20 لحظه جنجالی دنیای کمیک بوک در سال 2018

20 لحظه جنجالی دنیای کمیک بوک در سال 2018

با مهم ترین و شوکه کننده ترین اتفاقات دنیای کمیک در سال 2018 آشنا شوید!

2018 سالی بود که مارول و دی سی با کسی شوخی نداشتند و تا جای ممکن ایده های خفن و منحصر به فردی رو کردند. در واقع 2018 اونقدر لحظات جنجالی زیادی برای هواداران کمیک بوک داشت که در سالهای اخیر بی سابقه بوده. دلیلش این بود که بسیاری از داستان هایی که سال 2017 شروع شده بودند در این سال به نتیجه شوکه کننده خودشون رسیدند و اونایی هم که تازه در 2018 شروع شدند ، آغازی توفانی داشتند! برخی از بزرگترین نام های دنیای کمیک بوک دچار تغییرات عمده ای شدند: بتمن تا دم ازدواج رفت و برگشت (!)، عروسی کیتی پراید و کلاسوس فاجعه ای تمام عیار از آب درآمد و استار لرد به ضرب شمشیر عشق سابق از پا درآمد! حتی سوپرمن هم دچار تراژدی شد. یا مثلا اسپایدرمن که در شماره 800 امیزینگ اسپایدرمن دوست و رفیق صمیمی اش یعنی فلش تامپسون را از دست داد. البته اتفاقات مثبت هم داشتیم. مثلا بی باک به عنوان شهردار نیویورک انتخاب شد و گمبیت و روگ ازدواج کردند! والبته این رو هم باید قبول کرد که دنیای کمیک بعد از این همه سال به نوعی از غافلگیری اشباع شده. یعنی به قدر کافی سورپرایز های مختلف برای خوانندگان داشته که دیگه برای نویسندگان سخته ایده های ناب و قبلا امتحان نشده ارائه بدن. با این همه هواداران در سال 2018 نا امید نشدند و داستان های خوب و پیچش های غافلگیر کننده زیادی را شاهد بودند که باعث شد هیجان زده بشوند. و البته هواداران خیلی خوب میدانند که در دنیای کمیک هیچ چیز ابدی نیست ! این شما و این هم 20 لحظه جنجالی در کمیک بوک های سال 2018 میلادی!

 

20- پایان «مارکو»

پایان «مارکو»

از همون اول Saga به عنوان یکی از بهترین کمیک بوک های کشور آمریکا شناخته شد. تم های نزاع، جنگ، فقر و سیاست در این کمیک موج میزنه و باعث شده تا بسیار عمیق باشه. این کمیک داستان حماسی دو پناهنده سیاسی به نام های مارکو و آلانا است که در میان کهکشانی جنگ زده سفر میکنند و از بچه خودشون به نام Hazel محافظت میکنند. در شماره 54 از این کمیک هواداران واقعا شوکه شدند وقتی دیدند مارکو به دست یک جایزه بگیر به نام The Will کشته شد! (او قرارداد داشت تا مارکو و آلانا را حذف کنه و Hazel را زنده برگردونه).

 

19- فاش شدن هویت Requiem

 فاش شدن هویت Requiem

در شماره 1 از کمیک Infinity Wars Prime شاهد بودیم که شخصیتی به نام Requiem وارد میشه و با ثانوس میجنگه. البته مدتی بود که دیده بودیم این جنگجو که زره بی نهایت خاصی هم بر تن داشت، به دنبال سنگ های بی نهایت است. در نهایت او با استفاده از اسرار و حقه های خود ثانوس تونست سر از بدن ثانوس جدا کنه! (عکسش اینجاست). قبل از انتشار این کمیک مارول اشاره کرده بود که قراره شاهد اتفاق بزرگی باشیم ولی شاید هیچ کس حدس نمیزد کسی به قدرتمندی ثانوس کشته بشه . دیدن جسد بدون سر او واقعا از اون صحنه های بود که حالا حالا ها از ذهن خوانندگان بیرون نخواهد رفت. تا اینکه خیلی زود فهمیدیم اونی که زیر ماسک requiem قرار داره کسی نیست جز «گامورا»! و البته بعدشم دوباره یک شوکه دیگر به خوانندگان وارد شد و گامورا با شمشیر خفن خودش پیتر کوئیل (استار لرد) را هم کشت!

قتل پیتر کوئیل

(البته دکتر استرنج با استفاده از سنگ زمان جلوی مرگ استار لرد را گرفت)

 

18- ازدواج فاجعه انگیز بتمن و زن گربه ای

 ازدواج فاجعه انگیز بتمن و زن گربه ای

هواداران کمیک واقعا خوشحال شدند وقتی که شنیدند بعد از عمری موش و گربه بازی بالاخره بروس وین (بتمن) و سلینا کایل (کت وُمن) قراره در شماره 50 از سری جدید کمیک های Batman با هم ازدواج کنند. اما وقتی زن گربه ای در لحظه آخر بتمن را رها کرد، امید کسانی که دوست داشتند بتمن بالاخره طعم خوشبختی رو بچشه از بین رفت. در واقع زن گربه ای اعتقاد داشت که اگر بتمن خوشبخت باشه دیگه برای بقیه نفعی نداره بنابراین مجبور شده بود چنین تصمیم سختی بگیره! (پس نتیجه میگیریم بتمن وقتی خوبه و مفیده که بدبخت و بینوا باشه!).

 

17- ایثار سیمبیوت برای نجات جان ادی براک!

 ایثار سیمبیوت برای نجات جان ادی براک!

درسته ادی براک در قالب ونوم کارش را به عنوان یکی از دشمنان خبیث اسپایدرمن شروع کرد ولی گاهی هم در نقش یک ضدقهرمان ظاهر شده و کارای خوبی هم کرده. اخیرا هم در کمیک های ونوم شاهد نوعی رابطه برادرانه و دوستانه بین سیمبیوت و ادی براک بوده ایم. شاید به همین دلیل بود که وقتی در شماره 7 هواداران مجبور شدند با سیمبیوت خداحافظی کنند اونقدر براشون عجیب و شوکه کننده بود. یعنی اون موقع باید جلوی فرار یکی از خدایان ارشد به نام Knull رو میگرفتند . به همین خاطر سیمبیوت جان خودش را داد تا ادی براک زنده بمونه! آخرین تعامل اونا با هم واقعا دلخراش و دردناک بود ... (البته این اتفاقات در شماره 6 افتاده بود ولی در شماره 7 مرگ سیمبیوت تایید شد).

