10 نسخه عجیب و غریب از ویژن (Vision) در دنیای کمیک !

این مقاله به مناسبت پخش سریال "واندا ویژن" بار دیگر در صفحه اصلی سایت قرار میگیرد ...

مقدمه: خب این روزها و طی این چند سال، آن قدر در دنیای کمیک‌های مارول، قهرمانان و گروه‌های ابرقهرمانی مختلف و جدیدی در حال توسعه قرار دارند که واقعا پیگیری و دنبال کردن تمامی آن‌ها کار مشکلیه. اما با این وجود وقتی صحبت از قهرمانان کلاسیک مارول می‌شه، ماجرا خیلی فرق می‌کنه. قهرمانان کلاسیکی که سنگ‌بنای این روزهای مارول را گذاشتند و هیچ‌گاه از کانون توجهات خارج نخواهند شد. خب یکی از همین قهرمانان کلاسیک، ویژن است که همون‌طور که اینجا هم اشاره شد اندرویدی است که ابتدا شرور بود و به دست اولترون خلق شد. البته که خب به این هم پرداختیم که او نهایتا به سوی رستگاری و خودآگاهی گام نهاد و توانست از زیر یوغ اولترون خارج شود.

اما خب همون‌طور که دیگه باید دونسته باشین، در مولتیورس مارول چندین و چند نسخه از یک شخصیت وجود داره و خب ویژن هم از این قاعده مستثنی نیست؛ اما خب باتوجه به این که پای دنیاهای موازی قراره به MCU باز بشه و خب میدونیم که سریال واندا-ویژن و فیلم "دکتر استرنج 2"نقش اصلی این ماجرا رو به عهده دارن، تصمیم گرفتیم تا ورژن‌های مختلف ویژن در دنیای کمیک رو اینجا و به طور رسمی براتون معرفی کنیم؛ خدا رو چه دیدید؟ شاید یه روزی به بهانه‌ی دنیاهای موازی در MCU هم که شده چشممون به جمال این دوستان باز بشه!...

 

10- مِین فِرِیم    (Mainframe)

10- مِین فریم    (Mainframe)

خب اولین ورژنی از ویژن که در این مقاله باهاش آشنا خواهیم شد کسی نیست جز "مِین فریم"! البته جاداره همین اول کاری اشاره کنم که دو نسخه از این شخصیت در دنیای کمیک وجود داره که موردی که ما قراره در این مقاله روی آن تمرکز کنیم، مین‌فریمِ دنیای شماره 691 مارول است. در این دنیا مین‌فریم نسخه‌ی آینده‌ی ویژن است که در آن به سیستمی به نام مین فریم تکامل یافته است و کل سیاره را کنترل میکند. او نگهبان سیستمی موسوم به سپر کاپیتان آمریکا نیر هست و جسمش در سیاره نپتون نگهداری میشود!

 

9- ویژنِ دنیای ایکس

ویژنِ دنیای ایکس

"دنیای ایکس " (Earth X) نام داستان و کمیک معروفی است که چند سال پیش توسط طراح برجسته «الکس راس» برای مارول خلق شد و در آن آینده ای را میبینیم که هر کسی دارای نیروی فوق بشری است (به خاطر یک ویروس).   ویژن در این دنیا پس از طی یک سری حوادث تراژیک تونست خودش رو پیدا کنه و حتی بعنوان یک رهبر هم بهش نگاه بشه! خب ماجرا از این قراره که در این دنیا،   مرد جذب‌کننده توانسته بود هوش اولترون رو روی خودش بارگذاری کنه و به یک ابرشرور خطرناک تبدیل بشه. در نبرد با انتقام‌جویان او توانست با پشتوانه بر این قدرت ویرانگرش حتی اسکارلت ویچ را هم بکشد و از بین ببرد! همین امر باعث شد تا ویژن به سیم آخر زده و او را از بین ببرد ( ویژن برای این منظور نوعی ویروس کامپیوتری را در او بارگذاری کرد). او بعدا رهبر گروه Iron Avengers شد که توسط تونی استارک تشکیل شده بود.

