبوتی" (که اینجا ترجمه شده) دیدیم که وقتی مرد عنکبوتی نوآر مرده بوده خدای عنکبوتی به سراغش اومده و دوباره زنده اش کرده و بهش گفته که هنوز به خدماتش نیاز است.

زنده شدن مرد عنکبوتی نوآر

بعدش او به مایلز مورالز که به دنیای نوآر سفر کرده بود کمک کرد تا بُت یا مجسمه ای که خدای عنکبوتی ازش بیرون آمده بود را پیدا کنه و با خودش ببره تا باهاش شبکه تار و پود هستی را ترمیم کنند. هم اکنون هم مرد عنکبوتی نوآر در سری کمیک بوک های جدید خودش حضور داره.

 

9- دیگر شخصیت های  مارول در سری نوآر

  دیگر شخصیت های  مارول در سری نوآر

موفقیت سری کمیک بوک های مرد عنکبوتی نوآر باعث شد تا مارول این ایده را برای دیگر ابرقهرمانان خودش نیز پیاده کند. به همین دلیل به زودی شاهد چاپ کمیک بوک هایی تحت عنوان "مردان ایکس نوآر"، "بی باک نوآر"، "ولورین نوآر"، "لوک کیج نوآر" ، "پانیشر نوآر" و "مرد آهنی نوآر" نیز بودیم. اغلب شاهد تغییر و تحول اساسی در شخصیت پردازی های قهرمانان  مارول و اُریجین آنها در دنیای نوآر بودیم. به طور مثال آیرون من نوآر همان تونی استارک است ولی منشی او توسط نازی ها ربوده و به مقرشون در نروژ برده میشه. بعدش تونی و «رودی رودز» زره های ساخت جارویس رو میپوشند تا او را نجات دهند. سپس تونی در کمال ناباوری متوجه میشه که رئیس نازی ها یعنی «بارون زیمو» در واقع همون پدر خودشه که مدتیه گم شده بود! (او را شستشوی مغزی داده اند  تا به نازی ها خدمت کنه).

ولی قطعا بیشترین تغییر را در مردان ایکس  شاهد بودیم. در واقع مردان ایکس نوآر نوجوانانی جامعه ستیز بودند که توسط روان پزشکی بی اعتبار و بی آبرو شده به نام «چارلز اگزاویر» تعلیم داده میشدند. او سعی میکرد به جای آنکه نوجوانان بزه کار را اصلاح کند بهشان مهارت های بیشتری در تبهکاری یاد دهد زیرا جامعه ستیزی را مرحله بعدی در تکامل رفتاری انسان میدانست!!! از سوی دیگر «اریک مگنوس» (مگنتو) را داشتیم که رئیس بخش امور مربوط به قتل اداره پلیس نیویورک بود و به شدت به تئوری های به‌نژادی یا یوژنیک (eugenics) اعتقاد داشت (فلسفه‌ای علمی که طبق آن جامعه باید از نسل‌آوری و ازدواج با دیوانگان، کم‌استعدادها و جنایت‌کاران جلوگیری کند. بنا به این فلسفه ، یوژنیک نیز باید در زمره عواملی باشد که به هنگام انتخاب همسر مد نظر قرار گرفته می‌شود؛ همچون موقعیت اجتماعی، ثروت کافی، تشابه اعتقادات و غیره). در ضمن مگنوس رهبر یک جامعه مخفی نیز بود که برای اکثر جرایم سازمان یافته حکومت میکرد!

  

10 - حضور در دنیای تلویزیون، سینما و گیم

اولین حضور مرد عنکبوتی نوآر در دنیای گیم برمیگردد به بازی "مرد عنکبوتی: دنیاهای از هم گسیخته". در این بازی او یکی از 4 شخصیت اصلی بود که «کریستوفر دنیل بارنز» (صداپیشه قدیمی انیمیشن های مرد عنکبوتی) به جایش حرف میزد.

بازی مرد عنکبوتی نوآر

مرحله های او در این بازی حول و حوش المان های «مخفی کاری» (Stealth) میگذشت. مرد عنکبوتی نوآر در چند بازی دیگر مثل Lego Marvel Super Heroes 2 و ... به عنوان شخصیت قابل آزاد شدن (unlockable) ظاهر شده است. او در انیمیشن سریالی "مرد عنکبوتی نهایی" و در چندین قسمت حضور داشته.

http://www.spidey.ir/images/img/content/cartoon-spiderverse/Web-Warriors.jpg

اما یقینا معروف ترین حضور او در خارج از دنیای کمیک برمیگردد به انیمیشن سینمایی و تحسین شده "مرد عنکبوتی: سفر به درون دنیای عنکبوتی" که یکی از کاراکترهای عنکبوتی اصلی بود و «نیکلاس کیج» بازیگر مشهور مسئول تامین صدای او را بر عهده داشت.

نیکلاس کیچ انیمیشن مرد عنکبوتی، صداپیشه

کیج گفته برای تامین صدای مرد عنکبوتی نوآر از نوع بازی و لحن حرف زدن «هامفری بوگارت» بازیگر اسطوره های دهه های 30 و 40 سینمایی گانگستری آمریکا الهام گرفته بوده.

هامفری بوگارت

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی دشمنان مردعنکبوتی نوآر (SPIDER-MAN NOIR)

سری جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی نوآر (2020) ترجمه شد + لینک دانلود

كمیك فارسی : قسمت آخر مرد عنكبوتی نوآر (SPIDER-MAN NOIR) + لینك دانلود

شماره آخر از کمیک "مرد عنکبوتی نوآر: چشمان بدون صورت" ترجمه شد

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

لینك دانلود كمیك های Spiderman Noir (به زبان انگليسي)

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

سری جدید کمیک "دنیای عنکبوتی" (SPIDER-VERSE) منتشر شد + لینک دانلود

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

كمیك فارسی : قسمت آخر مرد عنكبوتی نوآر + لینك دانلود

نقد بازی "اسپایدرمن: دنیاهای از هم گسیخته"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1399-02-08 17:20
لطفا مثل همیشه به دقت مقاله را بخوانید و اگر غلط تایپی دیدید اطلاع بدهید تا تصحیح شود
نقل قول کردن
Cap_tain
#2 Cap_tain 1399-02-08 17:52
عالی. واقعا دمتون گرم. من خیلی مرد عنکبوتی نوآر رو دوست دارم. اگه میشه کمیک های دردویل نوآر هم ترجمه کنید. ضمنا من هیچ غلط املایی پیدا نکردم.
نقل قول کردن
sUley
#3 sUley 1399-02-08 18:01
مقاله خیلی خوبی بود جناب ترابی
بسیار استفاده کردم....
معلوم شد شخصیت های فرعی اسپایدرمن چقدر پتانسیل دارن که حتی می شه ازشون داستان هایی درباره دنیای های جدیدی پایه گذاری کرد...
ولی من یکم نگران شدم... می ترسم بلایی که سر old man logan اومد سر اسپایدرمن نوآر هم بیاد... مارول با چاپ سری مربوط به ولورین و هاکای داشت راه درست می رفت.. ولی بعدش با چاپ سری کمیک های dead man logan و old man quil پتانسیل این سری رو نابود کرد رسما.
امیدوارم حداکثر استفاده رو از اسپایدرمن نوآر بکنه ولی در راه درست و خاص خودش
نقل قول کردن
Captain-spidey
#4 Captain-spidey 1399-02-08 18:20
دستتون درد نکنه اقای ترابی مردعنکبوتی نوار واقعا پتانسیل بالایی داره و من خودم عاشقشم
ولی اون بخش از شخصیتش که با ادم کشتن مشکل نداره برام خیلی عجیبه (اون موقعی که دکتر اختاپوس ارباب جنایت رو کشت و مردعنکبوتی هیچ کاری نکرد خیلی برام عجیب بود) ولی از طرفی هم با وجود گذشته ای که داشته و دوره ای که توش بزرگ شده همچین رفتاری ازش معقولانه هست
نقل قول کردن
captain_spider
#5 captain_spider 1399-02-08 20:13
با سلام و خسته نباشید به آقای ترابی بابت این مقاله جامع و مفید.
به نظرمن اسپایدر من نوآر در نوع خودش خیلی جالبه. هم بابت شعار و هم اینکه از کشتن دیگران هراسی نداره و این ویژگی ها اونو از بیشتر اسپایدرمن هایی که می شناسیم , متفاوت میکنه.
پ.ن: من غلط املایی پیدا نکردم.
نقل قول کردن
Amir78_King
#6 Amir78_King 1399-02-09 01:59
استاد مقاله عالی بود و غلطی هم ندیدم
من به بقیه پیشنهاد میکنم این شخصیت رو به شدت دنبال کنن چون حتی منی که از دارک خوشم نمیاد خیلی با این حال کردم
نقل قول کردن
Dark spidey
#7 Dark spidey 1399-02-09 06:30
واقعا خسته نباشید بابت این مقاله
من که مردعنکبوتی نوار رو از ultimate Spiderman میشناسم
بعدشم که تونستم دنیای عنکبوتی رو از سایت خوبتون بخونم بعدم کمیکاش
کلا شخصیت بسیار جالبی بود برام و حالت دارکش قابل درکه
منم جاش بودم وقتی جسد عزیزترین کسی که داشتمو اونجوری مدیدم قاتل میشدم :lol:
نقل قول کردن
spiderarian
#8 spiderarian 1399-02-09 15:31
عاشق اسپایدرمن نوارم شاهکاره شاهکار اون لحظه ای که نشون داد میاد بالای جسد عموش که تیکه تیکه شده :cry: جزو بهترین صحنه هایی بود که تو کمیک ها دیده بودم و خیلی تکون دهنده بود فقط نمیدونم چرا خدای عنکبوتی اینقدر زشت بود :-? اون شاید تنها نکته ی بد کمیک بود راستی اسپم:کسی میدونه تاریخ اکران مردعنکبوتی 3 کی اعلام کردن
نقل قول کردن
naymor
#9 naymor 1399-02-09 16:45
استاد بازم مثل همیشه با قلم گیراتون و موضوع بکری که انتخاب کردین همه رو مستفیض کردین

واقعا این نوآر خیلی پتانسیل داره
امیدوارم بهش بیشتدگر پرداخته بشه تو قسمت۲ اسپایدرورس...
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#10 The amazing spiderman 1399-02-10 07:48
مقاله تون حرف نداشت استاد
ضروری ترین فکتس ها را درباره این شخصیت گفتید
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#11 CAPTAIN_ARVIN 1399-02-10 13:40
استاد ببخشید فقط یه سوال:
این سری نوار بقیه شخصیت هایی که گفتید آیا اومده یا نه و آیا این کمیک ها ترجمه میشه؟
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-02-10 16:08
به نقل از CAPTAIN_ARVIN:
استاد ببخشید فقط یه سوال:
این سری نوار بقیه شخصیت هایی که گفتید آیا اومده یا نه و آیا این کمیک ها ترجمه میشه؟

بله که اومده. ولی برنامه ای برای ترجمه شون نداریم.
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#13 CAPTAIN_ARVIN 1399-02-11 11:39
به نقل از mtm:
به نقل از CAPTAIN_ARVIN:
استاد ببخشید فقط یه سوال:
این سری نوار بقیه شخصیت هایی که گفتید آیا اومده یا نه و آیا این کمیک ها ترجمه میشه؟

بله که اومده. ولی برنامه ای برای ترجمه شون نداریم.

جایی هست ک بتونیم کمیک فیزیکی اینارو خریداری کنیم؟
نقل قول کردن
HYPERION
#14 HYPERION 1399-02-11 15:56
سلام
دقت کردین که مارول هم برخلاف اونیکه ما فکر میکنیم کلی شخصیت های دارک خفن داره؟
مثل بی باک و مون نایت و پانیشر و...
به نظر من که خیلی خوب از پس دارک بودن بر اومده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37