معرفی 10 دشمن برتر شی - هالک (She-Hulk)

معرفی 10 دشمن برتر شی - هالک (She-Hulk) هالک مونث جنیفر والترز

پس از معرفی شخصیت شی هالک و همچنین نسخه های مختلف او از دنیاهای موازی حالا وقتشه با دشمنان برتر او نیز آشنا شوید!

 

10- صدا خفه کن (Silencer)

  صدا خفه کن (Silencer)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 5 از کمیک She-Hulk (سپتامبر 2004)

تا به حال در دنیای کمیک بوک های مارول 5 شخصیت خبیث با لقب «سایلنسر» یا همان «صدا خفه کن» داشته ایم. آخرین آنها خانمی بود که قدرتش این بود که هرگونه صدایی را خنثی میکرد. او در زندان بود که به دار و دسته خبیثی به نام «متفکرِ دیوانه» (Mad Thinker) پیوست تا از زندان فرار کنه. از قدرت هایش هم استفاده کرد تا به قول معروف هیچ صدایی تولید نشه و بتونند فرار کنند. او و دیگر همراهانش سپس سایز خود را کوچک کردند و خود را به لباس جنیفر والترز که آمده بود به زندان تا از آن بازدید کنه چسباندند و اینگونه از محیط زندان خارج شدند. بعدا که جنیفر متوجه موضوع شد سعی کرد در قالب شی – هالک زندانیان فراری را برگردانده به زندان و با او جنگید.

  

9- مَن کیلر (Man-Killer)

  مَن کیلر (Man-Killer)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 8 از کمیک Marvel Team-Up (آوریل 1973)

«کاترینا لوئیزا ون هوم» (Katrina Luisa Van Horne) قهرمان مسابقات اسکی المپیک بود و بسیار عقاید تند فمنیستی داشت. او در یک مسابقه به شدت آسیب دید و از آن موقع به بعد از مردان کاملا متنفر شد (چون یک "آقا" را مقصر صدمه دیدن خود میدانست!) او از ایمپلنت های رُباتیک استفاده کرد و اینگونه قابلیت های فوق بشری پیدا کرد و البته میتونست سایز خودش را نیز بزرگ کنه! در این دوره بود که سر راه جنیفر والترز ملقب به شی – هالک قرار گرفت و دشمنی بین آنها آغاز شد. البته او در دوره ای نیز تا حدی اصلاح شد و به گروه "تاندربولتس" پیوست.

  

8- روبی تِرزدِی (Ruby Thursday)

 روبی تِرزدِی (Ruby Thursday)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 32 از کمیک Defenders (فوریه 1976)

خانم «ترزدی روبینستون» یک دانشمند باهوش و درخشان بود که روشی درست کرد که طی آن میشد سر انسان را با یا یک رایانه اُرگانیک ساخته شده از پلاستیک معاوضه کرد و این روش را روی خودش تست نمود! عقیده داشت که انسان ها باید از شیفتگی خود نسبت به فیزیک و اندام دست بردارند و ظاهر ساده ای داشته باشند! به خودش هم لقب «روبی ترزدی» داد و میتونست سرش رو به شکل اشخاص دیگر دربیاره! او سپس عضویت گروهی خبیث به نام Headmen درآمد که از نوابغ کیهانی تشکیل شده بود و با گروه «مدافعین» جنگید. آن موقع شی – هالک عضو مدافعین بود و برای اولین بار با او روبرو و دشمنی بین آنها نیز از همان موقع شروع شد.

  

7- نیکلاس تِرَسک (Nicholas Trask)

  نیکلاس تِرَسک (Nicholas Trask)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2  از کمیک Savage She-Hulk (مارس 1981)

«نیکلاس ترسک» (Nicholas Trask) کسی است که با اُریجین و نحوه تبدیل شدن جنیفر والترز به شی هالک ارتباط نزدیک و مستقیم دارد. او یک خلافکار محلی بود که با پدر جنیفر (که کلانتر شهر بود) مشکل داشت و روزی که بروس بنر  بعد از مدتها با دختر عمه اش (جنیفر) ملاقات کرد تا بهش درباره تبدیل شدنش به هالک بگه، افراد او به جنیفر شلیک و او را به شدت زخمی کردند. جنیفر دچار خونریزی شدید شده بود و کسی در دسترس نبود که گروه خونی اش به او بخورد در نتیجه بروس خون خودش را به او اهدا کرد. و از آنجایی که DNA آنها مشترک بود، خون آغشته به اشعه گامایِ بروس با خشم درونی جنیفر پیوند خورد و تبدیل شد به شی - هالک! (در آن هنگام مزدوران ترسک به بیمارستان آمده بودند تا جنیفر را به قتل برسانند). ولی جنیفر از قدرت های خودش برای غلبه بر مهاجمین استفاده کرد. بعدا معلوم شد ترسک در مرگ مادر جنیفر نیز دست داشته است. او بعدا سعی کرد با استفاده از فن آوری شرکت تونی استارک ماشینی بسازد به نام Silver Serpent که میتونست زمین را سوراخ کنه چون میخواست به چاه های نفت دسترسی پیدا کنه. اما شی – هالک موضوع را بررسی کرد و در نهایت ترسک زنده زنده زیر خاک مدفون شد!

 

6- کاپیتان رِکتیتود (Captain Rectitude)

  کاپیتان رِکتیتود (Captain Rectitude)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 21 از کمیک Sensational She-Hulk (نوامبر 1990)

«باب جونز چهارم» (Bob Jones IV) در یک کمپانی مالی – بانکی کارمند بود. اما به صورت ژنتیکی تحت آزمایش قرار گرفت تا به محافظ شخصی رئیس شرکت دربیاد. به او قدرت و زور بازوی فوق بشری اعطا شد که با شی – هالک برابری میکرد. اسم خودش را هم گذاشت (Captain Rectitude) چون Rectitude به معنی درستکاری است و او ایمان داشت که باید دنیا را از شر پدیده پورنوگرافی خلاص کند ، حتی با خشونت! به همین دلیل شی – هالک باهاش مقابله کرد. او در رویداد "جنگ داخلی" به دلیل آنکه ثبت نام نکرده بود، دستگیر شد.

 

5- ابامینتریکس (Abominatrix)

  ابامینتریکس (Abominatrix)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 21 از کمیک Sensational She-Hulk (نوامبر 1990)

خانم «فلورنس شارپلس» (Florence Sharples) از همکاران «باب جونز» بود که در مورد قبلی بهش اشاره شد و با هم در یک شرکت کار میکردند. او داوطلب شد تا در آزمایشی که با تشعشعات گاما سر و کار داشت شرکت کنه تا شاید علاجی برای بیماری "سندرم پیشاقاعدگی" پیدا بشه ولی در عوض به هیولایی ملقب به «ابامینتریکس» تبدیل شد که در واقع میتوان گفت نسخه مونث دشمن معروف هالک به نام «ابومینیشن» است. او از سوی کارفرمای خبیث خود استخدام شده بود تا خانمی به نام «لویی گرنت میسون» را بدزدد تا از طریق او به محل یک کلاهک هسته ای پی ببرد. اما آنها نمیدانستند که خانم میسون در واقع همان قهرمان قدیمی مارول به نتام «فانتوم موطلایی» است که حالا بازنشسته شده و به عنوان منشی جنیفر والترز کار میکنه! (برای آشنایی با فانتوم موطلایی، این مقاله را بخوانید). بنابراین پای شی – هالک هم به ماجرا باز شد و با ابامینتریکس مبارزه کرد و اینگونه دشمنی بین آنها شروع شد.

 

4- گراپلر (Grappler)

 گراپلر (Grappler)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 18 از کمیک Savage She-Hulk (جولای 1981)

«گراپلر» مردی بود که در محله بدی در شهر بزرگ شده بود و از نوجوانی یاد گرفته بود چطور با تکیه بر خود زنده بمونه. او مهارت های ویژه ای در هنرهای رزمی و کُشتی داشت و یکی از نخستین دشمنان شی – هالک بود و حتی بهش پیشنهاد همکاری داد ولی شی – هالک قبول نکرد (گراپلر دست به سرقت طلا زده بود ولی شی – هالک سر رسید و باهاش مبارزه کرد). چند سال بعد به او خبر رسید که در ملاقاتی در کافه "بی نام و نشان" حاضر شود ولی در آنجا به دست شخصیت به نام «اسکِرج» (که به شغل کشتن ابرشرورها مبادرت میورزید) کشته شد (برای آشنایی با اسکرج، این مقاله را بخوانید).

  

3- آلتیما (Ultima)

 آلتیما (Ultima)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 9 از کمیک Savage She-Hulk (اکتبر 1980)

«آلتمیا وُردمن» (Ultima Wordman) دختر مردی به نام «جک وردمن» بود که تخصص خاصی در استفاده از واژگان داشت و به همین دلیل تونست بسیاری از مردم را فریب بده و به پیروان فرقه خودش تبدیل کنه. آلتیما در فرقه پدرش یاد گرفت چطور با استفاده از متدهایی نظیر مدیتیشن خودش رو به اوج قدرت فیزیک برسونه و زور و سرعت فوق بشری پیدا کنه! سپس او عاشق مردی به نام «رالف» شد که در فرقه پدرش حضور داشت. ولی پدر و مادر رالف که نگران او بودند، از جنیفر والترز خواستند تا به این فرقه نفوذ کرده و بهشون خبری از پسرشون بده. اینجا بود که آلتیما و شی هالک برای اولین بار با هم روبرو شدند و از آن موقع به بعد به دشمنان یکدیگر بدل گشته اند.

  

2- بِهیموث (Behemoth)

  بِهیموث (Behemoth)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 17 از کمیک Savage She-Hulk (ژوئن 1980)

آقای «مانفرد الس وُرث هالر» (Manfred Ellsworth Haller) صاحب یک شرکت در زمینه هیدرولیک بود و در این زمینه تخصص بالایی داشت. او برای خودش یک لباس زرهی ساخت که به فیل شباهت داشت و اسم خودش را گذاشت «مرد فیلی» (Man-Elephant) ! او چندین بار با شی – هالک جنگید. سپس بخشی از سنگ جادویی موسوم به "سیتوراک" را به دست آورد و بدین ترتیب قدرت هایش افزایش یافت (برای آشنایی با سیتوراک این مقاله را بخوانید). اسمش رو هم به «بهیموث» تغییر داد. بهیموث الان میتونه بین هیبت انسانی و فیلی متغیر باشه (یعنی هر وقت میخواد از حالت انسان به شکل یک فیل دربیاد!).

 

1- تایتانیا (Titania)

 - تایتانیا (Titania)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 3 از کمیک Secret Wars (جولای 1984)

«مری مک فران» (Mary MacPherran) در خانواده ای بزرگ شد که بهش توجهی نمیکردند و همیشه به خاطر داشتن جثه ای کوچک مسخره میشد. تنها دوست او دختری بود به نام «مارشا روزنبرگ» که مثل خودش مورد بی توجهی قرار میگیرفت. و اما دکتر دووم که به دنبال یافتن متحدین جدیدی برای خودش بود که قدرت های فوق بشری داشته باشند با این دو نفر روبرو شد. مری و مارشا قبول کردند که در ازای دریافت نیروهای فوق بشری به خدمت ارتش دکتر دووم درآیند و به ترتیب به «تایتانیا» (Titania) و «وُلکانا» (Volcana) تبدیل شدند. در واقع مری از طریق یک فن آوری بیگانه به نقطه عکس خودِ قبلی اش تبدیل شد: بلند قد، دارای قدرت بالای بدنی، هیکلی عضلانی و مغرور و متکبر! او آنقدر با شی هالک جنگیده که به دشمن اصلی او معروف شده است. همچنین همانطور که در این مقاله گفته شد، یکی از معروف ترین زوج های خبیث مارول کامیکس تایتانیا و مرد جذب کننده هستند. عشق اونا ماندگاری خاصی هم داشته. مرد جذب کننده از دشمنان معروف ثور هستش (اینجا معرفی شده). اونا از خیلی نظرات با هم نقطه مشترک دارند و چند سال پس از آشنایی با هم ازدواج کردند و به یکی از مخوف ترین گروه های خبیث کل تاریخ دنیای کمیک یعنی "اربابان شرارت" ملحق شدند (این مقاله را بخوانید). اینکه یک زن و شوهر خبیث هستند باعث شده جذابیت خاصی داشته باشند.

  

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از شی - هالک در دنیای کمیک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره شی – هالک (SHE-HULK) بدانید

چندتا هالک داریم؟

100 شخصیت برتر مارول: شی هالک

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

20 حقیقتی که باید درباره هالک (بروس بنر) بدانید

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

10 فیلم مارول كه هرگز ساخته نشد

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

10 اتفاق مهمی که سال 2018 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider flash
#1 spider flash 1399-07-14 11:50
یک مقاله ی بینظیر از بزرگ مرد کمیک بوک ایران، فوق العاده بود من هیچکدوم رو نمیشناختم :D
نقل قول کردن
spider flash
#2 spider flash 1399-07-14 12:28
یک مقاله فوق العاده از بزرگ مرد کمیک ایران ، خیلی اموزنده بود :-)
نقل قول کردن
HELL SPIDER313
#3 HELL SPIDER313 1399-07-14 12:34
با تشکر از آقای ترابی ولی واقعا چیز باحالیه که نسخه ی مونث هالک دشمنی داره که نسخه مونث یکی از بزرگترین ویلن های هالکه :lol:
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#4 CAPTAIN_ARVIN 1399-07-14 12:47
ضمن تشکر از استاد ترابی باید بگم که با داشتن این همه دشمن متفاوت و بعضا درجه یک دیگه وقتشه که یک آرک داستانی مناسب از شی هالک ببینیم :-) ممنون spidey ;-)
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1399-07-14 12:57
مقاله جالبی بود
هیچ کدوم رو نمیشناختم
نقل قول کردن
spider flash
#6 spider flash 1399-07-14 13:18
مقاله ی خیلی جذاب و اموزنده ای بود من هیچکدوم رو نمیشناختم ممنون :-)
نقل قول کردن
Mohamadgg
#7 Mohamadgg 1399-07-14 13:32
دمتون گرم استاد ترابی
شی هالک شخصیت جالبی داره دشمناش هم به نظرم زیاد جالب نبودن به جز تایتانا
یه سوال استاد ترابی ،جنیفر والترز با کشتن مشکلی نداره؟اگه نداره پس‌چزا وکیله و قوانینو میدونه. برا م سوال شد اب
لبته ببخشید ها
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#8 Mr. Doctor 1399-07-14 19:51
خیلی ممنون از استاد ترابی.خسته نباشید.
واقعا بعضی هاش خیلی عجیب بودن(البته همشون عجیب بودن ولی بعضی هاشون عجیبتر بودن :P )؛مخصوصا التیما و بهیموث :o
البته شماره1 از بقیه قابل باورتر بود.
نقل قول کردن
MS-Spidey
#9 MS-Spidey 1401-05-29 10:09
کمیک[quote name="Mr. Doctor"]خیلی ممنون از استاد ترابی.خسته نباشید.
واقعا بعضی هاش خیلی عجیب بودن(البته همشون عجیب بودن ولی بعضی هاشون عجیبتر بودن :P )؛مخصوصا التیما و بهیموث

بیه این دلیله که کمیک های شی هالک حالت فکاهی دارند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید