معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

.این مقاله  با معرفی هاب گابلین جدید از دنیاهای دیگر به روز رسانی شد

در قسمت های قبلی به معرفی تمام گرین گابلین های دنیای اصلی و دیگر دنیاها پرداختم (اگر یادتان نمیاد اینجا و اینجا را كلیك كنید)  . حالا نوبت به هاب گابلینه! پس در این مقاله ابتدا به هاب گابلین های دنیای اصلی و سپس دیگر دنیاها میپردازم.

  

قبل ازخواندن مقاله توصیه میشه برای آشنایی کامل با تاریخچه هاب گابلین حتما مقالات زیر را بخوانید:

رتبه بندی اقتباس های هاب گابلین (HOBGOBLIN) در دنیای انیمیشن و بازی های ویدئویی

نسخه های عجیب و غریب از «هاب گابلین» در دنیای کمیک!

10 حقیقتی که باید درباره رابطه گرین گابلین و هاب گابلین بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

 

- رادریك كینگزلی (Roderick Kingsley)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 43 The Spectacular Spider-Man

یك طراح مد و لباس میلیارد و ثروتمند كه به سلاح ها و تجهیزات گرین گابلین دست یافت (آن موقع نورمن آزبورن در كمیك های مرد عنكبوتی مرده بود) او از این سلاح ها استفاده كرد تا به اهداف خبیثانه خود دست یابد. او فرمول معروف آزبورن را تغییر داد تا توانایی جسمی اش بدون آنكه دچار جنون شود، به سطح فوق بشری ارتقا یابد. هویت او تا سالها مخفی بود چون او از بدل هایی به جای خود استفاده میكرد تا شناخته نشود (این بدل ها در ادامه مقاله معرفی شده اند). تا اینکه با بازگشت نورمن آزبورن او مجبور شد از آمریکا برود. در واقع رادریک از نیویورک به آمریکای جنوبی  و کشور Delvadia رفت و در آنجا هویت یک مزدور به نام «دویل – اسپایدر» (Devil-Spider) را برای خودش انتخاب کرد.

«دویل – اسپایدر» (Devil-Spider)

وقتی هم فهمید برادرش (دنیل) به دست فیل یوریک کشته شده ، هویت دویل – اسپایدر را به یک خلافکار محلی فروخت و خودش به نیویورک برگشت. او در نیویورک به فیل یوریک گفت که بهش اجازه میده هویت گابلین را برای خودش نگه داره به شرط آنکه بخشی از درآمدش رو بهش پرداخت کنه! بعدش رادریک تصمیم گرفت تجارت تازه ای راه بیندازه و هویت و تجهیزات ابرشروران مرده یا بازنشسته شده را به دیگران بفروشه! اما در رویداد Axis  که همه کاراکترها دچار وارونگی شخصیتی  شدند (یعنی ابرشرورها، قهرمان و قهرمان ها  شرور شدند!) ، رادریک هم دچار وارونگی شد و تصمیم گرفت هویت و تجهیزات ابرقهرمانان بازنشسته را به دیگران بفروشه!  

هاب گابلین مایلز مورالز

در هر حال او در حال حاضر دوباره در قالب هویت هاب گابلین ظاهر شده و اخیراً به عنوان بخشی از گروه "شش خبیث" جدید که توسط عموی «مایلز مورالز» تاسیس شد فعالیت کرد و مدتی هم به عنوان یکی از مزدوران شهردار «ویلسون فیسک» (کینگ پین) در تیمارستان راون کرافت کار میکرد (کمیک هایش اینجا ترجمه شده). 

 

- آرنولد داناوان (Arnold Donovan)

آرنولد داناوان (Arnold Donovan)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 244 The Amazing Spider-Man

او خلافكاری خرده پا بود كه برای رادریك كینگزلی كار میكرد. كینگزلی از او به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده كرد تا فرمول نیروی افزای گرین گابلین را رویش تست كند. در نتیجه انفجاری صورت گرفت و صورتش متلاشی شد. كینگزلی سپس داناوان را شستشوی مغزی داد تا به عنوان بدل خودش فعالیت كند و تجهیزات بیشتری از گرین گابلین بدزدد. اسپایدرمن در نهایت توانست او را شكار كند ولی كینگزلی او را كشت تا نتواند چیزی به اسپایدرمن بگوید.

 

- نِد لیدز (Ned Leeds)

ند لیدز

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 18  The Amazing Spider-Man

رادریک كینگزلی بعدا «ند لیدز» (خبرنگار روزنامه دیلی بیوگل و شوهر «بتی برنت» ) را شستشوی  مغزی داد تا در خیلی موارد به عنوان بدل او در نقش هاب گابلین ظاهر شود. شستشوی مغزی باعث شد تا لیدز ثبات روحی و روانی خود  را از دست بدهد و نسبت به دیگران و همسرش بدبین شود. كینگزلی در نهایت تصمیم گرفت تا از شر او خلاص شود و بنابراین به دروغ به شخصیتی به نام «فارینر» (Foreigner) گفت كه ند لیدز همان هاب گابلین است. در نتيجه افراد فارینر ، ند لیدز را در كشور آلمان كشتند (این مقاله را بخوانید). 

 

- جيسون مَكِنديل جونيور (Jason Macendale Jr)

جيسون مكنديل جونيور (Jason Macendale Jr)

اولين حضور در دنياي كميك: شماره 289 The Amazing Spider-Man

جيسون مكنديل جونيور یك افسر سابق سازمان جاسوسی سیا بود كه به جنایت روی آورد و معمولاً مزدوری بود  كه برای دیگران كار میكرد. او نیروی فوق بشری نداشت ولی از آنجایی كه در ارتش آمریكا تعلیم دیده بود در مبارزه تن به تن تخصص داشت. او نام «جك اولانترن» را براي خودش برگزيد. جك اولانترن  مثل «گرین گابلین» یا «هاب گابلین» از وسیله ای گلایدر مانند برای پرواز كردن استفاده میكرد و ماسك خاصی بر صورت میزد تا دیگران را بترساند. او  پس از آنكه همگان فكر میكردند ند لیدز هاب گابلین بوده،  به اسرار او دست یافت و به هاب گابلین جدیدی بدل شد ولی در نهایت به دست هاب گابلین اریجینال یعنی رادریک کینگزلی کشته شد. در هر حال وقتی هاب گابلین بود  برای مدتی روحش با روح یك دیو شیطانی كه از دروازه های آتشین جهنم آزاد شده بود تركیب شد! او از حضور این دیو شیطان صفت در وجود خود راضی نبود و همیشه میان آنها نزاع وجود داشت. تا اینكه بلاخره توانست با استفاده از جادو و جمبل از شر او راحت شود. اما وقتی این دیو جسم و روح او را ترك كرد، موجودی جدید به نام «دیمو گابلین» به وجود آمد !

«دیمو گابلین» (Demogoblin)

دیموگابلین برای خودش یك ماموریت مقدس متصور بود و هر كسی را كه فكر میكرد گناهكار است، میكشت (البته به جز کودکان). او بارها از اسپایدرمن شكست خورد و در نهایت در یك كلیسا توسط  رادریك كینگزلی نابود شد. همین چند وقت پیش و در کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" (که اینجا ترجمه شده) شاهد بودیم که کارنیج و دار و دسته اش موفق شدند دیمو گابلین را زنده کنند و سپس معشوقه کارنیج به نام «شیریک» با او پیوند خورد و موجودی جدید به نام «دیما گابلین» به وجود آمد!  

دیما گابلین

 

 

- هاب گابلین ناشناس

هاب گابلین ناشناس

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 3 كمیك Secret War

اطلاعات كمی درباره این هاب گابلین موجود است. هویت او هنوز فاش نشده ولی در حال او در كنار «لیدی اختاپوس» در جریان کمیک "جنگ سری" (Secret War) به كاپیتان آمریكا حمله كرد تا او را به قتل رساند ولی موفق نشد و به زندان افتاد.

 

- دنیل کینگزلی (Daniel Kingsley)

دنیل کینگزلی (Daniel Kingsley)

«دنیل کینگزلی» برادر دوقلوی «رادریک کینگزلی» (هاب گابلین اریجینال) بود . او گاهی خودش را جای برادرش جا میزد تا اینکه رادریک بتواند از هویت مخفی اش در قالب هاب گابلین محافظت و دیگران را گمراه کند. وقتی رادریک در آمریکای جنوبی به سر میبرد، دنیل تصمیم گرفت لباس هاب گابلین رو بپوشید و تحت امپراتوری خلافکاری کینگ پین در نیویورک فعالیت کند. تا اینکه توسط «فیل یوریک»  کشته شد (عکسش اینجاست).

 

- فیل یوریك (Phil Urich)

اولين حضور در دنياي كميك در نقش هاب گابلين: شماره 16 مرد عنكبوتی برتر

 در قسمت اول مقاله معرفی گابلین ها به طور کامل درباره شخصیت «فیل یوریک» توضیح داده شد و اینکه در نهایت چطور اخیراً به دست نورمن آزبورن کشته شد. در هر حال او مدتی نسبتاً طولانی را در قالب هاب گابلین جدید سپری کرد و حتی همانطور که در مورد قبلی گفته شد برادر هاب گابلین اصلی یعنی «دنیل کینگزلی» را نیز کشت. نكته جالب توجه درباره او اين بود كه وقتی هاب گابلين بود به جای گلايدر از بال برای پرواز كردن استفاده ميكرد. او همچنين سلاح هايي مثل شمشير آتشين و جيغ كر كننده داشت.

 

- کلود (Claude)

کلود

اولین حضور در دنیای كمیك : شماره 697 The Amazing spiderman

او پیشخدمت رادریك كینگزلی بود كه مثل بدل او عمل میكرد و در داستان «ملت گابلین» به دست گرین گابلین كشته شد (تصویرش اینجاست) .

 

- هاب گابلین در دنیای سال 1602

هاب گابلین  در دنیای سال 1602 

مارول دنیایی داره به نام دنیای شماره 311 که در سال 1602 میلادی جریان داره! در این دنیا گروهی خبیث هست به نام "شش نوازان خبیث" (Sinister Sextet) که توسط «کارنیج» خلق شده و هاب گابلین هم عضو آن بود. او وقتی داشت به همراه دیگر اعضای گروه از یک کلیسا دزدی میکرد با گروه "مبارزان عنکبوتی" مواجه شد و همگی شکست خوردند.

 

- هاب گابلین در دنیای شماره 001

- هاب گابلین  در دنیای شماره 001

دنیای شماره 001 مارول به نام "لوم وُرلد" شناخته میشود و محل زندگی خبیث هایی به نام «وارثان» بود که در رویداد "دنیای عنکبوتی" به شکار شخصیت هایی که انرژی عنکبوتی در درون خود داشتند مبادرت ورزیدند. هاب گابلین این دنیا به یکی از سگ های شکاری (hounds) وارثان تبدیل شد تا در شکار عنکبوتی ها کمک کند.

  

 - هاب گابلین در دنیای شماره TRN633

 هاب گابلین در دنیای شماره TRN633

این دنیا در واقع به دنیای سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 از شبکه دیزنی اکس دی آغاز شده اختصاص دارد. در این سریال، نورمن آزبورن (با صدا پیشگی «جاش کیتون») مدیرعامل شرکت صنایع آزکورپ است که تولید کننده اول قطعات الکترونیکی  و همچنین دارنده بهترین مرکز تحقیقاتی شیمیایی در دنیا به حساب میاد. هری دوست صمیمی پیتر بود که وقتی فهمید او مرد عنکبوتی است رابطه شون شکرآب شد. ولی در نهایت با هم متحد شدند و هری در قالب هاب گابلین به متحدی برای اسپایدرمن بدل گشت. سپس نورمن از او خواست تا اسپایدرمن را بکشد ولی قبول نکرد و در نتیجه نورمن خودش سعی کرد در قالب هاب گابلین اسپایدرمن را شکست دهد که موفق نشد. 

