10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپایدر پانک» (Spider-Punk) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت اسپایدر پانک Spider-Punk  بدانید فکتس facts اطلاعات بیوگرافی تاریخچه هابی براون هوبی معرفی هوبارت

به مناسبت حضور «اسپایدر پانک» در انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" به عنوان یکی از شخصیت های اصلی، این مقاله تقدیم شما میشه تا کاملاً باهاش آشنا بشید ...

 

1- اسپایدر پانک در یک نگاه

اسپایدر پانک

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 10 از سری سوم کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز (ژانویه 2015)

خلق شده توسط: دن اسلات، اولیور کویپل

مارول دنیاهای موازی زیادی داره که در آنها با نسخه های مختلفی از مرد عنکبوتی آشنا شده ایم (این مقاله و این مقاله را بخوانید). در اکثر این دنیاها نسخه ای از پیتر پارکر به مرد عنکبوتی تبدیل شده ولی در دنیای شماره 138، «هابی براون» مرد عنکبوتیه که بهش لقب «اسپایدر پانک» (Spider-Punk) داده اند و با اون گیتار برقی بزرگ و مدل مو و لباس پانک خودش حسابی تونسته خودش را از دیگر مردان عنکبوتی در دنیاهای موازی متمایز کنه. (پانک در لغت به معنی فرم پر سر و صدا و خشن از موسیقی راک است، پانک در واقع یک نوع سبک زندگی است. فرهنگ پانک یک جنبش است که در اواخر دهه‌ی 1970 برای حدودا ده سال معروف شد و در نتیجه اختلافات طبقاتی و فرهنگی آن برهه از زمان تشکیل شد. استفاده از مولفه های خشن و گاهی ترسناک در ظاهر پانکی ها از مهمترین ویژگی های شناخت آنها بود. وجود اکسسوری های مانند: میخ، سنجاق قفلی، شلوارهایی پاره و تیره، تاتوها و یا زخم های روی بدن؛ نشان از خشونتی خانمان برانداز در میان جوانان آن زمان بود).

هابی براون

او که شخصیتی هنجار شکن، آشوب طلب و بد دهن (!) دارد،  علیه رژیم مستبد «نورمن آزبورن» قیام و یک ارتش عنکبوتی را رهبری کرد. آخرش هم نورمن را شکست داد و با گیتار برقی ای خودش او را له و لورده کرد! در رویداد دنیای عنکبوتی هم حضور داشت و  یکی از شخصیت های مهم رویداد  "قیامت عنکبوتی" هم بود (این کمیک رو هم با حضور او در سایت ترجمه کرده ایم و همچنین سرگذشت او را هم در اینجا ترجمه کرده ایم).

 

2- هابی براون در دنیای اصلی مارول، «پراولر» است!

هوبی براون

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، سال 1969و در شماره 78 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" برای اولین بار با شخصیتی به نام  «هابی براون» (Hobie Brown) آشنا شدیم که یک جوان سیاه پوست آمریکایی اهل محله برانکس در شهر نیویورک بود و یک تمیز کننده پنجره بود که از کارش اخراج شد. او در مهندسی مهارت داشت و برای خودش نقشه کشید که از مهارت هایش برای خلق شخصیتی دارای نقاب و کاستوم مخصوص به نام «پراولر» استفاده کند و از محلی دزدی کند و سپس اموال مسروقه را در قالب خودش یعنی هابی براون به پلیس پس بدهد تا اینجوری به شهرت دست یابد! هابی براون از شخصیت های مهم کمیک های اسپایدرمنه که حضور طولانی هم در داستان های مردعنکبوتی داشته و  میتونید در اینجا راجع به او اطلاعات خوبی بدست بیارید. اما همانطور که گفته شد او در دنیای شماره 138 مارول به قهرمان عنکبوتی ملقب به اسپایدر پانک تبدیل شده است.

 

3- اولین حضور در دنیای کمیک بوک

https://spidey.ir/images/img/content/spider-punk/hobbie_brown_aka_spider_punk.jpg

اولین بار اسپایدر پانک را در بحبوحه رویداد هیجان انگیز مردعنکبوتی به نام "دنیای عنکبوتی" دیدیم. او از عنکبوتی هایی بود که توسط «مرد عنکبوتی برتر» استخدام شد تا به ارتش عنکبوتی ملحق شوند تا با خبیث های نیرومندی به نام "وارثان" که از عنکبوتی های عالم تغذیه میکردند مبارزه کنند.

 

4- سرگذشت و اُریجین (Origin) اسپایدر پانک

سرگذشت اسپایدر پانک را در یکی از داستان های شماره 2 از کمیک Spider-Verse دیدیم که در اینجا ترجمه شده است. در این کمیک گفته شد که "وقتی یک بی خانمان نوجوان به نام هابی براون توسط عنکبوتی رادیواکتیو که از محل دفن زباله غیر قانونی به وجود آمده بود، گزیده شد تبدیل شد به مردعنکبوتی هرج و مرج طلب"!

مردعنکبوتی هرج و مرج طلب

او ارتشی داشت که به قول خودش از "بازنده های لگدمال شده، درمانده و بدشانس" تشکیل شده بود تا با هم با رئیس جمهور خبیث آمریکا بجنگند.

 

5- دشمن اصلی او، «نورمن آزبورن» است!

نورمن ازبورن - اسپایدر پانک

در دنیای اسپایدر پانک، «آزی آزبورن» (Ozzy Osborn) رئیس جمهور رژیمی در آمریکا بود که شرکتی به نام آزکورپ داشت و در این شرکت سیمبیوت ونوم را خلق کرد که خودش و سربازانش با آن پیوند خوردند تا ارتقا پیدا کنند. خودش میگفت که هدفش این است که با پاکسازی کشور آمریکا از ضعف و آشوب آن را دوباره بزرگ و پرافتخار کند! اما در نهایت به دست اسپایدر پانک و در شورشی که ارتش عنکبوتی او درست کردند کشته شد (میتونید داستانش را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید).

کشته شدن نورمن آزبورن

اما معلوم شد به لطف سیمبیوت ونوم زنده مونده و دوباره برگشت، در حالی که بدنش رُباتیک شده بود! (در واقع فقط سرش باقی مانده بود که داخل جسمی رُباتیک قرار داشت).

نورمن آزبورن رباتیک

او تصمیم گرفت برای مدتی در سایه فعالیت کند اما در نهایت خودش را نشان داد و سه مزدور را به نام های «سرکار ونوم»، «تسک مستر» و «وار سنتری» را استخدام کرد و تونست به کمک آنها اسپایدر پانک و دوستانش را گیر بندازه تا اعدامشون کنه ولی وقتی «هالک» و «دردویل درامر» پیداشون شد نقشه اش نقش برآب شد و در نهایت اسپایدر پانک با صوت شارژ شده گیتار خودش، سیمبیوت ونوم را از سر آزبورن کَند و این دفعه دیگه واقعا به نظر رسید کشته شد!

کشته شدن نورمن آزبورن 318

 

6- او با کانگ فاتح جنگیده!

در شماره 1 از کمیک لبه ی "قیامت عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده دیدیم که اسپایدر پانک با نسخه ای از «کانگ فاتح» روبرو شد! این نسخه از کانگ فاتح ادعا میکرد که مربوط به سال 2099 میشه و صاحب شرکتیه که مالک کپی رایت، هویت، تمثال، بازاریابی و حقوق معنوی مربوط به اسپایدر پانکه! او به دنیای اسپایدر پانک آمده بود تا او را با خودش ببره و بهترین برند را باهاش بسازه و کلی پول به جیب بزنه.

کانگ فاتح - اسپایدر پانک

ولی در نهایت اسپایدر پانک به کمک هالک دنیای خودش او را شکست داد.

کانگ - دنیای 138 - هالک

ضمنا کانگ چون از آینده خبر داشت به اسپایدر پانک گفت که قراره "مثل هر ستاره پولسازی، جوان مرگ بشه". شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

7- دوستان و متحدین

اسپایدر پانک در دنیای خودش دوستان و متحدینی داره که معرفی میشن:

- «کارل مورگنتائو» (Karl Morningdew) ملقب به «کاپیتان آنارشی» (Captain Anarchy)

«کارل مورگنتائو» (Karl Morningdew) ملقب به «کاپیتان آنارشی» (Captain Anarchy)

او از قدیمی ترین یاران اسپایدرپانکه که جزو ارتش او بود که علیه رئیس جمهور آزبورن جنگید و تقریباً در تمام داستان هایی که از دنیای شماره 138 دیده ایم حضور داشته. او از اعضای گروه یاران اسپایدر پانک است که بهش لقب "اسپایدر بَند" (Spider Band) داده شده.

 

- رابی بنر» (Robbie Banner) ملقب به «هالک» (Hulk)

رابی بنر» (Robbie Banner) ملقب به «هالک» (Hulk)

از دوستان هابی براون که با هم ماجراجویی های زیادی داشتن ولی بعد از مدتی دست از اینکه به هالک تبدیل بشه، کشید. منتهی به یاری هابی در مقابله با کانگ و رئیس جمهور آزبورن آمد.

  

- «ریری ویلیامز» (Riri Williams) ملقب به «رایت هارت» (RiotHeart)

«ریری ویلیامز» (Riri Williams) ملقب به «رایت هارت» (RiotHeart)

از دوستان اسپایدر پانک که در مقر گروه او (اسپایدر بند) زندگی میکنه. مثل نسخه دنیای اصلی یک نابغه است و در ساختن و تعمیر تجهیزات فوق پیشرفته تخصص داره و زرهی شبیه به زره مرد آهنی بر تن میکنه.

 

- «کامالا خان»

«کامالا خان»

کامالا خان از دوستان اسپایدرپانکه که به او و گروهش در سفر به واشنگتون دی سی و مقابله با نورمن آزبورن و مزدورانش ملحق شد.

 

- «ماتیا مورداک» (Mattea Murdock) ملقب به «دِردویل درامر» (Daredevil Drummer)

- «ماتیا مورداک» (Mattea Murdock) ملقب به «دردویل درامر» (Daredevil Drummer)

طبل زن مشهور و بی باک شهر فیلادلفیا در دنیای اسپایدر پانک که به او و یارانش هنگام سفر به واشنگتون دی سی کمک کرد. همچنین اسپایدر پانک به او کمک کرد تا بر «کینگ پین» پیروز شوند.

 

8- دشمنان و شخصیت های خبیث

علاوه بر نورمن آزبورن، اسپایدر پانک در دنیای خودش دشمنان دیگری هم داره که معرفی میشن:

- «والچر» (Vulture)

  والچر دنیای شماره 138

در دنیای اسپایدرپانک، آدریان تومز مدیر عامل شرکت بستمن/تومز است. او برای اینکه کنسرت اسپایدر پانک را مختل کنه سهام شرکت Free Medianet را خرید (Free Medianet تامین کننده مالی کنسرت های رایگان بود). آدریان تومز خودش به همراه نیروهای امنیتی شرکتش به کنسرت اسپایدر پانک آمد و بهش گفت که باید کنسرت رو تعطیل کنه. همین باعث درگیری بین آنها شد. اما ناگهان یک اختلال میان بعدی به وجود آمد و با ورود شخصیتی به نام «دوکتار دووم» (Ducktor Doom) همه چیز بر هم ریخت (دوکتار دووم در واقع دکتر دووم از دنیای شماره 93726 است که دنیای خوک عنکبوتی سال 2099 به شمار می آید!).

 

- «کریون و شکارچی های او»

«کریون و شکارچی های او»

او نسخه ای از دشمن معروف اسپایدرمن یعنی «کریون شکارچی» در دنیای اسپایدر پانک است که اجیر شده بود تا علیه او و دوستانش عمل کند ولی در نهایت ازشون شکست خورد.

 

- «آنتونی مَسترز» (Anthony Masters) ملقب به «تَسک مستر» (Taskmaster)

تسک مستر 138

«تسک مستر» استخدام شده بود تا اسپایدر پانک و دوستانش را از مقر خودشون پاکسازی کنه و معلوم شد برای رئیس جمهور آزبورن کار میکنه.

 

- «یوجین تامپسون» (Eugene Thompson) ملقب به «سرکار ونوم» (Officer Venom)

«یوجین تامپسون» (Eugene Thompson) ملقب به «سرکار ونوم» (Officer Venom)

«فلش تامپسون» در این دنیا ملقب است به «سرکار ونوم». او از مامورین نخبه ای بود که برای رئیس جمهور آزبورن کار میکردند و موفق شد به همراه دیگر همکاران خود، اسپایدر پانک و یارانش را غافلگیر کنند ولی در نهایت شکست خوردند.

 

- «رابرت رینولدز» (Robert Reynolds) ملقب به «وار سِنتری» (War Sentry)

«رابرت ریونولدز» (Robert Reynolds) ملقب به «وار سنتری» (War Sentry)

«رابرت رینولدز» هم مثل سرکار ونوم از مزدورانی بود که برای رئیس جمهور آزبورن کار میکردند و در نهایت شکست خوردند.

 

- «ویلسون فیسک» (Wilson Fisk) ملقب به «کینگ پین» (Kingpin)

 «ویسلون فیسک» (Wilson Fisk) ملقب به «کینگ پین» (Kingpin)

پس از مرگ نورمن آزبورن، «ویلسون فیسک» مقر او را در فیلادلفیا اشغال و از یک سری جهش یافته ی ژاپنی به عنوان افراد خود استفاده کرد ولی در نهایت از دردویل درامر و یارانش (اسپایدر پانک و کامالا خان)، شکست خورد.

 

9- حضور در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی"

حضور در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی"

اسپایدر پانک در جدیدترین رویداد مردعنکبوتی تحت عنوان "پایان دنیای عنکبوتی" حضور داشت (اینجا ترجمه شده است). او یکی از عنکبوتی های بسیاری بود که توسط شاثرا، خبیث و به حالت زنبوری درآمده بود. در قسمت اول دیدیم که مردعنکبوتی نوآر به همراه گوئن اسپایدر، دختر عنکبوتی و اسپایدر پانک (که همگی خبیث شده بودند) به سراغ قهرمانان داستان آمدند تا آنها را نیز فاسد کنند. اما در نهایت با شکست خوردن شاثرا، او هم مثل دیگر عنکبوتی های فاسد شده به حالت طبیعی خودش برگشت.

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

اسپایدر پانک یک حضور افتخاری در انیمیشن سریالی Ultimate Spider-Man داشت (در اپیزودی به نام "بازگشت به دنیای عنکبوتی: قسمت 4"). اما این نسخه سفید پوست بود و با لهجه ی کاکنی حرف میزد (کاکنی لهجه و گویش انگلیسی است که عمدتاً در لندن و اطراف آن صحبت می‌شود، به ویژه در طبقه کارگر و طبقه متوسط رو به پایین).

کارتون اسپایدر پانک

همچنین اسپایدر پانک یکی از شخصیت های اصلی در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" بودش و به جایش هنرپیشه ی معروف، «دنیل کالویا»، حرف میزد!

اسپایدر پانک - در میان دنیای عنکبوتی

او ابتدا به عنوان یکی از اعضای "انجمن عنکبوتی" میگل اهارا (مردعنکبوتی 2099) به تصویر کشیده شد. انگلیسی تبار بود و با لهجه کاکنی (Cockney) حرف میزد (کاکنی لهجه و گویش انگلیسی است که عمدتاً در لندن و اطراف آن صحبت می‌شود، به ویژه در طبقه کارگر و طبقه متوسط رو به پایین). او یکی از ستارگان این انیمیشن بود و دیدیم که در نهایت به سمت مایلز رفت و به گروهی که گوئن عنکبوتی برای کمک به او تشکیل داد، پیوست.

پانک عنکبوتی

اسپایدر پانک به عنوان یک شخصیت قابل باز شدن در بازی Spider-Man Unlimited حضور داشت.

بازی Spider-Man Unlimited

در بازی Marvel Strike Force هم از شخصیت های قابل باز کردن بود و عضو گروه Web Warriors بود.

بازی Marvel Strike Force

لباس او نیز در بازی اسپایدرمن ps4 قابل باز کردن بود.

لباس اسپایدر پانک spidey.ir

قدرت ویژه این لباس هم از گیتار برقی معروفش نشات میگرفت که یه دایره ایجاد میکرد و موج میفرستاد و دشمنا رو پرت میکرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور "اسپایدر پانک" (SPIDER-PUNK) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پراولر» (PROWLER) بدانید

شماره 10 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

شماره آخر از کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" (SPIDER-GEDDON) ترجمه شد

تحلیل و موشکافی تریلر دوم از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

پوستر شگفت انگیز رویداد "قیامت عنکبوتی" منتشر شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1402-03-02 11:13
لطفا همچون همیشه مقاله را خوب بخونید و هر جا ایراد یا غلط تایپی مشاهده کردید اطلاع بدید تا تصحیح بشه. متشکرم
نقل قول کردن
Spider-Kang
#2 Spider-Kang 1402-03-02 13:04
سلام!
ممنون از مقاله باحالتون
حقیقتا با خوندنش خستگیم در رفت و برای امروزم انرژی گرفتم
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1402-03-03 00:58
یک عالمه کلیپ و ویدیوی جدید از انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی"
www.aparat.com/v/uWa1t
نقل قول کردن
omiDeadpool
#4 omiDeadpool 1402-03-03 16:41
راستش نمیفهمم اسپایدرپانک چرا اینقد مطرح شده در حالی که خودش و دنیاش بیشتر حالت شعاری و جنگولک بازی دارن و سطحی ن
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#5 ArmanSpidery 1402-03-05 12:06
اینقدر که جناب مرد عنکبوتی ورژن و نسخه های مختلف داشته بعید میدونم ابرقهرمان دیگه ای داشته امیدوارم قسمت دوم انیمیشن مثل قسمت یکش خوب و جذاب باشه
اسپم : جناب ترابی چند روز پیش مجددا فیلم اولدبوی رو دیدم پیشنهاد میکنم اگر فیلم رو ندیدید حتما تماشا کنید با وجود تیرگی و دارک بودنش
نقل قول کردن
The-anti-hero
#6 The-anti-hero 1402-04-08 23:39
به نقل از mtm:
لطفا همچون همیشه مقاله را خوب بخونید و هر جا ایراد یا غلط تایپی مشاهده کردید اطلاع بدید تا تصحیح بشه. متشکرم

جسارتا تو مورد شماره ۵ که نوشتید آزی آزبورن منظورتون نورمن آزبورنه دیگه؟
چون آزی آزبورن ی خوانندس و ربطی هم به اینا نداره تا جایی که من میدونم.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1402-04-09 00:12
به نقل از The-anti-hero:
به نقل از mtm:
لطفا همچون همیشه مقاله را خوب بخونید و هر جا ایراد یا غلط تایپی مشاهده کردید اطلاع بدید تا تصحیح بشه. متشکرم

جسارتا تو مورد شماره ۵ که نوشتید آزی آزبورن منظورتون نورمن آزبورنه دیگه؟
چون آزی آزبورن ی خوانندس و ربطی هم به اینا نداره تا جایی که من میدونم.

نو دنیای اسپایدر پانک به نورمن آزبورن میگن "آزی آزیورن"
نقل قول کردن
RMB
#8 RMB 1402-04-20 12:08
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی. اسپایدر پانک یکی دیگه از نسخه های موازی مردعنکبوتی هست که آهسته آهسته جاشو تو دل همه باز کرد، از شخصیت پردازی پانک طور و متفاوت تا استایل خاص و خشنش. حتی تیم عنکبوتیش هم شخصیت هاش خیلی با دنیای اصلی فرق دارن که داستاناش رو از بقیه داستانا متمایز میکنه. امیدوارم در آینده بیشتر این شخصیت رو ببینیم.
با تشکر
نقل قول کردن
Amir89mahdi
#9 Amir89mahdi 1402-05-28 22:43
به نقل از mtm:
لطفا همچون همیشه مقاله را خوب بخونید و هر جا ایراد یا غلط تایپی مشاهده کردید اطلاع بدید تا تصحیح بشه. متشکرم

سلام میگم هابی اسپایدرمن با گوعن عنکبوتی رابطه داشته چون در انیمیشن یه جاهایی اشاره شده بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37