10 کمیک گمنام که باید به فیلم سینمایی تبدیل شوند

10 کمیک گمنام که باید به فیلم سینمایی تبدیل شوند

آشنا شوید با 10 کمیک بوک گمنام که جان میدهند برای اقتباس سینمایی !

مقدمه: ژانر فیلم های کمیک بوکی در حال شکوفایی است. برخی از کارشناسان و کارگردانان سینما همچون «استیون اسپیلبرگ» از مدتها قبل پیش بینی کرده بودند که فیلم های کمیک بوکی به زودی از رونق خواهند افتاد و مخاطبین از دستشان خسته میشوند ولی نه تنها اینطور نشده بلکه سال به سال بر تعداد آنها افزوده میشود و هر سال پرفروش ترین و موفق ترین فیلم های سینما در واقع کمیک بوکی هستند! این در حالیه که خیلی از کمیک بوک های گمنام هستند که پتانسیل و لیاقت آن را دارند به فیلم سینمایی تبدیل شده و تنوع بیشتری به این ژانر بدهند. در این مقاله به معرفی 10 تا از آنها میپردازیم.

 

10- مرد گرگی حیرت انگیز (The Astounding Wolf-Man)

 مرد گرگی حیرت انگیز (The Astounding Wolf-Man)

این کمیک سال 2007 و توسط انتشارات Image Comics منتشر شد . سال 2010 هم شماره آخرش که شماره 25 بود چاپ شد. خالق و نویسنده آن هم «رابرت کرکمن» معروفه که همه وی را با سری "واکینگ دد" (The Walking Dead) میشناسند. داستانش در باره آقای «گری هامپتون» بود که مدیر یک شرکت بزرگ بود که وقتی به یک تعطیلات خانوادگی رفته بود توسط یک گرگینه (werewolf) مجروح شد ولی بعدش سعی کرد از نفرینی که نصیبش شده برای کمک به دیگران استفاده کنه. در هر حال گرگینه ها همیشه در سینما حضور داشته اند ولی مدتیه حضور قدرتمندانه ای از آنها شاهد نبوده ایم و چقدر خوب میشه اگه در قالب این فیلم بتونیم ترکیبی از یک ابرقهرمان و گرگینه را شاهد باشیم.

 

9- جو فرانکشتاین (Joe Frankenstein)

 جو فرانکشتاین (Joe Frankenstein)

میدونید آخرین فیلم خوبی که از روی شخصیت کلاسیک ترسناک «فرانکشتاین» ساخته شد چی بود؟ انیمیشن "فرانکن وینی" ساخته «تیم برتون» که سال 2012 اکران شد! از اون موقع به بعد یکی از عالی ترین هیولاهای دنیای سینما به حاشیه رانده شده . و البته از یاد نبریم که تلاش مذبوحانه استودیو یونیورسال برای احیای هیولای ترسناک سینما و ایجاد یک دنیای سینمایی مرتبط با هم به نام Dark Universe بی نتیجه ماند (چون فیلم جدید "مومیایی" حسابی گند زد!). ولی الان اگر استودیوها بخواهند یک فیلم هیولایی با تم نوجوان پسند بسازند بهتره بروند سراغ کمیک "جو فرانکشتاین" که سال 2015 توسط انتشارات IDW منتشر شد. این کمیک که خالقین آن «چاک دیکسون» و «گراهام نولان» بودند درباره نوجوانی هستش به نام «جو پرات» که میفهمه وارث اسم و میراث هیولای فرانکشتاین است و خبیث هایی ظاهر میشوند که مایل هستند این میراث با او تموم بشه!

 

8- دار و دسته رویایی (Dream Gang)

دار و دسته رویایی (Dream Gang)

مدتی میشه که از اون فیلم های تو مُخی که مغز آدم رو حسابی درگیر میکنند ندیده ایم و این خیلی بده. انتشارات "دارک هورس" در سالهای اخیر کمیکی منتشر کرده به نام Dream Gang که توسط «براندون مک کارتی» (Brendan McCarthy) خلق شده اند. مک کارتی آدم بسیار جالبیه و رزومه بسیار عجیب و طولانی هم داره. ایشون از اون دسته نویسندگانی هستند که کارشون رو دهه 80 میلادی و از انگلستان شروع کردند و جالبه که دهه 90 میلادی تبدیل شد به یکی از اولین کسانی که رفت سراغ انیمیشن های رایانه ای! الانم 20 ساله برای هالیوود کار میکنه و جالبه که بدونید یکی از نویسندگان فیلم موفق و پرفروش Mad Max Fury Road هم بوده! برای مارول و دی سی هم چند تا کار کرده و ... در هر حال در این کمیک شاهد هستیم که قراره یک بمب ذهنی تمام دنیای رویا و ذهن را نابود کنه و به همین دلیل یک سری مسافر ذهنی وظیفه پیدا میکنند جلویش را بگیرند. موفقیت فیلم "دکتر استرنج" با اون جلوه های ویژه فوق العاده خودش ثابت کرد مردم خیلی به این جور داستان ها علاقه دارند پس میشه روی موفقیت Dream Gang در سینما هم حساب کرد.

 

7- هونت (Haunt)

 هانت (Haunt)

سال 2009 طراح بزرگی به نام «تاد مک فارلین» به همراه نویسنده برجسته ای به نام «رابرت کرکمن» کمیک Haunt را برای Image Comics خلق کردند. این سری پس از 28 شماره در سال 2012 تمام شد. ظاهر شخصیت اصلی این کمیک جوری بود که از اولش همه گفتند از روی «ونوم» و «اسپایدرمن» تقلید کرده. ولی داستانش متفاوت بود و آدم را به یاد دیگر مخلوق جاودانه آقای مک فارلین یعنی «اسپان» (Spawn) مینداخت. این کمیک درباره دو برادر بود به نام های دانیل و کرت کیلگور که رابطه زیاد خوبی هم با هم ندارند. وقتی کرت از دنیا میره روحش با بدن دانیل پیوند میخوره . بعدش نوعی اکتوپلاسم خلق میشه که اسمش رو میذارن Haunt که قدرت های زیادی هم داره. در هر حال فیلم "ونوم" بسیار پرفروش شد و فیلم Haunt هم میتونه به لطف شباهت ظاهری با ونوم و داستان متفاوت خودش موفق بشه.

 

6- مردان فنا ناپذیر (Immortal Men)

 مردان فنا ناپذیر (Immortal Men)

این کمیک دی سی که تحت عنوان New Age of Heroes منتشر شد پس از 6 شماره کنسل شد در حالی که شاید یکی از بهترین کمیک های دی سی در 10 سال اخیر بود. طراحش هم سوپراستاری به نام «جیم لی» بود و لحنش آدم رو یاد کمیک های ایکس من در دهه 90 میلادی مینداخت که انگار با داستان های Legion of Super-Heroes ترکیب شده بود. دی سی و وانر میتونند به راحتی یک فیلم خوب از رویش بسازند چون پس زمینه ای قوی و جذاب داره و قصه به بلوغ رسیدن و کشف درونی شخصیت اصلی یعنی «کادن پارک» پتانسیل بالایی داره. داستانش هم از این قراره که از بدو خلقت یک خواهر و برادر به نام های مرد فنا ناپذیر و زن بینهایت بر سر سرنوشت بشریت در جنگ بوده اند. مرد فنا ناپذیر برای کمک به بشر بخشی از قدرت خودش را به گروهی ویژه و منحصر به فرد اعطا کرده است و آنها اسم خودشان را مردان فنا ناپذیر گذاشته اند.

 

5- جنگ قُلدرها (Bully Wars)

5- جنگ قلدرها (Bully Wars)

یک سری کاملا جدید از انتشارات Image که موفق شده قلب خوانندگان را به تسخیر خودش دربیاره. حالت کمدی نوجوانانه داره و طراح پرطرفداری همچون Skottie Young رویش کار میکنه و آدم رو میبره به دل دهه 90 میلادی. با توجه به موفقیت سریال Stranger Things و دیگر محصولاتی که بر پایه نوستالژی بنا نهاده شده اند، قطعا اگر فیلمی از روی این کمیک ساخته بشه میتونه به موفقیت خوبی دست پیدا کنه. میشه کلی کامئو و حضور افتخاری از شخصیت ها و محصولات دهه 90 هم داخلش گنجاند.

 

4- ترنسمتروپلیتن (Transmetropolitan)

ترنسمتروپلیتن (Transmetropolitan)

"ترنسمتروپلیتن" نام یک مجموعه کمیک در سبک سایبرپانک است به نویسندگی «وارن الیس» و طراحی «دریک رابرتسون». شخصیت محوری این کتاب‌ها «اسپایدر اورشلیم» نام دارد، خبرنگاری که علیه فساد و سوءاستفاده از قدرت توسط حاکمان آمریکا می‌جنگد (در این مقاله قبلا اطلاعاتی راجع به این کمیک ارائه داده بودیم). "ترنسمتروپلیتن" بین سالهای 1997 تا 2002 توسط "ورتیگو" چاپ شد و 60 شماره هم به طول انجامید و نوعی حالت کالت (cult) بین هواداران کمیک پیدا کرده. گفته میشه چند بار خواسته شده راجع بهش فیلم بسازند و حتی شایعه بود که «تیم راث» قراره نقش اصلی رو بازی کنه ولی این اتفاق نیفتاد ولی اگه روزی فیلمش ساخته بشه قطعا طرفداران خاص خودش رو پیدا خواهد کرد.

 

3- خرس خفه کنِ لُخت (Shirtless Bear-Fighter)

خرس خفه کنِ لُخت (Shirtless Bear-Fighter)

سال 2017    انتشارات Image کمیکی باحال و فوق العاده به نام " خرس خفه کنِ لُخت" (!) منتشر کرد. آدم وقتی اسمش رو میشنوه فکر میکنه براساس یک جوک خلق شده ولی وقتی کمیک رو بخونید متوجه میشید که یک اکشن – کمدی بسیار لذت بخشه. داستانش هم دقیقا همون چیزیه که فکرش رو میکنید: یک مرد لخت که با مشت میفته به جون خرس ها! گفته میشه از دوران طفولیت توسط خرس ها بزرگ شده ولی از وقتی بهش خیانت کردن باهاشون سر جنگ داره! یعنی همچین فیلمی با این شخصیت خوراک آقای «جرارد باتلر» هستش که نقش اصلی رو بازی کنه.

 

2- خون آشام آمریکایی (American Vampire)

 خون آشام آمریکایی (American Vampire)

شاید بیشتر علاقمندان به کمیک وقتی اسم آقای «اسکات اسنایدر» به گوششان میخوره یاد کمیک های "بتمن" و "جاستیس لیگ" بیفتند ولی کمیک های برتر دیگری هم نوشته . مثلا او سری "خون آشام آمریکایی" را برای "ورتیگو" خلق کرد که یکی از سرگرم کننده ترین عناوین این ناشر در سالهای اخیره و در آن با دنیای مخفی کاملی از خون آشام ها و تاریخچه آنها آشنا میشویم. حتی یکی از داستان های این سری را استاد مسلم داستان های دلهره آور یعنی «استیفن کینگ» نوشته! پس چرا واقعا از رویش فیلم ساخته نشده؟!

 

1- سگ قرمز (Red Dog)

 رد داگ (Red Dog)

سال 2018 شاهد فیلمی به نام A.X.L بودیم درباره یک پسر و یک سگ روباتیک ولی یک سری کمیک بوکی توسط 451 Media Group به نام "رد داگ" هم منتشر شده که همین ایده رو بهش پرداخته بود منتهی به شیوه ای خیلی بهتر!   این کمیک که توسط «راب کوهن» و «اندی اوینگنتون» نوشته شد از نظر بصری فوق العاده است (راب کوهن سابقه کارگردانی در سینما را هم داره!). داستان نفس گیری هم داره که در سیاره ای به نام Kirawan رخ میده . شخصیت اصلی پسری هستش به نام «کایل» که تنها پسر در این سیاره هستش. او سگی داره به نام Red. روزی سگش رو گم میکنه و ماجرا برای پیدا کردن او پیدا میشه. از اون داستان هایی هستش که قطعا میتونه طرفداران خاص خودش رو داشته باشه مخصوصا اینکه Red سگیه که تماشاچی ها قطعا عاشقش میشن!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بدترین سیاستمداران دنیای کمیک 

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

5 كمیك برتر زامبی (Zombie Comics)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

15 کمیک بوک فانتزی برتر تاریخ

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

old man omid
#1 old man omid 1397-11-08 15:20
خسته نباشید.چه شود اگر فیلمشان ساخته شود.
نقل قول کردن
Amir097
#2 Amir097 1397-11-08 16:39
کمیک خون آشام آمریکایی واقعا تجربه جالبی برای من بود البته فقط جلد اولش خوندم ولی اگه فیلمش رو بسازن عالی میشه چون پتانسیلش رو داره (اگه ازش درست استفاده کنن)
نقل قول کردن
spider-venom
#3 spider-venom 1397-11-08 16:57
من با کمیک لوبو موافقم خیلی وقته در بارش حرف می زنن ولی حتی کمیکش هم نخوندم و لطفا one more day هم به لیستتون اضافه کنید
مرسی بابت همه چی
نقل قول کردن
hosien
#4 hosien 1397-11-08 23:51
دستتون درد نکنه آقای ترابی
واقعا مقاله بسیار خوبی نوشتید و من خیلی لذت بردم
من به شخصه خیلی دوست دارم از روی مورد 2 فیلم بسازن
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1397-11-09 22:13
ایده‌ها یکی از یکی خلاقانه‌تر!
خسته نباشید بابت نوشتن این مقالهٔ عالی.
هر کدوم از آیتم ها یه ایدهٔ بکر و "دست‌نخورده" دارن که جون می‌دن برای دنیای سینما و یا سریال.
از اون Bully Wars خیلی خوشم اومد. یه داستان تینیجری با طراحی‌های محشر (و فکر کنم نویسندگی!) «اسکاتی یانگ»! حتماً باید بخونمش...
اقتباس سینمایی از American Vampire هم باید خیلی چیز خوبی در بیاد. خلاقیت بی‌حدوحصر «اسکات اسنایدر» + تبحر در ژانر وحشت «استفن کینگ»...
عناوین Vertigo غالباً تم و فضای جدیدی دارن که اقتباس سینمایی ازشون توی وضعیت فعلی سینمای کمیک‌بوکی که همه دنبال یه ایدهٔ جدید ـن به شرط وجود عوامل ساخت خبره (نه امثال زک اسنایدر!) باید موفقیت خوبی برای وارنر به ارمغان بیاره. (البته خیلی از اون ایده‌ها بهتره توی دنیای کمیک باقی بمونن...)
اما این رویداد Dark Nights: Metal هم یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های Rebirth بود...! به نظر من که جزو ۱۰ رویداد کمیک‌بوکی برتر قرن ۲۱ محسوب می‌شه...!
ترکیب ایده‌آلی از فضای کارآگاهی کمیک‌های بتمن و عناصر جادویی و ماورایی و علمی و ایده‌های بکر «اسکات اسنایدر»... یعنی هم توی زمان انتشار رویداد به کمیک‌های on-going هدف داد و tie-inهای جالبی نوشتن، هم بعد از اون ایده‌های جدیدی به نویسندگان داد و «عصر جدید قهرمانان DC» رو شروع کرد (مثل Immortal Men که توی متن اشاره شد) که یه قدم رو به جلویی بود برای گسترده‌تر کردن دنیای DC و خلق شخصیت‌های جدید. (که فکر کنم کاراکتر Batman Who Laughs از همه‌شون موفق‌تر بود. حالا باید این سری جدیدش رو بخونم)
سپاس از آقای ترابی بابت این مقالهٔ درجه یک...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45