15 کاور کمیک بوکی که به ما "دروغ" گفتند!

15 دفعه ای که کاور کمیک ها به ما دروغ گفتند!

اگه این کمیک ها رو صرفا فقط  با دیدن روی جلدشون خریده اید یا دانلود کرده اید، پس سرتون کلاه رفته است!

مقدمه: واضحه که کاورهای کمیک بوک جوری طراحی میشوند که قبل از هر چیز نظر بیننده را به خود جلب کنند و کاری کنند که او آن کمیک را بخرد و بخواند. بنابراین خیلی وقتها طراحان و آرتیست های دنیای کمیک هر کاری میکنند تا خواننده مجاب شود کمیک را بخرد. در ابتدای دوران طلایی کمیک بوک معمولا کاورها حالت pin-up و تزئینی داشتند . ابداع کننده این نوع کاورها سردبیران دیسی کامیکس مثل «جولیوس شوارتز» یا «مورت وایزینگر» بودند که در دهه های 50 میلادی به طراحان دستور میدادند کاورهای شوکه کننده خلق کنند تا سپس نویسنده داستان را براساس آن کاور  بنویسد! مثلا اگر روی کاور میدیدیم که سوپرمن دارد لوئیز لین را میکشد، در داستان متوجه میشدیم که حقیقت ندارد و سوپرمن فقط وانمود میکند که میخواهد این کار را بکند تا آدم بدها را گول بزند! اما از دهه های 60 میلادی به بعد کاورها بیشتر با محتوای داخل کمیک تطابق پیدا کردند. تا اینکه از سالهای ابتدایی قرن بیست و یکم دوباره کاورها حالت تزئینی پیدا کردند و این روند تا الان به نوعی ادامه دارد. اما گاهی اوقات هم پیش میاد که کاور کمیک کاملا درباره داستان "دروغ" میگه و خواننده را گول میزنه. این مقاله درباره همین کاورها میباشد.

 

15- کاور شماره 324 مرد عنکبوتی شگفت انگیز

مارول سال 1988 تصمیم گرفت پرفروش ترین کمیک های خود یعنی Uncanny X-men و Amazing Spider-Man را به صورت دو بار در ماه  (bi-weekly) چاپ کند. یعنی به جای اینکه در ماه فقط یک شماره ازشون بیرون بیاد، دو شماره ازشون بیرون میومد. این اقدام مارول خیلی هم موفقیت آمیز بود. سال 1989 داستان نسبتا طولانی به نام The Assassin Nation Plot در کمیک های مرد عنکبوتی چاپ شد که نویسنده اش «دیوید میکلینی» و طراحش هم «تاد مک فارلین» بود. داستان اینطور بود که یک نفر نخست وزیر کشور سیمکاریا (کشوری که «سیلور سیبل» در آن متولد شده) را میکشه و گناهش رو میندازه گردن دولت آمریکا تا بین این دو کشور جنگ راه بیفته. اما سیلور سیبل مرد عنکبوتی و کاپیتان آمریکا را استخدام میکنه تا حقیقت روشن بشه. سیبل و Cap به سیمکاریا سفر کردند و فهمیدند که «سیبرتوث» قاتل واقعی هستش. با این وجود اسپایدرمن در آمریکا گرفتار بود و با اونا به سیمکاریا نرفته بود ولی جلد این کمیک نبرد مرد عنکبوتی بین سیبرتوث رو نشان میداد!

  

14- شماره 694 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز

 شماره 694 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز

سال 2012 ، دن اسلات تصمیم گرفت به مناسبت پنجاهمین سالگرد خلق شدن مرد عنکبوتی داستانی بنویسه که در آن قهرمانی نوجوان و  بی تجربه به نام آلفا قدرت های زیادی به دست میاره. اما در نهایت پیتر میفهمه که این نوجوان مسئولیت پذیری لازم رو برای این قدرت های زیاد نداره و بنابراین هنوز برای قهرمان شدن آماده نیست. اما برخلاف کاور شماره 694 که ادای احترامی است به کمیک تاریخی Superman vs. The Amazing Spider-Man ، هیچ درگیری خاصی بین اسپایدرمن و آلفا در این شماره رخ نمیدهد! اسپایدرمن فقط بدون اینکه آلفا واقعا از چیزی خبر داشته باشه قدرت های او را میگیره و بعدش بهش اطلاع میده که دوران قهرمان بازی هایش تموم شده است.

(در ضمن برای خوندن کمیک تاریخیSuperman vs. The Amazing Spider-Man ، اینجا را کلیک کنید)

  

13- شماره 179 از کمیک دردویل

 شماره 179 از کمیک دردویل

«فرانک میلر» در کمیک های فوق العاده ای که در دهه 80 میلادی برای Daredevil خلق کرد، خالق تعداد زیادی کاور ماندگار گردید. کاور شماره 179 هم واقعا یکی از این کاورهاست که قطعا جزو Top 10 این شخصیته. اما علیرغم اینکه دردویل و الکترا در این شماره با هم مبارزه میکنند (در واقع دردویل سعی داشت اجازه نده الکترا ماموریت خودش رو در کشتن یکی از خبرنگاران دیلی بیوگل به نام «بن یوریک» انجام بده) اما در داستان اصلا لباس دردویل آسیب نمیبینه. بنابراین کاور فقط جنبه سمبولیک داره و بس.

  

12- شماره 199 از کمیک Spectacular Spider-Man

شماره 199 از کمیک Spectacular Spider-Man

سمبولیسم بار دیگر دلیل این کاور گمراه کننده مرد عنکبوتی که توسط سل بیوسما خلق شد، میباشد. این کمیک بخشی از کراس اور بین مرد عنکبوتی و گروه اریجینال مردان ایکس بود و در آن با خبیثی به نامProfessor Power مواجه میشدند. در این کمیک مردان ایکس یا مرد عنکبوتی هرگز در میان ویرانه ها بیهوش نشدند. مهم تر اینکه گرین گابلین ربطی به قضیه نداشت! در واقع داستانک مربوط به ایکس من در اواسط این شماره به سرانجام میرسه و از نیمه دوم داستانک مربوط به گرین گابلین شروع میشه که هیچ ربطی هم به مردان ایکس نداشت!

   

11- شماره 3 از کمیک Fantastic Four Vs. X-Men

 شماره 3 از کمیک Fantastic Four Vs. X-Men

در مینی سریز "چهار شگفت انگیز  علیه مردان ایکس" که توسط «کریس کلرمانت» افسانه ای نوشته شد، ایکس من پس از اینکه «کیتی پراید» در داستان Mutant Massacre مجروح و نیروهایش از کنترل خارج شد، مجبور شدند به دکتر دووم مراجعه کنند. البته اصلا دوست نداشتند پیش او بروند ولی قبلش پیش «رید ریچاردز» رفته بودند که بهشون گفته بود نمیتونه کمکی بهشون بکنه. بنابراین چاره دیگری نداشتند. ولی در این شماره اصلا نبردی بین مردان ایکس و چهار شگفت انگیز رخ نداد چه برسه به اینکه مردان ایکس بخوان ماسک دکتر دووم به صورت بزنند و تلاش کنند «فرانکلین ریچاردز» رو بکشند !

  

10- شماره 74 از کمیک فانوس سبز

 شماره 74 از کمیک فانوس سبز

در این کمیک گرین لنترن (کایل رینر) و متحدین او با Grayven (که گفته میشد یکی از پسران «دارک ساید» است) درگیر شدند. کایل داشت در کنار گرین لنترن سابق یعنی «جان استوارت« و نامزدش «دانا تروی» میجنگید. روی کاور عبارت "کی خواهد مرد؟" به چشم میخورد. در حالی که در داخل کمیک هیچ کدام از شخصیت هایی که روی جلد بودند، نمردند!

 

9- شماره 29 از کمیک Quasar

 شماره 29 از کمیک Quasar

شخصیت «ادام وارلاک» (که در این مقاله معرفی شده) ابتدا بهش میگفتن Him. بعدش شخصیتی به نام Her هم خلق شد که قرار بود جفت بی عیب و نقص او باشه. ولی وقتی به زمین آمد فهمید که وارلاک مرده. بنابراین گیج و بیهدف در فضا سرگردان شد . ولی بعد از اینکه آدام وارلاک در ابتدای دهه 90 میلادی زنده شد دوباره به زمین برگشت ولی شوکه شد وقتی فهمید که وارلاک اصلا رغبتی برای جفت گیری با وی رو نداره! بنابراین برای تکثیر بچه های خود رفت سراغ دیگر قهرمانان مذکر مارول! در هر حال کاور شماره 1991 از کمیک Quasar که در واقع ادای دینی بود به کاور مشابه مجله Vanity Fair ، نشون میده که کوآزار حامله شده (برای آشنایی با شخصیت کوآزار ، این مقاله رو بخونید) . ولی وقتی کمیک رو بخونید میفهمید که قهرمانان مذکر همگی پیله دور خودشون دارند و هیچ کدوم شکم های به جلو آمده ندارند!

 

8- شماره 7 از کمیک Avengers Assemble

شماره 7 از کمیک Avengers Assemble

سال 2012 مارول کمیک Avengers Assemble را منتشر کرد و قرار بود در این کمیک اعضای اونجرز همان کسانی باشند که در فیلم اونجرز 1 حضور داشتند. بنابراین کاپیتان آمریکا، آیرون من، ثور، بلک ویدو، هاکای و هالک در این کمیک با برخی از بزرگترین تهدیدات مارول یونیورس مبارزه میکردند. در آرک اول آنها با «ثانوس» مبارزه کردند. ولی مساله اینجا بود که ثانوس در این کمیک نه تنها دستکش بینهایت نداشت بلکه اصلا دنبال سنگ های بینهایت هم نبود! او میخواست مکعب کیهانی رو به دست بیاره!

 

7- شماره 15 از کمیک محافظین کهکشان

 شماره 15 از کمیک محافظین کهکشان

«برایان مایکل بندیس» سال 2013 و قبل از اینکه فیلم محافظین کهکشان اکران بشه کمیک های محافظین کهکشان را از نو ریبوت کرد. بندیس شخصیت های جدیدی همچون آیرون من، ونوم و کاپیتان مارول را به گروه اضافه کرد (بهتره این مقاله رو بخونید) . البته کاپیتان مارول بعد از آیرون من و ونوم عضو گروه شد. ولی نحوه به عضویت درآمدن او خیلی بامزه بود. در پایان شماره 14 ، «استار لرد» توسط پدرش دستگیر میشه . پدرش مسخره اش میکنه و بهش میگه هیشکی قرار نیست بیاد و نجاتش بده. بعدش میبینیم که کاپیتان مارول تو راهه و داره میاد.  اما روی جلد نوشته بود : و حالا  ....کاپیتان مارول! این در حالیه که کاپیتان مارول در شماره بعد میرسه و وارد داستان میشه!

 

6- شماره 10 از کمیک گوست رایدر

شماره 10 از کمیک گوست رایدر

در دهه 70 میلادی گاهی اوقات اتفاق میفتاد که کمیک به موقع آماده نمیشد و بنابراین مجبور میشدن یک داستان تکراری که در واقع reprint یکی از شماره های قبل بود رو داخل کمیک بزارن! گاهی هم اونقدر دیر میشد که حواسشون نبود باید کاور رو با اون داستان تکراری مطابقت بدن. این اتفاق برای شماره 10 از کمیک گوست رایدر افتاد . یعنی کاور نشون میداد که گوست رایدر داره با هالک میجنگه در حالی که داخل کمیک داستان تکراری اریجین گوست رایدر چاپ شده بود! یک همچین اتفاقی برای شماره 180 کمیک چهار شگفت انگیز هم افتاده!

 

5- شماره 172 از کمیک Justice League of America

 شماره 172 از کمیک Justice League of America

این کمیک اخرین بخش از یک کراس اور بین گروه های جاستیس لیگ و Justice Society بود. در بخش اول داستان یکی از اعضای جاستیس لیگ به نام «آقای معرکه» (Mr. Terrific) به قتل رسیده بود و به نظر میرسید که کار یکی از خودی ها بوده است. روی کاور این کمیک بتمن داشت یکی رو متهم به ارتکاب به این قتل میکرد . بنابراین بتمن داره به کسی اشار میکنه که روبروی او ایستاده ، نه کسی که پشتشه! ولی وقتی داستان رو خوندیم فهمیدیم که «جی گریک» قاتل بوده! ولی او در کاور در پشت بتمنه!

(لازم به ذکره که اون موقع روح و جسم جی گریک توسط Spirit King تسخیر شده و باعث شده بود قاتل بشه)

  

4- شماره 19 از کمیک سوپرگرل

 شماره 19 از کمیک سوپرگرل

وقتی برای اولین بار پس از رویداد Crisis on Infinite Earths، نسخه کریپتونی سوپرگرل در کمیک های دی سی ظاهر شد فهمیدیم که به زمین آمده تا سوپرمن را بکشد! البته این قضیه مدام دستخوش تغییر میشد چون بارها و بارها نویسنده های این کمیک تغییر کردند و هر کی از راه رسید چیزی به گذشته این سوپرگرل اضافه کرد. تا اینکه به شماره 19 رسیدیم و اون موقع دیگه معلوم شده بود سوپرگرل، خبیث نیست. ولی کاور چیز دیگری میگفت. این در حالیه که او اصلا در داخل کمیک با سوپرمن نمیجنگه چه برسه بخواد بکشتش! اونا با هم ملاقات میکنند، همدیگر رو بغل میکنند و پرواز کنان میروند ....!

 

3- شماره 441  از کمیک Action Comics

 شماره 441  از کمیک Action Comics

همانطور که در بخش مقدمه این مقاله نیز گفته شد اون قدیما کاورهایی که نشان میدهند سوپرمن داره کار بدی میکنه ولی بعد معلوم میشد قضیه چیز دیگه ای بوده، خیلی مرسوم بود. با این حال اون اتفاق واقعا میفتاد منتهی یک چیز دیگه هم اتفاق میفتاد که اون رو توجیه میکرد. مثلا اگر روی کاور میدیدیم که سوپرمن داره کپسول هوای لوئیز لین رو در فضا ازش جدا میکنه، این اتفاق واقعا درون کمیک رخ میداد . منتهی معلوم میشد که سوپرمن این کار رو کرده تا جون لوئیز رو نجات بده چون کپسول هوای او سوراخ بوده! ولی قضیه شماره 441 اکشن کامیکس فرق داشت. چون برخلاف چیزی که نشون میداد سوپرمن هرگز فلش رو در این داستان با مشت نزد! این یعنی دروغ محض!

 

2- شماره 2 از کمیک Fantastic Four Vs. X-Men

 شماره 2 از کمیک Fantastic Four Vs. X-Men

در آیتم شماره 11 همین این مقاله درباره این مینی سریز و داستان اون توضیح داده شد بنابراین دیگه تکرارش نمیکنم. ما روی کاور میبینیم که ولورین با چنگال هاش به رید ریچاردز حمله کرده و به فرانکلین گفته: "انتقام مادرت رو گرفتم بچه، باشه؟". درسته که داخل کمیک نبردی بین چهار شگفت انگیز و مردان ایکس صورت میگیره ولی ولورین اصلا با چنگال ها خودش به رید ضربه نمیزنه و اون جمله رو هم به فرانکلین نمیگه چون زن نامرئی اصلا در این نبرد حضور نداشت!

 

1- شماره 1 از کمیک CAPTAIN AMERICA COMICS

 شماره 1 از کمیک CAPTAIN AMERICA COMICS

کاور تاریخی و ماندگار اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک که توسط جک کربی بزرگ خلق شد . این کاور اونقدر جنجالی شد که اون موقع جک کربی و جو سایمون (خالقین کاپیتان آمریکا) مجبور شدند به پلیس مراجعه کنند تا از دست هواداران خشمگین حزب نازی در امان بمانند! چرا؟ چون روی کاور Cap داشت به هیتلر مشت میزد! ولی جالبه که هیتلر اصلا داخل این کمیک حضور نداشت!!!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

منبع: سایت comic book resources

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 کاور کمیک های مارول که باعث انتقاد هواداران شدند

10 روی جلدی که هویت مخفی مرد عنکبوتی را لو دادند!

10 كاور برتر طراحی شده توسط «تاد مك فارلین»

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

15 کاور برتر هالک

15 کاور برتر ولورین

10 كاور برتر با حضور گرین گابلین

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

misiSPIDER
#1 misiSPIDER 1396-03-07 16:11
ممنون از شما آقای ترابی خیلی خوب بود
:roll:
نقل قول کردن
ali1831
#2 ali1831 1396-03-07 16:24
این اولین نظری هست که من دارم می دهم
واقعا دست شما درد نکند اقای ترابی و بقیه اعضای سایت خیلی از اطلاعاتی که من درمورد قهرمان ها یا فیلم ها یا حتی کامیک بوک ها می دانم به خاطر سایت شماست و این مقاله هم عالی بود
نقل قول کردن
Nightwatcher
#3 Nightwatcher 1396-03-07 17:13
عجب!!! :-|
خیلی ممنون بابت مقاله
خیلی جالب بود
من فقط مورد شماره 1 رو میدونستم (که معروفترین نمونه س)
شماره 5 هم خیلی عجیب بود...جی گریک اون پشت ایستاده بعد بتمن داره به این ور اشاره میکنه :lol:
در کل این موارد چیزی جز ترفندی برای جلب توجه و جذب مخاطب و فروش بیشتر نبوده
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#4 Ultimate Comic Fan 1396-03-07 17:31
مقاله عالی بود، تشــکر بابــت ترجــمه! ;-)
من فقط شماره 1 و 4 و 8 رو میدونستم؛ ولی واقعانی کاور شماره 8 با اینکه دروغه ولی خیلی باحاله در عوض.
نقل قول کردن
Morteza.az
#5 Morteza.az 1396-03-07 18:09
شماره ۴ چقدر احساسی تموم شد : )))
نقل قول کردن
spider-sonic
#6 spider-sonic 1396-03-07 18:37
6 خیلی باحال بود :lol:
فک کن داری کمیکو میخونی آخرش کمیک تموم میشه.دوباره میخونی میبینی داستان ربطی به کاور نداره،یه فحشم به مارول میدی :-*
شماره 4 جالب بود ،بغل میکنن میرن :D
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1396-03-07 19:45
عالی بود...
ممنون...
خیلی جالب بودن...
بعضی از گزینه ها به صورت فجیعی عجیب بودن...!
این راهکار هم تو بعضی موارد خوب جواب داده ها...!
شگرد ویژه ای برای سازندگانه...
نقل قول کردن
Arya.M
#8 Arya.M 1396-03-07 23:01
ممنون بابت مقاله. جالب بود. فقط یه سوال راجع به شماره 9. مگه کیوزار مرد نیست؟ پس چه جوری حامله شده؟؟؟؟ چرا قهرمانان مرد دور خودشون پیله دارند؟؟؟؟؟ :o
نقل قول کردن
Armin2
#9 Armin2 1396-03-07 23:22
ممنون از اقاي ترابي مقاله عالي بود. ولي من يه كاوره ديگه اي دارم كه اون كاملا به ما دروغ ميگهً. يهني شماره 16 از كميك هاي detective comics batman كه موقع new 52 بود. داره نشون ميده بتمن با گاز جوكر مسموم شده و داره مثل ديونه ها ميخنده ولي أصلا تو داستان نه جوكر هست و بتمن هم أصلا سمي نميشه با گازه جوكر. أصلا هيچ اثري از گاز جوكر نيست. داستان راجبه چند گروه خلافكاره كه خودشون رو شبيه جوكر كردند. فقط همين. عكسش الان تو پروفايل اسپايديم هست. ببخشيد ولي نميدونم چجوري عكس بزارم. در هر حال ممنون
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#10 Ultimate Comic Fan 1396-03-07 23:46
به نقل از Armin2:
نميدونم چجوري عكس بزارم.

باید از یه سایت مخصوص آپلود استفاده کنی، مثلا من خودم الان از سایت uupload استفاده میکنم تا عکس آپلود کنم توی سایت؛ ولی سایت های دیگه ای هم هستن.
بازم ببخشید واسه اسپم مدیران سایت...
نقل قول کردن
CAPTAIN A
#11 CAPTAIN A 1396-03-07 23:58
این یه دونه رو جا انداختین روی کاور شماره ۶ کمیک جنگ داخلی ۲ ما دیدیم که مایلز داره کپ رو می‌کشه و این در حالیه که ما اصلا کوچکترین درگیری‌ بین آن دو ندیدیم
نقل قول کردن
Armin2
#12 Armin2 1396-03-08 05:36
من يه كلور ديگه اي هم ميشناسم كه جديدترين كميك هست كه كاورش به ما دروغ ميگهً. يعني شماره ٩٨٠ از كميك action comics rebirth كه نشون ميده كه زاد و دشمنان سوپرمن suicide squad رو تقريبا كشتند ولي اگه كميكشو بخونيد ميبينيم أصلا هيچ خبري از گروه suicide squad نيست نيست و فقط سايبرگ سوپرمن و يكي ديگه ميخوان دنبال زاد بگردند. فقط همين. أصلا يه شخصيت suicide squad هم تو كميك نيست. اينم مطلب جالبي بود كه بهتون بگم.
نقل قول کردن
Armin7 A7M
#13 Armin7 A7M 1396-03-08 06:54
ببخشید بابت اسپم ولی فک کنم دیروز یه نسخه جدید از قسمت سوم مردعنکبوتیه سم ریمی روی آمازون منتشر شده ولی به سرعت پاک شده.نمیدونم تغییراتش چی بوده هر جا هم گشتم نتونستم پیداش کنم :sigh:
:-? spider man 3 editor's cut
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#14 mat mordak/DareDevil 1396-03-11 09:13
وای
عالی بود استاد! خیلی اطلاعاتم بیشتر شد مرسی
نقل قول کردن
mobin.md
#15 mobin.md 1396-12-19 20:28
به نقل از CAPTAIN A:
این یه دونه رو جا انداختین روی کاور شماره ۶ کمیک جنگ داخلی ۲ ما دیدیم که مایلز داره کپ رو می‌کشه و این در حالیه که ما اصلا کوچکترین درگیری‌ بین آن دو ندیدیم

توی اون کمیک یه نا انسانی که میتونه آینده رو ببینه و حس کنه اون صحنه رو میبینه واسه همین البته فکر کنم تو شماره قبلش این اتفاق میفته
نقل قول کردن
Amirali_Pimax
#16 Amirali_Pimax 1397-01-11 03:19
اخ من شماره یک و سر همین دانلود کردم که کلاه سرم رفت
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#17 AmirhoseinJafari2005 1399-11-12 23:16
خیلی جالب بودن :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45