 

8- ویژن دنیای شماره 10101

 ویژن دنیای شماره 10101 

این ویژن به نسخه Exiles هم معروفه چون در سری کمیک بوک های Exiles او را دیدیم. او یکی از نسخه‌های خیلی خطرناک، بی رحم ، شرور و سادیستی از ویژن بود. این ویژن عضو تیم سلاح ایکس (Weapon X) بود و تنها به انجام دادن ماموریت های وحشیانه این تیم فکر میکرد و اونقدر مغرور بود که اعتقاد داشته هیچ حمله ای نمیتونه شکستش بده! تا اینکه توسط ربات هایی موسوم به Nimrod Sentinels آسیب دید و در نهایت توسط شخصیتی به نام King Hyperion تکه تکه شد!

 

7- ویژن در دنیای MC2

 ویژن در دنیای MC2

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «مِی دِی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخونید). ویژن در این دنیا ویژن یکی از تنها اعضای باقی مانده از اونجرز اُریجینال بود. او مشاور رئیس جمهور آمریکا بود و به نسل جدید انتقام جویان به نام A-Next پیوست که اعضایش اکثرا از بچه های اونجرهای قدیمی تشکیل شده بودند.

 

6- آنتی- ویژن

آنتی- ویژن

در یکی از داستان های  کلاسیک اونجرز شاهد بودیم که یک نسخه خبیث از «شوالیه سیاه»  (Black Knight) به نام «پراکتر»  (Proctor) از یک دنیای موازی به دنیای اصلی مارول آمد و با خودش یک نسخه خبیث از ویژن از دنیای شماره 932 آورد تا از اونجرز جاسوسی کنه. پراکتر در حقیقت  ویژن دنیای اصلی را اسیر و ویژن دنیای شماره 932 را جایگزین او کرد تا به اونجرز نفوذ کنه . این نسخه خبیث از ویژن به آنتی-ویژن معروف شده. اما در نهایت ویژن اصلی تونست خودش را آزاد کنه و آنتی – ویژن هم زندانی شد.

 

5- ویژن در داستان "آخرین انتقام جویان"

ویژن در داستان "آخرین انتقام جویان"

سال 1995 مارول کمیک بوکی دو قسمتی به نام "داستان آخرین انتقام جویان" منتشر کرد که در آینده و دنیای موازی به نام دنیای شماره 9511 جریان داشت. در این دنیا ویژن و همسرش اسکارلت ویچ دو پسر دارند و اسکارلت ویچ به طور اتفاقی در نبردی بین ویژن و کوئیک سیلور کشته شد و باعث شد تا ویژن بازنشسته بشه ولی او حاضر شد در نبرد نهایی بین اعضای باقی مانده اونجرز و دو خبیث بزرگ به نام های اولترون و کانگ فاتح شرکت کنه.

 

4- ویژن زامبی‌

4- ویژن زامبی‌

در کمیک های "زامبی های مارول" (که اینجا و اینجا تو سایت ترجمه شده اند) با دنیایی دیگر آشنا میشویم كه توسط "چهار شگفت انگیز التمیت" مورد كاوش قرار میگیرد. در اين دنیا (دنیای شماره 2149)، نسخه زامبی شده شخصیت های مارول حكومت و از گوشت عده معدودی كه باقی مانده اند تغذیه میکنند. بر خلاف خیلی از داستان های زامبی در این كمیك شاهد هستیم كه ابرقهرمانان مارول حتی پس از زامبی شدن هوش و شعور خود را حفظ كرده اند ولی مجبورند تسلیم میل درونی خود برای خوردن دیگران شوند! جالبه كه بدونید «رابرت كركمن» (نابغه دنیا كمیك و خالق كمیك های "واکینگ دد" ) دو سری اول از این كمیك را نوشت. در هر حال در این سری ویژن تخریب شده و قطعاتش به عنوان اسباب مخابراتی توسط کینگ پین مورد استفاده قرار میگیرند! جالبه که او هنوز هم عاشق نسخه زامبی شده اسکارلت ویچ است!

 

3- ویژن دنیای مانگایی

 ویژن دنیای مانگایی

دنیای شماره 2301 مارول دنیای مانگایی  (Marvel Mangaverse) نام داره و همانطور که مشخصه ویژگی های سبک مانگا در داستان ها و ظاهر شخصیت های مارول در آن رعایت شده است. ویژن در این دنیا از اعضای اونجرز است. شخصیت پردازی و قدرت هایش شباهت دارند به ویژن در دنیای اصلی ولی ظاهرش بسیار متفاوت است چون بسیار کوچک تر و روباتیک تر است. در سری دوم کمیک های اونجرز مانگایی او و دو تن دیگر از اعضای اونجرز به نام های کاپیتان آمریکا و هاکای به دست دکتر دوومِ این دنیا کشته شدند.

  

2- ویژن دنیای 2099

 ویژن دنیای 2099

در دهه 90 میلادی مارول کمیک های جالبی چاپ میکرد به نام 2099 که در آینده اتفاق می افتادند. اولین و مهم ترین و ماندگارترین شخصیت های سال 2099 کسی نیست جز «میگل اُهارا» ملقب به مرد عنکبوتی 2099 (ما اینجا کمیک های او را ترجمه کرده ایم). برای آشنایی با دنیای شماره 2099 پیشنهاد میکنیم این مقاله و این مقاله را بخوانید. در این دنیا ویژن یک زن جوان است که قابلیت های دیدن آینده را دارد و به طور مخفیانه ای از قدرت های خودش برای یافتن تهدیدات زمین استفاده میکند و در اختیار ایرون من 2099 قرار میدهد که عضو گروه انتقام جویان شرکت "الکمکس" است.

  

1- ویژن در دنیای Ultimate

در دنیای کمیک های التمیت (Ultimate) ما سه نسخه از ویژن داشته ایم. اولین آنها یک خانم ربات بود که به ایکس من و اونجرز هشدار میده بلعنده دنیاها داره میاد!

ویژن التمیت

او گفت که 100 سال پیش به زمین آمد تا این هشدار رو بده ولی سقوط کرد و آسیب دید ولی سپس توسط دولت آمریکا تعمیر شد تا به اونجرز (که در این دنیا ، Ultimates   نامیده میشوند) کمک کند.

نسخه دوم ویژن در دنیای  Ultimate، ویژن II نام دارد که به دست هنک پیم ساخته شد زیرا سعی داشت آن را به عنوان جایگزین ابرسربازها به نیک فیوری بفروشد (این ربات در واقع نسخه ارتقا یافته ربات اولترون بود که پیم قبلا رویش کار میکرد).

این ربات ها بعدا برای شکست دادن گروه خبیث The liberators مورد استفاده قرار گرفتند.

رابرت میچل

نسخه سوم ویژن در واقع شخصیتی به نام رابرت میچل بود که یک جوان سیاه پوست نابغه بود که مورد استخدام شیلد درآمد و بهش قدرت های فوق بشری داده شد.

 

خب امیدوارم از مقاله لذت برده باشین، حالا وقتشه نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارین...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی ویژن (VISION) بدانید

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

5 لباس جالبی كه ویژن (VISION) در كمیك های مارول بر تن كرده!

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

10 ابرقهرمان مارول که صاحب فرزند هستند

معرفي ويژن

 75 لحظه ماندگار مارول: «اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری میوتانت ها را میگیرد

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد مورچه ای (اَنت من) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

 75 لحظه ماندگار مارول: وقتي ويژن اشك ميريزد

معرفي اسكارلت ويچ

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ironspider
#1 ironspider 1399-03-18 15:16
دستتون درد نکنه آقای هنجنی مقاله خیلی جالبی بود
نقل قول کردن
behrad_spidey
#2 behrad_spidey 1399-03-18 15:40
مقالهی جالبی بود خوشم اومد. من واقعا منتظر سریال واندا ویژن هستم
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-03-18 15:52
مرسی اقای هنجنی مقاله عالی بود
به شخصه از مقاله های نسخه های عجیب و غزیب خیلی خوشم میاد و اطلاعات مارو در مورد شخصیت های بسیار بالا میبره
این مقاله هم من رو خیلی برای دیدن سریال واتدا ویژن هایپ کرد
ممنونم از شما اقای هنجنی ;-)
نقل قول کردن
naymor
#4 naymor 1399-03-18 16:21
یه مقاله توپ و مفید دیگه از استاد هنجنی!

واقعا تو امثال این مقاله‌ها ما میفهمیم که دنیای مارول چه قدر فکر شده و پیچیدس که یه شخصیت میتونه ده تا نسخه موازی داشته باشه و هر کدوم قوس شخصیتی و جذابیت خاص خودشونو داشته باشن.
خیلی عالی بود.



راستی استاد ترابی خیلی شرمنده هستم بابت اسپم، میخواستم یه سوال ازتون بپرسم: می‌گم یه مدته خیلی دلمون برای استاد فقیه گرامی و اقای رضایی تنگ شده، آیا در اینده ای نزدیک ازشون مقالا ای خواهیم خواند؟
و اینکه آیا عمو مختار قراره برگردن به سایت(با توجه به کامنت اخیرشون)؟
نقل قول کردن
A comic fan
#5 A comic fan 1399-03-18 16:23
این مقاله نشون میده چقدر مالتیورس مارول غنی و پر از پتانسیل هست برعکس مولیتیورس داغون دیسی که معلوم نیست کی به کیه همشم مربوط به بتمنو و سوپرمنه،خب چکار کنن بدبختا به‌جز این دوتا شخصیت خوب دیگه‌ای ندارن که :-* :D
نقل قول کردن
Matingh
#6 Matingh 1399-03-18 16:25
سلام.
ممنون چه مقاله ی خوبی آقای هنجنی گزینه ی ۱ و ویژن زامبی دیگه خیلی عجیب بودن :lol:
نقل قول کردن
amir6754
#7 amir6754 1399-03-18 16:29
مقاله عالی ای بود، فقط ویژن زامبی :-)
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#8 SPIDERBAT 1399-03-18 16:30
سلام استاد هنجنی مقاله عالی بود خیلی ازتون ممنونم
نمیدونم من اینطور احساس میکنم یا واقعا همینطور است اما ویژن با اینکه داستان های زیادی دارد و در داستان های زیادی حضور داشته است اما نمیدانم چرا بازم احساس میکنم که ساکت است و خیلی نمی درخشد.
بازم ازتون ممنونم استاد هنجنی.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
Night King
#9 Night King 1399-03-18 16:38
از جناب هنجنی (استاد هنجنی) عزیز سپاسگزارم بابت نگارش این مقاله جذاب.
کلا ویژن شخصیتیه که بواسطه‌ی پیچیدگی‌های روانشناسانش برام خیلی جذابه و به شخصه عاشق رانی هستم که استاد تام کینگ براش نوشت.
در ام‌سی‌یو هم داشت تازه داستانش جا می‌افتاد با واندا که خب دار فانی رو وداع گفت؛ برا همین امیدوارم حالا که فرصتش در سریال پیش اومده، نهایت استفاده رو ازش ببرن و از این پتانسیل استفاده کنند.
راستش من استنباطم بر اینه که سریال وانداویژن و کلا سریال‌های mcu می‌تونه از آثار سینماییش هم زیباتر و شاخص‌تر باشه! آن‌هم به این دلیل که در سریال بستر وسیع‌تری پیرامون شخصیت‌پردازی وجود داره و طی چندین اپیزود می‌شه به بهترین حالت ممکن به هدف داستانی رسید.
اتفاقی که فکر میکنم برای باقی سریال ها هم خواهد افتاد خصوصا سریالهایی که قراره تازه شخصیتی رو معرفی کنند.
نقل قول کردن
marc-spector
#10 marc-spector 1399-03-18 16:56
این مقاله‌ی باحالی بود استاد هنجنی دمتون گرم!
من با ویژن زامبی خیلی حال کردم.
امیدوارم سریالش بترکونه
نقل قول کردن
marc-spector
#11 marc-spector 1399-03-18 17:07
به نقل از naymor:
یه مقاله توپ و مفید دیگه از استاد هنجنی!

واقعا تو امثال این مقاله‌ها ما میفهمیم که دنیای مارول چه قدر فکر شده و پیچیدس که یه شخصیت میتونه ده تا نسخه موازی داشته باشه و هر کدوم قوس شخصیتی و جذابیت خاص خودشونو داشته باشن.
خیلی عالی بود.



راستی استاد ترابی خیلی شرمنده هستم بابت اسپم، میخواستم یه سوال ازتون بپرسم: می‌گم یه مدته خیلی دلمون برای استاد فقیه گرامی و اقای رضایی تنگ شده، آیا در اینده ای نزدیک ازشون مقالا ای خواهیم خواند؟
و اینکه آیا عمو مختار قراره برگردن به سایت(با توجه به کامنت اخیرشون)؟


البته پایه‌ی حرف شما درسته ولی باید به این نکته توجه کنید که با وجود تمام تفاوت‌های سطحی، اما نسخه‌های مختلف از یک شخصیت در دنیایهای موازی، دارای یک عمق شخصیتس واحدی هستن، حالا اینجا مجالش نیست به بقیه شخصیت‌ها استفاده کنم ولی درمورد همین ویژن، میشه،علاقه‌اش به واندا رو گفت، که حتی در حالت زامبی هم به عشقش پایداره.
حرفم اینه که اگر قرار بود نسخه های مختلف یک شخصیت کلا با هم تفاوت داشته باشند که دیگر اطلاق اسم یک شخصیت به اونها بی معنی می‌شد...

امیدوارم منظور رو رسونده باشم.
نقل قول کردن
Night King
#12 Night King 1399-03-18 17:10
11#:
ببخشید من جواب می‌دم؛ ولی فکر می‌کنم منظور دوستمون این بود که هر کدوم از نسخه های موازی این کاراکترها، ظرافت شخصیتی خودشونو دارن، و الا که خب فکر میکنم خیلی بدیهی باشه که تمامی نسخ یک کاراکتر ویژگی‌های واحدی در عمق خودشون دارن...
نقل قول کردن
Mr stark
#13 Mr stark 1399-03-18 17:34
مقاله بسیار جالبی بود.
ولی ایده مولتیورس ایده جالبی است چون نویسنده نسخه های متفاوتی از شخصیت ها را رو می کند و حتی بعضی از اتفاقات را دستکاری می کند که این امکان را به خواننده می دهد اگر از یک شخصیت دنیای اصلی مارول خسته شد کمیک آن شخصیت را در دنیاهای دیگر مثل دنیای التمیت را دنبال کند.
نقل قول کردن
lego marvel stan
#14 lego marvel stan 1399-03-18 19:54
سلام به همگی.
بنده عضو جدید سایت هستم و خواستم سلامی بکنم خدمت اعضای محترم سایت. امیدوارم بتونم برای سایت مفید باشم.
مقاله ی عالی بود استاد هنجنی، خیلی به اطلاعاتم در مورد ویژن اضافه شد. فکر کنم اینطور که بوش میاد، سایت برنامه های زیادی برای سریال واندا_ویژن داره(البته فکر کنم). در هر صورت امیدوارم واندا_ویژن بتونه انتظاراتمون درموردش برطرف کنه.
نقل قول کردن
naymor
#15 naymor 1399-03-18 20:30
به نقل از marc-spector:
به نقل از naymor:
یه مقاله توپ و مفید دیگه از استاد هنجنی!

واقعا تو امثال این مقاله‌ها ما میفهمیم که دنیای مارول چه قدر فکر شده و پیچیدس که یه شخصیت میتونه ده تا نسخه موازی داشته باشه و هر کدوم قوس شخصیتی و جذابیت خاص خودشونو داشته باشن.
خیلی عالی بود.



راستی استاد ترابی خیلی شرمنده هستم بابت اسپم، میخواستم یه سوال ازتون بپرسم: می‌گم یه مدته خیلی دلمون برای استاد فقیه گرامی و اقای رضایی تنگ شده، آیا در اینده ای نزدیک ازشون مقالا ای خواهیم خواند؟
و اینکه آیا عمو مختار قراره برگردن به سایت(با توجه به کامنت اخیرشون)؟


البته پایه‌ی حرف شما درسته ولی باید به این نکته توجه کنید که با وجود تمام تفاوت‌های سطحی، اما نسخه‌های مختلف از یک شخصیت در دنیایهای موازی، دارای یک عمق شخصیتس واحدی هستن، حالا اینجا مجالش نیست به بقیه شخصیت‌ها استفاده کنم ولی درمورد همین ویژن، میشه،علاقه‌اش به واندا رو گفت، که حتی در حالت زامبی هم به عشقش پایداره.
حرفم اینه که اگر قرار بود نسخه های مختلف یک شخصیت کلا با هم تفاوت داشته باشند که دیگر اطلاق اسم یک شخصیت به اونها بی معنی می‌شد...

امیدوارم منظور رو رسونده باشم.


دیگه اقای night king جواب رو دادن...
نقل قول کردن
Marvel spidey
#16 Marvel spidey 1399-03-18 21:10
به نقل از lego marvel stan:
سلام به همگی.
بنده عضو جدید سایت هستم و خواستم سلامی بکنم خدمت اعضای محترم سایت. امیدوارم بتونم برای سایت مفید باشم.
مقاله ی عالی بود استاد هنجنی، خیلی به اطلاعاتم در مورد ویژن اضافه شد. فکر کنم اینطور که بوش میاد، سایت برنامه های زیادی برای سریال واندا_ویژن داره(البته فکر کنم). در هر صورت امیدوارم واندا_ویژن بتونه انتظاراتمون درموردش برطرف کنه.

خوش آمدی
نقل قول کردن
lego marvel stan
#17 lego marvel stan 1399-03-18 21:59
سلام به همگی.
بنده عضو جدید سایت هستم و خواستم سلامی بکنم خدمت اعضای محترم سایت. امیدوارم بتونم برای سایت مفید باشم.
مقاله ی عالی بود استاد هنجنی، خیلی به اطلاعاتم در مورد ویژن اضافه شد. فکر کنم اینطور که بوش میاد، سایت برنامه های زیادی برای سریال واندا_ویژن داره(البته فکر کنم). در هر صورت امیدوارم واندا_ویژن بتونه انتظاراتمون درموردش برطرف کنه.
خوش آمدی

ممنون :-)
نقل قول کردن
hassan91
#18 hassan91 1399-03-19 18:10
با تشکر بابت این مقاله
یه سوالی برام پیش اومد که ممنون میشم یکی پاسخ بده.کمیک هایی که در دنیاهای مختلف جریان دارن و شخصیت‌های متفاوتی از نسخه اصلی وجود دارن کدوم کمیک‌ها هستن؟ آیا این کمیکها عنواین به خصوصی دارن؟
خیلی واسم سوال شد چرا که دنیاهای موازی زیادی وجود داره.
نقل قول کردن
Captain-Parsa
#19 Captain-Parsa 1399-03-20 13:36
با سلام. من یکی از کاربران جدید سایتم و واقعا از این مقاله لذت بردم و تشکر میکنم از اقای هنجنی بابت این دست به قلم زیبا
امیدوارم که برای این سایت مفید باشم...
نقل قول کردن
Captain_rogers
#20 Captain_rogers 1399-10-27 14:46
ولی بنظرم باید یک نسخه از ویژن در دنیای اصلی مارول "616" میساختن که یک جورایی نسخه اینده و ارتقا یافته خودش باشه ولی شرور شده باشه بنظرم خیلی باحال میشد :D البته یک جورایی میشد مثل انتی ویژن
به هر حال من فقط از نسخه mc2 و دنیای ایکس خوشم اومد.
(ممنون بابت این مقاله عالی.)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#21 AM SM BM SM 1399-10-27 15:51
ممنون بابت مقاله
من مولتی ورس و دنیاهای موازی رو خیلی دوست دارم و خوشبختانه هم سایت اسپایدی سنگ تموم گذاشته.
به نقل از A comic fan:
این مقاله نشون میده چقدر مالتیورس مارول غنی و پر از پتانسیل هست برعکس مولیتیورس داغون دیسی که معلوم نیست کی به کیه همشم مربوط به بتمنو و سوپرمنه،خب چکار کنن بدبختا به‌جز این دوتا شخصیت خوب دیگه‌ای ندارن که :-* :D

google.com/.../...
و
google.com/.../...
صرفا جهت اطلاع :-*
البته موافقم که شخیت های درجه یک دی سی خیلی زیاد نیستند اما فقط بتمن و سوپرمن هم نیستند. به هر حال توی هر قضیه ای نباید یک طرفه به قاضی رفت. :-*
باز هم ممنون بابت مقاله :-)
نقل قول کردن
Mahan, Memari
#22 Mahan, Memari 1399-10-29 09:45
سلام این پست بسیار عالی بود مخصوصا شماره ی 2
نقل قول کردن
Mahan, Memari
#23 Mahan, Memari 1399-10-29 09:45
سلام این پست بسیار عالی بود مخصوصا شماره ی 2
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید