10 حقیقتی که باید درباره «مرد گداخته» (Molten Man) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره مرد گداخته ذوب شده (Molten Man) بدانید مولتن من مرد آتشین ملتن مارک رکستون راکستون فکت fact حقایق معرفی شخصیت تاریخچه

در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با یکی دیگری از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن آشنا کنیم.

مقدمه: «مرد گداخته» (Molten Man) از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتیه که در شماره 28 مجله The Amazing Spider-Man (سپتامبر سال 1965) به دست «استن لی» و «استیو دیتکو» خلق شد. او شخصیتی هستش که میشه گفت هیچ وقت به حق خودش در دنیای کمیک نرسیده! او دانشمندی بود به نام «مارک راکتسون» كه به همراه همكارش یك آلیاژ فلزی مایع خلق كرد. سپس به فكر افتاد تا از آن برای مقاصد شخصی خودش استفاده كند ولی مایع به طور اتفاقی روی بدنش ریخت و پوست اش را گداخته و آتشین كرد. او سپس سعی كرد با سرقت مواد شیمیایی به حالت عادی درآید اما هر بار اسپایدرمن را سد راه خود دید. سپس معلوم شد كه او برادر ناتنی «لیز آلن» (یكی از دوستان و هم كلاسی های «پیتر پاركر» در دبیرستان) است. سپس مرد گداخته خباثت را كنار گذاشت و حتی گاهی اوقات به یاری اسپایدرمن شتافته است. در این مقاله میخواهیم اطلاعات بیشتری را از او در اختیار شما قرار دهیم.

 

1- سرگذشت (Origin) و نحوه تبدیل شدن به ابرشرور

«مارک راكستون» در شهر نیویورک به دنیا آمد. او دانشمندی بود که خیلی سعی داشت پولدار بشه و   به عنوان دستیار دکتر «اسپنسر اِسمایت»، خالق ربات های «قاتل عنکبوت» کار میکرد. راكستون و اسمایت با استفاده از یک شهاب سنگ رادیو اکتیو ، آلیاژی جدید و مایع درست کردن تا در ربات های قاتل عنکبوت به کار ببرند ولی راكستون سعی کرد آن را بدزده و در بازار آزاد بفروشه. اما در آزمایشگاه با اسمایت درگیر شد و آلیاژ ریخت روی او و رنگ پوستش رو طلایی کرد:

سرگذشت مرد گداخته

سرگذشت مرد آتشین

او که میترسید جانش رو از دست بده به سمت نزدیک ترین بیمارستان فرار کرد ولی فهمید آلیاژ باعث شده توان فوق بشری پیدا کنه و خودش رو مرد گداخته نامید و به جرم و جنایت روی آورد تا پول و ثروت به دست بیاره.

مارک رکستون

مرد عنکبوتی و مرد گداخته

اسپایدرمن وقتی برای اولین بار باهاش روبرو شد به مدتی نسبتاَ طولانی باهاش جنگید، به طوری که چیزی نمانده بود دیر سر مراسم فراغ التحصیلی دبیرستانش برسه.

 

2- شروع مشکلات جسمانی مرد گداخته

در شماره 132 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بازگشت مرد گداخته بودیم ولی او تغییر کرده بود. یعنی آن آلیاژ طلایی که روی بدنش را پوشانده بود با پوستش ترکیب شده و دمای بدنش را به شکل خطرناکی بالا برده بود (تا 300 درجه!).

مرد ذوب شده

در پایان این داستان او به نوعی دست به خودکشی زد و خودش را به داخل رودخانه شهر پرتاب کرد.

خودکشی مرد گداخته

اما با حضور مجدد او در شماره های بعدی شاهد بودیم که به دنبال یافتن علاجی برای خود است تا دوباره به حالت انسانی اش برگردد ولی ناموفق بود چون هر دارویی مصرف میکرد فقط برای چندین ثانیه موثر بود:

مرد مذابی

سعی زیادی هم کرد تا برای این منظور فرمول دکتر اسمایت را با دزدیدن شهاب سنگ های اُرگانیک از موزه بازخلق کند. بنابراین در حضورهای بعدی او در دنیای کمیک او را اکثراً در حال تلاش برای یافتن درمانی برای خودش میدیدیم که مجبور میشد دست به اعمال خلاف بزند و بدین ترتیب پای اسپایدرمن به ماجرا باز میشد.

