10 کمیک برتر پانیشر (Punisher)

10 کمیک برتر پانیشر

به افتخار گل روی جناب «فرانک کسل» ملقب به «پانیشر» یا همان مجازاتگر در فصل دوم سریال اختصاصی خودش، این مقاله نیز تقدیم حضور شما میگردد.

قبلش توصیه میشه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شخصیت، برید سراغ این مقاله.

 

- پانیشر عالم مارول را میکشد

 پانیشر عالم مارول را میکشد

سال 2010 کمیک بوکی 4 قسمتی به نام Marvel Universe Vs. The Punisher چاپ شد که داستانش در دنیای شماره 11080 جریان داشت . در این دنیا شخصیت های مارول به "پاتوژن‌" (عاملی بیماری زا ) مبتلا میشوند که باعث میشود به شکارچیانی زامبی مانند تبدیل شوند که گوشت انسان میخورند.  ولی پانیشر که نسبت به آن مصون بود، وظیفه خودش دید تا هر کسی که بهش مبتلا شده را بکشه. این کمیک خودش کلی صحنه خفن داره که حالا ما باهاش کاری نداریم (البته اگه دلتون بخواد میتونید هر 4 قسمتش رو اینجا با ترجمه فارسی دانلود کنید).

 

- کمیک مشترک بتمن و پانیشر

کمیک بتمن و پانیشر

«جوکر» به ندرت عصبی میشه و کنترل خودش رو از دست میده. وقتی هم نقشه هاش توسط بتمن خراب میشوند نه فحش میده و نه دندان هایش را به هم فشار میده. فقط میخنده. بتمن هم به ندرت تونسته تغییری در این رفتار او ایجاد بکنه. رقص تانگو مانند آنها ادامه دارد و ادامه خواهد داشت . سالهاست که جوکر دست به جنایت میزنه، بتمن میره دنبالش و دستگیرش میکنه و اون فقط میخنده. چرا؟ چون میدونه بتمنه هرگز از خط قرمز خودش عبور نمیکنه و او را نمیکشه. بنابراین این چرخه همچان ادامه داره و داره ... اما پانیشر بتمن نیست. جوکر این موضوع را در کمیک کراس اور بین بتمن و پانیشر که در دهه 90 میلادی چاپ شد و "شوالیه های مرگبار" (Deadly Knights) نام داشت فهمید. شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

10- شماره های 182 تا 184 سری اول کمیک های Daredevil

 شماره های 182 تا 184 سری اول کمیک های Daredevil

فرانک میلر پس از تمام کردن یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین آرک های تاریخ کمیک های بی باک (یعنی "مرگ الکترا")، سراغ این داستان رفت و پانیشر را در دنیای کمیک های مارول دوباره احیا کرد. یعنی تا قبل از این داستان پانیشر که بیشتر در کمیک های مرد عنکبوتی دیده شده بود، به شخصیتی دارک تر با حال و هوای نوآر تبدیل کرد که کاملا مناسب با حال و هوای کمیک های بی باک در آن زمان بود. قصه دارکی هم در این کمیک روایت شد و شاهد فروش مواد مخدر از سوی قاچاقچیان به کودکان بودیم ! در هر حال این داستان پیش نمایشی بود برای رونمایی از پتانسیل دارک و خفن پانیشر در آینده!

 

9- شماره های 1 تا 5 کمیک Punisher Max

کمیک برتر punihser

پس از اینکه «گارث انیس» افسانه ای به run خارق اعاده خودش در کمیک های شگفت انگیز Punisher Max پایان داد، نوبت به «جیسون ارون» رسید تا شگفتی دیگری خلق نماید. شخصیت اصلی در این کمیک «کینگ پین» است. نوعی حالت عرفانی و مرموز در این داستان به او داده شده و پانیشر نمیداند با کسی که حتی مطمئن نیست وجود خارجی دارد یا نه، چطور برخورد کند. «استیو دیلون» هم که از طراحان کارکشته پانیشر است، باز هم خالق یک شاهکار دیگر شده. سبک طراحی های به طرز عجیبی با پانیشر و دنیای او همخوانی دارد. در هر حال نویسنده و طراح با این داستان به جایگاه پانیشر در دنیای مارول ادای احترام میکنند.

 

8- شماره های ا تا 5 سری اول کمیک های Punisher

شماره های ا تا 5 سری اول کمیک های Punisher

این اولین داستان پانیشر در عنوان اختصاصی خودش است. استیو گرنت و مارک زک با الهام گیری از حضور جدی و تاریک پانیشر در کمیک های بی باک، شاهکاری نوآر خلق کردند. البته چند تا لحظه لوس و کلیشه ای در داستان هست ولی ریتم و ضرباهنگ داستان عالیه. اکشن هم فوق العاده است. در زمان خودش این داستان تم های بسیار بزرگسالانه ای دارد که شاید عجیب ترین آن، مرگ یک کودک در شماره 3 باشد. این داستان زمینه ساز بسیاری از داستانهای خارق العاده پانیشر در آینده شد و در هر لیست Top 10 از پانیشر باید باشد چون یکی از ضروری ترین ها میباشد.

 

7- شماره های 55 تا 60 کمیک Punisher Max

 شمار های 55 تا 60 کمیک Punisher Max

پایان run حیرت انگیز گارث انیس در کمیک های پانیشر استادانه است ولی مشکل اینه که برای فهم بهتر آن باید کل سری بسیار خشن punisher max را هم بخوانید . یعنی انیس با استادی تمام تم ها و موضوعاتی که قبلا در این سری مطرح کرده بود را در این آرک پایانی به هم وصل میکند. او در این داستان دوباره روی تم آسیب های ترسناک به جای مانده از جنگ زوم میکند و ایندفعه نشان میدهد که وقتی سربازان جنگی به خانه برمیگردند، چی میشه. انیس در این داستان به قول معروف همه چیز خودش در نویسندگی را رو میکنه! ولی همانطور که گفتم باید برای لذت بردن و درک داستان شمار های قبلی را هم بخوانید. یک بخش هایی هم هستند که کمی ریتم داستان را کند میکنند.

 

6- شماره های 19 تا 24 کمیک های Punisher Max

شماره های 19 تا 24 کمیک های Punisher Max

باز هم یک داستان خفن و بیمارگونه از ذهن گارث انیس! ما میبینیم که گانگستری به نام «نیکی کاولا» برای کفری کردن پانیشر، میره و جسد زن و بچه او را از قبر بیرون میاره  و بعد شخصا روی آنها ادرار میکنه (!) و عکس اش رو برای پانیشر میفرسته!!! او حتی تصاویر این عمل را از تلویزیون پخش میکنه!!! حتما تصور میکنید که پانیشر با دیدن این تصاویر چقدر خونش به جوش میاد و چه خون هایی که نمیریزه تا بلاخره خودش را کاولا برسونه. کاولا هم در این داستان یک ستاره است و شخصیتی چند وجهی داره. برای فهمیدن این داستان نیازی به خواندن کمیک های دیگری از پانیشر ندارید و خودتون رو برای یک قصه فوق العاده سرگرم کننده، خفن و البته fun آماده کنید!

 

5- شماره های 25 تا 30 کمیک های Punisher Max

شماره های 25 تا 30 کمیک های Punisher Max

باز هم داستانی از گارث انیس که این بار طراحی های لیندرو فرناندز او را همراهی میکنند. انیس یکی دیگر از تابوها و تم های ممنوعه در دنیای کمیک را دستمایه خودش قرار میدهد. البته تعجبی هم نداره چون از اولش هم قرار بود سری Punisher Max، به شدت خشن، دارک و بزرگسالانه باشه.  در هر حال این داستان درباره معضل قاچاق زنان است و اینکه چطور زنان و دختران را از جاهای مختلف به آمریکا می آوردند و تبدیلشون میکنند به برده های جنسی. انیس به هیچ وجه به صورت کلیشه ای به این تم نپرداخته و ما فقط شاهد این نیستیم که پانیشر میره سر وقت این قاچاقچیان و حقشون رو میزاره کف دستشون . او در عضو سعی کرده  خیلی عمیق به تک تک اشخاص بپردازه. نقطه قوت اصلی داستان اینه که به جنبه سمپاتیک فرانک کسل میپردازه. در هر حال این داستان یکی دیگر از استاندارهای طلایی سری Punisher max است.

 

4- کمیک Punisher: the Cell

 کمیک Punisher: the Cell

این همون داستان لعنتیه! اگه دلتون طاقت خوندن داستان های بیرحمانه، چندش اور و خشن رو نداره اصلا سراغ این کمیک نرید! گارث انیس از اون طنز سیاه معروف خودش بهره میگیره تا چهره زشت و واقعی زندان "رایکر" (Ryker) را نشانمون بده. پایان این داستان یکی از خشن ترین های تاریخ کمیک است. ستاره اصلی اما طراحی ها است که توسط لوئیس لاروسا و  اسکات کوبلیش انجام شدن  چهره کثیف این زندان را نشان ما میدهند. یعنی رایکر بیشتر شبیه به یک فاضلاب است تا یک زندان! داستان هم به شدت  کثیف است. چیز دیگه ای بهتون نمیگم تا خودتون بلاخره جرات بکنید و این داستان را بخوانید.

 

3- شمار ه های 1 تا 12 سری چهارم کمیک های Punisher

 شمار ه های 1 تا 12 سری چهارم کمیک های Punisher

این اصلی ترین و تاثیرگذارترین داستان تاریخ پانیشر است. در واقع این داستان بود که بار دیگر نام پانیشر را بر سر زبان ها انداخت و دوباره پانیشر را به یکی از شخصتی های داغ و مهم مارول تبدیل کرد. گارث انیس از همان ابتدا در این کمیک نشان داد که تا چه حد بلد است طنز سیاه و بیمارگونه خودش را به داستان تزریق کند. شخصیت فرانک کسل از جنبه های مختلف مورد کنکاش قرار میگیرد. شخصیت های مکمل داستان هم جالب هستند و ما دوست داریم از همسایه های فرانک بیشتر ببینیم. در هر حال اگر این داستان نوشته نمیشد ما دیگر داستان های معرکه این لیست را نداشتیم. در ضمن همون داستانیه که در فیلم سینمایی "پانیشر" در سال 2004 مورد استفاده قرار گرفت. (برای تماشای صحنه نبرد فوق العاده این فیلم، این مقاله را بخوانید). ضمنا میتونید این کمیک را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

2- شماره های 1 تا 4 کمیک Born

 کمیک Born

این همون کمیکی است که اریجین فرانک کسل/پانیشر را با جزئیات کامل  و جدید روایت میکنه.  این داستان در ضمن یکی از عجیب ترین و کثیف ترین داستان هایی است که تا به حال در دنیای کمیک خوانده ایم. گارث انیس جنگ ویتنام را در بدترین، واقعی ترین و بدبینانه ترین شکل ممکن نشان ما میدهد. ما فرانک کسل را در این جنگ میبینیم که وسط جنگل های ویتنام است و خیلی هم از آنجا رضایت دارد. البته ما با خصوصیات دیگر کسل هم آشنا میشویم. انیس همچنین شخصیت جالبی به نام «گودوین» را نشان میدهد که سربازی است که بر خلاف فرانک کسل دوست دارد به خانه برگردد. نقطه اوج داستان واقعا ترسناک است و باعث میشود چند روز ذهنتان کاملا درگیر شود. طراحی های داریک رابرتسون هم فوق العاده هستد.

 

1- شماره های 1 تا 16 کمیک های Punisher

دورانی که اخیرا «گرگ روکا» (Greg Rucka) نویسنده کمیک های پانیشر بود، شدیداً ماندگار است. داستان های به شدت عمیق و روان کاوانه است و در عین حال اکشن مهیج و حس و حالی پر تنش دارند. در داستان های او ابتدا فرانک کسل در حد یک شخصیت ثانویه تقلیل میابد و ما قصه را بیشتر از دید پلیس و کارآگاهان شهر میبینیم. زنی هم است که اریجین او تقریبا با اریجین پانیشر مو نمیزند. ولی وقتی فرانک کسل از پس زمینه به پیش زمینه داستان منتقل میشود، شاهد شخصیتی عاقل و باهوش هستیم . مارک چچتو با طراحی هایش در این کمیک غوغا میکند و اتمسفری بینظیر خلق میکند. خواندن این داستان و این سری از کمیک های پانیشر برای هر فردی که کوچک ترین علاقه ای به این شخصیت دارد واجب و ضروری است.

 

نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "بتمن و مجازاتگر: شوالیه های مرگبار" ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "پانیشر علیه دنیای مارول" ترجمه شد + لینک دانلود

خفن ترین لحظات پانیشر در دنیای کمیک

معرفی پانیشر

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (THE KINGPIN)

 كمیك "مجازاتگر" (THE PUNISHER) ترجمه شد 

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (PUNISHER) بدانید

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

کمیک "پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

j.jonah jameson
+1 #1 j.jonah jameson 1394-12-28 14:42
زرشک !! :sad:
یعنی یه مقاله به این تر تمیزی نباید یه نظر داشته باشه ؟ :-?
من فقط شماره های 8 و 9 رو خوانده بودم ! و واقعا کمیک های محشری هستند ! :D
من موندم این لوگوی پانیشر جریانش چیه ؟
چی شد که اصلا بوجود آمد ؟
خیلی خفنه !
اگر به منه بهترین لوگوی یک شخصیت که تا حالا باهاش روبه رو شدم و با دیدنش یه ضرب یاد این شخصیت میوفتم این پانیشر هست !
بعد از اون گرین گابلین با اون کدو تنبل های خندونش ملکه ی ذهن آدم میشه !
بگذریم ....
واقعا خسته نباشی عمو جون !
2 مقاله در یک روز !! :eek:
اونم از نوع Top 10 !
:eek: :eek:
عمو شرمنده یه سوال کاملا بی ربط میپرسم :
مقاله نویسی سخته ؟
برای من که خیلی سخته ! اما شرینی اش نمیزاره سختیش زیاد به جشم بیاد !
خواستم یکم نصیحت کنید !
بازم ممنونم !!! :-)
نقل قول کردن
sherlock
+1 #2 sherlock 1394-12-28 15:09
عالیه.من واقعا توی کف سرعت عمل عمو موندم.من فقط شماره های 10 و 1رو خوندم و شماره ی 1 واقعا عالیه.نمیدونم چرا قبل از مقاله ی شما فکر میکردم همون 3 یا 4تا کمیکی که از پانیشر خوندم فقط خوبن.کلا تا قبل از این مقاله فکر نمیکردم این همه کمیک خوب داشته باشه.این مقاله یک چیزی رو همین الان ثابت میکنه.که البته خیلی وقته ثابت شده و من میخوام تکرارش کنم.اونم اینه که سایت اسپایدی بهترین و تخصصی ترین مقالات رو داره و همیشه به فکر کاربرانش هست.یعنی با اومدن سیزن دو دردویل عمو سریع دست به کار شد و دوتا مقاله ی توپ به ما تحویل داد.دست مریزاد.موفق باشید.
نقل قول کردن
Navid
+1 #3 Navid 1394-12-28 18:00
مرسی واقعا این مقالات وقت زیادی میبره، خیلی خیلی ممنون از زحماتی ک میکشین.
خیلی جالب بود برام حتما سعی میکنم چند کمیک دربارش بخونم
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #4 Ice Man 1394-12-28 18:10
مقاله عالی بود (خیلی دنبال این بودم که بفهمم برترین کمیک پانیشر چه کمیکیه)
10.واقعا دم فرانک میلر گرم که پانیشر رو از کمیک های اسپایدرمن در اورد ، چون درسته که پانیشر اونجا شکل گرفت ، اما باید بالاخره تو فضای داستانی مختص خودش میرفت
9.تو این کمیک که دیگه طراحی ها هم کاملا پانیشرین ، پس با توجه به داستان خوب که باعث شده رتبه 9 داشته باشه ، یه کمیک عالی و راضی کنندست
8.این کمیک چه خوب و چه عالی باشه ؛ اما بدون شک اهمیت خیلی زیادی داره ، و اینکه پانیشری که ما میشناسیم با این کمیک شروع کرده ... خیلی خوشحال کنندست که اولین کمیک اختصاصیش یه کمیک برتر بوده
7.خوبه که همیشه به چیزهایی که جزو اصل و ریشه پانیشرن اشاره بشه ، و البته خلاقیت نویسنده که باعث شده همه پیچش های داستانیش به هم مرتبط باشن ، هر چند باز هم کمیک پایانی ، یعنی این کمیک برترینشونه
6.این کار رو با یه انسان عادی هم میکردن خشمگین میشد یا حتی با ابرقهرمانی مثل اسپایدرمن ، اما با پانیشر !!! تصور خشم پانیشر ترسناکه ، چون ممکنه پانیشر حتی معیار های خودش کنار بزاره (موقتی) و هر عملی رو انجام بده
5.معلومه پانیشر همچین روحیه ای داره ، وقتی که با همچین چیز هایی سر و کار داره ، ایده جالبی داره این کمیک و حتما خیلی مفهوم های مهمی هم داره
4.من که اتفاقا هر چی پانیشر کمیک های اینطوری داشته باشه دوست دارم و لازم هر از گاهی پانیشر یه کمیک اینطوری هم داشته باشه ؛ کلا کمیک های متفاوت ، برای نشون دادن دقیق جنبه های مختلف پانیشر (یعنی در واقع فضای داستان های پانیشری )لازم و مفیده
3.اگر مهم ترین داستان پانیشر بخوایم که برتر و عالی هم باشه و یه پانیشر درست و حسابی ، پس باید این کمیک رو بخونیم
2.جنگ ویتنام بیشترین تاثیر رو روی شکلگیری پانیشر داشته و این عالیه که در یکی از داستان هایی که پیشینه پانیشر رو روایت میکنه به جنگ ویتنام و پانیشر در جنگ ویتنام به بهترین شکل ممکن پرداخته بشه
1.برترین کمیک پانیشر ... که واقعا هم دلم میخواد این کمیک رو بخونم ؛ ... داستان از دیدهای مختلف ، عمق داستانی عالی ، اکشن عالی ، طراحی بی نظیر ، همه با هم باعث شکلگیری این کمیک شدن و برترین کمیک پانیشر رو بوجود اوردن ؛ آماده برای اینکه عمو مختار به ما معرفیش کنه
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#5 Samwel Tarly 1394-12-28 22:56
داستان های واقعا جالبی داشتن اما متاسفانه هیچ کدوم تا حالا نخوندم اما اون داستانی که گفتید درباره زندان رایکر هست خیلی دوست دارم بخونم راستی یک داستان هم هست که در اون پانیشر کل قهرمانای مارول میکشه و میشه درباره اون داستان توضیح بدید؟
نقل قول کردن
peyman
#6 peyman 1394-12-29 11:47
بازم سلام عمو!! :-)
خسته نباشه بابا دمت هات!دوتا مقاله؟
عمو بازم سوال(ببخشیدا):ت و مورد 10 آیا پانیشر میزنه دردویل رو میکشه؟؟میشه بیشتر توضیح بدین؟
تو مورد 9 وقتی پانیشر میفهمه که کینگ پین نفر اصلیه طبق معمول میزنه اونو میکشه؟چون به هر حال پانیشره دیگه!!!
مورد 6 عجب ...ایه!!!اینو حتما میرم میخونم!!
این همون داستان لعنتیه؟!؟!کدوم داستانه؟اها اگه قرار بود بگین که تو همون جا میگفتین!!شما عادت دارین ادمو تشنه نگه دارین!!
بابا یکی این گارث انیس رو میبرد به روان کاوی چیزی تا اینقد کثیف بازی در نیاره!!ولی باید بگم که حسابی مشتاق شدم تا این 5 تا مورد اخر رو حتما بخونم!!ولی موندم از کجا گیر بیارم!!عمو میشه یه کمکی بکنین؟
نقل قول کردن
shahrzad
#7 shahrzad 1394-12-29 12:16
شاهکاری دیگر از استاد مسلم کمیک در ایران. نام عمو مختار بر تاریخ کمیک بوک ایران میدرخشد
نقل قول کردن
ctothejay
#8 ctothejay 1397-11-01 20:38
خیلی جالبه که اکثر این موارد نه تنها توی این سایت بلکه در سایت ها و مقاله های دیگه هم از سری MAX هست، بخاطر آزادی عمل نویسنده و طراحان خیلی راحت تونستن عمق این شخصیت رو از طریق اتمسفر و سبکی که دقیقا با روحیاتش یکی هست پیش ببرن. اسپایدرمن نوآر هم پتانسیل یک سری MAX رو داره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید