20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

حتی بزرگترین طراحان و نویسندگان دنیای کمیک هم گاهی نتوانسته اند ایده های خود را به مرحله چاپ برسانند....

مقدمه: باید بدانید که برخی از برترین داستان کمیک بوکی هرگز اجازه روایت شدن را پیدا نکرده اند. در واقع بارها اتفاق افتاده که مارول یا دی سی یا دیگر ناشرین  کمیک بوکی دست رد به سینه برخی از بزرگترین طراحان و نویسندگان دنیای کمیک بوک بزنند و ایده های آنان را رد کنند! برخی از این پروژه ها در مراحل ابتدایی رد شدند و در حد همان ایده باقی ماندند و برخی نیز چندین صفحه یا حتی یکی دو شماره از آنها خلق شد ولی هرگز به چاپ نرسیدند. اما در هر حال هنوز هم علاقمندان به دنیای کمیک درباره آنها بحث میکنند و به خود میگویند "چی میشد اگه میشد"!

 این مقالات را هم بخوانید:

مطالب مرتبط:

10 داستان کمیک بوکی که به خاطر "جنجال" کنسل شدند!

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

15 کمیک بوکی که از بازار جمع شدند

 

20- انتقام جویان 2099 (نوشته «گرنت موریسون»)

انتقام جویان 2099 (نوشته «گرنت موریسون»)

«گرنت موریسون» نویسنده برجسته و مطرحی است که به جز کمیک های تحسین شده خودش به نام The New X-men و چند پروژه دیگر،   چیز خاص دیگری برای مارول ننوشته است. ولی ایده هایی برای این شرکت داشته که محقق نشده اند . مثلا  او و «مارک میلار» چند سال پیش به مارول پیشنهاد دادند سری کمیک بوک های مارول 2099 را احیا کنند (برای کسب اطلاعات درباره کمیک های سری 2099، این مقاله و این مقاله را بخوانید). طبق پیشنهاد آنان در سال 2099 ، آتلانتیس پس از قرن ها از زیر آب بیرون می آید و موجب شروع جنگ جهانی سوم میشود (زیرا کشورهای جهان میخواهند این قاره گم شده را برای خود تصاحب کنند). تا اینکه یک کهنه سرباز که از افسردگی شدید هم رنج میبرد سپر کاپیتان آمریکا را در ویرانه های عمارت سابق انتقام جویان پیدا میکند و به Cap جدید تبدیل میشود. «جاینت من» اریجینال هم روی رودخانه هادسن شهر نیویورک به چشم میخورد (اون سالها پیش آنقدر رشد کرد که به کما فرو رفت!). آنها به همراه نسخه های جدیدی از آیرون من و ثور گروه جدیدی را تشکیل میدادند تا با امثال گالاکتوس و مریخی ها مبارزه کنند! درسته این سری هرگز محقق نشد ولی سالها بعد نویسنده دیگری به نام «پیتر دیوید» کمیکی تحت عنوان اونجرز 2099 نوشت که میتونید آن را اینجا با ترجمه فارسی بخونید. 

 

19- بیزارو (نوشته «آلن مور»)

 بیزارو (نوشته «آلن مور»)

ما قبلا در داستان برتر "چه بر سر مرد فردا آمد؟" (که در اینجا ترجمه شده است) به طور خیلی کوتاه دیدیم که نویسنده برجسته ای همچون «آلن مور» میتواند چطور شخصیتی همچون «بیزارو» را به تصویر بکشد. اما جالبه که بدونید در مقطعی ایشون میخواسته یک سری اختصاصی از بیزارو بنویسه! حتی گفته میشه طراح کمیک های League of Extraordinary Gentlemen یعنی آقای «کوین اونیل» هم میخواسته آن را طراحی کنه. طبق شنیده ها در این سری ما قرار بود شاهد نسخه بیزارویی شده از «منطقه فانتوم» (Phantom Zone) و شهر کاندور (که اندازه اش شش برابر از بیزارو وُرلد بیشتر بود) باشیم. ولی متاسفانه وقتی «جان بیرن» در سال 1986 دنیای کمیک های سوپرمن را ریبوت کرد این پروژه هم کنسل شد.

 

18- قلب های تاریکی 

 قلب های تاریکی

آقای «ریک ریمندر» اخیراَ از یکی از ایده های رد شده خودش برای مارول به نام "قلب های تاریکی" (Hearts of Darkness) رونمایی کرد و به نظر میرسه میتونست یک سری فوق العاده باشه. او میخواست به خوانندگان یک دنیای موازی از مارول را نشان بده که سرشار از عناصر جادویی و ماورا الطبیعه است  . دکتر استرنج و کلیا حاکمین این دنیا هستند و «برادر وودو» هم مشاور اوست. یکی از شخصیت های اصلی این سری قرار بود ، « فرانکن – کسل» باشد (این مقاله را بخوانید تا باهاش آشنا بشید). او قرار بود با نسخه های هیولایی ولورین و کاپیتان آمریکا و همچنین نسخه ای از اونجرز که از گروه "لژیون هیولاها" گرفته شده بود، روبرو شود.

 

17- مرد عنکبوتی (نوشته «گرنت موریسون»)

مرد عنکبوتی گرنت موریسون 

همانطور که میدانید در سال 1989 و همزمان با اكران فیلم سینمایی "بتمن" به كارگردانی تیم برتون، «گرنت موریسون» و «دیو مك كین» رمان گرافیكی بسیار دارك و خفنی را خلق كردند به نام "تیمارستان آرکهام" كه به بررسی ذهنیت سیاه برخی از دشمنان بتمن میپرداخت (این مقاله را بخوانید). همزمانی این كمیك با فیلم بتمن باعث شد كه به موفقیت تجاری خوبی هم دست یابد و نسخه های زیادی از آن به فروش برسد. اما جالب اینه كه گرنت موریسون قرار بود داستان مشابه ای با آن  را نیز برای مرد عنكبوتی خلق كند. طراح این كمیك هم قرار بود «سایمون بیسلی» باشد. موریسون خودش در باره این كمیك گفته: "قرار نبود اسپایدرمن در تیمارستان یا جایی مثل آن باشد. قرار بود داستان اكشن فوق العاده ای داشته باشد و اسپایدرمنی كه در آن بود نیز كاملا متفاوت باشد. اين كميك تم های مشابه اي با تيمارستان آركام داشت. من میخواستم در این داستان «میستریو» كاری كند كه پیتر پاركر سر از دنیایی موازی دربیاورد كه در آن «زن عمو می» مرده و اسپایدرمن هم هرگز ازدواج نكرده بود. اسپایدرمن این دنیا را میخواستم به شكل لاغر و ترسناك دربیاورم كه همسایه هاش هم هیچ دل خوشی ازش نداشتند. این اسپایدرمن قرار بود آدم خیلی خوبی نباشد و اكثر مواقع را در حال قتل عام خلافكاران در لباس مرد عنكبوتی بگذراند! ولی بعد با نسخه اصلی اسپایدرمن از دنیای اصلی مواجه میشود و استحاله میابد".  در هر حال این كمیك هیچ وقت خلق نشد و به نظر میرسد كه آن موقع موریسون با مارول به توافق نهایی نرسیده. نكته جالب دیگر اینه كه موریسون كسی است كه برای بیشتر ابرقهرمانان دنیای كمیك داستان نوشته ولی تا به حال حتی یك كمیك برای اسپایدرمن ننوشته. 

 

16- اژدهایان صبحگاهی 

اژدهایان صبحگاهی

«وارن الیس» از آن دسته نویسندگانی است که اکثراً برای خلق کمیک بوک های مستقل خودش مثل "ترنسمتروپلیتن" (Transmetropolitan) شناخته میشه ولی هر وقت برای مارول و دی سی کار کرده واقعا گل کاشته و تونسته از زاویه بکر و جذابی به شخصیت های معروف این دو کمپانی نگاه کنه. در هر حال در سال 2000 گفته شد که ایشون داره روی یک رمان گرافیکی اُریجینال به نام "اژدهایان صبحگاهی" (Morning Dragons) کار میکنه که داستانش درباره یک کشیش سابق است که در دوران قرون وسطی در کشور ژاپن به یک سامورایی تبدیل شده است و با ارتشی از وایکینگ ها روبر میشه که با کشتی هایی شبیه به اژدها به ژاپن حمله میکنند! روسای انتشارات Image Comics که قرار بود که این کمیک را چاپ کنه گفته اند که ایده این  سری بهترین چیزی بوده که تا به حال دیده بودند. ولی الیس ناگهان نظرش عوض شد چون به Image گفت میخواد خودش به طور تنهایی و مستقل این کمیک رو چاپ کنه! (میگن سر مبلغ قرارداد به مشکل برخورده بوده). بعدشم که کلا پروژه کنسل شد. الیس چندی پیش مصاحبه ای کرد و گفت از نظرش دیگه امیدی به این کمیک نیست ...

 

15- کمیک مقدمه فیلم "روگ وان"

 کمیک مقدمه فیلم "روگ وان"

وقتی فیلم سینمایی "روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان" نزدیک بود اکران بشه، مارول اعلام کرد که قراره یک کمیک بوک تک قسمتی به عنوان مقدمه برایش منتشر کنه (قرار بود در این کمیک نشان داده بشه که چطور «کاسیان اندور» و اون ربات K-2SO با هم شریک میشوند). اما ناگهان در ماه می سال 2016 معلوم شد این کمیک کنسل شده چون فروشندگان کمیک بوک بخش پیش فروش آن را در وب سایت های خود بستند. دلیلش هم این بود که داستان این فیلم موقع فیلمبرداری بارها و بارها تغییر کرد و دستخوش ریشوت (فیلمبرداری مجدد) شد. بنابراین طراح و نویسنده این کمیک نمیتوانستند داستان و طراحی خود را مدام تغییر دهند تا با داستان نهایی فیلم وفق پیدا کند!

  

14- ثانوس: پسر تایتان (Thanos: Son of Titan)

 ثانوس: پسر تایتان (Thanos: Son of Titan)

وقتی برای اولین بار ثانوس را در صحنه های پس از تیتراژ فیلم "اونجرز 1" دیدیم هواداران داشتند از هیجان میمردند! مارول هم از فرصت استفاده و اعلام کرد که قراره چند کمیک بوک جدید با حضور ثانوس منتشر کنه. یکی از اصلی ترین آنها قرار شد توسط «جو کیتینگ» و «ریچارد السون» خلق بشه به نام "ثانوس: پسر تایتان" و قرار بود به سرگذشت و اریجین ثانوس بپردازه. ولی ناگهان مارول آن را کنسل و سکوت اختیار کرد! همین باعث شد زمزمه هایی شنیده بشه مبنی بر اینکه خالق ثانوس یعنی «جیم استارلین» از مارول به خاطر استفاده بی رویه از ثانوس شکایت کرده و خواستار دریافت پول بیشتر شده ولی راستش را بخواهید هیچ وقت دقیقا مشخص نشد چرا این کمیک کنسل شد. البته برخی میگویند خالقین این داستان باید اول روی پروژه های دیگری کار میکردند به همین دلیل کنسل شده.

 

13- جاستیس لیگ: خلیج خوک ها (JLA: Bay of Pigs)

جاستیس لیگ: خلیج خوک ها (JLA: Bay of Pigs)

آقای «داروین کوک» از برترین و صاحب سبک ترین نویسندگان و طراحان دنیای کمیک بود که سال 2016 درگذشت (ما همان موقع در اینجا خبرش را اعلام کردیم). یکی از شاهکارهای او "دی سی: مرز جدید" (DC: New Frontier) است که داستانش به ابرقهرمانان دی سی در دهه 40 و 50 میلادی اختصاص داشت و از رویش یک انیمیشن بلند هم ساخته شده. کوک قرار بود دنباله آن را تحت عنوان "جاستیس لیگ: خلیج خوک ها" خلق کنه و گفته میشه داستانش در دهه های 60 و 70 میلادی جریان داشته و به تغییرات فرهنگی در آمریکا نیز اشاره میکرده و برخلاف خوش بینی سری قبلی، لحن تاریک و نا امید کننده ای داشته. در هر حال او مدتها این پروژه را در ذهنش داشت ولی در نهایت اجل وی را مهلت نداد ...

 

12- دکتر استرنج (طراحی شده توسط «فرانک میلر»)

 دکتر استرنج (طراحی شده توسط «فرانک میلر»)

فقط فکرش را بکنید در سال 1981 نویسنده ای برجسته مثل «راجر استرن» بخواهد کمیکی براساس شخصیتی به نام دکتر استرنج را با طراحی به نام و ستاره به نام «فرانک میلر» خلق کند. واقعاً چه میشود، نه؟ پروژه استارت خورد و و حتی یک تصویر تبلیغاتی نیز که توسط خود میلر خلق شده بود در کمیک بوک های آن زمان مارول منتشر شد . اما ظاهراً آن موقع میلر قرار بود روی کمیک جیمز باند برای مارول نیز کار کند. بعدشم هم خب رفت سراغ run افسانه ای خودش در کمیک بوک های«بی باک» (Daredevil) و البته رمان گرافیکی او به نام Ronin هم بود! بنابراین راجر استرن مجبور شد به جای میلر با طراحی دیگر به نام «مارشال راجرز» سری دکتر استرنج رو پیش ببره ...

 

11- مرد عنکبوتی (نوشته «جاس ویدون»)

مرد عنکبوتی (نوشته «جاس ویدون»)

5 سال پیش سايت CBR گزارش داد زمانی كه «جاس ویدون» (کارگردان فیلم های اونجرز 1 و 2") تازه نوشتن كمیك فوق العاده موفق و پرفروش خود برای مارول یعنی Astonishing X-Men را تمام كرده بوده (ما این کمیک ها را اینجا ترجمه کرده ایم) قصد داشته یك مینی سریز به همراه طراح معروف «برایان هیچ»  (طراح کمیک های Ultimatesبرای مرد عنكبوتی بنویسه ولی مارول آن را رد كرده است! حالا دلیلش چی بوده؟ دلیلش این بوده كه ویدون قرار بوده در این كمیك از پیتر پاركر متاهل استفاده كنه ولی مارول برنامه داشته كه به زودی قضیه one more day رو پیش بیاره و ازدواج پیتر و مری جین رو بهم بزنه!

 

10- ایده های آقای اسوالت برای دی  سی!

ایده های آقای اسوالت برای دی  سی

«پتن اسوالت»  (Patton Oswalt)  هنرپیشه و کمدین اهل ایالات متحده آمریکا است  که از از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به "راتاتویی" "بلید 3"،    "جستجوی دوستی برای آخرالزمان" ، "مرد روی ماه" و ...  اشاره کرد. او بارها و بارها به علاقه شدید خودش به دنیای کمیک بوک اشاره کرده است. ولی چیزی که شاید ندانید این باشد که این آقا در طول سالهای گذشته ایده های داستانی  زیادی را نوشته و به دی سی کامیکس عرضه داشته است! یکی از آنها که اسمش J بود شاید میتونست داستان قابلی باشه. داستانش از این قرار بود که جوکر بار دیگر از تیمارستان آرکهام میگریزه و بتمن و جاستیس لیگ برای پیدا کردنش کل شهر را به هم میریزند. به همین دلیل برخی از خبیث های درجه 2 و 3 شهر گاتهام برای اینکه به چنگ قهرمانان نیفتند، تصمیم میگیرند با هم متحد شوند تا خودشان جوکر را دستگیر کنند! خود آقای اسوالت گفته این داستان قرار بوده ادای احترامی باشه به فیلم های نوآر اوایل دهه 70 میلادی مثل "چارلی وریک" یا " دوستان ادی کویل".

یکی دیگر از ایده هایی که آقای اسوالت به دی سی ارائه کرده بوده، "زرادخانه آرکهام"  (Arkham Arsenal) نام داره که گفته میشه از روی فیلم معروف "12 مرد خبیث" الهام گرفته بوده و در آن یک سری از زندانی های تیمارستان آرکهام باید ماموریتی مخفی را در دوران جنگ جهانی  انجام میدادند! رهبرشون هم سرهنگ بروس وین (!) بوده و شخصیت های همچون سرجوخه «هاروی دِنت»، سرباز وظیفه «ادوارد نیگما» و ... در آن حضور داشتند. اما خطرناک ترین آنها سرباز «جان دو» بود: یک کماندوی سابق نیروی ضربت  که به دلیل یک  حمله گازی، دیوانه و پوست صورتش هم سفید شد! واقعاً چرا همچین ایده فوق العاده ای از سوی دی سی رد بشه؟

 

9- آل استار بَت گِرل (All-Star Bat-Girl)

ال استار بتگرل

کمیک All-Star Superman یکی از داستان های برتر سوپرمن است که توسط «گرنت موریسون» نوشته شده (این مقاله را بخوانید). به همین دلیل بسیاری از هواداران دی سی ذوق شدند وقتی شنیدند قراره داستان های دیگری نیز در این یونیورس و با همین حال و هوا منتشر بشه ، مخصوصا این که دی سی در سال 2006 اعلام کرد All-Star Bat-Girl  به صورت کمیک بوکی 6 قسمتی خلق خواهد شد (با نویسندگی «جِف جانز»). جانز خودش اعلام کرد داستان قراره مرموز و معماگونه باشه و نشون بده که «بارابارا گوردون» چطور بتگرل میشه. جانز همچنین ادعا میکنه هنوز قسمت اول را  در رایانه  شخصی خودش داره و به طور کامل آن را نوشته بوده ولی هیچ کس نمیدونه در نهایت چرا پروژه کنسل شد.

 

8- سرگذشت دکتر دووم

سرگذشت دکتر دووم

چند سال پیش آقای «نیک اسپنسر» (نویسنده حال حاضر کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز") خبر داد که مارول ایده او برای یک کمیک بوک درباره اریجین و سرگذشت دکتر دووم که به دوران نوجوانی او اشاره داره را تایید کرده. قرار بود دووم در این سری به جهنم سفر کنه تا روح مادرش را از چنگ مفیستو (شیطان) آزاد کنه. مارول کلی هم برای این سری تبلیغ کرد ولی فقط چند هفته قبل از انتشار، ناگهان خبر کنسل شدن آن رسانه ای شد! سردبیر ارشد مارول اعلام کرد دلیلش این بوده که  به موقع آماده نمیشده و برای مارول دیگر مقرون به صرفه نبوده بیش از این رویش وقت و هزینه صرف کنه. جالب اینه که اسپنسر از این کمیک به عنوان پروژه رویایی خودش یاد کرده.

 

7- پیرمردی به نام لوگان  2

 پیرمردی به نام لوگان  2

"پیرمردی به نام لوگان"  (Old Man Logan) نام یکی از برترین داستان های مارول است که قبلا اینجا برایتان ترجمه کرده بودیم. «مارک میلار» با نوشتن این کمیک ادای احترامی جانانه به تاریخ مارول و همچنین فیلم های وسترن مثل "نابخشوده" کرد. درسته که تا به حال چند بار مارول از روی این کمیک عناوین جداگانه چاپ کرده (مثل این یکی که اینجا ترجمه کردیم)، ولی هرگز دنباله واقعی این داستان منتشر نشده است. این در حالی است که در پایان قسمت،  اول لوگان پسر هالک را با خودش میبره و مشخصه که قرار بوده برای قسمت دوم برنامه های زیادی داشته. راستش را بخواهید چیز زیادی از قسمت دوم نمیدانیم ولی خود میلار گفته قرار بوده قسمت دوم را با یک صحنه فلش بکی دیوانه وار از اسپایدرمن که بسیار هم خشن و نفس گیر بوده، آغاز کنیم! در هر حال واقعا حیف شده که تا به حال دنباله این داستان فوق العاده توسط میلار نوشته نشده ...

 

6- سوپرمن 2000

سوپرمن 2000

سال 1998 ، چهار نفر از نویسندگان مطرح دنیای کمیک به نام های «مارک میلار»، «مارک وید»، «گرنت موریسون» و «تام پیر» ایده ای به نام "سوپرمن 2000" را به دی سی پیشنهاد دادند. هدف این بود که بدون ریبوت کردن سوپرمن این شخصیت را برای قرن جدید از نو خلق نمایند. قرار بود از روزهای اولیه او در "اسمال ویل" او را ببینیم تا اینکه به ابرقهرمانی تمام عیار ملقب مرد پولادین  که همه ما میشناسیم تبدیل بشه. ایده جالب داستان این بود که میخواست به اصطلاح آن سالهای گمشده (lost years) سوپرمن را به خواننده ها نشان بده یعنی دورانی که قبلاً آن را هرگز ندیده بودیم و در آن سوپرمن به دست گروه "انجمن عدالت" آموزش میبینه! ایده فوق العاده ای بود که اگر در اینترنت سرچ کنید میتونید جزئیاتش را پیدا کنید. ضمن اینکه گفته میشه برخی از عناصر این داستان در طول سالهای گذشته توسط برخی نویسندگان کمیک بوک های دی سی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

5- مرد عنکبوتی (نوشته «ریک ریمندر»)

اسپایدرمن ریک ریمندر

«ریک ریمندر» (Rick Remender) چند روز پیش در توئیتر خودش پرده از ایده ای برداشت که سال 2009 برای یک کمیک مرد عنکبوتی به مارول ارائه کرده بوده. در این کمیک قرار بوده یک سری   خبیث داشته باشیم که قدرت هاشون رو از  همان آزمایشی گرفته بودند که به پیتر پارکر قدرت فوق بشری  داده بود! این خبیث های جدید «مورچه قرمز» (Red Ant)، «سوسک سَمی» (Toxic Beetle)، «کرم انگل» (Parasite Worm) و «زنبور سیاه» (Black Wasp) نام داشتند که تحت همان آزمایش رادیو اکتیو قرار گرفته و به قدرت های فوق بشری حشره مانند دست یافته  ولی در تمام مدت در جایی اسیر شده بودند. تا اینکه اسپایدرمن آنها را پیدا و آزاد میکنه و دردسرش شروع میشه. درسته این کمیک هرگز محقق نشد ولی جالبه که   چند سال بعد شخصیتی به نام «سیلک» (سیندی مون) در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد که تم مشابه ای داشت. یعنی کسی بود که قدرت هایش را از همان آزمایش معروف گرفته بود! (این مقاله را بخوانید).

 

4- مسیح (نوشته «فرانک میلر»)

 مسیح (نوشته «فرانک میلر»)

«فرانک میلر» نویسنده و طراحی است که دوست داره موضوعات مذهبی در آثارش وارد بکنه. او به ویژه در سری  معروف و تحسین شده "بی باک" (Daredevil) این موضوعات را مورد توجه قرار میداد و شما آن را در بک گراند و شخصیت پردازی مذهبی «مت مورداک» مشاهده میکنید. این در حالی است که خود میلر بارها گفته که آدم مذهبی نیست و یا در خانواده مذهبی رشد نکرده است. بنابراین عجیبه که ایشون قرار بوده یک سری کمیک اختصاصی درباره « عیسی مسیح» (Jesus) خلق کنه! میلر گفته که میخواسته به وقایع تاریخی هم وفادار باشه ولی در هر حال اتفاقات یازده سپتامبر برنامه های او برای این کمیک را بهم ریخت...

 

3- انتقام جویان علیه جاستیس لیگ

انتقام جویان علیه جاستیس لیگ

حتما میدانید که در سال 2003 مارول و دی سی یک کمیک 4 قسمتی به نام "اونجرز علیه جاستیس لیگ" منتشر کردند که در آن اعضای اونجرز و جاستیس لیگ با تهدیدی که ممکن بود کل عالم هستی را نابود کنه، روبرو شدند. اما پیش تر نیز قرار بود کمیکی با هم همین مضمون منتشر بشه که نشد! یعنی در سال  1979! اون موقع مارول و دی سی با هم توافق کردند تا داستان مشترکی بین انتقام جویان و جاستیس لیگ منتشر کنند که مربوط به سفرهای زمانی میشد. نویسنده و طراحش هم قرار بود به ترتیب «جری کان وِی» و «جورج پِرِز» باشند. کراس اور تقریبا کامل شده بوده که ناگهان دعوایی بین سردبیران وقت مارول و دی سی پیش میاد (میگن این «جیم شوتر» سردبیر مارول بوده که دعوا رو شروع کرد!) . همین مساله باعث شد تا قضیه کنسل بشه . همچنین جیم شوتر خیلی به نویسنده و طراخ گیر میداده (مثلا بهشون گفته بوده ایده همکاری مشترک فلش و کوئیک سیلور برای انرژی دادن به یک تردمیل کیهانی خیلی مزخرفه!). اونا هم بعد از مدت از دست این گیر دادن ها خسته شدن و رفتن!

 

2- کمیک مشترک پانیشر و نیک فیوری 

کمیک مشترک پانیشر و نیک فیوری

در اواخر دهه 80 میلادی، سردبیر کمیک های "پانیشر" علاقمند بود تا پروژه های خاص و ویژه با حضور این شخصیت منتشر کنه. در نتیجه طراحی برجسته به نام «جیم لی» (که  آن موقع خیلی جوان بود) استخدام شد تا کمیکی مشترک با حضور پانیشر و نیک فیوری خلق کند. آقای «گرگوری رایت» (نویسنده این کمیک) گفته طراحی های جیم لی برای این سری شگفت انگیز بوده و خلاصه قرار بود کمیکش حسابی بترکونه! ولی متاسفانه آن موقع جیم لی خیلی طرفدار داشت و مارول ازش خواست روی عنوان درجه یک خودش در آن زمان یعنی  Uncanny X-men کار کنه. او آنقدر موفق بود که مارول کلا مامورش کرد روی مردان ایکس کار کنه. در نتیجه پروژه مشترک پانیشر/نیک فیوری هم کنسل شد!

 

1- شفق ابرقهرمانان (Twilight of Superheroes)

شفق ابرقهرمانان (Twilight of Superheroes)

این کمیک منتشر نشده بسیار معروفه! قرار بود آقای «الن مور» معروف آن را بنویسه و داستانش هم در آینده نه چندان دور اتفاق بیفته که در آن پس از فروپاشی جوامع، ابرقهرمانان کنترل دنیا را به دست گرفته اند! آمریکا هم تکه تکه شده و هر بخش آن زیر دست یک ابرقهرمان اداره میشود. قوی ترین بخش هم "خاندان پولادی" (House of Steel) نام داره که رئیسش سوپرمن و واندر ومن هستند (آنها با هم ازدواج کرده اند!). "خاندان تندر" (House of Thunder) هم هست که توسط شزم و مری مارول اداره میشه! تا یانکه «جان کنستانتین» که پا به سن گذاشته وارد توطئه ای میشه که قصد داره این خاندان های ابرقهرمانی را سرنگون کنه. خلاصه اینکه داستان فوق العاده ای میشده. کل این ایده پیشنهادی سالها قبل (دهه 90 میلادی) لو رفت و میتونید با کمی سرچ در اینترنت پیدایش کنید.

   

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 داستان کمیک بوکی که به خاطر "جنجال" کنسل شدند!

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

15 کمیک بوکی که از بازار جمع شدند

15 دفعه ای که آثار کمیک بوکی سانسور شدند!

20 بازی کمیک بوکی که هرگز منتشر نشدند

10 کارتون ابرقهرمانی که ناتمام ماندند

15 کاور کمیک بوکی که به ما "دروغ" گفتند!

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید!

20 کاور مردان ایکس که مورد تایید قرار نگرفتند!

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

15 فیلم ابرقهرمانی که در خارج از آمریکا سانسور شدند!

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

arian.akn
#1 arian.akn 1399-01-24 17:19
خسته نباشید استاد مقاله خیلی خوبی بود
منتظر قسمت بعد هستیم...
نقل قول کردن
naymor
#2 naymor 1399-01-24 17:27
مقاله عالی بود آقای ترابی عزیز.
من دلم خیلی برای اژدهایان الیس لک زد!

در مجموع خیلی این اتفاق ناتموم موندن خیلی تو ذوق بزنه
مثلا فرض کنین یه عدخ چقدر با یه کمیک خو گرفتن بعد یهو میخوره زیرش!
خیلی خیطه
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-01-24 18:00
مرسی اقای ترابی مقاله خیلی باحالی بود بی صبرانه منتظره قسمت بعدی هستم
داشتم فکر میکردم کاش داستان one more day هم جزوی از این داستان ها بود (افسوس :sad: )
نقل قول کردن
Amir78_King
#4 Amir78_King 1399-01-24 20:30
سلام استاد
مقاله مثله همیشه عالی بود
شماره ۱۷ هم من طراح و نویسنده رو نمیناختم ولی از داستانش معلوم بود چیز خوبی میشد
به اسم one more day توی متن رسیدم اعصابم خورد شد(نا گفته نماند قبلا فکر میکردم مارول کار درستی کرد و در جاهلیت بودم)

بیصبرانه منتظر قسمت های دوم مقالات دو هفته اخیر هستم
نقل قول کردن
sUley
#5 sUley 1399-01-24 22:09
تصویر شماره شانزده برای بازی کامپیوتری for honnor هست..
آقای ترابی ... فکر نمی کردم شما هم اهل دل باشید ;-)
نقل قول کردن
Spider-Knight
#6 Spider-Knight 1399-01-24 22:41
خسته نباشید.نمیدونست م اول قرار بوده گرنت موریسون اونجرز 2099 رو بنویسه.مقاله مثل همیشه عالی بود.منتظر قسمت دومشم هستیم.
نقل قول کردن
sara
#7 sara 1399-01-24 23:47
دستون درد نکنه واقعا جالب بود
کمیک های اونجرز ۲۰۹۹ و مرد عنکبوتی گرنت موریسون و جاس ویدون و همچنین کمیک سرگذشت تانوس و دکتر استرنج میلر ایده های جالبی بودند و حیف شد کنسل شدن....
ولی خدا رو چه دیدی شاید هم بد درمیومدند
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-01-25 09:37
به نقل از sUley:
تصویر شماره شانزده برای بازی کامپیوتری for honnor هست..
آقای ترابی ... فکر نمی کردم شما هم اهل دل باشید ;-)

بله. عکس تزئینی هستش. زدم سامورایی vs وایکینگ اینو داد
طبیعتا وقتی کمیک منتشر نشده پس عکسی هم ازش موجود نیست
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1399-01-26 00:23
من مطمئنم که کمیک مرد عنکبوتی جاس ویدون جالب در میمومد. کلا مارول و دی سی دوست نداره اسپایدی و بتمن ازدواج کنن یا متاهل باشن :-|
نقل قول کردن
Captain-spidey
#10 Captain-spidey 1399-01-30 15:26
اقای ترابی خسته نباشید مقاله مثل همیشه عالی بود
واقعت حیف شد که کمیک old man logan دو نیومد
نقل قول کردن
Spider-Man Tobey
#11 Spider-Man Tobey 1399-02-01 00:42
کمیک سوپرمن 2000 به نظرم عالی میشد واقعا حیف که کنسل شد.
نقل قول کردن
king loki
#12 king loki 1400-03-27 21:39
سلام
مقاله خیلی جالبی بود
یه سوال یکی از عکس های مورد ده کاور سه جوکر هست یعنی سه جوکر هم یکی از ایده‌ های آقای اسوالت بود؟
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1400-07-08 16:42
به نقل از king loki:

یه سوال یکی از عکس های مورد ده کاور سه جوکر هست یعنی سه جوکر هم یکی از ایده‌ های آقای اسوالت بود؟

نه، ایده ایشون نبوده
نقل قول کردن
king loki
#14 king loki 1400-07-08 19:03
به نقل از mtm:
به نقل از king loki:

یه سوال یکی از عکس های مورد ده کاور سه جوکر هست یعنی سه جوکر هم یکی از ایده‌ های آقای اسوالت بود؟

نه، ایده ایشون نبوده

ممنون بابت پاسخگوییتون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45