 

16- تیر خوردن دیک گریسون

تی رخوردن دیک گریسون

درسته تا به حال چندین نفر به عنوان رابین در نقش دستیار بتمن ظاهر شده اند ولی اونی که همیشه ازش به عنوان بهترین رابین یاد خواهد شد، دیک گریسون است. یعنی اوست که همیشه به داد بتمن در سخت ترین شرایط رسیده (مثلا پس از شکستن دل بتمن در شماره 50 کمیک Batman و بهم خوردن عروسی او با سلینا، گریسون بود که دلداری اش داد). اما ناگهان در شماره 55 شاهد تیر خوردن دیک به دست یک تک تیرانداز بودیم! این صحنه عجیب و این قتل بزدلانه خیلی بتمن رو اذیت کرد. البته خوشبختانه دیک از این شلیک که به سرش خورد جان سالم به در برد !

 

15- بتمن دشمنش رو تو یخ ها ول میکنه تا بمیره!

 بتمن دشمنش رو تو یخ ها ول میکنه تا بمیره!

واقعا کم پیدا شده که بتمن اون خط قرمز خودش رو رد بکنه و کسی رو بکشه. یعنی مگه اینکه دیگه شرایط خیلی خیلی وخیم بشه. ولی بعد از اون وقایع 55 # Batman که در بالا بهتون گفتم بتمن به اون وضعیت وخیم رسید! یعنی بتمن اون تک تیرانداز رو تعقیب کرد و فهمید یکی از دشمنان قدیمی خودش به نام KGBeast بوده که دست به این کار زده . بعدش در روسیه بهش میرسه و نبرد سختی باهاش میکنه. بتمن با تفنگ چنگکی خودش کار او را میسازه و در بیابان یخ زده رهایش میکنه تا بمیره. این درجه بیرحمی از بتمن برای هواداران عجیب بود.

 

14- واندروُمن به تسخیر درمیاد!

 واندروُمن به تسخیر درمیاد!

واندرومن رو به عنوان یک شخصیت قوی و قدرتمند و مقاوم میشناسند. بنابراین برای خوانندگان عجیب بود وقتی در شماره 4 از کمیک Justice League Dark دیدند که به تسخیر شخصیتی به نام Hecate ملقب به مادر همه جادوگران درآمده! در نتیجه واندرومن دارای قدرتی شد که بتونه واقعیت را در عالم تغییر بده (یعنی یه چیزی مثل قدرت های اسکارلت ویچ) . بعد از مشقت های بسیار متحدین واندرومن تونستند وی را از کنترل Hecate رها کنند.

  

13- دکتر منهتن علیه قهرمانان دی سی!

دکتر منهتن بر علیه قهرمانان دی سی!

کل تمرکز رویداد Doomsday Clock روی این بود که دکتر منهتن چطور داره زمان و فضا را در دنیای دی سی سازمان دهی مجدد میکند. در نتیجه تاریخ دی سی دچار مشکلاتی شد و روی یک سری از شخصیت ها هم مثل موش آزمایشگاهی تست شد تا ببینه چی پیش میاد! او همچنین قبول کرد که هیچ نمیدونه در آینده چی پیش میاد. در شماره 8 از این سری دیدیم که سوپرمن به روسیه میره تا جلوی جنگ بین روسیه و آمریکا را بگیره و اینجاست که معلوم میشه این دکتر منهتن بوده که پشت قضایا است و داشته مردم رو به شیشه تبدیل میکرده در پایان هم دیدیم که نوری ابی حاصل از انفجار همه چیز را در بر میگیره .  روی جلد شماره 9 هم که ماه ژانویه 2019 منتشر شد نشان میداد که دکتر منهتن داره قهرمانان دی سی را به خاکستر تبدیل میکنه. پس جنگ اجتناب ناپذیره!

 

12- تغییرات در سینسترو

 تغییرات در سینسترو

اخیرا تغییرات زیادی در سپاه لنترن ها به وجود آمده است. در شماره 2 از کمیک Justice league دیدیم که سینسترو با قدرت های کنترل ذهن خودش داره گرین لنترن رو به عضویت سپاه خودش درمیاره. او لباس ارجینال سیاه و بنفش خودش را بر تن کرده و بار دیگر یک خبیث واقعی شده که به دنبال نور نامرئی (Invisible Light) افتاده و هیج چیز نمیتونه جلویش رو بگیره!

 

11- ازدواج اُرکا و کیلر کراک!

 ازدواج اُرکا و کیلر کراک!

کیلر کراک و اُرکا به عنوان دو ابر شرور در سال 2018 و در گوریلا سیتی و در حالی که دوستان خلافکار احاطه شون کرده بودند عروسی گرفتند! منتهی راس الغول دستگاهی در سر آنها جاسازی کرده بود که اگه فعال میشد جفتشون میمیردن! و البته اُرکا یک بچه جهش یافته هم در شکم داره! ولی راس الغول به عنوان هدیه ازدواج کاری میکنه که دستگاه غیر فعال بشه و اینچنین ما شاهد یک عروسی با پایان خوش بودیم!

 

10- بازگشت ولورین و تنزل ایکس 23

 بازگشت ولورین و تنزل ایکس 23

خوب میدونید که «لورا کینی» ملقب به ایکس 23 یک کلون هستش که از روی ولورین ساخته شده (اینجا معرفی شده است). وقتی ولورین در سال 2014 در دنیای کمیک مرد، شاهد بودیم که لورا به جانشینی برای ولورین تبدیل شد. واقعا هم داستان های خوبی باهاش روایت شد که باعث شد هواداران زیادی داشته باشه. مخصوصا در run ای که در کمیک X-men Red داشت. اما سال 2018 ولورین برگشت و این یعنی لورا دیگه نمیتونه خودش رو ولورین دنیای مارول بدونه. این باعث ناراحتی خیلی از هواداران این شخصیت شد ولی در هر حال ولورین برگشت و اتفاقا قدرت های جدیدی هم داره !

 

9- مرگ کیبل

مرگ کیبل

تا به حال آیا از خودتون پرسیده اید که اگه یک نفر بیاد و یک نسخه دیگر از خودش رو بکشه اونوقت مرتکب قتل شده یا خودکشی؟! این اتفاق سال 2018 در شماره 1 از کمیک Extermination افتاد و شاهد بودیم که یک غریبه مرموز میاد و یک «کیبل» مسن رو میکشه. بعد هویتش معلوم میشه و میفهمیم که نسخه جوان تر خود کیبل هستش که به نظرش کیبل مسن زیادی رئوف و مهربان شده بوده و بنابراین او را کشته! نکته عجیب تر اینه که هر دوی این کیبل ها سفرهای زمانی کرده بودند. یعنی اونی که قتل رو انجام داده بود از زمان گذشته به آینده اومده بود و اونی که کشته شد هم سفرهای زمانی کرده بود! خداییش این تایم لاین کمیک های ایکس من خیلی پیچیده است!

 

8- اعضای جاستیس لیگ به عنوان خدا پرستیده میشوند!

اعضای جاستیس لیگ به عنوان خدا پرستیده میشوند!

وقایع شماره های 1 و 2 از کمیک Justice League Odyssey پر بودند از سفرهای زمانی ، دنیاهای موازی و هویت های اشتباهی که باعث شد اوضاع و موقعیت های عجیبی پیش بیاد. سیاره های زندانی شده «برینیاک» در Ghost Sector آزاد شدند و اهالی آنها که قبلا اصلا با هم در تماس نبودند رو در روی هم قرار میگیرند. برخی از اعضای جاستیس لیگ این دنیاها به عنوان خدا مورد پرستش بودند و این مساله باعث گیج شدن اعضای فعلی جاستیس لیگ شد! «دارک ساید» هم که به تازگی زنده شده بود فکر میکرد آنها خدایان قدیمی هستند و او و دیگر خدایان جدید فرستاده شده اند تا جایگزین آنها شوند!

 

7- دختر جسیکا جونز بنفشه!

دختر جسیکا جونز بنفشه!

بیچاره جسیکا! هر وقت اوضاع بر وفق مرادش میشه ناگهان یه اتفاقی میفته که همه هیچ رو خراب میکنه! ایشون مدتی بود که زندگی آرامی داشت و بعد از ازدواجش با لوک کیج و به دنیا آمدن دخترش داشت راحت زندگی میکرد که ناگهان در کمیک Jessica Jones: Purple Daughter دخترش (دانیله کیج) با پوستی بنفش برمیگرده خونه! و البته میدونید پوست بنفش متعلق است به دشمن سادیستی جسیکا یعنی کیل گریو ملقب به مرد بنفش (Purple Man)! این مساله باعث شد جسیکا نه تنها به پایه و اساس ازدواجش با لوک شک کنه بلکه بار دیگر یاد نفوذ ذهنی این شخصیت خبیث روی خودش بیفته.

 

6- بی باک شهردار نیویورک میشه!

 بی باک شهردار نیویورک میشه!

همانطور که میدونید تا چند وقت پیش آقای جی. جونا جیمسون شهردار شهر نیویورک بود ولی بعدش ویلسون فیسک (کینگ پین) موفق شد پس از وقایع رویداد «امپراتوری مخفی» دل مردم شهر رو به دست بیاره و شهردار بشه! او همچنین موفق شد مت مورداک (بی باک) را متقاعد کنه تا معاونش بشه. در شماره 600 از کمیک Daredevil ، نینجاهای Hand به کینگ پین حمله کردند و او ظاهرا مرد. بنابراین مت برای مدتی شهردار نیویورک شد. فاگی نلسون هم شد مسئول دفتر او! شهردار شدن برای او سخت بود چون باعث میشد به سختی بتونه در قالب بی باک در سطح شهر عمل بکنه. البته دستش رو برای انجام یک سری کارهای حقوقی باز میگذاشت تا در قالب مت مورداک بتونه راحت تر با خلافکاران شهر طرف بشه.

 

5- اُریجین جدید کاپیتان مارول!

اریجین جدید کاپیتان مارول

اخیرا در کمیک های Life of Captain Marvel شاهد تغییرات عجیبی در سرگذشت یا Origin شخصیتی به نام کارول دانورز ملقب به کاپیتان مارول بودیم. کارول در این کمیک میره سراغ منزل قدیمی که کودکی اش را در آن سپری کرده بود و متوجه نامه های قدیمی از پدرش میشه. بعدش میفهمه این نامه های عاشقانه رو پدرش برای زنی نوشته به نام Mari-Ell که مادر واقعی کاروله! اما نکته مهم اینه که Mari-Ell از نژاد فضایی «کری» (Kree) بوده و این یعنی نیمی از وجود کارول ، کری هستش! در حالی که قبلا در دنیای کمیک گفته شده بود که DNA کارول دانورز جوری در اون حادثه ای که در این مقاله بهش اشاره بود تغییر کرده بود که باعث شد قدرت های کری ها رو پیدا کنه. ولی الان معلوم شد که او از اولش DNA کری داشته که بعدا فعال شده!  این Origin جدید احتمالا بی ربط نیست با فیلم "کاپیتان مارول" که قراره به زودی اکران بشه!

 

4- کشته شدگان کمیک "قهرمانان در بحران"

کشته شدگان کمیک "قهرمانان در بحران"

Heroes in Crisis نام یک کمیک 9 قسمتی هستش که چاپش از ماه سپتامبر 2018 آغاز شد و قراره در 2019 به سرانجام برسه. نویسنده اش کسی نیست جز «تام کینگ» . داستانش در واقع به تبعات یک تیراندازی و قتل عام در یک مرکزی بازپروری میپردازه که توسط بتمن و سوپرمن و واندرومن تاسیس شده بود تا ابرقهرمانی که مشکلات و ناراحتی های فکری دارند در آنجا معالجه شوند. خیلی ها در این فاجعه به قتل رسیدند: آرسنال، فلش (والی وست) ، پویزن ایوی و ...

 

3- سرانجام «مستر میرکال»

 سرانجام مستر میرکال

کمیک Mister Miracle را شاید بتوان بهترین کمیک این چند سال اخیر که توسط دی سی منتشر شده است لقب داد. تام کینگ با این شخصیت گمنام واقعا کولاک کرد و در سال 2018 شاهد بودیم که در شماره 12 به اتمام رسید. در این شماره «اسکات فری» (ملقب به مستر میرکال) سفری درونی را آغاز میکنه و سئوالات بسیار عمیق و فلسفی از خودش میپرسه. و البته این وسط کلی هم سئوال مطرح میشه. آیا او زنده است؟ آیا مرده؟ آیا در کف حمام مرد (در همون شماره اول که رگ دستش رو زده بود)؟ آیا در بهشته یا جهنم؟ آیا اصلا در دنیای دی سی بود یا جای دیگر؟

 

2- کیتی پراید در لحظه آخر منصرف میشه!

کیتی پراید در لحظه آخر منصرف میشه

بتمن و زن گربه ای تنها شخصیت های دنیای کمیک نبودند که قرار بود در سال 2018 ازدواج کنند ولی نشد که بشه! دو تن از اعضای قدیمی و دوست داشتنی مردان ایکس به نام های کیتی پراید (ملقب به شادو کت) و کلاسوس (که در اینجا به عشق عمیق شون اشاره شده بود) قرار بود در شماره 30 از کمیک X-Men Gold عروسی کنند. هواداران خیلی منتظر این لحظه بودند و مارول هم از مدتها قبل تبلیغش رو کرده بود ولی در لحظه آخر کیتی دودل شد و از ازدواج با کلاسوس منصرف گردید! متاسفانه این تصمیم مارول اصلا خوب نبود و منجر به تضعیف این دو شخصیت و رابطه اونا در چشم هواداران شد.

 

1- گمبیت و روگ یهویی تصمیم به ازدواج گرفتند!

 گمبیت و روگ یهویی تصمیم به ازدواج گرفتند!

وقتی کیتی اون تصمیم عجیب رو گرفت دو تن از میهمانان مراسم به نام های روگ (Rogue) و گمبیت (Gambit) که اتفاقا اونا هم از عشاق قدیمی دنیای کمیک هستند، ناگهان یهویی تصمیم گرفتند عروسی کنند! این تصمیم یهویی هم مورد پسند خیلی ها قرار نگرفت. چون مارول باید قبلش زمینه سازی میکرد برای این ازدواج! به نظر میاد مارول کلا در این ماجرا دنبال جنجال بود ... و البته بعدش معلوم شد مارول میخواسته با این کار یک سری جدید چاپ کنه به نام آقا و خانم ایکس!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع:سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مطالب مرتبط:

10 اتفاق مهمی که سال 2018 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

20 چیز هیجان انگیزی که هواداران مارول در سال 2019 منتظرشان هستند!

تمام فیلم های ابرقهرمانی پیش رو در سال 2019

رتبه بندی فیلم های ابرقهرمانی سال 2018

15 جنجال بزرگ در کمیک های مارول و دی سی در سال 2017

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ali.stark
#1 ali.stark 1397-10-20 19:20
اقای ترابی مقاله عالی بود فقط یه سوال آیا اون گامورایی که استار لرد رو کشت از آینده اومده بود؟بازم از مقاله خوبتون تشکر میکنم
نقل قول کردن
Barbod2018
#2 Barbod2018 1397-10-20 20:24
مقاله‌ی عالی ای بود میگم مرگ ثانوسو زنده نمیکنه و میشه رونمایی شدن از ویلن جدید اسپایدی تو ده تای بعدی باشه احتمالش هست
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1397-10-21 01:41
خیلی عالی بود. گردن زدن ثانوس خیلی عجیب و شوک آور بود. ولی یه عالم از شرش خلاص شد‌.
داستانهای بتمن عالیه. حیف که ازدواجش رو به سرانجام نرسوندن. ولی اون تراژدی معروف همیشه باعث بتمن شدن بروس وینه، بنابراین دلخوشی براش حرومه، یا بقول خودش دلخوشیش اینه که نزاره اون بیرون بچه‌ها بی پدر و مادر و یتیم بشن.
راستی یه سوال داشتم، یکی لطف کنه جواب بده البته یکی و دوبار قبلا تو سایت اشاره شده، ولی حضور ذهن ندارم، یادم رفته، اون سکه معروف تو غار بتمن جریانش چیه؟ آخه تو انیمیشن و کمیک و بازیها چندین بارش بهش اشاره شده
نقل قول کردن
Revan24
#4 Revan24 1397-10-21 02:46
به نقل از hassan91:
خیلی عالی بود. گردن زدن ثانوس خیلی عجیب و شوک آور بود. ولی یه عالم از شرش خلاص شد‌.
داستانهای بتمن عالیه. حیف که ازدواجش رو به سرانجام نرسوندن. ولی اون تراژدی معروف همیشه باعث بتمن شدن بروس وینه، بنابراین دلخوشی براش حرومه، یا بقول خودش دلخوشیش اینه که نزاره اون بیرون بچه‌ها بی پدر و مادر و یتیم بشن.
راستی یه سوال داشتم، یکی لطف کنه جواب بده البته یکی و دوبار قبلا تو سایت اشاره شده، ولی حضور ذهن ندارم، یادم رفته، اون سکه معروف تو غار بتمن جریانش چیه؟ آخه تو انیمیشن و کمیک و بازیها چندین بارش بهش اشاره شده

منظور سبه نقل از hassan91:
خیلی عالی بود. گردن زدن ثانوس خیلی عجیب و شوک آور بود. ولی یه عالم از شرش خلاص شد‌.
داستانهای بتمن عالیه. حیف که ازدواجش رو به سرانجام نرسوندن. ولی اون تراژدی معروف همیشه باعث بتمن شدن بروس وینه، بنابراین دلخوشی براش حرومه، یا بقول خودش دلخوشیش اینه که نزاره اون بیرون بچه‌ها بی پدر و مادر و یتیم بشن.
راستی یه سوال داشتم، یکی لطف کنه جواب بده البته یکی و دوبار قبلا تو سایت اشاره شده، ولی حضور ذهن ندارم، یادم رفته، اون سکه معروف تو غار بتمن جریانش چیه؟ آخه تو انیمیشن و کمیک و بازیها چندین بارش بهش اشاره شده

منظور از سکه فک کنم منظورت همون دکمه ی کمدینه که بعد از برگشتن والی تو غار بتمن پیدا شده بود و اولین سرنخ از واچمن در دنیای دی سی بود و فک کنم الان دیگه معلوم شد همش کار دکتر منهتن بود.
نقل قول کردن
Revan24
#5 Revan24 1397-10-21 02:48
12- خط داستانی سینیسترو و جستجوی اون بدنبال "invisible emotional spectrum" خیلی جالب و خوندنی بود و UltraViolet Corp هم واقعا با عظمت بود .تازه بزرگترین سیاه لنترن هم در حال حاضر همینا به رهبری سینیسترو هست...یکی از شخصیت های مهم که دیگه اسپویل نمیکنم بزور نیروی حلقه به عضویتشون دراومد پ بر علیه جاستیس لیگ حمله کرد...
شعارشون هم عالیه و قدرت بالای حلقه رو نشون میده:
"BY SHIELD OF DAY
AND SHIELD OF NIGHT
WE FEED AND GROW
BEYOND ALL SIGHT
YOUR DARKEST SELF
SHALL BE OUR NIGHT
WIELD THE SWORD
".OF UNSEEN LIGHT
این شعار نشون میده که این این حلقه تاریکترین جنبه و نرس ها و insecurityهای صاحبشو بیرون میکشه و ازش قدرت میگیره...
در کل امسال کمیک های گرین لنترن ها مخصوصا کمیک های هال جردن و سپاه گرین لنترن جالب بودن.
راستی من هر وقت این نسخه از شعار لنترن های نارنجی رو میخونم خندم میگیره شما چطور؟ :
"What's mine is mine
and mine and mine
and mine and mine
and mine, not YOURS! "
XD XD XD
- امیدوارم تو قسمت مقاله رویداد Force Quest کمیک های فلش هم باشه چون واقعا یکی از باحال ترین رویداد های امسال بود...کلا کمیک های فلش متحول شد با حرکت دیسی.
19 -کمیک های جنگهای بینهایت هم امسال خیلی جالب به مرحله جدید وارد شدن بهد از اینکه ادام وارلاک با استفاده از سنگ روح به بقیه سنگ ها روح داد که میزبانشونو خودشون انتخاب کنن...حال کردم.کاش اینکارو تو MCU بعدا انجام بشه خیلی جالب میشه.
البته گفتن نداره دوستان همه خودشون استادن ولی اون عکس گامورا و استارلرد ادای احترام به کشته شدن گامورا توسط بولزآی بود.
نقل قول کردن
Revan24
#6 Revan24 1397-10-21 03:02
بتمن آدم کشت امسال...
انگار نویسنده ها یادشون رفته بود که همین چند وقت \یش طی جریانات detective comics #975 بتمن بت فمیلی رو جمع کرد تا راجب batwoman و ماجرای کشتن کلی فیس توسط اون یک تصمیم جدی بگیرن چون خط قرمز بت فمیلی رو رد کرده بود...
.
و اینکه بعضی کمیک ها و اکثر فیلم ها کاری میکنن که بتمن ادم بکشه واقعا به شخصیت بتمن خیانت کردند شخصیتی که جوکر رو بخاطر کشتن \سرش به بدترین شیوه نکشت...بخاطر شلیک به باربارا و شکنجه روحی و جسمی جیم گوردن نکشت(البته این مورد امسال یجورایی زیر سوال رفت و میگن که تو کمیک BATMAN :DAMNED که جوکر کشته شده در واقعا ادامه کیلینگ جوکه و وقتی تو پنل اخر که بتمن دست رو شونه جوکر گذاشت و پنل بعدی زمین رو نشون داد در واقع بعدش بتمن گردن جوکر رو شکست و اونو کشت اینو من از کوین اسمیت هم شنیده بودم که از یه نفر نقل قول کرده بود...)
البته این کمیک BATMAN DAMNED هم امسال با نشون دادن چطوری بگم JUNKه بتمن :lol: تو یکی از پنل هایی که بتمن لباسشو درمیاره قشنگ سرو صدا بپا کرد.
.
در کل batman doesn't kill
نقل قول کردن
old man omid
#7 old man omid 1397-10-21 14:05
خسته نباشید استاد ترابی.
عجب سالی بوده برای دی سی!!!!!!
بیشتر جنجال ها مربوط به دی سی هست.
ولی من به شخصه دوست دارم نبرد بین دکتر منهتن و سوپرمن رو ببینم.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#8 Spider-Fan 1397-10-21 15:06
امسال برای «بتمن» از لحاظ روانی و رفتاری اصلاً سال خوبی نبود...
توی سری اصلی Batman، مرتکب قتل "KGBeast" شد به وحشیانه‌ترین حالت! همین‌طور رفتار تند و سیلی محکمی هم به کمیسر گوردون زد که از اون صحنه‌های شوکه‌کننده و عجیب بود برای هواداران.
همین‌طور به بهونهٔ DC: Black Lable هم خیلی آسیب دید بتمن؛
توی سری Batman: White Knight به قلم آقای «سان مورفی» که بتمن رسماً تبدیل شده بود به یه روانی بد‌تر از جوکر! فقط توی همون شمارهٔ اول جوکر رو انقدر وحشیانه کتک زد و باهاش رفتار کرد که رسانه‌ها هم بر علیه‌‍ش جبهه گرفتن.
به قول خود جوکر: "Face it. The greatest villain in ...Gotham City is YOU"
توی سری Batman: Damned هم نوشتهٔ «برایان آزارلو» هم بتمن رو توی همین اتمسفر و فضای مریض قرار داد. (فکر کنم اسم نویسنده برای اثبات این مدعا کافی باشه! :-* )
بتمن توی DCEU هم نیاز به توضیح نداره که تبدیل به چه قاتلی شده!
در کل این سیاست DC برای شخصیتی مثل «بتمن» اصلاً قابل‌قبول نیست.
ممکنه این بتمن dark و hardcore بیشتر نوجوانان رو به سمت کمیک‌های بتمن سوق بده و برای بعضی از مخاطب‌ها جذاب‌تر باشه یا صرف همین ایجاد جنجال برای فروش بیشتر باشه یا ...، اما هیچ‌کدوم از این‌ها مطمئناً برای کمیک‌فن ها کافی نیست.
بتمنی که این همه سال با "نکشتن" کنار اومده و عواقب‌‍ش رو دیده،چه برای خودش چه برای دوستان و همکاران‌‍ش، حالا انقدر تغییر کنه و اینقدر راحت خطوط قرمز اخلاقی خودش رو زیر پا بذاره.
حالا باید ببینیم توی شمارهٔ ۱۰۰۰ Detective Comics چه اتفاقی میفته؛ ولی امیدوارم که این تغییر و تحولات اخلاقی توی بتمن باقی نمونه و زودتر جمع کنن این کارا رو!
نقل قول کردن
capers
#9 capers 1397-10-21 16:12
با سلام وتشکر بسیار بابت این مقاله که مشتاقانه منتظر ترجمه سری دومش هستم.
یه نکته که سایت اسپایدی رو برترین سایت کمیک بوکی ایران میکنه و با اختلاف صدره این هست که طبق قانون داره پیش میره اونم قانون حفظ حق ناشره الان پایین اسم آقای ترابی منبع رو نوشته بعضیا فکر میکنن که این یک جور تبلیغاته و آمار بازدید سایت خودشون رو کاهش میده ولی مثال نقض سایت اسپایدی هستش که منبع رو می نویسه و منبع موثقی برای اخبار کامیکی هست من هر وقت یه خبریو تو فضای مجازی میبینم حتی توی کانال اسپایدی تا خبر درون سایت قرار نگیره من خبرو جدی نمیگیرم.
این که این سایت بسیار موفق هستش زحمات تمام مجموعه اسپایدی هستش ولی تعجب میکنم وقتی ترجمه فارسی کمیکی رو قرار میدن بعضیا گله و شکایت میکنن آخه کسی نیس به این عزیزان بگه آخه کدوم سایتی ترجمه رو رایگان و با کیفیت قرار میده اونم جدیدترین کمیک های روز دنیا و در آخر یه تشکر ویژه از آقای ترابی که بدون هیچ چشم داشتی بزرگترین خدمت رو به کمیک فنای ایرانی میکنه به امید پیشرفت روز افزون این سایت و ترجمه کمیک های بیشتر :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1397-10-21 17:13
به نقل از Revan24:
به نقل از hassan91:
خیلی عالی بود. گردن زدن ثانوس خیلی عجیب و شوک آور بود. ولی یه عالم از شرش خلاص شد‌.
داستانهای بتمن عالیه. حیف که ازدواجش رو به سرانجام نرسوندن. ولی اون تراژدی معروف همیشه باعث بتمن شدن بروس وینه، بنابراین دلخوشی براش حرومه، یا بقول خودش دلخوشیش اینه که نزاره اون بیرون بچه‌ها بی پدر و مادر و یتیم بشن.
راستی یه سوال داشتم، یکی لطف کنه جواب بده البته یکی و دوبار قبلا تو سایت اشاره شده، ولی حضور ذهن ندارم، یادم رفته، اون سکه معروف تو غار بتمن جریانش چیه؟ آخه تو انیمیشن و کمیک و بازیها چندین بارش بهش اشاره شده

منظور سبه نقل از hassan91:
خیلی عالی بود. گردن زدن ثانوس خیلی عجیب و شوک آور بود. ولی یه عالم از شرش خلاص شد‌.
داستانهای بتمن عالیه. حیف که ازدواجش رو به سرانجام نرسوندن. ولی اون تراژدی معروف همیشه باعث بتمن شدن بروس وینه، بنابراین دلخوشی براش حرومه، یا بقول خودش دلخوشیش اینه که نزاره اون بیرون بچه‌ها بی پدر و مادر و یتیم بشن.
راستی یه سوال داشتم، یکی لطف کنه جواب بده البته یکی و دوبار قبلا تو سایت اشاره شده، ولی حضور ذهن ندارم، یادم رفته، اون سکه معروف تو غار بتمن جریانش چیه؟ آخه تو انیمیشن و کمیک و بازیها چندین بارش بهش اشاره شده

منظور از سکه فک کنم منظورت همون دکمه ی کمدینه که بعد از برگشتن والی تو غار بتمن پیدا شده بود و اولین سرنخ از واچمن در دنیای دی سی بود و فک کنم الان دیگه معلوم شد همش کار دکتر منهتن بود.

در واقع منظورم همون جاینت پنی (gaint Penny) بود
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#11 Miguel-OHara 1397-10-21 17:51
به نقل از hassan91:
به نقل از Revan24:
به نقل از hassan91:
خیلی عالی بود. گردن زدن ثانوس خیلی عجیب و شوک آور بود. ولی یه عالم از شرش خلاص شد‌.
داستانهای بتمن عالیه. حیف که ازدواجش رو به سرانجام نرسوندن. ولی اون تراژدی معروف همیشه باعث بتمن شدن بروس وینه، بنابراین دلخوشی براش حرومه، یا بقول خودش دلخوشیش اینه که نزاره اون بیرون بچه‌ها بی پدر و مادر و یتیم بشن.
راستی یه سوال داشتم، یکی لطف کنه جواب بده البته یکی و دوبار قبلا تو سایت اشاره شده، ولی حضور ذهن ندارم، یادم رفته، اون سکه معروف تو غار بتمن جریانش چیه؟ آخه تو انیمیشن و کمیک و بازیها چندین بارش بهش اشاره شده

منظور سبه نقل از hassan91:
خیلی عالی بود. گردن زدن ثانوس خیلی عجیب و شوک آور بود. ولی یه عالم از شرش خلاص شد‌.
داستانهای بتمن عالیه. حیف که ازدواجش رو به سرانجام نرسوندن. ولی اون تراژدی معروف همیشه باعث بتمن شدن بروس وینه، بنابراین دلخوشی براش حرومه، یا بقول خودش دلخوشیش اینه که نزاره اون بیرون بچه‌ها بی پدر و مادر و یتیم بشن.
راستی یه سوال داشتم، یکی لطف کنه جواب بده البته یکی و دوبار قبلا تو سایت اشاره شده، ولی حضور ذهن ندارم، یادم رفته، اون سکه معروف تو غار بتمن جریانش چیه؟ آخه تو انیمیشن و کمیک و بازیها چندین بارش بهش اشاره شده

منظور از سکه فک کنم منظورت همون دکمه ی کمدینه که بعد از برگشتن والی تو غار بتمن پیدا شده بود و اولین سرنخ از واچمن در دنیای دی سی بود و فک کنم الان دیگه معلوم شد همش کار دکتر منهتن بود.

در واقع منظورم همون جاینت پنی (gaint Penny) بود

spidey.ir/.../...
مورد ۱۰ رک بخون
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#12 Miguel-OHara 1397-10-21 17:53
به نقل از Revan24:
12- خط داستانی سینیسترو و جستجوی اون بدنبال "invisible emotional spectrum" خیلی جالب و خوندنی بود و UltraViolet Corp هم واقعا با عظمت بود .تازه بزرگترین سیاه لنترن هم در حال حاضر همینا به رهبری سینیسترو هست...یکی از شخصیت های مهم که دیگه اسپویل نمیکنم بزور نیروی حلقه به عضویتشون دراومد پ بر علیه جاستیس لیگ حمله کرد...
شعارشون هم عالیه و قدرت بالای حلقه رو نشون میده:
"BY SHIELD OF DAY
AND SHIELD OF NIGHT
WE FEED AND GROW
BEYOND ALL SIGHT
YOUR DARKEST SELF
SHALL BE OUR NIGHT
WIELD THE SWORD
".OF UNSEEN LIGHT
این شعار نشون میده که این این حلقه تاریکترین جنبه و نرس ها و insecurityهای صاحبشو بیرون میکشه و ازش قدرت میگیره...
در کل امسال کمیک های گرین لنترن ها مخصوصا کمیک های هال جردن و سپاه گرین لنترن جالب بودن.
راستی من هر وقت این نسخه از شعار لنترن های نارنجی رو میخونم خندم میگیره شما چطور؟ :
"What's mine is mine
and mine and mine
and mine and mine
and mine, not YOURS! "
XD XD XD
- امیدوارم تو قسمت مقاله رویداد Force Quest کمیک های فلش هم باشه چون واقعا یکی از باحال ترین رویداد های امسال بود...کلا کمیک های فلش متحول شد با حرکت دیسی.
19 -کمیک های جنگهای بینهایت هم امسال خیلی جالب به مرحله جدید وارد شدن بهد از اینکه ادام وارلاک با استفاده از سنگ روح به بقیه سنگ ها روح داد که میزبانشونو خودشون انتخاب کنن...حال کردم.کاش اینکارو تو MCU بعدا انجام بشه خیلی جالب میشه.
البته گفتن نداره دوستان همه خودشون استادن ولی اون عکس گامورا و استارلرد ادای احترام به کشته شدن گامورا توسط بولزآی بود.

یوقت منظورت ادای احترام به کشته شدن الکترا توسط بولزای نیست؟
نقل قول کردن
hassan91
#13 hassan91 1397-10-21 19:00
#11
مرسی :-)
نقل قول کردن
علی قدیانی
#14 علی قدیانی 1397-10-23 09:57
اصلا با داستان ساعت رستاخیز حال نکردم.
فقط میخوان یه جوری واچمن رو بچپونن تو دی سی یونیورس و واقعا بنظرم ساختن دنباله برای داستانی مثل واچمن که هدف سیاسی داشت و جدا از سوپرهیرو بازی های رایج بود کار اشتباهیه و همش باید تو همان 12 قسمت ختم میشد. با کار هایی مثل برگرداندن کمدین یا آوردن رورشاک جدید کاملا مشهوده که هدف چیه
نقل قول کردن
Hugh logan
#15 Hugh logan 1397-10-24 11:05
مقاله خيلي خوبي بود . راستش انتظار ازينكه بتمن اون كار رو بكند و دشمنش رو ب شكل بدي رها كند نداشتم .
نقل قول کردن
Hugh logan
#16 Hugh logan 1397-10-24 11:07
البته گردن زدن ثانوس باعث تعجب همگان شده . كه در اينده ايي ن چندان در ميتوان شاهد بازگشتش بود
نقل قول کردن
Hugh logan
#17 Hugh logan 1397-10-24 11:09
دوستان اگر كسي هست منو راهنمايي كند . يك كميك كه نامي ازش نشنيدم فقط مبارزه ثاوس وگالاكتوس گفته ميشه دران هست ! كسي ميداند كدوم كميك هست؟
نقل قول کردن
Hugh logan
#18 Hugh logan 1397-10-24 11:16
???
نقل قول کردن
Hugh logan
#19 Hugh logan 1397-10-24 11:16
به نقل از Hugh logan:
به نقل از hassan91:
خیلی عالی بود. گردن زدن ثانوس خیلی عجیب و شوک آور بود. ولی یه عالم از شرش خلاص شد‌.
داستانهای بتمن عالیه. حیف که ازدواجش رو به سرانجام نرسوندن. ولی اون تراژدی معروف همیشه باعث بتمن شدن بروس وینه، بنابراین دلخوشی براش حرومه، یا بقول خودش دلخوشیش اینه که نزاره اون بیرون بچه‌ها بی پدر و مادر و یتیم بشن.
راستی یه سوال داشتم، یکی لطف کنه جواب بده البته یکی و دوبار قبلا تو سایت اشاره شده، ولی حضور ذهن ندارم، یادم رفته، اون سکه معروف تو غار بتمن جریانش چیه؟ آخه تو انیمیشن و کمیک و بازیها چندین بارش بهش اشاره شده


سلام. البته دوست عزيز خدمت شما بايد عرض كنم كه چون در كميك هاي مختلف شاهد اين بوديم كه ابر قهرمان ها و ويلن هاي زيادي از مرگ برگشتن و وارد عرصه كميك شدن با اطمينان نميشه گفت كه ديگر انهارا در كميك نبينيم و ديگر مرده به حساب ميايند !
و ميتوان استثنا قائل شد كه بمدت كوتاهي ميتوان از مرگ انها شوكه شد (قضيه گردن زدن ثانوس) و بعداز مدتي شاهد بازگشت انها خواهيم بود . زيرا ويلن كمي نيست و ازان بدتر هم از مرگ بازگشتند .
نقل قول کردن
Hugh logan
#20 Hugh logan 1397-10-24 11:18
اقاي ترابي ممنون بابت اين مقاله . اگر بنده بخوام با شما در ارتباط باشم ب كجا مراجعه كنم. ايميل سايت يا غير...؟
نقل قول کردن
Revan24
#21 Revan24 1397-10-24 20:39
اول اینکه ببخشید من یادم رفت کامنتام رو ادیت کنم و چنتا اشتباه شد و بله منظورم الکترا بود نه گامورا .و اینکه اها اون سکه رو میگی فک کردم دکمه ی کمدین رو میگید...
8.justice league odysset دنبال میکنم و داستانش جالبه و بیشتر از همه عاشق ظاهر جدید دارکسایدم خیلی باحال شده...
7.در مورد دختره جسیکا واقعا شکه شدم...باید بخونمش....
6.دردویل هم هیرو شماره یک منه و داستان mayor fisk دردویل خوب بود و حال کردم باهاش...
5.واو عجب پیچش جالبی برای کارول شد...اگه وقت کردم خوندش ضرر نداره...
6.heroes in crisis رو لامصب از وقتی شماره یکش اومد میخواستم بخونم اما بخاطر کنکور وقت نشد اما واقعا از کشتن والی ناراحت شدم...damnet DC :cry:
1.شیفته ی کمیک های گمبیت و روگ ام...واقعا خیلی فان و خوشگلن رنگ بندی کمیکاش واقعا چشم نوازه و البته از همه مهم تر داستان خوبش و رومنس ON وOFF شون و شخصیت پردازی خوبشون تو این کمیک جذاب...بشدت پیشنهاد میکنم.
ممنون از ترجمه خوبتون اقای ترابی..من بعد از چندین سال سر زدن همیشه میخواستم اینو بتون بگم...
نقل قول کردن
hassan91
#22 hassan91 1397-10-25 01:03
باز لغو عروسی بتمن یه نیمچه دلیلی داشتن ولی کنسل شدن ازدواج کیتی پراید و کلاسوس اونم لحظات آخر خیلی بی معنی بود.
بیچاره جسیکا جونز، زندگی براش کابوس شده که :-?

بعضی شخصیتا هستن که رو دستشون پیدا نمیشه مثل مرد عنکبوتی/پیتر پارکر، مثل ولوورین لوگان. مخصوصا اونم اینکه قدرتهای جدیدم بهش دادن.

#19
بله البته ولی فکر نکنم به این زودیا برگرده لااقل یک سالی رو باید براش منتظر باشیم. البته این روزا دیگه خیلی رو ثانوس فوکوس شده بهتره که اون یکی ویلن های مارول هم عرض اندامی کنن.
نقل قول کردن
ctothejay
#23 ctothejay 1397-10-25 21:48
نمیخوام بی ادبی کنم ولی رویداد اینفینیتی وارز و اسپین-آف هاش خیلی بی خود و الکی بود، اصلا محتوا نداشتن.
در عوض بازگشت ولورین معرکه، مرگ کیبل شوکه کننده، دختر جسیکا جونز واقعا یک ضربه بزرگ، تصمیم کیتی پراید و گمبیت و روگ هم باورنکردنی بود ولی شهردار شدن مت مورداک اصلا یه داستان دیگه بود، واقعا چارلز سول با run معرکش دردویل رو احیا و سرافراز کرد و پر از پیچیش و چالش ها و اتفاقات جدید بود مثل برادر مت، نتایج قبولی فیسک، فداکاری مت، فاش شدن هویت وجیل و شهردار شدن برای نجات نیویورک اتفاقاتی بود که کسی فکرش رو هم نمیکرد واقعا این run ارزش خوندن رو داشت.
اون ازدواج بتمن که کاملا بیخود و تنها برای دوشیدن پول بود، اون جاستیس لیگ ادیسه یا حضور الکی واندروومن تک بعدی توی سری کمیکهای خوبِ justice league dark واقعا خسته کننده و بدون محتوا بودن. این داستان جدید قهرمانان در بحران هم واقعا مزخرفه، پر از تناقض و منطقهای بی خود که فقط زنها رو oversexualize میکرد و شخصیت بیخود هارلی کویین رو هم میخواست گنده نشون بده که زده امسال والی وست و روی هارپر رو کشته!! :o :o :o حالا بماند با اومدن 3یا4تا نسخه هنوز سر و ته داستان معلوم نیست!
تام کینگ تنها دوتا داستان خوب داشت یکی اون کارش روی ویژن و اون یکی هم روی مستر میراکل که واقعا بی نظیر بودن، وگرنه کارش روی بتمن از 2016 و این رویداد کاملا خسته و کننده و بیخوده و تابلوئه که میخوان پول بدوشن. دی سی عوضش کلی اتفاقات و لحظات جنجالی بهتری توی کمیکهای ردهود، سوپرمن، فلش و گرین لنترن داشته.
نقل قول کردن
Howard the Duck
#24 Howard the Duck 1397-10-27 14:36
تو مورد سیزده سمت چپ پشت لباس آوامن اون واقعا لباس کاپیتان آمریکاست یا لباس یه شخصیت دی سی مشابهشه که من نمیشناسم؟
نقل قول کردن
ctothejay
#25 ctothejay 1397-10-28 07:23
به نقل از Howard the Duck:
تو مورد سیزده سمت چپ پشت لباس آوامن اون واقعا لباس کاپیتان آمریکاست یا لباس یه شخصیت دی سی مشابهشه که من نمیشناسم؟

اون باید stargirl باشه.
نقل قول کردن
Howard the Duck
#26 Howard the Duck 1397-10-28 15:07
به نقل از ctothejay:
به نقل از Howard the Duck:
تو مورد سیزده سمت چپ پشت لباس آوامن اون واقعا لباس کاپیتان آمریکاست یا لباس یه شخصیت دی سی مشابهشه که من نمیشناسم؟

اون باید stargirl باشه.

نمیدونم ولی بنظرم اون ستاره های بیشتری رو لباسش داره، شایدم از عمد یجوری کشیدن که همون ستاره بزرگ روی سینش فقط مشخص باشه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#27 Spider-Fan 1397-11-03 17:56
همین امروز ۴ شمارهٔ کمیک Heroes in Crisis ـو خوندم و بنظرم خیلی داستان خوبی بود!
کلاً سرکشیدن به زندگی شخصی قهرمان‌ها و دیدن تعاملات و کشمکش‌های درونی‌شون برای من یکی که خیلی جذابه! این سری هم علاوه بر عمیق‌تر شدن توی زندگی شخصی قهرمان‌ها و جنبهٔ منفی قهرمان بودن، یه داستان کارآگاهی زیبا رو هم روایت می‌کنه که هیچ جور نمی‌شه پیش‌بینی‌‍ش کرد!
خلاصه که خوندنش رو به همهٔ دوستان توصیه می‌کنم.
نقل قول کردن
علی سراج
#28 علی سراج 1398-03-09 22:21
سلام من ی سوالی داشتم
تو ی کمیکی بورس و سلینا با هم ازدواج می کنند و ی بچه هم به نام هلنا که همون huntress است دارند
توی سریال arrow هم تو فصل اول ی دختر بود به نام هلنا برتنالیتی که اونم huntress بود . پس چرا تو شماره ۵۰ بتمن این ۲ ازدواج نکردند ؟
بعد این داستان کمیک Batman and catwoman که ژانویه میاد این ۲ با هم ازدواج کردند یعنی تو ی کمیکی از بتمن این دو دوباره ازدواج می کنند بعد از کمیک Batman and catwoman از شماره ۱ شروع میشه ؟؟
نقل قول کردن
علی قدیانی
#29 علی قدیانی 1398-03-09 22:56
به نقل از arkhamknight2016:
سلام من ی سوالی داشتم
تو ی کمیکی بورس و سلینا با هم ازدواج می کنند و ی بچه هم به نام هلنا که همون huntress است دارند
توی سریال arrow هم تو فصل اول ی دختر بود به نام هلنا برتنالیتی که اونم huntress بود . پس چرا تو شماره ۵۰ بتمن این ۲ ازدواج نکردند ؟
بعد این داستان کمیک Batman and catwoman که ژانویه میاد این ۲ با هم ازدواج کردند یعنی تو ی کمیکی از بتمن این دو دوباره ازدواج می کنند بعد از کمیک Batman and catwoman از شماره ۱ شروع میشه ؟؟

اون داستانی که میگی تو دنیای موازی بوده
ازدواج بتمن و کت وومن تو شماره 50 بتمن توی دنیای اصلی بود که ازدواجشون بهم خورد. و این سری بتمن و کت وومن هم کی گفته این دوتا توش باهم ازدواج کردن؟ فقط قراره یه سری مشترک بین بتمن و کت وومن باشه
نقل قول کردن
علی سراج
#30 علی سراج 1398-03-10 01:12
به نقل از Twisto:
به نقل از arkhamknight2016:
سلام من ی سوالی داشتم
تو ی کمیکی بورس و سلینا با هم ازدواج می کنند و ی بچه هم به نام هلنا که همون huntress است دارند
توی سریال arrow هم تو فصل اول ی دختر بود به نام هلنا برتنالیتی که اونم huntress بود . پس چرا تو شماره ۵۰ بتمن این ۲ ازدواج نکردند ؟
بعد این داستان کمیک Batman and catwoman که ژانویه میاد این ۲ با هم ازدواج کردند یعنی تو ی کمیکی از بتمن این دو دوباره ازدواج می کنند بعد از کمیک Batman and catwoman از شماره ۱ شروع میشه ؟؟

اون داستانی که میگی تو دنیای موازی بوده
ازدواج بتمن و کت وومن تو شماره 50 بتمن توی دنیای اصلی بود که ازدواجشون بهم خورد. و این سری بتمن و کت وومن هم کی گفته این دوتا توش باهم ازدواج کردن؟ فقط قراره یه سری مشترک بین بتمن و کت وومن باشه

اخع من یه چیز دیگه شنیده بودم . پس ترتیب خوندنش چی می شه اگر مشترک باشند پس کمیک بتمن از اونجا تموم میشه تو شماره ۸۰
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45