10 داستان کمیک بوکی که به خاطر "جنجال" کنسل شدند!

10 داستان کمیک بوکی که به خاطر "جنجال" کنسل شدند!

کمیک بوک ها معمولا به خاطر فروش پایین کنسل میشوند (یعنی چاپ آنها متوقف میشود) ولی گاهی نیز جنجال های پشت صحنه باعث میشود به پایان برسند!

مقدمه: چند روز پیش در کانال تلگرامی خودمون خبر دادیم که مارول اعلام کرده دیگر با طراح کمیک های "هالک فناناپذیر" یعنی «جو بنت» به دلیل یک نقاشی جنجالی سیاسی قطع همکاری کرده (در اینجا). همین موضوع ما رو به یاد نمونه هایی انداخت که جنجال های گوناگون باعث کنسل شدن برخی کمیک ها یا داستان های کمیک بوکی شده است. در واقع، حقیقت تلخ صنعت کمیک بوک این است که هر سری کمیک بوکی میتواند حتی قبل از اینکه یک شماره به دست خواننده برسد، کنسل شود. گاهی اوقات این مساله فقط به دلیل یک سری تغییرات داخلی است یا به خاطر عواملی که فراتر از کنترل نویسنده یا طراح هستند. با این حال، برخی موارد همه بوده که کمیک بوک هایی به خاطر جنجال هایی اجتناب ناپذیر کنسل شده اند. به دلایلی مختلف ناشر یا حتی برخی از طراحان و نویسندگان ترجیح میدهند جوری رفتار کنند که انگار اصلا چنین کمیک بوک هایی وجود نداشته اند! و ما در این مقاله میخواهیم به 10 مورد از این جنجال ها اشاره کنیم.

مقالات زیر را هم بخوانید:

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

10 مرگ جنجالی در دنیای کمیک بوک که هواداران را شاکی کرد!

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

15 دفعه ای که آثار کمیک بوکی سانسور شدند!

 

10- کمیک بوک سوپرمن نوشته «چاک آستن» کنسل شد چون از «لوئیس لین» تنفر داشت!

 کمیک بوک سوپرمن نوشته «چاک آستن» کنسل شد چون از «لوئیس لین» تنفر داشت!

اینکه نویسندگان کمیک بوک یه سری شخصیت ها را بر شخصیت های دیگر ترجیح دهند چیز جدیدی نیست ولی چاک آستن دیگر شورش را درآورد! وقتی که او داشت روی Action Comics کار میکرد او در واقع به دنیا داشت اعلام میکرد چقدر از «لوئیس لین» بدش می آید. آستن مثلث عشقی بین کلارک کنت، لوئیس لین و لانا لانگ را احیا کرد ولی معلوم شد که او همیشه از لانا طرفداری میکند! او اکثرا لانا را بی عیب و نقص نشان میداد در حالی که لوئیس یک زن اعصاب خردکن و کلیشه ای بود که همش غُر میزد و همه ازش بدشون میومد! اونقدر از آستن انتقاد شد که سابقه نداشت و او مجبور شد پس از 10 شماره از این سری کنار بره. گفته میشه او قصد داشت ازدواج سوپرمن و لوئیس را به طلاق بکشاند ولی قبل از اینکه بتونه این کار رو بکنه اخراج شد!

 

9- کپکام جلوی انتشار کمیک بوک های استریت فایتر انتشارات Malibu رو گرفت چون خیلی خشن بودند!

 کپکام جلوی انتشار کمیک بوک های استریت فایتر انتشارات Malibu رو گرفت چون خیلی خشن بودند!

"استریت فایتر" تاریخچه طولانی و هیجان انگیزی داشته که کپکام بهش افتخار میکنه ولی یک نکته منفی مربوط به کمیک های اقتباس شده توسط انتشارات "مالیبو" میشود. این سری فقط سه شماره دوام یافت و بسیار خشن بود. مثلا قسمت دوم با قتل بی رحمانه شخصیت «کِن» به دست «ساگات» و کنده شدن پوست سر او، به پایان رسید! (پوست سر او به «ریو» فرستاده شد به عنوان یک دعوا به مبارزه!). انگار نویسنده و طراح این سری اشتباهی فکر میکنند دارند کمیک "مورتال کامبت" را مورد اقتباس قرار میدهند! شرکت "کپکام" به عنوان صاحب و خالق بازی های استریت فایتر از این اتفاق بسیار برآشفته شد و دستور توقف انتشار داد. از نظر کپکام این سری و خط زمانی آن هرگز رخ نداده و اصلا وجود نداره و ترجیح میدهد هواداران سری منتشره از سوی UDON رو بخونند. ولی جالبه که سری کمیک های استریت فایتر "مالیبو" در کشور برزیل به انتشار ادامه داده و تا شماره 20 نیز جلو رفتند!

 

8- کمیک "آل استار بتمن" اونقدر بد بود که کنسل شد!

 کمیک "آل استار بتمن" اونقدر بد بود که کنسل شد!

سری کمیک All-Star Batman فوق العاده داغ و مورد انتظار بود. چون فرانک میلر نویسنده اش بود و جیم لی بزرگ و ستاره هم طراحش (همه میدونیم جیم لی چه شاهکارهایی برای مردان ایکس و بتمن خلق کرده) . بنابراین همه بهش امید داشتند. ولی واقعا همه امیدمون بر باد رفت چون یکی از بدترین کمیک های تاریخ بتمن خلق شد! از همان شماره اول هواداران و كارشناسان حسابی از آن خشمگین شدند. میلر بتمن را در این سری به طور باور نكردنی خشن و عصبی به تصویر میكشید طوری كه انگار یك بیمار روانی است! بتمن در ضمن رفتاری بسیار بیرحمانه و سنگدلانه با دستیار خود یعنی «رابین» داشت. او رابین را شكنجه میداد و یا بهش غذا نمیداد و بهش میگفت كه به جای غذا باید موش صحرایی بگیرد و بخورد!!! او حتی در یك صحنه رابین را "عقب مانده" خطاب كرد و بعدش گفت: "من اون بتمن لعنتی هستم" (I’m the Goddamn Batman). بتمن هر وقت دشمنانش را کتک میزد مثل دیوانه ها خنده سر میداد و با قناری سیاه هم زیر بارون شدید رابطه غیر اخلاقی داشت! واقعا باورش سخت است كه بتمن چنین شخصیت پردازی سادیستی و غریبی داشته باشد. 

بقیه قهرمان ها هم بی نصیب نمودن! به طور مثال واندرومن که یک مرد ستیز کینه جو شده بود و قناری سیاه هم که میتونید خودتون حدس بزنید چی جوری شده بود ... بنابراین پس از 10 شماره کنسل شد در حالی که قرار بود 12 شماره باشد و فروشش هم خیلی خوب بود ...

 

7- کمیک "مرد آهنی: زنده باد لاس وگاس" قربانی اختلاف بین مارول و «جان فاورو» شد!

 کمیک "مرد آهنی: زنده باد لاس وگاس" قربانی اختلاف بین مارول و «جان فاورو» شد!

مارول برای اینکه هایپ فیلم اول "مرد آهنی" رو بالا ببره با کارگردان آن یعنی «جان فاورو» همکاری کرد. یعنی فاورو قرار داشت یک مینی سریز 4 قسمتی بنویسه به نام "زنده باد لاس وگاس" (Viva Las Vegas). این کمیک قرار بود تونی استارک را به خوانندگان جدید معرفی کنه ولی در نهایت فقط دو شماره از آن منتشر شد و در پایان شماره 2 شاهد یک لحظه هیجان انگیز بودیم که ما رو برای خواندن شماره بعدی هایپ میکرد زیرا ایرون من قرار بود با «فین فنگ فووم» مبارزه کنه. ولی فاورو از دست دخالت های بی پایان مارول به ستوه آمد و پروژه را ترک کرد! (فاورو سر ساخت "مرد آهنی 2" هم با روسای وقت مارول مشکلات زیادی داشت) البته سالهاست که با تغییر در هیئت رئیسه مارول ، فاورو هم با این شرکت آشتی کرده ولی بعیده ما هرگز دو شماره انتهایی این سری را ببینیم.

 

6- حتی نویسنده هم نمیدونه چرا سری "ویژن" کنسل شد!

حتی نویسنده هم نمیدونه چرا سری "ویژن" کنسل شد!

درباره این یکی باید تقصیر را بر گردن ناشر بیندازیم که باعث جنجال شد، نه نویسنده یا طراح! شماره 1 از مینی سریز «ویژن» نوشته خانم «چلسی کین» آماده انتشار بود و مارول حتی تبلیغاتی برایش منتشر کرده بود اما ناگهان کنسل شد! تا به امروز حتی خود خانم کین هم نمیداند چرا مارول این سری 6 قسمتی را که قرار بود دنباله ای بر سری تحسین شده "ویژن" نوشته «تام کینگ» بود را کنسل کرد! او بعدها اعلام کرد دلایل مارول واضح و مشخص نبوده و دیگر دلش نمیخواهد برای دو کمپانی بزرگ مارول و دی سی کار کند. او همچنین گفت که نگارش 4 شماره اولیه را به پایان رسانده بوده ولی دیگر هرگز این داستان منتشر نخواهد شد. عدم ارائه دلایل قانع کننده از سوی مارول همچنان باعث انتقاداتی شده است.

 

 

5- «چاک وندیگ» پس از یک سری توئیت های توهین آمیز از کمیک "جنگ ستارگان: سایه ویدر" اخراج شد!

«چاک وندیگ» پس از یک سری توئیت های توهین آمیز از کمیک "جنگ ستارگان: سایه ویدر" اخراج شد!

پس از آنکه دیزنی صاحب "استار وارز" (جنگ ستارگان) شد ، سعی کرد در رسانه های مختلف آن را معرفی کنه. یکی از این رسانه ها مارول بود که سابقاً کمیک های زیادی از "جنگ ستارگان"چاپ کرده بود. آقای چاک وندیگ هم استخدام شد تا نویسنده مینی سریز مورد انتظار دارث ویدر باشد ولی قبل از اینکه حتی یک شماره منتشر شود او اخراج شد چون در توئیتر حسابی از کوره در رفت! او نسبت به انتخاب «برت کاوانا» به عنوان یکی از اعضای دیوان عالی آمریکا اعتراض داشت (در تاریخ 16 سپتامبر 2018 شخصی به نام کریستین بلازی فورد پروفسور دانشگاه پالو آلتو ، کاوانا را به سوء استفاده جنسی نسبت به خودش در زمانی که در دوران دبیرستان بود متهم کرد. سپس اتهامات مشابه دیگری نیز توسط افراد دیگر علیه کاوانا مطرح شد). وندیگ اونقدر نسبت به انتخاب کاوانا عصبانی بود که علناً به او فحش های رکیک داد! در نتیجه مارول او را اخراج کرد و کمیک "سایه ویدر" که 5 قسمتش آماده شده بود را کنسل نمود. مارول همچنین او را از سمت نویسندگی یک پروژه دیگر جنگ ستارگانی نیر برکنار کرد.

 

4- "آرچی کامیکس" پس از یک دعوای حقوقی با «کن پندرز»، کمیک های سونیک را ریبوت کرد!

 "آرچی کامیکس" پس از یک دعوای حقوقی با «کن پندرز»، کمیک های سونیک را ریبوت کرد!

«کِن پندرز» را میتوان مهم ترین نویسنده تاریخ کمیک بوک های "سونیک خارپشته" دانست ولی دلیل نمیشه "آرچی کامیکس" یا هواداران از او دل خوشی داشته باشند! در سال 2008، پندرز از انتشارات "آرچی کامیکس" به خاطر دزدیدن شخصیت هایی که خلق کرده بوده شکایت کرد. دادگاه به نفع او رای داد و در نتیجه آرچی کامیکس از حضور تقریبا 200 شخصیت محروم شد! آرچی هم برای تلافی کمیک های سونیک را پس از کراس اوری با «مِگا من» ریبوت کرد و تمامی مخلوقات پندرز را از تاریخچه تایم لاین کمیک هایش پاک کرد! گفته میشه این ریبوت باعث افت کمیک های سونیک شد و پس از مدتی شرکت سگا رایت کمیک بوک های سونیک را به شرکت IDW داد. پندرز هم اعلام کرد کمیک های مستقل خودش رو از دنیای سونیک منتشر میکنه ولی تا حالا که هیچی ازش ندیدیم!

 

3- سری آخر از کمیک های Aliens: Colonial Marines پس از شکایت از «برایان وود» به خاطر سوء استفاده جنسی کنسل شد!

سری آخر از کمیک های Aliens: Colonial Marines پس از شکایت از «برایان وود» به خاطر سواستفاده جنسی کنسل شد!

علیرغم اینکه شخصیت های موسوم به "سربازان نیروی دریایی استعماری" (Colonial Marines) در فیلم "بیگانه ها" (Aliens) قلع و قمع و تحقیر شدند ولی همچنان محبوب هستند. "دارک هورس کامیکس" یک سری را منتشر کرد که در آن آنها به ماموریت های بیشتری رفتند که بیشتر آنها توسط «برایان وود» نوشته شد. منتهی آخرین آرک داستانی این کمیک به نام "تهدید فزاینده" (Rising Threat) قبل از اینکه اولین شماره ش منتشر بشه، کنسل شد. دلیلش هم شکایت چند زن از آقای وود به خاطر سواستفاده جنسی در گذشته بود. دارک هورس هم سریع دست به کار شد و سری را کنسل و اعلام کرد دیگر با او همکاری نخواهد کرد.

 

2- پروژه های بتمن «وارن الیس» پس از شکایت از او به خاطر سوء رفتارهای جنسی متوقف شد!

پروژه های بتمن "وارن الیس" پس از شکایت از او به خاطر سوء رفتارهای جنسی متوقف شد!

«وارن الیس» از تاثیرگذارترین نویسندگان دنیای کمیک است که برای تقریبا همه ناشرین کار کرده و همیشه داستان هایش جزو برترین ها و پرفروش ترین ها بوده ولی او یک شبه همه آبرو و احترامی که برای خودش جمع کرده بود را از دست داد. روزنامه "گاردین" گزارش داد بیش از 100 زن از او به دلیل سوء استفاده جنسی و رفتار نامناسب شکایت کرده اند! الیس یک معذرت خواهی منتشر کرد و از پروژه های کمیک بوکی اش یا اخراج شد یا خودش از آنها کناره گیری کرد. یکی از آنها داستان کوتاهی بود برای Dark Nights: Dark Metal و یک پروژه بتمنی دیگر که قرار بود با طراحی به نام «دیکان شالوی» کار کند. اما بدترین ضربه به او اخراج از سریال انیمه "کسل ونیا" (Castlevania) در شبکه نتفلیکس بود که او خودش نویسنده و خالق آن سری بود که از روی کمیک بوک های خودش و البته سری بازی های "کسل ونیا" ساخته شده بود. الیس داشت روی فصل نهایی این سریال کار میکرد که اخراج شد و این بدان معناست که در سریال های انشعابی "کسل ونیا" در نتفلیکس حضور نخواهد داشت.

 

1- "زن شگفت انگیز: دست خدایان" پس از دستگیری طراح آن کنسل شد!

"زن شگفت انگیز: دستان خدایان" پس از دستگیری طراح آن کنسل شد!

چیز زیادی از "دست خدایان" (Hand of The Gods) نمیدانیم . فقط میدونیم قرار بود یک سرگذشت جدید از شخصیت «زن شگفت انگیز» باشه که توسط «مارگارت ویس» و «لیز بالدوین» به عنوان نویسندگان معروف رمان های فانتزی نوشته میشه. طراحش هم قرار بود «ژوستینیانو» (Justiniano) باشه که از طراحان کارکشته دی سی بود که روی کمیک های 52 و Days Of Vengeance    کار کرده بود. ولی او را به دلیل داشتن محتوای پورنوگرافیک کودکان دستگیر کردند و در نتیجه کمیک "واندرومن: دست خدایان" نیز از سوی دی سی کنسل شد. ژوستینیانو در سال 2012 به جرایم خود اعتراف کرد و به 10 سال زندان محکوم شد. بعید به نظر میرسه پس از آزادی دی سی یا ناشر دیگری بخواهد او را استخدام کنند و از این کمیک فقط یک کاور، چند کانسپت آرت و یک آگهی در سایت آمازون که سالهاست آپدیت نشده باقی مانده است.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 مرگ جنجالی در دنیای کمیک بوک که هواداران را شاکی کرد!

10 جنجال بزرگ دنیای کمیک در دهه گذشته

15 دفعه ای که آثار کمیک بوکی سانسور شدند!

دترین داستان هایی که فرانک میلر (FRANK MILLER) برای دنیای کمیک خلق کرده

15 فیلم ابرقهرمانی که در خارج از آمریکا سانسور شدند!

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی دی سی (DC FILMS)

10 پیچش داستانی شوکه کننده در تاریخ انتشارات مارول

20 لحظه جنجالی دنیای کمیک بوک در سال 2018

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 اتفاق مهمی که سال 2016 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

جنجال بزرگ در شماره جدید کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

15 جنجال بزرگ در کمیک های مارول و دی سی در سال 2017

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

10 مرگ جنجالی در دنیای کمیک بوک که هواداران را شاکی کرد!

10 كمیكی كه با بیشترین جار و جنجال منتشر شدند!

10 داستان جنجالی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

آزار دهنده ترین پانل های کمیک بوکی!

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

15 دفعه ای که هواداران به خاطر تغییر رنگ پوست شخصیت های کمیک بوکی در دنیای سینما عصبانی شدند!

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-07-08 16:08
سلام
ممنون بابت مقاله.
اینم یک مقاله عالی از عجایب دنیای کمیک! زمانی که یا اتفاقاتی پشت پرده میفته که باعث میشه کمیکی کنسل بشه یا کمیک مشکل داره یا از نویسنده و طراح شیشه خورده پیدا میکنند. الان درباره مورد ۱۰ من فقط تقاضای نویسنده و یک عدد تفنگ رو دارم تا بهش نشون بدم کی خوبه و کی خوب نیست! یا اون کمیک بتمن آقای فرانک میلر که آدم فکر میکنه این همونیه که "شوالیه تاریکی بازمیگردد" رو نوشت و در کمیک های دردویل run به اون خوبی داشت؟ یا مثل مورد ۷ و ۴ و ۶ قضیه یه طرفش برمیگرده به ناشر ها! اون مورد یک هم همون بهتر که نوشته نشد! بابا یکی بره به این دی سی بگه دست از سری واندر وومن برداره! هر چند سال یه بار یه اوریجین براش مینویسه که نجاتش بده بعد قضیه رو بدتر هم میکنه! و البته مورد ۵ و ۲ و ۳ هم نشون میده که شما وقتی نویسنده و طراح کمیک ها شدی دیگه باید حواست به هر کاری که توی دنیایی حقیقی و مجازی انجام میدی باشه!
با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-07-08 16:33
سلام خیلی ممنون از آقای ترابی بابت ترجمه این مقاله
۱۰ بعضی نویسنده هارو درک نمیکنه چرا سیع می‌کنند شخصیت هارو منفور نشون بدن خب عزیز من تو شاید از اون شخصیت خوشت نیاد ولی بقیه خوششون میاد تو دهه ۹۰ پیتر منفور و بن رایلی خونسر نشون میدادن و زوج سوپرمن و لوییس یکی از بهترین عشق هاست به نظر همون بهتر که چاک آستن اخراج شد والا نمیدونم چرا نویسنده میخاند زوج های عالی خراب کنند
۹ نمیدونم شاید واقعا داشتن مورتال کمبت بازی میکردن نمیدونم
۸ واقعا عجیبه که نویسنده ای به خوبی فرانک میلر تا این حد افت کرد و البته این داستان به معنای واقعی مضخرف و آشغاله
فرانک میلر واقعا شورش در آورده بود
۷ دخالت ناشر تو کار نویسنده اصلا خوب نیست
۶ خب نمیدونم چرا واقعا چرا کنیل شد؟؟
۵ توهین برای نویسنده این عواقب داره
۴ راستش به این نتیجه رسیدم ریبوت اوضاع خراب میکنه و البته این دعوا های حقوقی چیز تازه نیست
۳ واقعا نمیدونم چرا نویسنده ها استفاده جنسی می‌کنند
۲ سوء استفاد های جنسی همیشه دردسر داره و خواهد داشت بهتر نویسنده ها مراقب باشن
۱ راستش من که از زن شگفت انگیز خوش نمیاد دوباره میخاستن اورجینشو عوض کنند که زیاد فرقی نمی‌کرد دیسی باید تکلیف خودشو با این شخصیت معلوم کنه ولی جدا از اون طراح هم اگه رفته زندان تقصیر خودش بود

تشکر
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-07-08 17:10
سلام استاد ترابی خسته نباشید
خیلی عالی بود. واقعا پشت هر سرگرمی ای، از دنیای کمیک گرفته تا گیم و بعد از اون فیلم و سریال، همیشه پر از حاشیه بوده. مطمئنم ممکنه هنوز از خیلیاشونم خبر نداشته باشیم.
فوق العاده بود وقتتون به خیر
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-07-11 18:17
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
مقاله خیلی خوبی بود.
۹: واقعا نمیدونم چرا بعضی از افراد به خاطر خشونت کمیک شونو حذف میکنن چون واقعا صحنه های خشن کمیک زیاد ترسناک و روی روحیه آدم تاثیر نمی زارن(من که زیاد از خشونت هراسی ندارم)
این آمریکا با مشکلاته جنسیش گند زده به همه چی.(به حساب خودشون مخالف این کارا هستن ولی خودشونم همین کار را رو میکنن این مسئله در مورد نژاد پرستی هم صدق میکنه.(اینا همش سیاستن))
خسته نباشید.




((غلوط املایی)):
در مورد ۸ خط ۱۸ "واندرومن" باید بشه "واندرمن"
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1400-07-11 20:36
به نقل از P.B.P:

((غلوط املایی)):
در مورد ۸ خط ۱۸ "واندرومن" باید بشه "واندرمن"

واندرمن در واقع شخصیت مارولیه! تو اون جمله منظور این بود که واندرومن یک شخصیت کینه توز شده بود که از مردان تنفر داشت!
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-07-11 22:00
به نقل از mtm:
به نقل از P.B.P:

((غلوط املایی)):
در مورد ۸ خط ۱۸ "واندرومن" باید بشه "واندرمن"

واندرمن در واقع شخصیت مارولیه! تو اون جمله منظور این بود که واندرومن یک شخصیت کینه توز شده بود که از مردان تنفر داشت!

سلام
من این شخصیتو نمیشناسم و به خاطر همین فکر کردم این جمله غلطه.
کامنت ۵ این مقاله رو هم نگاه کنین چون چند تا غلط املایی گرفتم که درست نشده.
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1402-10-03 16:11
سلام و وقت بخیر خدمت آقای ترابی.
مقاله عالی بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45