10 لحظه برتر فیلم “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers Infinity War)

IW-s-moments

در این مقاله به رتبه بندی لحظات ماندگار جنگ بی نهایت پرداخته ایم!

انتقام جویان : جنگ بینهایت فیلم عظیمی بود ... فیلمی پر از لحظات ماندگار و هیجان انگیزی که برق از کله هر هواداری میپراند! این فیلم غنی بود از سکانس های احساسی ، غم انگیز ، فان و اکشن و... که قطعا تک تک آنها برای هر بیننده ای لذت بخش بودند. در این مقاله 10 لحظه برتر این شاهکار دنیای سینمایی مارول را انتخاب و رتبه بندی کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

10. اولین حضور کاپیتان آمریکا

همانطور که میدانید جنگ بینهایت از آن فیلمهایی بود که باعث میشوند حضار بیننده با جیغ کشیدن و هورا کردن و دست زدن و سایر اعمالی که برای ابراز شدید احساسات انجام میشود ، سالن سینما را منفجر کنند! یکی از لحظاتی که سبب خوشحالی هواداران شد ، اولین حضور کاپیتان آمریکا بود.

با توجه به رویداد های فیلم جنگ داخلی ، استیو راجرز دیگر هویت کاپیتان آمریکا را کنار گذاشته و تحت تعقیب دولت بود. در نتیجه با تغییر قیافه دادن همراه با دوستانش  ( فالکون و بیوه سیاه ) به فعالیت های " پنهانی " مشغول بودند که خود تنوعی است برای بیننده تا استیو راجرز را در شرایطی دیگر ببیند. اولین باری که او را در جنگ بینهایت دیدیم ورود جالبی داشت که همراه شد با موسیقی اصلی اونجرز و جا خوردن پروکسیما میدنایت که همه اینها دست به دست هم دادند و لحظه ای  خفن و مهیج را پدید آوردند.  

 

9. لحظه ورود ثور به واکاندا

یکی از درخشان ترین کاراکتر های جنگ بینهایت ، ثور بود. در حقیقت پرداخت به این شخصیت و به تصویر کشیدن آن عظمت و ابهتش به بهترین نحو ممکن انجام شد بطوری که بنظر برخی از هواداران ، بهترین نسخه از ثور در جنگ بینهایت بود.

پس از ساخت استورم بریکر ناگهان صحنه کات خورد و شاهد نبرد واکاندا بودیم ، زمانی که بنظر میرسید خیلی از قهرمانان رو به شکست خوردن هستند که ناگهان همه چی عوض شد و ورق برگشت! ثور ، گروت و راکت با یک ورود  جانانه ، جان تازه ای که به قهرمانان دیگر بخشیدند و یک نیروی کمکی عالی به حساب آمدند. اغراق نیست اگر بگوییم ثور به تنهایی بخش خیلی بزرگی از سپاه دشمن را ویران کرد و لرزه ای بر تن فرزندان ثانوس که در واکاندا حضور داشتند ، انداخت. ضمن اینکه این لحظه از فیلم با هیجان و شور و شوق بینندگان همراه بود. 

 

8. بلند کردن و ساختن دسته استورم بریکر توسط گروت

از همان ابتدا در فیلم نگهبانان کهکشان 2014 ، کاراکترگروت محبوبیت خاصی پیدا کرد که این محبوبیت  در فیلم نگهبانان کهکشان : نسخه 2 با بیبی گروت دوست داشتنی و بامزه خیلی بیشتر شد. در جنگ بینهایت نیز شاهد گروت نوجوان در کنار یار همیشگی اش راکت راکون و دوست جدیدش ثور بودیم که بیش از حد غرق در تکنولوژیِ و بازی شده بود و تا اواسط فیلم کار خاصی از او ندیدیم. اما زمانی که طی فرایند ساخت استورم بریکر همه چیز بهم ریخت و پیکر بی جان ثور بر زمین افتاد، ناگهان گروت با انجام یک حرکت شجاعانه و حماسی ، توانست با اهدای دست خودش  و بلند کردن استورم بریکر ، ساخت آن را کامل و جان ثور را نجات دهد و یکی از بهترین لحظات جنگ بینهایت را رقم بزند.

 

7. آغاز فیلم و مرگ لوکی

جنگ بینهایت شروع خوفناک و تاریکی داشت. از همان سکانس های آغازین و پر طلفات فیلم میشد فهمید که این قسمت با سایر قسمت های مجموعه انتقام جویان تفاوت دارد و شاهد مرگ و میر های فراوانی هستیم! سکانس هایی چون درگیری تماشایی هالک و ثانوس ، کشته شدن نصف ازگاردی ها همراه با هایمدال و البته مرگ لوکی ، کاراکتری که چند سال با او خاطره داشتیم و بنا بر گفته ثانوس دیگر زنده نخواهد شد. مطمئنا برادران روسو بهترین آغاز را برای جنگ بینهات برگزیدند و سکانس های ماندگار و غم انگیزی مثل تصویر بالا را هم به تصویر کشیدند که به خوبی قدرت و توانایی بهترین ویلن دنیای سینمایی مارول تاکنون ، یعنی ثانوس را به بیننده نشان دادند و ترسی را به طرفداران پر و پاقرص MCU  القا کردند ، ترس اینکه ممکن است تعدادی از قهرمانان محبوبشان که حدود 10 سال است با انان خاطره دارند ، جان سالم بدر نبرند.

 

6. رد اسکال

سرنوشت دشمن شماره 1 کاپیتان آمریکا ، یعنی جمجمه سرخ یا همان رد اسکال در اواخر فیلم نخستین انتقامجو نامشخص ماند. بسیاری گمان میکردند او به دلیل لمس کردن تسترکت نابود شد اما تماشاگران تیز هوش مارول تئوری دادند مبنی بر اینکه رد اسکال با لمس تسترکت تله پورت کرد و به جایی دیگر منتقل شد ( همانند لوکی در فیلم اونجرز ، و ثانوس در جنگ بینهایت ) که درست واقع شد. خوشبختانه مارول عاقبت رد اسکال را بی سرانجام رها نکرد و به نوعی یکی از از لحظات شوکه کننده جنگ بینهایت حضور جمجمه سرخ در این فیلم بود و بسیاری از هواداران را هم متعجب و هم خوشحال ساخت بخاطر اینکه ما باری دیگر شاهد حضور این کاراکتر در دنیای سینمایی مارول بودیم و به احتمال زیاد در فیلم اونجرز 4 هم حضور خواهد داشت. ( قطعا تقابل کاپیتان آمریکا با بزرگترین دشمنش برای دومین بار بسیار تماشایی و هیجان انگیز است )

 

5. عمل نابجای استارلرد

چیزی نمانده بود که قال قضیه کنده شود ( ! ) و قهرمانان حاضر در سیاره تایتان جلوی تایتان دیوانه را بگیرند اما باز هم شاهد لحظه ای غیر قابل پیشبینی بودیم. یعنی دقیقا هنگامی که ثانوس گیر افتاده بود ناگهان پیتر درباره گامورا از او پرسید و این همانجایی بود که کسانی که استارلرد را میشناسند واهمه داشتند که او با شندین خبر مرگ گامورا ، کار احمقانه ای بکند که دقیقا هم این اتفاق افتاد و میتوان گفت استارلرد باعث مرگ بسیاری از قهرمانان و نیمی از مردم شد. این کار استارلرد باعث خشم برخی از هواداران از این کاراکتر شد و در شبکه های اجتماعی نیز بسیار روی آن تمرکز شد. در مجموع این لحظه حیاتی و مهمی بود که پایان فیلم را کاملا عوض کرد و به دلیل ناگهانی بودن و همینکه توانست واکنش احساسی استارلرد را احساسی و شوکه کننده به نمایش بگذارد و همچنین مورد توجه بینندگان قرار گرفت باعث شد در این لیست جایگاه مربوط به خودش را به دست آورد.

 

4. نبرد دکتر استرنج و تونی با ثانوس

دلیل اینکه هر کدام از این مبارزات با توجه به اینکه از هم جدا بودند اما هر دو در یک رتبه قرار گرفتند این بود که هردوی نبرد ها با شکوه بودند و پشت سر هم اتفاق افتاند در نتیجه برای گذاشتن دیگر موارد در لیست ، این دو لحظه بی نقص و عالی را در یک مورد قرار دادم.

در اواخر مبارزه قهرمانان علیه ثانوس در سیاره تایتان ( زادگاه ثانوس ) ، قهرمانان ضربه مهلکی از توسط ثانوس خوردند ( سقوط قمر تایتان روی سرشان ! ) و اعضای گروه نگهبانان کهکشان بیهوش شدند و اسپایدی نیز جهت یاری رساندن پی آنان رفت. در این لحظه مبارزه هیجان انگیز و خارق العاده ای بین دکتر استرنج و ثانوس روی داد که شاهد درگیری خلاقانه ای بین آنان بودیم. ضمن اینکه ثانوس برای غلبه به دکتر استرنج ، از تمام سنگ هایی که داشت استفاده کرد!

پس از بیهوشی موقت دکتر استرنج ، بلافاصله مردآهنی وارد میدان شد و با یکی از صد ها امکانات لباس پیشرفته و خوش ساختش ، چند لحظه جلوی ثانوس را گرفت تا از سنگ ها استفاده نکند. سپس مبارزه تن به تن سریعی بین آنان روی داد که سرتاسرش هیجان بود. در حقیقت ، جنگ بین دکتر استرنج و ثانوس از لحاظ بصری برتری داشت و صحنه های زیبایی به معرض نمایش گذاشت اما مبارزه تونی با ثانوس و دیالوگ های رد و بدل شده بین آنها ، مهیج تر و بسیار احساسی بود و تماشاگر را تحت تاثیر قرار میداد.

 

3. لحظه پودر شدن اسپایدرمن

یکی از دردناک ترین سکانس های جنگ بینهایت، لحظه پودر شدن مردعنکبوتی بود. به لطف برادران  روسو ، بیشترین زمان مربوط به مرگ و میر های ناشی از بشکن ثانوس ، به مرگ اسپایدرمن اختصاص یافت و در نتیجه قاعدتا تبدیل ماندگار ترین آن مرگ ها نیز شد. وقتی پیتر جوان که عملکرد قوی و متحیر کننده ای در نبرد ها داشت و کمک های عالی ای نیز به هم رزم های خود کرد، با استفاده از حس عنکبوتی اش فهمید که قرار است اتفاقی بیوفتد ، به آغوش تونی استارک پناه برد و و خواهش میکرد که بلکه او کاری کند و سپس در چشمی به هم زدن پودر شد. این سکانس بدون شک احساس همدردی و دلسوزی بینندگان را بر می انگیزد و کاری میکند که بیننده کاملا شرایط را درک کند. همچنین جدای از دردناکی مرگ خود پیتر ، این اندوهی بزرگ برای تونی استارک است چونکه به احتمال زیاد او خود را مسئول مرگ پیتر خواهد دانست.

 

2. قربانی کردن گامورا

بزرگترین چالش برای ثانوس استورم بریکر یا عبور از تعداد زیادی قهرمان قدر که بار ها موفقیتشان را دیده بود ، نبود. شاید این بزرگترین فرق جنگ بینهایت با باقی فیلم های MCU  باشد! همواره منتقدین و حتی مخاطبان ایراد ضعف دشمن اصلی یا همان شخصیت خبیث را بر بیشتر فیلم های مارول وارد کردند که انصافا بیجا هم نبود. منظور از ضعف ، ضعف فیزیکی نیست بلکه ضعف شخصیت پردازی و عدم درک کردن هدف های کاراکتر خبیث داستان می باشد.

اما همانطور که ذکر شد ، جنگ بینهایت از این لحاظ با دیگر فیلم های دنیای سینمایی مارول فرقی اساسی دارد. زیرا ثانوس شخصیت پردازی محشری داشت و هدف های او نیز قابل درک خلق شد و بیننده به خوبی با کاراکترش ارتباط بر قرار میکند و نیاز ها و احساساتش را میفهمد.

زمانی که ثانوس به همراه گامورا ، عزیز ترین دارایی اش به دنبال بدست آوردن سنگ روح رفت و با رد اسکال روبرو شد ، فهمید که باید بهایی سنگین برای بدست آوردن این سنگ ویژه بپردازد و این بها چیزی نبود جز جان دخترش گامورا ! سپس او با ناراختی بسیار دست به این کار میزند و دختر خودش را برای هدفی والا قربانی میکند تا به خواسته خودش یعنی ایجاد تعادل و نجات بسیاری از مردم ( با کشتن بسیاری دیگر ) برسد.

و به عقیده بسیاری این لحظه ، لحظه اوج فیلم و شخصیت پردازی ثانوس است. جایی که فیلم احساسات مخاطبش را در مشت میگیرد. بازی بینظیر جاش برولین هم به زیبایی های این صحنه افزود.

 

1. بشکن (Snap  ) ثانوس

در این لیست ، موارد زیادی وجود داشت نظیر لحظات حماسی ، مهیج ، ، ناراحت کننده و... که برخی از آنها تا حدودی ناگهانی بودند و برای مخاطب ایجاد شوک میکردند اما هیچکدام به اندازه بشکن ثانوس در اواخر فیلم غیر منتظره نبودند. این قسمت ازفیلم همزمان هم تاثیرگذار بود ( مکالمه تاثیر گذار و تاریک ثانوس با نسخه کودکی گامورا ) و هم توانست پایانی کاملا غیر قابل پیش بینی برای فیلم رقم بزند و با استقبال گسترده ای همراه شود. ضمن اینکه موفق شد کلیشه های رایج فیلم های کمیک بوکی را بشکند و تازگی ( نه لزوما شادی بخش ) را برای بینندگان خود به ارمغان آورد. تدبیر نویسندگان جنگ بینهایت همراه با خوش ذوقی کارگردانان ( جو و آنتونی روسو ) سبب شد که تا سالیان سال " بشکن ثانوس " در خاطره هوادارن پر و پاقرص و کمیک فن ماندگار شود و تا مدت ها از آن یاد شود.

 

 

نظر شما چیه؟ شما کدام صحنه را برتر میدانید؟

 

تارا محمدی

Tara

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مقالات مشابه:

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

10 سوالی که فیلم انتقام جویان جنگ بی نهایت پاسخ داد!

 نقد و بررسی فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" (AVENGERS: THE INFINITY WAR)

15 سئوالی که پس از دیدن فیلم جنگ بینهایت در ذهن ما ایجاد شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Nima.gharibloo
#1 Nima.gharibloo 1397-06-30 17:57
ممنون واقعا مقاله ی خوبی بود
در مورد کاری که استارلدر کرد (مورد پنجم) باید بگم که دکتر دسترنج احتمالا از قبل وقتی اون همه آینده ی ممکن رو نگاه کرد فهمیده بود که همچین اتفاقی ممکنه بیفته و اگه دیده بود که استارلرد در صورت انجام دادن اینکار باعث شکست قهرمانان موجود در سیاره ی تایتان میشد، یه کاری برای جلوگیری از اتفاق افتادنش میکرد
نقل قول کردن
Mani Stark
#2 Mani Stark 1397-06-30 18:03
لحظه ای رو که ثانوس بکشن زد و ثور بهش گفت:
What did you do? رو خیلی دوست داشتم
نقل قول کردن
parker
#3 parker 1397-06-30 18:11
اول که تشکر بابت وقتی که گذاشتید . نمیدونم چرا حس میکنم از بقیه مقاله های سایت که اغلب لحن عامیانه دارن ، این یکی خیلی کتابی بود ( البته به هیچ وجه ایراد محسوب نمیشه و خب هر کسی سبک نوشتنش رو داره !)
راستش از نظر من سکانس مبارزه اونجرز با ثانوس روی تایتان واقعا ناب بود . چیزی بود که فیلمای مارول خیلی کم داشت تا الان . قشنگ آدم رو یاد مورتال کمبت و تیکن مینداخت که حرفه ای ترین بازیکنا حرکت های ترکیبی و خفن و رنگارنگ پیاده میکردن تو زمین . شاید بتونم بگم با اختلاف بهترین سکانس اکشن مارول تا الان بود .
همینطور سکانس نبرد آخر واقعا خوب از آب در اومده بود . خودم به شخصه اصلا انتظار بشکن زدن ثانوس رو نداشتم و تا لحظه آخر سنگینی ترازو بین ثانوس و اونجرز مدام جا عوض میکرد . معمولا خیلی کم پیش میاد که فیلمای ابرقهرمانی " غیر قابل پیش بینی " بشن . و غیر قابل پیش بینی بودن همون چیزیه که IW رو جدا میکنه از بقیه .
نقل قول کردن
Tara
#4 Tara 1397-06-30 18:14
#3
راستش من توی مقالات نمیتونم ( شایدم نمیدونم ) که لحن محاوره ای به کار ببرم دلیلش رو هم خودم نمیدونم
اما سعی میکنم بهتر بشه :-)
نقل قول کردن
Asgardian Warrior
#5 Asgardian Warrior 1397-06-30 18:23
به نظر من هم دکتر استرنج یه چیزی می دونست که کاری نکرد چون می تونست از قبل کاری بکنه و جلوی استارلرد رو بگیره و همه چی به خوبی و خوشی تموم شه...
ممکنه بشکن ثانوس باعث اتفاقی بشه که حتما باید بیفته.
از نظر من اون لحظه ای که ثور به واکاندا اومد باید رتبه بالاتری داشته باشه...به شخصه مو های تنم اون لحظه سیخ شد یه جیغ کوچیک هم زدم. :lol:
نقل قول کردن
darth vader
#6 darth vader 1397-06-30 18:26
مقاله خوبی بود . من توی یک سایتی خوندم طی یک نظر سنجی بهترین لحظه مرگ گامورا بود . اما من این مقاله رو بیشتر دوست دارم چون عادلانه تره . من از لحظه که تور گفت bring me thanos بعد تبرش رو زد زمین خیلی خوشم اومد
من هم یک مقاله نوشتم در مورد بهترین شخصیت پردازی در انتقام جویان . مقاله ی خوبی شد و به هرکی نشون دادم خوشش اومد . برای این سایت هم فرستادم اما کسی جوابمو نداد . برای همین یک ببخشید به کسی که ایمیل ها رو چک می کنه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1397-06-30 18:34
مقاله خیلی خوبی بود، عنوان جالبی رو انتخاب کردید...

من خودم سکانس مرگ گامورا رو خیلی دوست داشتم، جدا از اینکه مرگ دلخراشی داشت، موسیقی اون سکانس واقعا اعجاب انگیز بود! من که سریعا بعد از دیدن فیلم رفتم و موسیقیش رو دانلود کردم! و اینکه همونطور هم که قبلا گفتم و شما هم توی مقاله ذکر کردید، شخصیت پردازی ثانوس در این سکانس به اوج خودش رسید، من یکی که اون موقع حرف برام نیومد و فقط براداران روسو رو تحسین میکردم..!

البته شخصیت پردازی تمام شخصیت ها توی فیلم حرف نداشت و همگی درخشیدند، من خودم حتی از کاراکتر ebony maw هم خیلی لذت بردم! تقابلش با استرنج هم دیدنی بود...

دیالوگ های فیلم هم شگفت انگیز بودن، خصوصا دیالوگ های ثانوس، مثلا جایی که باید یه نفرو قربانی کنه، به گامورا میگه :
I ignored my destiny once, i can not do that again, even for you !!

لامصب چه میکنه با کلمات!! :lol:

در هر حال مرسی برای مقاله، با تمام گزینه ها موافق بودم ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1397-06-30 18:37
به نقل از darth vader:
من از لحظه که تور گفت bring me thanos بعد تبرش رو زد زمین خیلی خوشم اومد


آره!
خب ثور یعنی گنده لات تیمه، یهو اومد و فریاد زد "ثانوسو برام بیارید!" :D :D :D من عاشق ذوق کردن بنر توی اون لحظه ام!! :D
نقل قول کردن
sara.m
#9 sara.m 1397-06-30 18:39
Perfect
از مطلبت خوشم اومد و منم مثل همه عاشق Infinity War شدم و منتظر قسمت بعدیش ام

Thank you sister ♥♥
نقل قول کردن
Amir spidey
#10 Amir spidey 1397-06-30 18:58
به نظر من آخرین سکانس که ثانوس تو اون مکان مزرعه مانند می شینه و لبخند رضایت می زنه و جایی که اسکارلت ویچ داره جلوی ثانوس رو می گیره و همزمان سنگ ویژن رو نابود می کنه لحظات برتری نسبت به گزینه های 6 و 8 بودن
نقل قول کردن
best of the best
#11 best of the best 1397-06-30 19:28
ممنون بابت مقاله
ولی یه صحنه یا بهتره بگم سکانسی هست هرگز از دیدنش خسته نمیشم. منظورم انتهای فیلمه. جایی که ثانوس میاد زمین. قهرمانا مثل کاپیتان امریکا با رشادت جلوش وایمیستن. اسکارلت با اکراه شروع میکنه به نابودی سنگ روح روی پیشانی ویژن. موسیقی واقعا شگفت انگیزه. هم احساسی و هم حماسی. این سکانس به نظرم یکی از برترین های تاریخ سینماست
اگه من این مقاله رو مینوشتم قطعا این صحنه رتبه 1 بود
نقل قول کردن
mehran spidey
#12 mehran spidey 1397-06-30 19:31
خیلی ممنون بابت مقاله
این فیلم اینقدر صحنات شوکه کننده و حماسی داشت که آدم نمیدونست موقع فیلم چه عکس العملی از خودش نشون بده ! ولی از نظر من هم صحنه ی بشکن ثانوس از همه برتر و ماندگار تر بود ، کافیه به اون سکوت پس از بشکن ثانوس توجه کنید تا بفهمید که چه قدر شوکه کننده بود ، شرط میبندم که همگی توی این صحنه شوکه شدند ، در کل فیلم جنگ بی نهایت از اون دسته فیلم هایی بود که هیچ وقت از ذهن بینندگانش بیرون نمیره ! ولی بعد از بشکن مرگ لوکی برای من از همه دردناک تر بود ، تمام اون خاطراتی که با لوکی داشتم توی ذهنم مرور شد ! عمل نا به جای استار لرد هم عالی بود ! یعنی به ما نشون داد با یک فیلم کلیشه ای و قابل پیشبینی طرف نیستیم ، بلکه تک تک سکانس هاش نفس گیر و غیر منتظره هستند ! در کل این فیلم انتظارات رو شدیدا برای Avengers 4 برده بالا و برادران روسو کار سخت تری رو در پیش دارند ، امیدوارم قسمت چهارم حتی از قسمت سوم هم بهتر و ماندگار تر باشه ....
نقل قول کردن
superhero123
#13 superhero123 1397-06-30 19:36
این فیلم از اول تا اخر صحنه ماندگار و برتر داره
واقعا سخته top 10 انتخاب کردن
سپاس از مقاله خوب شما خانوم محمدی
نقل قول کردن
AndrAs
#14 AndrAs 1397-06-30 19:41
لحظه ورود ثور و قربانی کردن گامورا واقعا قشنگ بود هزار بار میبینم بازم جذابیت اولشو داره
البته اون سکانسی ک گامورا ب طور مجازی ثانوسو میکشه هم قشنگ بود البته نظر منه
نقل قول کردن
alihdz
#15 alihdz 1397-06-30 19:56
عالی بود ولی خداییش هیچی بهتر از بشکن ثانوس نمیتونست باشه
من خودم مردم از ترس وقتی دیدم بشکن زد
ولی به نظرم ورود ثور میتونست رتبه بهتری داشته باشه
یکی از دوستام مرگ اسپایدیو نشونش دادم جلوم گریه کرد :lol:
ولی من فقط یه سوال دارم
اونم اینه که وقتی نبیولا به پیتر گفت که گامورا مرده چرا قبل از اینکه پیتر ثانوسو بزنه جلوشو نگرفت
آخه نبیولا تنها کسی بودش که اونجا بیکار وایستاده بود چرا جلوی پیتر رو نگرفت
واقعا چرا؟
نقل قول کردن
Tara
#16 Tara 1397-06-30 20:20
ممنون از همه دوستانی که کامنت دادن
به نقل از Cap-Spider Potter:

من خودم سکانس مرگ گامورا رو خیلی دوست داشتم، جدا از اینکه مرگ دلخراشی داشت، موسیقی اون سکانس واقعا اعجاب انگیز بود! من که سریعا بعد از دیدن فیلم رفتم و موسیقیش رو دانلود کردم!

دقیقا
منم " شخصا " لحظه مرگ گامورا رو با اختلاف از سایر لحظات بیشتر دوست دارم و از نظر من مهمترین ملاک برای من احساسی بودنه
اما خب برای مقاله من نظر عموم بینندگان رو ملاک قرار دادم و بکشن ثانوس رو در رتبه اول قرار دادم

#9
LOVE U

به نقل از superhero123:
این فیلم از اول تا اخر صحنه ماندگار و برتر داره

موافقم
نقل قول کردن
spideypool
#17 spideypool 1397-06-30 20:42
خانم محمدی خسته نباشید واقعا انتخاب کردن ۱۰ تا صحنه از این فیلم خیلی سخت بود و به نظرم میتونست top 15 باشه
به نظرم صحنه ی از بین بردن سنگ ذهن توسط اسکارلت ویچ هم صحنه ی قشنگ و احساسی بود
نقل قول کردن
mehranabedin
#18 mehranabedin 1397-06-30 22:22
اقای ترابی فصل ۲ انیمیشن مرد عنکبوتی تا قسمت ۱۳ اومد الان یه ماهه نیومده سر جای حساسش که ایده احمقانه دن اسلات رو اجرا کردن
شما خبری دارید؟
نقل قول کردن
walking dead
#19 walking dead 1397-06-30 23:14
یه سوال تو سیاره تایتان مگه اکسیژن هس؟
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1397-06-30 23:27
این فیلم سراسر پر از صحنه های به یاد ماندنی بود. در این فیلم ما عملا با سه گروه مجزا رو به رو بودیم که در تلاش بودند تا جلوی ثانوس رو بگیرن حالا میفهمم که چطور برادران روسو با شلوغی فیلم کنار اومدند.

بنظرم اگه لیست پونزده تا میشد بهتر میشد البته این نظر بنده است و مقاله‌ی خیلی خوبیه و از خوندنش لذت بردم. علاوه بر همه اینها چنتا صحنه هم هست که ذکر اونها خالی از لطف نیست و من اونا رو هم خیلی پسندیدم یعنی ازشون لذت بردم.

این فیلم یکی از بهترین شروع و مقدمه رو داره که ثانوس رو به خوبی معرفی میکنه. نبردش با هالک و ثور و لوکی که نه تنها نتونستن شکستش بدن بلکه با مرگ لوکی و هایمدال همراه بود که خودم حسابی شوکه شدم. ولی بعدش سقوط هالک به سانکتروم و خبرش از اومدن ثانوس هم خیلی صحنه ی خوبی بود.

لحظه ی احساس خطر مرد عنکبوتی و سیخ شدن موهاش که اونو وارد داستان کرد این صحنه خیلی قشنگ بود و اونو وارد داستان کرد. (دقت کردین باز تو اون لباس بازگشت به خانه حس عنکبوتیش کار نمیکرد.)

لحظه رونمایی تونی استارک از زره جدیدش تو این صحنه من هم مثل بروس بنر قفل کردم. :eek: زره تونی استارک تو این فیلم بهترین زره ش تو MCU بود.

روشن کردن کوره توسط ثور خیلی صحنه ی نابی بود واقعا ثور برای مواجه شدن با ثانوس خیلی از خودگذشتگی کرد. ابرقهرمان خدا گونه‌ی مارول دردها و فشارهای روحی و روانی و جسمی فراوانی رو به دوش کشید.

نبرد آخر اونجرز با ثانوس که با مشت کاپیتان آمریکا به صورت ثانوس و مقاومت اسکارلت ویچ و نابودی سنگ ذهن همراه بود خیلی صحنه‌ی دلخراشی بود. با توجه به اینکه عشق عمیقی بین ویژن و واندا بود.

آخریش هم تماس نیک فیوری با کاپیتان مارول قبل از پودر شدن.
نقل قول کردن
superhero123
#21 superhero123 1397-06-30 23:50
به نقل از walking dead:
یه سوال تو سیاره تایتان مگه اکسیژن هس؟

اره بابا. مگه خبر نداشتی؟
نقل قول کردن
git-man
#22 git-man 1397-06-31 00:24
چقدر نظر! فکر کنم دیگه خیلی دیر رسیدم!
از نظر من که صحنه‌های ماندگارِ بیش‌تری از ۱۰ تا داشت. منتها دیگه اسم مقاله ۱۰ تای برتر هست و بهش ایرادی وارد نیست.
اینا یه فیلمی ساختن (لامصب) که واقعاً نشون می‌ده که برنامه‌ریزی‌شون برای ساخت ۱۷ فیلم قبلی چقدر تمیز بوده!
کل فیلم حاوی نکته‌س. یعنی من می‌تونم ۱۷ تا فیلم قبلی رو توی ۲ ساعت خلاصه کنم ولی این فیلم ۲ ساعت و خورده‌ای رو حتی نمی‌شه ۱ ثانیه‌ش رو زد!
یا مثلاً موسیقی متن رو خیلی خوب انتخاب کردن. اون موسیقی‌ای که موقع حملهٔ هالک به ثانوس هست رو با دقت گوش کنین. یعنی آدم به تنش لرزه می‌افته. مخصوصاً نُت‌های میزان آخر بعد از شکست خوردن هالک!
صحنهٔ حضور ثور رو واقعاً دوست داشتم. خیلی خفن بود. صحنهٔ پوشیدن زره تونی استارک رو روی زمین که بودن خیلی خیلی دوست داشتم. چون خودم طرفدار تکنولوژی‌ام به شدت و از خرافه و تخیلات و ... خیلی خوشم نمی‌آد!
صحنهٔ دستکاری شدهٔ ثانوس اون‌جایی که رفتن سراغ کالکتور رو هم دوست داشتم. مخصوصاً اون جایی که گامورا گول خورد و نشست گریه کرد!
فیلم آخرِ غیرقابل‌پیش‌بین ی بودنه! وقتی که بازیگرای فیلم خودشون نمی‌دونن ماجرای فیلم کاملاً چی بوده، دیگه از بقیه چه انتظاریه! :o
نقل قول کردن
amirxlogan
#23 amirxlogan 1397-06-31 00:52
یه لحظه رو یادتون :o رفته اون لحظه ای که تانوس داشت تونی رو میکشت دکتر استرنج سنگو داد بهش من که تو اون لحظه همش میترسیدم تونی رو بکشه :cry:
و یا اون لحظه ای ثور و راکت راجب انگیزه ثور صحبت میکردن
واقعا این فیلم به جرات میشه گفت تک تک صحنه هاش مثل پانل های کمیک بوکی عمیق بود. 8)
نقل قول کردن
amirxlogan
#24 amirxlogan 1397-06-31 00:56
[quote name="darth vader"]مقاله خوبی بود . من توی یک سایتی خوندم طی یک نظر سنجی بهترین لحظه مرگ گامورا بود . اما من این مقاله رو بیشتر دوست دارم چون عادلانه تره . من از لحظه که تور گفت bring me thanos بعد تبرش رو زد زمین خیلی خوشم اومد
من دیوانه اون صحنه ثورم محشر بود :lol: با خودم گفتم سوپرمن دیگه کدوم خریه ثورو عشقه :lol:
نقل قول کردن
Tara
#25 Tara 1397-06-31 09:42
دوستانی که میگن تاپ 15 بهتر میشد
راستش جنگ بینهایت همونطور که یکی از دوستان گفت ، پر بود از لحظات ماندگار و من به دو دلیل تاپ 10 آوردم :

1. دلیل اول اینه که مقاله یکی از سایت های خارجی که من از عنوانش استفاده کردم ( ترجمه نبوده چون اگه برید ببینید نقطه مشترکی پیدا نمیکنید ) تاپ 10 بود

2. دلیل دوم هم اینه که بنظر من مقاله تاپ لیستی در این خصوص ( تاپ لیست های مربوط به یک فیلم ) هرچقدر کمتر باشه ، شوق خواننده بیشتره که تا اخر بخونه و فقط عکسا رو نبینه چون به هر حال منتظره بببینه بین اون همه لحظه ماندگار ، بهترین هاش کدوم بودن از دیدگاه نویسنده و بنظرم اگه مقاله اینطوری ، طولانی تر باشه این موضوع برعکسه و اکثر خوانندگان به اندازه یه تاپ لیست کوتاه شوق ندارند چون بیشتر سکانس های فیلم توی تاپ لیست میاد و دیگه چیزی نمیمونه
نقل قول کردن
Hesam.mj
#26 Hesam.mj 1397-06-31 09:53
یکی از بهترین مقالات اسپایدی که خوندم بود :lol: ولی به نظر من میتونست جایی که اسکارلت ویچ سنگ ذهن رو از ویزن جدا میکنه و لحظه ای که ماسماسک فیوری ارم کاپتان مارول رو نشون میده به ترتیب جای 8و6رو بگیره
درسته که دیدن رد اسکال جالب بود(حتی برای من) ولی خب احساس میکنم واجب نبود که توی تاپ10 بیاریدش
بازم ممنون خیلی منتظر این مقاله بودم ;-)
نقل قول کردن
superhero123
#27 superhero123 1397-06-31 10:50
ولی واقعا حیف شد اون سکانس ایستادگی کاپ مقابل ثانوس و نابودی سنگ ویژن به دست اسکارلت ویچ رو نزاشتی
خیلی عجیب بود خانم محمدی
شاید بهتر میبود قبلش با بزرگای کمیک بوک ایران مثل استاد ترابی و مختار مشورت میکردید بعد این مقاله رو مینوشتید تا اعتبارش بالاتر میرفت
واقعا بشکن ثانوس چی بود که رفت رتبه 1؟
نقل قول کردن
The spider
#28 The spider 1397-06-31 12:02
مقاله خیلی خوب بود
به نظرم صحنه های دیگه ای هم میتونست تو رتبه بندی ها باشه مثل اون لحظه ای که کپ جلوی ثانوس مقاومت میکرد یا اون لحظه ای که ثانوس اون تیغه ای که از لباس ایرون من شکوند و فرو برد توی شکم تونی و مهمتر از همه صحنه ای که فیور به کاپیتان مارول پیغام میده...
ولی در کل خیلی خوب بود خسته نباشید
نقل قول کردن
The spider
#29 The spider 1397-06-31 12:05
به نقل از amirxlogan:
[quote name="darth vader"]مقاله خوبی بود . من توی یک سایتی خوندم طی یک نظر سنجی بهترین لحظه مرگ گامورا بود . اما من این مقاله رو بیشتر دوست دارم چون عادلانه تره . من از لحظه که تور گفت bring me thanos بعد تبرش رو زد زمین خیلی خوشم اومد
من دیوانه اون صحنه ثورم محشر بود :lol: با خودم گفتم سوپرمن دیگه کدوم خریه ثورو عشقه :lol:

اون صحنه من به جرعت میتونم بگم خفن ترین صحنه برای ورود یه ابرقهرمان بود
یعنی دوتا صحنه ورود عالی داشت این فیلم یکی ورود کپ و یکی ثور عالی بودن
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#30 mehrdad_hnr 1397-06-31 12:17
جدا از پودر شدن فیوری و هیل و همینطور عشق بین ویژن و واندا و سرانجام نابودی سنگ ذهن جای یه لحظه دیگه هم خالی بود
وقتی که دکتر استرنج سنگ زمان در نهایت بی میلی تسلیم ثانوس میکنه و بعدش رو به تونی میکنه میگه راه دیگه ای نبود
نقل قول کردن
ali ghiasi
#31 ali ghiasi 1397-06-31 14:37
سلام
واقعن مقاله ی عالی بود
فقط توی مورد 5 نوشتین (سقوط قمر تایتان روزی سرشان)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#32 Cap-Spider Potter 1397-06-31 14:39
یه نکته رو من بگم، ببینید من خودم هم کلی لحظه و سکانس جذاب دیگه میشناختم که توی لیست نیست، ولی اینا و اون لحظات دیگه ای که مابقی دوستان مثال زدن برای مقاله Top 15 هم نیست، برای مثلا top 30 مناسبه. مثلا گفتن لحظه زخمی شدن استارک، یا مثلا نبرد چند ثانیه ای ثانوس و کپ توی لیست باشه، اینجور لحظات حتی اگر لایق لیست برترین ها باشه هم خیلی جزئیه و برای مقالات Top 10 که فقط 10 گزینه هست و لحظات کلیدی و بزرگ با بازه زمانی بیشتری رو مورد بررسی قرار میده، مناسب نیستن...
نقل قول کردن
Tara
#33 Tara 1397-06-31 15:20
به نقل از ali ghiasi:
سلام
واقعن مقاله ی عالی بود
فقط توی مورد 5 نوشتین (سقوط قمر تایتان روزی سرشان)

ممنون که گفتی
درست شد


به نقل از superhero123:

شاید بهتر میبود قبلش با بزرگای کمیک بوک ایران مثل استاد ترابی و مختار مشورت میکردید بعد این مقاله رو مینوشتید تا اعتبارش بالاتر میرفت


جالبه
یکی از خصلت های بد ما ها اینه که خیلی زود قضاوت میکنیم در حالی که از هیچی خبر نداریم ! و احتمالا هم نخواهیم داشت !
نقل قول کردن
D.PARKER
#34 D.PARKER 1397-06-31 17:40
ممنون برای مقاله از خانم محمدی و اینکه تبریک میگم، مقاله سختی رو انتخاب کردید چون A:IW یک حماسه بود و انتخاب لحظات برتر سخت بود. اما به خوبی از پسش براومدید. رتبه بندی ها کاملا صحیح بود.
به نقل از superhero123:
ولی واقعا حیف شد اون سکانس ایستادگی کاپ مقابل ثانوس و نابودی سنگ ویژن به دست اسکارلت ویچ رو نزاشتی
خیلی عجیب بود خانم محمدی
شاید بهتر میبود قبلش با بزرگای کمیک بوک ایران مثل استاد ترابی و مختار مشورت میکردید بعد این مقاله رو مینوشتید تا اعتبارش بالاتر میرفت
واقعا بشکن ثانوس چی بود که رفت رتبه 1؟

اینکه میگید اعتبار مقاله کم بود و مشورت و ... زحمات نویسنده رو زیر سوال میبره، اما به اون کاری ندارم. اون مربوط به خود خانم محمدیه. ولی بشکن ثانوس چی داشت؟ فکر کنم اگه یکم فکر کنید به نتیجه میرسید.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#35 Spider-Fan 1397-06-31 18:02
مرسی خانم محمدی.
مقاله خیلی خوبی بود. فیلم Avengers: Infinity War واقعا جوّ سنگینی داشت؛
هر لحظه در اوج یأس و ناامیدی، دوباره امید بر می‌گشت و دوباره امید به پیروزی به صفر می‌رسید...
برای اولین بار، تقلا و تلاش قهرمانان برای نجات دنیا بی‌‌نتیجه موند و ویلن داستان پیروز شد؛ اما این بار، «ثانوس» با مبارزه و پیروزی در مقابل قهرمانان، هر لحظه با قلب و عواطف و خاطرات ۱۰ ساله تماشاچی بازی می‌کرد...
این فیلم شاهکاری کمیک‌بوکی بود و آرزوی هر کمیک‌فن رو به واقعیت رسوند: اقتباسی صحیح از داستان‌های عظیم کمیک‌بوک‌ها...
بی‌شک، بشکن ثانوس غیرمنتظره‌ترین و شوکه‌کننده‌ترین لحظه فیلم بود.
رتبه‌بندی عالی بود.
خسته نباشین خانم محمدی.
نقل قول کردن
capers
#36 capers 1397-07-01 19:51
رده بندی لحظات محشر انتقام جویان اینفیتی وار واقعا سخته چون فیلم محشریه ویه فیلم محشر پر لحظات محشره(کمرم رگ به رگ شد :lol: )
و ممنون بابت این مقاله با رده بندی کاملا موافقم ولی جای خالی گرفتن مشت ثانوس توسط کپ رو احساس می کنم البته قطعا سر این مقاله کلی فکر شده چون یه سایت معتبر هیچ وقت یه متن بدون تفکر نمی ذاره ولی سلیقه ها متفاوته :-*
و تشکر از خانم تارا محمدی بابت رده بندی♥♥
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#37 Superior Sepehr.M 1397-07-01 20:04
ممنون برای مقاله .
مورد علاقه من 1 و 2 و 3 و 4 و 6 و 8 و 9و 10 بود که واقعا عالی بود .
تو یه جایی خوندم که در فیلم نخستین انتقامجو رد اسکال به کاپیتان گفت : یه پرچم به سینت زدی و فکر میکنی داری برای یه ملت مبارزه میکنی ! من اینده ای رو دیدم که هیچ پرچمی در کار نیست . و بعد کاپیتان گفت :اینده من نه . که البته ممکنه اشاره داشته باشه به سفر های زمانی.
سر استار لرد یکم اعصابم خورد شد . لوکی رو هم انتظار نداشتم با چاقو بخواد ثانوس رو بکشه اونم وقتی دو تا سنگ بی نهایت داره . :-|
نقل قول کردن
Tara
#38 Tara 1397-07-01 20:47
مرسی از دوستانی که اشتباهات تایپی رو گفتند . همگی اصلاح شدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44