15 دفعه ای که از ایکس من (X-men) تقلید شد!

15 دفعه ای که از ایکس من  (X-men) تقلید شد!

اینم از یک مقاله دیگه به مناسبت اکران فیلم X-men.

 مقدمهگفته میشه در طول تاریخ کمیک  بوک هیچ عنوانی به اندازه X-men و عناوین فرعی آن پرفروش نبوده است. از دهه 80 میلادی تا به حال یک عالمه کمیک از روی X-men منتشر شده و گروه های زیادی مثل  The New Mutants، X-Factor، X-Force،Exiles، X-Static  و ... ازش منشعب شده اند که همه از پرفروش ترین و موفق ترین ها بوده اند. جذابیت اصلی داستان های مردان ایکس اینه که "میوتانت" هستند. یعنی به خاطر جهش ژنتیكی (mutation) که باهاش متولد شده اند، تحت آزار و اذیت و تنفر انسان های عادی بودند . در اصل جوهره اصلی مردان ایكس را زجر و محنت تشكیل میدهد. «استن لی» و «جك كربی» از این ایده به عنوان استعاره ای از نژاد پرستی استفاده كردند. یعنی مردان ایكس هم از سوی جامعه طرد میشدند درست مثل سیاه پوستانی كه توسط نژاد پرستان آمریكایی طرد میشدند و میشوند. آری .. اریجین مردان ایكس آغازگر ماجراهایی شد كه در آن تلاش برای مقبولیت و كسب احترام  اجتماعي حرف اول را میزند. همین باعث شده نوعی بلوغ، عمق و حس فلسفی به داستان های X-men   تزریق شود. از اواسط دهه 70 میلادی که کمیک های ایکس من ریبوت شدند و اعضایی مثل «ولورین»، «استورم»، «کلاسوس» و «نایت کرالر» به اعضای اولیه یعنی «سایکلاپس» و «جین گری» اضافه شدند، واقعا محبوبیت مردان ایکس سر به آسمان نهاد مخصوصا وقتی «کریس کلرمانت» نویسنده و «جان بیرن» طراح مردان ایکس شدند و با هم شاهکارهایی مثل "حماسه فونیکس سیاه" و "روزهای گذشته و آینده" (Days of Future Past)   خلق کردند. شک نکنید که مردان ایکس بهترین داستان های تاریخ کمیک را داشته اند. شک نکنید.  داستان های مردان ایکس همه چیز داشته اند از قصه گویی خلاقانه تا پیچش های شوکه کننده، تم های فلسفی درباره صلح و تحمل دیگران، لحظات عاطفی، شادی، غم و ... به همین دلیل اصلا تعجبی نداره یک عالمه کمیک و فیلم و سریال از ایده این کمیک تقلید کرده باشند. در این مقاله به معرفی 15 مورد از آن میپردازیم. 

 

- انسان‌های فردا (The Tomorrow People)

انسان‌های فردا (The Tomorrow People)

" انسان‌های فردا" نام سریالی انگلیسی است که اخیرا در آمریکا بازسازی و از شبکه CW پخش شد. شبکه CW هم که میدونید کلا دست رد به سینه هیچ پروژه ابرقهرمانی  نمیزنه! داستانش درباره موجوداتی است که بهشون لقب homo superior (یعنی برتر از انسان) داده اند و جالبه که این عبارت مختص جهش یافته های دنیای کمیک های مردان ایکس است! آنها نسخه تکامل یافته تر از انسان ها هستند و وقتی به سن بلوغ میرسند قدرت هاشون بروز میکنه و نیروهای مختلفی کسب میکنند. اعضای این گروه از دست گروهی دیگر که ازشون متنفر هستند فرار میکنند. خب .. همه اینا که یعنی ایکس من! در هر حال CW از فقدان سریال های ایکس من استفاده کرد تا این سریال رو بسازه . ولی ملت جنس اصل رو از کپی خوب تشخیص میدن و این سریال هم فقط 1 فصل دوام آورد و به خاطر نداشتن تماشاچی کافی کنسل شد. 

 

15- خانهٔ دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children)

خانهٔ دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children)

"خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب"عنوان رُمانی است که سال 2011 در سبک فانتزی تاریک به قلم نویسندهٔ آمریکایی «رانسوم ریگز» نوشته شد. داستان این رمان بوسیلهٔ ترکیبی از روایت و عکاسی عامیانه از بایگانی‌های شخصی لیست شده توسط نویسنده بیان شده است. این کتاب  در ابتدا قرار بود به صورت یک کتاب تصویری شامل عکس‌های جمع‌آوری شده توسط رانسوم ریگز باشد، اما با مشاوره یک ویراستار در انتشارات کوئرک بوکس، او از عکس‌ها تنها به عنوان یک راهنما برای ترکیب با روایت داستان استفاده کرد. این رمان در ژانر خیال پردازی تاریک (Dark Fantasy)است که به تاریخچه نژادی مخفی از انسان های عجیب (Peculiars) میپردازد. در واقع این رمان ترکیبی بود از تم های کتاب های هری پاتر با اکش "مردان ایکس"! یعنی به جای قدرت های جادویی، قدرت های فوق بشری داشتیم . همچنین با الهام از ایده مدرسه جهش یافته ها که در کمیک های ایکس من وجود دارد، شاهد بودیم که دوشیزه پرگرین چطور سعی میکند از شاگردان خود در مقابل دنیای بیرونی که آنها را درک نمیکند محافظت نماید. پرگرین همچنین به شاگردانش یاد میدهد که چطور از قدرت های استثنایی خود به نحو احسن و موثر استفاده کنند. جالب اینه که درست مثل کمیک بوک های ایکس من، دشمنان این بچه های عجیب (که Wights and Hollows نام دارند) نیز دارای قدرت های فوق بشری خاص خود میباشند. ضمن اینکه شخصیت ها درست مثل گروه اولیه ایکس من، نوجوان بودند. سال 2016 استاد «تیم برتون» از روی این رمان یک فیلم ساخت که با واکنش های ضد و نقیضی از سوی منتقدین روبرو شد (یک سوم نهایی فیلم واقعا آشفته بود!).

 

14- اسکای های (Sky High)

اسکای های (Sky High)

در فواصل سالهای 2000 تا 2005 فیلم های اسپایدرمن و مردان ایکس ارباب بلامنازع ژانر ابرقهرمانی بوده و موفقیت های زیادی هم کسب کرده بودند. همون موقع استودیوهایی بودند در هالیوود که به شدت میخواستند فرنچایزهای ابرقهرمانی خاص خودشان را داشته باشند.  یکی از اونا دیزنی بود که اون موقع صاحب شخصیت کمیک بوکی خاصی نبود و بنابراین مجبور شد ایده خودش رو از یکی دیگه بدزده! در نتیجه فیلم Sky High ساخته شد که میشه بهش گفت "تلاش دیزنی برای داشتن یک فرنچایز مردان ایکسی" . البته لحن این فیلم بیشتر برای کودکان و نوجوانان مناسب بود. ولی ایده اش دقیقا مثل ایکس من بود: مدرسه ای برای نوجوانان با استعداد که دور هم جمع شده بودند تا طرز استفاده  از قدرت های خود را یاد بگیرند و به بشریت کمک کنند. در این راه از کمک معلمین مسن تر خود بهره میگرفتند و البته با یک خبیث هم جنگیدند. دیگه واقعا تابلوئه که دیزنی بسیاری از ایده های این فیلم رو از کمیک ها و فیلم های مردان ایکس گرفته بوده. البته این فیلم زیاد موفق نبود و دنباله ای هم برایش ساخته نشد. بعدشم دیزنی تصمیم گرفت راه آسان تری رو برای آنچه میخواد انتخاب کنه؛ راهی که در آن تخصص داره: خریدن یک کمپانی کمیک بوکی به اسم مارول! اینجوری دیگه مشکلش در نداشتن سوپرهیرو کاملا حل شد!

 

13- نیو مِن (New Men)

 نیو مِن (New Men)

وقتی طراحان معروف صنعت دنیای کمیک در اوایل دهه 90 میلادی تصمیم گرفتند از مارول و دی سی بروند تا کمپانی خودشان به نام Image Comics را تاسیس کنند، بسیاری کمیک توسط آنها خلق شد که راستش رو بخواهید اکثرا تقلیدی بودند از شخصیت های مارول! New Men هم سال 1990 توسط طراح معروف به نام «راب لیفیلد» (خالق ددپول) خلق شد و از همان اول همگان متوجه تشابه بین آن و ایکس من شدند. این کمیک به طور وقیحانه ای از ایکس من تقلید کرده بود. یعنی فقط به جای کلمه میوتانت (mutant) از Nu Genes برای انسان جهش یافته استفاده کرده بودند و بقیه همان المان های ایکس من بودند. یک سری نوجوان Nu Genes را داشتیم که استادی داشتند که بهشون یاد میداد چطور از قدرت های خود در مقابل تعصب و خشونت استفاده کنند. براتون آشناست، درسته؟ حالا بدتر هم میشه چون لیفیلد حتی به کمیک های "نا انسان ها" (Inhumans) هم ناخنک زده بود و نشان داد که Nu Genes به دلیل آزمایشات یک نژاد بیگانه فضایی به قدرت های خود دست یافته بودند! درسته که همه چیز این کمیک تقلیدی و کلیشه ای بود ولی باز هم برای 20 شماره دوام آورد!

 

12- دی اِن ایجینتس (DNAgents)

دی اِن ایجینتس (DNAgents)

همانطوری که از اسم این شخصیت ها معلومه (چون عبارت DNA تو اسمنشون هست!) یک سری مامور هستند که خواص ژنتیکی و DNA اونا دستکاری شده است. در واقع شرکتی به نام ماتریکس اونا رو خلق کرد تا بتونه ابرسربازان بی عیب و نقص داشته باشه. کمیک DNAgents توسط «مارک اوانیر» (Mark Evanier) و «ویل منیو» (Will Meugniot) در سال 1983 خلق شد. گفته میشه آنها اولش ایده این کمیک رو به دی سی و مارول پیشنهاد دادند ولی در نهایت نزد Eclipse Comics رفتند تا آن را منتشر کنه زیرا میخواستند آزادی عمل بیشتری داشته باشند و اگر قرار شد فیلم یا سریالی از روی این کمیک ساخته بشه خودشان سودش را ببرند. درسته که نیروهای این شخصیت ها از آزمایشات علمی ناشی میشد و در مخزن های مصنوعی رشد کرده بودند ولی درست مثل اعضای ایکس من با قابلیت های منحصر به فرد و مادرزادی به دنیا آمده بودند. اعضا هم قدرت ها و ظاهر کلیشه ای داشتند. مثلا Trank قدرت بازو و بنیه بالایی داشت، surge میتونست الکتریسیته را کنترل کنه، Sham میتونست خودش رو به شکل و ظاهر دیگران دربیاره . ولی این کمیک نتونست توقعات رو برآورده کنه و خالقینش بعد از مدتی آن را رها کردند ...

 

11- نخاله های علم (Misfits of Science)

یك سریال پر پتانسیل درباره موضوعات ماورا الطبیعه كه اواسط دهه 80 میلادی پخش میشد و ظاهرا از فیلم موفق و پرفروش "شكارچیان ارواح" (Ghostbusters)   الهام گرفته بود ولی در واقع درباره یک سری انسان بود که قدرت های غیر معمول مثل قابلیت جا به جایی اشیا با ذهن ، تغییر سایز یا ساطع کردن انرژی از خود داشتند. بازیگران جالب و متنوعی هم در آن حضور داشتند. ولی بعد از مدتی ادامه سریال دیگر برای NBC مقرون به صرفه نبود بنابراین آن را پس از 15 اپیزود كنسل كرد. لازم به ذكر است كه این سریال هواداران بسیار باوفایی هم دارد و به یك سریال cult classic  تبدیل شده است. لحن و فضای شاد و خبیث هایی که در سریال دیدیم نیز به یاد ماندنی از آب درآمدند (هر چند که خیلی لوس و کلیشه ای بودند!).

 

10- بی قاعده ها (Irregulars)

fی قاعده ها   (Irregulars)

کمیک "استرو سیتی" (Astro City)   اوسط دهه 90 میلادی توسط زوج خلاق «کرت بیوزیک» و «الکس راس» خلق شد و جوایز زیادی هم برد. ناشرش هم Image Comics بود ولی در حال حاضر توسط DC/Vertigo منتشر می شود. این کمیک زیبا و تحسین شده از یک سو به قواعد مرسوم و شخصیت های کلاسیک تاریخ دنیای کمیک ادای احترام میکند و از سوی دیگر از منظر جدیدی به آنها مینگرد. ما با این کمیک کاری نداریم ولی شخصیت های فرعی در آن حضور دارند به نام "بی قاعده ها" (The Irregulars) که از نظر تِماتیک کاملا ما را به یاد جهش یافته های مارول و مردان ایکس میندازند زیرا همچون شخصیت های طرد شده و منزوی هستند که در حاشیه یونیورس کمیک استرو سیتی فعالیت میکنند. قدرت ها و ظاهرشون هم اغلب ترسناک هستند و باعث میشه تا مردم شهر ازشون بترسند یا درباره شون دچار سو تفاهم بشوند. اطلاعات زیادی از آنها موجود نیست و در طول سالها حضور های کوتاه و افتخاری داشته اند.

 

9- گربه های وحشی (WildC.A.T.s)

 گربه های وحشی (WildC.A.T.s)

کمیک های "گربه های وحشی" سال 1992 توسط طراح سوپراستاری به نام «جیم لی» و برای شرکت Image Comics خلق شدند و ابتدا خیلی هم محبوب شدند (هر چند که الان متعلق به شرکت WildStorm از زیرمجموعه های دی سی هستند) . در این کمیک شاهد تیمی از ابرقهرمانان و بیگانگان بودیم که درگیر یک نبرد باستانی و بین ستاره ای بودند. راستش رو بخواهید از نظر سرگذشت و Origin نمیشه تشابه زیادی بین این کمیک و مردان ایکس پیدا کرد. در واقع تشابه بیشتر در لحن و سبک بصری این کمیک با مردان ایکسه (جیم لی به عنوان طراح مردان ایکس به شهرت دست یافت) . همچنین سفرها و ماجراجویی های گروه ما را به یاد سفرهای فضایی گروه مردان ایکس در فضا و مقابله با تهدیداتی همچون امپراتوری "شی آر" یا بیگانه های فضایی «بورود» می انداخت. همچنین شاهد بودیم که گربه های وحشی درگیر جنگی بین دو نژاد بیگانه به نام های Kherubim و Daemonites هستند. این خط داستانی (یعنی درگیر شدن در نزاعی بین دو نژاد بیگانه) بارها در کمیک های ایکس من اتفاق افتاده بود. اما باید اعتراف کرد که گربه های وحشی یکی از عناوین بهتر Image  بود و تونست به هویت مستقل خودش دست پیدا کنه. همچنین گربه های وحشی نخستین کمیک Image بود که شبکه CBS از رویش در سال 1995 یک سریال انیمیشن ساخت با این امید که شاید بتونه با محبوبیت سریال کارتونی مردان ایکس رقابت کنه. اما علیرغم این که حمایت خوبی از این کارتون شد و یک گیم و سری اسباب بازی هم همراهش عرضه شد اما فقط یک سیزن 13 قسمتی دوام داشت.

 

8- جهش یافته های  ای - ایکس (Ex-Mutants)

 جهش یافته های  ای - ایکس (Ex-Mutants)

این کمیک توسط نویسنده ای به نام «دیوید لارنس» و طراح صاحب نامی به نام «ران لیم» خلق شد (در سال 1986). اولش توسط Eternity Comics و سپس توسط Amazing Comics منتشر شد و در نهایت توسط Pied Piper Comics! میگن بین ناشر و خالقین این کمیک چندین بار دعوا و اختلاف به وجود آمده بوده و در نهایت رایتش به Malibu Comics رسید!!! و البته فقط با نگاه کردن به عنوان این کمیک میشه سریعا فهمید که از ایکس من تقلید کرده چون هم حرف x داره و هم جهش یافته (mutant)!!! پس واقعاً جای تعجبه که مارول ازش شکایت نکرد! داستان هم که عین ایکس من بود: گروهی از افراد طرد شده دارای قدرت های فوق بشری که از دنیایی محافظت میکنند که ازشون ترس و نفرت داره. البته پیچش این بود که دنیایی که این کمیک در آن جریان داشت پر بود از جهش یافته ها. بعدش یک دانشمند سه چشم میاد و 5 تن از آنها را انتخاب و روشون آزمایش میکنه که باعث میشه ظاهر انسانی پیدا کنند! فضای داستان هم برگرفته از سری فیلم های آخرالزمانی "مَد مکس" بود! جالبه که سال 1992 یک گیم برای کنسول سگا جنسیس از روی این کمیک ساخته شد! خداییش مارول چرا از دستشون شکایت نکرد؟!

 

7- بریگِید (Brigade)

بریگِید   (Brigade)

و بازهم نمونه ای دیگر از تقلید آقای «راب لیفیلد» از روی مارول! در واقع میشه گفت این کمیک که سال 1992 منتشر شد ، نسخه بی رمقی بود از کمیک های پرفروش "ایکس فورس" (X-Force) و جالبه که خود آقای لیفیلد یک سال قبل شماره 1 از کمیک  ایکس فورس را برای مارول طراحی کرده بود!!! در کمیک "بریگید" شاهد بودیم یک سری آدم دارای قدرت های فوق بشری که از سوی جامعه طرد شده بودند به رهبری یک نفر که از کمیک های Youngblood گرفته شده بود (به اسم Battlestone) به ماجراجویی میپرداختند. ظاهرشون هم به شخصیت های معروف مارول شباهت داشت! در واقع لیفیلد با این کمیک داشت از همون ایده هایی که خودش در ایکس فورس ارائه کرده بود، استفاده میکرد! سال 2010 هم یک تک شماره توسط Image Comics از بریگید منتشر شد که اعضای تیم را به شکل جنگجویانی به تصویر میکشید که از نظر ژنتیکی دستکاری شده اند و باید جلوی هجوم بیگانه ها را بگیرند (واقعا عجب ایده اریجینالی!).

 

6- اتمی ها (The Atomics)

اتمی ها (The Atomics)

سال 2000 شاهد این کمیک بودیم که توسط «مایک الرد» معروف خلق شد و از ابتدا نشون داد قراره هجویه ای باشه بر مردان ایکس! جالبه که این کمیک تا به حال سه ناشر داشته: AAA Pop، دارک هورس و Image Comics! اولش دیدیم که یه سری آدم از "جنبش بیت" (Beatnik) به طور اتفاقی توسط یک بیگانه فضایی به نام Zenelle به جهش یافته تبدیل شدند (جنبش بیت به آن دسته از هنرمندان آمریکایی اطلاق می‌شود که اواسط دهه پنجاه میلادی به سیاست رادیکالی و موسیقی «هیپ هاپ» توجه داشتند. آنها در کافی شاپ‌ها و بارها جمع می‌شدند و شعرهایشان را می‌خواندند و بحث می‌کردند و با موسیقی "جاز" سیاه پوستان سرگرم می‌شدند!). خانم Zenelle در واقع اومده بود زمین تا دنبال شوهرش بگرده (شوهر بدبختش فرار کرده بود چون تو سیاره شون زنها شوهرهاشون رو پس از جفت گیری میخوردند!!!). ولی عاشق یکی از این جماعت تغییر شکل داده شد و او را به جای شوهرش به فضا برد! سپس بقیه گروه فهمیدند که بعد از مدتی ظاهرشون بهتر شده و بنابراین از قدرت های جهش یافته خود استقبال کردند و اسم خودشون رو گذاشتند گروه "اتمی ها"!

 

5- یانگ بِلاد (Youngblood)

 یانگ بلاد (Youngblood)

"یانگ بلاد" هم سال 1992 توسط راب لیفیلد و برای انتشارات Image Comics خلق شد و یکی از عناوین اصلی این شرکت بود و میشه گفت محبوب ترین کمیکی هستش که آقای لیفیلد به طور مستقل خلق کرده. البته این کمیک شاید بیشتر به داستان های Teen Titans دی سی شباهت داشته باشه ولی یادمون نره خود Teen Titans نیز در پاسخ به محبوبیت بی نظیر مردان ایکس در دهه 80 میلادی دچار تغییر و تحولاتی شد که خواننده ها را به یاد X-men بندازه. خط اصلی داستان درباره یک گروه نوجوان و دارای قدرت های فوق بشری بود که تحت حمایت دولت آمریکا قرار داشتند. آنها هویت مخفی هم داشتند و در جامعه همچون سلبریتی ها زندگی میکردند! اعضای تیم عبارت بودند از: «شَفت» (Shaft) که یک مامور سابق FBI بود و از یک تیر و کمان مجهز استفاده میکرد، «بَدراک» (Badrock) یک نوجوان که میتونست خودش رو به سنگ تبدیل کنه، «وُگ» (Vogue) یک مدل لباس روسی که رنگ پوستش بنفش و سفید بود و «چیپِل» (Chapel) که یک قاتل دولتی بود. دیزاین شخصیت ها هم کاملا شبیه به شخصیت های مارول بود.

 

4- جِن 13 (Gen 13)

جِن 13 (Gen 13)

Gen¹³   نام کمیک و گروه ابرقهرمانی است که سال 1993 به دست «جیم لی» و «براندون چوی» خلق شد. این کمیک توسط شرکت "وایلد استورم" که از زیر شاخه های انتشارات Image Comics بود، منتشر میشد (الان شخصیت های "وایلد استورم" به دی سی تعلق دارند). داستان درباره یک گروه از نوجوانان با قدرت های فوق بشری بود که در یک مرکز زیر نظر دولت نگهداری میشدند تا برای ماموریت های مخفی به کار روند. اما وقتی از این مرکز فرار کردند تحت تعقیب قرار گرفتند. آنها توسط یک استاد تعلیم میدیدند تا از خودشان در مقابل دنیای بیرونی دفاع کنند. ایده های اریجینال در این کمیک کم بود و آشکارا از سری کمیک های New Mutants تقلید کرده بود (برای آشنایی با New Mutants ، این مقاله را بخوانید). حتی میگن قرار بوده اسم این کمیک اولش Gen X باشه که تغییرش دادند! شخصیت Rainmaker هم بسیار به «استورم» در گروه مردان ایکس شبیه بود یا مثلا Freefall شبیه به «جوبیلی» بود و ... جالبه که حتی شخصیتی خبیثی در این کمیک بود که به نام Helmut که با رهبر گروه مشکل داشت و کاملا آدم رو به یاد «جاگرنات» می انداخت! (در دنیای مارول، جاگرنات برادر ناتنی رهبر مردان ایکس به نام «چارلز اگزاویر» است!).

 

3- پیشرو (Harbinger)

 پیشرو (Harbinger)

"پیشرو" یک سری کمیک است که طی 41 شماره و بین سالهای 1992 تا 1995 توسط انتشارات Valiant Comics منتشر شد. داستانش درباره یک سری نوجوان است که از سوی جامعه طرد شده اند و قدرت های فوق بشری دارند. این سری یکی از پرفروش ترین کمیک های Valiant بود. قهرمانان داستان از نسل psiots هستند و با انواع و اقسام قدرت های ذهنی خاصی متولد میشوند. و البته آنها هم مثل جهش یافته های مردان ایکس مورد ترس و نفرت عامه مردم هستند و کسی بهشون اعتماد نداره. البته بر خلاف بسیاری از مواردی که در این مقاله گفته شد این کمیک فقط اولش بیشتر به X-men شبیه بود و بعدا سعی کرد راه خودش رو جدا کنه و حال و هوایش دارک تر شد.

  

2- جی مِن (G-Men)

جی مِن (G-Men)

"جی من" گروهی بودند دارای قدرت های فوق بشری که در کمیک های تحسین شده The Boys اثر «گارث اِنیس» خلق شدند. ظاهر و شخصیت پردازی اعضای این تیم عمداً جوری بود که هجویه ای باشد بر مردان ایکس! در این کمیک شخصیتی را داریم به نام «جان گادولکین» (John Godolkin) که یک آدم بسیار با نفوذ و پولدار است که وقتی بچه  بوده مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته بوده. بنابراین الانم خودش این کار رو با بچه های دیگه میکنه! او 6 بچه را از 6 خانه مختلف میدزده و به یک مرکز مخفی میبره بهشون ماده ای به نام Compound-V تزریق میکنه تا قدرت های فوق بشری پیدا کنند. در تمام مدت هم آنها را مورد آزار و اذیت قرار میده و ... بعدش به دولت نامه میزنه و میگه همچین تیمی داره که اعضایش از جامعه طرد شده اند و حاضره خدمات آنها را به دولت به فروش بگذاره و ...

 

1- مردان بعدی (Next Men)

مردان بعدی (Next Men)

"مردان بعدی" توسط کسی خلق شد که خودش یکی از عوامل شهرت و محبوبیت کمیک های ایکس من در مارول بود: «جان بیرن». سری اول این کمیک ها بین سالهای 1991 و 1995 به دست "دارک هورس" منتشر شد. یک مینی سریز 9 قسمتی هم سال 2010 توسط IDW منتشر شد. داستان درباره تلاش برای خلق انسان های فوق بشری است و پروژه ای که در آن بچه هایی انتخاب میشوند و روی آنها آزمایش میشود و در یک آزمایشگاه به بلوغ میرسند ولی ذهن آنها کاملا درگیر یک دنیای واقعیت مجازی است و از دنیای واقعی هیچ چیز نمیدانند. تا اینکه 5 نفر از آنها فرار میکنند و لقب Next men را به آنها میدهند. بیرن در این کمیک میخواست که نشان بدهد قدرت های فوق بشری عواقب غیر منتظره ای دارند و ممکن است باعث دفُرمه شدن افراد شوند. درسته که تفاوت های جزئی وجود داشت و Next men حال و هوای رئالیستی تری داشت ولی کاملا مشخص بود که بیرن از ایکس من الهام گرفته بود.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 

  مطالب مرتبط:

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

10 تیم برتر تاریخ مردان ایکس 

تقلید در دنیای کمیک بوک، سینما، تلویزیون و انیمیشن

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

10 چیز مهمی که باید درباره گروه "ایکس فورس" (X-FORCE) بدانید

شماره آخر از کمیک "مردان ایکس حیرت انگیز" (ASTONISHING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

سیری در کمیک بوک های ایکس من 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک "سرگذشت مردان ایکس" ترجمه شد + لینک دانلود

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-MEN

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

قسمت آخر از کمیک بوک "مردان ایکس شگفت انگیز" (THE AMAZING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر كمیك ولوورین و مرد عنكبوتی ترجمه و ادیت شد + لینك دانلود

نخستین حضور ولوورین در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک SPIDER-MAN & X-MEN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-03-20 18:30
دو حالت داره
جدیدا یا من واقعا تو تایپ کردن قوی شدم یا شما مقالاتم رو خوب نمیخونید که غلط ازش نمیگیرید!
نقل قول کردن
mhhk
#2 mhhk 1398-03-20 19:08
راجع به متن هم به نظرم این هارو بعضی هاش رو واقعا نمیشه اسمش رو تقلید گذاشت اون بخش هایی که نویسنده های یکسان داشتن با سری ایکس من خب طبیعیه بخوان از ایده هایی که داشتن استفاده کنن شاید میخواستن چیزایی رو پیاده کنن رو اون شخصیت ها و تو ایکس من نتونستن و تو سری جدیدی که نوشتن تغییر بدن و یه مسئله دیگه هم بالاخره شرکت های زیادی تا الان کمیک چاپ کردن و داستان های مختلف و گروه های مختلفی وجود داشته بعضی موقع ها شباهت اجتناب ناپذیره
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1398-03-20 19:56
به کاوراشون که نیگا میکنیم شباهت رو میبینیم. کاملا تابلو.
نقل قول کردن
North-wolf
#4 North-wolf 1398-03-20 21:50
میگن خود ایکس من از روی دوم پاترول تقلید شده.
درسته که ایکس من چندسال بعد از دوم پاترول خلق شده اما بعید میدونم تقلیدی در کار بوده باشه.
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-03-20 22:35
به نقل از North-wolf:
میگن خود ایکس من از روی دوم پاترول تقلید شده.
درسته که ایکس من چندسال بعد از دوم پاترول خلق شده اما بعید میدونم تقلیدی در کار بوده باشه.

