17 شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای سینما

اسپایدرمن شخصیتیه که به خاطر شوخی طبعی اش شناخته میشه و فیلم های او از این نظر کم و کاستی نداشته اند و این لیست 17 تایی ماست از باحال ترین شوخی های او! (مقاله به روز رسانی شد).

مقدمه: مرد عنکبوتی، دوست خوب و دوست داشتنی محله، خصوصیات های زیادی داره که آدم رو جذب خودش میکنه و یکی از اونا شوخ طبعی اوست. این باعث میشه از نوعی خاص و منحصر به فرد از معصومیت و ملموس بودن برخوردار بشه، به ویژه در سینما. چون تعداد بی شماری از قهرمانان هستند در دنیای سینما که حالت خشک و جدی دارند. درسته که میزان شوخ طبعی اسپایدرمن در فیلم هایش یکسان و ثابت نبوده (مثلا در شاهکاری مثل "مرد عنکبوتی 2" زیاد نبود که اونم به خاطر فضای خاص این فیلم بود که پیتر هزار و یک مشکل داشت و دیگه حالی برای شوخی کردن برایش باقی نمونده بود). اما ذات این شخصیت در این زمینه در دنیای سینما حفظ شده و حتی در همون فیلم "مرد عنکبوتی 2" هم چند تا شوخی باحال داشت که در همین مقاله به یکی از اونا اشاره شده. در هر حال در این مقاله میخواهیم به 17 تا از شوخی های باحال او در دنیای سینما اشاره کنیم.

مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

20 شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

صحنه های برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

ضایع ترین / خجالت آورترین لحظات تاریخ مردعنکبوتی در دنیای کمیک

صحنه های برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

30 دیالوگ برتر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

15 دیالوگ برتر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

 

17- "یعنی این روزِ کوفتی میتونه از اینم  عجیب تر بشه؟!"

اسپایدر رِکس

در انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" وقتی که مایلز مورالز داشت از دست دیگر عنکبوتی ها در مقر "انجمن عنکبوتی" فرار میکرد با یک گربه عنکبوتی که از دهنش تار میزد روبرو شد و اونقدر تعجب کرد که با خودش گفت: "یعنی این روز کوفتی میتونه از اینم عجیب تر بشه؟!".

Can this day get any damn weirder?”

و بلافاصله فهمید که بله میشه چون با یک دایناسور عنکبوتی مواجه شد! (اگر از بازدید کننده های سایت ما باشید پس خبر دارید که این دایناسور عنکبوتی مربوط به دنیای شماره 66 مارول میشود و به «اسپایدر رِکس» معروف است!!! این شخصیت اخیرا و در شماره 1 از سری جدید کمیک بوک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" خلق شد که در اینجا ترجمه شده است). این جمله نمونه بارز انیمیشن های کمدی است که در این اثر بارها و بارها تماشاچی را به وجد میاورد.

 

16- " خیلی تابلوئه. هالک دستتون رو رو کرد!" (مرد عنکبوتی بازگشت به خانه)

" خیلی تابلوئه. هالک دستتون رو رو کرد!" (مرد عنکبوتی بازگشت به خانه)

اولین فیلم اختصاصی مرد عنکبوتی در MCU یعنی "بازگشت به خانه" یک فیلم موفق و دلچسب بود و معلوم بود به جزئیات زیادی در آن اشاره شده و البته سازندگان این سری کلا شوخی و کمدی رو به خوبی درک میکنند و میدونند یکی از خصیصه های اصلی دنیای مرد عنکبوتیه. به همین دلیل شوخی کردن فقط برای اسپایدرمن نیست بلکه همه شخصیت ها میتونند در موقع لزوم شوخی کنند. این خاصیت در قسمت دوم هم تکرار شد و باعث شد تا هواداران با هم بحث داشته باشند که "بازگشت به خانه" بامزه تره یا "دور ار خانه"! اما در هر حال شوخی های فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول همیشه بامزه هستند و خیلی هم به دیگر آثار شاخص فرهنگ عامه پسند اشاره میکنند و ایستراگ تو فیلم قرار میدن. در این صحنه هم اسپایدرمن با گروهی از سارقین درگیر میشه که ماسک اونجرز بر صورت دارند و همانطور که در این مقاله گفته بودیم از صحنه ای در دنیای کمیک گرفته شده و واقعا ایده فوق العاده ای هستش. اسپایدرمن بهشون میگه که تابلوئه که اصلا اونجرز نیستن زیرا هالک قضیه رو لو میده! (اشاره به اینکه بابایی که ماسک هالک رو به صورت زده هیکلش خیلی لاغره!

“I can tell. Hulk Gives It Away”

 

15- "تو نقطه ضعف منو پیدا کردی. چاقوهای کوچولو"! (مرد عنکبوتی شگفت انگیز)

  "تو نقطه ضعف منو پیدا کردی. چاقوهای کوچولو"! (مرد عنکبوتی شگفت انگیز)

من از قسمت اول سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" راضی بودم. Perfect نبود ولی راضی بودم (مثلا هنوزم نمیتونم لباس زشت اسپایدرمن رو قبول کنم). بازی بازیگران نقش های اصلی و به ویژه اندرو گارفیلد و اما استون عالی بود و کلا فیلم ما رو به یه دنباله عالی امیدوار و نسبت به آن شدیدا هایپ کرد که البته این دنباله نهایتا همه  رو نا امید کرد. یکی از صحنه های بامزه ای که خیلی دوست دارم اونجایی هستش که اسپایدرمن در شب با یک دزد ماشین روبرو میشه و با کمی بدجنسی شروع میکنه به سر به سرش گذاشتن. کاملا هم طبیعی و قابل باور بود که اسپایدرمن تو اون فاز از زندگیش اینجوری رفتار کنه چون بسیار خشمگین بود و هنوزم داشت دنبال قاتل عمو بن میگشت. خلاصه اینکه طرف چاقو میکشه، اونم یه چاقوی کوچولو و اسپایدرمن شروع میکنه به فیلم بازی کردن و درخواست کردن از این آقای دزد تا بهش رحم کنه و به حالت مسخره میگه:

“You found my weakness. It's small knives!

 "نقطه ضعف منو پیدا کردی. چاقوهای کوچولو"!

صحنه بامزه ای هستش که به خاطر نوع بازی اندرو گارفیلد و اداهایی که در میاره ماندگار شده. ما هم با دیدنش کیف میکنیم چون انگار دق و دلی خودمون رو داریم سر اون بدبخت خالی میکنیم!

 

14- اولین مبارزه بین مایلز و اسپات

اولین مبارزه بین مایلز و اسپات

در این آیتم میخواهیم میخواهیم به جای تنها یک دیالوگ، به یک سکانس بسیار بامزه اشاره کنیم که مملو از صحنه ها و دیالوگ های بانمک است! اولین رویارویی بین مایلز و دشمن اصلیش یعنی اسپات در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن در میان دنیای عنکبوتی" فوق العاده است و یک نبرد کلاسیک و خالص اسپایدرمنی رو تحویل تماشاچی میده. کاملا تابلوئه که بیچاره اصلا این کاره نیست! اسپات به فروشگاهی میره تا به دستگاه خودپردازش دستبرد بزنه ولی هنوز بلد نیست چطور از قدرت های خودش درست استفاده کنه و مدام سوتی میده! حتی خودشم اذعان میکنه که قصدش واقعا سرقت نیست و نیت بدی نداره ولی چاره ی دیگه ای براش باقی نمانده. شخصیت پردازی او بسیار دقیق است و ما را به یاد دنیای کمیک میندازه که چطور همواره به عنوان کسی نشان داده شده که در زمان نامناسب در مکانی نامناسب قرار گرفته و تصادفا به قدرت های فوق بشری دست یافته و پلید شده. تا اینکه مایلز از راه میرسه و باهاش شوخی میکنه و درگیر میشن و این درگیری لحظات بسیار خلاقانه ای داره. مخصوصا اینکه متوجه میشیم مایلز در مدرسه با بابا مامانش قرار داره تا درباره ی آینده تحصیلی اش تصمیم گیری بشه. واسه همینه که گفتم این یک رویارویی خالص اسپایدرمنیه چون اسپایدرمن (پیتر پارکر) بارها و بارها در دنیای کمیک با دشمنانش روبرو شده در حالی که همزمان باید در جای دیگری کاری رو انجام میده یا با کسی ملاقات میکرده. بنابراین خیلی جالب و البته برامون آشناست که مثلا مایلز وسط دعوا با اسپات باید به باباش هم پیامک بده! و کلا نوع قدرت های اسپات و اون پُرتال های میان بُعدی که ایجاد میکنه باعث میشه تا یه عالمه لحظه اکشن باحال و خنده دار پدید بیاد که آدم را به یاد شوخی های سبک اسلپ استیک کارتونیست افسانه ای به نام تکس آوری (Tex Avery) میندازه (تکس آوری یک انیماتور، کارگردان، کارتونیست و صداپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی در خلق و پیشرفت شخصیت‌های کارتونی مانند باگز بانی، دافی داک، دروپی، اسکروبال اسکوئیرل، و جورج و جونیور در کمپانی‌های برادران وارنر و مترو گلدوین مایر نقش داشت).

 

13- "خیر سرت رئیس بخش امنیتی هستی اون وقت رمز عبورت، رمز عبوره؟!" (مردعنکبوتی: دور از خانه)

خیر سرت رئیس بخش امنیتی هستی اون وقت گذرواژه ت ، "گذرواژه" است؟"!

خب قرار نیست که دیالوگ های سینمایی برای برتر بودن و ماندگار بودن لزوما درباره چیزهای عمیق و فلسفی باشند و یا حتما به موضوعات ناراحت کننده اشاره کنند. یعنی میشه که مفرح و fun باشن و به دل بشینن و ماندگار بشن. این وضعیت رو الان بیشتر از قبل تو فیلم های ساخته شده از مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول شاهد هستیم و او لحظات بسیار جالب و مفرحی هم با «هَپی هوگان» به عنوان دستیار مرشد پیتر پارکر/مرد عنکبوتی یعنی تونی استارک داشته است. نویسندگان فیلمنامه این فیلم ها خیلی درباره اینکه یک نوجوان مثل پیتر از کسی مثل هپی که این همه هم ادعا داره باهوش تره، شوخی کرده اند ولی این یکی شاید از همشون باحال تر و بامزه تر باشه. او وقتی در فیلم "دور از خانه" ازش میپرسه  رمز عبور گوشیش چیه (تو صحنه ای که تو هواپیما با هم هستند و دارن تصمیم میگیرند با میستریو چیکار کنه)، هپی هم جواب میده "رمز عبور"! پیتر باز مبپرسه "نه، منظورم رمز عبورته". اونم باز دوباره تاکید میکنه "رمز عبورم، رمز عبوره"! (واقعا از این ساده تر میشد واسه گوشی رمز گذاشت؟! ). پیتر با تعجب میگه:

“You’re head of security and your password is ‘password’?”

"خیر سرت رئیس بخش امنیتی هستی و اون وقت رمز عبورت، رمز عبوره؟!".

 

12- "اوه پس قراره از لقب های ابرقهرمانی مون استفاده کنیم" (انتقام جویان: جنگ بینهایت)

8- "اوه پس قراره از لقب های ابرقهرمانی مون استفاده کنیم" (انتقام جویان: جنگ بینهایت)

در فیلم رکوردشکن "اونجرز: جنگ بینهایت" وقتی پیتر پارکر برای اولین بار با دکتر استرنج در سفینه ایبانی ماو ملاقات میکنه، میگه: سلام من پیتر پارکر هستم". دکتر استرنج هم میگه منم دکتر استرنجم. پیتر با شنیدن این حرف فکر میکنه که دکتر استرنج لقب ابرقهرمانیش رو گفته! پس دوباره میگه:

“Oh, we’re Using Your Made-Up Names. Then I am spider-Man”!

"اوه پس قراره از لقب های ابرقهرمانی مون استفاده کنیم. اگه اینطوره پس منم اسپایدرمنم"!

این شوخی در چندین سطح معنی پیدا میکنه. اولا اینکه نشون میده فامیلی واقعی دکتر استرنج چقدر عجیبه چون خداییش آدم رو به یاد لقب ابرقهرمانان میندازه و هرکی جای پیتر بود همین اشتباه رو میکرد. ضمن اینکه به خوبی شخصیت ساده و بی آلایش پیتر رو نشون میده و البته باحال ترین شیوه است برای ملاقات آشنایی بین مرد عنکبوتی و دکتر استرنج!

 

11- "این یاروها از کجا پیداشون میشه ؟" (مرد عنکبوتی 3)

  "این یاروها از کجا پیداشون میشه ؟" (مرد عنکبوتی 3)

واقعا تو سایتمون دیگه بعید میدونم چیزی مونده باشه که درباره فیلم "مرد عنکبوتی 3" نگفته باشیم. کاملا مشخصه که این فیلم میتونست پایانی درخشان بر سه گانه فوق العاده استاد سم ریمی از مرد عنکبوتی باشه ولی با دخالت استودیو و تحمیل کردن شخصیت ونوم بر کارگردان باعث شد تا نظم و شیرازه فیلمنامه بر هم بخوره و این فیلم چیزی نباشه که انتظارش رو داشتیم. اما این بدان معنا نیست که فیلم لحظات باحال و لذت بخش نداره. مثلا پس از اولین مبارزه مرد عنکبوتی با سندمن ، اسپایدرمن میره روی لبه یک پشت بام میشینه و در حالی که داره شن از لباسش خارج میکنه و جوری که انگار خودشم خبر داره که تاریخچه طولانی در زمینه داشتن شماری از برترین و متنوع ترین ابرشرورهای دنیای کمیک رو در اختیار داره ، میگه:

“Where Do All These Guys Come From?”

"این یاروها از کجا پیداشون میشه ؟".

یکی نیست به خودش بگه داداش تو خودت از در و دیوار میری بالا و بدنت تارعنکبوتی تولید میکنه اون وقت انتظار داری دشمنانت عجیب و غریب نباشن؟!

 

10- "جادو. جادوی بیشتر. جادو با لگد"! (انتقام جویان: جنگ بینهایت)

مرد عنکبوتی ثانوس

نبرد با ثانوس در سیاره خانگی‌اش (تایتان)، یکی از بهترین صحنه های اقتباس عظیم "جنگ بی‌نهایت" بود؛ فیلمی سرشار از صحنه‌های عالی و حماسی که بی شک به همراه ادامه اش یعنی "پایان بازی" تا ابد در خاطره سینما و سینمادوستان حک خواهد شد. در آن سکانس حماسی اسپایدرمن، مردآهنی و دکتر استرنج با نقشه‌ی دکتر استرنج (باز کردن پورتال‌های نارنجی رنگ) به اعضای اصلی نگهبانان کهکشان شامل استارلرد و درکس پیوستند و مبارزه‌ای آتشین و حماسی را پدید آوردند. در اوج هیجان این سکانس، پیتر از طریق پورتال وارد شد و ضربات ممتدی را روانه تایتان دیوانه کرد. فریادهای "Magic. More magic. Magic with a kick"  او تبدیل به به‌یادماندنی‌ترین بخش یکی از بهترین نبردهای تاریخ MCU شد.

 

9- "بچه جون، میذاری مامان بابا یه دیقه با هم صحبت کنند؟" (مرد عنکبوتی)

خفه شو جیمسون!

 سم ریمی به خوبی میدونست که فضای فیلم های اسپایدرمن نباید زیادی دارک باشه و این فضا بیشتر از شوخی ها و بازی شگفت انگیز آقای جی. کی. سیمونز در نقش آقای جی. جونا جیمسون نشات میگرفت. در واقع درسته سیمونز اسکار بازیگری خودش رو به خاطر فیلم "ویپلش" دریافت کرد ولی نقش آفرینی او در قالب این شخصیت در تریلوژی اول اسپایدرمن خارق العاده بود (اونقدر که برای تکرار این نقش در MCU هم ازش دعوت به عمل آمد). این نقش او را به ستاره بدل کرد. در فیلم اول اون جایی که او با پیتر صحبت میکنه و بعدش گرین گابلین به دفترش یورش میاره و سپس پیتر در قالب اسپایدرمن برمیگرده تا نجاتش بده و جیمسون میگه: "میدونستم شما دو تا دستتون تو یه کاسه است"! اسپایدرمن هم دهنش رو تارمالی میکنه و میگه:

“Hey, kiddo, let Mom and Dad talk for a minute, will ya?”

"بچه جون، میذاری مامان بابا یه دیقه با هم صحبت کنند؟"!

 

8- "یعنی فقط از مچ دستانت بیرون میاد یا از جای دیگه هم بیرون میاد؟!" (مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست)

 "یعنی فقط از مچ دستانت بیرون میاد یا از جای دیگه هم بیرون میاد؟"

شاید هیچ هواداری حتی خوابش را هم نمیدید که روزی سه مرد عنکبوتی سینما در کنار هم حاضر شوند و خاطره تعریف کنند ولی این اتفاق در فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" میفتد. وقتی داشتند درباره تفاوت های خودشون بحث میکردند، پیتر 1 و پیتر 3 با استفاده از فرصت از پیتر 2 درباره تارهای ارگانیکی که داره سئوال میکنن. در واقع اونا هر دو براشون جالبه که بدن پیتر 2 میتونه تار تولید کنه و پیتر 1 این سئوال بامزه رو میپرسه:

"Like Does It Just Come Out Of Your Wrists Or Does It Come Out Of Anywhere Else?"

"یعنی فقط از مچ دستانت بیرون میاد یا از جای دیگه هم بیرون میاد؟!"

خب ما بلافاصله میفهمیم که منظورش دقیقا چیه و فکر میکنه که تار ممکنه دیگه از کجای بدنش بیرون بیاد (!) و جالبه که ما خودمون هم همیشه همچین سوالی برامون پیش اومده بود!

 

7- "خواهش میکنم تو من تخم نذار"! (انتقام جویان: جنگ بینهایت)

  "خواهش میکنم تو من تخم نذار"! (انتقام جویان: جنگ بینهایت)

پیتر پارکر در MCU نشون داده فیلم های علمی – تخیلی زیاد میبینه. تو "جنگ داخلی" که کلی اشاره به "جنگ ستارگان" کرد و شوخی هایی که در "جنگ بینهایت" میکنه نشون میده سری فیلم های "بیگانه" رو هم زیاد دیده! مخصوصا که رفته تو فضا و مدام داره آدم ها و شخصیت های عجیب و غریب میبینه که قبلا تا به حال ندیده بوده. پس طبیعیه که وقتی «مانتیس» رو میبینه وحشت کنه (مخصوصا با اون آنتن هایی که روی سرش داره) ولی هیچ کس شاید انتظارش رو نداشت که بگه:

Please Don’t Put Your Eggs In Me!”

"خواهش میکنم تو من تخم نذار"!

(اشاره به اینکه در سری فیلم های "بیگانه"، هیولاهای موسوم به Xenomorph ار طریق چسبیدن به دهان و تخمگذاری در درون انسان اقدام به تکثیر میکنند).

 

6- "من تو لحظه ام و عجب لحظه مزخرفی هم هستش!" (سفر به دنیای عنکبوتی)

  "من تو لحظه ام و عجب لحظه مزخرفی هم هستش!" (سفر به دنیای عنکبوتی)

اصلا شک نکنید که "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" بهترین انیمیشن سینمایی تاریخ است که تم ابرقهرمانی دارد و از روی کمیک بوک ساخته شده است. همانطور که در نقد این اثر گفته شد، از نظر سبک انیمیشن، کارگردانی ، صدا پیشگی ، صحنه های اکشن و تعقیب و گریز، وفاداری به تاریخ کمیک بوک های اسپایدرمن موارد فنی، جلوه های ویژه فیلمنامه و ... با اثری بی نظیر مواجه هستیم اما چیزی که باعث شده از برترین ها باشه اینه که به بهترین شکل ممکن ذات اسپایدرمن رو که رو به تصویر میکشه. این شخصیت (حالا چه اسمش باشه پیتر پارکر یا مایلز مورالز یا هر چیزی دیگر) اونقدر ملموس و قابل درکه که هر کسی میتونه باهاش همذات پنداری کنه و ما کاملا در این انیمیشن با چنین شخصیتی روبرو میشویم. "سفر به دنیای عنکبوتی" یک کمیک بوک زنده است. یک نعمت بزرگه که سونی به ما داده، نعمتی که تک تک هواداران اسپایدرمن و همه هواداران کمیک بوک باید قدرش رو بدونند چون محاله دیگه نظیرش ساخته بشه. انیمیشنی است که تمام ثانیه هاش داره به امثال من و شما ادای احترام میکنه و اونم چه ادای احترام باشکوهی. این انیمیشن تا دلتون بخواد لحظات ماندگار و شوخی های معرکه داره و دیالوگ هاش از عمق خاصی برخوردار هستند. زمانی که پیتر و مایلز به مقر الکمکس نفوذ کرده اند و مایلز که هنوز با قدرت هاش و نحوه کار کردن اونا کاملا وفق پیدا نکرده میبینیم که به سقف چسبیده (گیر کرده) و اصلا هم وقت ندارن چون آدم بدا هر لحظه ممکنه سر برسن. پیتر سعی میکنه راهنماییش کنه و بهش میگه "تو لحظه باش". اونم جواب میده:

“I am in the moment! It’s a terrible moment!

"من تو لحظه ام و عجب لحظه مزخرفی هم هستش!".

این صحنه شاید مثل موارد دیگر این مقاله بامزه و بانمک نباشه ولی به خوبی نشون میده اولا پیتر پارکر وقتی قراره راهنمای کسی باشه چقدر میتونه کلیشه ای حرف بزنه و اینکه نسل او با نسل امثال مایلز چقدر فرق کرده چون اونا خیلی راحت و بی پرواتر حس خودشون رو بروز میدن!

 

5- "به یه پیرزن کمک کردم و واسم یه فلافل خرید. حرکت قشنگی بود" (مرد عنکبوتی بازگشت به خانه)

"به یه پیرزن کمک کردم و واسم یه فلافل خرید. حرکت قشنگی بود" (مرد عنکبوتی بازگشت به خانه)

یکی از چیزهایی که در فیلم های جدید مرد عنکبوتی در MCU دوست داریم و نظرمون رو به خوش جلب کرده اینه که به ویژه در "بازگشت به خانه" خیلی خوب اون شخصیت خاکی (down-to-earth) و ملموس پیتر پارکر رو به تصویر میکشه و این مساله را با نشان دادن فعالیت های روزمره این قهرمان نشون میده که باعث میشه از دیگر فیلم های MCU که این اواخر خیلی عظیم و بلاک باستری شده بودند متمایز بشه و بار دیگر نشان بده که ما چرا اینقدر این شخصیت رو دوست داریم. در این میان اون سکانسی که پیتر داره کارهای روزانه اش رو برای هپی هوگان پای تلفن شرح میده برامون خیلی جالبه مخصوصا اون جایی که میگه:

I Helped This Old Lady And She Bought Me A Churro. That Was Nice.”

"به یه پیرزن کمک کردم و واسم یه فلافل خرید. حرکت قشنگی بود".

(البته تو ترجمه یه کم دست بردیم که یه مقدرا بامزه تر بشه. چون در اصل پیتر میگه پیرزنه واسش "چورو" خریده بوده و چورو ، که گاهی دونات اسپانیایی نامیده می‌شود، نوعی اسنک است که از شیرینی خمیر سرخ‌شده، عمدتاً خمیر پفی، درست می‌شود. ولی ما گفتیم فلافل!).

 

4- "نونی رو که لیاقتش رو داری" (سفر به دنیای عنکبوتی)

  "نونی رو که لیاقتش رو داری" (سفر به دنیای عنکبوتی)

"سفر به دنیای عنکبوتی" از چندین مرد و زن عنکبوتی استفاده میکنه و جالبه که دیالوگ ها و شوخی های همه شون درخشان هستند ولی این یکی با توجه به شرایط و متنی که داخلش رخ میده هوشمندانه تر به نظر میاد و البته صداپیشگی فوق العاده «جیک جانسون» در نقش پیتر بی. پارکر بر تاثیرگذار تر شدن اون افزوده. این صحنه هم خنده داره و هم تکان دهنده و احساسی. پیتر وقتی مری جین رو تو مراسم تقدیر از مرد عنکبوتی میبینه که با همسر خودش مو نمیزنه میخواد بابت اشتباهات خودش ازش عذرخواهی کنه و بهش بگه که یه شانس دیگه بهش بده برای جبران . او که لباس یه گارسون رو پوشیده وقتی مری جین ازش برای یکی از میزها درخواست نون بیشتر میکنه نمیدونه چطور جمله اش رو تموم کنه:

“I know I could do better if I just had another chance to give you... the bread that you deserve”.

"مطمئنم میتونستم جبران کنم اگه فقط یه شانس بهم داده میشد تا بهت بدم ... نونی رو که لیاقتش رو داری"

این جمله فوق العاده است و همونطور که گفتم در آن واحد چندین معنا و احساس متفاوت رو به مخاطب انتقال میده. واکنش دیگر عنکبوتی ها در این صحنه و البته قیافه متعجب مری جین هم در نوع خودش تماشایی هستش.

 

3- "چه عالی! {ولی این اونجرز} اصلا چی هست؟!" (مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست)

"چه عالی! {ولی این اونجرز} اصلا چی هست؟!"

قطعا خنده دار ترین جمله یا صحنه ی فیلم "راهی به خانه نیست" مربوط به جایی میشه که سه مرد عنکبوتی متوجه میشن برای رویارویی موثرتر با خبیث ها باید هماهنگی شون بیشتر بشه و یکی باید رهبری شون کنه. اینجاست که پیترِ تام هالند بهشون میگه که تو تیم اونجرز بوده و در کار تیمی تجربه داره. ولی دو تای دیگه همچین تجربه ای نداشتن زیرا تو دنیاشون اونجرزی وجود نداشته. اما بامزه اینه که پیترِ توبی میگه:

"That's Great. What is that?!"

"چه عالی! {ولی این اونجرز} اصلا چی هست؟!"

یعنی اولش خیلی هیجان زده میگه چه عالی که با روحیه بیش از حد خوشبینانه او تطابق داره  ولی بلافاصله میگه اونجرز دیگه چی چیه (!) و نوعی که جمله رو میگه دقیقا جوریه که توبی با اون حس خاصی که پیتر پارکر رو به تصویر میکشه (یعنی حالتی ساده لوحانه یا بهتره بگیم "اُسکلانه"!) هماهنگه و بلافاصله میمیک باحال صورت پیترِ تام هالند رو میبینیم که ترکیب اینا باعث میشه هر وقت این صحنه رو میبینیم خنده مون بگیره. و جالب اینه که بعدش پیترِ اندرو هم با تعجب میگه: "{اونجرز} یه گروه موسیقیه؟ تو تو یه گروه موسیقی هستی؟"!

 

 2- مرد عنکبوتی در آسانسور (مرد عنکبوتی 2)

http://www.spidey.ir/images/img/content/top-30-movie-moments/23.jpg

نمونه بارزی از حس شوخ طبعی كم نظیر استاد ریمی را میتوان در بسیاری از صحنه های "مرد عنكبوتی 2" دید ولی یكی از بامزه ترین آنها آنجایی است كه اسپایدرمن به خاطر از دست دادن موقتی نیروهایش مجبور شده از آسانسور استفاده كند! دیالوگی كه بین او و آقایی كه با او در آسانسور همراه میشود حرف ندارد! آن آقا میگوید: "لباس اسپایدرمنی باحالی داری. از كجا خریدیش؟"! بعد از اسپایدرمن درباره میزان راحتی لباسش سئوال کرده و اسپایدرمن هم در جواب میگوید: "آره، یك كم تنم رو به خارش می اندازه. خشتك اش هم زیادی تنگه، اذیتم میكنه" !!!!

انصافا چنین صحنه ای را در كدامیك از فیلم های ابرقهرمانانه میتوان پیدا كرد؟!

 

1- "آشغاله ... آشغاله ... اینم كه يه فوق آشغاله"  (مرد عنكبوتی)

شاید بتوان به راحتی ادعا كرد كه هیچ بازیگری تا به حال نتواسته مثل  «جی. كی. سیمونز» اینچنین كامل و بی عیب و نقص یك كاركتر كمیك بوكی را روی پرده سینما به تصویر بكشد. در واقع، او به بهترین شیوه به شخصیت صاحب بد اخلاق، بامزه و دوست داشتنی روزنامه  "ديلي بيوگل" یعنی «جی. جونا جیمسون» جان بخشید. او درست همانی هست كه باید باشد: شخصیتی كه قرار است بار كمدی فیلم را یك تنه بر دوش بكشد، مسلسل وار حرف بزند  و اغلب اوقات به اسپایدرمن بد و بیراه بگوید! اولین باری كه او را میبینیم در فیلم "مرد عنکبوتی 1" و در حال رد كردن عكس هایی است كه پیتر پاركر از اسپایدرمن گرفته. او میگوید:  "آشغاله ... آشغاله ... اینم كه يه فوق آشغاله" (crap ...crap...megacrap) بعدش هم سعی میكند سر و ته اش قضیه را با شندر غاز پولی كه به پیتر میدهد بهم آورد ! آخرش هم میگوید : "برای كریسمس هم یه تیكه گوشت هدیه میفرستم دم در خونتون"! بیچاره پیتر فقط هاج و واج به او نگاه کرد....!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

30 دیالوگ برتر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

 صحنه های برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

ضایع ترین / خجالت آورترین لحظات تاریخ مردعنکبوتی در دنیای کمیک

صحنه های برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

10 حضور افتخاری ( کامئو ) برتر " استن لی " در فیلم های سینمایی

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" (SPIDER-MAN: ACROSS THE SPIDER-VERSE)

15 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

15 دیالوگ غم‌انگیز و تاثیرگذارِ حماسه بینهایت (INFINITY SAGA)

15 دیالوگ برتر فیلم های مارول

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

10 لحظه برتر فیلم “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (AVENGERS INFINITY WAR)

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

10 صحنه برتر و تاثیرگذار فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" (AVENGERS: ENDGAME)

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AmirhoseinJafari2005
#1 AmirhoseinJafari2005 1399-12-07 19:46
خیلی عالی بود :-) مثل همیشه خسته نباشید 8) مورد ۶ ، ۳ و ۱ خیلی بامزه بود :D
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#2 Kia Iron Man 1399-12-07 20:02
فوق‌العاده بود.من که عاشق ویژگی شوخ طبعی اسپایدرمنم.با تمام موارد موافقم،چقدر با این سکانس ها خندیدیم.موردی که خیلی باهاش حال کردم ولی تو لیست نبود"تو رئیس بخش امنیتی هستی اونوقت پسورد گوشیت پسورده؟"
خسته نباشید خیلی لذت بردم.
مورد ۱۰خط نهم به جای "دور از خانه" نوشتید "دور ار خانه"
مورد ۹ خط پنجم حس میکنم بین "همه" و "رو" یه space اضافه زدین
مورد ۸ پاراگراف آخر خط پنجم "باحال" رو نوشتید "باخال"
مورد ۷ پاراگراف آخر خط دوم فکر کنم باید بین "تار" و "عنکبوتی" یه space بزنید.
مورد ۴ پاراگراف آخر خط اول به جای "صحنه" نوشتید "صخنه"
مورد ۳ پاراگراف آخر توی پرانتز خط اول "مقدار" رو نوشتید "مقدرا"
مورد آخر خط هشتم احتمالا بین "بزند" و "و" یه space بیشتر زدین.
وظیفه دونستم با نهایت دقت بخونم و اشتباهات تایپی رو بگم،واقعا توی همچین مقاله فوق‌العاده ای حیفه نقص تایپی وجود داشته باشه.
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#3 Deadpool 2099 1399-12-07 20:03
سلام خیلی جالب بود من از فیلمای اسپایدرمن mcu خیلی خوشم میاد و این جدیدش هم که باید ببینیم چیه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1399-12-07 20:06
سلام
ممنون بابت مقاله.
شوخ طبعی یکی از خصوصیات اسپایدرمنه که من عاشقشم! چون هم باعث تنوع در داستان های او و داشتن یک احساس خوب میشه و هم اینکه دلیل روانشناختی داره و نشون میده وقتی پیتر اون روی خجالتیش رو نداره چقدر میتونه جالب باشه و یک جورایی عقده هاش ( ببخشید از این کلمه استفاده کردم ولی واقعا همین طوره. پتر پارکری که توی مدرسه یک تو سری خوره وقتی اسپایدرمن میشه میتونه هر کاری میخواد بکنه و این یکی از خصوصیات مهم اسپایدرمنه) رو خالی کنه.
مورد ۱۰ و جالب و بامزه بود.
مورد ۹ هم باید بگم یکی از نقاط ضعف من هست عنکبوت ها کوچولو و بزرگ! یعنی خوشم میاد یه خلافکاری جلوی اسپایدرمن سبز بشه که در سطح بامزگی خودش باشه و اون موقع به جای جنگ توی جوک همدیگه رو شکست بدن!
مورد ۸ هم من دوست داشتم و واقعا واکنش بندیکت کامبربچ بعد از این جمله پیتر خیلی جالب بود. ( این پیترم که تو mcu راه میرفت هی میگفت من پیتر پارکرم، من پیتر پارکرم، من پیتر پارکرم! :lol: )
مورد ۷ هم که دیگه خود استن لی هم توی دنیای اسپایدی باشه همینو میگه! یکی باید بیاد بگه که: اینا از همون جایی اومدن که تو اومدی فقط فرقشون با تو اینه که ضرباتی رو که مسئولیت نپذیرفتن میخورن رو مثل تو درک نکردن!
مورد ۶ هم یک لحظه به واکنش جونا بعد از تارمالی شدن (!) رو ببینید.
spidey.ir/.../shut_up_JJ.gif
اون پایین رو میبینه انگار عین امپراتور گوموآ تو افسانه جومونگ میگه ای بچه! چطور جرئت کردی به دهن من تار بزنی؟!
احتمالا هم انتظار داشت اسپایدی بیاد جلوش بگه معذرت میخوام سرورم! لطفا من رو بکشید! تو رو خدا منو بکشید!
که اسپایدی بد جور ضایع اش کرد.
مورد ۵ هم که پیتر فیلم های خودشون رو ببینه چیکار میکنه؟ مثلا وقتی مرد عنکبوتی ۱ رو ببینه از خواب پامیشه ۲۰ بار میگه قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه داره!
یا وقتی کاپیتان آمریکا جنگ داخلی رو ببینه سر ورزش کردن یا غذا خوردن هی میگه تا صبح هم میتونم ادامه بدم!
مورد ۴ هم که فکر کنم برای تنها کسی که لحظه مضخرفی بود جناب آقای مایلز مورالز بود! توی این وضع کرونا هم که ما باید فقط با موچین و ذره بین دنبال لحظه های خوب بگردیم!
مورد ۳ که بهترین تعریف توی مقاله گفته شد و من عملا دهنمو میبندم!
مورد ۲ هم واقعا بامزه جالب و احساسی ( :cry:) بود. فقط ای کاش مارول لیاقت واقعی و نونی که مری جین لیاقتش داره رو ازش نمی گرفت و ای کاش بهش برگردونه. :sad:
مورد ۱ رو توی مرد عنکبوتی ۲ که واقعا جالب و بامزه بود یعنی وقتی اون مرده وارد آسانسور شد و با اسپایدی حرف زد احتمالا با خودش گفت این یارو یا دیوونه است یا من رو دیوونه فرض کرده!
مورد ۱ مرد عنکبوتی ۱ رو هم من وقتی هنوزم بعد از هزارمین بار میبینم خنده ام میگیره و هم بازی جی کی سیمونز خیلی عالی بود هم واکنش توبی مگوآیر وقتی جونا میگه آشغاله و قیافش تو اون لحظه. یعنی تا چند دقیقه کپ کرده بود! می گفت این یارو چی میگه؟!

با تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#5 Ehsan Spider 1399-12-07 20:54
سلام

عالی بود استاد همه اینارو توی فیلم ها دیده بودم کلی هم خندیده بودم ولی اینجا بیشتر خندیدم چون توصیف شما از این صحنه ها برترین و تاثیر گذار ترین توصیفه.

راستش خانواده عصبانی شدن گفتن بچه جن روفته تو جلدت برو یه جای خلوت بخند.

مورد ۶ و ۱ خیلی عالی بود سر موضوع شماره ۱ توی فیلمش کلی خندیدم


عالی عالی
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1399-12-07 22:46
جیمسون ستاره‌ی بی‌چون و چرای سکانس‌های کمدی این تریلوژی‌ـه! به‌جز اون موردی که توی مقاله ذکر شده، یه چندتا سکانس خوب و خنده‌دار دیگه هم ازش یادم هست:

جیمسون: هافمن، اسم این یارو رو چی بذاریم؟
هافمن: دکتر اختاپوس؟
جیمسون: نه، آشغاله!
هافمن: هشت‌پای علم؟
جیمسون: اینم آشغاله!
هافمن: دکتر استرنج؟
جیمسون: این خیلی خوبه، منتها تکراری‌ـه! آها یه لحظه صبر کن خودم فهمیدم، دکتر اختاپوس !! :lol:

یا این یکی:

پیتر: مرد عنکبوتی یه تهدید نیست، این یه تهمته!
جیمسون: هیچم تهمت نیست، من از تهمت‌زدن خوشم نمیاد. توی مطبوعات بهش میگیم افترا !

این یکی هم که دیگه نوبرشه! :

جیمسون (روی خط تلفن با همسرش): بله؟! گُل برا چیته آخه ؟! گوش کن، اگه دو قرون دیگه برای این چیزه (منظورش عروسی پسرشه!) خرج کنی، اون‌وقت مجبور می‌شی بری از سر قبر من گل بکنی! قرار بود عروسی بگیریم، نه این‌که خودمون رو ورشکست کنیم! خاویار؟! نمیخواد! یه مقدار چیپس و پفک بخر کافیه! :-*
فکر کن برای شب عروسی پسرت که ناسلامتی فضانورد هم هست انقدر خساست به خرج بدی! :lol:
حالا این هیچ، جالب‌تر شب عروسیه که وقتی مری جین نمیاد و عروسی به هم میخوره، به جای این‌که برای پسرش دلسوزی کنه، اول از همه میگه: بگو خاویارهارو باز نکنن! :lol:

توی TASM2 هم یه گفتگوی کوتاه باحالی بین پیتر و زن عمو می هست که از این قراره:

زن عمو می: خیلی بهتر می‌شد اگر اون یارو حداقل یه دستمزد منصفانه‌ای بهت می‌داد.
پیتر: کی، جیمسون؟ نه بابا بنده خدا دستمزد منصفانه‌ای بهم میده، البته اگر الآن سال 1961 بود!
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1399-12-07 23:35
به نقل از Cap-Spider Potter:
جیمسون ستاره‌ی بی‌چون و چرای سکانس‌های کمدی این تریلوژی‌ـه! به‌جز اون موردی که توی مقاله ذکر شده، یه چندتا سکانس خوب و خنده‌دار دیگه هم ازش یادم هست:

جیمسون: هافمن، اسم این یارو رو چی بذاریم؟
هافمن: دکتر اختاپوس؟
جیمسون: نه، آشغاله!
هافمن: هشت‌پای علم؟
جیمسون: اینم آشغاله!
هافمن: دکتر استرنج؟
جیمسون: این خیلی خوبه، منتها تکراری‌ـه! آها یه لحظه صبر کن خودم فهمیدم، دکتر اختاپوس !! :lol:

یا این یکی:

پیتر: مرد عنکبوتی یه تهدید نیست، این یه تهمته!
جیمسون: هیچم تهمت نیست، من از تهمت‌زدن خوشم نمیاد. توی مطبوعات بهش میگیم افترا !

این یکی هم که دیگه نوبرشه! :

جیمسون (روی خط تلفن با همسرش): بله؟! گُل برا چیته آخه ؟! گوش کن، اگه دو قرون دیگه برای این چیزه (منظورش عروسی پسرشه!) خرج کنی، اون‌وقت مجبور می‌شی بری از سر قبر من گل بکنی! قرار بود عروسی بگیریم، نه این‌که خودمون رو ورشکست کنیم! خاویار؟! نمیخواد! یه مقدار چیپس و پفک بخر کافیه! :-*
فکر کن برای شب عروسی پسرت که ناسلامتی فضانورد هم هست انقدر خساست به خرج بدی! :lol:
حالا این هیچ، جالب‌تر شب عروسیه که وقتی مری جین نمیاد و عروسی به هم میخوره، به جای این‌که برای پسرش دلسوزی کنه، اول از همه میگه: بگو خاویارهارو باز نکنن! :lol:

توی TASM2 هم یه گفتگوی کوتاه باحالی بین پیتر و زن عمو می هست که از این قراره:

زن عمو می: خیلی بهتر می‌شد اگر اون یارو حداقل یه دستمزد منصفانه‌ای بهت می‌داد.
پیتر: کی، جیمسون؟ نه بابا بنده خدا دستمزد منصفانه‌ای بهم میده، البته اگر الآن سال 1961 بود!



ممنون آقای حیاتی لذت بردم و کلی خندیدم
این صحنه ها کلا یادم رفته بود ولی با این اشاره هایی که کردید یه مروری کردم خیلی ممنون
این کامنت شما خودش یه مینی مقاله بود به اسم شوخی های برتر جی جوناس جیمسون در دنیای سینما

عالی بود کامتتون رو دوست داشتم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1399-12-08 00:30
به نقل از Cap-Spider Potter:
جیمسون ستاره‌ی بی‌چون و چرای سکانس‌های کمدی این تریلوژی‌ـه! به‌جز اون موردی که توی مقاله ذکر شده، یه چندتا سکانس خوب و خنده‌دار دیگه هم ازش یادم هست:

جیمسون: هافمن، اسم این یارو رو چی بذاریم؟
هافمن: دکتر اختاپوس؟
جیمسون: نه، آشغاله!
هافمن: هشت‌پای علم؟
جیمسون: اینم آشغاله!
هافمن: دکتر استرنج؟
جیمسون: این خیلی خوبه، منتها تکراری‌ـه! آها یه لحظه صبر کن خودم فهمیدم، دکتر اختاپوس !!

اون سکانس هم خیلی جالب بود :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1399-12-08 01:32
فیلمهای مرد عنکبوتی (کلا داستانهای مرد عنکبوتی) شادی و غم و غصه و دلهر و هیجان تو همشون هست حتی توی فیلمهای متوسط مرد عنکبوتی ۳ و مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ این قضیه صدق میکرد.
از شوخیهای خود شخص مرد عنکبوتی هم بگذریم کلا فیلماش طنزای خوبی داشتن به طوری که به کل فیلم ضربه نمیزد و بخش طبیعی فیلم محسوب میشد.

تو فیلم مرد عنکبوتی ۲ دکتر اتو اکتاویوس قبل از اینکه آزمایش انجام بده با اینکه فضای بسیار جدی حاکم بود یهو گفتش که کسی یه بسته اسکناس گم نکرده که با کش بسته بودنش؟ چون ما کشش رو پیدا کردیم! :-* (خودم یادمه که اون سالها این جوک رو صد جا دیده بودم.) از کشمکشهای پیتر با صابخونشهم که نگم براتون که از دست به اب اومد بیرون و گفت کرایه؟! پیترم درو بست :lol: تازه صابخونه ای که چشاش مثل چشای گرگه و حس بویاییشم شبیه سگا :-|

تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز، اسپایدی نسبت به اسپایدی قبلی بامزه تر بود و از این زاویه بیشتر شبیه نسخه کمیکش بود. تو همون صحنه که از چاقو ترسید با عطسه تار زد خنده دار بود. کلا بامزه بود درسته که اسپایدی یکم واسه اتفاقات اخیرش یکمی حالت دارک داشت ولی دوست داش که با جوکهاش پودر کنه کلا سکناس باحالی بود :lol:
uupload.ir/files/stqu_vbv.gif
uupload.ir/.../...
البته فکر کنم اون سکانس عطسه رو تو تلویزیون سانسور کرده بودن :-*

مرد عنکبوتی MCU و انیمیشن دنیای عنکبوتی از لحاظ فان عالی بودن. دنیای عنکبوتی فقط اونجاش که اوهارا رفت تو اون انمیشن و وسط بحث بیخودی گیر کرد :lol: :lol: :D :D

#6
تو مرد عنکبوتی ۳ جیمسون به پیتر و ادی میگه تو میخوای استخدام بشی توام میخوای استخدام بشی، کسی اصن میدونه من واقعا چی میخوام؟ هافمن از در میاد تو میگه من میدونم :lol: جیمسون میگه تو خفه برو بیرون :-?
نقل قول کردن
mobin rz
#10 mobin rz 1399-12-08 01:42
با تشکر اقای ترابی
چیز منحصر به فرد در مورد اسپایدرمن اینه که هم شوخه هم مودب و این یه جورایی اموزنده است
من اون شوخی تو اخر فیلمTASM2با راینو میکنه هم دوست دارم.
نقل قول کردن
spider peter
#11 spider peter 1399-12-08 06:51
سلام ممنون از استاد ترابی
واقعا این صحنه ها خنده دار بودند و همین طور باعث شد که یادی کنیم از سری فیلم های سم ریمی اتفاقا چند روز پیش داشت شبکه ی امید داشت مردعنکبوتی ۲ رو داشت پخش میکرد منم نشستم و دیدم (حتی بابام هم دید خوشش اومد از فیلم مردعنکبوتی ۲ 8) )
نقل قول کردن
spider peter
#12 spider peter 1399-12-08 06:59
#5:
بله آقای حیاتی این صحنه برای بقیه فقط مسخره است برای ما خاطره است(چه جمله ای گفتم) این نظر شما یک مینی مقاله(مقاله کوچک) است بسیار زیبا بود ممنون از شما
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1399-12-08 12:16
:lol: :lol: :D
خیلی باحال بود
خسته نباشید استاد
تمام شماره ها عالی بودن،مخصوصا بخش اخر که مربوط میشد به جیمسون :lol:
البته با دیدن انیمیشن به دنیای عنکبوتی وسوسه شدم برم دوباره ببینمیش
نقل قول کردن
ArashBigA
#14 ArashBigA 1399-12-08 12:40
عالی بود واقعا اسپایدی یکی از مردمی ترین کاراکترای کامیک بوک به حساب میاد حتی توی فیلما ام از این موضوع استفاده شده
واقعا دمشون گرم
نقل قول کردن
spider.gp
#15 spider.gp 1399-12-08 23:04
خیلی عالی بود تو ایران هیچ مقاله ای نظیرش نبود.
من از اون خیلی خوشم اومد که گفت you've found my weakness
Its small knives
:D :lol:
نقل قول کردن
CARNAGE MAXIMUM
#16 CARNAGE MAXIMUM 1401-10-20 18:50
واقعا مقاله خوبی بود مورد ۱۴ رو خیلی باهاش خاطره دارم مخصوصا دوبلش که خیلی فان تر بود
نقل قول کردن
KKH-013
#17 KKH-013 1402-02-03 19:54
مقاله عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45