15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

در این مقاله با داستان هایی معروفی که هرگز در دنیای کمیک به سرانجام نرسیدند آشنا میشوید.

مقدمه: یکی از بزرگترین ارزش ها و ویژگی های دنیای کمیک بوک این است که حالت سریالی دارد. همین باعث میشه که خوانندگان هر ماه برگردند داستان را ادامه دهند تا بفهمند چه بر سر شخصیت های مورد علاقه شان آمده یا خواهد آمد. همین خاصیت باعث شده که "فرهنگ هواداری" (fan culture) در دنیای کمیک پدید بیاد . چون هواداران درباره شماره های قبلی و آنچه ممکنه در آینده رخ بده با هم بحث و گفتگو میکنند. ولی گاهی پیش آمده که شماره بعدی یک سری هرگز منتشر نشده که باعث سرخوردگی خوانندگان شده است. واقعا هیچ چیز بدتر از آن نیست که داستانی را با هزار ذوق و شوق دنبال کنی ولی آخرش نفهمی چی شد!  چاپ نشدن یک شماره میتواند دلایل مختلفی داشته باشد . ولی در هر حال تا به حال بارها اتفاق افتاده داستانی که خیلی منتظرش بودیم و ماه ها آن را پیگیری کردیم هرگز به سرانجام نرسیده باشد. در این مقاله شگفت انگیز به 15 تا از این داستان ها میپردازیم.

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 داستان کمیک بوکی که به خاطر "جنجال" کنسل شدند!

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

15 دفعه ای که آثار کمیک بوکی سانسور شدند!

 

15- بی باک/بولزآی : هدف (Daredevil/Bullseye: The Target)

 بی باک/بولزآی : هدف (Daredevil/Bullseye: The Target)

همانطور که قبلا در این مقاله هم گفته بودم، «کوین اسمیت» کارگردان مطرحی هستش که عاشق دنیای کمیک بوکه و کلا یک geek تمام عیار به حساب میاد. ولی بدقوله!  مثلا سال 2002 قراردادی امضا کرد تا یک مینی سریز به نام Spider-Man/Black Cat: The Evil That Men Do بنویسه. این کمیک با تاخیر فراوان به بازار آمد و بالاخره بعد از چند سال تموم شد. اسمیت خیلی بدقولی کرد! یعنی کمیکی که فقط 6 قسمت داشت، قسمت آخرش سال 2006 به بازار آمد!!! در هر حال،  او سال 1998 کمیکی بسیار عالی برای بی باک نوشت که به Guardian Devil معروفه (اینجا میتونید راجع بهش اطلاعات کسب کنید). این کمیک باعث شد تا شخصیت بی باک احیا بشه و کلا سری کمیک های Marvel Knights مطرح بشه. در این کمیک بسیار دارک، «بولزآی» نامزد مت مورداک یعنی «کرن پیج» را کشت. سال 2002 که نام بی باک دوباره بر سر زبان ها افتاده بود (چون قرار بود سال بعدش فیلم سینمایی بی باک با بازی «بن افلک» اکران بشه)، اسمیت با مارول قراردادی امضا کرد تا کمیک  Daredevil/Bullseye: The Target را بنویسه. در این کمیک قرار بود بولزآی برای اولین بار پس از مرگ کرن پیج با بی باک روبرو بشه. قسمت اول خیلی فروش خوبی داشت (بیش از 100 هزار نسخه فروخت). اما متاسفانه قسمت دومش هرگز منتشر نشد چون از یک طرف اسمیت درگیر پروژه های سینمایی خودش شد و از طرفی آقای «آدام کوبرت» که قرار بود شماره دوم رو طراحی کنه، با دی سی قرارداد انحصاری بست و نتونست برای مارول کار کنه. این دو تصویر را که کوبرت کشیده، تنها چیزهایی است که از قسمت دوم  یافت میشه:

بی باک کوبرت

بولزای

 

14- WildCats به قلم «گرنت موریسون» و «جیم لی»

کمیک WildCats به قلم «گرنت موریسون» و «جیم لی»

من قبلا در این مقاله درباره شخصیت های موسوم به "گربه های وحشی" (Wildcats) توضیحاتی داده ام. قرار بود سری چهارم کمیک های Wildcats به نوعی احیاکننده انتشارات WildStorm هم باشه و به قول معروف حسابی بترکونه. نویسنده اش هم آدم معروفی مثل «گرنت موریسون» بود و طراحش هم سوپراستاری به نام «جیم لی» (جیم لی خالق شخصیت های Wildcats هم هست). موریسون قول داده بود کمیکی به شدت رئالیستی بنویسه که  به مسائل و موضوعات عمیق و پیچیده بپردازه. اما متاسفانه فقط یک شماره از این کمیک به بازار آمد. چون شرکت WildStorm توسط دی سی خریداری شد و شخصیت های Wildcats هم در ریبوت New 52 سر از دی سی درآوردند!

 

13- کمیک annual 1963

کمیک annual 1963

«آلن مور» نویسنده برجسته دنیای کمیک است که خالق آثاری همچون Watchmen و "بتمن: شوخی مرگبار" بوده. او سال 1993 کمیکی 6 قسمتی به نام 1963 نوشت که در آن به کمیک های مارول در دوران موسوم به دوره نقره ای کمیک در اوایل دهه 60 میلادی ادای احترام کرد. این کمیک توسط Image چاپ شد و طراحی هایش حالت retro داشتند تا یادآور کمیک های دوران نقره ای باشند.  قرار بود شخصیت های این کمیک سپس به دنیای Image (که دارک تر از دنیای خودشان بود) سفر کنند . این کمیک تک قسمتی قرار بود تحت عنوان annual چاپ بشه و طراحی اش را هم «جیم لی» انجام بده تا نشون بده آنها به دنیای مدرن کمیک آمده اند. ولی هرگز چاپ نشد. میگن مارول از Image خواسته این کار رو نکنه. بعضی ها میگن جیم لی بدقولی کرده. در هر حال برخی از شخصیت های سری 1963 هر از گاهی در بعضی از کمیک های Image دیده شده اند ولی هنوز اون کمیک annual چاپ نشده و ماجرای آنها ناتمام مانده.

 

12- کمیک های شرکت Crossgen

 کمیک های شرکت Crossgen

حول و حوش سال 1998 ناشر جدیدی به وجود آمد به نام Crossgen که اولش حسابی ترکوند! (یادمه تو ایران هم حسابی طرفدار پیدا کرد و دوستان من به خصوص از کیفیت بالای طراحی های این شرکت خیلی خوششون میومد)  میگن صاحبانش دو تا پسر جوان بودند که کلی پول در Lottery برنده شده بودند و بنابراین برترین و مشهورترین طراحان و نویسندگان آن موقع را استخدام کردند  و دستمزد بالایی بهشون دادند تا برایشان کمیک خلق کنند. بزرگانی مثل «مارک وید» و «جورج پرز» به crossgen پیوستند. تعداد زیادی هم کمیک در ژانر های مختلف مثل فانتزی، کارآگاهی و ... را شروع کردند که البته جای ابرقهرمانان در میان آنها خالی بود. اما ناگهان در بحبوحه رویدادی به نام Negation War که سال 2004 چاپ میشد خبر رسید که این شرکت اعلام ورشکستگی کرده. بنابراین تمام کمیک های Crossgen ناتمام ماند. دیزنی اون موقع اموال و شخصیت های این شرکت را خریداری کرد. سال 2009 هم مارول (که الان متعلق به دیزنیه) برخی از عناوین این شرکت مثل Ruse، Sigil و Mystic را احیا کرد ولی هیچ کدام از آنها ادامه داستان های قبلی نبودند.

 

11- آل استار بتمن و رابین  (All Star Batman and Robin)

 آل استار بتمن و رابین  (All Star Batman and Robin)

کمیک جنجالی " آل استار بتمن و رابین، پسر اعجوبه" سال 2005 به نویسندگی «فرانک میلر» و طراحی «جیم لی» عرضه شد و اتفاقا فروش خوبی هم کرد و در همان یونیورسی جریان داشت که داستان معروف "بازگشت شوالیه تاریکی" میلر جریان داشت. از همان شماره اول هواداران و كارشناسان حسابی از آن خشمگین شدند. میلر بتمن را در این سری به طور باور نكردنی خشن و عصبی به تصویر میكشید طوری كه انگار  یك بیمار روانی است! او در ضمن رفتاری بسیار بیرحمانه و سنگدلانه با دستیار خود یعنی «رابین» داشت. بتمن، رابین را شكنجه میداد و یا بهش غذا بهش نمیداد و بهش میگفت كه به جای غذا باید موش صحرایی بگیرد و بخورد!!!

 در هر حال خیلی زود شماره های بعدی این کمیک با تاخیر عرضه شدند، به طوری که ظرف مدت 3 سال فقط 10 شماره از آن چاپ شد. سال 2010، دی سی اعلام کرد که 6 قسمت آخر این کمیک در قالب کمیکی به اسم Dark Knight: Boy Wonder  چاپ میشه ولی فعلا که خبری نیست!

 

10- "اعداد بزرگ" (Big Numbers)

 "اعداد بزرگ" (Big Numbers)

وقتی آلن مور کمیک Watchmen را نوشت و حسابی هم معروف شد، اعلام کرد که میخواد از نوشتن کمیک های ابرقهرمانی فاصله بگیره. سال 1990 ، مور گفت که میخواد رمان گرافیکی 12 قسمتی به نام Big Numbers خلق کنه که طراحش هم Bill Sienkiewicz باشه و از عکس های واقعی  استفاده کنه. داستان این کمیک درباره تغییراتی بود که یک پاساژ خرید در یک شهر کوچک در انگلستان ایجاد میکنه. مور میخواست در این کمیک به تم "نظریه بی‌نظمی‌ها" (Chaos Theory) بپردازه.  ولی فقط دو قسمت از این پروژه جاه طلبانه منتشر شد . البته بعد از این که ناشرش تعییر کرد، قسمت سوم آن هم تکمیل شد ولی هرگز منتشر نشد. بعدش هم دستیار Bill Sienkiewicz سعی کرد قسمت چهارم رو منتشر کنه ولی نتونست. تقریبا دو دهه پس از انتشار شماره 2، فتوکپی قسمت سوم در سایت eBay منتشر شد که با اجازه آلن مور ، اسکن و در اینترنت قرار داده شد. ولی 9 قسمت باقی مانده چی؟

 

9- نیو یونیورسال (Newuniversal)

 نیو یونیورسال (Newuniversal)

در دهه 1980 مارول یک سری کمیک چاپ کرد تحت عنوان New Universe که قرار بود نگاه واقع گرایانه تری داشته باشه به قضیه نیروهای فوق بشری ولی این سری چندان موفق نبود و به زودی کنسل شد. سال 2006 مارول از نویسنده معروف «وارن الیس» خواست تا این سری را احیا کند. الیس هم به کمک طراحی برجسته به نام «سالوادور لاروکا» کمیک newuniversal را خلق کرد که سعی داشت همون ایده ها رو احیا کنه ولی این کمیک بعد از 6 قسمت متوقف شد. سال 2008 نیز دو قسمت از ادامه آن به نام newuniversal: Shockwave منتشر شد تا اینکه کامپیوتر شخصی وارن الیس مشکل پیدا کرد و تمام نوشت هایش پاک شد! بنابراین این سری هرگز به سرانجام نرسید. البته گفته میشه  «جاناتان هیکمن» از برخی از ایده های این کمیک در سال 2015 در کمیک های Avengers و سپس در رویداد "جنگ های پنهان" استفاده کرد.

 

8- شیلد (S.H.I.E.L.D.)

شیلد (S.H.I.E.L.D.)

سال 2010 ، «جاناتان هیکمن» سری جدید کمیک های "شیلد" را نوشت که ایده منحصر به فرد شگفت انگیزی داشت و نشان میداد این سازمان قرن هاست که وجود دارد و از زمین محافظت میکند و بنابراین دانشمندانی مثل «لئوناردو داوینچی»، «اسحاق نیوتن» ، «گالیله» و ... عضو شیلد بوده اند! مثلا دیدیم که نژاد فضایی Brood (که در این مقاله راجع بهشون توضیح داده شده) قبلا به مصر باستان حمله کرده اند یا مثلا «گالاکتوس» در قرن 16 نیز به زمین یورش آورده بوده. این مساله باعث شد تاریخچه مارول غنی تر بشه. ولی متاسفانه دو شماره آخر این کمیک هرگز منتشر نشد. هیکمن بارها قول داد که چیزی نمانده و به زودی دو شماره آخر منتشر میشه ولی ....

 

7- کمیک های شرکت Acclaim

 کمیک های شرکت Acclaim

سال 1994 شرکت معروف بازیسازی Acclaim ، ناشری کمیک بوکی به نام Valiant را خرید. در واقع در اوایل دهه 90 میلادی Valiant به لطف شگردهای بازاریابی خلاقانه و استفاده از شخصیت های ناشری قدیمی به نام Gold Key، تونسته بود به موفقیت نسبتا خوبی دست یابد. بعد از اینکه Acclaim این شرکت را خرید، یونیورسش را ریبوت کرد و برخی بازی های محبوب براساس شخصیت های آن مثل  Turok: Son of Stone و Shadowman ساخت (برای آشنایی بیشتر با این بازی، این مقاله را بخوانید). سال 1999 نیز سعی کرد در رویدادی به نام Unity 2000، یونیورس قدیمی Valiant رو با یونیورس جدید پیوند بزنه. نویسنده و طراح معروفی همچون «جیم شوتر» و «جیم استارلین» پشت این رویداد بودند. ولی فقط نصف شماره های این کمیک چاپ شد. در سالهای گذشته برخی از متن های مربوط به شماره های باقی مانده سر از اینترنت درآورده اند.  

 

6- قهرمانان جنگ (War Heroes)

 قهرمانان جنگ (War Heroes)

سال 2008، «مارک میلار» نویسنده معروف دنیای کمیک، سری War Heroes را برای Image Comics خلق کرد که ایده جالبی داشت. میگن میلار این ایده را اولش برای سری سوم کمیک های Ultimates مارول، در نظر داشت. در هر حال داستانش در دنیایی جریان داشت که در آن سربازان آمریکایی به حاطر خوردن قرص هایی نیروهای فوق بشری دست پیدا کرده بودند تا با تروریسم مبارزه کنند. (جالبه که در این دنیا ایران هم به متحدین آمریکا تبدیل شده بود!) . بعدش چند تا هنرمند قلابی  میرن به ارتش ملحق میشن تا این قرص ها رو به دست بیارن و بعدش در بازار سیاه بفروشن . منتهی متوجه میشن که خریدارهای قرص ها عضو گروه القاعده هستند!  این کمیک قرار بود 5 قسمتی باشه ولی دو قسمت آخرش هرگز منتشر نشد. این در حالیه که سونی در سال 2008 ابراز علاقه کرد که فیلمی از رویش بسازه. طراح این کمیک به نام «تونی هریس» گفته که علاقمنده دو شماره آخر رو طراحی کنه ولی میلار متن دو شماره آخر را در اختیارش قرار نمیده!

 

5- ایمج یونایتد (Image United)

 ایمج یونایتد (Image United)

Image United نویسنده ای داشت به نام «رابرت کرکمن» که خودتون میدونید خالق "واکینگ دد" هستش. طراحی آن را هم قرار بود به صورت نوبتی  سوپراستارهایی همچون «مارک سیلوستری»، «تاد مک فارلین» ، «اریک لارسن»، «راب لیفیلد» و «جیم والنتینو» انجام دهند که خودشان در اوایل دهه 90 میلادی کمپانی Image را تاسیس کردند. این کمیک 6 قسمتی  ادای احترامی بود به قهرمانان این شرکت و تمام ابرقهرمانان معروفش را کنار هم جمع میکرد تا با «اسپان» نبرد کنند. سال 2009 دو قسمت ازش چاپ شد. قسمت سومش هم در آگوست 2010 و بعدش دیگه خبری از قسمت 4 و 5 نشد. سال 2012 ، لیفیلد از هواداران عذرحواهی کرد و گفت که باید اول کل کاراش رو  تموم میکردن بعد اعلامش میکردن!

 

4- آخرین داستان گالاکتوس (The Last Galactus Story)

 آخرین داستان گالاکتوس (The Last Galactus Story)

آخرین داستان گالاکتوس" یکی از بهترین کمیک های دهه 80 میلادی است که متاسفانه قسمت آخرش هرگز منتشر نشده. این کمیک توسط «جان بیرن» و «تری آستین» خلق و در  Epic Magazine منتشر شد. متاسفانه وقتی 9 قسمت اولش منتشر شد، مارول Epic Magazine  را (که مجموعه ای از داستان های مختلف بود) در سال 1984 کنسل کرد. بنابراین فصل آخر داستان ناتمام ماند. در این داستان، «گالاکتوس» (ملقب به "بلعنده دنیاها") و پیشرو (herald)  او به نام Nova (که نام واقعی اش «فرانکی ری» بود) مسیری متشکل از کهکشان های در حال مرگ را طی میکنند تا به مرکز عالم میرسند. بعد متوجه میشوند که یک «واچر» آنها را به آنجا کشانده . این واچر احساس گناه میکرد چون میلیاردها سال پیش شاهد تولد گالاکتوس بوده ولی الان تاسف میخوره که چرا وقتی گالاکتوس به دنیا آمد نکشتش تا بعدا این همه دنیا را نابود نکنه.

جان بیرن بارها ابراز تمایل کرده که قسمت آخر را منتشر کنه ولی تا الان که کسی قسمت آخر را ندیده. بیرن گفته قرار بوده در قسمت آخر گالاکتوس قرار بوده تمام انرژی عالم رو مصرف کنه. در نتیجه  کل عالم رو نابود و سپس عالم جدیدی خلق میشد. در این عالم جدید ، Nova به گالاکتوس جدید تبدیل میشده.

 

3- مِیژ: قهرمان انکار شده (Mage: The Hero Denied)

 میژ: قهرمان انکار شده (Mage: The Hero Denied)

این کمیک ناتمام مانده را همگان به عنوان یکی از بهترین کمیک های مستقل قرن بیستم میلادی یاد میکنند. «میژ» (Mage) سال 1984 به دست «مت واگنر» خلق شد و در آن «کوین مچ استیک» را دیدیم که در واقع «شاه آرتور» بود که در قرن بیستم دوباره زنده شده بود و با اکراه و با چوب بیسبال (که سمبل شمشیر معروف Excalibur بود)، با نیروهای تاریکی مبارزه میکرد. قرار بود این کمیک یک تریلوژی باشد ولی بخش سوم آن منتشر نشد. در سری دوم (که بین سالهای 1997 و 1999 منتشر شد)  متوجه شدیم که «میژ» با تجربه تر شده و متحدینی هم به دست آورده. میژ در ضمن فهمید که روح اسطوره سومری ها یعنی «گیلگمش» (Gilgamesh) نیز در او ظهور کرده.  سال 2007 آقای واگنر گفت که بالاخره یک روز بخش سوم با نام " میژ: قهرمان انکار شده" را خواهد نوشت.

توجه: چون این مقاله نسبتا قدیمیه، نویسنده سایت CBR اون رو در این لیست قرار داده بود. ولی خوشبختانه قسمت اول  از کمیک  " میژ: قهرمان انکار شده" ماه قبل یعنی آگوست 2017 توسط Image چاپ شده . این کمیک هم مثل سری های قبل قراره 15 قسمتی باشه. پس باید منتظر باشیم و ببینیم آیا واگنر آن را به اتمام میرسونه یا نه.

 

2- Battle Chasers

کمیک  Battle Chasers

«جو مادوریرا» از طراحان بسیار محبوب و موفق کمیک های ایکس من در دهه 90 میلادی بود. او اواخر دهه 90 میلادی کمیک های Battle Chasers را در ژانر فانتزی خلق کرد. 9 شماره ازش هم چاپ شد و شاهد دنیایی بودیم که برای سبک رنگارنگ، سیال و کارتونی او ایده آل بود. ولی  مادوریرا طراحی است که با وسواس و سرعت کمی کار میکنه . بنابراین رفته رفته کار به جایی کشید که به خاطر مشغولیت هایی که به دلیل فعالیت در دنیای گیم برایش  پیش آمد، نتونست آن را ادامه بده. البته مادوریرا بعدها دوباره به دنیای کمیک برگشت و مثلا Ultimates 3 را برای مارول خلق کرد ولی Battle Chasers هرگز تکمیل نشد. سال 2015 اعلام شد که سه شماره آخر وقتی بازی Battle Chasers: Nightwar منتشر بشه، چاپ میشوند. در جشنواره E3 امسال، دقایقی از گیم پلی بازی به نمایش گذاشته شد ولی فعلا که خبری از کمیکش نیست!

 

1- مرد معجزه گر: عصر نقره ای (Miracleman: The Silver Age)

مرد معجزه گر: عصر نقره ای (Miracleman: The Silver Age)

سال 1954 شخصیتی به نام «مرد معجزه گر» كه نام واقعی اش «مایكل موران» بود، توسط طراح و نویسنده ای به نام «میك آنگلو» (Mick Anglo) و برای یك انتشارات انگلیسی خلق شد (این شخصیت در ابتدا اسمش Marvelman بود ولی چون ممکن بود با انتشارات مارول به مشکل برخورد کنند، اسمش رو به Miracleman یا "مرد معجزه گر" تغییر دادند) .  این شخصیت شباهت های زیادی به «شزم» داشت و در نتیجه در سال 1963 و به خاطر شكایت دی سی، انتشار كمیك های او متوقف شد. تا اینكه سال 1982، «الن مور» معروف دوباره این شخصیت را احیا كرد. او حال و هوای داستان های او را دگرگون و كاملا دارك كرد.  سپس «نیل گیمن» (نویسنده مطرح دنیای كمیك) در سال 1990 برای او داستان هایی نوشت که آنها را «مارک باکینگهام» طراحی کرد.  گیمن قصد داشت یک تریلوژی بنویسه که قسمت اولش به نام Miracleman: The Golden Age منتشر شد. قسمت های دوم و سوم به نام های The Silver Age و The Dark Age به خاطر مشکلات حقوقی و رایت شخصیت مرد معجزه گر تکمیل نشدند (البته قسمت 1 و 2 از The Silver Age منتشر شدند) . سال 2013، مارول رایت این شخصیت را خرید و حتی اعلام کرد که ادامه Miracleman: The Silver Age به زودی منتشر میشه. این اتفاق سرانجام در سال 2022 رخ داد.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 داستان کمیک بوکی که به خاطر "جنجال" کنسل شدند!

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

15 دفعه ای که آثار کمیک بوکی سانسور شدند!

10 کمیک مهم انتشارات ایمج (IMAGE)

15 دفعه ای که هواداران تاریخچه کمیک بوک را عوض کردند

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

15 دفعه ای که هواداران به خاطر تغییر رنگ پوست شخصیت های کمیک بوکی در دنیای سینما عصبانی شدند!

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید!

10 داستان جنجالی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

20 دعوای معروف بین خالقین دنیای کمیک

15 حقیقت مهمی که باید درباره شزم (SHAZAM) بدانید

15 تغییر لباس در شخصیت های کمیک بوکی که باعث عصبانیت هواداران شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

secret cap
#1 secret cap 1396-06-20 21:26
عالی بود
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#2 Dr.Hulk 1396-06-20 22:40
از اعضاي محترم سايت درخواست دارم كميك هاي برتر ثور را هم بگزاند ،به مناسبت اكران ثور راگنورك (اخه اغلب اوغات به منابت اكران فيلم هاي مختلف كميك هاي مربوط به اونها رو ميزانيند).
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-06-21 06:37
به نقل از Dr.Hulk:
از اعضاي محترم سايت درخواست دارم كميك هاي برتر ثور را هم بگزاند ،به مناسبت اكران ثور راگنورك (اخه اغلب اوغات به منابت اكران فيلم هاي مختلف كميك هاي مربوط به اونها رو ميزانيند).

به مناسبت اکران ثور 3 قراره مقالات زیادی تو سایت داشته باشم
- 10 دشمن برتر ثور
- 10 دشمن برتر هالک
- 10 کمیک برتر ثور
- 10 کمیک برتر هالک
- 15 شخصیتی که از هالک تقلید کرده اند
- لباس های برتر ثور
- عجیب ترین نسخه های ثور
- عجیب ترین نسخه های هالک
- معرفی سلاح های برتر ازگارد

انشاله خدا بهم توان بده بتونم همشون رو بنویسم
نقل قول کردن
mahsa520
#4 mahsa520 1396-06-21 08:10
به نقل از mtm:
به نقل از Dr.Hulk:
از اعضاي محترم سايت درخواست دارم كميك هاي برتر ثور را هم بگزاند ،به مناسبت اكران ثور راگنورك (اخه اغلب اوغات به منابت اكران فيلم هاي مختلف كميك هاي مربوط به اونها رو ميزانيند).

به مناسبت اکران ثور 3 قراره مقالات زیادی تو سایت داشته باشم
- 10 دشمن برتر ثور
- 10 دشمن برتر هالک
- 10 کمیک برتر ثور
- 10 کمیک برتر هالک
- 15 شخصیتی که از هالک تقلید کرده اند
- لباس های برتر ثور
- عجیب ترین نسخه های ثور
- عجیب ترین نسخه های هالک
- معرفی سلاح های برتر ازگارد

انشاله خدا بهم توان بده بتونم همشون رو بنویسم

:cry:
این اشک شوقه
نقل قول کردن
mahsa520
#5 mahsa520 1396-06-21 08:13
در مورد مقاله هم باید بگم واقعا موضوع و محتوای بسیار شگفت انگیزی داشت. خیلی به معلومات ادم اضافه میکرد.
دوست داشتم حتما اخرین داستان گالاکتوس و اون کمیک شیلد و دردویل به سرانجام میرسیدند.
ممنون اقای ترابی. باز هم یکی از اون مقاله های سخت رو نوشتید که در ایران فقط از عهده خودتون برمیاد
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#6 Dr.Hulk 1396-06-21 09:20
به نقل از mtm:
به نقل از Dr.Hulk:
از اعضاي محترم سايت درخواست دارم كميك هاي برتر ثور را هم بگزاند ،به مناسبت اكران ثور راگنورك (اخه اغلب اوغات به منابت اكران فيلم هاي مختلف كميك هاي مربوط به اونها رو ميزانيند).

به مناسبت اکران ثور 3 قراره مقالات زیادی تو سایت داشته باشم
- 10 دشمن برتر ثور
- 10 دشمن برتر هالک
- 10 کمیک برتر ثور
- 10 کمیک برتر هالک
- 15 شخصیتی که از هالک تقلید کرده اند
- لباس های برتر ثور
- عجیب ترین نسخه های ثور
- عجیب ترین نسخه های هالک
- معرفی سلاح های برتر ازگارد

انشاله خدا بهم توان بده بتونم همشون رو بنویسم

وقعا سپاسگزارم از سايت خوبتون ،بدون هيچ گونه مبالغه اي بايد بگم بهترين سايت كميك بوكي رو در ايران دارين.
نقل قول کردن
S. Mahdi
#7 S. Mahdi 1396-06-21 11:26
یک مقاله جالب و عالی دیگر از استاد ترابی. واقعاً موضوع جالبی داشت و از خوندنش هم اطلاعات زیادی بدست آوردم هم بسیار لذت بردم. من بین این موارد فقط موارد ۱۵ و ۱۱ رو میدونستم و این مقاله خیلی برام مفید بود.
#3
واقعا فقط میتونم بگم ممنون و خسته نباشید، با وجود اینهمه مقاله که برای سایت نوشتید باز هم با انرژی به کارتون ادامه میدید؛ خدایی دمتون گرم. افتخار میکنم که عضوی از این سایت و یکی از شاگردان استاد ترابی ام :-)
نقل قول کردن
spidey noir
#8 spidey noir 1396-06-21 11:35
  • اقای ترابی بار ها با اینجور مقاله ها نشان دادید که علاقه ی زیادی به mystery دارید.
نقل قول کردن
amin Hajati
#9 amin Hajati 1400-08-30 13:03
استاد واقعا ناراحت کنند است که یک کمیک را تا بخوانی و خیلی ازش خوشت بیاد و وقتی منتظر جلد بعدی هستی متوجه بشی که دیگه جلد بعدی نمیاد و پایان باز تمام شده!
این موضوع در سریال و کارتون ها و فیلم ها هم ازار دهنده است
و تمام خوشی ان مجموعه را این خبر از بین میبرد
نقل قول کردن
amin Hajati
#10 amin Hajati 1400-08-30 13:03
استاد واقعا ناراحت کنند است که یک کمیک را تا بخوانی و خیلی ازش خوشت بیاد و وقتی منتظر جلد بعدی هستی متوجه بشی که دیگه جلد بعدی نمیاد و پایان باز تمام شده!
این موضوع در سریال و کارتون ها و فیلم ها هم ازار دهنده است
و تمام خوشی ان مجموعه را این خبر از بین میبرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید