معرفی 20 تفنگ قدرتمند دنیای کمیک بوک

معرفی 20 تفنگ رتبه بندی کمیک بوک

درسته که ابرشروران و ابرقهرمانان به نیروهای فوق بشری مجهز هستند ولی گاهی هم به این تفنگ ها نیاز پیدا میکنند!

مقدمه: در دنیای کمیک شاهد سلاح های مختلفی بوده ایم، از چکش های جادویی گرفته تا شمشیرهای نفرین شده و .. در این میان اما تفنگ (gun) ها هم جذابیت خاص خودشون رو دارند و به دلیل مدرن بودن خودشون در دستان بسیاری از شخصیت های ریز و درشت دیده شده اند. در واقع حتی شخصیت هایی که پوست ضدگلوله دارند یا رویین تن به حساب میان نیز از یک سری تفنگ ها و شلیک های آنها ترس دارند زیرا برای از پا درآوردن حریفی خاص طراحی و ساخته شده اند. با ما باشید تا با  "قوی ترین تفنگ های دنیای کمیک بوکی" آشنا شوید!

 

20- تفنگ سندمن

تفنگ سندمن

گاهی اوقات سلاح هایی که ممکنه احمقانه به نظر بیان میتونند در واقع ترسناک باشند. این تفنگ گازی، متعلق هستش به یکی از شخصیت های قدیمی دی سی به نام «سندمن» که میتونه باعث به خواب رفتن آدما بشه! سندمن از اعضای گروه "انجمن عدالت آمریکا" بود و عمداً از این تفنگ استفاده میکرد زیرا نمیخواست کسی رو بکشه. البته این تفنگ کاربردهای دیگه ای هم داشته و میتونه انواع مواد شیمیایی یا سرم های حقیقت برملا کن نیز شلیک کنه!

 

19- تفنگ کیمیاگری

تفنگ کمیسترو

تا به حال سه نفر در کمیک های مارول با نام «کمیسترو» وجود داشته اند و هر سه هم یک قدرت داشته اند. ولی در هر حال هر کی که تا به حال زیر ماسک کمیسترو بوده جزو دشمنان درجه یک لوک کیج به حساب اومده. اولین کمیسترو سال 1973 و در شماره 12 کمیک Luke Cage, Hero for Hire   خلق شد . او «کرتیس کار»  (Curtis Carr) نام داشت؛ دانشمندی که نوعی "تفنگ کیمیاگری" خلق کرد که میتونست موادی مثل چوب را به فلز تبدیل کنه. اما وقتی شرکتی که برایش کار میکرد اختراعش رو ازش دزدید، او هم شخصیت خبیثی شد تا انتقام بگیره.  اما لوک کیج تونست شکستش بده. وقتی در زندان بود ، هم سلولی اش به نام «آرچیبالد مورتون» مجبورش کرد یک تفنگ جدید براش بسازه ولی وقتی خواست ازش استفاده کنه، تو دستش منفجر شد و بنابراین تونست هر وقت به اشیا دست میزنه تغییرشون بده! بنابراین به کمیسترو شماره دو بدل گشت (اولین بار هم در شماره 37 از کمیک Power Man حضور یافت ) . ولی لوک کیج حساب او را هم رسید. در شماره 93 از کمیک Power Man and Iron Fist که سال 1983 منتشر شد دیدیم که این بار برادر کوچک تر «کرتیس کار» به نام «کالوین کار» کمیسترو شده! کالوین تونسته بود به کمک شخصیت خبیثی به نام «ویزارد» (که از دشمنان "چهار شگفت انگیز" هستش و اینجا میتونید درباره اش اطلاعات کسب کنید) تفنگ برادرش رو به سلاح هایی مچی تبدیل کنه و باهاش با کاپیتان آمریکا و آیرون من بجنگه. در حال حاضر هم خبری از کمیسترو در دنیای کمیک نیست ولی مطمئن باشیم یک نسخه جدید ازش به زودی رونمایی میشه!

 

18- تُست مسترز

تُست مسترز

استیل (Steel) با نام کامل جان هنری آیرنز،  اولین بار در شمارهٔ 500 از مجموعه کمیک ماجراجویی سوپرمن (ژوئن 1993) حضور پیدا کرد. او به عنوان یکی از چندین شخصیت جایگزین برای سوپرمن معرفی شد که در آن زمان کشته شده بود (این مقاله را بخوانید) او بعدها مربیگری برادر زاده خود ناتاشا آیرنز را به عهده گرفت که خود او تبدیل به یک ابرقهرمان گردید. همچنین در سال 1997، فیلمی سینمایی به همین نام و به کارگردانی کنت جانسون بر پایه این شخصیت ساخته شد و شکیل اونیل، ستاره سابق بسکتبال حرفه‌ای در نقش او ظاهر شد (این فیلم یکی از بدترین های تاریخ آثار کمیک بوکی به شمار میاد). در هر حال ، جان هنری آیرنز  تفنگی بسیار پیشرفته به نام «تُست مسترز» خلق کرد که قرار بود به دست ارتش آمریکا بیفته ولی به سرقت رفت و سر از خیابان های شهر درآورد و در نتیجه او برای مقابله با آن زرهی برای خودش درست کرد و به استیل تبدیل شد!

 

17- تفنگ آدام استرنج

تفنگ آدام استرنج

آدام استرنج نیز یکی از شخصیت های بزرگ و قدیمی  دنیای کمیک بوک است که قدرت فرابشری ندارد. او سال 1958 توسط انتشارات دی سی خلق شد.  آدام استرنج یک باستان شناس بود که ناگهان از کشور پرو به سیاره Rann برده شد. او در این سیاره ماموریت یافت تا از اهالی آنجا علیه تهدیدات فرا زمینی محافظت کند. استرنج بعد از مدتی عاشق دختری از سیاره Rann  شد . او البته بعد از مدتی دوباره به سیاره زمین برگشت ولی همچنان به Rann سفر میکرد تا از آن محافظت نماید. او  دارای هوش سرشار است اما هوش او عامل اصلی موفقیت هایش نیست بلکه این شجاعت و شهامت اوست که او را شخصیتی بزرگ جلوه میدهد. او الان  به یکی از نگهبانان کیهانی زمین بدل گشته. او معمولا با یک جِت پک و تفنگ اشعه ای به تصویر کشیده میشود که توسط دانشمندان نابغه سیاره Rann برایش ساخته شده اند و با همین تجهیزات تونسته عملکرد خوبی هم داشته باشه!

 

16- تفنگ "عناصر" استارلرد

تفنگ "عناصر" استارلرد

اریجین اولیه  استارلرد با نام اصلی «پیتر كوئیل» خیلی از آن چیزی كه ما فكر میكنیم متفاوت تر است : او  در روز خاصی به دنیا آمده كه در ان یك پدیده غیر عادی نجومی رخ داد، یعنی روزی كه بسیاری از سیاره های منظومه شمسی در یك مسیر قرار گرفتند. هنگام تولد پدرش عصبانی شد چون كوئیل نه به پدرش شباهت داشت و نه به مادرش بنابراین او همسرش را به خیانت متهم كرد! پدرش حتی سعی كرد او را با یك تبر بكشد ولی حمله قلبی باعث مرگش شد. او با مادرش بزرگ شد و سعی كرد یك فضانورد شود تا اینكه یك نیروی مرموز كیهانی با او تماس برقرار كرد چون دنبال جانشین لایقی برای موجودی كیهانی به نام «استار لرد» میگشت. بعدش او تبدیل شد به استارلرد جدید. اما در سالهای اخیر اریجین او فرق كرده و اینطور شده: پیتر كوئیل مادرش انسان ولی پدرش یك بیگانه فضایی بود. مادرش توسط بیگانگان فضایی Badoon كشته شد و .... در هر حال استار لرد در حال حاضر رهبر و قلب تپنده گروه "محافظین كهكشان" در زمان حال است! ضمن اینکه میراث نیمه بیگانه او باعث شد تفنگ باباش رو به ارث ببره که بهش "تفنگ عناصر" (Element Gun) گفته میشه چون میتونه باعث بشه به نیروهای طبیعت مثل خاک، هوا، آتش و آب و یا ترکیبی از آنها مسلط بشه. استار لرد اخیرا این تفنگ را به منبع خدایان المپ وصل کرد و اینجوری به منبعی بینهایت از انرژی دسترسی یافت.

 

15- تفنگ یخی مستر فریز

تفنگ مستر فریز

ویکتور فریز  یک دانشمند بود که خواهان جرم و جنایت بود برای همین هم تفنگی یخزا ساخت تا بتواند هر کس و هر چیزی را دلش میخواهد به یخ تبدیل کند. او برای اینکه در جرائمش خودش از یخی که تولید میکند در امان باشد لباسی ضد یخ ساخت. او بسیار سرسخت است و بتمن در شکست دادن او بارها به مشکل برخورده. او اکثرا همواره در کمیک بوک های بتمن یک خلافکار پیش پا افتاده و تک بعدی بود. اما ما در اپیزودی به نام Heart Of Ice در سریال تحسین شده "بتمن مجموعه کارتونی" (که برنده جایزه بسیار معتبر Emmy هم شد) شاهد بودیم که برای مستر فریز یک اریجین بسیار ظریف و هوشمندانه و تراژیک نقل شد و او را تبدیل کردند به یک دانشمند که به دنبال اینه که همسرش رو به نام «نورا» که بیماری مهلکی داره مداوا کنه. بعدش در یک حادثه آزمایشگاهی گیر کرد و در نتیجه فقط در دماهای زیر صفر میتونست زنده بمونه. این اریجین اونقدر عالی که وارد دنیای کمیک هم شد و حتی در فیلم مزخرف "بتمن و رابین" هم برای این شخصیت به کار رفت! در هر حال مستر فریز هوشی در سطح یک نابغه و قابلیت منجمد کردن افراد یا اجسام را دارا میباشد و تفنگش هم معمولا خیلی قدرتمند نشان داده میشه که میگن میتونه سرمایی حتی زیر صفر کلوین ایجاد کنه (به طور دقیق این دما برابر ۲۷۳٫۱۵- درجهٔ  سانتی‌گراد   یا ۴۵۹٫۶۷- درجهٔ فارنهایت است) که از نظر علمی غیر ممکن است!

 

14- آسِ وینچستر

آسِ وینچستر

«آسِ وینچستر» (The Ace of Winchesters) یک تفنگ ویژه است که برای این ساخته شده که شیاطین رو بکشه. او ابتدا توسط شخصیتی در دنیای کمیک های دی سی به نام  تامی موناگان که یک رنجر تگزاسی بود درست شد (از ترکیب فولاد با جواهرات جهنمی). ابتدا سر از موزه درآورد ولی بعدش معلوم شد چه قابلیتی داره و دست کسی افتاد که باید میفتاد. تامی یک بار پس از پایان ماموریتش سعی کرد اونو بده به زن گربه ای ولی قبول نکرد تا اینکه به دست «اتریگان دیو» افتاد.

  

13- شات گان جانی بلیز

شات گان جانی بلیز

تردیدي نیست كه جمجمه آتشین و موتور سیكلت شعله ور «گوست رایدر» باعث شده اند تا از نظر بصری یكی از منحصر به فرد ترین شخصیت های مارول باشد. البته شخصیت های مختلفی در قالب گوست رایدر ظاهر شده اند كه معروف ترین آنها اولین گوست رایدر یعنی «جانی بلیز» (Johhny Blaze) است. جانی یك موتورسوار ماهر بود كه برای نجات جان پدرش كه سرطان داشت با شیطان (كه در عالم مارول «مفیستو» نام دارد) معامله كرد. ولی پس از مدتی پدرش در هنگام اجرای یك حركت نمایشی كشته شد. البته مفیستو به جانی گفت كه به عهد خودش وفا كرده و پدرش را از سرطان نجات داده. سپس جانی فهمید كه مفیستو روح او را با روح دیوی به نام «زاراثوس» (Zarathos) ، ملقب به «روح انتقام» (Spirit of Vengeance) ، پیوند زده. بنابراین او به موتورسواری آتشین به نام گوست رایدر تبدیل شد . او هر وقت در حضور پلیدی و خباثت قرار میگرفت تبدیل میشد به گوست رایدر تا به دستور مفیستو افراد پلید را مجازات و به جهنم بفرستد تا پیش مفیستو باشند(!) با این حال جانی هنوز روی گوست رایدر كنترل داشت و خیلی وقت ها از قدرت های خودش برای نجات بیگناهان استفاده میكرد. جانی بلیز در هیبت گوست رایدر قدرت های زیادی دارد. مثلا میتواند از خودش آتش پرتاب كند، میتواند بین دنیاهای مختلف حركت كند، نامیرا است، با خیره شدن به دیگران آنها را ذوب میكند، زنجیر جادویی حمل میكند، با استفاده از آتش جهنمی میتواند موتور سیكلت خودش را ظاهر كند و ... او همچنین  سلاحی حمل میكند كه آتش جهنمی از آن شلیك میشود که بهش میگن "شات گان آتش جهنمی" (Hellfire Shotgun). در واقع آتش جهنمی گوست رایدر با شات گان معمولی جانی تعامل برقرار کرد و این سلاح پدید آمد.

 

12- تفنگ زنده هل استرام

تفنگ زنده هل استرام

دایمون هل استرام (یا «هل استورم») ملقب به "پسر شیطان" (Son of Satan) است چون واقعا پسر شیطانه! یعنی او و خواهرش ویکتوریا (ساتانا) از وصلت شیطان با یک خانم زمینی متولد شده اند. گفته میشه خود شیطان به او و خواهرش جادوگری یاد داده. ولی دایمون وقتی بزرگ شد برخلاف خواهرش، سعی کرد موجود بدی نباشه و حتی به بشریت خدمت کنه. او اولین بار در کمیک های Defenders با دکتر استرنج آشنا شد و بهش در انجام ماموریتی کمک کرد. سپس عاشق و دلباخته یکی از اعضای این گروه به نام «پتسی واکر» ملقب به Hellcat شد (برای آشنایی با شخصیت هِل کَت، این مقاله را بخوانید).  آنها با هم ازدواج هم کردند ولی بعد از مدتی گذشته دایمون و ارتباطش با شیطان و جهنم باعث شد به شخصیت تاریکی تبدیل بشه. به قول معروف او چون پسر شیطانه، ته دلش شیشه خورده داره  و گاهی هم فریبکارانه عمل میکنه. ولی در هر حال برای دکتر استرنج و برخی دیگر از قهرمانان مارول حامی خوبی بوده و گاهی اوقات هم در انجام ماموریت های خطیر بهشان کمک کرده. ولی خود قهرمانان مارول  هم خوب میدانند که نمیتوانند صد  در صد بهش اعتماد کنه! در هر حال، در دنیای مارول سلاح خفنی هست به نام "تفنگ زنده" (Breathing Gun) که کارش کشتن شیاطین و موجودات فراطبیعی است و میگن اولش در دست گانگستر معروف، آل کاپون، بوده ولی در نهایت به دست هل استرام افتاد. خودش گفته که این تفنگ رو نگهداشته برای خودکشی که یه وقت اسیر وسوسه های تاریک پدرش شد ، خودشو باهاش بکشه! همچنین گفته میشه که میتونه سلاح ها و مهمات شیطانی دیگر را نیز نابود کنه.

 

11- هفت تیر هِل بوی

هفت تیر هل بوی

«هل بوی» یا پسر جهنمی شخصیتی محبوب است متعلق به انتشارات دارک هورس که در اینجا به طور کامل معرفی شده. او به خاطر اینکه در جهنم به دنیا آمده از زور بازو، بنیه و طاقت فوق بشری برخوردار است. او یک قدرت خود شفادهی (healing factor) هم داره که باعث میشه زخم هایش خیلی سریع خوب بشوند. همچنین در مقابل تمام بیماری ها مصون است. میتونه زبان های باستانی را بفهمه. بدنش در مقابل گلوله بسیار مقاوم است. او همچنین در مقابل تمامی انواع آتش ها (حتی آتشی که از وجود «لیز شرمن» زبانه میکشه) مصون میباشد. یک بار در کمیک های هل بوی گفته شد که او را حتی نمیتوان از طریق روش های ماورا الطبیعه به قتل رساند ولی این مساله کاملا به تایید نرسیده است. البته یک بار هم گفته شد فقط وقتی میشه او را کشت که خبیث بشه (!) و ...  هل بوی همچنین یک هفت تیر دارد که بهش لقب "سامری نیکوکار" (Good Samaritan) داده (تمثیل سامری نیکوکار داستانی است اخلاقی از انجیل لوقا که مسیح در قالب این تمثیل مفهوم واژه «همسایه» یا «همنوع» را توضیح می‌دهد). این هفت تیر از فلزِ ناقوس یک کلیسا ساخته شده است. گلوله هایش را نیز خود هل بوی درست کرده و داخل آنها ترکیبی از بلوط سفید، آب نقره، سیر و آب مقدس وجود داره و هل بوی با آنها به راحتی میتونه گرگینه ها، خون آشام ها و دیگر هیولاها را شکار کنه.  البته خود هل بوی بارها اعتراف کرده که در تیراندازی اصلا مهارت ندارد و بیشتر سعی میکند از مشت های خودش یا از سلاح هایی همچون شمشیر و نیزه استفاده کند و چون تمرین خاصی در مبارزه ندیده معمولا فی البداهه مبارزه میکند.

 

10- تفنگ ویبرانیومی

تفنگ ویبرانیومی

«رزالیند سالامون» یک مامور تعلیم دیده سازمان "شیلد" است که تخصص اش در محافظت از محیط زیست بود ولی خیلی زود توسط پلنگ سیاه استخدام شد تا عضو گروهی به نام "مامورین واکاندا" بشه که به عنوان تیم پشتیبانی اونجرز عمل میکرد. او همچنین لباس مخصوص براساس فن آوری لباس پلنگ سیاه به دست آورد به علاوه یک ماشین پرنده و تفنگی قدرتمند به نام "تفنگ ویبرانیومی" که گلوله های مرگباری ساخته شده از ویبرانیوم شلیک میکرد (برای آشنایی با فلز قدرتمند ویبرانیوم، این مقاله را بخوانید). فقط مشکلش اینه که بدلیل نادر بودن ویبرانیوم، او باید پس از شلیک گلوله ها آن را پیدا کند تا به دست افراد خبیث نیفتند!

 

9- تفنگ آیینه

تفنگ آیینه

«میرور مستر» از دشمنان برتر فلش است. میرور مستر اصلی اسمش «سم اسكادر» بود. او استاد ایجاد توهم بود و از تفنگ آئینه ای خودش استفاده میكرد تا برای فلش دردسرساز بشه. او یكی از اعضای زمخت گروه "یاغی ها" بود و توانایی هایش هم محصول نبوغ خودش بود. اریجین او از این قرار بود: اسكادر تمام عمرش رو به كارهای خلاف گذرانده بود و وقتی تو زندان بود شیفته رفتن به داخل انعكاس آئینه شد و بنابراین نوعی تكنولوژی درست كرد كه اون رو به هدفش رسوند. تفنگ آیینه ، سلاح ترسناکیه زیرا اگر به کسی بخوره میتونه او را به تکه ای از شیشه تبدیل کنه. همچنین میتونه آدم ها رو به دنیاهای موازی تله پورت کنه که بدترین آنها دنیای آیینه است که اگر در آن گیر بیفتید کارتون تمومه چون اگه آیینه بشکنه هر کسی که داخل باشه رو میکشه!

 

8- تفنگ جن گیر

تفنگ جن گیر

فرانک دریک از نوادگان «کنت دراکولا» بود که در کنار بلید و هانیبال کینگ به شغل شریف شکار خون آشامان روی آورد! (او عضو تیم «دارک استاکرز» بود). او تفنگ بسیار قدرتمندی داشت به نام "تفنگ جن گیر" (Exorcist Gun) که باهاش میشد موجودات ماورا الطبیعه را هدف قرار داد. گفته میشه این تفنگ ابتدا توسط مهندسی که برای "صنایع استارک" کار میکرده درست شد و نوعی نانوفن آوری در آن به کار رفته که میتونه فرکانس های مربوط به این موجودات ماورا الطبیعه را شناسایی کنه. دریک عشق فیلم معروف "جن گیر" بود و به همین دلیل اسم آن را جن گیر گذاشت و اولش هم از آن علیه گوست رایدر استفاده کرد که بسیار کارساز واقع شد!

 

7- تفنگ کاپیتان کولد

 تفنگ کاپیتان کولد

كاپیتان كولد از دشمنان درجه یک فلش و رهبر گروه یاغی ها میباشد . نام واقعی اش «لن اسنارت» (Len Snart) است . او یك خلافكار تمام عیار است كه قلبی از طلا دارد. كاپیتان كولد یكی از قدیی ترین دشمنان فلش است كه بیشترین حضور را در كمیك های او داشته و میشه بهش لقب "پیگیر ترین دشمن فلش" رو داد! درسته شاید بشه او را از نظر توانایی و قدرت، كپی «مستر فریز» (از دشمنان كلاسیك بتمن) دانست ولی نشان داده كه از مستر فریز حیله گر تر و خبیث تر است و به خاطر همین هم خبیثی برتر همچون «لكس لوثر» در كمیك Forever Evil باهاش متحد شد. البته لازم به ذكره كه كاپیتان كولد آدم خوبی هم شده و حتی به گروه جاستیس لیگ هم پیوسته ولی دوباره خبیث شده. در سریال فلش و Arrow شاهد چنین حركت هایی از طرف كاپیتان كولد بوده ایم. تفنگ او بر خلاف تصور شما یخ یا چیزی مثل آن شلیک نمیکنه بلکه هر چیزی که بهش بخوره را تا درجه منفی 273 سانتیگراد میرسونه و در این دما هر چیزی از حرکت باز میمونه و واسه همینه میتونه برای مقابله با سریع ترین مرد زنده یعنی فلش موثر باشه!

 

6- تفنگ تاکتی گان

تفنگ تاکتی گان

ابتدا در کمیک های Avengers: The Initiative نوشته دن اسلات با شخصیتی به نام Armory (اسلحه خانه) آشنا شدیم. او کسی بود که میخواست با پرت کردن خودش از روی یک پل، خودکشی ولی یک سلاح فرا زمینی به نام «تاکتی گان» (Tactigon) مداخله کرد و باهاش پیوند خورد. تاکتی گان یک سلاح قدرتمند بیگانه است که میتونه نقطه ضعف هدف خودش را شناسایی کنه و اینطوری تنظیمات و مهمات خودش رو منطبق با نقطه ضعف میکنه تا باعث مرگ هدف بشه! میگن قدرتش به اندازه چکش ثور (میولنیر) هستش و کاملا میتونه مثل یک هوش مصنوعی میزبان خودش رو تسخیر کنه.

 

5- تفنگ فونیکس (ققنوس)

 تفنگ فونیکس

در کمیک مشترک مرد عنکبوتی و ولورین که در اینجا ترجمه شده است، آنها به سفری در طول زمان فرستاده میشوند و به انتهای دنیا میروند. در آنجا ابتدا یک سلاح بسیار ویرانگر به نام "تفنگ ققنوس" را پیدا میکنند که قراره در زمانی در آینده به دست یکی از اعضای ایکس من به نام «وحشی» (Beast) خلق بشه. تفنگ فونیکس میتونه گلوله ای آغشته به نیروی کیهانی فونیکس شلیک کنه که قادره سیاره ای را به طور کامل منهدم کنه! و همینطور کسی که باهاش شلیک میکنه. پس وقتی ولورین ازش استفاده کرد تا دکتر دووم، سیاره زنده را نابود کنه، خودش هم نابود شد ولی نیروی فونیکس دوباره او را احیا کرد.

 

4- تفنگ آرچر

تفنگ آرچر

"تفنگ آرچر" (Archer Rifle) برای اونایی هستش که میخوان جلوی یک کریپتونی رو بگیرن! اولین بار در داستان the World of New Krypton دیدیمش. از خورشید قرمز انرژی میگیره و میتونه علیه کسانی که از نورآفتاب زرد رنگ قدرت میگیرند به کار گرفته بشه. میگن شلیکش میتونه یک کریپتونی مثل سوپرمن را برای نیم ساعت، فانی و آسیب پذیر بکنه! همچنین گفته میشه ازش برای کشتن اونا هم استفاده کرد.

 

3- تفنگ مایسترو

تفنگ مایسترو

«مایسترو» در واقع خود هالکه! یعنی نسخه ای از هالکه در آینده ای احتمالی. او از هوش بروس بنر برخورداره و بدنش هم ترکیبی از هالک سبز و خاکستری است! ولی مشکل اینه که کاملا خبیث و فاسده! ما در دنیای او که در آینده جریان داره میبینیم که تمام قهرمانان مارول در اثر نزاعی هسته ای کشته شده اند و مایسترو بقایای آنان را نیز کشته یا شکست داده و دنیا را هم به ویرانه ای تبدیل کرده. فقط شهری به نام Dystopia باقی مونده که مایسترو با خشونت و بیرحمی تمام در آن حکومت میکند. مایسترو یک سلاح قوی در زرادخانه خود دارد که به دست عضو مخترع مردان ایکس به نام «فورج» برایش ساخته شده و تنها هدفش نیز کشتن هالکه!

 

2- تفنگ خدا کُش بتمن

تفنگ بتمن

بتمن غیر از این‌که با خود قرار گذاشته تا افرادی را که با آن‌ها درگیر است نکشد، قانون دیگری هم برای خود دارد: او در مبارزه‌هایش از سلاح گرم استفاده نمیکند. بروس وین با این‌که از خود قدرتی فرا بشری ندارد، همیشه از به‌کار بردن هرگونه اسلحه‌ی گرم علیه دشمانش امتناع میکند. البته، همیشه این‌گونه نبوده است. رویداد «بحران نهایی» (Final Crisis) نوشته‌ی گرنت موریسون (GrantMorrison) و جِی.جی. جونز (J.G. Jones)، یکی از مواقع انگشت‌شماری بود که بتمن برای متوقف کردن دشمنش دست به سلاح گرم برد. در این داستان، بتمن که به‌خاطر پرتوهای اُمگای (Omega Beams) دارک ساید (Darkseid) نزدیک بود بمیرد، توانست باموفقیت گلوله‌ای رادیونی (Radion) به سمت دشمن قدرتمندش شلیک کند و او را بکشد. در واقع رادیون تنها ماده ای بود که میتونست خدایی مثل «دارک ساید» را بکشد و سلاحی که بتمن ازش برای این کار بهره گرفت نیز به نام "تفنگ خدا کُش» (God Killing Gun) مشهور شد.

 

1- پاک کننده نهایی

التمین نالیفرایر

پاک کننده نهایی (The Ultimate Nullifier) سلاحیه بسیار نیرومند که شبیه به تفنگ میمونه شاید در نگاه اول ابلهانه به نظر بیاد چون تنها کارش اینه که عالم رو پاک کنه! آخه کی میاد همچین چیزی بسازه؟ در هر حال، وقتی «گالاکتوس» برای اولین بار به زمین حمله کرد تا اون رو بخوره (!) ، «واچر» مداخله کرد و به گروه چهار شگفت انگیز گفت که تنها سلاحی که گالاکتوس ازش میترسه، همین سلاحه. بنابراین «هیومن تورچ» رفت دنبالش و پیداش کرد و در نتیجه گالاکتوس هم عقب نشینی کرد. اما یک بار در رویداد "جنگ بینهایت" ازش استفاده شده. یعنی «کوآسار» ازش استفاده کرد تا با Magus بجنگه (Magus 5 تا مکعب کیهانی داشت!) ولی Magus تونست حمله رو خنثی کنه. یک بار هم تو کمیک های چهار شگفت انگیز ازش استفاده شد کل عالم پاک شد ولی دوباره برگشت سر جای خودش. در هر حال تفنگی که بزرگترین تهدید کیهانی دنیای کمیک یعنی گالاکتوس ازش میترسه باید هم که در این رتبه باشه.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمان کمیک بوکی برتر که از سلاح گرم استفاده میکنند!

رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

خفن ترین لحظات پانیشر در دنیای کمیک

10 وسیله و ابزار نیرومند در کمیک های مارول که منشا جادویی دارند!

معرفی 20 سلاح قدرتمند انتقام جویان (THE AVENGERS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

20 عضو برتر گروه محافظان کهکشان

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

معرفی 20 شخصیت جادویی – عرفانی – ماورا الطبیعه در کامیک بوک های مارول!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره "جیمز رودی رودز" ملقب به ماشین جنگی/وار ماشین (WAR MACHINE) بدانید

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره مجازاتگر (PUNISHER) بدانید

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: سیلور سیبل

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ددپول (DEADPOOL) بدانید

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 شخصیت کمیک بوکی که از پانیشر (PUNISHER) تقلید کرده اند

زشت ترین قهرمانان دنیای کمیک!

15 شخصیت کمیک بوکی که وارد روزنامه شدند!

معرفی 20 سلاح قدرتمند انتقام جویان (THE AVENGERS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

P.B.P
#1 P.B.P 1400-06-09 15:09
سلام ممنون از استاد ترابی بابت مقاله
رتبه یک باید فونیکس گان باشه.
s4.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
RobbieRobertson
#2 RobbieRobertson 1400-06-09 15:22
سلام
بسیار مقاله جالبی بود.
دست شما دردنکننه
من خودم با اون تفنگ زنده هل استرام خیلی حال کردم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-06-09 20:06
سلام
ممنون بابت مقاله.
تفنگ های یکی از وسایلی هستند که شخصیت های کمیک بوکی میتونند توی مبارزه استفاده خوبی ازش بکنند. مثلا پانیشر و ددپول و دث استروک که سابقه درخشانی در نگه داشتن تفنگ و استفاده کردن از اون رو دارند خریدار پر و پا قرص تفنگ هستند! در بین موارد این مقاله اوریجین هل استورم برام جالب بود و قطعا وقتی پسر شیطان باشی درگیری های درونی هم داری باهاش. از بین تفنگ ها هم تفنگ پسر جهنمی و نحوه ساختش برای من خیلی جالب بود و ازش خوشم اومد. اما خب در مبارزه شاید "دست راست نابودی" بیشتر به کار هل بوی بیاد. تفنگ یخی مستر فریز هم که وسیله ای هست که قدرت های اون رو نمایان میکنند.
با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1400-06-09 20:43
سلام خیلی ممنون بابت مقاله
تفنگ وسیله که قهرمانان و خبیث ها ازش استفاده می‌کنند
از موارد ۱۶ و ۱۵ و۱۴ بیشتر خوش اومد و البته تفنگ پسر جهنمی به نظر خوش ساخت بود و تفنگ یخی مستر فریز

تشکر
نقل قول کردن
Spider-Damian
#5 Spider-Damian 1400-06-10 08:10
سلام
مقاله جالبی و با ایده نویی بود.
بشدت منتظر قسمت دوم هستم
نقل قول کردن
parsa89
#6 parsa89 1400-06-10 19:26
سلام ۱۶و۱۵و۱۱رومیدون ستم
نقل قول کردن
SPB
#7 SPB 1400-06-11 13:45
سلام آقای ترابی.
ببخشید بابت اسپم.
یک سوال شما تود کدوم کشور ساکن هستید؟
و شغلتون هم مربوط به کمیک هستش؟
نقل قول کردن
s3000
#8 s3000 1400-06-13 00:16
آقای ترابی من یه پیش نهاد راجب یه مقاله دارم یه چند بر تر راجب شخصیتهای روی مخ برین
شخصیتهایی که دشمنان خودشون رو با تیکه انداختن یا نقشه هایی که رگه کمدی ممکنه داشته باشه تا مرز عصبانیت میبرن
مثلا یه دشمن حرفه ایی از اعصبانیت تیکه های اون شخصیت شلیک هایی کنه که خودشم میدونه ممکنه به طرف نخوره
نمیدونم خود اسپایدرمن یا ماسک ( انتشارات دارک هورس ) یا ددپول شاید جزو این شخصیت ها محصوب بشن ولی دوست دارم بدون کدوما رو مخ ترن که دشمنشون رو به مرز عصبانیت و کار های دیوانه وار موقع خشم میبرن
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-06-17 12:12
دوستان بادقت لطفا مقاله را بخوانید . چون احتمال میدم غلط تایپی زیاد داشته باشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-06-17 12:46
سلام
ممنون بابت مقاله.
تفنگ ها و سلاح های گرم موقعیتی برای ساخت اکشن های باحال و جالب هست! (مثل اکشن های فیلم های جان ویک!) بعضی از شخصیت های کمیک بوکی تخصص فوق‌العاده ای توی استفاده از سلاح های گرم دارند و بعضی هم مثل بتمن و اسپایدی خیلی ازش دل خوشی ندارند! (مگه اینکه لازم بشه!) به همین دلیل تفنگ های جالب و قدرتمند زیادی توی دنیای کمیک وجود داره که مطمئناً طرفداران رو به وجد میاره! قسمت اول این مقاله ۱۰ تا از اونا رو توضیح داد اما حالا باید بریم سراغ ۱۰ تای برتر!
تفنگ ویبرانیومی کارایی خوبی داره و قدرتش هم بسیار بالاست اما اینکه گلوله هاش کمیاب هستند و باید اونا رو از میدون جمع کرد غیر قابل هضم هست! درسته که قدرت این تفنگ بالاست اما با چنین مسئله اذیت کننده ای رتبه اش بالاتر از این نمیتونه بالاتر باشه.
تفنگ فونیکس قشنگ به درد ولورین و ددپول میخوره! با اینکه کسی که باهاش شلیک میکنه رو هم میکشه و این ضد حال بزرگی هست اما وقتی با آدم کله شق غیر قابل مردنی مثل ولورین باشه دیگه این چیز ها مهم نیست! مگر اینکه از صفحه روزگار محوش کنید!
ترکیب بتمن و تفنگ مثل وقتی هست که قطب های هم نام آهن ربا بخوان به همدیگه بخورند! خب چنین چیزی غیر ممکنه پس نتیجه میگیریم بتمن هم خیلی دور و بر تفنگ ها نمیچرخه! اما وقتی که با موجود سریش و بسیار قوی مثل دارک ساید رو به رو باشی که سرنوشت کل جهان و مردمش رو تهدید میکنه، دیگه نگه داشتن این قانون سخت میشه! بتمن هم که دید نمیتونه در برابر کسی به این قدرتمندی کاری از پیش ببره تیر خلاص رو بهش میزنه! پس ببینید این چه تفنگی بود که هم بتمن به خاطرش قانونش رو رد کرد هم تونست دارک ساید رو نفله کنه.
اصلا طرف "پاک کننده نهایی" نرید! درسته که این تفنگ قدرت بسیار بسیار عجیبی داره و معلوم نیست کدوم دیوانه ای بخواد کل جهان رو نابود کنه اما تفنگی که قدرت نابودی کل جهان رو داره لیاقت رتبه اول رو نداره؟ تفنگی که موجود مغروری مثل گالاکتوس رو به عقب برونه لیاقت رتبه اول رو نداره؟! دیگه از این قدرتمند تر هم میشه؟ من دیگه حرفی ندارم...
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#11 masiha_87 1400-06-17 13:09
استاد ترابی خسته نباشید! موضوع مقاله خیلی برام جالب بود. البته انتظار داشتم دستگاهی به جز تفنگ کار "پاک کننده ی نهایی" رو انجام بده؛ ولی باز جالب بود. حالا چند تا سوال...
با دخالت واچر، چهار شگفت انگیز توان شکست گالاکتوس رو پیدا کردن؛ ولی این ماجرا مداخله محسوب نمیشه؟ یعنی واچر تعهدش رو شکست؟ اگه این ماجرا مداخله محسوب میشه، عواقبش چی بود؟
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#12 Scarlet Speedster 1400-06-17 16:14
با سلام خدمت استاد ترابی عزیز.
ممنون بابت این مقاله‌ی مفید و تخصصی.
راستش در بین این موارد از همه بیشتر از مواردی خوشم میاد که به جز تفنگ چیزی از خودشون ندارن؛ یعنی شخصیت هایی که تمام توانایی هاشون در تفنگ‌شون جمع شده و اگه اونا رو ازشون بگیری دیگه چیزی در چنته ندارن. به نظرم این‌طوری میشه اون شخصیت رو وابسته به تفنگش دونست. شاید خیلی راحت شکست بخورن ولی در عوض سعی میکنن حالا که تا این حد به تفنگ‌شون متکی هستن، بهترین نسخه از اون تفنگ رو ارائه بدن.
اون دو مورد از دشمنان فلش که در این لیست حضور داشتن هم خیلی نظرم رو جلب کردن. من میرور مستر و کاپیتان کلد رو سمبل اون دوران کلاسیک کمیک های فلش میدونم؛ شاید الان دیگه یکم مضحک به نظر بیان ولی به نظر من خیلی نوستالوژیک و کلاسیک هستن. درسته که دی‌سی از اینجور شخصیت های سرمایی و یخی زیاد داشته، ولی در این بین من کاپیتان کلد و مستر فریز رو بیشتر از همه دوست دارم. لن اسنارت/کاپیتان کولد (که در نسخه های وطنی با لقب "ناخدا سرما" (!) دیده شده) برام یه شخصیت جالب و در عین حال پیچیده داره که بین مرز خوبی و بدی گیر کرده و خودم خیلی دوستش دارم. به نظرم شاید در این چند سال اخیر "ریورس فلش" خودش رو به سطح برترین دشمن فلش ارتقا داده، ولی تا سالها اون به عنوان برترین دشمنش شناخته میشد. تفنگ سرما سازش هم بر خلاف چیزی که تصور میشه یخ تولید نمیکنه و در عوض به هر چیزی که برخورد میکنه، باعث انجمادش میشه. قطعاً فلش در تقابلش با این شخصیت مشکلاتی داره. تفنگ مستر فریز هم تقریباً قابلیت های مشابه‌ای داره...
تفنگ میرور مستر هم به نظرم خیلی جالبه و با یکم تفکر میشه ازش خیلی استفاده های مخربی کرد. بُعد آینه‌ای هم جنون آمیزه و البته برای شخصی که توش گیر کرده و هر لحظه هم ممکنه با شکستن آینه زندگیش به پایان برسه باید خیلی سخت باشه.
تفنگ فونیکس رو هم دوست داشتم و شک نکنید که هر چیزی که یه پسوند فونیکس داشته باشه، چنان قدرت های مخربی داره که نگو و نپرس! و وقتی هم که دست ولورین لجباز و کله شق کمیک ها بیفته، دیگه هیچی مهم نیست... چون ولورین در هر حال کاری که فکر میکنه درسته رو میکنه!
و قطعاً راجع به سلاح هایی که بر دو تهدید بزرگ و قدرتمند مارول و دی‌سی یعنی گالاکتوس و دارک ساید تأثیر دارن حرفی نمیشه زد و کاملاً مشخصه که چرا رتبه های برتر مقاله رو به خودشون اختصاص دادن...!

به نقل از mtm:
دوستان بادقت لطفا مقاله را بخوانید . چون احتمال میدم غلط تایپی زیاد داشته باشه

استاد توی مورد اول نوشتید: «Magus 5 تا مکعب کیهانی داشت» و فکر کنم اینجا باید جای ۵ و Magus عوض بشه.

از باقی موارد لیست هم لذت بردم. سپاس از استاد ترابی عزیز که با این مقاله به معلومات ما اضافه کردند.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#13 AM SM BM SM 1400-06-17 17:04
سلام
ببخشید بابت اسپم ولی خیلی ضروریه!
قسمت ۵ سریال "چه میشد اگر...؟" رو دیدید؟ من الان وسطش هستم اما اتفاق بسیار مهمی افتاد که نتونستم معطل کنم.
بالاخره اولین اشاره مستقیم به عمو بن در mcu!
s4.uupload.ir/.../...
درسته که این برای یک دنیای موازی هست اما باز هم خیلی مهمه که بالاخره اسم عمو بن به عنوان یکی از تراژدی های پیتر اومد!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#14 AM SM BM SM 1400-06-17 17:21
و البته توی این قسمت از سریال "چه میشد اگر...؟" این جملات از "چادویک بوزمن" خیلی معنا داشت.
s4.uupload.ir/.../...

s4.uupload.ir/.../...
یعنی واقعا میشه هضم کرد که خبر نداشت که بعدا قراره فوت کنه؟
تا ابد به یادت هستیم پادشاه واکاندا.
بازم بابت اسپم هایی که دادم خیلی خیلی عذر خواهی میکنم ولی راستش میدونستیم اگر توی مقاله های مربوط و قدیمی این رو میفرستادم کاربران شاید نمیدیدنش و نظر خودشون رو نمی گفتند.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#15 Scarlet Speedster 1400-06-17 17:25
به نقل از masiha_87:
حالا چند تا سوال...
با دخالت واچر، چهار شگفت انگیز توان شکست گالاکتوس رو پیدا کردن؛ ولی این ماجرا مداخله محسوب نمیشه؟ یعنی واچر تعهدش رو شکست؟ اگه این ماجرا مداخله محسوب میشه، عواقبش چی بود؟

سلام
ببخشید که من به جای استاد جواب میدم...
همون‌طور که میدونید نژاد واچر ها برای سالیان سال وجود داشتن و پس از مدتی و در طی اتفاقاتی که میفته، سوگند میخورن که هیچ‌وقت در وقایعی که در حال رخ دادنه دخالت نکنن و اجازه بدن که وقایع همین‌طوری که هست پیش بره و هیچ مداخله‌ای انجام ندن. اما واچر زمین (به نام "یوآتو") خیلی به این سوگند اعتقاد نداره و به نظرش خوبه که اطلاعاتی که داره رو در مواقعی در اختیار زمینی ها قرار بده و از وقوع فجایع جلوگیری کنه. این کمک واچر به چهار شگفت انگیز در راستای جدال با گالاکتوس به وسیله‌ی پاک کننده نهایی هم تا جایی که میدونم اولین مداخله‌ی واچر بود.
حالا این یه خلاصه‌ی کوچیکی بود از این مطلب و به امید اینکه در آینده این مطالب رو به صورت مفصل در مقاله‌ی سایت برای واچر ها بخونیم.
امیدوارم کمکی کرده باشم.
نقل قول کردن
masiha_87
#16 masiha_87 1400-06-17 20:56
به نقل از Scarlet Speedster:
به نقل از masiha_87:
حالا چند تا سوال...
با دخالت واچر، چهار شگفت انگیز توان شکست گالاکتوس رو پیدا کردن؛ ولی این ماجرا مداخله محسوب نمیشه؟ یعنی واچر تعهدش رو شکست؟ اگه این ماجرا مداخله محسوب میشه، عواقبش چی بود؟

سلام
ببخشید که من به جای استاد جواب میدم...
همون‌طور که میدونید نژاد واچر ها برای سالیان سال وجود داشتن و پس از مدتی و در طی اتفاقاتی که میفته، سوگند میخورن که هیچ‌وقت در وقایعی که در حال رخ دادنه دخالت نکنن و اجازه بدن که وقایع همین‌طوری که هست پیش بره و هیچ مداخله‌ای انجام ندن. اما واچر زمین (به نام "یوآتو") خیلی به این سوگند اعتقاد نداره و به نظرش خوبه که اطلاعاتی که داره رو در مواقعی در اختیار زمینی ها قرار بده و از وقوع فجایع جلوگیری کنه. این کمک واچر به چهار شگفت انگیز در راستای جدال با گالاکتوس به وسیله‌ی پاک کننده نهایی هم تا جایی که میدونم اولین مداخله‌ی واچر بود.
حالا این یه خلاصه‌ی کوچیکی بود از این مطلب و به امید اینکه در آینده این مطالب رو به صورت مفصل در مقاله‌ی سایت برای واچر ها بخونیم.
امیدوارم کمکی کرده باشم.

ممنون خیلی عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45