 

- هاب گابلین  2099

هاب گابلين 2099

این هاب گابلین مختص بازی فوق العاده "مرد عنكبوتی: دنیاهای از هم گسیخته" (Spider-Man: Shattered Dimenions) خلق شد و در حقیقت كلونی بود كه از روی DNA رادریك كینگزلی ساخته شده بود و بهش بال های ارگانیك تولید شده از الیاف نانو اهدا شده بود تا شركت خبیث الكمكس بتواند با استفاده از آن مرد عنكبوتی 2099 (میگل اهارا) را شكست دهد. نكته جالب درباره قدرت های این هاب گابلین این بود كه قدرت های ذهنی زیادی داشت و پس از اینكه بخشی از لوح Order and Chaos را در بازی بدست می آورد میتواند بدل های قرمز رنگ از خودش درست كند!

 

- هاب گابلین دنیای شماره 1610 (دنیای التمیت)

هاب گابلین دنیای شماره 1610 (دنیای التمیت)

همانطور كه میدانید در كمیك های Ultimate spider-man نورمن آزبورن به خودش فرمول OZ را تزریق كرد و به گرین گابلین تبدیل شد و زنش (مارتا آزبورن) را كشت و حتی سعی كرد پسرش (هری) را هم بكشد! سپس هری به یكی از اقوام خانوادگی سپرده شد ولی در نهایت پیش پدرش برگشت منتهی توسط «مایلز وارن» شستشوی مغزی داده شد تا حوادث تلخ گذشته را به یاد نیاورد. در نهایت شخصیت ثانویه هری (كه نتیجه سالها تلقین ذهنی نورمن آزبورن بود) ظهور كرد و او به هاب گابلین تبدیل شد . او چندین بار به عنوان طعمه توسط سازمان "شیلد" استفاده شد تا پدرش را به دام بیاندازند . سرانجام  در مبارزه با پدرش (گرین گابلین)  به دست او كشته شد. این داستان در اینجا ترجمه شده است.

 

- هاب گابلین دنیای شماره 21205

هاب گابلین 21205

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 2 كمیك Spider-Verse Team-Up

او پیتر پاركر دنیای خودش  بود كه وقتی گوئن استیسی به دست گرین گابلین كشته شد حسابی قاطی كرد و گرین گابلین را كشت و بعدا نام خودش را به هاب گابلین تغییر داد (داستانش اینجا ترجمه شده است). او در جریان داستان "دنیای عنكبوتی" جان خودش را فدا كرد تا اعضای خانواده "وارثان" نتوانند گوئن عنكبوتی را شكار كنند. 

 

- هاب گابلین دنیای شماره 982 (ملقب به دنیای MC2)

اولین حضور در دنیای كمیك : شماره 97 كمیك Spider-Girl

هاب گابلین این دنیا (كه در آن دختر واقعی مرد عنكبوتی یعنی «می دی پاركر» به Spider-Girl تبدیل شده) همان رادریك كینگزلی است كه البته پا به سن گذاشته و اجیر شده تا بسیاری از نزدیكان دختر عنكبوتی را بكشد. او سعی داشت كینگ پین جدید شهر شود ولی در نهایت توسط Mayhem (كلون دختر عنكبوتی) كشته شد.

 

- رابین بورن (ملقب به هاب گابلین سال 2211)

رابین بورن (ملقب به هاب گابلین سال 2211)

اولین حضور در دنیای كمیك: Spider-Man 2099 Meets Spider-Man  

او دختر مرد عنكبوتی سال 2211 بود. تا اینكه روزی پدرش او را به خاطر جرمی که  قرار بود در آینده مرتكب شود دستگیر كرد (یعنی به جرم سفرهای زمانی و ایجاد اختلال در دنیاهای مختلف) . او در زندانی واقعیت مجازی زندانی شد. سپس دوست پسرش سعی كرد با وارد كردن یك ویروس به سیستم زندان او را آزاد كند ولی در عوض او دچار جنون و به هاب گابلین سال 2211 تبدیل شد. او سپس به زمان گذشته سفر كرد و با آوردن عمو بن از دنیای دیگر به زندگی پیتر پاركر دنيای اصلي  سعی كرد اختلالاتی در زندگی اش ایجاد كند. سرانجام مرد عنكبوتی به همراه مرد عنكبوتی سال 2211 با او جنگیدند. در حین نبرد او یكی از بمب های ویژه اش را به سوی مرد عنكبوتی پرتاب كرد و او هم با تار آن را گرفته و به سوی خودش پرتاب كرد كه موجب مرگش شد.

 

نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از «هاب گابلین» در دنیای کمیک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «هاب‌گابلین» (HOBGOBLIN) بدانید

رتبه بندی اقتباس های هاب گابلین در دنیای انیمیشن و بازی های ویدئویی

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

کمیک "هاب گابلین نهایی" (ULTIMATE HOBGOBLIN) ترجمه شد + لینک دانلود

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

5 ابرخبیث برتر دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگ فاش شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

As Responsible As Spider-Man
+4 #1 As Responsible As Spider-Man 1394-02-04 00:59
سلام به همگی. عمو مختار بابت این مقاله ازتون تشکر میکنم.فکر کنم این اولین باری باشه که من اولین نظر رو میدم!!!ا
اخرین باری که هاب گابلین رو در دنیای کمیک دیدم در Spider-Verse team up 2 بود.تقریبا میشه گفت که این شخصیت به طور کلی از گرین گابلین تقلید کرده و همون ویژگی ها رو داره.
بازم ممنون.
نقل قول کردن
mtm
+6 #2 mtm 1394-02-04 01:06
به نقل از As Responsible As Spider-Man:
تقریبا میشه گفت که این شخصیت به طور کلی از گرین گابلین تقلید کرده و همون ویژگی ها رو داره.
بازم ممنون.


هاب گابلین ظاهرش شبیه گرین گابلینه ولی شخصیت اش باهاش فرق داره

اولا اینکه بر خلاف نورمن دچار جنون های آنی و ناگهانی نمیشه

دوما اینکه با پیتر خصومت شخصی نداره و فقط به خاطر مسائل کاری با اسپایدرمن خصومت داره

سوما اینکه هاب گابلین خیلی اهل برنامه ریزیه و خیلی هم حساب گره و سنجیده کار میکنه. دلیل اینکه این قدر از روی خودش بدل داشت و تونست سالها همه رو فریب بده و هویت مخفی اش رو مخفی نگه داره همینه

در هر حال اون شمار هایی که هاب گابلین برای اولین بار توش خلق شد (فکر کنم شمار های 238 تا 250 aamzing spiderman) از بهترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی هستند. داستا ن های فوق العاده منسجم و جذابی داشتن
نقل قول کردن
Mehran-47
+2 #3 Mehran-47 1394-02-04 01:35
مقاله واقعا عالی بود عمو جان ولی یه سوال این قسمت. آخرش بود آیا??
نقل قول کردن
mtm
+5 #4 mtm 1394-02-04 01:40
به نقل از Mehran-47:
مقاله واقعا عالی بود عمو جان ولی یه سوال این قسمت. آخرش بود آیا??


بله
قسمت اخرش بود
همه گابلین ها به خوبی و خوشی معرفی شدن ;-)

ولی انصافا قدر این مقالات رو بدونید . تو سایتهای ایرانی که هیچی، من حتی تو سایت های خارجی هم ندیدم چنین مقالاتی اینقدر جامع و تحقیقی درباره یک شخصیت خبیث کمیک بوکی نوشته بشه

الان spidey.ir میتونه ادعا کنه جزو top 10 سایتای مرد عنکبوتی در دنیا باشه که این همه مقالات تخصصی درباره اسپایدی نوشته و ترجمه کرده

اینو جدی میگم و اصلا شک نکنید که حقیقت داره
نقل قول کردن
the punisher
+4 #5 the punisher 1394-02-04 01:57
#4
و این پیشرفت فقط در عرض دوسال اتفاق افتاده!!
یاد بحثای اسپایدرمن و مذهب بخیر!
الآن خیلیا نمیدونن اون زمانا کیا تو سایت عضو بودن مقالات کمکی رو کیا مینوشتن و لایک و دیس لایکا چجوری و به کیا داده میشد :-*
الآن قشنگ حس میکنم تمام حال و هوا عوض شده
نقل قول کردن
the punisher
+2 #6 the punisher 1394-02-04 01:59
من این مورد آخری رو درست متوجه نشدم!اسپایدرمن اصلی بمبو برگردوند که باعث مرگ گابلین شد؟؟
بعد مرگ دختره اسپایدرمن 2211 چیکار میکنه؟
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+2 #7 As Responsible As Spider-Man 1394-02-04 02:07
به نقل از mtm:
به نقل از As Responsible As Spider-Man:
تقریبا میشه گفت که این شخصیت به طور کلی از گرین گابلین تقلید کرده و همون ویژگی ها رو داره.
بازم ممنون.


هاب گابلین ظاهرش شبیه گرین گابلینه ولی شخصیت اش باهاش فرق داره

اولا اینکه بر خلاف نورمن دچار جنون های آنی و ناگهانی نمیشه

دوما اینکه با پیتر خصومت شخصی نداره و فقط به خاطر مسائل کاری با اسپایدرمن خصومت داره

سوما اینکه هاب گابلین خیلی اهل برنامه ریزیه و خیلی هم حساب گره و سنجیده کار میکنه. دلیل اینکه این قدر از روی خودش بدل داشت و تونست سالها همه رو فریب بده و هویت مخفی اش رو مخفی نگه داره همینه

در هر حال اون شمار هایی که هاب گابلین برای اولین بار توش خلق شد (فکر کنم شمار های 238 تا 250 aamzing spiderman) از بهترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی هستند. داستا ن های فوق العاده منسجم و جذابی داشتن

ممنون بابت توجه تون. راستی اقای ترابی من در حال ترجمه اون مقاله هستما!!! به مراتب راحت تره. در ضمن اگه وقت کردین نظرات من هم در مقالات دیگر مخصوصا تاپ فایو بخونید. بازم ممنون.
نقل قول کردن
Mj Trevor
+2 #8 Mj Trevor 1394-02-04 09:58
ممنون از عمو مختار بابت این مقاله فوق العاده.
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #9 spidey 4ever 1394-02-04 10:53
به نقل از the punisher:
من این مورد آخری رو درست متوجه نشدم!اسپایدرمن اصلی بمبو برگردوند که باعث مرگ گابلین شد؟؟
بعد مرگ دختره اسپایدرمن 2211 چیکار میکنه؟


من جواب میدم
هاب گابلین 2211 بمب هایی به نام retcon bomb داشت
تو کمیک spiderman meets spiderman 2099 هم داشت (همون کمیکی که اقای شیرزاده ترجمه کرده)
این بمب ها به هر کی بخوره از صفحه روزگار حذف میشه (انگار اصلا هرگز متولد نشده)
یادمه تو یکی از کمیک های friendly neighborhood spiderman هاب گابلین 2211 با پدرش (مرد عنکبوتی 2211) و مرد عنکبوتی دنیای اصلی میجنگه
یکی از بمب هاشو پرت میکنه سمتشون
مرد عنکبوتی دنیای اصلی فکر میکنه اینم از همون بمب های معمولی گابلین هاست. بنابراین با تور بمب رو میگیره و پرتش میکنه طرف خود هاب گابلین 2211
بنابراین هاب گابلین 2211 از صفحه روزگار محو میشه
مرد عنکبوتی سال 2211 هم بعدا توسط افتاب پرست 2211 کشته شد!!! واسه همینه تو دنیای عنکبوتی نبود
نقل قول کردن
Victor
+1 #10 Victor 1394-02-04 11:34
بازم مثل همیشه عمو گل کاشته ممنون عمو عالی بود
این هاب گابلین هم عجب شخصیتیه عمو شما این هاب گابلین رو هم مثل گرین گابلین دوست دارین یا نه؟ البته میدونم گرین گابلین جایگاه خاصی پیش شما داره ولی همینطوری پرسیدم
خیلی دوست دارم تو فیلمای مرد عنکبوتی ببینم بعد اینکه نورمن به ظاهر مردو هاب گابلین جاشو گرفت گرین گابلین بیادو جایگاهشو پس بگیره واقعاً این داستان فوق العاده میشه البته میدونم اگه این تو دستور کار مارول هم باشه به این زودیا رو پرده نمیاد
نقل قول کردن
The Rock
+1 #11 The Rock 1394-02-04 11:52
خیلی ممنون عمو مختار مقاله بسیار خوبی بود این هاب گابلین هم خیلی آدم باهوش و زرنگیه قشنگ میدونه داره چیکار میکنه ولی خیلی محتاطانه عمل میکنه ولی این دفعه گرین گابلین نه.یه نقشه میریزه بعد میگه یا علی د برو که رفتیم :lol: بعد میره دخل پیتر رو میاره.
و یه چیز دیگه راجع به فیل یوریک.فکر کنم یه بار یه نفر(احتمالا یکی از اساتید بود)گفت که فیل تو دنیای MC2 خیلی شخصیت خوبی بوده(به عنوان هاب گابلین)و خیلی به دختر عنکبوتی کمک میکرده و فلان حتی دختر عنکبوتی اونو عمو فیل صدا میکرده ولی حالا تو این قضیه ی اسپایدرمن برتر گند زدن بهش یعنی به یه شخصیت خیلی بد تبدیلش کردن.در هر حال دن اسلات هستش دیگه غیر از این هم انتظار نمیره
نقل قول کردن
M. goblin
+1 #12 M. goblin 1394-02-04 12:37
دست عموم درد نکنه!!چرا زحمت کشیدی؟ما که راضی نبودیم!!حالا که زحمت کشیدی پس چرا فقط سه تا مقاله کشیدی؟! :-*

عالی بود عمو!!ولی فقط نورمن رو عقشه!!

راستی علی اون نظرت که میگفتی چجوری این کارو میکنم منظورت چه کاری بود؟

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
batspider
+1 #13 batspider 1394-02-04 12:50
ممنون اقا مختار مقاله جالبی بود. الا هر سه بخش را خوندم لامصب گابلین ها از اسپایدی ها بیشترن‏!‏‏!‏‏!‏
نقل قول کردن
Red Goblin
+1 #14 Red Goblin 1394-02-04 13:45
باحال بود جالابه که بمب هایی که هاب گابلین دنیای دختر عنکبوتی استفاده میکنه شبیه به فیلما فلزیه
نقل قول کردن
Agent spidey
+2 #15 Agent spidey 1394-02-04 20:49
چه میکنه عمو مختار......
نقل قول کردن
darwinseyf
#16 darwinseyf 1399-01-11 23:28
چرا اسپایدرمن اساطیری کمیک ترجمه شده تو سایت من رو یاد سیندرلا انداخت؟؟!!
نقل قول کردن
naymor
#17 naymor 1399-02-07 18:16
عمو مختار... :cry: :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#18 CAPTAIN_ARVIN 1399-02-07 22:22
به نقل از naymor:
عمو مختار... :cry: :cry: :cry: :cry:

گران گوهریو از دست دادیم...
نقل قول کردن
capitan spider
#19 capitan spider 1399-02-08 01:05
به نقل از CAPTAIN_ARVIN:
به نقل از naymor:
عمو مختار... :cry: :cry: :cry: :cry:

گران گوهریو از دست دادیم...

سلام ببخشید مگه برای عمو اتفاقی افتاده؟
نقل قول کردن
FN
#20 FN 1399-02-08 15:18
مقالت بسیار عالی بود و همین طور متن روانی داشت و به دل میشیند بسیار عالی بود دستت درد نکنه عمو مختار
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید