10 حقیقت مهمی که باید درباره "جیمز رودی رودز" ملقب به ماشین جنگی/وار ماشین (War Machine) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره "رودی رودز" ملقب به ماشین جنگی/وار ماشین (War Machine) بدانید

این مقاله را به مناسبت حضور شخصیت ماشین جنگی در فیلم "انتقام جویان" پایان بازی" تقدیم شما میکنیم.

مقدمه: «جیمز رودز» (James Rhodes)  که بیشتر با نام «رودی رودز» (Rhodey Rhodes)  شناخته میشه، رفیقِ سیاه پوستِ صمیمیِ تونی استارک بوده که همیشه نقش مهم و عمده ای در داستان های مرد آهنی داشته. او چند بار جانشین تونی استارک شد و زره مرد آهنی را پوشید تا اینکه خودش صاحب زره و هویت مستقلی به نام «ماشین جنگی» (War Machine) شد. این شخصیت به لطف حضور فیلم های سینمایی مارول بسیار در سالهای اخیر مشهور شده است. بنابراین لازم میدانیم در این مقاله به 10 حقیقت مهمی که باید درباره اش بدانید بپردازیم.

 

1- رودز و تونی استارک اولین بار در ویتنام با هم آشنا شدند

رودز و تونی استارک اولین بار در ویتنام با هم آشنا شدند

«جیمز رودز» اولین بار در ماه ژانویه سال 1979 و در شماره 118 کمیک Iron Man   خلق شد. ولی اولش خیلی با اون شخصیت خفنی که الان هست فاصله داشت. بیشتر یه شخصیت حاشیه ای بود و در واقع مکانیک شخصی تونی بود. اما سرانجام در شماره 144 دارای پیشینه و عمق بیشتری شد. در واقع در این داستان دیدیم که تونی داره به گذشته خودش در جنگل های ویتنام فکر میکنه و اولین ملاقات خودش رو با رودز به یاد آورد: هلی کوپتر ستوان رودز سقوط کرده و او در پشت خط دشمن گرفتار شده بود:

تونی استارک در جنگ ویتنام

و بعدش تونی را دید که به تازگی از دست ویتنامی ها با اولین زره خودش فرار کرده بود. سپس با هم همکاری و اون پایگاهی که هلی کوپتر رودز را زده بود نابود کردند. تونی که تحت تاثیر رودز قرار گرفته بود بهش پبشنهاد داد تا به عنوان خلبانش مشغول به کار بشه ولی رودز بعد از اتمام جنگ این پیشنهاد را قبول کرد. البته این قضیه در کمیک های جدید مرد آهنی آپدیت شده و ما رودز را به همراه تونی در جنگ افعانستان دیده ایم ولی دلیل اصلی آشنایی این دو نفر همچنان ثابت باقی مانده است.

  

2- رودز قبل از اینکه صاحب زره "ماشین جنگی" بشه جانشین مرد آهنی شده بود!

http://spidey.ir/images/img/content/iron-man/people-who-wore-iron-suit/james_rohdes.jpg

رودز پس از آشنایی با تونی به قول معروف رفیق گرمابه و گلستان او شد. این قضیه وقتی نمود بیشتری پیدا کرد که تونی در یک داستان معروف دائم الخمر شد و داشت کم کم ورشکسته و بدبخت میشد. در شماره 169 از کمیک مرد آهنی ، تونی در زره خودش به حالت مست به دنبال یک خبیث به نام Magma   در خیابان های شهر پرواز میکنه ولی نمیتونه از پس این خبیث بربیاد و به خانه برمیگرده. (روی جلد این کمیک هم خیلی جالبه. تونی استارک رو نشون میده که داره به یکی میگه: "من دیگه نمیتونم انجامش بدم. تو باید مرد آهنی باشی!". میتونید این کاور رو اینجا ببینید). اما اونجا به طور اتفاقی برای رودز فاش میکنه که مرد آهنیه. رودز هم لباس مرد آهنی رو میپوشه و در نهایت Magma رو شکست میده.

بعدش هم تونی برای مدتی رودز رو جانشین خودش میکنه. رودز در اولین اقدام خودش در قالب آیرون من به اونجرز زنگ میزنه و استعفا میده! او دو سال آیرون من بود و با برخی از دشمنان کلاسیک تونی مثل «ماندارین» جنگید.

 

3- رودز به خاطر یک اشتباه به تیم Avengers West Coast دعوت شد!

رودز به خاطر یک اشتباه به تیم Avengers West Coast دعوت شد

در طول سالها شاهد بوده ایم که تیم های مختلفی از اونجرز با عناوین و اعضای متفاوتی شکل گرفته است (قبلا در این مقاله، 20 تیم برتر اونجرز را معرفی کرده بودیم). یکی از معروف ترین این تیم ها، "انتقام جویان ساحل غربی آمریکا" (The West Coast Avengers) نام داره. در واقع در سال 1984 به ذهن مارول رسید که یک تیم هم در ساحل غربی آمریکا بزنه! در این سال نویسنده ای مجرب به نام «راجر استرن» یک مینی سریز 4 قسمتی به نام West Coast Avengers خلق کرد که در آن هاکای شعبه جدیدی از اونجرز را در کالیفرنیا دایر کرد. اعضای تیم عبارت بودند از آیرون من ، «تیگرا» (Tigra)، «ماکینگ بِرد» و «واندرمن». منتهی هاکای و بقیه خبر نداشتند که رودز داخل زره آیرون منه، نه تونی استارک! این باعث خلق لحظات جالبی شد زیرا او مدام سعی داشت هویت خودش را مخفی نگه داره. در شماره 4 این کمیک ، اعضای تیم با خبیث قدرتمندی به نام «گراویتون» مواجه شدند. رودز صبرش رو از دست داد و اعتقاد داشت باید یهویی به گراویتون حمله کنند ولی هاکای که تجربه و سابقه مواجه شدن با این خبیث را قبلا در گروه اونجرز داشت بهش هشدار داد و اینجا بود که رودز هویت خودش را فاش کرد و باعث تعجب همگان شد.

 رودز هویت خودش را فاش کرد و باعث تعجب همگان شد

در نهایت اما آنها تونستند با کمک یکدیگر بر گراویتون پیروز شوند و اولین پیروزی تیم جدید خود را جشن بگیرند.

 

4- زره آیرون من روی روح و روان «رودی رودز» اثر منفی گذاشت!

وقتی رودز برای اولین بار از لباس و اسم آیرون من استفاده کرد عملکرد خوبی از خودش نشان داد و تونست در مقابل تهدیدات به خوبی ظاهر بشه. با این حال با گذشت زمان رودز رفتارهای عجیبی از خودش نشان داد و حالت متخاصم و جسور به خودش گرفت. همزمان تونی استارک تونست کم کم خودش رو جمع و جور کنه و دوباره آیرون من بشه. به همین دلیل رودز به نوعی دچار پارانویا شد و فکر میکرد تونی میخواد به زور زره آیرون من رو ازش بگیره.

زره آیرون من باعث شد تا روی روح و روان «رودی رودز» اثر منفی گذاشت

بعدش معلوم شد از آنجائیکه زره ایرون من بر پایه امواج مغزی تونی استارک ساخته شده بودند بنابراین تاثیر منفی روی ذهن رودز گذاشتن و باعث شده بودند دچار سردرد بشه و شخصیت بداخلاقی و خشنی به خودش بگیره و حتی از تونی بدش بیاد! در شماره 192 از کمیک Iron Man اوضاع رودز وخیم شد و سعی کرد با خشم و خشونت بسیار ابرخبیثی به نام Vibro را دستگیر کنه و حتی او را بکشه!

کامیک ایرون من

این موضوع باعث شد تا تونی لباس اولیه خودش رو برتن کنه و وارد معرکه بشه و جلوی رودز رو بگیره.

 

تونی در نهایت او را شکست داد و سعی کرد بهش نشون بده که اشتباه میکرده.

نبرد تونی و رودز

 

5- اولین بار تونی استارک بود که زره "ماشین جنگی" را بر تن کرد

بعد از اینکه تونی در مورد قبلی جلوی رودز رو گرفت، دوباره آیرون من شد. منتهی بعد از چند شماره متوجه شدیم که سلامتی او دچار مشکلاتی شده و از نظر جسمانی هم خیلی ضعیف شده بود. در همین اثنا، تونی باید با یکی از سخت ترین چالش های حرفه ابرقهرمانی خودش مواجه میشد: "اساتید سکوت" (Masters of Silence) که یک سری جنگجوی ژاپنی بودند که سلاح های همیشگی آیرون من روشون اثری نداشت. استارک به همین دلیل زرهی را ساخت که بهش لقب "ماشین جنگی" (War Machine) داد تا باهاشون مقابله بکنه. 

زره وار ماشین

(در واقع نام اصلی این زره این هستش: Variable Threat Response Battle Suit, Model XVI, Mark I. ولی چون اسمش طولانی بود تونی لقب "ماشین جنگی" بهش داد!).

در هر حال او در شماره 282 از کمیک Iron Man، "اساتید سکوت" را با این زره شکست داد.

جنگ زره ماشین جنگی

اما استفاده از زره جدید و جنگیدن با اون جنگجویان ژاپنی حال تونی را بدتر کرد و به نظر رسید که در شماره 284 (که سال 1992 منتشر شد) مُرده و بنابراین رودز به مدیرعامل جدید شرکت "صنایع استارک" تبدیل شد.

سپس رودز، تونی رو به صورت هولوگرام دید و فهمید که برایش یک زره اختصاصی "ماشین جنگی" ساخته.

رودز هم آن را بر تن کرد و بنابراین در این شماره رسما جناب آقای جیمز رودی رودز را در لباس ماشین جنگی دیدیم!

رودز زره ماشین جنگی را میپوشد

البته بعدا معلوم شد تونی نمرده بوده و مرگ خودش رو جعل کرده بوده. این موضوع رودز را بسیار عصبانی کرد و باعث شد از صنایع استارک بره و بار دیگر در هویت ماشین جنگی به گروه West Coast Avengers ملحق بشه تا به قول خودش "دیگه مجبور نباشه دروغ های تونی را تحمل کنه"!

 

6- رودز یک زره فضایی داشته!

زره فضایی

رودز پس از آنکه دیگر کاملا در قالب ماشین جنگی جا افتاد در یک داستان با نئونازی ها درگیر شد. سپس ناچار شد به دوران جنگ جهانی دوم سفر کنه. در آنجا با امثال کاپیتان آمریکا، باکی بارنز و ... تیم آپ کرد. با این حال وقتی تغییرات در زمان حال اعمال میشه، او زره خودش رو از دست میده! بنابراین خودش رو بازنشسته میکنه تا اینکه ناگهان با یک خانم مرموز به نام Skye ملاقات میکنه که بهش میگه میتونه کمک کنه به یک زره فضایی دست پیدا کنه. بعدش یک بیگانه وحشی به نام Lictor به او حمله میکنه و رودز مجبور میشه از این زره برای شکست دادنش استفاده کنه.

او به زودی میفهمه که این زره ، Eidolon Warwear نام داره و در واقع یک زره باستانی بیگانه است که توسط نژاد فضایی منقرض شدهِ Eidolon ساخته شده بوده. این زره شباهت هایی به سیمبیوت فضایی اسپایدرمن داشت و دارای عقل و شعور بود و خودش رو با نیازهای میزبان خود مطابقت میداد. هیچ وقت تمامی قدرت ها و قابلیت هایش کشف نشد ولی میتونست هر سلاحی که رودز به ذهنش میرسید رو براش خلق کنه. هر وقت هم که ازش استفاده نمیکرد مثل یک تاتو روی سینه رودز مخفی میشد! در نهایت رودز مجبور شد برای نجات شرکت "صنایع استارک" از دست یک شرکت رقیب و ژاپنی به نام Fujikawa Industries ، این لباس رو فدا کنه.

 

7- رودی رودز به خاطر گرفتن انتقام قتل خواهرش یک گروه به نام The Crew تشکیل داد

رودی رودز به خاطر گرفتن انتقام قتل خواهرش یک گروه به نام The Crew تشکیل داد

مارول سال 2004 یک کمیکی چاپ کرد به نام The Crew. در این کمیک دیدیم که رودی رودز به خاطر ولخرجی و البته اعتماد بیجا به یک حسابدار خلافکار، ورشکسته شده. بدتر از همه اینکه خواهرش هم به قتل رسید. او به منطقه ای از محله بروکلین رفت که پر از اراذل و اوباشه تا به دنبال سرنخ برای پیدا کردن قاتل خواهرش بگرده. آخرش هم به هدفش رسید. اما فهمید که قضیه پیجیده تر از این حرفاست . سپس با چند نفر از قهرمانان خیابانی همکاری کرد تا به حساب خطرناک ترین دار و دسته تبهکاری آن منطقه برسه. مارول این کمیک را بعد از 7 شماره کنسل کرد و رودی رودز هم به وضعیت سابق خودش برگشت.

 

8- بلاهایی که در سالهای اخیر بر سر رودی رودز آمده!

کمیک های چند سال گذشته بیشتر روی ارتباط نظامی رودی رودز با ارتش و نیروی هوایی آمریکا تمرکز کرده اند. در داستان The Initiative دیدیم که رودز مورد حمله تروریست ها در دوبی قرار گرفت و سقوط وحشتانکی داشت. اعضای بدنش به شدت آسیب دید (همین طور صورتش). ولی استارک با اعضای مصنوعی به کمکش رفت. در نتیجه او به یک سایبورگ تبدیل شد!

مرد اهنی سایبورگ 

سپس قضایایی پیش آمد که طبق آن فهمیدیم از روی جسم رودز کلون ساخته شده و در نهایت ذهن و شخصیت او به داخل این بدن کلون شده منتقل شد. تا اینکه در سال 2016 در رویداد "جنگ داخلی 2" به دست «ثانوس» کشته شد (این کمیک در اینجا به طور کامل ترجمه شده است).

ولی بعدش تونی به وسیله متدهای تغییرDNAاو را دوباره زنده کرد. منتهی رودز بعد از زنده شدن به خاطر وحشتی که موقع مرگ در زره بهش وارد آمده بود، از اختلال استرسی پس از آسیب روانی(PTSD)رنج میبرد  و به همین دلیل از پوشیدن زره ماشین جنگی کناره گیری کرد. البته در رویداد آیرون من 2020، تونی با استفاده از پوسته زیستی ترمیم کننده و DNA نزدیکان رودی، مشکلاتش رو درمان کرد.

البته اینم بگم گه سالهای اخیر اونقدرا هم برای رودز بد نبوده چون با «کارول دانورز» (کاپیتان مارول) رابطه رومانتیک برقرار کرده!

رودز - کارول

خب حالا در انتهای مقاله بریم سراغ دو فکت مهم و جالب درباره رودی رودز در دنیای سینمایی مارول:

 

9- بازیگر ماشین جنگی در دنیای سینمایی تعویض شد!

 بازیگر ماشین جنگی در دنیای سینمایی تعویض شد

خب .. اونایی که فیلم ایرون من رو دیدند میدونند که بازیگر نقش «رودی رودز» در فیلم "مرد آهنی 1" ، آقای «ترنس هاوارد» بود. او پس از این فیلم مصاحبه های زیادی انجام داد و گفت که خیلی برای این نقش هیجان داره چون میدونه قراره در قسمت های بعدی به شخصیت ماشین جنگیتبدیل بشه . در اون فیلم حتی صحنه ای است که به زره ماشین جنگی نگاه معنا داری میندازه که نشون میده قراره به این قهرمان تبدیل بشه. اما مساله اینه که وقتی فیلم "ایرون من" اونقدر پرفروش شد، آقای هاوارد درخواست کرد که حقوقش رو بالا ببرند ولی رئیس وقتِ مارول یعنی آقای «پرلماتر» که به خسیس بودن شهرت داره گفت نه که نه! او حتی حاضر نشد باهاش مذاکره کنه و اخراجش کرد و به جایش «دان چیدل» را آورد که حاضر بود با مبلغ کمتری کار کنه. جالبه که پرلماتر در بیانیه های خودش گفت که هیچ کس متوجه این تغییر نمیشه چون هر دو بازیگر سیاه پوست هستند(!). البته هاوارد خودش ادعا میکنه «رابرت داونی جونیور» مقصره چون قبول کرده حقوقش رو بالا ببرن به همین دلیل مارول دیگه پولی نداشته به اون بده!

 

10- اولش قرار بود بابای تونی استارک به عنوان «ماشین جنگی» شناخته بشه!

 اولش قرار بود بابای تونی استارک به عنوان «ماشین جنگی» شناخته بشه!

فیلم "آیرون من" محصول سال 2008 نقشه راه را برای دیگر فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU) نشان داد و بسیار مهم بود. این فیلم در مجموع یک شخصیت پردازی وفادارانه را از تونی استارک/مرد آهنی و دنیای او ارائه داد. ولی جالبه که بدونید در یکی از نسخه های اولیه فیلمنامه این فیلم قرار بود «هاوارد استارک» (پدر تونی استارک) هنوز زنده و شخصیت خبیث اصلی فیلم هم باشه!!! از اون عجیب تر اینه که او قرار بود لقب "ماشین جنگی" داشته باشه!!! خب خوشبختانه این ایده خیلی زود حذف و تصمیم گرفته شد از شخصیت «اوبادیا استین» به عنوان خبیث اصلی فیلم استفاده بشه. ضمن اینکه قضیه مرگ پدر و مادر تونی بعدا در MCU و به خصوص در داستان اصلی فیلم "جنگ داخلی" نقش مهمی ایفا کرد . پس در نظر بگیرید اگر از اول مارول همچین اشتباهی مرتکب میشد و پدر تونی را زنده و خبیث میکرد، چقدر تاثیر منفی روی فیلم های آینده میگذاشت! اینجاست که میگن " خشت اول گر نهد معمار کج/تا ثریا می رود دیوار کج". قبول ندارید؟ از طرفداران دی سی که هنوز دارن  «زک اسنایدر» رو نفرین میکنند بپرسید!

  

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

15 نفری که تا به حال زره مرد آهنی را بر تن کرده اند!

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

15 اتفاق مهمی که سال 2016 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

10 لباس برتر مرد آهنی در دنیای کمیک

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

 از زره جدید "ماشین جنگی" (WAR MACHINE) در فیلم جنگ بینهایت رونمایی شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

M.S.A
#1 M.S.A 1398-05-28 15:50
دستتون درد نکنه استاد.
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1398-05-28 15:55
به نقل از M.S.A:
دستتون درد نکنه استاد.

چی جوری خوندی؟ همین الان رفت رو سایت!
با دقت بخونید و ایرادات تایپی رو بگین لطفا ;-)
نقل قول کردن
old man omid
#3 old man omid 1398-05-28 17:06
ای گفتی اقای ترابی؛بخدا همیشه این زک اسنایدر $^&؟#*؛ رو سر نماز و دعا هام نفرین میکنم،مرتیکه ی^"$^، کل dceu رو با فیلمای اولش نابود کرد.
خسته نباشید اقای ترابی،مقاله ی جالبی بود،و خیلی خوبه که راجب وار ماشین هم همچین مقاله ای نوشتید.خسته نباشید.
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1398-05-28 17:06
باز هم یک مقاله دیگه از استاد!!! واقعا باعث افتخاره که تو همچین سایتی هستیم و هی به دانش کمیکیمون افزوده میشه، استاد با همین دست فرمون برید جلو فکر کنم تا چند روز دیگه به مناسبت اکران اندگیم این دست مقاله رو برای کل شخصیتهای اصلی و فرعی ام‌سی‌یو برید!
واقعا دمتون گرم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1398-05-28 17:08
نقل قول:
جالبه که پرلماتر در بیانیه های گفت که هیچ کس متوجه این تغییر نمیشه چون هر دو بازیگر سیاه پوست هستند
این جمله یه چیز دیگه بود! "چون هردو سیاه پوستند!" :lol: :-*

#2
توی همون جمله ای که نقل قول کردم، نوشتید "بیانیه های"
و همچنین عنوان گزینه چهارم اشتباهه.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#6 Pooya-Spidey 1398-05-28 17:29
استاد ترابی دستتون دردنکنه واقعا نمیدونم چطور تشکر کنم ازتون. ;-)
این چند وقته انقدر برای اعضای اونجرز مقاله های مناسبتی نوشتید که واقعا مارو شرمنده کردید.
غلطی توی مقاله ندیدم به جز اون هایی که آقای حیاتی اشاره کردند.
به نقل از old man omid:
ای گفتی اقای ترابی؛بخدا همیشه این زک اسنایدر $^&؟#*؛ رو سر نماز و دعا هام نفرین میکنم،مرتیکه ی^"$^، کل dceu رو با فیلمای اولش نابود کرد.
خسته نباشید اقای ترابی،مقاله ی جالبی بود،و خیلی خوبه که راجب وار ماشین هم همچین مقاله ای نوشتید.خسته نباشید.

یک چیزی بهت میگم داش امید شاید باور نکنی!!!
ولی من یک دوست صمیمی دارم که بیشتر تو فاز سینما هست و کمیک خون نیست و معتقده جاستیس لیگ زک اسنایدر از اونجرز اندگیم و اینفینیتی وار بهتره!!!!!!!!! :-| :-|
بهش گفتم اصلا داستان رو بذاری کنار جاستیس لیگ به بمب گیشه تبدیل شد(اصطلاحی که برای فیلم های بسیار کم فروش به کار میره) ولی اندگیم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد. ;-)
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#7 Pooya-Spidey 1398-05-28 17:33
به نقل از moali:
باز هم یک مقاله دیگه از استاد!!! واقعا باعث افتخاره که تو همچین سایتی هستیم و هی به دانش کمیکیمون افزوده میشه، استاد با همین دست فرمون برید جلو فکر کنم تا چند روز دیگه به مناسبت اکران اندگیم این دست مقاله رو برای کل شخصیتهای اصلی و فرعی ام‌سی‌یو برید!
واقعا دمتون گرم

منظورت انتشار نسخه بلوری هست دیگه :lol: ;-)
چون فیلم 4 ماه پیش اکران شد و رفت
نقل قول کردن
old man omid
#8 old man omid 1398-05-28 18:07
به نقل از Pooya-Spidey:
استاد ترابی دستتون دردنکنه واقعا نمیدونم چطور تشکر کنم ازتون. ;-)
این چند وقته انقدر برای اعضای اونجرز مقاله های مناسبتی نوشتید که واقعا مارو شرمنده کردید.
غلطی توی مقاله ندیدم به جز اون هایی که آقای حیاتی اشاره کردند.
به نقل از old man omid:
ای گفتی اقای ترابی؛بخدا همیشه این زک اسنایدر $^&؟#*؛ رو سر نماز و دعا هام نفرین میکنم،مرتیکه ی^"$^، کل dceu رو با فیلمای اولش نابود کرد.
خسته نباشید اقای ترابی،مقاله ی جالبی بود،و خیلی خوبه که راجب وار ماشین هم همچین مقاله ای نوشتید.خسته نباشید.

یک چیزی بهت میگم داش امید شاید باور نکنی!!!
ولی من یک دوست صمیمی دارم که بیشتر تو فاز سینما هست و کمیک خون نیست و معتقده جاستیس لیگ زک اسنایدر از اونجرز اندگیم و اینفینیتی وار بهتره!!!!!!!!! :-| :-|
بهش گفتم اصلا داستان رو بذاری کنار جاستیس لیگ به بمب گیشه تبدیل شد(اصطلاحی که برای فیلم های بسیار کم فروش به کار میره) ولی اندگیم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد. ;-)

:-| .خدایاااااااااااااااااااا.
اصلا مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
من یا باید اون رو بکشم یا خودمو،دیوونه شدم.
داش اصلا وقت نزار بهش توضیح بدی که فروش اند گیم بیشتر بود و اینا.
اصلا واسه همچین ادمی انرژیتو هدر بدی اشتباهه.
واقعاداصلا مگه میشه؟!!!!!!!!!! !!!!
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1398-05-28 18:08
بله، منم نفرینش میکنم زک رو. واسه کل آشغالایی که ساخته نه تنها فیلمای دی سی. این جناب باعث شد حتی دی سی واسه ساختن فیلم بتمن این در و اون در بزنه. به هر حال خوب شد که هاوارد رو خبیث نکردن وگرنه کلی لحظات خوب از بین میرفت.

من از جناب دان چیدل و بازیش اصن خوشم نمیاد اون بازیگر فیلم اول ینی جناب ترنس هاوارد خیلی خوب بود. حتی نقش او تو فیلم اول تو موفقیت فیلم بی تاثیر نبود.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#10 Pooya-Spidey 1398-05-28 19:33
به نقل از old man omid:
به نقل از Pooya-Spidey:
استاد ترابی دستتون دردنکنه واقعا نمیدونم چطور تشکر کنم ازتون. ;-)
این چند وقته انقدر برای اعضای اونجرز مقاله های مناسبتی نوشتید که واقعا مارو شرمنده کردید.
غلطی توی مقاله ندیدم به جز اون هایی که آقای حیاتی اشاره کردند.
به نقل از old man omid:
ای گفتی اقای ترابی؛بخدا همیشه این زک اسنایدر $^&؟#*؛ رو سر نماز و دعا هام نفرین میکنم،مرتیکه ی^"$^، کل dceu رو با فیلمای اولش نابود کرد.
خسته نباشید اقای ترابی،مقاله ی جالبی بود،و خیلی خوبه که راجب وار ماشین هم همچین مقاله ای نوشتید.خسته نباشید.

یک چیزی بهت میگم داش امید شاید باور نکنی!!!
ولی من یک دوست صمیمی دارم که بیشتر تو فاز سینما هست و کمیک خون نیست و معتقده جاستیس لیگ زک اسنایدر از اونجرز اندگیم و اینفینیتی وار بهتره!!!!!!!!! :-| :-|
بهش گفتم اصلا داستان رو بذاری کنار جاستیس لیگ به بمب گیشه تبدیل شد(اصطلاحی که برای فیلم های بسیار کم فروش به کار میره) ولی اندگیم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد. ;-)

:-| .خدایاااااااااااااااااااا.
اصلا مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
من یا باید اون رو بکشم یا خودمو،دیوونه شدم.
داش اصلا وقت نزار بهش توضیح بدی که فروش اند گیم بیشتر بود و اینا.
اصلا واسه همچین ادمی انرژیتو هدر بدی اشتباهه.
واقعاداصلا مگه میشه؟!!!!!!!!!!!!!!

آره همین کار رو کردم
از اون روزی که این و گفت دیگه در مورد فیلم و سینما باش حرف نمی زنم.
منطقش تو فوتبال بهتره :lol: :D
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#11 Pooya-Spidey 1398-05-28 19:35
به نقل از hassan91:
بله، منم نفرینش میکنم زک رو. واسه کل آشغالایی که ساخته نه تنها فیلمای دی سی. این جناب باعث شد حتی دی سی واسه ساختن فیلم بتمن این در و اون در بزنه. به هر حال خوب شد که هاوارد رو خبیث نکردن وگرنه کلی لحظات خوب از بین میرفت.

من از جناب دان چیدل و بازیش اصن خوشم نمیاد اون بازیگر فیلم اول ینی جناب ترنس هاوارد خیلی خوب بود. حتی نقش او تو فیلم اول تو موفقیت فیلم بی تاثیر نبود.

قبول دارم که ترنس هاواراد بازیگر بهتری هست و به قول معروف یک سر و گردن بالاتر از بازیگر فعلی هست.
ولی دان چیدل هم بد نیست خدایی.
به این دلیل میگم بد نیست چون قرار نیست فیلم اختصاصی ازش ساخته بشه فقط به عنوان نقش مکمل توی فیلم های مارول استودیوز حضور داره و بارسنگینی روی دوشش نیست.
نقل قول کردن
mehran spidey
#12 mehran spidey 1398-05-28 19:42
باز هم یک مقاله ی فوق العاده از استاد ترابی ;-) خدایی کدوم سایت رو میشناسید که به مناسبت یک فیلم ، این قدر مقالات جذاب و درجه یک منتشر کنه !

شخصیت رودی رودز توی MCU رو میشه مکمل نسبتا خوبی دونست ، حالا با مرگ مرد آهنی ممکنه که مارول تمرکز بیشتری روی این شخصیت داشته باشه و اطلاعات بیشتری رو دربارش بگه و یا حتی اون رو جانشین مرد آهنی بکنه !

پ.ن : لعنت به زک اسنایدر :-* :lol:

در مورد چهارم ، پاراگراف دوم باید نوشته بشه (( شخصیت بد اخلاق و خشنی به خودش بگیره ))
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#13 Pooya-Spidey 1398-05-28 19:49
آقا ولی این زک اسنایدر @#@! تا حالا یک فیلم درست و حسابی نساخته.
از 300 بگیر تا همین فیلم های DCEU هیچکدومشون فیلم های قابل قبولی نیستن و در اکثر اونها هم بیش از حد از فناوری Cgi استفاده کرده که از نقاط منفی فیلم هاش محسوب میشه.
بن افلک هم از اون طرف همچین شرایطی رو داره.
بعد وارنر @#$!%^&* اومده این دو تا که بدنام هستند و مشهور به فیلم های مسخره رو در 2 تا فیلم کنار هم قرار داده و با دست خودش دو تا افتضاح رو به سینما تحویل داد.
برعکس مارول که میاد بهترین ها رو از کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور گرفته تا برادران روسو کنار هم قرار میده تا اثری لذت بخش رو ارائه بده.
وارنر میاد بدترین ها رو کنار هم قرار میده تا اثری بد و به قول خودشون awful رو به سینما تحویل بده.
به نظر من مقصر اصلی بدشدن فیلم های DCEU فقط و فقط وارنر برادرز هست چون زک اسنایدر و بن افلک که سر خود وارد کار نشدن کمپانی وارنر اون ها رو استخدام کرد.
نقل قول کردن
old man omid
#14 old man omid 1398-05-28 20:03
به نقل از Pooya-Spidey:
آقا ولی این زک اسنایدر @#@! تا حالا یک فیلم درست و حسابی نساخته.
از 300 بگیر تا همین فیلم های DCEU هیچکدومشون فیلم های قابل قبولی نیستن و در اکثر اونها هم بیش از حد از فناوری Cgi استفاده کرده که از نقاط منفی فیلم هاش محسوب میشه.
بن افلک هم از اون طرف همچین شرایطی رو داره.
بعد وارنر @#$!%^&* اومده این دو تا که بدنام هستند و مشهور به فیلم های مسخره رو در 2 تا فیلم کنار هم قرار داده و با دست خودش دو تا افتضاح رو به سینما تحویل داد.
برعکس مارول که میاد بهترین ها رو از کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور گرفته تا برادران روسو کنار هم قرار میده تا اثری لذت بخش رو ارائه بده.
وارنر میاد بدترین ها رو کنار هم قرار میده تا اثری بد و به قول خودشون awful رو به سینما تحویل بده.
به نظر من مقصر اصلی بدشدن فیلم های DCEU فقط و فقط وارنر برادرز هست چون زک اسنایدر و بن افلک که سر خود وارد کار نشدن کمپانی وارنر اون ها رو استخدام کرد.

بله واقعا با هات موافقم داش پویا.
از ۳۰۰ که ضد ایرانی بود بگیر تا فیلم هاش برای DCEU.
همیشه ی فضای مسخره و چرتی رو بوجود میاره و فک میکنه خیلی دارک و خفن شده!
من واقعا وارنر رو مقصر میدونم،واقعا زک گند زد به dceu ،جوری که باید چند تا کارگردان عالی بیان و فیلم های عالی بسازند تا خاطرات هوادارا پاک شه،ولی خب Dceuرو دیواری که از پایه کجه بنا شده و هیچوقت نمیتونه مثل mcu بشه.
مثلا شما ایرون من رو با bvs مقایسه کن :-|
ای خدا؛باز دم مارول گرم که نزاشت گند هایی که زک اسنایدر زد صنعت فیلم های کمیک بوکی رو نابود کنه.
نقل قول کردن
AB.A.M
#15 AB.A.M 1398-05-28 23:07
واقعا این نوع مقالات اطلاعات زیادی به آدم میده وباید خیلی
از استاد ترابی تشکر کرد .
نقل قول کردن
AB.A.M
#16 AB.A.M 1398-05-28 23:10
نقل قول:
ای خدا؛باز دم مارول گرم که نزاشت گند هایی که زک اسنایدر زد سنعت فیلم های کمیک بوکی رو نابود کنه.



فکر کنم منظورتون صنعت بود
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#17 Pooya-Spidey 1398-05-28 23:59
به نقل از old man omid:
به نقل از Pooya-Spidey:
آقا ولی این زک اسنایدر @#@! تا حالا یک فیلم درست و حسابی نساخته.
از 300 بگیر تا همین فیلم های DCEU هیچکدومشون فیلم های قابل قبولی نیستن و در اکثر اونها هم بیش از حد از فناوری Cgi استفاده کرده که از نقاط منفی فیلم هاش محسوب میشه.
بن افلک هم از اون طرف همچین شرایطی رو داره.
بعد وارنر @#$!%^&* اومده این دو تا که بدنام هستند و مشهور به فیلم های مسخره رو در 2 تا فیلم کنار هم قرار داده و با دست خودش دو تا افتضاح رو به سینما تحویل داد.
برعکس مارول که میاد بهترین ها رو از کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور گرفته تا برادران روسو کنار هم قرار میده تا اثری لذت بخش رو ارائه بده.
وارنر میاد بدترین ها رو کنار هم قرار میده تا اثری بد و به قول خودشون awful رو به سینما تحویل بده.
به نظر من مقصر اصلی بدشدن فیلم های DCEU فقط و فقط وارنر برادرز هست چون زک اسنایدر و بن افلک که سر خود وارد کار نشدن کمپانی وارنر اون ها رو استخدام کرد.

بله واقعا با هات موافقم داش پویا.
از ۳۰۰ که ضد ایرانی بود بگیر تا فیلم هاش برای DCEU.
همیشه ی فضای مسخره و چرتی رو بوجود میاره و فک میکنه خیلی دارک و خفن شده!
من واقعا وارنر رو مقصر میدونم،واقعا زک گند زد به dceu ،جوری که باید چند تا کارگردان عالی بیان و فیلم های عالی بسازند تا خاطرات هوادارا پاک شه،ولی خب Dceuرو دیواری که از پایه کجه بنا شده و هیچوقت نمیتونه مثل mcu بشه.
مثلا شما ایرون من رو با bvs مقایسه کن :-|
ای خدا؛باز دم مارول گرم که نزاشت گند هایی که زک اسنایدر زد سنعت فیلم های کمیک بوکی رو نابود کنه.

به قول آقای ترابی :
خشت اول گر نهد معمار ، کج/تا ثریا می رود دیوار کج
نقل قول کردن
Wolverine0034
#18 Wolverine0034 1398-05-29 09:32
باسلام خدمت دوستان نظر من این اقای دان چیدل تنها شخصیه که اصلا مناسب نقش نیست از همون اول ازش خوشم نیومد به نظر من ضعف بزرگ فیلمای mcu وجود شخصی به اسم دان چیدل در نقش ماشین جنگی میباشد.
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1398-05-29 11:41
به نقل از Wolverine0034:
باسلام خدمت دوستان نظر من این اقای دان چیدل تنها شخصیه که اصلا مناسب نقش نیست از همون اول ازش خوشم نیومد به نظر من ضعف بزرگ فیلمای mcu وجود شخصی به اسم دان چیدل در نقش ماشین جنگی میباشد.

نظرتون محترم ولی دلیلش چیه که به نظرتون مناسب نقش نیست؟
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1398-05-29 21:02
به نقل از mtm:
به نقل از Wolverine0034:
باسلام خدمت دوستان نظر من این اقای دان چیدل تنها شخصیه که اصلا مناسب نقش نیست از همون اول ازش خوشم نیومد به نظر من ضعف بزرگ فیلمای mcu وجود شخصی به اسم دان چیدل در نقش ماشین جنگی میباشد.

نظرتون محترم ولی دلیلش چیه که به نظرتون مناسب نقش نیست؟

والله من چون خودم از این بازیگر فعلی خوشم نمیاد جواب میدم. من خودم وقتی هشت سال پیش مرد آهنی ۲ رو دیدم خیلی تو ذوقم خورد که دیدم بازیگر رودی رودز عوض شده. و همچنین کاملا معلوم بود که بازی ترنس هاوارد خیلی بهتر بود. چون هم کاریزمای بیشتری داشت و هم اینکه کاملا تو نقشش فرو رفته بود. اگه ترنس هاوارد تو نقشش میموند خیلی بهتر میشد. بازی دان چیدل اصلا به دل نمیشینه. خیلی خشک و رباتی دیالوگ میگه.
نقل قول کردن
Wolverine0034
#21 Wolverine0034 1398-05-29 21:53
به نقل از mtm:
به نقل از Wolverine0034:
باسلام خدمت دوستان نظر من این اقای دان چیدل تنها شخصیه که اصلا مناسب نقش نیست از همون اول ازش خوشم نیومد به نظر من ضعف بزرگ فیلمای mcu وجود شخصی به اسم دان چیدل در نقش ماشین جنگی میباشد.

نظرتون محترم ولی دلیلش چیه که به نظرتون مناسب نقش نیست؟

با عرض احترام نظر شخصیم اینه که این اقا رفتارش همچنین قیافش شکل و شمایل صورتش خیلی آدم ساده ای میاد اصلا نمیتونه خوب با نقش ارتباط برقرار کنه به نظر بازیگر رده پایینی میاد ظاهرش به ماشین جنگی نمیخوره حالا ما هرچی بگیم فرقی نمیکنه به هرحال این نقش به اون رسیده و در آینده هم احتمالا خواهیم دیدش.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#22 Pooya-Spidey 1398-05-29 22:27
الان که دوباره اندگیم رو برای چندمین بار دیدم و چشمم افتاد به این صحنه درست مثل دفعات قبل دلم شد انبار باروت و سوخت و سوخت و به خودم افتخار کردم که MCU رو دنبال می کنم.

بله اینه فرق DCEU و MCU اون بغض رومانوف رو ببینید فقط چقدر طبیعی و زیبا درست انگار که در واقعیت چنین اتفاقی افتاده و به جای رومانوف و کپ ما اون گفت و گو رو انجام میدیم.
با اینکه دیالوگش جز دیالوگ های فان محسوب میشه ولی وقتی به عمق معنی میریم میفهمیم که پشت این دیالوگ فان چه حسرت ها و آه ها و افسوس ها است که باعث میشه جیگر آدم آتیش بگیره.
دم همه عوامل این فیلم گرم از کارگردان و بازیگر گرفته تا نظافت چی لوکیشن های این فیلم
نقل قول کردن
amiralispiderman1
#23 amiralispiderman1 1398-05-30 08:38
خیلی جالب استاد.این مقاله غم رفتن اسپایدی از mcu رو کمتر کرد. :sad:
نقل قول کردن
old man omid
#24 old man omid 1398-05-30 20:42
:lol: به نقل از AB.A.M:
[quote name["AB.A.M"]ای خدا؛باز دم مارول گرم که نزاشت گند هایی که زک اسنایدر زد سنعت فیلم های کمیک بوکی رو نابود کنه.
فکر کنم منظورتون صنعت بود


دیگه با اون خشمی که داشتم موقع نوشتن به غلط املایی توجه نکردم،شما ببخش :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45