10 کمیک باارزش مارول!

10 کمیک باارزش مارول!

با گران قیمت ترین کمیک بوک های مارول که میتونند هر آدمی را ثروتمند کنند آشنا شوید!

مقدمه: هواداران کمیک بوک چه خاطرات تلخ و ترسناکی که از دوران کودکی خود به یاد ندارند! منظورم زمانی هستش که مثلا از مدرسه به خانه برمیگشتن و متوجه میشدند که پدر یا مادرشان کمیک بوک مورد علاقه شون رو انداخته داخل سطل آشغال! دلیلش هم واضحه چون برای سالیان سال والدین ما به خرجشون نمیرفت که این مجلات میتونند دارای ارزش زیادی باشند یا اینکه در آینده ارزشمند بشوند. اما حقیقت اینه که در طول تاریخ کمیک های زیادی بوده اند که اگر کسی نسخه اریجینال و mint  آنها را داشته باشه میتونه آن را به قیمت بسیار بالایی در حراجی های کمیک بوک بفروشه و کاملا پولدار بشه! (mint یعنی کمیکی که خوب حفظ شده و صفحاتش پاره نشده و کاورش آسیب ندیده و ...). به طور مثال نیکلاس کیج بازیگر مشهور سینما که عشقش به دنیای کمیک زیانزد خاص و عام است در سال 2011 کمیک اولین حضور سوپرمن در دنیای کمیک که در شماره 1 از Action Comics صورت گرفت را به مبلغ دو میلیون دلار فروخت! در این مقاله هم میخواهیم با ارزش ترین (از نظر مالی) کمیک بوک های مارول را بهتون معرفی کنیم. (فقط دقت کنید که منظور از این کمیک های باارزش اون نسخه های اریجینال هستند. یعنی همونی که دقیقا در همون سال انتشار به دست میارید. به عبارتی دیگر، مثلا فانتزی شگفت انگیز شماره 15 که اولین حضور اسپایدرمنه بعدا بارها و بارها تجدید چاپ (reprint) شده ولی فقط اون نسخه اریجینالش هستش که اینقدر قیمت داره).

 

10- کمیک های رمزآلود مارول #9

کمیک های رمزآلود مارول #9

شماره 9 از کمیک Marvel Mystery Comics مهمه چون سال 1940 منتشر شد و برای اولین بار در دنیای مارول شاد بودیم که دو شخصیت و قهرمان این شرکت یک کراس اُور انجام میدن! یعنی برای اولین بار شاهد نبردی بین هیومن تورچ آتشین با نیمور پادشاه آتلانتیس بودیم. قیمت این کمیک بسیار نایاب 198 هزار دلار تخمین زده میشود و قطعا باعث شده صاحبش موقع فروش خیلی خوشحال بشه!

 

9- انتقام جویان #1

سال 1963 انتشارات مارول برخی از معروف ترین قهرمانان خودش به نام های مرد آهنی ، ثور و هالک را در قالب گروهی به نام انتقام جویان (The Avengers) گرد هم آورد . از اون به بعد هم اونجرز به یکی از برترین و شناخته شده ترین گروه های ابرقهرمانی تاریخ تبدیل شد و الان به لطف فیلم های سینمایی مارول از بقیه هم محبوب تر هستند. سال 2012 یک نسخه از این کمیک مهم (که اتفاقا اولین حضور شخصیت خبیث مهمی مثل «لوکی» هم در آن روی داد) به مبلغ 275 هزار دلار فروخته شد. این کمیک با درجه 9.6 عرضه شد یعنی تقریبا مثل روز اولش بود !

 

8- هالک باورنکردنی #1

هالک اولین کمیک

اولین کمیک هالک! دنیا با این کاور بود که با شخصیت هالک آشنا شد و جک کربی چقدر عالی تمام المان های ضروری و دائمی این شخصیت را داخل این کاور گنجانده است. روی کاور نوشته "آیا اون انسان است یا هیولا؟" و این دقیقا تم اصلی داستان های هالک بوده که به زیبایی هر چه تمام تر روی کاور به تصویر کشیده شده است. در هر حال، سالها پنداشته میشد که نسخه با کیفیتی از این کمیک موجود نیست ولی سال 2009 یک نسخه با کیفیت متوسط ازش عرضه شد که به قیمت 125 هزار دلار فروش رفت. سال 2014 هم دو نسخه با کیفیت تر پیدا شد که اولی رو 320 و دومی را هم 326 هزار دلار فروختند!

 

7- کاپیتان آمریکا کامیکس #1

کاپیتان امریکا 1

شماره 1 از Captain America Comics فوق العاده مهمه. اولا چون اولین حضور شخصیت محبوبی به نام کاپیتان آمریکا در آن رقم خورد (در سال 1941) و دوما به خاطر اینکه کاور بسیار نمادینی داره و مشت زدن کاپیتان امریکا به هیتلر در روی جلد وقتی انجام شد که آمریکا هنوز رسما حتی وارد جنگ جهانی نشده بود! سال 2011 و در حراجی ComicConnect یک هوادار تونست یک نسخه نسبتا خوب ازش رو به قیمت 343 هزار دلار بخره ولی شما میتونید ترجمه این کمیک رو رایگان در سایت ما بخونید! (اینجا).

 

6- مارول کامیکس #1

مارول کامیکس #1

شاید بشه گفت این مهم ترین کمیک تاریخ ماروله چون اولین کمیک ابرقهرمانی ماروله که سال 1938 منتشر شد و اولین کمیک ابرقهرمانی تاریخ مارول به حساب میاد. از اون گذشته در این کمیک سه شخصیت بسیار مهم مارول در عصر طلایی کمیک یعنی نیمور، هیومن تورچ و آنجل خلق شدند (برای آشنایی با این سه شخصیت لطفا این مقاله را بخوانید). جالبه که بدونید این کمیک قبل از شماره 1 Action comics     روی دکه های روزنامه فروشی ظاهر شد و بسیار نایاب است و سال 2003 یک نسخه نسبتا خوب ازش به قیمت 350 هزار دلار فروخته شد.

 

5- قصه های پرتعلیق #39

http://www.spidey.ir/images/img/content/iron-man/Tales_of_Suspense_Vol_1_39.jpg

سال 1963 شاهد اولین حضور مرد آهنی در شماره 39 از کمیک Tales of Suspense بودیم . راستش اولش این کمیک ارزش زیادی نداشت ولی با بالا رفتن محبوبیت شخصیت مرد آهنی و مخصوصاً پس از حضور او در دنیای سینمایی مارول ارزش آن هم بالاتر رفت و به همین دلیل چند سال پیش 375 هزار دلار بابتش پول دادند! این کمیک رو هم میتونید اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

  

4- چهار شگفت انگیز #1

 چهار شگفت انگیز #1

به نظرم این نه تنها یکی از مهم ترین کمیک بوک های مارول بلکه کل دنیای کمیکه چون آغازگر عضر جدیدی در صنعت کمیک بوک در ابتدای دهه 60 میلادی شد که بهش میگن عصر نقره ای و اونقدر موفق و محبوب شد که مارول رو کاملا احیا کرد و بعدش بلافاصله ابرقهرمانان زیادی خلق شدند. هر چی از اهمیتش بگیم بازم کمه. در هر حال سال 2008 در یک حراجی به قیمت 450 هزار دلار فروخته شد. میتونید ترجمه اش رو اینجا بخونید.

 

3- نسخه 128 صفحه ای کمیک های رمزآلود مارول

 نسخه 128 صفحه ای Marvel Mystery Comics

یکی از نایاب ترین کمیک های تاریخ مارول نسخه 128 صفحه ای Marvel Mystery Comics هستش که 1942 منتشر شد و گفته میشه فقط 5 نسخه ازش موجوده!!! فقط هم در شهر نیویورک توزیع شده بوده و البته در آن دو کمیک قدیمی تر تجدید چاپ شده بودند: شماره 41 از Marvel Mystery Comics و شماره 22 از Captain America Comics. یک بار یک نسخه نسبتا خوبش به قیمت 26 هزار دلار به فروش رفت بعدشم دو نسخه دیگرش به فروش رفت که کیفیت بهتری داشتند: یکی به مبلغ 160 هزار دلار و دیگری هم 482 هزار !

 

2- مردان ایکس #1

 مردان ایکس #1

اگه یادتون باشه در این مقاله X-men را به عنوان برترین گروه ابرقهرمانی تاریخ دنیای کمیک معرفی کردیم. شاید الان اونجرز از مردان ایکس معروف تر باشند ولی شک نکنید که مردان ایکس از هر نظر از این گروه سرتره. شماره از کمیک X-men که سال 1963 منتشر شد ما را با اعضای اصلی و اولیه این گروه آشنا کرد (سایکلاپس، آنجل، بیست، مرد یخی و جین گری) که هنوز هم محبوب هستند و از شخصیت های اصلی مارول یونیورس. ضمن اینکه در این شماره دشمن اصلی مردان ایکس یعنی مگنتو هم خلق شد . پس متوجه میشوید که این کمیک واقعا چقدر مهم و تاثیرگذاره. بیخود نیست که سال 2012 یک نسخه از این کمیک به قیمت 492 هزار دلار به فروش رفت و صاحبش را حسابی پولدار کرد!

 

1- فانتزی شگفت انگیز #15

http://www.spidey.ir/images/img/content/30-best-spider-man-covers/part3/spideycover3.jpg

شماره 15 از کمیک Amazing Fantasy بسیار کمیک مهمی هستش چون اولین حضور محبوب ترین شخصیت دنیای کمیک یعنی اسپایدرمن در آن رخ داد (ما هم اینجا تو سایتمون ترجمه کردیمش). میگن یه بار یک نفر اون رو در یک حراجی گاراژی پیدا کرد و به قیمت 60 سنت خریدش و در حالی که سوراخ داشت و برخی صفحاتش هم پاره شده بود اما تونست به مبلغ 2700 دلار بفروشتش! سال 2011 هم یک نسخه mint  از این کمیک در یک حراجی به مبلغ 1.1 میلیون دلار فروخته شد و 5 سال بعد در حراجی Comics & Comic Art همین نسخه به مبلغ 5.7 میلیون دلار فروخته شد که هنوز هم یک رکورد در دنیای کمیک به حساب میاد (منبع خبرش هم اینجاست. یه وقت فکر نکنید این رقم رو از خودمون در آوردیم!)

 

  مهدی ترابی مهربانی

منبع سایت : CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول

ثروتمند ترین و فقیرترین ابر قهرمانان!

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

اولین کمیک "چهار شگفت انگیز" (FANTASTIC FOUR) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 ركورد مرد عنكبوتی در كتاب گینس!

اولین و مهم ترین کمیک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-11-07 13:35
من خودم بزرگترین فانتزی و رویام اینه که ماشین زمان داشتم و میرفتم دهه 60 میلادی و از هر کدوم از شماره 1 های مارول 10 تا میخریدم و میزاشتم داخل کیسه نایلون و میاوردشمون بهز مان حال
بعد یکیشون رو برای خودم نگه میداشتم و بقیه رو میفروختم ! :lol:
نقل قول کردن
Amir097
#2 Amir097 1397-11-07 13:52
من به شخصه خیلی دوست دارم یه نسخه از کمیک Spider-Man داشته باشم ولی حیف که گرونه خیلی گرونه!!!
نقل قول کردن
Spider stray
#3 Spider stray 1397-11-07 13:59
به نقل از mtm:
من خودم بزرگترین فانتزی و رویام اینه که ماشین زمان داشتم و میرفتم دهه 60 میلادی و از هر کدوم از شماره 1 های مارول 10 تا میخریدم و میزاشتم داخل کیسه نایلون و میاوردشمون بهز مان حال
بعد یکیشون رو برای خودم نگه میداشتم و بقیه رو میفروختم ! :lol:

منم فانتزیم اینه که میتونستم همشو ازتون بخرم :-*
من اگه میخواستم شش میلیون دلار پول بدم میرفتم یه کمپانی جدید تاسیس میکردم :lol:
حالا فکر کنین اون بیچاره که کمیک فانتزی شگفت انگیز رو خریده از بیرون برگرده و ببینه مامانش کف کابینتارو با صفحات این پوشونده...
(چون یه همچین چیزی واقعا برای خودم پیش اومده البته برای مجله های طنز و کاریکاتور :sigh: )
نقل قول کردن
MohammadGhorbani
#4 MohammadGhorbani 1397-11-07 14:44
آقای ترابی خودتون کمیک نسبتا با ارزش یا مهمی دارید؟؟؟
نقل قول کردن
hosien
#5 hosien 1397-11-07 14:53
هعیی فکر کنم 10 سالم بود که اون کمیک اونجرز رو داشتم (البته برام هدیه آوردن وگرنه من اصلا نمیدونستم این دنیای کمیک و ابر قهرمانی و... چی هست )ودقیقا از همونجا بود که عشق من به کمیک شکوفا شد.البته سال بعد گم شد(من چه گریه هایی که سرش نکردم )
اگه اون کمیک رو الان داشتم تیلیاردر بودم(با این قیمت دلار )
هعییییی :cry:
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-11-07 15:02
به نقل از MohammadGhorbani:
آقای ترابی خودتون کمیک نسبتا با ارزش یا مهمی دارید؟؟؟

بله دارم
مثلا چند تا کمیک اریجینال از داستان clone saga دارم
کمیک مبارزه مرد عنکبوتی با جاگرنات رو دارم
کمیکی که هری ازبورن برای اولین بار گرین گابلین میشه رو دارم
و شماره 200 امیزینگ اسپایدرمن رو دارم که البته یه مقدار داغونه!
جالبه که همشون رو از کتاب فروشی تهران تو میدان انقلاب که مجلات و کتاب های قدیمی دارم پیدا کردم.
ولی کلا همه داستان های مورد علاقم رو به صورت فیزیکی دارم . حالا یا به صورت کمیک تجدید چاپ شده یا به صورت کتاب و ...
اصلا با نسخه های مجازی و دیجیتالی حال نمیکنم
نقل قول کردن
rocket racer
#7 rocket racer 1397-11-07 19:16
اینم بگیم که سری امیزینگ اسپایدرمن خیلی وقته که بین کسایی که کلکسیون جمع میکنند داغ ترین و محبوب ترین سری هست اخه مگه بهتر از این سری هم هس انصافا هم حقشه من خودم به شدت دلم میخواد 1 تا 100 امیزینگ رو بخرم قاب کنم بزنم تو اتاقم ولی جیبم خیلی تمایلی به این قضیه نداره راستی اقای ترابی جالب بود نکته ای که اشاره کردین راجب ترس کمیک فنا زمان قدیم ولی الان خوشبختانه من این ترس رو ندارم چون ارشیوم دیجیتاله شایدم متاسفانه اره متاسفانه چون واقعا نسخه فیزیکش یه چیز دیگس.راستی اقای ترابی دیروز یه کمیک دیدم خیلی ذوق مرگ شدم چون نویسندش استنلی بود و طراحش جان رومیتا و داستان راجب کینگ پین و دومین شخصیت مورد علاقم دردویل بود خواستم بدونم این داستان سطحش چجوریه از نظر شما و اینکه ایا این اخرین هم کاری استن و جان بود؟
نقل قول کردن
MAN-THING
#8 MAN-THING 1397-11-08 15:31
با اجازه شما من از روی نسخه ترجمه شده کمیک مردعنکبوتی تو سایت کپی گرفتم صفحاتش بهم چسباندم و مثل چشمام ازش مراقب میکنم :-) :lol:
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#9 Pooya-Spidey 1398-04-25 02:02
این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی چون خیلی تاپ 10 های سایت رو دوست دارم دوباره خوندمش و ی سوال برام پیش اومد :
شماره 181 از کمیک هالک شگفت انگیز که اولین حضور ولورین در دنیای کمیک هست جز کمیک های با ارزش محسوب میشه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45