معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

این مقاله هم به مناسبت انتشار نسخه با کیفیت انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse تقدیم شما میشود.

بر خلاف آنچه اولش انتظار داشتیم انیمیشن فوق العاده و تحسین شده :اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی" بیش از یک خبیث داشت. در این مقاله سعی میشه معرفی شون کنیم!

هشدار: اگر هنوز این شاهکار را ندیده اید بدونید که مقاله زیر دارای اسپویلر است!

 

 

- گرین گابلین (Green Goblin)

 گرین گابلین (Green Goblin)

اولین خبیثی که در این انیمیشن معرفی میشود گرین گابلین است. پیتر پارکر وقتی داره باهاش مبارزه میکنه او را نورمن صدا میزنه پس معلومه که خود نورمن آزبورنه. نبرد آنها داخل مجتمع شرکت آلکمکس در محله بروکلین (ایستگاه زیرزمینی مترو) رخ میده و مایلز مورالز هم آن را تماشا میکنه. این نسخه از گرین گابلین بی شک بزرگترین و هیولایی ترین نسخه ای هست که تا به حال دیده شده. او پوستی خزنده مانند داره به همراه بال های بزرگ و یک دُم و گلوله های آتشین به سوی اسپایدرمن پرتاب میکنه. باید بدانید که این گرین گابلین شباهتی به گرین گابلین دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) نداره و در واقع از روی گرین گابلین دنیای آلتمیت (شماره 1610) خلق شده چون در کمیک های Ultimate Spider-Man نیز نورمن آزبورن را دیدیم که به این شکل درآمده .

گرین گابلین التمیت

یعنی به خاطر مصرف یک فرمول نیروزا به صورت هیولایی کم هوش و عظیم الجثه درآمده بود.گرین گابلین در این انیمیشن نقش کوتاهی داره و فقط در نبرد اولیه در ابتدای فیلم ظاهر میشه. او به نظر میرسه که از دستورات کینگ پین اطاعت میکنه (که البته خیلی عجیبه چون نورمن از حرف هیچ کس تو دنیای کمیک تبعیت نمیکنه!) ولی یک جا از حرفش سرپیچی میکنه و باعث اون انفجار میشه که به نظر میرسه خود گرین گابلین هم تو این انفجار کشته میشه.

گرین گابلین

صداپیشه گرین گابلین در این انیمیشن آقای «جورما تاکون» (Jorma Taccone) هستش که بازیگر خیلی خوبیه و فیلم MacGruber را هم کارگردانی کرده.

 

 

- کینگ پین (Kingpin)

کینگ پین (Kingpin)

ویلسون فیسک ملقب به کینگ پین از شخصیت های خبیث برتر در دنیای کمیک های مارول است. او که در اینجا معرفی شده است اولش در کمیک های اسپایدرمن خلق شد و برای سالها از دشمنان اصلی وی به حساب می آمد ولی بعدا در دهه 80 میلادی وقتی فرانک میلر نویسنده و طراح کمیک های بی باک (Daredevil) شد کینگ پین هم به یکی از اصلی ترین دشمنان این شخصیت بدل گشت.

کامیک اسپایدرمن، کامیک بوک مرد عنکبوتی

او در این انیمیشن در واقع خبیث اصلی به شمار میاد که صاحب شرکت الکمکس میباشد و از یک دستگاه شتاب دهنده ذرات استفاده میکند تا به بعدها و دنیاهای دیگر دسترسی پیدا کند که خیلی هم خطرناکه و میتونه شهر را نابود کنه. او زن و پسرش را از دست داده (در یک حادثه رانندگی بعد از اینکه دیدن داره با اسپایدرمن میجنگه و از خانه فرار کردند) . بنابراین میخواهد نسخه مشابه آنها را در دنیاهای موازی پیدا کند و جالبه که بدونید در کمیک "مردان عنکبوتی 2" (که اینجا به طور کامل در سایت ما ترجمه شده است) ویلسون فیسک دنبال انجام همچین کاری بود! پس میبینید که این انیمیشن چقدر به دنیای کمیک وفادار بوده.

کمیک مردان عنکبوتی 2

کینگ پین در این انیمیشن هیکل بزرگی هم داره و در واقع اوست که به طور تصادفی با برنامه هایی که داره باعث میشه دیگر قهرمانان از دنیاهای خودشون به دنیای مایلز مورالز بیان. او همچنین نقش اساسی در اریجین و تبدیل شدن مایلز مورالز به یک قهرمان رو ایفا میکنه چون اوست که پیتر پارکر دنیای مایلز را جلوی چشمان او میکشه و البته اوست که عموی مایلز (آرون) را با گلوله میکشه. کینگ پین در پایان فیلم زنده میمونه و احتمال داره برای قسمت دوم برگرده. نکته جالب اینه که در آخر فیلم میبینیم مایلز او را تار مالی کرده و بالای ساختمون آویزون مونده :

پیغامی هم که روی سینه اش دیده میشه ادای احترامی است به کمیک های اسپایدرمن که همیشه وقتی کسی را دستگیر میکرد برای پلیس پیغام میذاشت و میگفت از طرف دوست خوب محله شما، مرد عنکبوتی (این مقاله را بخوانید). به این قضیه قبلا در فیلم ها و انیمیشن های اسپایدرمن ادای احترام شده بود:

صداپیشه کینگ پین بازیگر مشهوری به نام «لیو شرایبر» (Liev Schreiber) است که حتما میدونید در فیلم "ریشه های مردان ایکس: وُلورین" نقش خبیث «سیبرتوث» را بازی کرده بود.

 

- توم استون (Tombstone)

توم استون (Tombstone)

«توم استون» (Tombstone) یک سیاهپوست زال تن است به نام «لانی تامپسون لینكلن» (زال تن به كسانی میگویند كه از بدو تولد موهای سفید و چشمان صورتی رنگ دارند) او یك خلافكار خیابانی بود و نیروی فوق بشری نداشت (ولی بعدا به دست آورد) منتهی همیشه از نظر جسمانی بسیار قوی و نیرومند بوده. او در ضمن دندانهای خود را طوری تیز كرده كه شبیه به خون آشامان به نظر برسد تا دیگران از او بترسند! توم استون معمولاً برای دیگر دشمنان اسپایدرمن مثل «كینگ پین»، «کله چکشی» ، «آفتاب پرست» ، «دکتر اختاپوس» و ... كار میکرد. اما بعدها بعنوان رئیس دسته اوباش و قاتل ها، هر آنکه با وی مخالف بود را به قتل می‌رساند و به دلیل ماهیت خشونت‌آمیزش حتی تقریبا به اندازه‌ی کینگ‌پین معروف شد! ا توم استون در دهه های 80 و 90 میلادی نقش نسبتا زیادی در داستان های مرد عنکبوتی داشت ولی باید قبول کرد که سالهاست دیگر حضور مهمی نداشته است.

تومب استون

بنابراین در این انیمیشن هم تعجبی ندارد که به عنوان یکی از مزدوران و افراد کینگ پین کار کند. قدرتش به نظر نمیرسه زیاد باشه و مثل دنیای کمیک نیروی فوق بشری نداره چون در اون سکانسی که افراد کینگ پین به خانه زن عمو می میان ، به راحتی به دست زن عمو می نقش بر زمین میشه!

در نبرد نهایی هم میبینیم که بیشتر داره با اسپایدرمن نوآر مبارزه میکنه:

 

در پایان فیلم هم میبینیم که بابای مایلز دستگیرش کرده و داره او را سوار ماشین پلیس میکنه:

صداپیشه این شخصیت آقای «ماروین جونز سوم» (Marvin Jones III) هستش که سابقه حضور در سریال کمیک بوکی "صاعقه سیاه" (Black Lightning) رو داره. درباره توم استون این رو هم بگیم که اخیرا یکی از غول (boss) های بازی تحسین شده اسپایدرمن PS4 بود (این مقاله را بخوانید).

 

- پراولر (Prowler)

 پراولر (Prowler)

ابتدا اجازه بدهید کمی درباره شخصیت پراولر در دنیای کمیک توضیح بدهم. در دنیای اصلی مارول نام اصلی او، «هابی براون» است. او جوان سیاه پوستی بود كه برای خودش یك لباس پیشرفته درست كرد تا به جرم و جنایت بپردازد ولی اسپایدرمن با او جنگید و متقاعدش كرد تا زندگی جدیدی را آغاز كند. لباس پراولر طوری ساخته شده بود كه به او اجازه میدهد روی در و دیوار بخزد یا اینكه اشعه هاي لیزری شلیك كند. به علاوه او با استفاده از شنل خود میتوانست مدتی را مثل گلایدرها در هوا شناور بماند. تا به حال اشخاص دیگری نیز با دزدیدن لباس پراولر، سعی كرده اند دست به اعمال خلافكارانه بزنند. بنابراین در داستان های اسپایدرمن دنیای اصلی، پراولر 2 و 3 نیز حضور داشته اند. اما در دنیای کمیک های آلتمیت شاهد یک پراولر متفاوتی بودیم. در این دنیا نامش «آرون دیویس» بود و البته او عموی خلافکار مایلز مورالز هم به شمار می آمد. ضمنا او کسی بود که باعث شد اون عنکبوت ویژه مایلز رو نیش بزنه و به قدرت های خودش دست پیدا کنه. در سمت راست تصویر زیر، پراولر دنیای اصلی مارول (هابی براون) و در سمت چپ پراولر دنیای Ultimate (آرون دیویس) را مشاهده میکنید:

 

در کمیک های التمیت ، وقتی آرون هویت اسپایدرمن جدید شهر را فهمید و متوجه شد همان برادرزاده خودش است، سعی کرد ازش اخاذی کنه. یعنی مایلز رو مجبور کرد براش کار کنه. این باعث شد نزاع و اختلاف شدیدی بین اونا دربگیره و در نهایت آرون ظاهرا در یک انفجار کشته شد.  جالبه که بدونید وقتی مایلز به دنیای اصلی مارول اومد، عمویش هم زنده شد و لقب «آیرون اسپایدر» (Iron Spider) رو به خودش داد و دشمن اصلی مایلز هم به حساب میاد! (عکسش اینجاست). اما در انیمیشن "به درون دنیای عنکبوتی" شاهد نسخه ای از پراولر هستیم که درست مثل کمیک های التمیت عموی مایلز هستش و یک خلافکار به حساب میاد و برای کینگ پین کار میکنه ولی به مراتب آدم بهتر و شریف تری هستش چون وقتی متوجه هویت مخفی مایلز میشه تصمیم میگیره او را نکشه و از دستور کینگ پین سرپیچی میکنه. از ابتدای داستان شاهد هستیم که مایلز با عمویش رابطه بهتری برقرار میکنه تا با پدر خودش و بنابراین وقتی عمویش توسط کینگ پین کشته میشه ، کاملا تحت تاثیر قرار میگیره و یک قهرمان میشه.

عموی مایلز مورالس 

صدا پیشه پراولر در این انیمیشن اقای «ماهرشالا علی» میباشد که خودتون حتما میدونید در سالهای اخیر به خاطر نقش آفرینی های خودش چقدر جایزه گرفته. البته علاقمندان به دنیای کمیک وی را به خاطر نقش خبیث «کاتن ماوث» در فصل اول سریال "لوک کیج" میشناسند.

 

- الکمکس (Alchemax)

 الکمکس (Alchemax)

الکمکس شرکتی مخوف است که در انیمیشن "به درون دنیای عنکبوتی"  توسط ویلسون فیسک (کینگ پین) اداره میشود و هدفش این است که ماشین شتاب‌دهنده ذرات (particle accelerator) را در آنجا بسازد تا بتواند به بعدهای دیگر دسترسی پیدا کند. بیشتر اکشن فیلم در تاسیسات الکمکس در منطقه بروکلین جریان دارد ولی مایلز و پیتر در طول داستان به مرکز این شرکت در Hudson Valley هم نفوذ میکنند تا اطلاعات بیشتری درباره شتاب دهنده ذرات جمع کنند که منجر میشه به یک تعقیب و گریز معرکه در جنگل (قبلش هم که یادتونه پیتر یه پیراشکی از اونجا بلند میکنه!). جالبه که بدونید الکمکس ابتدا توسط نویسنده ای به نام پیتر دیوید و طراحی به نام ریک لئوناردی در شماره 1 از کمیک Spider-Man 2099 خلق شد. این کمیک در آینده رخ میداد و شاهد بودیم که الکمکس یک شرکت عظیم است که تقریبا تمام جنبه های زندگی مصرفی مردم آمریکا را کنترل میکند. چند سال پیش و در شماره 19 از کمیک مرد عنکبوتی برتر (که اینجا ترجمه شده)، شاهد بودیم که شرکتی وجود داشت به نام Allan که در واقع صاحبش خانم «لیز آلن» (همسر سابق هری آزبورن) بود. ایشون با سهام پسرش (نورمی آزبورن) تونست شرکت هورایزن لابز (Horizon Labs) را که پیتر پارکر یک زمانی در آن کار میکرد را با شرکت خودش ادغام کنه و در نتیجه شرکت آلکمکس در زمان حال تاسیس شد و معلوم شد قراره در سال 2099 همون شرکت مخوفی بشه که در کمیک های spider-man 2099 دیده بودیم!

 

- دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

قطعا تغییر یافته ترین خبیث این انیمیشن در مقایسه با دنیای کمیک ، دکتر اختاپوس است چون ایشون تغییر جنسیت داده و زن شده است! اسمش هم هست «الیویا اکتاویس» (Olivia Octavius). ایشون دانشمند ارشد الکمکس میباشد و به ویلسون فیسک کمک میکنه تا ماشین میان بعدی بسازه و البته وقتی پیتر پارکر چاقالو و مایلز به مقر الکمکس نفوذ میکنند، متوجه میشه و به تعقیب اونا میپردازه. البته در کمیک های اسپایدرمن سابقه داشته که دکتر اختاپوس مونث داشته باشیم. مثلا «لیدی اختاپوس» (Lady Octopus) که اسم واقعی اش هست «كارولین ترینر» (Carolyn Trainer) و بیشتر به عنوان یكی از دشمنان خطرناك دختر عنكبوتی (Spider-Girl) در دنیای شماره 982 شناخته میشود. خانم ترینر در جدیدترین انیمیشن سریالی/تلویزیونی اسپایدرمن هم حضور داره:

زن دکتر اختاپوس

و البته از یاد نبریم که پیشتر نیز در بازی "اسپایدرمن: دنیاهای از هم گسیخته" (Spider-Man: Shattered Dimensions) نیز یک ورژن مونث از دکتر اختاپوس دیده بودیم که با مرد عنکبوتی 2099 میجنگید و اتفاقا شباهت زیادی هم با الیویا اکتاویس در این انیمیشن داشت چون دانشمندی بود که برای الکمکس کار میکرد (البته اسم ایشون «سرینا پاتال» بود)!

سرینا پاتال

 

- عقرب (Scorpion)

عقرب (Scorpion)

عقرب از نظر ظاهری در این انیمیشن نسبت به دنیای کمیک خیلی فرق کرده و البته خیلی هم خفن تر شده است. بعد از اینکه افراد کینگ پین، رد مایلز را تا خانه زن عمو می میگیرند، به اونجا میره و با بقیه درگیر میشه. در دنیای کمیک عقرب اسمش هست «مک گارگن» که البته سابقه پوشیدن لباس ونوم رو هم داره! (این مقاله را بخوانید).

اما در اینجا انگار مکانیکی تر شده و دم و چنگال های قوی هم داره. همچنین به نظر میرسه زیان اسپانیولی حرف میزنه! در هر حال در اون مبارزه نهایی، سخت میجنگه و ربات «پنی پارکر» را از کار میندازه سپس پنی به کمک اسپایدرمن نوآر و خوک عنکبوتی شکستش میدهد. «خواکین کوسیو» (Joaquín Cosío) که یک بازیگر مکزیکی است جای او صحبت میکنه.

 

- خبیث های روی دیوار!

خبیث های روی دیوار!

وقتی مایلز مورالز و اون پیتر پارکر شکم گنده (!) وارد مقر پیتر پارکر کشته شده میشوند شاهد هستیم که روی دیوار یک سری عکس و بریده های روزنامه وجود داره که نشون میده در این دنیا پیتر پارکر با خبیث های دیگری مثل کله چکشی (Hammerhead) که عکسش سمت راست بالا دیده میشه یا مجریان جنایت (the Enforcers) که سمت چپ دیده میشن و ... نیز میجنگیده اما چیزی که جالبه اون آقایی هستش که ماسک بر صورت داره و اون پایین سمت راست تصویر دیده میشه:

رُز - مرد عنکبوتی

این آقا اسمش «رُز» (Rose) هستش و از روسای سندیکای جنایتکاری شهر به حساب میاد. جالب اینه که ایشون همون «ریچارد فیسك» پسر «ویلسون فیسك» یا همان «كینگ پین» بود! او برای اینكه با امپراتوری پدرش بجنگد، هویت مخفی «رز» را برای خود انتخاب كرد (یه گل رز هم همیشه روی کتش به چشم میخورد!) و تلاش زیادی كرد تا با پدرش رقابت كند به همین دلیل بارها و بارها مجبور به مقابله با اسپایدرمن شد.

رز ریچارد فیسک

«رز» هیچ نیروی فوق بشری نداشت و تنها گاهی اوقات از اسلحه های كوچك برای حمله استفاده ميكرد. البته او در فنون رزمی تبحر ویژه ای داشت و یك برنامه ریز و استراتژیست قهار به شمار مي آمد. او در نهایت به ضرب گلوله مادرش كشته شد. اما موضوع اینه که ما در انیمیشن (به درون دنیای عنکبوتی) در یک صحنه پسر کینگ پین رو میبینیم که بعدا در تصادف کشته میشه.

ریچارد فیسک

پس اگه او پسر نداره، این رُز کیه؟!

 

 مهدی ترابی مهربانی

   All rights reserved © Spidey.ir 2019

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون ULTIMATE SPIDER-MAN: WEB WARRIORS + لینك دانلود

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز  بدانید

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

بازگشت دنیای "التمیت مارول" (MARVEL ULTIMATE)

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

100 شخصیت برتر دنیای مارول: مایلز مورالز

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی نهایی کشته می‌شود!

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain spider amir
#1 Captain spider amir 1397-12-09 16:23
نمی‌دونم چرا ولی قبلا اصلا با کینگ پین کمیک بوک حال نمی‌کردم به نظر یه شخصیت بیش از حد تک بعدی بود (نمیخوام زیاد حرف حاشیه ای بزنم ولی یه چیز تو مایه های جوکر :-* )
ولی با دیدن دوتا شاهکار اولی سریال دردویل و دومی انمیشن به سوی دنیای عنکبوتی
واقعا برام ملموس شده و کاملا میتونم انگیزه هاشو از خباثت درک کنم
واقعا مارول رو تحسین می‌کنم که همیشه به تاریخ خودش احترام میزاره اما اگر زمانی هم بخشی از کرکتری رو تغیر داد در واقع بهترین تصمیمو میگیره نمونه های دیگش هم ثانوس یا ثور که قبلا شما اشاره کردید
من از پراولر هم خیلی خوشم اومد ، اون پیچش داستانی هم (که نمیگم چون اسپویل نکرده باشم ) واقعا به دلم نشست به شدت عمق شخصیتی داره و رابطش با مایلز هم منطقیه
ممنون از شما بابت این مقاله
نقل قول کردن
hosien
#2 hosien 1397-12-09 16:34
کلا توی انیمیشن خیلی با خبیث ها حال کردم
چون زمان معرفیشون و نشون دادنشون به موقع و کامل بود
استاد به شدت منتظر مقاله ایستراگ های این انیمیشنم چون همینجوری که تماشا میکردم هر چند دقیقه یک ایستراگ پیدا میکردم
نقل قول کردن
amisalar
#3 amisalar 1397-12-09 18:39
عجب خبیث هوایی بودند مخصوصا کینگ پین
نقل قول کردن
amisalar
#4 amisalar 1397-12-09 18:41
عجب خبیث ها بی بودن مخصوصا کینگ پین
نقل قول کردن
R.G.A
#5 R.G.A 1397-12-09 20:25
سلام اقای ترابی دست شما درد نکنه مثل همیشه عالی بود. بنظرم اگه از روی مایلز توی این یونیورس جدیدی که داره ساخته میشه ، انیمیشن ساخته شود خبیث اصلی رزه. اگر باشه مطمئنا میخواد انتقام باباش رو بگیره. فقط یه سوال ، ایستراگ های این شاهکارو کی میزارید؟
نقل قول کردن
Sir.Pooya1D
#6 Sir.Pooya1D 1397-12-10 23:47
زمانی که گرین گابلین اسپایدر من رو سمت دروازه ابعاد برد و انفجار رخ داد میشد جای پنجه های گرین گابلین رو روی سینه اسپایدر من دید که این خودش یه ایستراگه از فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1
نقل قول کردن
D.PARKER
#7 D.PARKER 1397-12-11 20:08
عجب شاهکاری بود این انیمیشن!
واقعا خوشحال کننده است که بعد از این همه مدت، یه انیمیشن از اسپایدی دیدیم ولی یه شاهکار دیدیم.
این وسط بحث کیفیت و کمیت هم پیش اومد!
بددن شک برترین انیمیشن و یکی از برترین سینمایی های تاریخ کمیک بوکه. جدی جدی اسکار رو برده!
خبیث هاشم واقعا فوقالعاده بودن به نظرم. من خودم از "پراولر" بیشتر از بقیه خوشم اومد. هم جذبه داشت هم تاثیر گذار بود تو داستان.
ممنون از استاد ترابی.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1400-01-14 10:30
بینظیر تر از این انیمیشن به نظرم نیست و نخواهد بود.... خبیث هاش هم عالی بود من از ظاهر گرین گابلین خیلی خوشم اومد. دکتر اختاپوس هم خیلی خوب بود :lol:
نقل قول کردن
Charity
#9 Charity 1402-09-06 06:14
I am no longer sure the place you're getting your information, but good topic.
I must spend some time learning much more or working out more.
Thanks for excellent information I was in search of this
information for my mission.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44