 

3- او برادر ناتنی لیز آلن است

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، «لیز آلن» (Liz Allan) از شخصیت های مهم مکمل دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی است. او در دبیرستان با پیتر همكلاسی بود. او دوست دختر «فلش تامپسون» محسوب میشد ولی چند بار برای اینكه حسادت فلش را برانگیزد به سمت پیتر آمد! البته پس از مدتی به نظر میرسید لیز شیفته شخصیت و هوش بالای پیتر شده است ولی هیچ وقت رابطه رومانتیكی میان آنها شكل نگرفت. لیز در نهایت با دوست صمیمی پیتر یعنی «هری آزبورن» ازدواج كرد بچه دار شدند اما این ازدواج منجر به طلاق شد. منتهی چندی پیش اونا دوباره شروع کردند به زندگی با هم و انگار دوباره به هم علاقمند شده باشند. ضمن اینکه باید بدانید لیز آلن رئیس شرکت مهم "الکمکس" شده است. در هر حال  ما در شماره های 132 و 133 از سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که مصادف شد با شروع مشکلات جسمانی مارک راکستون، بار دیگر شاهد بازگشت لیز آلن به داستان های مرد عنکبوتی پس از سالها غیب بودیم و فاش شد که او و مارک خواهر و برادر ناتنی هستند!

لیز الن و برادرش

لیز همچنین فاش کرد که وقتی از مشکلات مارک مطلع شده برای اینکه بهش کمک کنه دوره پرستاری دیده بود تا ازش در بیمارستان مراقبت کنه ولی فایده ای نداشت زیرا او از بلایی که بر سرش آمده بود به شدت خشمگین و  ناراحت بود. سپس ما در چندین شماره دیدیم که مردگداخته که داشت دنبال درمانی برای خودش میگرده پیش لیز رفته تا ازش کمک بگیره (آن موقع لیز با هری آزبورن ازدواج کرده بود) ولی اسپایدرمن فکر کرد میخواد بهش صدمه بزنه و باهاش درگیر شد:

دشمن مرد عنکبوتی 

 

4- بهبود وضعیت جسمانی مرد گداخته

پس از مدتی ناگهان وضعیت جسمانی مارک راکستون به ثبات رسید و او رابطه خوبی با خواهر ناتنی اش و هری آزبورن برقرار کرد.

هری آزبورن (Harry Osborn)

در این زمان بود که هری تصمیم گرفت شغلی به عنوان رئیس بخش حفاظت شرکت آزکورپ به او بده. در شماره 234 از کمیک Spectacular Spider-Man دیدیم که در دفتر کار خودش داره با لیز تلفنی صحبت میکنه و ظاهرش هم اینجوری شده:

ازکورپ - مرد گداخته

همچنین رابطه خوبی بین او و اسپایدرمن برقرار شد و یک بار با هم علیه توم استون و کله چکشی تیم آپ کردند:

تیم آپ مرد عنکبوتی

وقتی هم که هری آزبورن قبل از مرگش دوباره به هویت گرین گابلینی خودش برگشت و خبیث شد، سعی کرد به لیز و بچه شون (نورمی) کمک کنه و دلداریشون بده.

نورمی آزبورن

 

5- نورمن آزبورن او را شستشوی مغزی داد تا مرتکب قتل بشه!

در پایان داستان "سرگذشت کلون" در دهه 90 میلادی که با بازگشت نورمن آزبورن که سالها مرده پنداشته میشد ، همراه شد شاهد بودیم که بچه مری جین و پیتر پارکر به دستور نورمن دزدیده میشه. در واقع پرستاری به نام «الیسون مونگرین» بچه رو برمیداره و میبره و به مری جین هم گفته میشه كه بچه اش سقط شده (این مقاله را بخوانید).سپس فهمیدیم كه مونگرین بچه را به دستور نورمن دزدیده بوده. سپس نورمن، مرد گداخته را اسیر میکنه و با وصل کردن دستگاهی در پشت گردنش او را تحت کنترل ذهنی خودش درمیاره و بهش فرمان میده خانم مونگرین را بکشه تا ردپایی ازش در قضیه دزدیدن بچه پیتر و مری جین باقی نمونه:

نورمن ازبورن مرد گداخته

نورمن ازبرن

او هم این کار را کرد:

قتل مرد گداخته

درسته که مارک از کنترل ذهنی نورمن خارج شد ولی از آن موقع به بعد خیلی خودش رو بابت این موضوع سرزنش کرد و عذاب وجدان گرفت.

 

6- وقایع جنگ داخلی

در رویداد مهم جنگ داخلی که اینجا ترجمه شده است دیدیم که مرد عنکبوتی هویت واقعی خودش را برای همه مردم جهان فاش کرد. این باعث شد یکی از دشمنان قدیمی او به نام «آفتاب پرست» گروهی رو تشکیل بده به نام "براندازگر ها" (The Exterminators) تا اسپایدرمن رو بکشه و به عزیزانش صدمه بزنه. او سراغ مارک راکستون آمد و تهدیدش کرد که اگر بهش ملحق نشه لیز و پسرش (نورمی، که مشغول بازی بیس بال بود) را میکشه.

آفتاب پرست مرد گداخته

بنابراین مارک مجبور شد تا به حرفش گوش بده و با اسپایدرمن مبارزه کنه ولی اسپایدرمن که اون موقع در تیم تونی استارک بود و لباس ویژه ای به نام "آیرون اسپایدر" بر تن داشت او و دیگر خبیث های اجیر شده توسط آفتاب پرست را شکست داد.

جنگ داخلی مرد عنکبوتی

مرد گداخته اما در ادامه "جنگ داخلی" همراه با مترسک دیده شد تا کاپیتان آمریکا و نیروهایش را از مخفیگاه شون بیرون بکشه ولی با مداخله «پانیشر» شکست سختی خورد:

پانیشر مرد گداخته 


7- بازگشت مرد گداخته به حالت عادی به لطف شرکت الکمکس

چندی بعد مارک راکستون را در حالتی اسفناک و درمانده دیدیم که در خانه خواهر ناتنی اش میمونه. این دوره مصادف شده بود با بازگشت هری آزبورن که بعد از ماجرای One More Day زنده شده بود ، اومد به خانه لیز. اما موقع صحبت با او، مارک بیدار شد و به هری حمله کرد (او سر هری فریاد زد: "دیگه اجازه نمیدم خانواده منو اذیت کنی"). ضمن اینکه دوباره انگار قدرت های او از کنترلش خارج شده بود.

هری ازبورن مرد گداخته

اسپایدرمن مداخله کرد و تونست او را در آسفالت خیابان گیر بندازه. سپس هری با استفاده از دارویی که از روی DNA «چارلی ویدرمن» در شرکت آزکورپ ساخته بود تونست کاری کنه تا آروم بشه  (درباره چارلی ویدرمن در مورد بعدی توضیح میدم). او همچنین برایش لباسی ساخت تا بتونه قدرت هایش را کنترل کنه.

الکمکس لیز الن

اما وقتی لیز آلن رئیس الکمکس شد از فن آوری این شرکت استفاده کرد تا برادر ناتنی اش را از وضعیتی که سالها در آن گیر کرده رها کند و موفق هم بود. مارک به عنوان رئیس بخش حفاظت الکمکس مشغول به کار شد. اون موقع الکمکس و شرکت "صنایع پارکر" با هم رقیب بودند (بر سر ساخت یک زندان جدید در شهر). بنابراین مارک به همراه شخصیتی به نام «تیبریوس استون» رفتند سر وقت خبیثی به نام «گوست» تا ازش بخوان در ازای دریافت پول هنگفتی وارد صنایع پارکر بشه و در آنجا دست به خرابکاری بزنه.

گوست مارول

البته این کار از مارک راکستون بعید بود چون او مدتها بود که دست به کارهای غیر قانونی نمیزد و خودش را دوست اسپایدرمن میدانست. ولی خب آن موقع داستان های اسپایدرمن به دست نویسنده ای به نام «دن اسلات» نوشته میشد که مشهور بود به اینکه تغییراتی عجیب در شخصیت های قدیمی به وجود می آورد که با ذات آنها همحوانی ندارد (مثل خبیث شدن ناگهانی گربه سیاه و فیل یوریک و ... ).

 

8- چارلی ویدرمن (Charlie Weiderman)

  چارلی ویدرمن (Charlie Weiderman)

در سالهای گذشته شخصیت خبیت دیگری را در کمیک بوک های مرد عنکبوتی دیده ایم که از نظر قدرت و ظاهر به «مرد گداخته» خیلی شبیه است و هواداران بهش لقب مرد گداخته 2 داده اند ولی هیچ ربطی به مارک راکستون یا لیز آلن ندارد و در واقع مرتبط با پیتر پارکر است! نامش چارلی ویدرمن (Charlie Weiderman)  است و وقتی بچه بود و به مدرسه میرفت بهش زور میگفتن و اذیتش میکردن (حتی بدتر و شدیدتر از پیتر پارکر).

مرد گداخته 2

شاید به همین خاطر بود که او در دوران مدرسه فقط یک دوست داشت: پیتر پارکر. ولی برخلاف پیتر که تربیت خوبی از جانب عمو و زن عمویش دریافت کرده بود، چارلی حتی در خانه هم روزگار خوبی نداشت. به همین دلیل وقتی بزرگ شد به دنبال انتقام گرفتن بود زیرا به نظرش حقش را خورده بودند و عقده ای شده بود. او سپس پیتر پارکر و تونی استارک را گول میزنه تا مجوز ساخت یک لباس ساخته شده از ویبرانویم را به دست بیاره ولی لباس به طور تصادفی بهش میچسبه. چارلی که حالا هم عصبانی شده و هم مجنون، میره و اون کسانی که وقتی بچه بود بهش زور گفته بودند را مجازات میکنه و به قتل میرسونه! او سپس با اسپایدرمن نبرد میکنه و حتی پیتر پارکر را تعقیب میکنه و خانه اش را آتش میزنه!

جنگ مرد عنکبوتی

(بدین ترتیب خانه قدیمی زن عمو می نابود میشه و پیتر به همراه زن عمو و مری جین برای مدتی به برج اونجرز نقل مکان میکنند). چارلی حتی سعی میکنه زن عمو می و مری جین را هم بکشه. ولی پیتر در نهایت شکستش میده.

 

9- مرد گداخته در دنیای آلتمیت

 مرد گداخته در دنیای آلتمیت

در دنیای کمیک بوک های Ultimate Spider-Man ما شخصیتی به نام مارک راکتسون داریم ولی ندیده ایم که به مرد گداخته تبدیل بشه. مارک یکی از دانش آموزان سال آخری دبیرستان "مدیتاون" است (همون دبیرستانی که پیتر پارکر و بقیه دوستانش توش درس میخونن). او در یک گروه موسیقی محلی گیتار میزنه و اسم این گروه هست Molten Man (مرد گداخته). در یکی از داستان ها وقتی مری جین با پیتر پارکر قهر کرده بود قبول میکنه با او قراره بذاره ولی در طول ملاقات همش از پیتر حرف میزنه! بعدشم دیگه نه حضور خاصی در کمیک بوک ها داشت و نه تعاملی با مری جین. البته یه بار برای اینکه واسه گروه موسیقی شون تبلیغ کنه لباس اسپایدرمن رو بر تن کرده!

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

مرد گداخته اولین بار در فصل دوم سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" حضور پیدا کرد.

کارتون مرد عنکبوتی

در این سریال او اسمش شده بود «مارک آلن» و به جای اینکه برادر ناتنی لیز آلن باشد، برادر واقعی او بود. دیدیم که قماربازی میکرده و به خاطر بدهی هایی که بالا آورده ماشین دزدیده که به خاطرش 6 ماه در مرکز اصلاح و تربیت نوجوانان به سر برده. او دوباره برمیگرده به مدرسه و سریعاً شیفته مری جین میشه و باهاش قرار میذاره ولی در نهایت دوباره به سمت قمار میره و به شخصیتی به نام «بلکی گکستون» بدهی پیدا میکنه. او که دیگر راهی برای پرداخت بدهی هایش نداشت قبول میکنه به عنوان نمونه آزمایشگاهی برای یکی از تست های گرین گابلین عمل کنه و محلول ویژه ای که توسط پروفسور مایلز وارن ساخته شده بهش تزریق میشه که باعث میشه پوستش بدرخشه و قابلیت های فرابشری آتشین پیدا کنه. ولی مشخص میشه گرین گابلین دستگاهی داره که باهاش قدرت های او را کنترل میکنه و اینجوری مجبورش میکنه تا با اسپایدرمن بجنگه. یک نکته دیگر هم لازمه که بدونید و اونم اینه که بنظر میرسید سازندگان این سریال از برخی از المان های یکی دیگر از دشمنان مردعنکبوتی در دنیای کمیک به نام «بنت برنت» (برادر بتی برنت) که بعدها فاش شد به «ارباب جنایت» تبدیل شده، استفاده کرده اند (این مقاله را بخوانید). چون در دنیای کمیک هم بنت برنت یک قماربار بود و به بلکی گکستون بدهی داشت.

مردگداخته در سریال "مردعنکبوتی نهایی" هم حضور داشت:

مرد گداخته در سریال های مرد عنکبوتی نهایی

او در سریال کارتونی جدید مرد عنکبوتی که پخشش از سال 2017 شروع شده نیز به کار گرفته شده و در حال درگیری با «مستر نگاتیو» او را دیده ایم:

انیمیشن مرد عنکبوتی

و اما در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" یکی از هیولاهای عناصر که توسط میستریو و گروهش خلق شد از روی مرد گداخته الهام گرفته بود:

مرد گداخته هیولای آتش

جان واتس (کارگردان این فیلم) در این باره گفته: "اونقدر اسپایدرمن دشمن خوب و جذاب داره که خواستم از کسانی دیگر که شاید کسی انتظارش رو نداره به طور متفاوتی استفاده کنم. یعنی از شخصیت هایی مثل «هایدرو من» و «مرد گداخته» که در لیست درجه یک ها نیستند ولی اونا رو به شکلی نوین مورد استفاده قرار دادم که از نظر بصری هم برای اسپایدرمن چالشی جدید محسوب میشد". هیولای آتش در فیلم در بخش شهر پراگ ظاهر شد و میستریو ادعا میکرد که این هیولا بوده که با تغذیه از فلزات و انرژی از هسته مرکزی دنیای خودش آن را نابود کرده! البته به زودی متوجه شدیم که او و دیگر هیولاهای موسوم به عناصر هیچ کدام واقعی نبوده و فقط توهماتی بودند که توسط میستریو و گروه متخصص او خلق شده بودند.

مرد گداخته تنها در یک بازی به نام Marvel Ultimate Alliance حاضر بوده:

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «هایدرومن» (HYDRO-MAN) بدانید

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت دوم

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (CRIME MASTER)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "آفتاب پرست" (CHAMELEON) بدانید

شایعه: «مرد گداخته» نیز در فیلم جدید مرد عنکبوتی حضور دارد!

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

شرح و توصیف تریلر به نمایش درآمده از "مرد عنکبوتی: دور از خانه" در جشنواره کمیک کان برزیل

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

تمام عشق های پیتر پاركر!

معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (SPIDER-SLAYERS)

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

حقایق(FACTS) دنیای کمیک بوکی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی


این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1399-11-19 11:09
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله.
همونطور هم ک شما در متن بهش اشاره کردید قدرت های مولتن من خیلی جالب هستند( کلا قدرت کنترل عناصر در گونه های سرگرمی زیاده) اما خب هیچ وقت در کمیک های اسپایدرمن به حقش نرسیده.
حضور او در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده هم توی اون قسمتی که خودش حضور داره ( که واقعا کار جالبی می کنند و از یکی از ترفند هایی استفاده میکنند که اپیزود رو از وسط قضیه شروع میکنند بعد به عقب میرن و دوباره به زمان حال برمیگردند و اطلاعاتی به تماشاچی میدن.) و هم توی قسمت های دیگه واقعا جالب بود. اوریجین او هم مثل هایدرومن جالب بود و اولش فقط به دنبال پول بود اما بعدش در داستانهای دیگه مورد استفاده قرار گرفت.
ای کاش دن اسلات کمیک هاش رو همیشه مثل شکست جانانه، توطعه کلونی، تجدید عهد و... مینوشت و بعضی جاها شخصیت پردازی ها رو خراب نمی کرد.

با تشکر
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#2 iron man Amir karimi 1399-11-19 11:23
سلام. واقعا مقاله عالی بود . ممنون از اقای ترابی .
من تقریبا هیچ اطلاعاتی از این شخصیت نداشتم ولی به لطف این مقاله الان اطلاعات خوبی ازش دارم . به نظرم شخصیت جالبی و به نظرم به قول اقای ترابی هیچ وقت به حقش نرسیده .
باز هم از اقای ترابی ممنونم .
نقل قول کردن
ilia 1388
#3 ilia 1388 1399-11-19 12:24
سلام اقای ترابی مقاله خیلی عالی بود.
به نظر من شخصیت مرد گداخته ای از دهه ۹۰ میلادی به بعد از کمیک ها ناپدید شد و حضور کمی داشته شما هم در مقاله ی ۱۰ دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند بهش اشاره کردید.
بهترین اقتباس از این شخصیت در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده بود خیلی از شخصیت های گمنام در این سریال دیده شدند مثل هایدرو من
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#4 Mr. Doctor 1399-11-19 14:04
خیلی عالی بود استاد ترابی عزیز،خسته نباشید
همینطور که گفتین،بنظر من هم میتونه حضور بیشتر و مهمتری در کمیک های مارول داشته باشه.
ببخشید یه سوال؛بعد از اینکه به لطف لیز الن،مارک در الکمکس درمان شد،بعد از اون دیگه به مرد گداخته تبدیل نشد و دیگه قدرت هاش رو نداره؟
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1399-11-19 15:06
4#:
از بعد اون دیگه دیده نشده که ببینیم قدرت داره یا نه
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1399-11-19 17:56
مرسی بابت مقاله.. من اصلا این شخصیت رو نمیشناختم :-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#7 Kia Iron Man 1399-11-19 19:33
تا همین چند دقیقه پیش هیچی از این شخصیت نمیدونستم ولی به لطف شما الان کلی اطلاعات به دست آوردم.
تقریبا فکر کنم تمام دشمنان اسپایدرمن رو از مهمترین ها تا بی اهمیت ها پوشش دادین و واقعا قابل ستایشه که انقدر اطلاعات غنی دارید و دارید به ما هم انتقال میدین.
حس میکنم که میتونه کمی شخصیت مهمتری بشه ولی واقعا پتانسیل نسبتا پایینی داره به نظرم.
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1399-11-19 20:20
مرد گداخته ای با اینکه کم اهمیتی ولی یکی از دشمنان قدرتمند مردعنکبوتی هست که مردعنکبوتی با زور بازو حریفش نمیشه و معمولا به وسیله تار ها شکستش میده .
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#9 Mr. Doctor 1399-11-19 21:25
به نقل از mtm:
4#:
از بعد اون دیگه دیده نشده که ببینیم قدرت داره یا نه

خیلی ممنون بابت پاسخگویی تون استاد
نقل قول کردن
danial parker
#10 danial parker 1399-11-20 11:43
سلام. من عضو جدید سایتم :-)
نقل قول کردن
mobin rz
#11 mobin rz 1399-11-21 10:24
به نقل از danial parker:
سلام. من عضو جدید سایتم :-)

خوش اومدی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37