نه هیچ ربطی بهم ندارن. اختلاف چاپشون هم سه ماهه ، نه چند سال

دووم پاترول گروهی بودند که سعی میکردند از دنیایی بیرونی که ازشون متنفر بودن محافظت کنند و رئیسشون هم روی ویلچر مینشست:

البته میوتانت نبودند ولی ایده اصلی اون خیلی شبیه به ایکس من هستش.
من بعضی جاها شنیدم که میگن ایده اصلی ایکس من از این اومده که مضحکه چون اختلاف اونا فقط سه ماهه
در حالی که اون موقع ها خلق یک کمیک اریجینال 6 ماه زمان میخواست. چون ارتباطات و تماس ها اون موقع خیلی محدود بود . و یک ایده تا چاپ بشه خیلی زمان میبرد. همون پروسه نشر و چاپ کردن هم حداقل دو ماه زمان میبرد. مثل الان نیست که همه چیز دیجیتالی باشه و در عرض چند دقیقه پرینت بشه
یعنی استن لی و جک کربی برای خلق ایکس من باید از سه ماه قبل از اینکه doom patrol خبر میداشتن!!!
این قضیه درست مثل قضیه swamp thing و man thing هستش. که man thing با همچین اختلافی زودتر جاپ شد ولی همه میگن به طور تصادفی ایده شون مثل هم شده. از این موارد داشتیم واقعا .
ضمن اینکه من اینجا خوندم که خود doom patrol هم ایده اش شبیه به چهار شگفت انگیزه! به نظرم اونم کمی غیر قابل باوره

comicscube.com/.../...
مقالات این شکلی تو سایت ما نباید شما رو گول بزنه که واقعا "تقلید" چیز بدیه. از اون اول عبارت rip-off رو اگه به جاش گفته بودیم مثلا الهام این حساسیت ها به وجود نمی امد. نمیدونم یادتون هست یا نه ولی اولین مقاله تقلیدی که از مختار روی سایت اومد من اصلا ایران نبودم و حتی ازش قول گرفتم که همچین مقاله ای رو برای اسپایدرمن هم بنویسه
چون واقعا باید دید بعد از مدتی اون شخصیت که تقلید کرده یا الهام گرفته چطور "تکامل" پیدا کرده . مثلا ایا الان بتمن و دنیایی که داره اصلا شباهتی به زورو و ... داره؟! معلومه که نه
من البته خودم از این مقالات خیلی خوشم میاد و اصلا هم ناراحتم نمیکنه
چند وقت پیش هم یکی درباره هالک از cbr ترجمه کردم که خیلی لذت بردم ولی لذت من به خاطر اینه که از تاریخ و سرک کشیدن به گذشته خوشم میاد و البته از معما
اینجور مقالات هم واقعا منو به گذشته میبرن و من عاشق گذشته کمیک بوک هستم.
از اینکه اینهمه اطلاعات کسب میکنم لذت میبرم. بنابراین اینه که برام مهمه نه اینکه فلان شخصیت از کدوم شخصیت کپی کرده!
نقل قول کردن
North-wolf
#6 North-wolf 1398-03-20 23:34
به نقل از mtm:
به نقل از North-wolf:
میگن خود ایکس من از روی دوم پاترول تقلید شده.
درسته که ایکس من چندسال بعد از دوم پاترول خلق شده اما بعید میدونم تقلیدی در کار بوده باشه.

نه هیچ ربطی بهم ندارن. اختلاف چاپشون هم سه ماهه ، نه چند سال

دووم پاترول گروهی بودند که سعی میکردند از دنیایی بیرونی که ازشون متنفر بودن محافظت کنند و رئیسشون هم روی ویلچر مینشست:
spidey.ir/.../Doom-Patrol.jpg
البته میوتانت نبودند ولی ایده اصلی اون خیلی شبیه به ایکس من هستش.
من بعضی جاها شنیدم که میگن ایده اصلی ایکس من از این اومده که مضحکه چون اختلاف اونا فقط سه ماهه
در حالی که اون موقع ها خلق یک کمیک اریجینال 6 ماه زمان میخواست. چون ارتباطات و تماس ها اون موقع خیلی محدود بود . و یک ایده تا چاپ بشه خیلی زمان میبرد. همون پروسه نشر و چاپ کردن هم حداقل دو ماه زمان میبرد. مثل الان نیست که همه چیز دیجیتالی باشه و در عرض چند دقیقه پرینت بشه
یعنی استن لی و جک کربی برای خلق ایکس من باید از سه ماه قبل از اینکه doom patrol خبر میداشتن!!!
این قضیه درست مثل قضیه swamp thing و man thing هستش. که man thing با همچین اختلافی زودتر جاپ شد ولی همه میگن به طور تصادفی ایده شون مثل هم شده. از این موارد داشتیم واقعا .
ضمن اینکه من اینجا خوندم که خود doom patrol هم ایده اش شبیه به چهار شگفت انگیزه! به نظرم اونم کمی غیر قابل باوره

comicscube.com/.../...
مقالات این شکلی تو سایت ما نباید شما رو گول بزنه که واقعا "تقلید" چیز بدیه. از اون اول عبارت rip-off رو اگه به جاش گفته بودیم مثلا الهام این حساسیت ها به وجود نمی امد. نمیدونم یادتون هست یا نه ولی اولین مقاله تقلیدی که از مختار روی سایت اومد من اصلا ایران نبودم و حتی ازش قول گرفتم که همچین مقاله ای رو برای اسپایدرمن هم بنویسه
چون واقعا باید دید بعد از مدتی اون شخصیت که تقلید کرده یا الهام گرفته چطور "تکامل" پیدا کرده . مثلا ایا الان بتمن و دنیایی که داره اصلا شباهتی به زورو و ... داره؟! معلومه که نه
من البته خودم از این مقالات خیلی خوشم میاد و اصلا هم ناراحتم نمیکنه
چند وقت پیش هم یکی درباره هالک از cbr ترجمه کردم که خیلی لذت بردم ولی لذت من به خاطر اینه که از تاریخ و سرک کشیدن به گذشته خوشم میاد و البته از معما
اینجور مقالات هم واقعا منو به گذشته میبرن و من عاشق گذشته کمیک بوک هستم.
از اینکه اینهمه اطلاعات کسب میکنم لذت میبرم. بنابراین اینه که برام مهمه نه اینکه فلان شخصیت از کدوم شخصیت کپی کرده!

آره یادمه که گفته بودین برای اسپایدرمن هم مقاله تقلید نوشته شه.
این کامنت شما خیلی چیزا رو برام روشن کرد.
مثلا قلبا بدم نمیومد که حالا تقلیدی هم شده باشه. اما چون کلا "تقلید" یجوراییه کلمش شاید یکم تو ذوقم میزد.
و اینکه حالا مثلا بتمن از چنتا شخصیت تقلید کرده اما الانشو ببین کجاس. فک کنم بیشتر این موارد رو بجای تقلید الهام برداری بگیم بهتره.چون همونطور که گفتم خود اون کلمه "تقلید" برای خیلیا یجوریه.یعنی بیشتر از اونچه که باید بد میدونیمش.نمیدون م منظورمو رسوندم یا نه.
درکل ممنونم بابت اطلاعاتتون.
راستی اینم که گفتم یه ویدیو تو یوتیوب بود که از دوتا کمپانی دی سی و مارول شخصیتهای شبیه به هم رو نشون میداد و میگفت حدس بزنید کدوم تقلیده.چند ثانیه بعد میگفت مثلا این شخصیت مارول تقلید از اون شخصیت دی سیه. بزرگوار کلا هرکدوم از نظر تاریخ عقب تر بود میگفت کپی. اگه ویدیو شو پیدا کنم میفرستم براتون.زیرش هم همین قضیه دوم پاترول و ایکس من رو که سه ماه فقط اختلاف داشته و اینارو مینویسم.از طرف پدر کمیک بوک ایران :-)
نقل قول کردن
Son of Osborn
#7 Son of Osborn 1398-06-10 08:01
عجب مقاله ای بود استاد
استفاده کردیم
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#8 Ehsan Spider 1399-12-29 11:11
عالی بود استاد
واقعا اسپایدی همه چی تمومه
تا قبل از اینکه اسم gen13 رو سرچ نکرده بودم فکر نمیکردم همچین مقاله ای وجود داشته باشه.
درواقع هدفم از خواندن این مقاله آشنایی با مورد 4 یا همون gen13 بود چون توی یه کراس آوری مرد عنکبوتی باهاشون تیم آپ داشته کمیکی به اسم Spider-Man / Gen13 #1 هنوز این کمیک رو نخوندم ولی دارم دسته بندی میکنم که بخونمش.
نقل قول کردن
HellBoy
#9 HellBoy 1400-02-18 04:27
سلام مقاله عالی بود ولی همشون سر هم ی ایکس من نمی شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45