رتبه بندی قوی ترین گابلین های کمیک بوک های مرد عنکبوتی!

رتبه بندی قوی ترین گابلین های کمیک بوک های مرد عنکبوتی!

این شما و این قدرتمندترین گابلین‌ها...

مقدمه: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان زیادی از حضور اسپایدی در کمیک طی رویداد کارنیج مطلق به سیمبیوت‌ها اختصاص پیدا کرده (برای مطالعه آرک معرکه کارنیج مطلق با بهترین کیفیت ترجمه و ادیت اینجا بروید)، ممکن است به راحتی فراموش کنید که برای مدتی طولانی این سیمبیوت‌ها و فضائی‌ها نبودند که دشمنان اصلی اسپایدرمن قلمداد می‌شدند، بلکه این افتخار متعلق به شخصیت‌هایی قدرتمند و با پوششی خاص بود که همه، اون‌ها رو به اسم گابلین‌ها میشناسند. ما طی سال‌ها گابلین‌های متفاوتی را در رنگ‌ها و تیپ‌های مختلفی دیدیم که شخصیت‌ها و کاراکترهای شگفت‌انگیزی را به همراه تغییراتی که گاها دچارش می‌شدند به نمایش می‌گذاشتند.و حالا  تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به چگونگی قرارگیری ارتش گابلین‌ها روبروی هم و نیز رتبه بندی قوی‌ترین گابلین‌ها بپردازیم.

 

10- جیسون مکندیل (ملقب به هاب گابلین چهارم)

جيسون مكنديل جونيور یك افسر سابق سازمان جاسوسی سیا بود كه به جنایت روی آورد و معمولاً مزدوری بود  كه برای دیگران كار میكرد. او نیروی فوق بشری نداشت ولی از آنجایی كه در ارتش آمریكا تعلیم دیده بود در مبارزه تن به تن تخصص داشت. او نام «جك اولانترن» را براي خودش برگزيد. جك اولانترن  مثل «گرین گابلین» یا «هاب گابلین» از وسیله ای گلایدر مانند برای پرواز كردن استفاده میكرد و ماسك خاصی بر صورت میزد تا دیگران را بترساند. او  پس از آنكه همگان فكر میكردند ند لیدز هاب گابلین بوده،  به اسرار او دست یافت و به هاب گابلین جدیدی بدل شد ولی در نهایت به دست هاب گابلین اریجینال یعنی رادریک کینگزلی کشته شد. در هر حال مکندیل هرگز فرمول گابلینی برای تقویت خود را نداشت؛ به همین سبب او در طی سالیان به دنبال راه‌ها و روش‌های گوناگونی برای تقویت توانایی‌های خود بود. روش‌هایی که شامل معامله‌های شیطانی، سرم تقویت کننده کریون و بعدها فناوری سایبرنتیک می‌شد.  

 

 

9- كارلی كوپر (ملقب به "هیولا")

کارلی کوپر هیولا

«کارلی کوپر» دوست صمیمی پیتر پاركر است و برای مدتی هم به معشوقه او تبدیل شد (این مقاله را بخوانید). كارلی كوپر همچنین دوست بسیار نزدیك «لیلی هالیستر» است و آنها آنقدر به هم نزدیك هستند كه به هم خواهر میگویند. در جریان داستان "ملت گابلین" او موفق شد به راز "مرد عنكبوتی برتر" پی ببرد و بفهمد كه او همان دكتر اختاپوس است كه وارد جسم و ذهن پیتر پاركر شده است. او سپس توسط افراد گرین گابلین اسیر شد و تحت شكنجه قرار گرفت تا هویت مخفی مرد عنكبوتی را فاش كند ولی اینكار را نكرد. تا اینكه  فرمول گابلینی به او تزریق گردید و بنابراین به گابلینی ملقب به "هیولا" (Monster) تبدیل شد. اما سرانجام پس از كش و قوس های فراوان توانست به حالت اولیه خودش برگردد. او تصمیم گرفت نیویورک را ترک کند  اما اخیرا دوباره به این شهر بازگشت.  در مجموع توانایی های کوپر به عنوان یک گابلین  از مقاومت و دوام مشابهی با سایر گابلین‌ها برخوردار بود ، هرچند تحول او کمی کندتر بود و قبل از رسیدن به پتانسیل حداکثری‌اش، درمان می شد.

 

8- گابریل استیسی (ملقب به "گابلین خاكستری")

 گابریل استیسی (ملقب به "گابلین خاكستری")

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، در داستان منفور "گناهان گذشته" (Sins Past) فهمیدیم  كه گوئن استیسی قبل از مرگ با نورمن آزبورن رابطه داشته و در نتیجه بچه های دوقلو به نام های «گابریل» و «سارا» به دنیا آورده! آنها چون بچه نورمن بودند بنابراین فرمول گابلین در DNA آنها وجود داشت و به همین دلیل سرعت رشد آنها خیلی بیشتر از انسان های عادی بود (در واقع آنها 9 سال داشتند ولی مثل انسان های بالغ به نظر میرسیدند). آنها فكر میكردند پيتر  پدر واقعي شان است و به همین خاطر میخواستند از او انتقام بگیرند (چون فكر میكردند پیتر مادرشان را هنگام زایمان تنها گذاشته است) سپس گابریل باز هم از فرمول گابلینی استفاده كرد و كاملا مجنون شد و نام خودش را "گابلین خاكستری" یا  Grey Goblin گذاشت. دوز دو برابری که گابریل استفاده کرد او را از دیگر گابلین ها قدرتمندتر کرد اما او را از لحاظ ذهنی ناپایدارتر نمود که همین موضوع باعث شده او برای سال ها در بیمارستان بستری باشد.

 

7- نورمی آزبورن ملقب به «بچه گابلین» (Child Goblin)

 نورمی آزبورن (Normie Osborn)

در داستان "شکست جانانه" شاهد بودیم که نورمن آزبورن بعد از مدتی که نمیتونست به حالت گابلینی خودش در بیاد، خودش رو با سیمبیوت «کارنیج» ترکیب کرد تا به هدف خودش دست پیدا کنه و تبدیل شد به موجودی وحشتناک به نام «رِد گابلین». ضمن اینکه بعد از مدتها به خاطر سوتی که «جی جونا جیمسون» داد دوباره تونست از هویت مخفی اسپایدرمن آگاه بشه. بنابراین میتونید تصور کنید که رفت سراغ پیتر پارکر! نورمن به پیتر اخطار کرد که اگه سد راهش بشه تمام عزیزانش رو میکشه. او حتی نوه خودش یعنی «نورمی آزبورن» رو دزدید (چون فکر میکرد که او از پسرش هری برای اینکه به جانشینش تبدیل بشه، مناسبت تره). سپس در مقابل چشمان بهت زده اعضای خانواده او را مثل خودش به سیمبیوت آلوده کرد!!!!  (واقعا کی حاضر میشه همچین بلایی را سر نوه خودش بیاره؟! ). او به نورمی ماموریت داد تا بره سراغ زن عموی پیتر  و او را بکشه ولی موفق به انجام این کار نشد. در نهایت سیمبیوت کارنیج از نورمی هم جدا شد ولی در یک صحنه دیدیم که ذره ای از اون در چشمان نورمی باقی مانده! در هر حال با توانایی تغییر شکلی که سیمبیوت کارنیج برایش فراهم کرده بود و علی‌رغم جثه کودکانه‌اش، نورمی قابلیت های بسیار مهلک و مرگبار پیدا کرده بود.

 

6- لیلی هالیستر (ملقب به "شرور")

لیلی هالیستر

«ليلي هاليستر» (Lily Hollister) دوست دختر هری آزبورن بود ولی بعدا معلوم شد معشوقه نورمن آزبورن بوده و تبدیل به گابلینی به نام «شرور» (Menace) شد. او سپس بچه ای به دنیا آورد كه ابتدا گمان میرفت بچه نورمن باشد ولی بعدا مشخص شد هری پدر بچه است. در هر حال شرور  بر خلاف گابلین های دیگر چون از نسخه پیشرفته فرمول گابلینی استفاده كرده ظاهرش  كاملا شبیه به گابلین ها شده بود و نيازي به زدن ماسك گابليني نداشت! در جریان داستان "ملت گابلین"، شرور به نورمن آزبورن و ارتش زيرزميني او پیوست ولی اسپایدرمن توانست پادتنی به او تزریق كند تا به وضعیت انسانی خودش برگردد و دوباره لیلی هالیستر شود ولی به دست پلیس دستگیر شد. در هر حال گفتم که برخلاف دیگر فرمول های گابلینی، فرآیند تبدیل شرور یک تغییر فیزیکی بود که ظاهر او را نیز تغییر می داد و او خود قدرت فعالسازی این تغییر را داشت و باعث شد تا تسلط بیشتری روی قدرت های فوق بشری خود داشته باشد.

 

5-  فیل یوریك (ملقب به "شوالیه گابلین") 

 فیل یوریك (ملقب به "شوالیه گابلین")

  فیل یوریک  برادرزاده خبرنگار مشهور و باتجربه روزنامه دیلی بیوگل یعنی «بن یوریك» بود. او پس از مرگ هری آزبورن تجهیزات گرین گابلین را پیدا كرد و سعی كرد یك گرین گابلین قهرمان باشد. او سپس از حرفه قهرمانی  بازنشسته و عاشق «نورا وینترز» (یكی دیگری از خبرنگاران دیلی بیوگل) شد و برای اینكه بتواند دلش را بدست بیاورد سعی كرد عكس و اطلاعات اختصاصی برایش جور كند . به همین دلیل به یكی از مخفیگاه های قدیمی گرین گابلین رفت و در آنجا با هاب گابلین مواجه شد (این هاب گابلین برادر دوقلوی  رادریك كینگزلی یعنی  «دنیل كینگزلی» بود). فیل یوریك او را كشت و خودش را به عنوان هاب گابلیین جدید معرفی كرد!  سپس مرد عنكبوتی برتر هویت این هاب گابلین قلابی را فاش كرد و همه فهمیدند كه فیل یوریك است. بنابراین او به ارتش نورمن آزبورن (که آن موقع خودش را «شاه گابلین» لقب داده بود) پیوست و خودش را «شوالیه گابلین» (Goblin Knight) نامید. هرچند اغلب قدرت های یوریک وابسته به تکنولوژی است، اما  به دلیل آن قابلیت خنده دیوانه وار و شمشیر آتشین خود یک سر و گردن بالاتر از بقیه گابلین های مشابه قرار می گیرد.

 

4- رادریك كینگزلی (ملقب به هاب گابلین اریجینال)

یك طراح مد و لباس میلیارد و ثروتمند  به نام رادریک کینگزلی كه به سلاح ها و تجهیزات گرین گابلین دست یافت (آن موقع نورمن آزبورن در كمیك های مرد عنكبوتی مرده بود) او از این سلاح ها استفاده كرد تا به اهداف خبیثانه خود دست یابد. او فرمول معروف آزبورن را تغییر داد تا توانایی جسمی اش بدون آنكه دچار جنون شود، به سطح فوق بشری ارتقا یابد. هویت او تا سالها مخفی بود چون او از بدل هایی به جای خود استفاده میكرد تا شناخته نشود. او بسیار خطرناک است چون همانطور که گفته شد قدرت فرمول ارتقا یافته گرین گابلین در رگ هایش است بدون آنکه مجنون شده باشد!

 

3- دیمو گابلین (Demogoblin)

 دیمو گابلین (Demogoblin)

جيسون مكنديل جونيور (که در مورد شماره 10 بهش اشاره شد) وقتی هاب گابلین بود  برای مدتی روحش با روح یك دیو شیطانی كه از دروازه های آتشین جهنم آزاد شده بود تركیب شد! او از حضور این دیو شیطان صفت در وجود خود راضی نبود و همیشه میان آنها نزاع وجود داشت. تا اینكه بلاخره توانست با استفاده از جادو و جمبل از شر او راحت شود. اما وقتی این دیو جسم و روح او را ترك كرد، موجودی جدید به نام «دیمو گابلین» به وجود آمد ! دیموگابلین برای خودش یك ماموریت مقدس متصور بود و هر كسی را كه فكر میكرد گناهكار است، میكشت (البته به جز کودکان). او بارها از اسپایدرمن شكست خورد و در نهایت در یك كلیسا توسط هاب گابلین اصلی (رادریك كینگزلی) نابود شددر هر حال دیمو گابلین قدرت‌های شیطانی و سلاح‌های اسرار آمیز زیادی داشت از جمله بمب‌های آتشین کدویی، دام هایی از جنس نیروی تاریک، و گلایدرش که از آتش زنده جهنم ساخته شده بود و به صورت ذهنی قابل کنترل بود.

