10 حقیقت مهمی که باید درباره رُبات «مغز زنده» (Living Brain) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-شخصیت-ربات-زنده-living-brain-بدانید-لیوینگ-برین-روبات-دستیار-دکتر-اختاپوس-فکتس-facts-بیوگرافی-تاریخچه-نکات

با توجه به حضور رُبات "مغز زنده" در شماره 900 کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" این مقاله تقدیم به شما میشود.

 

1- مغز زنده در یک نگاه

مغز زنده کیست

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 8 از سری نخست "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (ژانویه 1964)

خلق شده توسط: استن لی (نویسنده) و استیو دیتکو (طراح)

«مغز زنده» نام دست کم دو رُباتی است که در دنیای کمیک بوک های مارول و به ویژه مردعنکبوتی حضور داشته اند. اولین نسخه که معروف ترین آن هم است به عنوان نوعی دشمن برای مردعنکبوتی به تصویر کشیده و توسط دکتری به نام دکتر «پِتی» (Petty) برای شرکتی به نام "ماشین های محاسبه بین المللی" (ICM)  ساخته شد. ادعا شد که مغز زنده باهوش ترین رایانه و رُبات عصر خود است و میتونه تقریباً هر سئوال یا مساله ای را که بهش ارائه بشه، حل کنه و بهش پاسخ بده! اما ظاهر قدیمی و نه چندان جذاب این شخصیت باعث شد تا دیگر خیلی کم او را در داستان های مردعنکبوتی ببینیم (انگار استیو دیتکو خیلی از ظاهر کلیشه ای  ربات ها در فیلم های علمی تخیلی دهه 50 میلادی برای خلق ظاهر مغز زنده الهام گرفته بود!). تا اینکه در سالهای اخیر به عنوان دستیار "مردعنکبوتی برتر" در شرکت "صنایع پارکر" دیده شد و پس از بازگشت پیتر پارکر به بدن خودش نیز در داستان ها حضور داشت. نسخه دوم و پیشرفته (Ultra) از مغز برتر را نیز همین چند روز پیش در کمیک بوک شماره 900 "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم (اینجا ترجمه شده است) که توسط پسر دکتر پتی به نام «رندال استیون پتی» (Randal Steven Petty) ساخته شد و در آیتم شماره 8 درباره ش توضیح داده شده است.

مغز زنده این توانایی را دارد تا هر وضعیتی را آنالیز کرده و بهترین شیوه برای رسیدن به هدف را تعیین کند. او درست مثل هر رایانه هوشمندی، میتونه مقادیر زیادی از اطلاعات را فرآوری و تطبیق و سامانبندی کنه و قدرت تفکر داره. مغز زنده همچنین جوری ساخته شده که میتونه نقطه ضعف حریف را شناسایی و بهترین راه را برای شکست آن ارائه بده.

قدرت های مغز زنده

او زرهی ساخته شده از فلز سخت داره و از زور و سرعت فراانسانی بهره مند است و پرواز هم میکنه. مفصل های او قابلیت چرخش 360 درجه دارند. اولش روی سینه اش دکمه های کنترلی وجود داشت که باهاشون میشد او را غیرفعال کرد ولی بعدا به صورت کنترل از راه دور درآمد.

 

2- اولین حضور در دنیای کمیک

 اولین حضور در دنیای کمیک

همانطور که گفته شد، اولین بار «مغز زنده» را در شماره 8 از run تاریخی استیو دیتکو و استن لی در کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم (همانطور که در اینجا گفتیم پیتر پارکر پس از آنکه با فلش تامپسون در این شماره درگیری فیزیکی پیدا کرد و عینکش شکست، تصمیم گرفت دیگر عینک نزند). مغز زنده توسط خالق خود، دکتر پتی، به دبیرستان پیتر پارکر (میدتاون) آورده شد تا قابلیت خود را در پاسخ به هر نوع پرسشی نشان دهد.

مغز زنده ربات

دانش آموزان توافق کردند تا از او بپرسند "مردعنکبوتی کیه؟" و پیتر پارکر که به عنوان دانش آموز نمونه برای برای کار با این ربات معرفی و داوطلب شده بود، نگران شد که مبادا واقعا هویتش لو برود! او تمام اطلاعاتی که دانش آموزان دبیرستان از مردعنکبوتی میدانستند را وارد مغز زنده کرد. اما خوشبختانه پاسخ مغز زنده به صورت یک کُد ریاضی داده شد که پیتر پارکر وظیفه پیدا کرد آن را رمزگشایی کند (بنابراین معلوم نشد که آیا مغز زنده واقعا تونسته هویت مخفی اسپایدرمن را کشف کند یا نه).

مغز زنده در دبیرستان پیتر پارکر اینا

در همین اثنا، دو کارگر که ربات را به آنجا آورده بودند تصمیم گرفتند آن را دزدیده و در قماربازی ازش استفاده کنند! اما به طور اتفاقی یکی از آنها در هنگام درگیری با دکتر پتی، به کنترل پنل مغز زنده که روی سینه اش بود برخورد کرده و باعث شد دچار نقص فنی شود و در دبیرستان دست به طغیان بزند. اسپایدرمن باهاش درگیر شد و تونست در نهایت آن را غیرفعال کنه.

پیتر هم تصمیم گرفت به بقیه بگه که در بحبوحه هیاهوی ایجاد شده در مدرسه، کد را گم کرده است! شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه ی فارسی بخونید.

 

3- بازگشت «مغز زنده»

تا مدتها از «مغز زنده» در کمیک بوک های مردعنکبوتی خبری نبود تا اینکه در شماره 35 از کمیک های Web of Spider-Man (منتشره در سال 1985) او برگشت! (برای دانلود این کمیک و دیگر شماره های این سری میتونید برید اینجا). در این کمیک ما دیدیم که پیتر پارکر پس از شش سال به دبیرستان قدیمی خودش (میدتاون) برگشته تا برای یک هفته به عنوان معلم جانشین در آنجا تدریس کنه. سپس با دانش آموزی در آنجا آشنا شدیم به نام «استیو پتی» (Steve Petty) که معلوم شد پسرِ نابغه ی دکتر پتی است که اولین بار ربات مغز زنده را در دبیرستان پیتر معرفی کرده بود:

استیو پتی

استیو در دبیرستان مشکل داشت و قلدرها بهش زور میگفتن و این مساله پیتر را به یاد خودش و فلش تامپسون انداخت و بنابراین سعی کرد به استیو کمک کنه برای مشکلات خودش در محیط دبیرستان فائق بیاد. سپس پیتر فهمید استیو بیشتر خودش را در آزمایشگاه زیرزمینی دبیرستان میگذرونه و روی وسایل و اختراعات الکترونیکی در آنجا کار میکنه:

ازمایشگاه پتی

پیتر سعی کرد استیو را نصیحت کنه که بیشتر با آدما بجوشه ولی او با عصبایت نصایح او را رد کرد و سپس دیدیم که ربات مغز زنده در مدرسه دست به طغیان زده و استیو دارد او را از راه دور کنترل میکند!

بازگشت مغز زنده

همانطور که دیدید، استیو «مغز زنده» و ظاهر او را تا حدی تغییر داده بود (دستانش را به صورت پنجه درآورده و اور ا سریع تر کرده بود. همچنین کاری کرده بود که بتواند پرواز کند). در واقع استیو میخواست با استفاده از او انتقامش را از همه کسانی که بهش زور میگفتند و مسخره اش میکردند بگیرد! چیزی نمانده بود که این ربات، جِیک (دانش آموزی که به استیو زور میگفت) را در مقابل چشمان دوست دخترش خفه کنه که اسپایدرمن ظاهر شد و با مغز زنده شروع به نبرد کرد:

اسپایدرمن - مغز زنده

اسپایدرمن به هر زحمتی بود مغز زنده را شکست داد و به سراغ استیو در آزمایشگاه رفت ولی او را پیدا نکرد. تا اینکه در شماره بعد بار دیگر استیو را دیدیم که برای خودش زرهی طلایی ساخته با امکانات الکترونیکی و به خودش وصلشان کرده است:

استیون پتی

ولی بروز یک حادثه باعث ایجاد اختلال در مدارهای زره و در نتیجه دیوانگی اش شد! استیو سپس از طریق آدرسی که از پیتر پارکر در مدرسه یافته بود به خانه اش رفت و چیزی نمانده بود مری جین را بکشد (آن موقع پیتر و مری جین، زن و شوهر بودند):

حمله به خانه پیتر پارکر

استیو سپس مری جین را گروگان گرفت و سپس پیتر در هیبت مردعنکبوتی او را تعقیب کرد و پس از زد و خورد مختصری شکستش داد.

سرنوشت دکتر پتی

و در پایان دیدیم که قدرت های استیو از وجودش رفته اند و او دوباره به حالت عادی خودش برگشته و جیک (همان پسر قلدر) داره سعی میکنه بهش کمک کنه و دوستش باشه.

 

4- او از اعضای یکی از نسخه های گروه شش خبیث بوده!

شش خبیث مغز زنده

هنگامی دکتر اختاپوس به مرد عنکبوتی برتر تبدیل شده بود (با معاوضه بدن و ذهن خودش با بدن و ذهن پیتر پارکر!) با نسخه‌ی جدیدی از شش خبیث روبرو شد که مغز زنده هم عضو آن بود! دیگر اعضا عبارت بودند از: بومرنگ، شوکر، بیتل مونث (جنیس لینکلن)، اوردرایو (Overdrive) و اسپید دیمون. مردعنکبوتی برتر آن‌ها را شکست داد و داشت تا بومرنگ را بکشد اما توسط روح پیتر پارکر که هنوز در ذهنش وجود داشت، متوقف شد و تنها  مغز زنده را به عنوان دستیار خودش تصاحب کرد (این اتفاقات در شماره 1 از سری "مرد عنکبوتی برتر" که اینجا ترجمه شده است، رخ داد).

 

5- او به مردعنکبوتی برتر کمک کرد تا از دست افراد گرین گابلین فرار کند!

گفتیم که در کمیک بوک های "مردعنکبوتی برتر"، مغز زنده به عنوان دستیار اوتو اکتاویوس دیده شد (اکتاویوس حافظه و دستورالعمل های او را از نو برنامه ریزی کرد).

پیتر پارکر - مغز زنده

تا اینکه در شماره 28 (اینجا ترجمه شده است)، مقر مردعنکبوتی برتر به نام "جزیره عنکبوت"، مورد حمله دار و دسته زیرزمینی گرین گابلین (که آن موقع «شاه گابلین» خوانده میشد) قرار گرفت، و مردعنکبوتی برتر سوار بر مغز زنده توانست از دست آنها فرار کند:

مردعنکبوتی برتر - مغز زنده

او سپس از کمک مغز زنده در جنگیدن با «کارلی کوپر» که به شکل نوعی گابلین ملقب به «هیولا» در آمده بود و به گابلین شاه خدمت میکرد، بهره گرفت:

کارلی کوپر - مغز زنده

 

6- آسیب دیدگی در نتیجه حمله به "صنایع پارکر"

وقتی سرانجام پیتر پارکر بدن خودش را از اختاپوس پس گرفت، مغز زنده را به عنوان دستیار خودش در "صنایع پارکر" حفظ کرد.

دستیار پیتر پارکر

تا اینکه در شماره 17 از سری سوم کمیک بوک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده است)، خبیثی به نام «گوست» به صنایع پارکر حمله کرد (او توسط «مارک رکستون» و «تیبریوس استون» از شرکت "الکمکس" استخدام شده بود تا در صنایع پارکر دست به خرابکاری بزند). در نتیجه پیتر پارکر به مغز زنده فرمان داد تا از جان کارکنان آنجا محافظت کند:

حمله به صنایع پارکر

مغز زنده هم به شدت دچار آسیب شد:

صدمه دیدگی مغز زنده 

 

7- دکتر اختاپوس ذهن خودش را به مغز زنده انتقال داد!

در شماره نخست از سری چهارم "کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده است) که در سال 2017 منتشر شد، دیدیم که مغز زنده به عنوان دستیار «آنا ماریا مارکونی» در شعبه لندن "صنایع پارکر" فعالیت میکند اما رفتار و گفتار عجیبی دارد. در انتهای این شماره دیدیم که دکتر اختاپوس ذهن و هوشیاری خودش را به این ربات منتقل کرده است!

انا ماریا و مغز زنده

تا اینکه در شماره 18 (اینجا ترجمه شده است) به صورت فلش بک نشان داده شد که او چطور و کجا این کار را انجام داده است: پس از حمله به "صنایع پارکر"، هوش مصنوعی آنا ماریا مارکونی دستکش های مردعنکبوتی برتر را فعال و به شکل ربات های کوچک اختاپوسی (اکتوبات) تغییر داد و اینگونه او خودش را وارد مغز زنده کرد و منتظر ماند:

دستکش مردعنکبوتی برتر

سپس وقتی پیتر پارکر داشت مغز زنده را اسکن میکرد تا بفهمد چرا دارد عجیب رفتار میکند، صدای دکتر اختاپوس را شنید که پرسید چرا وجودش از جسم پیتر پارکر پاک شد؟ اما پس از شنیدن حقیقت، حسابی خشمگین شد و با اسپایدرمن جنگید:

جنگ مردعنکبوتی با ربات

و دست آخر مغز زنده را دچار خود تخریبی کرد و خودش نیز در یک ربات اختاپوسی گریخت:

البته ما در شماره 1 از سری دوم کمیک بوک های "مردعنکبوتی برتر" (اینجا ترجمه شده است) شاهد بودیم که آنا ماریا مارکونی بار دیگر مغز زنده را ساخته (او همچنین فهمید که دکتر اختاپوس این بار خودش را به بدنی کلون شده منتقل ساخته و با هویت «الیوت تالیور» زندگی میکند):

 

 

8- دومین مغز زنده

همانطور که در شماره 900 از مردعنکبوتی شگفت انگیز خواندید (اینجا ترجمه شده است)، یک مغز زنده جدید تحت عنوان "مغز زنده پیشرفته" (Ultra-Living Brain) را شاهد بودیم که توسط «استیو پتی» (پسر دکتر پتی که در آیتم شماره 3 بهش اشاره شد) ساخته شد (البته نویسنده اصرار داشت که او را "رندال" استیون پتی صدا بزنه). مغز زنده پیشرفته طراحی شد تا تکمیل کننده تحقیقات پدر استیو در پاسخ به این سئوال که "مردعنکبوت کیست؟" باشه. او مثل یک مغز واقعی که به اطلاعات بزرگتر و بزرگتر شده بود به تصویر کشیده شد:

مغز زنده 2

ولی برای خودش بدنی روباتیک ساخت و این شکلی شد:

مغز زنده پیشرفته - آلترا

و بعدش خالق خودش را کشت:

او که وسواس پیدا کرده بود، دکتر اختاپوس را گرفت تا ازش بازجویی کنه و بیشتر از مردعنکبوتی بدونه. سپس اعضای شش خبیث اریجینال را گرفت و ماهیت و قابلیت های آنها را داخل یک ربات "سوپر آداپتوید" گذاشت (این ربات میتونه قابلیت های دیگران را کپی کنه. این مقاله رو بخونید) و اسمش را "سوپر آداپتوید شش خبیث" (Sinister Six Super Adaptoid) گذاشت که میتونید عکس رو اینجا ببینید. همچنین دوستان و آشنایان نزدیک مردعنکبوتی را نیز گرفت تا به پاسخ سئوالش برسد ولی اسپایدرمن به کمک "شش خبیث" تونست "سوپر آداپتوید شش خبیث" را شکست بدهد. سپس شش خبیث تصمیم گرفتند مغز زنده پیشرفته را نابود کنند ولی اسپایدرمن در مقابلشان ایستاد و گفت که اجازه نمیدهد جان یک موجود زنده را بگیرند و اینگونه مغز زنده پیشرفته به پاسخ سوال خود رسید (یعنی فهمید که مرد عنکبوتی "کسیه که اجازه نمیده حتی دشمن خودش کشته بشه و جونش رو براش فدا میکنه) و شش خبیث را از آنجا دور کرد. مردعنکبوتی هم او را غیرفعال کرد ولی قول داد اجازه نده آسیبی بهش برسه اما درست قبل از این کار، مغز زنده پیشرفته، تولد پیتر را تبریک گفت و اینگونه معلوم شد که از هویت او خبر داشته. در پایان، گربه سیاه به مردعنکبوتی گفت که تیمش رو میفرسته تا مغز زنده پیشرفته را به محلی امن منتقل کنند.

 

9- مغز زنده در دنیای شماره 50302

کمیک های marvel age spiderman

در شماره 7 از سری کمیک بوکیMarvel Age Spider-Man   که در دنیای شماره 50302 مارول قرار دارد و به نوعی داستان های کلاسیک مردعنکبوتی را برای خوانندگان جدید و جوان تر از نو روایت میکند، شاهد حضور مغز زنده بودیم، منتهی ظاهر او کاملا فرق کرده و به شکل انسانی درآمده بود! (این ظاهر جدید ما را به یاد شخصیت Chemo در انتشارات دی سی مینداخت!).

مغز زنده انسانی

در این کمیک او توسط شرکت خبیث "راکسان" ساخته شده بود تو قابلیت هایش را در دبیرستان پیتر به نمایش بگذارد ولی نتوانست هویت مردعنکبوتی را متوجه شود. با این حال دو دانش آموز تصمیم میگیرند ازش استفاده کنند تا برایشان پول بدزدد ولی به طور اتفاقی او را به حالت تهاجمی در می آورند و باعث میشود تا در سطح مدرسه دست به طغیان بزند.

مبارزه مغز زنده با ربات

تا اینکه اسپایدرمن او را غیرفعال کرد.

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

کارتون مغز زنده

مغز زنده تنها یک بار خارج از دنیای کمیک دیده شده است که مربوط میشه به انیمیشن مردعنکبوتی که سال 2017 پخش آن از شبکه دیزنی اکس دی آغاز شد. او در چندین اپیزود حضور یافت و دیدیم که بدست دانش آموزان دبیرستان هورایزون ساخته شد تا به عنوان نوعی سکونتگاه برای دستگاه "پوسته عصبی" (neural cortex) مدرسه عمل کند. اما تبدیل شد به مکانی برای ذخیره شدن ذهن و خودآگاهی اتو اکتاویوس! مغز زنده اولش وانمود میکرد که مستخدم روباتیک «مایلز مورالز» است تا اینکه اکتاویوس از آن برای تعویض بدن خود با پیتر پارکر بهره گرفت! در یک اپیزود دیگر هم دیدیم که بقایای این ربات بدست آقای «مکس مادل» پیدا شد و بدین ترتیب ذهن پیتر تونست فرار و خودش رو منتقل کنه به کمربند بازوان اکتاویوس.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

 اولین حضور رُبات مغز زنده در دنیای کمیک بوک ترجمه شد

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" (SUPERIOR SPIDER-MAN) به زبان فارسی

سری جدید کمیک "مرد عنکبوتی برتر" ترجمه شد + لینک دانلود

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

مهم ترین لوکیشن ها در داستان های مرد عنکبوتی

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای کمیک

لینك دانلود كمیك WEB OF SPIDER-MAN (كامل)

معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (SPIDER-SLAYERS)

5 انتقاد از کارتون جدید مرد عنکبوتی

سری کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز با ترجمه فارسی

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

stranger616
#1 stranger616 1401-05-27 15:07
ممنون از استاد ترابی برای این مقاله ی جامع و ضروری
نقل قول کردن
Spider_ali
#2 Spider_ali 1401-05-27 21:01
سلام اقای ترابی خسته نباشید ، مثل همیشه عالی
ببخشید استاد ترابی می خواستم بدونم نظرتون در باره سریال کلوک و داگر چیه ، درست مال ۴ سال پیشه ، اما ممکنه ما شاهد دیدن دوباره این دوتا توی mcu باشیم یا نه ، فقط می خواستم بدونم شما چه نمره تی به این سریال نی دهید؟ :-* :lol:
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-05-27 21:04
به نقل از Spider_ali:

ببخشید استاد ترابی می خواستم بدونم نظرتون در باره سریال کلوک و داگر چیه ، درست مال ۴ سال پیشه ، اما ممکنه ما شاهد دیدن دوباره این دوتا توی mcu باشیم یا نه ، فقط می خواستم بدونم شما چه نمره تی به این سریال نی دهید؟ :-* :lol:

من فقط یک قسمتشو دیدم
از فضای داستان خوشم نیومد و کلا هیچ وقت از این دو شخصیت چندان خوشم نیومده
عوضش امروز قسمت اول شی هالکو دیدم و بنظرم خیلی خوب بود
نقل قول کردن
apking1183
#4 apking1183 1401-05-28 00:04
به نقل از mtm:
به نقل از Spider_ali:

ببخشید استاد ترابی می خواستم بدونم نظرتون در باره سریال کلوک و داگر چیه ، درست مال ۴ سال پیشه ، اما ممکنه ما شاهد دیدن دوباره این دوتا توی mcu باشیم یا نه ، فقط می خواستم بدونم شما چه نمره تی به این سریال نی دهید؟ :-* :lol:

من فقط یک قسمتشو دیدم
از فضای داستان خوشم نیومد و کلا هیچ به نقل از mtm:
[quote name="Spider_ali"]
ببخشید استاد ترابی می خواستم بدونم نظرتون در باره سریال کلوک و داگر چیه ، درست مال ۴ سال پیشه ، اما ممکنه ما شاهد دیدن دوباره این دوتا توی mcu باشیم یا نه ، فقط می خواستم بدونم شما چه نمره تی به این سریال نی دهید؟ :-* :lol:

من فقط یک قسمتشو دیدم
از فضای داستان خوشم نیومد و کلا هیچ وقت از این دو شخصیت چندان خوشم نیومده
عوضش امروز قسمت اول شی هالکو دیدم و بنظرم خیلی خوب بود

سلام
آقای ترابی من دو سوال داشتم .
۱.با توجه به اینکه دردویل در نو وی هوم و سریال شی هالک حضور دارد آیا احتمال دارد سریال اختصاصی این شخصیت یا اعضای دیگر دیفندرز در mcu پخش شود ؟(یا با توجه به نو وی هوم که پیتر ، مت مورداک را می شناسد با اسپایدرمن تیم آپ کنند ؟)
۲.نظر شما راجع به سری جدید کمیک های امیزینگ اسپایدرمن (که سایت زحمت می کشد و ترجمه می کند و مثل همیشه منت بر سر ما می گذارد ) چیست ؟
و من عضو جدید هستم حدودا ۴ سال سایت را دنبال می کردم ولی الان ۲ هفته می شود که اکانت ساخته ام .
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1401-05-28 12:34
به نقل از apking1183:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider_ali:

ببخشید استاد ترابی می خواستم بدونم نظرتون در باره سریال کلوک و داگر چیه ، درست مال ۴ سال پیشه ، اما ممکنه ما شاهد دیدن دوباره این دوتا توی mcu باشیم یا نه ، فقط می خواستم بدونم شما چه نمره تی به این سریال نی دهید؟ :-* :lol:

من فقط یک قسمتشو دیدم
از فضای داستان خوشم نیومد و کلا هیچ به نقل از mtm:
[quote name="Spider_ali"]
ببخشید استاد ترابی می خواستم بدونم نظرتون در باره سریال کلوک و داگر چیه ، درست مال ۴ سال پیشه ، اما ممکنه ما شاهد دیدن دوباره این دوتا توی mcu باشیم یا نه ، فقط می خواستم بدونم شما چه نمره تی به این سریال نی دهید؟ :-* :lol:

من فقط یک قسمتشو دیدم
از فضای داستان خوشم نیومد و کلا هیچ وقت از این دو شخصیت چندان خوشم نیومده
عوضش امروز قسمت اول شی هالکو دیدم و بنظرم خیلی خوب بود

سلام
آقای ترابی من دو سوال داشتم .
۱.با توجه به اینکه دردویل در نو وی هوم و سریال شی هالک حضور دارد آیا احتمال دارد سریال اختصاصی این شخصیت یا اعضای دیگر دیفندرز در mcu پخش شود ؟(یا با توجه به نو وی هوم که پیتر ، مت مورداک را می شناسد با اسپایدرمن تیم آپ کنند ؟)
۲.نظر شما راجع به سری جدید کمیک های امیزینگ اسپایدرمن (که سایت زحمت می کشد و ترجمه می کند و مثل همیشه منت بر سر ما می گذارد ) چیست ؟
و من عضو جدید هستم حدودا ۴ سال سایت را دنبال می کردم ولی الان ۲ هفته می شود که اکانت ساخته ام .


1- بله احتمال داره ولی هرگونه تیم آپ بین اسپایدرمن و سریال های مارول منتفیه و سونی اجاره ش رو نمیده
2- سری جدید تا اینجا عالی بوده و من مخصوصا از آرک اولش با حضور تومستون خیلی راضیم ولی حس میکنه در آینده قراره بیشتر "زلم زیمبو" محور باشه یعنی برپایه gimmick و بخوان با یه سری ترفند به ظاهر جذاب مثل لباس جدید گابلینی که نورمن براش میسازه و ... پیش برن . ضمن اینکه قراره یه سری رویداد مثل پایان عنکبوتی و دارک وب باهاش تلاقی کنن و تجربه نشون داده کمیک های مرتبط با ایونت ها داستان هاشون بیشتر تجاری درمیان
نقل قول کردن
blaksummerz
#6 blaksummerz 1401-05-28 20:24
من هم یک سوال داشتم
مگه مارول چند سال پیش تایید نکرد که دیفندرز و نتفلیکس وارد mcu نمیشه؟پس الان چی شد؟
با تشکر از بهترین وبسایت کمیک بوکی آسیا
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1401-05-28 21:08
به نقل از blaksummerz:
من هم یک سوال داشتم
مگه مارول چند سال پیش تایید نکرد که دیفندرز و نتفلیکس وارد mcu نمیشه؟پس الان چی شد؟
با تشکر از بهترین وبسایت کمیک بوکی آسیا

وارد mcu بودن دیگه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید