بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

آیا میدانستید انیمیشن تحسین شده اسپایدرمن ریشه در دنیای گیم و کمیک داشته است؟! «دن اسلات» دیشب در توئیتر خودش توضیح داده است! 

«دن اسلات» نویسنده معروف کمیک بوک های اسپایدرمن که تقریبا در 10 سال گذشته به طور انحصاری اصلی ترین کمیک اسپایدرمن یعنی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" را مینوشت و بر روی تمام رویدادهای اسپایدرمن نظارت مستقیم داشت، دیروز اسکار گرفتن "سفر به درون دنیای عنکبوتی" را با فاش کردن تاریخچه مخفی این انیمیشن جشن گرفت!

دن اسلات، دنیای عنکبوتی

دن اسلات به توئیتر آمد تا نحوه شکل گیری داستان "دنیای عنکبوتی" (Spider-Verse) را شرح دهد و به گذشته و سال 2009 رجعت کرد!

اسلات با توئیت فوق نشان داد که در ماه ژوئن 2009 با استودیو بیناکس (Beenox) سازنده بازی "دنیاهای از هم گسیخته" (Shattered Dimensions) به عنوان نویسنده همکاری کرده است (برای آشنایی با این بازی ، این مقاله و این مقاله را بخوانید). در واقع این استودیو ازش خواسته با هواپیما به  کانادا برود و آنجا بود که داستان بازی شکل گرفت و تصمیم گرفته شد از چهار مرد عنکبوتی مختلف به نام های اسپایدرمن شگفت انگیز، اسپایدرمن نهایی، اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن 2099 در یک ماجراجویی هیجان انگیز استفاده شود.

در این بازی یک شی مرموز و جادویی به نام "لوح نظم و هرج و مرج" (Tablet of Order and Chaos) به دلیل دخالت های خبیثی به نام «میستریو» باعث میشه که پای چهار اسپایدرمن مختلف از 4 دنیای مختلف به داستان باز بشه. در واقع اونا باید به کمک راهنمایی های شخصی به نام «مادام وب» تکه های شکسته شده این لوح را به هم وصل کنند و ...

سپس دن اسلات تصمیم میگیره همچین ایده ای را برای یک داستان هیجان انگیز کمیک بوکی هم به کار بگیره:

اسپایدر ورس، داستان، دنیاهای عنکبوت

"من وقتی در استودیو بیناکس بودم به سردبیر کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز زنگ زدم (استیو وکر) و بهش گفتم این بازی عالی به نظر میرسه و ما میتونیم این داستان را در دنیای کمیک هم اجرا کنیم ولی در مقیاسی بزرگتر . یعنی کاری بکنیم که اونا نمیتونستند بکنند : برقراری ارتباط و تعامل بین همه اسپایدرمن ها در دنیا های مختلف!"

و سپس نوبت رسید به سال 2011 که قضیه نوشتن کمیک "مردان عنکبوتی" پیش اومد (این کمیک اینجا در سایت ما ترجمه شده است):

مردان عنکبوتی

"در استراحتگاه مارول در سال 2011 ما برنامه های خودمون رو برای پنجاهمین سالگرد خلق شدن اسپایدرمن مطرح کردیم و به این نتیجه رسیدیم که داستانی نوشته بشه که در آن اسپایدرمن دنیای اصلی مارول با مایلز مورالز از دنیای آلتمیت ملاقات کنه و با هم همکاری کنند. این اون داستانی هستش که قلب و روح انیمیشن "به درون دنیای عنکبوتی" را شکل داد".

گفته میشه خود دن اسلات قرار بوده با برایان مایکل بندیس به طور مشترک روی کمیک "مردان عنکبوتی" کار کنه ولی از این کار انصراف داد و بندیس داستان را خودش نوشت. در عوض اسلات از سردبیر کمیک های اسپایدرمن قول گرفت که بتونه از مایلز مورالز در داستان "دنیای عنکبوتی" استفاده کنه.

دن اسلات، برایان مایکل بندیس

اسلات همچنین گفته که اولش میخواسته ایده دنیای عنکبوتی را وقتی داشته کمیک های "مرد عنکبوتی برتر" رو مینوشته ، پیاده کنه (مرد عنکبوتی برتر به دوره ای گفته میشود که دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن پیتر پارکر شده بود. میتونید داستانش رو اینجا بخونید). ولی به خاطر ماهیت داستان به تعویق افتاد تا آرک مرد عنکبوتی برتر به سرانجام برسه. خود اسلات همچنین گفته که اگر در طی قضیه مرد عنکبوتی رفته بود سراغ دنیای عنکبوتی قطعا با یک داستان کاملا متفاوت طرف میبودیم.

اسپایدرمن برتر، دن اسلات،

سپس تغییرات دیگری هم ایجاد شد و شاهد خلق شدن «گوئن عنکبوتی» هم بودیم (اسلات گفته نسخه اولیه گوئن عنکبوتی زیاد باحال نبود و بعد از چند بازبینی به این چیزی تبدیل شد که الان هست!).

گوئن عنکبوتی - اسپایدر گوین

و در نهایت داستان فوق العاده ای به نام "دنیای عنکبوتی" منتشر شد که سایت spidey.ir اینجا اون رو به طور کامل ترجمه کرده است. خلاصه داستانش اینه که تمام مردان و زنان عنکبوتی در دنیاهای موازی گرد هم آمدند تا با خبیثی به نام «مورلان» و خانواده اش به نام «وارثان» (inheritors) مبارزه کنند (چون وارثان به دنبال شکار عنکبوتی ها و تغذیه از انرژی درونی آنها هستند).

رویداد اسپایدر ورس

این رویداد به معنای واقعی کلمه عالی بود و به قول معروف همه چیز داشت. بسیار هیجان انگیز بود و از رمز و راز خوبی هم برخوردار بود. اسلات در مجموع تونست خیلی خوب داستان و کمیک های مرتبط با اون رو به پیش ببره و به سرانجان برسونه در حالی که مجبور بود یک عالمه شخصیت در داستان به کار بگیره. ایده اصلی بسیار جالب و اجرای آن هم بسیار خوب بود. از همه مهم تر اینکه این رویداد دستاوردهای زیادی برای مارول داشت چون از دل اون تعدادی شخصیت مهم و محبوب خلق شدند مثل «گوئن عنکبوتی» و «سیلک» . ضمن اینکه کاراکترهای دیگری مثل «کین» (کلون مرد عنکبوتی)، «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099)، «زن عنکبوتی» و ... بعد از مدتها دوباره مطرح شدند و کمیک های اختصاصی ازشون چاپ شد. خلاصه اینکه سال 2014 سال هیجان انگیزی برای هواداران اسپایدرمن بود و اون قدیمی های سایت ما یادشونه که این رویداد رو با چه هیجانی ترجمه و ادیت میکردیم و چقدر هم ازش استقبال شد. یادش بخیر ...

در هر حال بعد از این داستان بود که چند اقتباس از رویش در دنیای بازی، انیمیشن و اسباب بازی دیدیم  (این مقاله را بخوانید) و الیته چندی پیش هم که دنباله آن به نام "قیامت عنکبوتی" منتشر شد که اینجا به طور کامل ترجمه شده است.

اسلات در نهایت به سازندگان "به درون دنیای عنکبوتی" به خاطر کسب جایزه اسکار تبریک گفته و اظهار داشته که اونا لایق هر جایزه ای هستند و این انیمیشن بهترین فیلمیه که تا به حال دیده!

 

 مهدی ترابی مهربانی

   All rights reserved © Spidey.ir 2019

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون ULTIMATE SPIDER-MAN: WEB WARRIORS + لینك دانلود

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز  بدانید

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

بازگشت دنیای "التمیت مارول" (MARVEL ULTIMATE)

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Negin
#1 Negin 1397-12-08 17:26
واقعا فوق العاده بود
اسکار حقش بود
نقل قول کردن
Fantastic spider
#2 Fantastic spider 1397-12-08 22:55
خیلی قشنگ بود
خیلی حال کردم مخصوصا با خوک عنکبوتی، پیترش عالی بود به جز اون شکمی که دراورده بود
پیشنهاد میکنم دوبله فارسی موسسه سورن رو ببینید
در کل حقش بود که اسکار بگیره
نقل قول کردن
R.G.A
#3 R.G.A 1397-12-08 23:09
سلام منم همین دیروز با کیفیت بالا دیدمش خیلی‌ عالی بود .
درسته که سونی با فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 دلمونو شکست اما با این انیمیشن یک معذرت خواهی درست و حسابی کرد .
ببخشید اقای ترابی مقاله ایستراگ های این فیلمو کی میزارید؟
نقل قول کردن
hosien
#4 hosien 1397-12-09 12:39
واقعا حقش بود اون اسکار . انیمیشن عالی هست
نقل قول کردن
best of the best
#5 best of the best 1397-12-09 13:17
تو عمرم همچین چیزی ندیده بودم و نخواهم دید. شگفت انگیز بود. بهترین انیمیشنی بود که دیده بودم. اسکار کوچک ترین جایزه ای بود که میشد بهش داد
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1400-01-14 13:39
خیلی عالی بود :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید