20 کاور مردان ایکس که مورد تایید قرار نگرفتند!

20 کاور مردان ایکس که مورد تایید قرار نگرفتند!

این مقاله جالب و دوست داشتنی به مناسبت فیلم جدید ایکس من تقدیم شما میشود. منتظر مقالات بعدی هم باشید ...

 

این مقاله  اختصاص داره به روی جلد هایی كه برای كمیك های X-Men خلق شدند ولی به هر دلیلی كاورهای دیگری جایگزین آنها شدند.

 

20- شماره 10 از سری نخست کمیک های X-men

 شماره 10 از سری نخست کمیک های X-men

در این شماره قرار بود شخصیت «کیزار» (Ka-Zar) دوباره به خواننده های مارول معرفی بشه (البته تلفظ دقیق تر اسم این شخصیت، «کِیزار» است). سابقه این شخصیت قدیمی به سال 1936  میرسد! او شخصیت بود که در کتاب های بازاری (pulp) خلق شد و آشکارا از کاراکتر «تارزان» (Tarzan) الهام گرفته بود. تا اینکه مارول (که اون موقع اسمش "تایملی" بود) رایتش رو خرید و از رویش کمیک چاپ کرد. اما دومین و معروف ترین «کیزار» چند سال بعد و در شماره 10 از کمیک ایکس من به خوانندگان معرفی شد و اسمش «کوین پلاندر» بود (او معمولا در یک منطقه ناشناخته در قطب به نام "سرزمین وحشی ها" یا  Savage Land   به تصویر کشیده میشه که در آن هنوز موجودات ماقبل تاریخ مثل دایناسورها وجود دارند!). در هر حال «جک کربی» بزرگ که به همراه «استن لی» مردان ایکس را خلق کرده بود، کاور شماره 10 رو طراحی کرد ولی احتمالا استن لی بهش گفته که اون ببر کیزار (به نام «زابو») رو میخواد به صورت ویژه روی کاور معرفی کنه. در نتیجه کربی کاور زیر را خلق کرد که مورد استفاده قرار گرفت:

کاور ایکس من

اتفاقا بعد از مرگ کربی، خانواده اش از همین کاورهای مورد استفاده قرار نگرفته برای اثبات حقانیت خود در شکایت از مارول استفاده کردند. یعنی میگفتند مارول ادعا داره جک کربی در مارول فقط "اثر سفارشی" (work for hire) خلق میکرده. اثر سفارشی اثری است که بنا بر قانون حق نشر توسط کارمند یک شرکت یا مؤسسه یا در قبال دستمزد خلق می‌شود و حقوق آن نزد شرکت یا مؤسسه یا سفارش‌دهنده محفوظ می‌ماند. اما شما اگر اثر سفارشی خلق کنی باید بابت هر طراحی که خلق میکنی پول بگیری ولی جک کربی بابت این کاورهای مورد استفاده قرار نگرفته هیچ پولی نمیگرفته. پس اونا ادعا میکردن  مارول داره دروغ میگه! همین بحث ها در نهایت باعث شد مارول سعی کنه رضایت خانواده کربی را جلب کنه تا کار به دادگاه نکشه.

 

19- شماره 33 از سری نخست کمیک های X-men

شماره 33 از سری نخست کمیک های X-men

یکی از نکاتی که باید درباره کاور در دنیای کمیک بدانید اینه که همیشه برخی آرتیست ها یا طراحان بوده اند که تخصص شون در خلق کاور بوده. یعنی خوانندگان از کاورهای آنها بیشتر خوششان میومده. به همین دلیله که خیلی وقتها مشاهده میشه طراح داخل کمیک یک نفره، و طراح کاور یک نفر دیگه! امروزه کسانی مثل «الکس راس» ، «تام بولند» «مارکو جور جوویچ» و «آدام هیوز» بهترین نمونه های بارز این مساله هستند که بیشتر اوقات فقط کاور خلق میکنند. در دهه 60 میلادی هم آقای «گیل کین» یک کاور آرتیست برجسته برای مارول بود (برای آشنایی با ایشون، این مقاله را بخوانید). از او درخواست شد تا یک کاور دیگر برای شماره 33 ایکس من خلق کند ( کاور اول که در بالا دیدید توسط Werner Roth طراحی شده بود) در نتیجه آقای کین این کاور را طراحی کرد:

 

اما مساله این بود که آن موقع خیلی روی محتوای کمیک نظارت میشد و از نظر اداره مربوطه، شخصیتی که روی جلد بهش اشاره شده بود (به نام Outcast) خیلی ترسناک بود! در نتیجه گیل کین دوباره دست به کار شد و به نوعی کاور اولیه آقای Roth را با کاور قبلی ترکیب کرد و به این رسید:

کمیک x-men 

 

18- شماره 38 از سری نخست کمیک های X-men

شماره 38 کمیک ایکس من

گاهی اوقات کاور را رد میکنند چون زیادی شلوغه یا اینکه ناشر حس میکنه شاید خواننده دقیقاً متوجه نشه داره چه اتفاقی میفته! حدس میزنیم دلیل رد شدن کاور فوق که توسط «دان هک» خلق شد همین باشه. و انصافا کاور زیر که توسط Dan Adkins جایگزین آن شد بهتره و اکشن جذاب تری هم داره!

شماره 38 از سری نخست کمیک های X-men 

 

17- شماره 48 از سری نخست کمیک های X-men

 شماره 48 از سری نخست کمیک های X-men 

دو کاوری که در بالا مشاهده کردید نیز توسط «دان هک» خلق شدند ولی مارول اونا رو رد کرد. به نظر میرسه همون مشکل مورد قبلی رو داشتند. در نتیجه استاد «جان رومیتا» کاور زیر را برایش خلق کرد:

کمیک اکس من 

 

16- شماره 53 از سری نخست کمیک های X-men

«بری وینزور اسمیت» از اون طراحان بزرگ دنیای کمیکه که همگان وی را با سری شاهکار "کونان بربر" در مارول میشناسند . او کاوری را برای شماره 53 از مردان ایکس خلق کرد که سایکلاپس را در حال مبارزه با Blastaar (از دشمنان گروه "چهار شگفت انگیز") نشان میداد اما مارول میخواست دیگر اعضای تیم نیز روی کاور دیده شوند . بنابراین خود آقای اسمیت این کاور را خلق کرد:

کمیک افراد ایکس 

 

15- شماره 56 از سری نخست کمیک های X-men

شماره 56 از سری نخست کمیک های X-men

«نیل آدامز» طراح واقعا بزرگیه که آثارش برای بتمن در دهه 70 میلادی هنوزم طرفدارای خاص خودش رو داره (من خودم از طرفدارانشم!). این کاور خلاقانه او برای شماره 56 ایکس من (که اعضای تیم رو در حال به صلیب کشیده  شدن روی عنوان X-MEN نشان میدهد) رد شد. دلیلش اینه که اون زمان کمیک بوک ها در دکه های روزنامه فروشی به فروش میرفتند. بنابراین عنوان کمیک بسیار مهم بود و باید حتما جلوی دید مشتری قرار میگرفت (چون در دکه های روزنامه فروشی، مجلات روی هم قرار داده میشوند و تنها چیزی که از کمیک معلوم بود اون بخش بالایی و عنوانش بود!). بنابراین قانون این بود که نباید عنوان را مخدوش کرد. این کاور هم در واقع داشت عنوان X-men  را مخدوش میکرد. در نتیجه آقای آدامز با انجام تغییراتی جزئی به کاور تایید شده زیر رسید:

نیل ادامز 

 

14- شماره 142 از کمیک های Uncanny X-men

 شماره 142 از کمیک های Uncanny X-men

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم یکی از برترین داستان های تاریخ مردان ایکس، "روزهای گذشته و آینده" (Days of Future Past) نام دارد. کاور شماره 142 کمیک Uncanny X-men هم به تاریخ پیوسته و اون ژست ولورین در حالی که به دست ربات "سنتینل" نابود شده بسیار ماندگار شده است. در ضمن یادتون باشه که در واقع از شماره 142 بود که به عنوان کمیک های ایکس من، صفت Uncanny (به معنی "غیر عادی" اضافه شد). اما این کاور زیبا که کار آقای «تری آستین» است اولش قرار بوده یه جور دیگه باشه. یعنی قرار بود مثل همیشه توسط طراح کمیک های ایکس من در آن زمان یعنی «جان بیرن» خلق بشه. بیرن هم کاور بالا را خلق کرد که نشون میده سنتینل داره به برخی از اعضای تیم حمله میکنه. ولی کاور دیر به دست مارول رسید! یعنی اون رو داخل نامه و  با پست برای مارول فرستاد. ولی دیر رسید. بنابراین مارول از  تری آستین خواست هر چه زودتر یک کاور جایگزین بکشه . او هم این کاور را با الهام از صحنه مشابه ای که بیرن در داخل داستان طراحی کرده بود، کشید که از کاور بیرن هم بهتر شد:

 

 

13- شماره 169 از کمیک های Uncanny X-men

شماره 169 از کمیک های Uncanny X-men

در دورانی که آقای «پُل اسمیت» (Paul Smith) طراح Uncanny X-men شد آمار فروش این کمیک سر به فلک گذاشت و پرفروش ترین کمیک ماهیانه مارول لقب گرفت. او کاور بالا را برای شماره 169 خلق کرد که «آنجل» (یکی از اعضای اریجینال ایکس من) را نشان میداد ولی رد شد. دلیلش مشخص نیست ولی در هر حال کاور جایگزین او خیلی بهتر و هنری تر شد:

شماره 169 از کمیک های Uncanny X-men

 

12- شماره 173 از کمیک های Uncanny X-men

«پل اسمیت» علیرغم محبوبیتی که نزد هواداران کمیک های ایکس من داشت ولی فقط یک سال طراح کمیک بوک های ایکس من باقی ماند (او شماره های 166 تا 175 کمیک Uncanny X-men را طراحی کرد). در هر حال در این داستان زیبا در شماره 173 ، اعضای ایکس من به ژاپن میروند و در آنجا مسموم میشوند و فقط ولورین و «روگ» باقی مانده اند تا با دشمنان بجنگند چون ولورین قدرت خودشفادهی دارد و روگ هم به تازگی به قدرت های میز مارول دست پیدا کرده بود (این مقاله را بخوانید). یک نکته بسیار جالب دیگه درباره این کمیک وجود داره و اونم اینه که روگ که جون خودش رو برای ولورین به خطر میندازه ، مورد اصابت قرار میگیره و برای زنده موندن مجبور میشه ولورین رو لمس کنه تا قدرت خود شفا دهی او را قرض بگیره. این لحظه ماندگار به طور زیبایی در اولین فیلم سینمایی ولورین به کار رفت. در هر حال کاور اولیه این کمیک رد شد چون حالت مفرح و بازیگوش داشت! بنابراین مارول آن را رد و اسمیت کاور جدی زیرا را خلق کرد که فوق العاده بود و یکی از برترین کاورهای «ولورین» هم به شمار میاد:

 

11- شماره 205 از کمیک های Uncanny X-men

شماره 205 از کمیک های Uncanny X-men

گفتم که «بری وینزور اسمیت» (Barry Windsor Smith) از اون طراحان بزرگ تاریخ کمیکه که در ابتدای دهه 70 میلادی و با کمیک های "کونان بربر" که برای مارول طراحی کرد به شهرت شگفت آوری رسید. ولی چند وقت بعد دنیای کمیک را کلا رها کرد تا به عرصه های مختلف هنری بپردازه. او بلاخره در دهه 80 میلادی به دنیای کمیک برگشت و چند کمیک خارق العاده برای ایکس من خلق کرد. شماره 205 از Uncanny X-men یکی از این کمیک هاست که در آن ولورین در یک روز زمستانی در شهر نیویورک مورد تعقیب دو دشمن اصلی خودش یعنی «لیدی دث استرایک» و «ریورز» قرار میگیره. کاور اولیه نشان دهنده آن روز زمستانی بود ولی وینزور اسمیت در نهایت تصمیم گرفت روی شکنجه ای که ولورین به دست دث استرایک تجربه میکنه، تمرکز کنه:

جالبه که در این داستان لیدی دث استرایک به دنبال به دست آوردن فلز با اهمیت آدامانتیوم است و چند سال بعد قضیه این فلز و پیوند خوردنش به اسکلت ولورین در کمیک Weapon X مورد اشاره قرار گرفت که آن را همین آقای وینزور اسمیت طراحی کرد!

 

10- شماره 264 از کمیک های  Uncanny X-men

شماره 264 از کمیک های  Uncanny X-men

دهه 90 میلادی دوران عجیبی بود برای هواداران دنیای کمیک. خیلی ها عطش داشتند برای خریدن کمیک به امید آنکه در آینده بتونند به قیمت گزافی آنها را بفروش برسانند. کمیک Uncanny X-men در ماه دوبار چاپ میشد (چون خیلی محبوب بود) و طراحان از زمان انتشار عقب میفتادند. به همین دلیل مارول از 2 طراح برای این کمیک استفاده میکرد. پس در کنار «جیم لی»،  آقای «مایک کالینز» هم طراح شد و شماره 264 را خودش طراحی کرد. او همچنین کاور بالا را برای این شماره طراحی کرد. ولی بعدا نظر مارول عوض شد و تصمیم گرفتند کاوری از جیم لی را استفاده کنند! (چون میخواستند فروش کمیک رو بالا ببرند). در نتیجه این کاور مورد استفاده قرار گرفت:

 

9- شماره 7 (از سری دوم) کمیک X-men

 شماره 7 (از سری دوم) کمیک X-men

محبوبیت جیم لی در دهه 90 میلادی تا بدان جا پیش رفت که او طرح کلی داستان های کمیک های ایکس من را هم خودش میریخت! (البته دیالوگ نویسی نمیکرد). اولین آرکی که جیم لی طرحش را ریخت مربوط به داستانی از ولورین میشد که در آن برای اولین بار با خبیثی به نام «اُمگا رد» روبرو میشد. لی کاوری را آماده کرد که در واقع ادای احترامی بود به کاور شماره 340 کمیک های "هالک باور نکردنی" اثر «تاد مک فارلین». اما در نهایت کاور دیگری خلق کرد که در آن صورت ولورین با امگا رد به صورت نصفه کار شده بود:

امگا رد

 لازم به ذکره که یک سال بعد جیم لی مارول را ترک نمود تا به همراه دیگر طراحان ستاره آن زمان ، انتشارات Image Comics را تاسیس کنند.

 

8- شماره 310 از کمیک های  Uncanny X-men

شماره 310 از کمیک های  Uncanny X-men

پس از رفتن جیم لی از مارول اوضاع عجیبی در کمیک های ایکس من به پا شد. به طوری که هیچ طراح ثابتی برای مدتی طولانی در این عناوین حضور نداشت. تا اینکه «جان رومیتا جونیور» که سابقه طراحی کمیک های ایکس من را در گذشته داشت ، دوباره برگشت. منتهی این دفعه اوضاع فرق کرده بود و عناوین ایکس من بیش از پیش مورد توجه بودند . بنابراین طبیعی بود که برخی از کاورهای او رد شوند! یکی از آنها کاور شماره 310 Uncanny X-men بود. این شماره در واقع درباره رابطه سایکلاپس با کِیبل بود (اسکات تازه فهمیده بود که کیبل در واقع پسرش است که از آینده آمده!). در هر حال کاور زیر به جایش استفاده شد:

به نظرم که فرق خاصی با کاور رد شده نداره و انگار همونه منتهی از یک زاویه دیگر! رومیتا جونیور سپس به طور موقتی رفت سراغ طراحی کمیک های اختصاصی cable و وقتی خواست دوباره برگرده به کمیک های ایکس من دید که در مدتی که نبوده طراحی به نام Joe Madureira جایش را گرفته و خیلی هم محبوب شده و مارول میخواد او را حفظ کنه! این موضوع باعث ناراحتی رومیتا جونیور شد ...

 

7- شماره  ؟

اینم یکی دیگه از کاورهای رد شده آقای جان رومیتا جونیور که نمیدونیم برای کدام شماره از کمیک های ایکس من بوده! از روی جلد هم نمیشه داستانش رو حدس زد چون همچین قضیه ای تو کمیک های ایکس من سراغ نداریم! پس معلومه داستان کمیک رو کلا عوض کرده بودن که این کاور رو مورد استفاده قرار ندادن!

 

6- شماره 63  (از سری دوم) کمیک X-men

شماره 63  (از سری دوم) کمیک X-men

«کارلوس پاچکو» در سال 1997  و از شماره 62 ایکس من به عنوان طراح به این کمیک پیوست. او برای شماره 63 کاوری خلق کرد که مورد قبول واقع نشد و این یکی استفاده شد:

به نظر میرسید مارول نمیخواست زیاد روی بازگشت «سباستین شاو» (از اعضای گروه خبیث "باشگاه آتش جهنمی") مانور بده!

 

5- شماره 388 از کمیک های  Uncanny X-men

مارول در سال 2000 و در خبری شوکه کننده اعلام کرد کریس کلرمانت دوباره نویسنده دو عنوان اصلی ایکس من شده! البته این بار کلرمانت زیاد موفق نبود و با سردبیرهای مارول هم زیاد به مشکل برمیخورد! بنابراین پس از تقریبا یک سال از نویسندگی کناره گیری کرد. آخرین داستان او یک کراس اُور بزرگ بود که در آن ایکس من باید جلوی میستیک و تیمش را میگرفتند تا نتونند سناتوری که قرار بود رییس جمهور آمریکا بشه و از جهش یافته ها تنفر داشت را به قتل برسانند. «سالوادور لاروکا» برای یکی از شماره ها کاوری را خلق کرد که «روگ» را در حالی که قدرت های ولورین را به دست آورده نشان میداد. ولی مارول تصمیم گرفت کاور دیگری را انتخاب کنه که روی میستیک تمرکز میکرد:

 

4- شماره 75  (از سری دوم) کمیک X-men

شماره 388 از کمیک های  Uncanny X-men

کاوری توسط «داستی اَبِل» برای این شماره خلق شد که نمیدونیم چرا در نهایت با کاور زیر تعویض شد:

 

3- شماره 119 از کمیک New X-men

بعد از کلرمانت، نویسنده بزرگی به نام «گرنت موریسون» نویسنده کمیک های ایکس من شد. نام کمیک ها هم شد New X-Men و حال و هوای جدید و خاصی در داستان ها شکل گرفت (این مقاله را بخوانید). این دوره مصادف شد با سردبیر شدن آقای «جو کِسادا» در مارول (کسادا قبلش طراح بود). یکی از اولین تصمیمات کسادا این بود که سیگار کشیدن توسط شخصیت های محبوب مارول را ممنوع کرد! (چون پدر و عموی کسادا به خاطر سیگار کشیدن بیمار شده بودند). به همین خاطر او دوست داشت قهرمانان مارول الگوی بهتری برای نوجوانان و جوانان باشند (یکی دیگر از تصمیمات جالب کسادا این بود که تا اطلاع ثانوی هیچ شخصیتی که قبلا مرده حق نداره دوباره زنده بشه!) . در هر حال کاور بالا که توسط «ایثان ون اسکیور» خلق شده بود و ولورین را در حال سیگار کشیدن نشان میداد رد شد  و کاور بی ربط زیر جایش را گرفت:

 

 

2- کاور شش تکه ای کمیک  X-Treme X-Men

 کاور 6 قسمتی کمیک  X-Treme X-Men

جالبه که وقتی کلرمانت از نوشتن دو سری اصلی ایکس من کناره گیری کرد اما مارول همچنان آنقدر بهش اطمینان داشت که یک سری سوم و جدید به نام X-Ttreme X-Men بهش پیشنهاد داد تا بنویسه! او هم قبول کرد. در داستانی که کلرمانت برای این سری نوشت در واقع قصد داشت داستانک های قبلی نویسندگان دیگر را که ناتمام مانده بودند به سرانجام برساند. در نتیجه شاهد بودیم که اعضای ایکس من در سرتاسر دنیا به دنبال یافتن کتیبه های مهمی بودند که خبر از آینده میدادند تا به دست آدم های خبیث نیفتند! در انتهای این سری آقای «سالوادور لاروکا» یک تصویر بزرگ خلق کرد که قرار بود تقسیم بشه و برای 6 کمیک به عنوان کاور به کار بره. ولی بعدش این سری مصادف شد با اکران فیلم "ایکس من 2" و دو تا از کاورها حذف شدند و چهار  تای زیر به کار رفتند:

کمیک x-treme x-men 

 

1- شماره 453 از کمیک های  Uncanny X-men

 شماره 453 از کمیک های  Uncanny X-men

پس از پایان یافتن کمیک X-Treme X-Men ، کریس کلرمانت در سال 2004 برای بار سوم نویسنده کمیک های Uncanny X-Men  شد. اولش «آلن دیویس» طراح این سری بود ولی بعد از مدتی رفت. در هر حال، آن موقع در کمیک های Ultimate مارول مُد بود که کاور ها کاملا تزیینی باشند و حالت pin-up داشته باشند. یعنی کاورها هیچ ربطی به محتوا و داستان داخل کمیک نداشتند! مارول کم کم این روش را برای دیگر کمیک های خود نیز به کار برد. به همین دلیل کاور «پل اسمیت» برای شماره 453 حذف شد چون به داستان ربط داشت و به جای آن کاور زیر توسط «گِرِگ لَند» خلق شد!

 

 واقعاً چه ربطی داشت ، نه؟!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 دفعه ای که از ایکس من (X-MEN) تقلید شد!

15 کاور برتر ولورین

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

10 تیم برتر تاریخ مردان ایکس 

تقلید در دنیای کمیک بوک، سینما، تلویزیون و انیمیشن

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

10 چیز مهمی که باید درباره گروه "ایکس فورس" (X-FORCE) بدانید

شماره آخر از کمیک "مردان ایکس حیرت انگیز" (ASTONISHING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

سیری در کمیک بوک های ایکس من 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک "سرگذشت مردان ایکس" ترجمه شد + لینک دانلود

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-MEN

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

قسمت آخر از کمیک بوک "مردان ایکس شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر كمیك ولوورین و مرد عنكبوتی ترجمه و ادیت شد + لینك دانلود

نخستین حضور ولوورین در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک SPIDER-MAN & X-MEN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-03-26 17:58
هر جایی غلط تایپی دیدید بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
Bucky WS
#2 Bucky WS 1398-03-26 20:07
واو! عجب مقاله ای
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1398-03-27 00:36
تو هر کاوری که ولوورین هست، اون کاور عالیه. انصافا هم بجا کاورا رو عوض کردن.

راستی یه سوال داشتم که ذهنمو مشغول کرده. چرا تو پایین بعضی از کاورا صورت یا آیکون مرد عنکبوتی هست؟ مرد عنکبوتی تو اون کمیکا حضور کوتاه داشته آیا؟

اینم بگم که جای یه مقاله با عنوان پر فروش ترین کمیکهای تاریخ خالیه٫
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#4 Mr. MARVEL 1398-03-27 01:11
و با عکس های دقیق از کاور ها
ولی من یک سوال دارم : چرا عکس مقاله یک چیزه و عکس کاور ها یک چیز دیگه؟ :-|
با تشکر فراوان از جناب ترابی
نقل قول کردن
Frank castle
#5 Frank castle 1398-03-27 07:24
سلام خسته نباشید .مقاله جالبی بود.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-03-27 07:30
به نقل از Mr. MARVEL:

ولی من یک سوال دارم : چرا عکس مقاله یک چیزه و عکس کاور ها یک چیز دیگه؟ :-|

عکس مقاله اینه دیگه:
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#7 Mr. MARVEL 1398-03-27 13:13
ببخشید...
عکس برای من باز نمیشد و جای عکس برای من خالی بود :-*
نقل قول کردن
moali
#8 moali 1398-03-30 17:05
واقعا برام مقاله جالبی بود، همیشه دوست دارم اتفاقایی که قرار بوده بیفته ولی نیفتاده رو بدونم. مرسی از اقای ترابی

راستی استاد ببخشید بابت اسپم، کی ایستراگ‌های کپ مارول و اندگیم رو تو سایت قرار میدین؟
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1398-03-30 17:12
به نقل از moali:


راستی استاد ببخشید بابت اسپم، کی ایستراگ‌های کپ مارول و اندگیم رو تو سایت قرار میدین؟

ما همیشه موقعی ایستارگ میزاریم که کیفیت بلوری بیاد
اند گیم که فعلا مونده تا بیاد
ولی کاپیتان مارول خورد به امتحانات آقای فقیه. ایشالا به زودی ایشون ایستراگ هاش رو مینویسه
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#10 Mr. MARVEL 1398-03-30 20:14
بازم ممنون بابت مقاله خوبتون....یکی میشه بگه اون خانم شماره ۳ کیه ؟؟ :-|
مردان ایکس بوده ؟
نقل قول کردن
marvel is best
#11 marvel is best 1398-04-01 13:13
این مقاله بسیار عالی بود به نظرم بعضی ها از کاور های ایکس من باید حتما عوض می شد مثلاuncanny x men 453 ممنون که به این کمیک هم اشاره شد
نقل قول کردن
Alone
#12 Alone 1398-04-01 23:28
سلام ببخشید در مورد شماره هفت که نمیدونید این کاور مربوط به دومین باری است که جان رومیتا طراح کمیک های اکس من بود و شماره داستان هم : uncanny X-Men 18# annual بود که البته منتشر نشد در ضمن مربوط به سال 2012 میشه
نقل قول کردن
Son of Osborn
#13 Son of Osborn 1398-06-10 08:04
استاد خیلی این مقاله رو دوست داشتم. از اون دسته مطالبی بود که فقط یک نفر تو ایران میتونه بنویسه: استاد ترابی ;-)
نقل قول کردن
Mazaher_relax
#14 Mazaher_relax 1398-06-12 17:14
بعضی از کاورهای جایگزین شده مثل کاور شماره۱۳ خیلی بهتر هستن ولی خدایی هر موقع نگاه کاور جایگزین شماره۳ رو میبینم حالم بهم میخوره،فک کنم اگه به من امکانات میدادن بهتر میکشیدم:)
به هر حال ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45