10 تیم برتر تاریخ مردان ایکس (Ten Best X-MEN Teams of All Time)

10 تیم برتر مردان ایکس

این مقاله به مناسبت عرضه نسخه دیجیتالی جدیدترین فیلم سینمایی X-Men تقدیم شما میشود.

مقدمه: گفته میشه کمیک بوک های مردان ایکس در طول تاریخ پرفروش ترین بوده اند. یعنی از وقتی در اواسط دهه 70 میلادی کمیک های ایکس من دگرگون شدند و به محبوبیت بی نظیری رسیدند مارول تا تونست از روشون کمیک چاپ کرد. پس در نتیجه طبیعی است که یک عالمه تیم و گروه مختلف ایکس من یا منتسب به ایکس من در دنیای کمیک تشکیل شده باشه. در این مقاله به معرفی 10 تای برتر میپردازیم ...

 

10- جهش یافته های جدید (New Mutants)

جهش یافته های جدید (New Mutants)

میگن سال 1982 اونقدر محبوبیت X-men زیاد شده بود که سردبیر مارول اصرار کرد حتما یک کمیک انشعابی (spin-off) از رویش خلق بشه. پس در نتیجه یک کمیک به نام New Mutants چاپ شد  شخصیت های جهش یافته جدیدی  رو در قالب اون معرفی کردند. آنها در واقع ابرقهرمانان جهش یافته و نوجوانی بودند که هنوز داشتند دوران آموزشی خودشان را طی میکردند. این گروه توسط بزرگترین مغز متفکر تاریخ کمیک بوک های ایکس من یعنی «کریس کلرمانت» (Chris Claremont) و طراحی به نام «باب مکلود» (Bob McLeod) خلق شد و مثل همیشه باز هم شاهد مشکلات شخصی و تعاملات جالب بین اعضا بودیم که به خوبی با اکشن و ماجراجویی پیوند میخوردند. دومین سری از کمیک های New Mutants در سال 2003 منتشر شد و بار دیگر شاهد حضور جهش یافته های نوجوان در آن بودیم. سومین سری این کمیک ها هم در ماه می سال 2009 منتشر شد. در هر حال مارول سعی داشت با انتشار این کمیک دنیای ایکس من را به ریشه های خودش برگرداند و ما را دوباره با گروهی نوجوان از جهش یافته ها آشنا کند که برای اولین بار کشف میکنند نیروهای فوق بشری دارند و یاد میگیرند چطور با آنها کنار بیایند (چون در دهه 80 میلادی اعضای اصلی ایکس من دیگر نوجوان نبودند و بالغ شده بودند!). اعضای اصلی این تیم عبارت هستند از : کانن بال، کارما، میراژ، وُلفس بین، سان اسپات، مگما، ماجیک، وارلاک، سایفر و کیبل. قبلا تو این مقاله راجع به اکثر این شخصیت ها توضیح داده بودیم.

  

9- اِکس‌کالیبور (Excalibur)

اکس‌کالیبور (Excalibur)

"اِکس کالیبور" را به عنوان یکی از گروه های منشعب شده از مردان ایکس میشناسند که معمولا در انگلستان فعالیت میکند. اولین بار در سال 1987 و به دست کریس کلرمانت و طراحی برجسته به نام «الن دیویس» (Alan Davis) و در کمیکی به نام Excalibur Special Edition خلق شد. اولین نسخه از این تیم از قهرمان انگلیسی به نام «کاپیتان بریتانیا» (Captain Britain)، معشوقه اش به نام «مگان» (Meggan) و سه عضو سابق از مردان ایکس مثل «نایت کرالر»، «کیتی پراید» و «ریچل سامرز» تشکیل شده بود . کمیک اختصاصی اکس‌کالیبور از سال 1988 تا 1998 چاپ میشد ، یعنی برای 10 سال! اولش داستان های این کمیک درباره سفرهای میان بُعدی بود و ترکیبی بود از داستان ها و المان های شخصیت کاپیتان بریتانیا و مردان ایکس. کلا فضای باحال و فانی را در این سری شاهد بودیم که با جادو هم سر و کار داشت. از سال 2005 تا 2008 هم شاهد بودیم که چطور کاپیتان بریتانیا گروهی جدید تشکیل میده به نام New Excalibur تا از شهر لندن دفاع کنه.

 

8- مردان ایکس جدید (New X-Men)

مردان ایکس جدید (New X-Men)

سال 2001 مارول تصمیم گرفت سری کمیک های مردان ایکس خودش را با استخدام یک نویسنده سرشناس به نام «گرنت موریسون» (Grant Morrison) به نوعی از نو احیا کنه و جان تازه ای به آنها بده. بنابراین سری New X-men خلق شد. موریسون در این کمیک نشان داد که هر چیزی امکان رخ دادن در دنیای مردان ایکس رو داره. او اولش سعی کرد فضا را ساده کنه . یعنی اعضای تیم را کوچکتر کرد و بنابراین تمرکز خودش رو گذاشت روی شخصیت های اصلی دنیای ایکس من: سایکلاپس، جین گری، اما فراست، وحشی (Beast) و ولورین. در این کمیک بود که اما فراست به عنوان یک خبیث سابق اصلاح و به یکی از ستاره های دنیای ایکس من تبدیل شد. او با آغاز رُمانسی با اسکات سامرز (سایکلاپس) ، تنش های زیادی بین اسکات و همسرش (جین گری) ایجاد کرد. همچنین ظاهر وحشی تکامل پیدا کرد و حالت حیوانی و گربه مانند تر به خودش گرفت. و البته شخصیتی به نام «زورن» (Xorn)! یک جهش یافته که کلاه خود بر سر داشت و در حرکتی جنجالی مشخص شد «مگنتو» بوده که ظاهر خودش را تغییر داده! (این مقاله را بخوانید)  او به تیم خیانت کرد و باعث کشته شدن جین گری شد! موریسون همچنین از اولین فیلم "مردان ایکس" در سال 2000 هم الهام گرفت و یونیفرم های متحد الشکل برای اعضای تیم سفارش داد که سیاه و چرمی بودند. او همچنین بعد از مدتها ایده مدرسه اگزاویر را مطرج و آن را گسترش داد.

 

7- تیم مگنتو (Magneto’s X-Men)

 تیم مگنتو (Magneto’s X-Men)

در شماره 150 از کمیک Uncanny X-men فاش شد که مگنتو از بازماندگان واقعه هلوکاست نازی ها میباشد. بنابراین نویسندگان مارول سعی کردند به آهستگی برای او یک آرک بنویسند که به نوعی تبدیل بشه به یک شخصیت مثبت! البته قبلا هم دیده بودیم که مگنتو دوست خوب پرفسور اگزاویر هستش و با هم سابقه همکاری  دارند. تا این که این داستان در شماره 200 (که سال 1985 به چاپ رسید) به سرانجام رسید و مشاهده کردیم که اگزاویر مجبور میشه به فضا بره و از مگنتو میخواد تا به جایش مدرسه جهش یافته را مدیریت کند! شاید اولش این ایده عجیب و مضحک به نظر میرسید ولی بعد معلوم شد یکی از بهترین دوره های ایکس من بوده. شاهد اوج گیری اعضایی مثل ولورین، کلاسوس و نایت کرالر بودیم. کیتی پراید و روگ هم دارای ژرفای شخصیتی زیادی شدند و البته استورم با اون مدل موهای استثنایی خودش شروع کرد به رقابت با سایکلاپس برای به دست آوردن عنوان رهبر گروه! درسته این تیم زیاد دوامی نداشت اما به خوبی باعث تکامل اعضای خود شد . این دوره همچنین الهام بخش سریال های کارتونی و همچنین بازی های رایانه ای مردان ایکس در سالهای بعدی شد که بسیار هم محبوب شدند . البته بعدش مگنتو که خودش را بابت مرگ «سایفر» مقصر میدانست بار دیگر به سمت و سوی خباثت گرایش پیدا کرد (او همچنین اعتقاد داشت نمیتونه مدرسه اگزاویر را به خوبی اداره کنه).

 

6- ایکس فاکتور 2 (X-Factor Version II)

 ایکس فاکتور 2 (X-Factor Version II)

اولین تیم به نام "ایکس فاکتور" سال 1986 تاسیس شد و تیمی منشعب شده از ایکس من بود. اولش این تیم از 5 عضو اریجینال ایکس من تشکیل شده بود و راستش رو بخواهید چیز خیلی خاص و ویژه ای در آن نبود! (میتونید روی جلد شماره 1 این کمیک رو اینجا ببینید). ولی سال 1991 اعضای اریجینال دوباره به تیم اصلی مردان ایکس برگشتند و در نتیجه یک سری جدید و فوق العاده از ایکس فاکتور منتشر شد با اعضای جدید به نویسندگی نویسنده معرکه ای به نام «پیتر دیوید» . این ایکس فاکتور از سوی دولت آمریکا تامین مالی میشد و اعضای آن را جهش یافته های درجه دو در دنیای مارول تشکیل میدادند. این سری پس از 149 شماره در سال 1998 کنسل شد. در مجموع داستان های بسیار خوبی در دل این کمیک روایت شد و به خواننده ها نشان داد یه سری آدم طرد شده توسط جامعه چه مشکلاتی دارند. این تیم ایکس فاکتور توسط برادر سایکلاپس یعنی «هاوک» (Havok) رهبری میشد. اما نکته قوت اصلی تیم در شخصیت های مکمل آن بود که به خوبی توسط پیتر دیوید به آنها پرداخته شد. بعد به مرور شخصیت های گمنام دیگری مثل «فورج» و «وایلد چایلد» به آن پیوستند و حتی شاهد پیوستن خبیث های معروفی مثل «میستیک» و «سیبرتوث» به آن بودیم! درسته که X-Factor   به اندازه دیگر کمیک های مردان ایکس در آن زمان نمیفروخت ولی اونقدر باحال و خواندنی بود که طرفداران زیادی برای خودش دست و پا کرد.

 

5- تیم بیابان های استرالیا (The Outback Team)

 تیم بیابان های استرالیا (The Outback Team)

دهه 80 ميلادي داستان "كشتار میوتانت ها" (the Mutant Massacre) منتشر شد و همه چیز را در دنیای کمیک های ایکس من دارك كرد. در نتیجه این داستان جهش یافته های مهم و باارزشی مثل كیتی پراید و نایت كرالر از گروه حذف شدند (آنها به گروه "اِکس کالیبور" پیوستند). استورم هم قدرت هایش را از دست داد . مگنتو مسئول موسسه پرفسور اگزاویر شد (که در بالا بهش اشاره شد) و البته X-men مردند (البته ظاهرا). نفرت از جهش یافته ها به اوج خودش رسیده بود و گروهی كه مردان ایكس را كشته بود (یعنی Marauders) به دنبال كشتن جهش یافته های دیگری هم بود. استورم و تیم او تصمیم گرفتند تا جوری وانمود كنند كه انگار مرده اند . آنها سپس به بيابان هاي استراليا نقل مكان كردند تا در گمنامی به انجام وظایف خود بپردازند. بله .. دورانی جدید آغاز شده بود كه در آن كیتی پراید و نایت كرالر جای خود را به هاوك (برادر سایكلاپس)، سایلوك، دَزلِر و «لانگ شات» دادند. این دوره شاهد تغییرات اساسی در كمیك های مردان ایكس بود و هواداران هم به نیكی از آن یاد میكنند. خبیث های جدیدی مثل ریورز (reavers) در این دوره معرفی شدند و البته در این دوره بود که برای اولین بار شاهد کراس اور های عظیم در بین عناوین مختلف ایکس من بودیم. اعضای اصلی این تیم در آن دوران عبارت بودند از: استورم، ولورین، هاوک، کلاسوس، سایلوک، دزلر، لانگ شات، گمبیت و گیت وی.

 

4- تیم اریجینال ایکس من (The Original X-men)

 تیم اریجینال ایکس من (The Original X-men)

این تیم اولیه مردان ایکسه که بهش First Class (کلاس اولی ها) هم گفته میشه. راستش رو بخواهید کمیک های اولیه ایکس من زیاد محبوب نبودند و مارول قصد داشت اونا رو کنسل کنه ولی در هر حال همانطور که در این مقاله گفته شده پایه و اساس مردان ایکس در همون صفحات کمیک های اولیه گذاشته شد. ما با «هنک مک کوی» (Beast) آشنا شدیم که باهوش و شوخ طبع بود و بسیار چالاک، «اسکات سامرز» که جوانی خجالتی و دارای تردید بود که البته رهبر گروه هم بود و به خاطر اینکه از چشم هایش اشعه های مرگبار ساطع میشد باید عینکی خاص میزد و بهش میگفتند سایکلاپس، «بابی دریک» به عنوان دلقک کلاس که قدرت های یخی داشت و بهش میگفتند مرد یخی، «جین گری» به عنوان دختر جدید کلاس که همه دوست داشتند باهاش دوست بشوند (!) و قدرت های ذهنی زیادی داشت، «وارن ورثینگتون سوم» (Worthington III) که یک بچه پولدار پُررو و جسور بود و با بال هایی که از کمرش بیرون می آمدند لقب آنجل را به خودش اختصاص داده بود . و البته پرفسور «چارلز اگزاویر» با اون قدرت های ذهنی عظیم خودش که موسس گروه بود و البته موسس مدرسه آموزش جهش یافته های جهان. میشه گفت تا مدت نسبتا طولانی به ترکیب تیم اریجینال دست نزدند و فقط در انتهای دهه 60 میلادی بود که هاوک (برادر اسکات سامرز) و پولاریس (دختر مگنتو) به جمع آنها اضافه شدند. تا اینکه در سال 1975 کل تیم به جز سایکلاپس در یک جزیره جهش یافته به نام Krakoa گرفتار شدند و آقای اگزاویر مجبور شد گروه جدیدی تشکیل بده. اعضای اریجینال هم همانطور که پیشتر گفته شد در دهه 80 میلادی در سری نخست کمیک های X-Factor گرد هم آمدند. جالبه که چندی پیش این اعضای اریجینال از گذشته به زمان حال آمدند و مدت نسبتا زیادی را هم در زمان حال سپری کردند!

 

3- مردان ایکس حیرت انگیز (Astonishing X-men)

مردان ایکس حیرت انگیز (Astonishing X-men)

سال 2004 مارول با کمیک های "مردان ایکس حیرت انگیز" کولاک کرد! نویسنده این سری کسی نبود جز «جاس ویدون»! (آره ، همون کارگردان فیلم های "اونجرز 1 و 2"!!!). این داستان (که اینجا تو سایت ما ترجمه شده است) از نظر پیچش های دراماتیك ، یکی از بهترین داستان های تاریخ مردان ایكس  و تركیبی دلپذیر بود از هر آنچه باعث شده مردان ایكس در طول سالها اینقدر محبوب و موفق باشند: اكشن + شخصیت پردازی + طنز + لحظات ماندگار + استعاره + دیالوگ های ماندگار + قهرمانان و خبیث های دوست داشتنی و چند لایه.  در این کمیک ویدون تمركز رو قرار داده بود روی شخصیت مورد علاقه خودش یعنی كیتی پراید. او همچنین «كلاسوس» را هم پس از سالها دوباره زنده كرد (بازگشت او بسیار دردناك بود. برای كسب اطلاعات بیشتر درباره بازگشت كلاسوس ، این مقاله را بخوانید). ویدون همچنین رابطه عاشقانه میان «اما فراست» و «سایكلاپس» را نیز مستحكم كرد. پایان داستان هم به معنای واقعی كلمه "حیرت انگیز" (astonishing) بود. از نظر طراحی هم واقعا در سالهای اخیر نمیشه كمیكی از ایكس من پیدا كرد كه چنین طراحی های زیبایی داشته باشه. ویدون کلا سعی کرد شخصیت ها را به ریشه های اصلی خودشون برگردونه و به جای اینکه آنها را در کراس اور های عناوین دیگر مارول شرکت بده، روی خلق لحظات ماندگار تمرکز کرد. ترکیب اعضای تیم هم بسیار به دل خوانندگان نشست.

 

2- مردان ایکس آبی و طلایی (X-Men Blue & Gold)

مردان ایکس آبی و طلایی (X-Men Blue & Gold)

سال 1990 و در شماره 1 از کمیک X-men (که هنوز هم پرفروش ترین کمیک کل تاریخ دنیای کمیک بوک است) شاهد بودیم که کریس کلرمانت و طراحی سوپراستار به نام «جیم لی» برای اولین بار دومین عنوان اصلی مردان ایکس را خلق کردند و اینجوری در واقع ما دو تیم اصلی از مردان ایکس داشتیم که یکی در کمیک های Uncanny X-Men حضور داشت و دیگری در کمیک های X-men. به این دو تیم اصطلاحاً آبی (Blue) و طلایی (Gold) گفته میشد. اعضای گروه آبی عبارت بودند از: سایکلاپس، وحشی، ولورین، روگ، سایلوک، گمبیت و جوبیلی. و اعضای گروه طلایی: استورم، مرد یخی، آرکانجل، جین گری، کلاسوس، بیشاپ و فورج. درسته که بعد از این کمیک کلرمانت از دنیای کمیک های ایکس من رفت ولی در واقع شاهد دوره تازه ای بودیم که در آن ایکس من قدرت بلامنازع دنیای کمیک شد. اعضایی که در این کمیک دیدیم نیز در انیمیشن معروف مردان ایکس در دهه 90 میلادی به کار رفتند و هر وقت که هواداران چشم خود خود را میبندند و یاد ایکس من میفتند این گروه ها براشون تداعی میشه .

 

1- تیم کاملا جدید و متفاوت (All-New All-Different X-Men)

 تیم کاملا جدید و متفاوت (All-New All-Different X-men)

واقعا به سختی میتوان تصور كرد كه زمانی مردان ایكس محبوبیت چندانی نداشتند ولی واقعا اینطور بود و این گروه ابتدا موفقیت خاصی نزد خوانندگان به دست نیاوردند و حتی مارول به سرش زده بود كمیك های مردان ایكس را به خاطر فروش پایین كنسل كند! اما ناگهان در سال 1975 یكی از بزرگترین ریبوت های تاریخ كمیك انجام شد و كمیكی به نام Giant Size X-Men به بازار آمد كه در آن «پرفسور اگزاویر» گروهی جدید از جهش یافته ها را استخدام كرد: استورم، كلاسوس، نایت كرالر و البته ولورین! سایکلاپس و جین گری هم به آنها اضافه شدند. اعضای دیگری هم بودند که اهمیت چندانی نداشتند. مثل «بنشی» (Banshee)  و «سان فایر» که هرگز شخصیت های چندان معروفی نشدند . این گروه جدید جان تازه ای به كميك هاي مردان ایكس بخشید و به زودی و با اضافه شدن نویسنده ای افسانه ای به نام «كریس كلرمانت» و طراحی نابغه به نام «جان بیرن» كمیك های X-Men به اوج محبوبیت رسیدند. در واقع در این دوران بود که بسیاری از محبوب ترین شخصیت های تاریخ ایکس من به خوانندگان معرفی شدند.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت Newsarama

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

  مطالب مرتبط:

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

10 چیز مهمی که باید درباره گروه "ایکس فورس" (X-FORCE) بدانید

شماره آخر از کمیک "مردان ایکس حیرت انگیز" (ASTONISHING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

سیری در کمیک بوک های ایکس من 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک "سرگذشت مردان ایکس" ترجمه شد + لینک دانلود

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-MEN

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

قسمت آخر از کمیک بوک "مردان ایکس شگفت انگیز" (THE AMAZING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر كمیك ولوورین و مرد عنكبوتی ترجمه و ادیت شد + لینك دانلود

نخستین حضور ولوورین در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک SPIDER-MAN & X-MEN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-03-18 17:23
این مقاله رو یه مقدار سریع تایپ کردم
پس قطعا غلط تایپی زیاد داره
لطفا با دقت بخونید و غلط ها رو بگید تا تصحیح بشه.
نقل قول کردن
kian 1819
#2 kian 1819 1398-03-18 18:55
لینک دانلود فیلم Dark Phoenix 2019 کیفیت HDCAM
متاسفانه زیر نویس شو پیدا نکردم
ولی به محض اینکه پیدا کنم لینکشو میزارم :lol: :lol:

dl12.f2m.co/.../...
نقل قول کردن
kian 1819
#3 kian 1819 1398-03-18 21:08
هشدار اسپویل






شب بخیر استاد ترابی درباره فیلم dark phoenixسوال داشتم نمیدونم شما فیلم رو دیدید یا نه ولی اون خودکاری اول فیلم چارلز اگزیویر به جین میده چیه؟
این صحنه رو میگم:

uplooder.net/.../Untitled.png
نقل قول کردن
علی قدیانی
#4 علی قدیانی 1398-03-19 00:21
تیم دوران کلرمانت یه جورایی حکم Next generation تو Star Trek رو برای ایکس من داره من بنظرم از دلایلش که محبوبیت بیشتری نسبت به اریجینال پیدا کرد تنش ها بین اعضای تیم بیشتر شد مثل مشکلاتی که اعضای تیم با سایکلاپس داشتند و تنوع ها هم بیشتر شد مثلا سان فایر که ژاپنی بود یا کلاسوس که روسیه ایه و تاندربرد سرخ پوست و کلا تیم رو از اون حالت امریکایی در اورد ولی انصافا تیم کلاسیک هم خیلی باحاله هنوزم
ممنون استاد عالی بود
نقل قول کردن
mhhk
#5 mhhk 1398-03-19 10:19
مقاله جالبی بود به شخصه عاشق تیم مگنیتو بودم یعنی اصن قابل درک نیست که ایکس من رهبرش مگنیتو باشه خیلی جذاب میشه :o
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-03-19 10:46
به نقل از kian1819:
هشدار اسپویل






شب بخیر استاد ترابی درباره فیلم dark phoenixسوال داشتم نمیدونم شما فیلم رو دیدید یا نه ولی اون خودکاری اول فیلم چارلز اگزیویر به جین میده چیه؟
این صحنه رو میگم:

uplooder.net/.../Untitled.png

من که فیلمو ندیدیم هنوز
تو بخش نقد از اقای فقیه بپرس
نقل قول کردن
MehdiEvil
#7 MehdiEvil 1398-03-19 15:17
تشکر از اقای ترابی بابت مقاله
نقل قول کردن
AB.A.M
#8 AB.A.M 1398-03-19 21:14
ببخشید غیر مرتبطه

استاد بهترین کمیکی که خوندید چیه
نقل قول کردن
iron-man 2019
#9 iron-man 2019 1398-03-21 10:19
سلام،با عرض معذرت اگه این نظر من اسپم هست.ولی یک سوال کمیکی داشتم.
من راستش داشتم کمیک هایscarlet witch#15 رو میخواندم که دیدم واندا دوباره میخواد یک انتقام جو بشه ولی بعد اون نمیدونم باید کدوم سری رو بخونم.اگر کسی میدونه خیلی خیلی ممنون میشم اگه بگه.با عرض معذرت بابت اسپم.
نقل قول کردن
tab
#10 tab 1398-03-25 21:18
به نقل از iron-man 2019:
سلام،با عرض معذرت اگه این نظر من اسپم هست.ولی یک سوال کمیکی داشتم.
من راستش داشتم کمیک هایscarlet witch#15 رو میخواندم که دیدم واندا دوباره میخواد یک انتقام جو بشه ولی بعد اون نمیدونم باید کدوم سری رو بخونم.اگر کسی میدونه خیلی خیلی ممنون میشم اگه بگه.با عرض معذرت بابت اسپم.

بعد اون سری 15 شماره ایش سری اختصاصی نداشته و ادامه ماجراهاش توی حضورش تو کمیک های دیگه روایت شده،پیشنهاد من اینه که بعد از اون سری 15قسمتی سری امپراطوری مخفی رو بخون که توش حضور داره و بعد از اون توی شماره 26 تا 30 سری uncanny avengers رو بخون که توش حضور داره و توش به عواقب اتفاقاتی که در سری امپراطوری مخفی براش افتاد پرداخته می شه و ادامه ماجراهای رو نشون میده.
به طور خلاصه بعد از سری 15 قسمتی خودش،امپراطوری مخفی(secret empire) و بعد از اون شماره 26 تا 30 سری uncanny avengers.
از اوضاعش بعد از این خبر ندارم ولی احتمالا تو برخی ایونت ها و سری های گروهی یا به عنوان مهمان تو سری شخصیت های دیگه حضور داشته،فقط فکر کنم تو avengers no surrender بوده البته مطمئن نیستم.
نقل قول کردن
iron-man 2019
#11 iron-man 2019 1398-03-26 12:46
به نقل از tab:
به نقل از iron-man 2019:
سلام،با عرض معذرت اگه این نظر من اسپم هست.ولی یک سوال کمیکی داشتم.
من راستش داشتم کمیک هایscarlet witch#15 رو میخواندم که دیدم واندا دوباره میخواد یک انتقام جو بشه ولی بعد اون نمیدونم باید کدوم سری رو بخونم.اگر کسی میدونه خیلی خیلی ممنون میشم اگه بگه.با عرض معذرت بابت اسپم.

بعد اون سری 15 شماره ایش سری اختصاصی نداشته و ادامه ماجراهاش توی حضورش تو کمیک های دیگه روایت شده،پیشنهاد من اینه که بعد از اون سری 15قسمتی سری امپراطوری مخفی رو بخون که توش حضور داره و بعد از اون توی شماره 26 تا 30 سری uncanny avengers رو بخون که توش حضور داره و توش به عواقب اتفاقاتی که در سری امپراطوری مخفی براش افتاد پرداخته می شه و ادامه ماجراهای رو نشون میده.
به طور خلاصه بعد از سری 15 قسمتی خودش،امپراطوری مخفی(secret empire) و بعد از اون شماره 26 تا 30 سری uncanny avengers.
از اوضاعش بعد از این خبر ندارم ولی احتمالا تو برخی ایونت ها و سری های گروهی یا به عنوان مهمان تو سری شخصیت های دیگه حضور داشته،فقط فکر کنم تو avengers no surrender بوده البته مطمئن نیستم.

خیلی ممنون داداش حتماً اونهایی که گفتی رو میخونم.ممنون.دس تت دردنکنه.
نقل قول کردن
Son of Osborn
#12 Son of Osborn 1398-06-10 08:02
عالی بود استاد . خیلی به معلوماتم اضافه شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45