10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

10-تفاوت-سری-مرد-عنکبوتی-شگفت-انگیز-با-دیگر-فیلم-های-اسپایدرمن-اندرو-گارفیلد-امیزینگ-اسپایدرمن-amazing-spiderman

چه خوب یا بد، سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز ساخته «مارک وب» ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

مقدمه: هر سه فرنچایز سینمایی مرد عنکبوتی، چیزی منحصر به فرد را به علاقمندان عرضه داشتند. و ما وقتی شاهد حضور هر سه مرد عنکبوتی در شاهکاری به نام "راهی به خانه نیست" بودیم بار دیگر این ویژگی ها به چشم ما آمد. در این میان سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" و به ویژه بخش دوم آن شاید بیش از هر فیلم دیگری در سالهای اخیر زیر ذره بین و انتقادات هواداران قرار داشته است. با این وجود این سری طرفداران خاص خودش را دارد و به نوعی کالت (cult) تبدیل شده است، به ویژه قسمت نخست آن. این سری درسته که در کل به رگ و ریشه های کمیک بوکی مرد عنکبوتی تا حد زیادی وفادار بود ولی ویژگی هایی نیز داشت که باعث شد متمایز بشه. به خصوص از دیگر فرنچایزهای سینمایی مرد عنکبوتی که میخواهیم در این مقاله به آنها بپردازیم. مقاله زیر را هم حتما بخوانید:

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

سونی، لطفاً "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" را نساز!

آیا مردعنکبوتی شگفت انگیز 3 ساخته خواهد شد؟

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

 

10- آزکورپ پشت همه چیزه!

http://www.spidey.ir/images/img/content/news/spidey-is-back/max-dillon.jpg

سونی به نوعی مجبور بود برای ساختن یک دنیای سینمایی مشترک، نوعی شرکت خبیث مشترک که در همه چیز خبیث دست دارد خلق کند و چه چیزی بهتر از "آزکورپ"؟ این شرکت خبیث که در اینجا معرفی شده و به «نورمن آزبورن» تعلق دارد، در این سری فیلم ها مسئول ناپدید شدن پدر و مادر پیتر پارکر بود و حتی عنکبوتی که پیتر را گزید نیز از آنجا آمده بود. همچنین آزکورپ مسئول خلق شدن ویلن هایی مثل لیزارد، الکترو و حتی تبدیل شدن هری به گرین گابلین بود. البته این ایده که آزکورپ پشت همه چیز باشه قبلا به نوعی در سری کمیک بوک های Ultimate Spider-Man به کار رفته بود (این مقاله را بخوانید). در کارتون تحسین شده The Spectacular Spider-Man نیز شاهد بودیم بسیاری از دشمنان مرد عنکبوتی توسط این شرکت خلق شدند و یا به آن ربط داشتند.

  

9- فلش تامپسون به چیزی فراتر از یک قلدر تبدیل شد

فلش تامپسون (Flash Thompson)

فلش تامپسون یکی از مهم ترین شخصیت های مکمل در داستان های مرد عنکبوتیه که تقریبا در تمامی اقتباس های صورت گرفته از اسپایدرمن حضور داشته. در فیلم "مرد عنکبوتی 1" ساخته سم ریمی او با بازی جو منگلینو دقیقا شبیه به یک آدم قلدر کلیشه ای به تصویر کشیده شد. در دنیای سینمایی مارول نیز او را به شکل یک پسر پولدار لوس دیدیم. ولی در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" قضیه تا حدودی فرق داشت. او با بازی کریس زیلکا ابتدا یک قلدر و زورگو بود که پیتر پارکر را در مدرسه اذیت میکرد. اما به مرور فرق کرد و شخصیتش بهبود یافت. پس از مرگ عمو بن، فلش سعی کرد با پیتر دوست شود. در پایان صحنه ای را دیدیم که فلش را با لباس منقش به مرد عنکبوتی نشان میداد و معلوم بود که طرفدار او شده است. در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" هم فلش حضور یافت ولی صحنه های مربوط به او از نسخه سینمایی حذف شد (عکسی که در بالا مشاهده میکنید مربوط به همین صحنه های حذف شده است).

 

8- پدر و مادر پیتر پارکر

پدر و مادر اسپایدرمن

نه فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی و نه فیلم های تام هالند در MCU به پدر و مادر پیتر پارکر یعنی «ریچارد» و «مری» پارکر اشاره نکردند. ولی سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" این کار را کردند. درست مثل كمیك ها، هر دوی آنها در یك سانحه هوایی كشته شدند. آنها در ابتدای فیلم با پسر 4 ساله خود خداحافظی كرده و او را نزد عمو و زن عویش می سپارند. كاملاً مشخص است كه در قسمت اول و همین طور "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" رازهایی ناگفته درباره والدین پیتر پاركر وجود دارد. به طور مثال اشاراتی شده كه ریچارد پاركر و دكتر «كرت كانرز» تحقیقات مشتركی با هم داشته اند و هر دو برای "آزكورپ" كار میكرده اند. ضمناً پیچش داستانی واقعاً بدی در قسمت دوم رخ داد که طی آن که فهمیدیم دست یافتن پیتر به نیروهای فوق بشری بر خلاف دنیای کمیک، "تصادفی" نبوده. یعنی پدرش به نوعی در این قضیه دست داشته (او DNA خودش را در عنکبوت های خاص و پیوندی شرکت "آزکورپ" وارد کرده بود). بنابراین به جز پسر او یعنی پیتر پارکر، فرد دیگری نمیتونسته به قدرت های فوق بشری دست پیدا کنه! این کاملا بر خلاف ذات مرد عنکبوتی است چون پیتر پارکر اساسا یک آدم معمولی است که تصادفاً قدرت غیر معمولی دست پیدا میکنه. همین پارادوکس پایه شخصیت پردازی محبوب و دوست داشتنی او شده که میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. ولی در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" مشخص شد که از قبل برنامه و نقشه ای در کار بوده که منجر شده به قدرت های فرابشری دست پیدا کنه و این با ذات پیتر پارکر در تضاد بود. همچنین در یکی از صحنه های حذف شده جنجالی این فیلم مشخص شد که پدر پیتر پارکر نمرده بوده! (بروید اینجا). این یعنی اینکه سونی کلا برنامه های زیادی برای شخصیت ریچارد پارکر داشته.

 

7- پیتر پارکر مسئول خلق شدن لیزارد بود

لیزارد مرد عنکبوتی شگفت انگیز

در فیلم های ریمی میتوان گفت که مرد عنکبوتی نقشی در خلق شدن خبیث های داستان نداشت. در واقع شاید او را بتوان به طور غیر مستقیم مسئول تبدیل شدن هری آزبورن به گرین گابلین دوم دانست ولی در نهایت او به شخصیتی قهرمان تبدیل شد، درسته؟ در MCU هم نمیتوان گفت او در خلق شدن والچر یا میستریو نقشی داشت و شاید بتوان گفت تونی استارک مقصر اصلی بود! اما در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1" اگر پیتر پارکر اینقدر مصمم نبود که درباره والدین خودش بدونه، دکتر کرتیس کانرز اون فرمولی که او را به لیزارد تبدیل کرد را خلق نمیکرد. بنابراین این مسئولیت او شد که بره و جلویش را بگیره. در قسمت دوم نیز شاید او به دلیل عدم همکاری با هری آزبورن به نوعی باعث شد به گرین گابلین تبدیل بشه.

 

6- پیتر پارکر مایع تار عنکبوتی را خودش نساخت

مایع تار عنکبوتی

در دنیای کمیک، پیتر پارکر خودش مایع تار عنکبوتی (web fluid) را درست کرد که از آن برای تاب خوردن و اسیر کردن دیگران و کارهای دیگه استفاده میکنه. راستش هیچ کس دقیقا نمیدونه محتویات این مایع چیه! یعنی مارول و نویسندگانش تا به حال دقیقا مواد تشکیل دهنده این مایع یا محلول را شرح نداده اند. یک بار در یکی از کتاب های راهنمای مارول فقط نوشته شد که پیتر پارکر ساعت ها وقت گذاشت در آزمایشگاه دبیرستان خودش و از مولتی پلمیرهای زیادی استفاده کرد تا به این ماده چسبان رسید. البته چند باری هم اشاره شده که عنکبوتی که پیتر رو نیش زده به طور ذاتی نحوه درست کردن این مایع رو به ذهن پیتر منتقل کرده و فقط اوست که میتونه اون رو بسازه. در هر حال پیتر این محلول رو میریزه داخل کارتریج و با خودش تو کمربندش حمل میکنه و داخل تار اندازش قرار میده و شلیک میکنه بیرون. هواداران خوشحال شدند وقتی فهمیدند اندرو گارفیلد قراره در سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دارای وب شوتر باشه ولی در کمال تعجب او خودش مایع تار عنکبوتی را نساخت و این آزکورپ بود که از طریق همان عنکبوتی های دچار تغییرات ژنتیکی شده ، آن را ساخت (البته شاید بشه گفت که پیتر آن را به نوعی مهندسی معکوس کرد) به نظر میرسه سازندگان برای واقعی تر شدن آن دست به این تغییر زده بودند ولی این سئوال مطرح میشه که پس از سفارش هایی که پیتر برای خرید محصول biocable از آزکورپ میده، این شرکت چرا بهش مشکوک نمیشه که او خود مرد عنکبوتیه؟!

  

5- اندرو گارفیلد صدایش را زیر ماسک اسپایدرمن تغییر میدهد

جالبه که در سری فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی کسی از طریق صدا به هویت مخفی اسپایدرمن پی نبرد زیرا توبی مگوآیر صدایش را تغییر نمیداد. حتی والچر در "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" به کمک تشخیص صدای پیتر پارکر تونست بفهمه او همان مرد عنکبوتیه. ولی اندرو گارفیلد تنها اسپایدرمن دنیای سینماست که صدایش را تغییر داد (در دنیای انیمیشن هم یادمون میاد که «نیل پاتریک هریس» در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی جدید" وقتی پیتر پارکر ماسک اسپایدرمن را بر صورت میزد، صدایش را تغییر میداد تا متمایز بشه). البته این تغییر صدا به اندازه تغییر صدایی که بازیگران بروس وین در زیر ماسک بتمن، برجسته نیست ولی اندرو سعی میکرد زیر ماسک اسپایدرمن ، لهجه نیویورکی این شخصیت را تا حد اغراق آمیزی افزایش بده. ضمن اینکه او سعی میکنه اسپایدرمنش خیلی انرژیک، پرتحرک تر و دارای اعتماد به نفس بیشتری نسبت به پیتر پارکر باشد تا از این نظر نیز بین آنها تمایز ایجاد شود.

  

4- اسپایدرمن اولش یک قهرمان نبود

اسپایدرمن اولش یک قهرمان نبود

درسته که ما نحوه به دست آوردن قدرت های فوق بشری تام هالند در MCU را ندیدیم ولی او و توبی مگوآیر در کل مردان عنکبوتی مثبت تری نسبت به مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد به شمار میان. البته مرد عنکبوتیِ تام هالند نیز پس از مرگ زن عمو می ، دارک و تلخ شد ولی سریع به خودش آمد ولی در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1" شاهد بودیم که پیتر پارکر پس از مرگ عمو بن به یک وجلنتی یا پارتیزان انتقام جو تبدیل شد و در به در به دنبال یافتن قاتل عمویش بود. باز هم این مساله در واقعی تر کردن شخصیت این نسخه از مرد عنکبوتی کمک کرد زیرا واقعا کسی با تجربه چنین تلخی و تراژدی بزرگی نمیتونه سریعا به یک قهرمان تبدیل بشه و به کمک مردم شهر بره. ضمن اینکه در "راهی به خانه نیست" نیز بارها اشاره شد که او پس از «مرگ گوئن استیسی» حتی بیش از قبل دارک و تلخ شده!

  

3- از دست دادن تراژیک معشوقه

https://www.spidey.ir/images/img/content/amazing-spiderman2-review/death-of-gwen.jpg

این مورد رو میتوان یکی از تفاوت های اصلی بین سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با کل فیلم های ابرقهرمانی دانست زیرا دست کم در بیش از 80 درصد آنها ابرقهرمان موفق میشه عشقش رو نجات بده و باهاش زندگی خوبی رو شروع کنه. ولی این اتفاق در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" رخ نداد و در حرکتی جسورانه شاهد جان دادن عشق پیتر در آغوشش بودیم. درسته که این لحظه اقتباسی مستقیم از داستان جاودانه و تاریخی "مرگ گوئن استیسی" در دنیای کمیک اقتباس شده بود ولی باز هم با توجه به محبوبیت بی حد و حصر زوج اندرو و اما استون تصمیمی جسورانه به حساب میاد. خوشبختانه اندرو با نجات دادن جان ام جی در "راهی به خانه نیست" تا حد زیادی از زیر بار فشار عذاب وجدانی که در این قضیه داشت خلاصی یافت.

  

2- یک زن عمو می متفاوت

سلی فیلد

هر دوی مریسا تومی و رزمری هریس سعی کردند همان زن عمو می ای  باشند که هواداران در مجموع انتظار دارند. یعنی یک شخصیت مادرگونه و دلسوز که از برادر زاده همسر مرحومش حمایت میکند. نقش آفرینی سالی فیلد هم در این نقش در سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" همین بود ولی این جنبه را هم نشان میداد که او نیز به پیتر و حمایت او نیاز دارد. در واقع، دیگر زن عمو ها انگار راحت تر مرگ عمو بن را فراموش کردند و باهاش کنار اومدن ولی زن عمو میِ سالی فیلد اینطور نبود. او مشخصا عصبی تر بود زیرا مرگ شوهرش خیلی روی او تاثیر گذاشته بود و به همین دلیل بیشتر نگران پیتر بود و بیشتر باهاش جر و بحث میکرد.

 

1- سبک مبارزه متفاوت

سبک مبارزه  مرد عنکبوتی

نوعی بی‌نظمی، آشفتگی و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن در ضربات و مبارزات مرد عنکبوتی در سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به چشم می‌خورد كه خیلی جالب است. او مدام ورجه وورجه می‌كرد، حركات آكروباتیك انجام می‌داد، مرتباً قابلیت تارافكنی‌اش (webbing) را به‌كار می‌گرفت و گاهی اوقات از تمام اعضای بدنش برای ضربه زدن استفاده می‌كرد و خلاصه اینكه تماشاچی هرگز نمی‌توانست ضربات بعدی او را حدس بزند. اسپایدرمن در داستان‌های كمیك‌ بوکی اش همواره بدین شكل مبارزه كرده است به ویژه در كمیك های اولیه‌اش تا بیانگر بی تجربه‌گی و شور و شور شوق نوجوانانه او باشد. در حالی كه در فیلم‌های سم ریمی این‌طور نبود و اسپایدرمن خیلی اوقات درست مثل «سوپرمن» یا «بتمن» به «دكتر اختاپوس» یا «مرد شنی» نزدیك می‌شد و بهشان مشت می‌زد!!! مرد عنکبوتیِ تام هالند درسته که تا حد خوبی به این نوع سبک متنوع در مبارزه نزدیک شده است ولی همچنان به گرد پای مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد نمیرسد.

 

خب نظر شما چیست؟ به نظر شما چه تفاوت های دیگری بین سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" و دیگر فیلم های اسپایدرمن وجود دارد؟

 

مهدی ترابی مهربانی

با بهره گیری از مقاله سایت SR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط با این مقاله:

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 ایستراگ برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

سونی، لطفاً "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" را نساز!

آیا مردعنکبوتی شگفت انگیز 3 ساخته خواهد شد؟

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 سرنوشت احتمالی برای مردان عنکبوتی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد پس از فیلم "راهی به خانه نیست"!

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

مقایسه فیلم و كمیك‌ "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز"

پایان واقعي مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 فاش شد!

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

10 تفاوت مرد عنکبوتی در دنیای سینما با دنیای کمیک

جزئیات جدید از فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" و "شش خبیث"

طرح های بکار گرفته نشده در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

چرا «مری جین» از "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد؟ (خطر فاش شدن داستان)

صحنه های حذف شده از سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" + لینک دانلود مستقیم

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

صحنه های حذف شده «مری جین» در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لينك دانلود

سونی چه بلایی سر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" آورده؟

تصاویری جدید از «مری جین» در "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

عكس های منتشر نشده از پشت صحنه فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Lincoln
#1 Lincoln 1400-12-16 08:04
خیلی ممنون بابت مقاله اقای ترابی مقاله جالبی بود.
فقط ببخشید یه سوالی دارم کسی میشه بگه که آکوامن سال چند خلق شد ممنون.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-12-16 08:41
سلام
ممنون بابت مقاله.
سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با یک تناقض از جنس پیتر پارکر رو به رو شد. خیلی ها از این فیلم ها بیشتر خوششون میومد و بعضی ها از تغییراتی که این سری در مرد عنکبوتی به وجود آورد خوششون نیومده و این سری رو جزو ضعیف ترین فیلم های اسپایدی قرار میدن. به هر حال شما جز هر دسته باشید، باید قبول کنید که این سری طرفداران خاص خودش رو داره و یک سری ویژگی های مثبت متمایز با دیگر فیلم های مرد عنکبوتی داشت؛ مثل بخش رومانتیک داستان. اما تفاوت این سری با سایر فیلم های مرد عنکبوتی به این موضوع ختم نمیشه.
خدا بگم این سونی رو چیکار کنه! دقیقا مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ از جایی ضربه خورد، که سونی خواست خیر سرش دنیای سینمایی و یونیورس تشکیل بده! دقیقا از همونجا بود که دست برد توی فیلم و کلی چیز تغییر داد و همه چیز رو خراب و آشفته کرد و اومد و آزکورپ رو کرد خبیث پشت همهٔ اینا. دقیقا از همینجا بود که مشکلات مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ شروع شد. جایی که سونی طمع کرد.
این قضیهٔ پدر و مادر پیتر پارکر اتفاقا از نقاط ضعف این سری بود. یعنی سونی میخواست یک چیز جدید رو که قبلا کسی ندیده بود رو نشون بده، اما اینجا واقعا خراب کرد. اصلا هیچ وقت موضوع پدر و مادر پیتر یکی از بخش های جذاب کمیک های اسپایدی نبوده و بهتر بود به فراموشی سپرده میشد و اینقدر درگیرش نمیشد. متاسفانه این موضوع منجر به همون پیچش بسیار بد که طبق اون مرد عنکبوتی شدن پیتر اتفاقی نبود، شد.
دربارهٔ مورد ۴، راستش به نظرم بعضی وقت ها، احساس میشد که سونی در جو "شوالیه تاریکی" و فیلم های نولان بود و تا حدی سعی کرد فیلم های اسپایدی رو دارک کنه. درحالی که این کار خیلی درست نبود و بهتر بود به جای اینکه سونی از بقیه تقلید کنه، بره از فیلم های موفقی که قبلا داشته، یعنی سه گانهٔ ریمی استفاده میکرد. البته این رو بگم که من با دارک تر شدن پیتر پارکر در اوایل داستان مشکلی نداشتم و به نظرم جالب بود ولی شاید تا حدی زیاده روی شد و بهتر بود پیتر بیشتر از اینکه دنبال انتقام باشه، احساس پشیمانی میکرد. سبک مبارزات اندرو گارفیلد در این سری خیلی باحال بود. یعنی همون آشفتگی و جنب و جوشی رو داشت که از مبارزات اسپایدرمن سراغ داریم و باید اینطور باشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-12-16 08:45
به نقل از Lincoln:

فقط ببخشید یه سوالی دارم کسی میشه بگه که آکوامن سال چند خلق شد ممنون.

دوست عزیز مقالات سایت رو خوب بخون تا اسپم های واقعا بی ربط ندی
b2n.ir/q29071
نقل قول کردن
fnS
#4 fnS 1400-12-16 09:33
سلام. مقاله خیلی خوبی بود من که لذت بردم. دستتون درد نکنه.
به نظر من کلاً سونی خیلی خیلی به اسپایدی اندرو گارفیلد جفا کرد. با اون فیلم‌نامه‌های ناجور و عجیب غریب! واقعاً حق اندرو و اما استون خیلی بیشتر از این بود. اندرو گارفیلد پتانسیل عالی داشت، بازی با احساسی داشت و همونطور که در مقاله اومده سبک مبارزاتی‌اش رو دست نداشت. از شیمی بی نظیرش با اما استون هم که دیگه نگم! واقعاً به نظرم سونی پتانسیل های این سری فیلم رو خراب کرد. همیشه بابت این موضوع افسوس میخورم.
تمام نکات مقاله هم کاملاً درست بودند. متشکرم.
نقل قول کردن
Ahmadlalami
#5 Ahmadlalami 1400-12-16 11:14
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز بابت این مقاله زیبا. اندرو گارفیلد اسپایدرمن محبوب منه و من سری امیزینگ رو خیلی دوست دارم بر خلاف خیلیا که از این سری دل خوشی ندارن. به نظرم اندرو خیلی خوب تونست پیتر پارکر کمیک رو دربیاره اون شادابی و تیکه انداختنای اسپایدی رو به زیبایی به سینما اضافه کرد. کاش سونی قدر اندرو رو میدونست و بهتر باهاش رفتار میکرد و ای کاش یه فیلم دیگه هم بهش بدن تا سه گانش رو کامل کنه.
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-12-16 13:31
سلام خیلی ممنون بابت ترجمه مقاله
راستش فیلم های مرد عنکبوتی شگفت با این که متفاوت بود ولی اصلا نتونست اونجور که باید و شاید پتانسیل شخصیت استفاده درست کنه و تا حدی سیع می‌کرد مثل دارکنایت باشه ضمن اینکه گوئن استیسی پتانسیل بالایی داشت ولی متاسفانه از پتانسیل درست استفاده نشد راستش من خیلی به قضیه تغییر صدا دقت نکرده بودم
پدر و مادر پیتر بر خلاف پدر و مادر بروس وین آنچنان مهم به حساب نمیومدن توی کمیک تا جایی که ما میدونیم معلوم نشد آیا آنها جاسوس هستن یا نه و از طرف دیگه من ۵ درصد احتمال میدم بازگشت پدر پیتر شاید از کمیک التیمت برداشته شده باشه یعنی پدر پیتر توی کلون بود که حالا شاید هری اونو فرستاده بود البته بگم احتمال و خیلی بعید با اون آشفتگی سونی بهرحال من ترجیح میداد توی فیلم آدم های معمولی باشن گه کشته شدن
این که همه چیز به آزکورپ ربط پیدا کرد هم زیاد جال نبود آدم احساس می‌کرد یک نواخت
راستش منطقی بود که پیتر اولش یه قهرمان کامل نبود ولی بعد رشد پیدا کرد و قهرمان کاملی تبدیل شد ولی خداییش لباسش آدم اذیت می‌کرد

خسته نباشید
نقل قول کردن
D.SCORPION
#7 D.SCORPION 1400-12-16 13:50
با سلام و تشکر از استاد ترابی عزیز برای نوشتن این مقاله
من خودم شخصا عاشق مرد عنکبوتی اندرو گارفیلدم و خیلی باهاش حال میکنم امیدوارم سونی با ساختن درست ادامه مجموعه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز این جفایی که در حق اندرو گارفیلد انجام داد رو جبران کنه
به نظرم خیلی خیلی باحال و عالی میشه اگه سونی کم کم اسپایدرورسشو بسازه نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
Billy Batson
#8 Billy Batson 1400-12-16 14:07
سلام. مقاله خیلی خوب بود. دستتون درد نکنه.
راستش من همیشه اندرو گارفیلد رو به توبی مگوایر ترجیح دادم. درسته که توبی اولین مرد عنکبوتی سینما بود، اما من با دنیای اندرو گارفیلد ارتباط بیشتری برقرار کردم. به دلیل شماره های ۱، ۲، ۳ و ۵. ولی سونی مثل همیشه گند زد به فیلم های شخصیت های مهم کمیک بوکی. ولی توی راهی به خانه نیست کاملا به حق ـش رسید و برای همینه که طرفداران، خواستار ساخت فیلم سوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز هستن. به نظرم اینکه پدر پیتر از قبل میخواسته اون، به قدرت های فوق بشری دست پیدا کنه. همونطور که در دنیای کمیک یا سری فیلم های سم ریمی دیدیم، گزیده شدن پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیو اکتیو یک امر کاملا "اتفاقی" هست و همینه که این اتفاق رو جذاب میکنه. مورد ۹ هم خیلی حیف شد که اون صحنه حذف شد. دوست داشتم ببینمش.
ضمن اینکه مرد عنکبوتی توبی مگوایر توی برهه ای مغرور شد و مثلا توی مبارزه ـش با مرد شنی، گفت: "مثل اینکه خبر نداری، این طرفا کلانتر منم!" اما اندرو گارفیلد هیچوقت اینطور نشد.
نقل قول کردن
Amir ko
#9 Amir ko 1400-12-16 15:22
سلام ، مقاله مثل همیشه عالی بود با تشکر از استاد ترابی .
خب سری فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز پتانسیل بالایی برای شاهکار شدن داشت و قسمت اول هم خوب بود ولی متاسفانه انگار سونی از فیلم مرد عنکبوتی ۳ سم ریمی درس نگرفته بود و با دخالت های بیجاش توی فیلم دوم و بخاطر دنیا سازی همه چیز رو خراب کرد با اینکه قسمت دوم می‌تونست عالی باشه.
اما خوشبختانه مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد در فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست بازگشت قدرتمندی داشت و این اسپایدرمن به حقش رسید و اون بازگشت انقدر خوب بود که طرفدار ها خواهان‌ ساخت قسمت سوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز شدن،
و در حال حاضر هم بهترین زمان برای ساخت فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۳ هستش و سونی میتونه دنیای سينمایش رو گسترش بده و اگر این اتفاق بی افته میتونیم شاهد نبرد مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد با امثال ونوم تام هاردی باشیم
(البته اگه سونی خوب کار کنه و فیلم هایی مثل ونوم ۲ تحویلمون نده!)
در کل خوشحالم که این مرد عنکبوتی به حق واقعیش تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست رسید و هم اینکه امیدوارم سونی ادامه سری فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو بسازه و ما در کنار مرد عنکبوتی تام هالند شاهد این باشیم که سری فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم ادامه پیدا بکنه.
نقل قول کردن
RETEPILA
#10 RETEPILA 1400-12-16 18:38
ممنون از آقای ترابی
با توجه به درخشان بودن مرد عنکبوتی 1و2، همه انتظار زیادی از مرد عنکبوتی 3 داشتیم اما خب با دخالت های شخص آوی آراد و مدیران سونی متاسفانه با فیلم ناامیدکننده ای مواجه شدیم(هرچند سم ریمی انصافا تلاش قابل توجهی کرد) و در نتیجه سم ریمی میخواست مرد عنکبوتی 4 رو با هدف بدست آوردن مجدد دل همه به این مجموعه بسازه که در نهایت با دخالتهای دوباره سونی این پروژه به ثمر ننشست و شاهد ریبوت مرد عنکبوتی شگفت انگیز بودیم.
مجموعه ای که از اول خب نمیتونست دوباره تم های اصلی ای که در سه گانه شاهد بودیم به تصویر بکشه و ایده های جدیدی رو آزمایش کرد مثل پدر و مادر پیتر پارکر یا پرداخت به کاراکترهای دیده نشده
ولی به هرحال فیلم اول ساخته شد و تونست موفقیت خوبی رو تجربه کنه اما متاسفانه یا خوشبختانه همون سال فیلم انتقام جویان هم اکران شده بود که همه میدونیم رسما جریان سینما با این فیلم عوض شد و در نتیجه سونی هم به فکر دنیاسازی خودش با مرد عنکبوتی افتاد
هرچند شخصا از این ایده استقبال میکنم چون مرد عنکبوتی علاوه بر شخصیت پردازی منحصر به فرد خود، شخصیت های مکمل و دشمنان عالی زیادی داره و با توجه به حجم زیاد داستانهای خوبی که هست میشه واقعا یه اسپایدرمن یونیورس درست کرد(مثل همین کاری که مت ریوز میخواد با بتمن انجام بده)
ولی سونی نمیدونست که رمز موفقیت انتقام جویان چه در فروش چه در نظر منتقدین فقط کنار هم قرار دادن ابرقهرمانان نبوده بلکه داستان قوی و مهمتر از اون صبر زیادی میطلبه اینکه بیای با حوصله کاراکترها رو معرفی و شخصیت پردازی بهشون تزریق کنی ولی سونی مثل باقی استودیوهای هالیوودی میخواست ره 100 ساله رو یه شبه بره(به کجا چنین شتابان!) و متاسفانه این مجموعه هم به پایان خودش رسید(ولی هنوز سونی درس نگرفته با توجه به فیلم های مرتبط با دشمنان اسپایدی)
یه نکته که خیلی مهم و در این دوگانه عالی بود بازی بازیگران از قبیل اندرو و اما استونه که فارغ از شخصیت پردازی خوبی که داشتند و همچنین شیمی جذاب بینشون، تونستن خود را با این کاراکترها وفق بدن
اندرو که همه میدونیم چقدر مرد عنکبوتی رو دوست داره و واقعا برای این نقش خیلی زحمت کشید و شخصا با اختلاف کمی نسبت به تام و توبی بهترین اسپایدرمن میدونمش
و یه چیزی هم که نباید فراموش کرد اینه که تام و توبی زیرنظر عوامل خوبی بودن و تونستن در راستای فیلمهای خوبشون بازی خودشونو به راحتی انجام بدن ولی اندرو اینطوری نبود و این شانس رو هیچوقت نداشت
البته این را هم در آخر بگم که قصد زیر سوال بردن توبی یا تام رو ندارم و کار هردو عالیه ولی همه چی رو باید باهم در نظر گرفت
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#11 AM SM BM SM 1400-12-16 20:00
به نقل از D.SCORPION:
به نظرم خیلی خیلی باحال و عالی میشه اگه سونی کم کم اسپایدرورسشو بسازه نظر شما چیه؟

اگر منظورتون از اسپایدر ورس سونی، ساخت فیلم هایی بر اساس ابرشروران دنیای اسپایدرمن یعنی ونوم و موربیوس و کریون و ایناست، من میگم نه! ای کاش سونی از این کار دست بکشه. اما میدونم که نمیکشه.سونی وقتی دست از کار میکشه که فیلم ها شکست تجاری داشته باشند(همونطور که وقتی که مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ انتظاراتش رو در فروش برآورده نکرد، برنامه هاش برای اسپین آف هاش و دنباله هاش به هم ریخت). نمره و کیفیت فیلم ها براش مهم نیست، تا وقتی ونوم و ونوم ۲ اینقدر فروش عالی رو تجربه میکنند، دیگه کیفیت فیلم مهم نیست، سونی بازهم همون شیوه رو بازیافت میکنه و شاید باید منتظر فیلم های به مراتب بدتر هم باشیم. اما این طرز فکر واقعا احمقانه است. فیلم های ونوم فروش بالایی داشتند، چون این شخصیت از محبوبیت بالایی حتی در بین کسانی که کمیک بوک نخوندن برخورداره، اما آخه کی موربیوس و کریون رو میشناسه؟ برای همین شما مثلا در تریلر های موربیوس میبینید که این فیلم به زور سعی داره که به مخاطب بفهمونه این فیلم به فیلم های اسپایدرمن مربوطه تا اینطوری مشتری برای خودش جمع کنه. اگر فیلم موربیوس کیفیت خوبی نداشته باشه و نمرات پایینی بگیره (که احتمالش هم کم نیست) امیدوارم فیلم از نظر فروش با کله بخوره زمین!
اما اگر منظورتون از اسپایدر ورس، ساخت فیلم هایی بر اساس توبی، اندرو و تام هست، نمیدونم راستش. تا وقتی که داستان خوبی هست و میشه ازشون استفاده کرد، چرا که نه؛ اما میترسم این محبوبیت ها و فروش های زیاد باعث بشه که این موضوع هم شورشو در بیارند. اگر میتونند از این فرصت برای داستان های خوب استفاده کنند که هیچی، اما اگر میخوان یه فیلم بسازند که همینطور الکی توبی و اندرو رو توش زورچپونی کنند، نه، همون بهتر که این فیلم ساخته نشه.
نقل قول کردن
s.p.i
#12 s.p.i 1400-12-16 20:41
یکی دیگه از تفاوتش اخلاقیات هست میشه گفت تام هالند و توبی خجالتی بودن ولی اندرو نبود
و البته فضای فیلماش دارک بود محیطی که توش بود دارک بود
نقل قول کردن
s.p.i
#13 s.p.i 1400-12-16 21:05
یکی از تفاوت هاش به نظرم این که اندرو کمتر شوخی می‌کرد و البته تنش بیشتری بین پیتر و عموش شاهد بودیم (مثل کمیک های التیمت البته ما عمو بن دنیای mcu ندیدیم )
پیتر به لطف پدرش تبدیل به یه آدم استثنا تبدیل شده بود یعنی فقط تنها کسی که میتونست اون قدرت هارو داشته باشه پیتر بود
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1400-12-16 21:34
به نقل از s.p.i:
یکی از تفاوت هاش به نظرم این که اندرو کمتر شوخی می‌کرد و البته تنش بیشتری بین پیتر و عموش شاهد بودیم (مثل کمیک های التیمت البته ما عمو بن دنیای mcu ندیدیم )
پیتر به لطف پدرش تبدیل به یه آدم استثنا تبدیل شده بود یعنی فقط تنها کسی که میتونست اون قدرت هارو داشته باشه پیتر بود

اشتباهه. مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد در مبارزه با دشمنانش شوخ طبع بود‌. رجوع شود به صحنه های نبرد با لیزارد و الکترو و ...
با گرین‌گابلین هم اونقدر شوکه شده بود و اونقدر جدی بود قضیه که جای شوخی باقی نمیموند
نقل قول کردن
s.p.i
#15 s.p.i 1400-12-16 21:58
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
یکی از تفاوت هاش به نظرم این که اندرو کمتر شوخی می‌کرد و البته تنش بیشتری بین پیتر و عموش شاهد بودیم (مثل کمیک های التیمت البته ما عمو بن دنیای mcu ندیدیم )
پیتر به لطف پدرش تبدیل به یه آدم استثنا تبدیل شده بود یعنی فقط تنها کسی که میتونست اون قدرت هارو داشته باشه پیتر بود

اشتباهه. مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد در مبارزه با دشمنانش شوخ طبع بود‌. رجوع شود به صحنه های نبرد با لیزارد و الکترو و ...
با گرین‌گابلین هم اونقدر شوکه شده بود و اونقدر جدی بود قضیه که جای شوخی باقی نمیموند


بله بله درسته اشتباه شد یادم اومد با الکترو شوخی هایی کرده بود
نقل قول کردن
Lincoln
#16 Lincoln 1400-12-16 22:35
به نقل از mtm:
به نقل از Lincoln:

فقط ببخشید یه سوالی دارم کسی میشه بگه که آکوامن سال چند خلق شد ممنون.

دوست عزیز مقالات سایت رو خوب بخون تا اسپم های واقعا بی ربط ندی
b2n.ir/q29071

سلام ببخشید نمی خواستم اینجوری فقط میخواستم سوال بپرسم معذرت میخوام
نقل قول کردن
BlueCrown4
#17 BlueCrown4 1400-12-17 08:58
ممنون بابت مقاله
ولی مورد 7 به نظرم تا حدود زیادی قابل بحثه چرا که هری آزبورن (گرین گابلین دوم که در متن هم اشاره شد) یه جورایی این حرف رو رد میکنه.
و مثال آشکارترش هم ونوم توفرگریس هست که در مردعنکبوتی 3 کاملا به طور مستقیم تحت تاثیر مردعکبوتی تبدیل به ویلن شد.(پیتر شغل و فرد موردعلاقش رو ازش گرفت و در نهایت هم در کلیسا سیمبیوت از پیتر کنده شد و مستقیما همون سیمبیوت ریخت روی ادی.
حتی به نظرم پیتر در ایجاد ونوم مردعنکبوتی 3 بیشتر از لیزارد شگفت انگیز نقش داره.
نقل قول کردن
BlueCrown4
#18 BlueCrown4 1400-12-18 09:51
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از D.SCORPION:
به نظرم خیلی خیلی باحال و عالی میشه اگه سونی کم کم اسپایدرورسشو بسازه نظر شما چیه؟

اگر منظورتون از اسپایدر ورس سونی، ساخت فیلم هایی بر اساس ابرشروران دنیای اسپایدرمن یعنی ونوم و موربیوس و کریون و ایناست، من میگم نه! ای کاش سونی از این کار دست بکشه. اما میدونم که نمیکشه.سونی وقتی دست از کار میکشه که فیلم ها شکست تجاری داشته باشند(همونطور که وقتی که مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ انتظاراتش رو در فروش برآورده نکرد، برنامه هاش برای اسپین آف هاش و دنباله هاش به هم ریخت). نمره و کیفیت فیلم ها براش مهم نیست، تا وقتی ونوم و ونوم ۲ اینقدر فروش عالی رو تجربه میکنند، دیگه کیفیت فیلم مهم نیست، سونی بازهم همون شیوه رو بازیافت میکنه و شاید باید منتظر فیلم های به مراتب بدتر هم باشیم. اما این طرز فکر واقعا احمقانه است. فیلم های ونوم فروش بالایی داشتند، چون این شخصیت از محبوبیت بالایی حتی در بین کسانی که کمیک بوک نخوندن برخورداره، اما آخه کی موربیوس و کریون رو میشناسه؟ برای همین شما مثلا در تریلر های موربیوس میبینید که این فیلم به زور سعی داره که به مخاطب بفهمونه این فیلم به فیلم های اسپایدرمن مربوطه تا اینطوری مشتری برای خودش جمع کنه. اگر فیلم موربیوس کیفیت خوبی نداشته باشه و نمرات پایینی بگیره (که احتمالش هم کم نیست) امیدوارم فیلم از نظر فروش با کله بخوره زمین!
اما اگر منظورتون از اسپایدر ورس، ساخت فیلم هایی بر اساس توبی، اندرو و تام هست، نمیدونم راستش. تا وقتی که داستان خوبی هست و میشه ازشون استفاده کرد، چرا که نه؛ اما میترسم این محبوبیت ها و فروش های زیاد باعث بشه که این موضوع هم شورشو در بیارند. اگر میتونند از این فرصت برای داستان های خوب استفاده کنند که هیچی، اما اگر میخوان یه فیلم بسازند که همینطور الکی توبی و اندرو رو توش زورچپونی کنند، نه، همون بهتر که این فیلم ساخته نشه.

به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از D.SCORPION:
به نظرم خیلی خیلی باحال و عالی میشه اگه سونی کم کم اسپایدرورسشو بسازه نظر شما چیه؟

اگر منظورتون از اسپایدر ورس سونی، ساخت فیلم هایی بر اساس ابرشروران دنیای اسپایدرمن یعنی ونوم و موربیوس و کریون و ایناست، من میگم نه! ای کاش سونی از این کار دست بکشه. اما میدونم که نمیکشه.سونی وقتی دست از کار میکشه که فیلم ها شکست تجاری داشته باشند(همونطور که وقتی که مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ انتظاراتش رو در فروش برآورده نکرد، برنامه هاش برای اسپین آف هاش و دنباله هاش به هم ریخت). نمره و کیفیت فیلم ها براش مهم نیست، تا وقتی ونوم و ونوم ۲ اینقدر فروش عالی رو تجربه میکنند، دیگه کیفیت فیلم مهم نیست، سونی بازهم همون شیوه رو بازیافت میکنه و شاید باید منتظر فیلم های به مراتب بدتر هم باشیم. اما این طرز فکر واقعا احمقانه است. فیلم های ونوم فروش بالایی داشتند، چون این شخصیت از محبوبیت بالایی حتی در بین کسانی که کمیک بوک نخوندن برخورداره، اما آخه کی موربیوس و کریون رو میشناسه؟ برای همین شما مثلا در تریلر های موربیوس میبینید که این فیلم به زور سعی داره که به مخاطب بفهمونه این فیلم به فیلم های اسپایدرمن مربوطه تا اینطوری مشتری برای خودش جمع کنه. اگر فیلم موربیوس کیفیت خوبی نداشته باشه و نمرات پایینی بگیره (که احتمالش هم کم نیست) امیدوارم فیلم از نظر فروش با کله بخوره زمین!
اما اگر منظورتون از اسپایدر ورس، ساخت فیلم هایی بر اساس توبی، اندرو و تام هست، نمیدونم راستش. تا وقتی که داستان خوبی هست و میشه ازشون استفاده کرد، چرا که نه؛ اما میترسم این محبوبیت ها و فروش های زیاد باعث بشه که این موضوع هم شورشو در بیارند. اگر میتونند از این فرصت برای داستان های خوب استفاده کنند که هیچی، اما اگر میخوان یه فیلم بسازند که همینطور الکی توبی و اندرو رو توش زورچپونی کنند، نه، همون بهتر که این فیلم ساخته نشه.

خیلی موافقم باهات ولی حالا من برخلاف اکثر دوستان معتقدم فیلم موربیوس احتمالا فیلم خوبی از آب درمیاد . (اگرچه این تریلر سومش کمی ناامید کننده بود چون انگار هیچ صحنه خاص دیگه ای نداشتن و همون قبلیا را گذاشته بودند. نه موزیک مناسبی روی تریلر بود و نه هیجان خاصی داشت)
اگرچه به نظرم وقتی فروش نزدیک 500 تایی ونوم را با 1800 تایی نووی هوم مقایسه کنیم میفهمیم که خود ونوم 2 یک شکست بوده از لحاظ فروش!
نقل قول کردن
Pbenjya
#19 Pbenjya 1400-12-20 00:13
به نقل از RETEPILA:
ممنون از آقای ترابی
با توجه به درخشان بودن مرد عنکبوتی 1و2، همه انتظار زیادی از مرد عنکبوتی 3 داشتیم اما خب با دخالت های شخص آوی آراد و مدیران سونی متاسفانه با فیلم ناامیدکننده ای مواجه شدیم(هرچند سم ریمی انصافا تلاش قابل توجهی کرد) و در نتیجه سم ریمی میخواست مرد عنکبوتی 4 رو با هدف بدست آوردن مجدد دل همه به این مجموعه بسازه که در نهایت با دخالتهای دوباره سونی این پروژه به ثمر ننشست و شاهد ریبوت مرد عنکبوتی شگفت انگیز بودیم.
مجموعه ای که از اول خب نمیتونست دوباره تم های اصلی ای که در سه گانه شاهد بودیم به تصویر بکشه و ایده های جدیدی رو آزمایش کرد مثل پدر و مادر پیتر پارکر یا پرداخت به کاراکترهای دیده نشده
ولی به هرحال فیلم اول ساخته شد و تونست موفقیت خوبی رو تجربه کنه اما متاسفانه یا خوشبختانه همون سال فیلم انتقام جویان هم اکران شده بود که همه میدونیم رسما جریان سینما با این فیلم عوض شد و در نتیجه سونی هم به فکر دنیاسازی خودش با مرد عنکبوتی افتاد
هرچند شخصا از این ایده استقبال میکنم چون مرد عنکبوتی علاوه بر شخصیت پردازی منحصر به فرد خود، شخصیت های مکمل و دشمنان عالی زیادی داره و با توجه به حجم زیاد داستانهای خوبی که هست میشه واقعا یه اسپایدرمن یونیورس درست کرد(مثل همین کاری که مت ریوز میخواد با بتمن انجام بده)
ولی سونی نمیدونست که رمز موفقیت انتقام جویان چه در فروش چه در نظر منتقدین فقط کنار هم قرار دادن ابرقهرمانان نبوده بلکه داستان قوی و مهمتر از اون صبر زیادی میطلبه اینکه بیای با حوصله کاراکترها رو معرفی و شخصیت پردازی بهشون تزریق کنی ولی سونی مثل باقی استودیوهای هالیوودی میخواست ره 100 ساله رو یه شبه بره(به کجا چنین شتابان!) و متاسفانه این مجموعه هم به پایان خودش رسید(ولی هنوز سونی درس نگرفته با توجه به فیلم های مرتبط با دشمنان اسپایدی)
یه نکته که خیلی مهم و در این دوگانه عالی بود بازی بازیگران از قبیل اندرو و اما استونه که فارغ از شخصیت پردازی خوبی که داشتند و همچنین شیمی جذاب بینشون، تونستن خود را با این کاراکترها وفق بدن
اندرو که همه میدونیم چقدر مرد عنکبوتی رو دوست داره و واقعا برای این نقش خیلی زحمت کشید و شخصا با اختلاف کمی نسبت به تام و توبی بهترین اسپایدرمن میدونمش
و یه چیزی هم که نباید فراموش کرد اینه که تام و توبی زیرنظر عوامل خوبی بودن و تونستن در راستای فیلمهای خوبشون بازی خودشونو به راحتی انجام بدن ولی اندرو اینطوری نبود و این شانس رو هیچوقت نداشت
البته این را هم در آخر بگم که قصد زیر سوال بردن توبی یا تام رو ندارم و کار هردو عالیه ولی همه چی رو باید باهم در نظر گرفت


واقعا هم شما درست میگی سونی برای این اسپایدرمن واقعا اشتباه کرد داستانش میتونست خیلی بهتر باشه قسمت دوم
هعی قسمت چهارممون رو گرفتن نداشتن دلمون رو به امیزینگ دو هم خوش کنیم اونم خراب کردن به هر حال الان مارول داره به خوبی دنیای مرد عنکبوتی خودش رو میسازه و به نظرم تو این کار هم تا اینجا خوب بوده و الان هم که پیتر عین کمیک ها شده و بهترین فرصته که جای توبی مگوایر و اندرو گارفیلد رو واقعا به نحو احسن پر کنه
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#20 The Spectacular Burmun 1402-06-19 08:47
خیلی ممنون از مقاله ای که نوشتید.
واقعا دور از ذهنه ولی این سری خودش یه کالت حساب میشه(همون موقعی که ساخته شد طرفداران زیادی پیدا کرد نسبت به فیلم های دیگه)ولی ربط دادن همه چیز به آزکورپ و بنظرم مرگ گوئن به دست هری تو قسمت دوم بدترین ضربه هارو زدن(هرچند ایرادات زیادی داشت.تعدد تم،ضعف در ویلن های فیلم،پیچشی که داستان فیلم رو خراب کرد،هری آزبورن،تلف شدن کاراکتر های متفاوت)و بااینحال زمانی که ساخته شد اونم بعد از نارضایتی های پشت مردعنکبوتی ۳ تونست طرفداران اسپایدی رو دوباره زنده کنه.
متاسفانه هرگز امیدی ندارم که قسمت سوم ساخته بشه(با اینکه قلبا اندرو رو دوست دارم و دلم برای این دو گانه پر پر میزنه و قسمت دوم رو بدترین فیلم اسپایدی نمیدونم)ولی قسمت سوم باید داستانک های قسمت های قبلی خودشو تموم کنه.خب،دوباره ماجرای پدر و مادر پیتر و DNA پیتر رو داریم،هری آزبورن که ضعفش از الکترو بیشتر بود،و نشون دادن خبیث های متفاوت برای جمع آوری شش خبیث،اتفاقات اندرو بعد از شاهکار نو وی هوم،زنده شدن گوئن و ... میترسم سربلند بیرون نیاد.اگر سونی خیلی دلش میخواد دنباله ای بر اساسش بسازه،دست به فیلمای پیشین نزنه(همینجوری هم طرفدارا سال های زیادی انتظار کشیدن)و تمرکزش رو روی اسپایدر ورس خودش بذاره(مثل سه گانه ونوم و مایلز یا کریون و بعد از اون شش خبیث) و اونا رو بهتر از قبل کنه.رایت انیمیشنی هم که پخ پخ شد رفت وگرنه الان Spectacular رو میساخت.
نقل قول کردن
Haj Peter
#21 Haj Peter 1402-06-19 09:12
بعضی از این تفاوت ها خیلی خوب بود، کلا این سری پتانسیل بالایی داشت ولی خوب خراب شد همه چیز...
نقل قول کردن
Vibranium Man
#22 Vibranium Man 1402-06-19 12:01
به نقل از The Spectacular Burmun:
رایت انیمیشنی هم که پخ پخ شد رفت وگرنه الان Spectacular رو میساخت.

حالا خوبه دیزنی spider-man : freshman year رو میسازه.
با این کانسپت آرت های منتشر شده
( اینجا : spidey.ir/.../... )
که خیلی شبیه کمیک هان حدس می زنم خیلی خوب بشه!
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#23 The Spectacular Burmun 1402-06-19 12:50
به نقل از Vibranium Man:
به نقل از The Spectacular Burmun:
رایت انیمیشنی هم که پخ پخ شد رفت وگرنه الان Spectacular رو میساخت.

حالا خوبه دیزنی spider-man : freshman year رو میسازه.
با این کانسپت آرت های منتشر شده
( اینجا : spidey.ir/.../... )
که خیلی شبیه کمیک هان حدس می زنم خیلی خوب بشه!

ببینیم چی میشه.هرچند که اندازه Spectacular نمیشه(شایدم شد ;-) )
نقل قول کردن
Mohammad2077
#24 Mohammad2077 1402-06-19 13:52
سلام آقای ترابی، ببخشید اسپم میکنم، میخواستم بپرسم سایت اسپایدی قرار هست کمیک اسپایدرمن برتر که امسال منتشر میشه رو ترجمه کنه؟ چون برای این کمیک خیلی هایپ دارم.
ممنون از زحماتتون
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1402-06-19 14:19
به نقل از Mohammad2077:
سلام آقای ترابی، ببخشید اسپم میکنم، میخواستم بپرسم سایت اسپایدی قرار هست کمیک اسپایدرمن برتر که امسال منتشر میشه رو ترجمه کنه؟ چون برای این کمیک خیلی هایپ دارم.
ممنون از زحماتتون

نه برنامه ای نداریم
از مردعنکبوتی برتر به قدر کافی ترجمه شده تو سایت
ضمن اینکه اون کمیک هم چیز خاصی نیست اصلا. یه کمیک تک قسمتیه که به مناسبت دهمین سالگرد این شخصیت میاد. همین.
نقل قول کردن
Joel miller
#26 Joel miller 1402-06-19 15:21
سلام ممنونم از مقاله شما جناب ترابی من لباس اندرو و تام رو بیشتر میپسندم
نقل قول کردن
Joel miller
#27 Joel miller 1402-06-19 15:22
ببخشید نظرمو جا به جا فرستادم :sad:
نقل قول کردن
Ahoora
#28 Ahoora 1402-06-19 15:54
مردعنکبوتی مارک وب از نظر میزان دارک بودن داستان یه مرحله دیگه بود:
میتونست جلوی دزدی رو بگیره که عمو بن رو در نهایت کشت
غیرمستقیم باعث شد استادش به هیولا تبدیل بشه
باعث کشته شدن پدر دوست دخترش شد
به آخرین وصیت پدر در حال مرگ عمل نکرد
میتونست با دادن خونش جون دوست بچگیش رو نجات بده و نداد
باعث شد چاره ای برای دوستش باقی نمونه تا کاری رو بکنه که نباید
و معشوقه اش رو به کشتن داد.
نقل قول کردن
AMERETAT83
#29 AMERETAT83 1402-06-19 15:58
شاید خیلی نظر پرطرفداری نباشه ولی واقعا اسپایدرمن مورد علاقه‌ی من اندرو گارفیلده
جدای از اینکه این بشر خیلی خوب به نقش نشسته تغییرات داستانی خیلی جذابی هم داشت که به نظرم خیلی شخصیتش رو ارتقا دادن
از سمتی اخلاقیاتش به پیتر پارکر کمیک هم نزدیک تر بود
چون اگر دقت کنید مثلا اسپایدرمن تام هالند بیشتر براش اتفاقای خنده دار میوفته تا خودش طنز بریزه
یا اسپایدرمن توبی مگوایر که اکثر مواقع جدی بود
ولی پیتر پارکر اندرو گارفیلد خودش لحظات طنز خودش رو بوجود می‌آورد حتی در بدترین شرایط که به شخصه به نظرم جذاب‌ترش کرده بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45