 

2- نورمن آزبورن (ملقب به "گرین گابلین/شاه گابلین")

نورمن آزبورن

«گرین گابلین» در اصل یک دانشمند، کارخانه‌دار و شیمی‌دان جاه‌طلب به نام «نورمن آزبورن» است که به دلیل حادثه‌ای دچار اختلالات ذهنی شده و به نیروهای فوق بشری دست یافت. او پدر «هری آزبورن»، بهترین دوست پیتر پارکر است و جزو معدود دشمنان اسپایدرمن می‌باشد که از هویت مخفی او آگاه بوده است.  می توان به راحتی و تنها با در نظر گرفتن خباثت هایی كه گرین گابلین در طول سالیان گذشته مرتكب شده و ضرباتی كه به اسپايدرمن وارد آورده  او را بزرگترین دشمن پيتر پاركر دانست.   او مدام فرمول گابلینی خودش را ارتقا داده و قوی تر شده است به طوری که وقتی گلایدرش به خودش اصابت میکرد کشته نشد! ضمنا تجهیزاتی دارد که هیچ کابلین دیگری در اختیار ندارد.

 

1- گابلین سرخ (Red Goblin)

گابلین سرخ

قطعا قوی ترین گابلین یا حتی سیمبیوتی که اسپایدرمن تا به حال باهاش روبرو شده رد گابلینه! میدونید چرا؟ چون نه تنها قدرت های کارنیج رو داشت بلکه به خاطر فرمول گابلینی دیگه به آتش و صدا که دو نقطه ضعف اصلی سیمبیوت فضای هستند نقطه ضعف نداشت. در هر حال رد گابلین (گابلین سرخ) را در «شکست جانانه" دیدیم که به طور کامل  در اینجا ترجمه شده است. نورمن آزبورن  قدرت های گابلینی خودش رو از دست داده بود و تصمیم گرفت خودش رو با سیمبیوت کارنیج ترکیب کنه تا قدرت پیدا کنه. ولی سیمبیوت ذهن نورمن را به تسخیر خودش درمیاره تا اینکه با هم به توافق میرسن! نورمن که خودش رو رد گابلین میخونه میره سراغ اسپایدرمن و عزیزانش  (چون بار دیگر هویت مخفی اسپایدرمن را فهمیده بود). او دست به کارهای خبیث بزرگی هم میزنه و همانطور که در این مقاله گفته شد، فلش تامپسون (که آن موقع «آنتی ونوم» شده بود) را به قتل میرسونه. اما در نهایت اسپایدرمن فقط با یک نیرنگ میتونه شکستش بده. یعنی موفق میشه متقاعدش کنه که از سیمبیوت جدا بشه و و مثل همیشه گرین گابلین با اسپایدرمن بجنگه و اینطوری شکست میخوره (جزئیات بیشتر در این مقاله).

 

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

5 ابرخبیث برتر دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگ فاش شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mrdtaft
#1 Mrdtaft 1398-08-19 09:14
مقاله جالب و جامعی بود ممنون از اقای رضایی که از بدو ورودشون خیلی فعال بودند
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-08-19 11:55
به نقل از Mrdtaft:
مقاله جالب و جامعی بود ممنون از اقای رضایی که از بدو ورودشون خیلی فعال بودند

لطف دارید دوست عزیز؛ امیدوارم براتون مفید بوده باشه.
نقل قول کردن
Aquaman
#3 Aquaman 1398-08-19 13:08
عالی بود
من عاشق مقالات گابلینی ام
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1398-08-19 13:12
به نقل از Aquaman:
عالی بود
من عاشق مقالات گابلینی ام

لطف دارین‌.
بله حقیقتا دنیای گابلین ها همواره از جذابیتب منحصر به فردی برخوردار هستند و مجموعه این ویلن‌هاست که کاراکتر اسپایدرمن رو کامل و منحصر به فرد می‌کنه
نقل قول کردن
smk ayat
#5 smk ayat 1398-08-20 07:45
استاد خسته نباشی ، واقعا عالی بود.
دمو گابلین ظاهر خیلی خفنی داره ولی خوب راستش تم اش خیلی به دنیای مردعنکبوتی مرتبط نیست چون به جادو مرتبط میشه در صورتی که مردعنکبوتی معمولا دشمنانش ریشه علمی و تکنالوژیک دارند (راستش خیلی دوست دارم نبردی با دکتر استرنج داشته باشه).
اما گرین گابلین، واقعا فوق العاده هست. دقیقا یک خبیث مکمل برای مرد عنکبوتی هست.
جالبیت ماجرا هم اینه که ظاهر و قدرت اسپایدی خیلی خاص هست، پس طبیعیه که باید دشمن درجه یکش هم خیلی خاص باشه.
عالی بود.
راستی جای عمو مختار اینجا واقعا خالیه
نه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45