نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)

نقد-و-بررسی-انیمیشن-اسپایدرمن-در-میان-دنیای-عنکبوتی-بخش-اول-spider-man-across-the-spider-verse-–-part-one-کارتون-مایلز-مورالزمورالس-آن-سوی-سرتاسر-فراتر-از-اسپایدر-ورس-سفر-به-دنیای-عنکبوتی-2-به-درون-آنسوی

قسمت اول که شاهکار بود، بریم ببینیم قسمت دوم چه گُلی به سرمون زده! (هشدار: این نقد دارای اسپویل است).

 

لینک دانلود فیلم (کامل + دوبله به فارسی)

لینک دانلود صحنه های حذف شده

ایستراگ های فیلم (بخش 1، بخش 2)

 

مقالات زیر را هم بخوانید:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 حفره داستانی در انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

 

لينك دانلود تريلر: Download

لينك دانلود نسخه كامل فيلم: Download

 

"اسپایدرمن: سفر به درون دنیای عنکبوتی" در سال 2018 حسابی ترکوند و به لطف سبک بصری شگفت انگیز، منحصر به فرد و کمیک بوکی خودش یکی از بهترین های تاریخ اقتباس های تاریخ مجلات ابرقهرمانی شد. بنابراین توقعات از قسمت دوم خیلی خیلی بالا بود. مخصوصا اینکه اعلام شد قراره دو قسمتی باشه و چندین دنیای مختلف را هم به تصویر بکشه و یک عالمه شخصیت جورواجور هم داشته باشه. پس دیگه توقعات ما حسابی ازش بالا رفت و طبیعتا از بنده انتظار دارید که در این نقد بگویم آیا تونست توقعات من را برآورده کنه یا نه.

خب، اونایی که با سبک نقدهام آشنا هستن میدونن که از قالب ثابتی تبعیت نمیکنند. یعنی بیشتر دلی مینویسم و هر چی از فیلم حس میگیرم رو بیان میکنم. البته یک ملاک اصلی برای خوب بودن یا بد بودن اقتباس های کمیک بوکی دارم یا و اونم "وفاداری به ذات شخصیت هاست" که همیشه تو نقدهایی که مینویسم برام از بالاترین میزان اهمیت برخورداره. برای این این انیمیشن هم راستش رو بخواهید خط ذهنی مشخصی ندارم و طبق معمول قرار نیست با یک نقد کلاسیک یا بهتره بگم کلیشه ای طرف باشید که تو اکثر سایت های ایران و دیگر کشورها میخونید. به عبارتی دیگر، مثل همیشه این نقد "استاد ترابیه" با همون رنگ و بوی خاص خودش به عنوان یک "طرفدار دو آتیشه کمیک بوک" (کاش میدونستید چقدر از این لقب "استاد" بدم میاد! چون باعث میشه حس کنم دارم پیر میشم ...). پس تمام پیش فرض های خودتون از یک نقد کلاسیک رو کنار بذارید و همراه بشید با نقد "استاد ترابی" ....

گوئن و مایلز

سازندگان "در میان دنیای عنکبوتی" به خوبی میدونستند که برگ برنده شون تو قسمت اول دو چیز بوده: 1- وفاداری به ذات پرشور دنیای کمیک 2- تمرکز روی شخصیت ها. به همین دلیل در این قسمت برای موفقیت سعی کرده اند همان دو برگ را با شدت و قدرت بیشتری ادامه دهند. در نتیجه میتونم بگم که مایلز مورالز هنوز هم ستاره بی چون و چرای داستانه و چقدر هم دنیای او با اون همه مشکل شخصی و دغدغه و تردیدهای یک نوجوان برای ما جذاب و آشناست. او همچنان با نوعی بحران هویت مواجه است که همه ما در اون سن و سال باهاش مواجه بوده ایم. با پدر و مادرش هم مشکلاتی داره و احساس میکنه کسی درکش نمیکنه و ... تِم اصلی داستان هم اینه که باید "راه خودتو پیدا کنی حتی اگه همه ی دنیا علیه تو باشن" و اینکه "سرنوشت اون چیزی نیست که برات تجویز میکنن. سرنوشت چیزیه که خودت اونو میسازی" و این تم کاملا با شخصیت مایلز همراه میشه. ما مشاهده میکنیم که پدر و مادرش ازش یک سری توقعات خاص دارن و میخوان که در زندگی مدل خاصی باشه در حالی که او دوست داره رها باشه و به جاهای دیگه (دنیاهای دیگه) سفر کنه و تجربیات جدید بدست بیاره و ... بعدشم دقیقا همین دودلی رو شاهد هستیم که از زبان میگل اهارا (مردعنکبوتی 2099) به او تحمیل میشه که "باید ایثار کنه و بین نجات یک نفر و یک دنیا، یکی را انتخاب کنه". به عبارتی دیگر، او با "باید ها" و "نبایدها" طرفه و از این موضوع خسته شده و دوست نداره کسی بهش بگه چی کار بکنه یا نکنه. این پیام اصلی این انیمیشنه که فیلمنامه نویسان به زیبایی اون رو به داستان اصلی و شخصیت های اصلی تعمیم داده اند.

پدر و مادر مایلز مورالز

از سوی دیگر، بازم شاهدیم که این انیمیشن چقدر از نظر بصری شگفت انگیزه و ایده های خارق العاده ای داره. یعنی بازم انگار با یک کمیک زنده ی تمام عیار طرف هستیم که مثل نامه ای عاشقانه است که نوشته شده برای عشاق کمیک بوک. تازه این دفعه دنیاهای بیشتری هم هست که هر کدوم سبک بصری و حال و هوای خودش رو داره. من واقعا از تعریف کردن درباره سبک بصری این اثر کم میارم. یعنی هر چقدر هم تعریف کنم بازم کنه. ضمن اینکه سبک انیمیشن گاهی واقعا هنری میشه و آدم رو به یاد آثار کوتاه هنری و مستقل میندازه (مثل سکانس های مربوط به «اسپات»).

اسپایدرمن هندی

شخصیت های جدید هم همشون عالین از میگل اهارا با صداپیشگی عالی آقای اسکار آیزاک با اون بدبینی خاص خودش گرفته تا مردعنکبوتی هندی با اون خوش بینی خاص خودش یا اسپایدر پانک (که من هیچ وقت ازش تو دنیای کمیک خوشم نمیومده ولی اینجا خیلی خوب بود). موسیقی هم عالیه و کاملا در خدمت داستانه و هر جا لازمه حماسی میشه و هر جا لازمه عاطفی میشه و ... در واقع شما اگه قسمت اول رو دیده باشه و نقد منو درباره ش خونده باشی میدونی که میخوام در این زمینه ها چی بگم. از اسپات هم خوشم اومد. دقیقا همونیه که باید باشه و به مرور از یک شخصیت لوده که نمیتونیم جدی اش بگیریم تبدیل میشه به یک ویلن قوی و خطرناک. میشه هم باهاش همذات پنداری کرد چون کسی بوده که همه چیزش رو از دست داده و مایلز رو مقصر میدونه و میخواد کاری کنه که اونم همه چیزش رو از دست بده ... حتی اون والچری که در ابتدای داستان از دنیای خودش به دنیای گوئن عنکبوتی رفته بود هم برام جالب بود؛ هم از نظر ظاهر و هم از نظر قدرت ها و لهجه ای که باهاش حرف میزد!

والچر

گوئن عنکبوتی هم طبق چیزی که انتظار داشتیم شخصیتی بود که میشد باهاش همذات پنداری کرد و خوشم اومد که ابتدای فیلم رو به گذشته او و مشکلاتش با پدرش اختصاص دادند. حتی اون خانومه زن عنکبوتی سیاه پوسته هم در نوع خودش جالب بود و من حتی برام جالب شد که بدونم که پدر بچه ای که در شکم داره کیه! در مجموع نمیتونم ایرادی از شخصیت های جدید بگیرم و کلا اونایی که رفتن سمت مایلز اونایی بودن که باید میرفتن و من از اینکه الان سمت پیتر هستن واقعا راضیم. درباره پیتر بی. پارکر (که من تو قسمت اول عاشقش شدم) هم فعلا درباره ش چیزی نمیگم چون باهاش کار دارم!

برخلاف برخی که از پایان انیمیشن شکایت داشتند (چون باید در خُماری قسمت بعدی بمانند) اما اون رو از نقاط قوت میدونم و منو به یاد اون پیچش شگفت انگیز یکی از بهترین فیلم های عمرم یعنی "بازگشت به آینده 2" انداخت. یعنی اونجایی که مایلز متوجه میشه به جای دنیای خودش رفته به دنیای دیگه ای که تو اون مایلز تبدیل به پراولر شده و من یاد اون جایی افتادم که تو "بازگشت به آینده 2"، «مارتی مک فلای» از آینده به زمان خودش میاد و متوجه میشه همه چی به همین ریخته (پدرش مرده بود و مادرش با خبیث داستان ازدواج کرده بود و ...). یه جورایی منو غافلگیر کرد و ازش خوشم اومد. ولی راستش رو بخواهید یه مقدار حس کردم موضوع داستان برای اینکه برای دو قسمت طول بکشه لاغر و نحیفه. مگر اینکه در قسمت بعد یک سری پیچش جدید رو کنند. چون واقعا حس میکنم این ایده ی "یک گروه قهرمان" با "یک گروه دیگر قهرمان" با هم اختلاف پیدا میکنند و رو در روی هم قرار میگیرند رو قبلا بارها دیده ام (مثلا در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی") و حتی میشد اون رو در قالب یک قسمت به تصویر کشید ولی حالا که دو قسمتی شده پس حتما قراره یه چیز خاصی در قسمت بعدی رو کنند. اون وسطا هم حس کردم داستان کمی از رمق افتاده و داره کسل کننده میشه که ناگهان دوباره اوج گرفت.

ایده "عنکبوتی که مایلز رو نیش زد از دنیای دیگه ای اومده بوده" هم خیلی جالب بود و یه جورایی اون حس و حال nerd وجودم رو قلقلک داد. یعنی این ایده که "اون عنکبوت از دنیای دیگه ای اومده و قرار نبوده اونجا باشه ولی به لطف دستگاهی که آقای «اوهن» (اسپات) روش کار میکرده اومده به دنیای مایلز و بعد مایلز تبدیل به مردعنکبوتی شده و ویلسون فیسک (کینگ پین) رو در انتهای قسمت اول شکست داد و اون انفجار رخ داد که باعث شد اوهن به اسپات تبدیل بشه" واقعا یک ایده کمیک بوکی خالصه! در حقیقت اسپات، مردعنکبوتی (مایلز مورالز) رو خلق کرد و مرد عنکبوتی هم اسپات را! این موضوع علاوه بر اینکه یه جورایی خیلی cool به حساب میاد و سبب شده دنیایی که اون عنکبوت ازش اومده بدون قهرمان بمونه، با تِم اصلی داستان هم کاملا جفت و جور میشه. چون همانطور که میگل میگه شاید اصلا قرار نبود مایلز به مرد عنکبوتی تبدیل بشه و این به تردیدهای درونی مایلز اضافه میکنه تا بیشتر با بحران هویت دست و پنجه نرم کنه.

اسپات - مردعنکبوتی

قسمت دوم دیگه کاملا میزنه به سیم آخر و یه عالمه واریانت (سویه) مختلف از مردعنکبوتی تحویلمون میده که در نوع خودش بی سابقه است. یعنی برای اولین بار یک "دنیای عنکبوتی" (Spider-Verse)  تمام عیار را در دنیای سینما میبینیم. ایده مولتی ورس (چند جهانی) با سریال "لوکی" کلید خورد و بعد با فیلم شاهکار "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" و "دکتر استرنج 2" ادامه یافت و قراره دی سی هم با فیلم "فلش" هم وارد میدان مولتی ورس بشه تا از قافله عقب نمونه ولی اینجاست که به اوج خودش میرسه. یه عالمه هم کامئو و حضور افتخاری داره که مردعنکبوتی لگویی و مردعنکبوتی بازی ps4 و مردعنکبوتی انیمیشن Spectacular Spider-Man و مردان عنکبوتی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد را هم شامل میشه. ولی بنظرم یک سری از این شخصیت ها میتونستند حضور بیشتری داشته باشند ولی فقط واسه چند ثانیه میان و میرن! حالا شایدم در قسمت بعدی حق مطلب درباره شون ادا بشه ولی در اینجا که ازشون راضی نبودم.

انجمن عنکبوتی

ولی اوج کمیک بوک بازی این انیمیشن رو باید در قضیه ی Canon جستجو کرد. البته تا یادم نرفته بگم که باید به هر کسی تریلرهای "در میان دنیای عنکبوتی" رو ساخته جایزه اسکار بدن! (واقعا ایده ی خوبیه که به بهترین تریلرهای فیلم های سینمایی هم یه اسکار بدن، نه؟) چون هر کی بوده عالی تونست خط اصلی داستان را پنهان کنه. من خودم هرگز فکر نمیکردم که همه چی مربوط بشه به وقایع "کَنون" یا Canon (اگه نمیدونید که کنون چیه برید این مقاله رو بخونید). یعنی همه چی مربوط میشه به اینکه اتفاقات ثابت و مهم مثل "مرگ عمو بن"، "مرگ سروان استیسی" (پدر گوئن استیسی) و ... اگر مختل بشوند آن وقت دنیایی که این اختلال در آن به وجود آمده از بین میره! این خیلی جالبه و اوج وفاداری به خط داستانی کمیک بوک های مردعنکبوتی رو نشان میده و ما حتی شاهد هستیم که دقیقا پانل های کمیک بوکی شماره 90 از "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده) که در آن پدر گوئن استیسی در نتیجه ی یک اقدام قهرمانانه (نجات جان یک پسر) کشته میشه به نمایش در میان. و البته همین جاست که مشکل اصلی من با "در میان دنیای عنکبوتی" شروع میشه ...

میگل اهارا

میگل اهارا یک "انجمن عنکبوتی" در دنیای آینده نگرانه ی خودش به راه انداخته و کلی عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف گرد هم آورده تا با اختلالات میان بعدی روبرو بشه و اونا رو حل کنه (حالا بگذریم از اینکه در "دنیای سینمایی مارول" همین کار را اون سازمان TVA انجام میده). خودش میگه که یک بار بدجوری چوب این اختلال رو خورده (تشریف برده بوده دنیایی که میگل اهاراش توش به قتل رسیده بود و خودشو جایگزینش کرده تا صاحب خانواده بشه ولی این کارش سبب شد تا یک اختلال کنونی به وجود بیاد و اون دنیا نابود بشه). این واقعه قرار بود در دنیای مردعنکبوتی هندی هم رخ بده و پدر عشق مردعنکبوتی هندی کشته بشه ولی مایلز با دخالت خودش باعث بروز یک اختلال بزرگ شد. تا دو روز دیگه هم یک اتفاق کنونی قراره در دنیای مایلز رخ بده: پدر مایلز سروان میشه و بدست اسپات کشته میشه. پس اونا میخوان مایلز رو تو مقر خودشون زندانی کنند تا نره و پدرش رو نجات بده و اینجوری دنیاش نجات پیدا کنه! و این دقیقا چیزیه که با ذات مردعنکبوتی واقعی در تضاده چون اون هرگز چنین کاری نمیکنه و همیشه یک راهی پیدا میکنه (یا سعی میکنه پیدا کنه) تا همه رو نجات بده. منظور من از مردعنکبوتی، پیتر پارکره و لابد با خودتون میگید که میگل اهارا که پیتر پارکر نیست ولی پس پیتر پارکر کجاست؟ آهان! پیتر بی. پارکر! ولی ایشون هم از ماجرا خبر داشته و به روی خودش نیاورده و تمام این مدت به مایلز سر نزده تا باباش بمیره و اوضاع به خیر بگذره! و من با این رفتار جناب پیتر بی. پارکر مشکل دارم چون با ذات پیتر پارکر در تضاده.

نقد مایلز مورالس

این کاری که مایلز میکنه دقیقا کاریه که یک پیتر پارکر واقعی باید انجام بده ولی پیتر بی. پارکر انجام نداده. اصلا یه چیزی ... پیتر پارکر کجاست؟ ما چرا وسط این همه سگ و گربه دایناسور عنکبوتی فقط یک پیتر پارکر به عنوان یکی از شخصیت های اصلی تو این فیلم داریم؟ متاسفانه باید بگم که سونی هم مثل مارول داره پیتر پارکر رو سرکوب و نقشش رو کم رنگ میکنه. یعنی کاری رو میکنه که مارول از دهه 90 میلادی داره با پیتر میکنه. اون بدبخت که متاهل شده بود رو مارول به اشکال مختلف سعی کرد یا حذفش کنه یا دوباره مجردش کنه تا "بچه ها بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن"! پس اولش اومد گفت در تمام این سالها یک کلون بوده و بن رایلی "مجرد" را جایگزین او کرد (در "کلون ساگا") ولی بعد از دو سال به غلط خوردن افتاد و دوباره پیتر را برگردوند. بعد اومدن مری جین رو تو یه سانحه هوایی کشتن تا پیتر دوباره سینگل بشه ولی اونم جواب نداد. تا اینکه کاری کردن که پیتر برای نجات زن عموش بیاد و با مفیستو در ازای ازدواجش معامله کنه و اینجوری ایشون دوباره سینگل شد تا بچه ها بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن! الانم که هر از گاهی پیتر و مری جین رو برای گول زدن هوادارای قدیمی به هم نزدیک میکنن بعد دوباره از هم دور میکنن (مثل این اواخر و این قضیه احمقانه  گیر کردن مری جین در بُعدی که زمان در آنجا تند تر میگذشت و آشنا شدنش با «پال» و اون دو تا بچه و ...). کلا انگار پیتر پارکر براشون شده بازیچه و دیدید که در اکثر رویدادهای بزرگ سالهای اخیر پیتر پارکر نقش فرعی داشته (مثل رویداد "قیامت عنکبوتی" که مایلز شخصیت اصلی بود) و یا "پایان دنیای عنکبوتی" که پیتر پارکر قرار بود عنکبوتی برگزیده باشه ولی معلوم شد عنکبوتی برگزیده کسی نیست جز خانم «سیندی مون» ملقب به سیلک و عجیب اینکه پیتر رو به نوعی تبدیلش کردن به دستیار و نوچه ی سیلک!!! بابا به خدا همه ی اینا از صدقه سر پیتر پارکره که دنیای عنکبوتی و ده ها عنکبوتی به وجود اومده و درست نیست اینقدر این بنده خدا عذاب بکشه و کم اهمیت جلوه ش بدید تا شخصیت های جدید خودتون رو مطرح کنید.

پیتر بی پارکر

حرفی که من میخوام بزنم اینه که نگرش و بینش مایلز مورالز باید چیزی باشه که پیتر پارکر به عنوان اولین و اصلی ترین و برترین مردعنکبوتی تاریخ بهش اعتقاد داره نه اینکه جناب پیتر بی. پارکر بیاد قضیه رو ماسمالی کنه. جالبه که مایلز ازش میپرسه که "اگه خبر داشتید عمو بن قراره بمیره هم دست روی دست میذاشتید؟". و پیتر هم جواب میده "اگر به خاطر عمو بن نبود الان ما اینی که الان هستیم نبودیم ..." و از این جور چرت و پرتا! بابا لامصب طرف قراره پدرش کشته بشه و به عنوان مردان و زنان عنکبوتی ازش میخواین که هیچ کاری نکنه؟! من با این مشکل دارم و هیچ مردعنکبوتی واقعی چنین چیزی نمیخواد چون تسلیم نمیشه و برای نجات جان عزیزانش هر کاری میکنه. و برام توهین آمیزه که یه ارتش از عنکبوتی ها مثل گوسفند از دستور میگل اطلاعت میکنند و میفتن دنبال مایلز! و چرا مایلز؟ چرا ما اینقدر پیتر پارکر را تضعیف میکنیم؟ چرا همه ی اتفاقات کنونی مربوط به پیتر میشه و از کمیک های او نشات میگیره (لامصب شما حتی دشمنای مایلز رو هم از دشمنای پیتر انتخاب کردید. منظورم اسپات و کینگ پینه) ولی اگر دقت کنید اون عنکبوتی هایی اصلی که به مایلز کمک میکنن تا فرار کنه اسمشون پیتر پارکر نیست. منظورم اینه اونایی که واقعا به مایلز کمک میکنن، اسپایدر پانک و اون دختره اسپایدر بایت هستن و البته تا حدی هم گوئن عنکبوتی که اونم بعد از رفتن به دنیای مایلز میره طرفش.

در هر حال شما اگه یک منتقد سینما باشی یا یک انیماتور یا حتی یک طرفدار کمیک بوک و یا دوستدار ابرقهرمانان، عاشق این فیلم میشی و شاید اون رو بهترین اثر کمیک بوکی تاریخ سینما بدونی ولی من به عنوان یک طرفدار "مردعنکبوتی" که عمرم رو وقف این شخصیت کردم نمیتونم با این قضیه کنار بیام. بله این اثر یک عالمه لحظات ماندگار و معرکه کمیک بوکی خلق میکنه که آدم رو به وجد میاره ولی من نمیتونم توجیه کنم که کسی مثل پیتر بی. پارکر (که اصلی ترین نسخه به پیتر پارکر دنیای کمیک محسوب میشه و از دنیای 616b اومده) سعی خودش رو نکنه که به عزیزانش کمک کنه و نجاتشون بده چون ممکنه یک اختلال به وجود بیاد که دنیاش رو تهدید کنه. به درک! پیتر پارکری که من میشناسم برای دونه دونه جون آدما جون خودش رو میده و سعی میکنه یه راهی پیدا کنه تا دنیاش رو هم نجات بده. و این رو ما در مایلز میبینیم ، نه در پیتر پارکر!

پیتر بی پارکر

به همین دلیل من قسمت اول رو برتر میدونم و امتیازی هم که به این انیمیشن میدم 8 از 10 است. راستش اولش میخواستم 7.5 از 10 بدم ولی به خاطر این همه نقاط قوت دلم نیومد ببرمش تو کانال 7. یعنی درست نبود به خاطر ملاحظات شخصی که شاید خودخواهانه هم بنظر بیاد امتیازش رو کم میکردم.

و ببخشید اگه سرتون رو درد آوردم و امیدوارم همچنان همه تون از دیدن این اثر دیدنی لذت ببرید ...

یا علی

امتیاز: 8 از 10

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

صحنه ی حذف شده از انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هویت مایلز مورالز دنیای شماره 42 را تایید میکند!

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

داغ ! لینک دانلود انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 2023 – کامل

تحلیل و موشکافی تریلر دوم از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

خبر داغ! حضور مردعنکبوتی خارق العاده در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" تایید شد!

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

اطلاعات جدید درباره انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" منتشر شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

10 دلیلی که به خاطرش برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هیجان داریم!

شرح 15 دقیقه ابتدایی به نمایش درآمده از "سفر به دنیای عنکبوتی 2" در جشنواره سینما کان

تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

تمام چیزی که تا به حال درباره انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به درون عنکبوتی 2" میدانیم

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

 کدام شخصیت‌های عنکبوتی در دنبالهٔ انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" حضور خواهند داشت؟

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

خبر داغ! سونی رسماً تاریخ اکران قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" را اعلام کرد!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#91 mtm 1402-05-21 22:38
www.aparat.com/v/EPNoO
سکانس حذف شده
نقل قول کردن
Spider-Kang
#92 Spider-Kang 1402-05-21 22:46
به نقل از Green Spider:
به نقل از Spider-Kang:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Kang:
سلام! ممنونم از آقای ترابی بابت نقد، میشه گفت با تک تک کلمات مقاله موافق بودم و اون ایرادی که گرفتید واقعا به جا بود و خب کاریش هم نمیشه کرد... سیاست های ماروله که حدود ۳۰ ساله داره هوادار ها رو عذاب میده.


راستش یه تئوری به ذهنم رسیده که چندوقته ذهنمو مشغول کرده گفتم اینجا بیانش کنم :

ببینید ، رویداد سرنوشت ساز( canon) اصلی که داستان حول محورش میچرخه ، مرگِ سروان استیسه ، و یک جای فیلم فکر کنم از زبان میگل اینطوری توضیح داده میشه : ""مرگِ پدرِ کسی که مرد(یا زن) عنکبوتی عاشقشه ، که اون پدر کاپیتان هم هست""

و خب الان ، عشق مایلز مورالز کیه؟ گوئن استیسی! و و پدر گوئن هم کاپیتان بود .
و عشق گوئن (زن عنکبوتی) هم مایلز مورالزه ، و پدر مایلز هم کاپیتانه!!

یعنی یه جورایی مرگِ سروان استیسی دنیای ۶۵ ، رویداد سرنوشت ساز مایلزه و مرگ بابای مایلز ، رویداد سرنوشت ساز گوئنه!!

که یعنی درصورت نجات بابای مایلز (اگه حرف های میگل صحت داشته باشه) دنیای ۶۵(دنیای گوئن) از بین میره و دنیای ۱۶۱۰ سالم میمونه!!!!

به نظرم تئوری جالبی بود که حین نوشتنش ادامش به ذهنم اومد! ممنون میشم نظرتون رو بگید یا اگر مخالفین اعلام کنید.

جالب بود!




ممنون، الان که داشتم بهش فکر میکردم ادامه تئوری هم به ذهنم رسید و به نظرم خیلییی با عقل جور درمیاد :


برای شما سوال نشد که چرا وقتی بابای گوئن ۶۵ از پلیس استعفا داد ، دنیای ۶۵ دچار فروپاشی نشد؟ مگه به گفته میگل ، مرگ سروان استیسی دنیای ۶۵ ، رویداد سرنوشت ساز گوئن ۶۵ نبود؟؟پس چرا وقتی باباش استعفا داد و دیگه کاپیتان نیست ، دنیای گوئن نابود نشد؟؟

خب با توجه به تئوری من ، درواقع رویداد سرنوشت ساز دنیای گوئن ، مرگ بابای مایلزه ، و این میتونه توضیح بده که چرا با استعفای بابای گوئن دنیاش نابود نشد ، و از طرفی اگه مایلز جلوی مرگ پدرش رو بگیره ، در واقع جلوی canon دنیای ۶۵ رو گرفته و دنیای گوئن نابود میشه!

و از طرفی سوال پیش میاد که چرا با استعفای سروان استیسی ، دنیای مایلز نابود نشد، و خب این هم به این دلیله که مایلز قرار نبوده عنکبوتی بشه و بنابراین هیچ رویداد سرنوشت سازی برای خودش نداره! و مرگ بابای مایلز هم رویداد سرنوشت ساز دنیای گوئنه!!

ببخشید اگه گیج کننده شد ، اگه متوجه نشدید دوباره بخونیدش، باور کنید ابن تئوری ارزششو داره! :lol:


تئوریت غلطه
میدونی چرا؟
چون اگه درست یادم باشه توی یه سکانس میگل مرگ عموبن های مختلف رو به مایلز نشون میده و عموی مایلز هم جزو اوناست
این یعنی مایلز هم کنون ایونت داره و کنون ایونتش مرگ عمو آرونه




آخ آخ اون صحنه رو یادم رفته بود ، بعله درسته...ولی خب باز هم به تناقض به وجود میاد :

اگه قرار نبود مایلز قهرمان بشه ، پس نباید رویداد سرنوشت سازی براش وجود داشته باشه !!نه؟

و یه نکته دیگه : مگه هر دنیا فقط از هر canon یدونه نداره؟ پس اگه مرگ عمو آرون canon باشه ، مرگ عمو بن پیتر توی اون دنیا چی میشه؟

منظورم اینه که اینطوری که سازندگان نشون دادن ، رویداد سرنوشت سازِ "مرگ عموی مردعنکبوتی" توی دنیای ۱۶۱۰ دوبار تکرار شده!! یعنی یه بار با عمو بن یه بار هم آرون
نقل قول کردن
Spider-Kang
#93 Spider-Kang 1402-05-22 00:22
به نقل از نینجای یخی:
به نقل از Spider-Kang:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Kang:
سلام! ممنونم از آقای ترابی بابت نقد، میشه گفت با تک تک کلمات مقاله موافق بودم و اون ایرادی که گرفتید واقعا به جا بود و خب کاریش هم نمیشه کرد... سیاست های ماروله که حدود ۳۰ ساله داره هوادار ها رو عذاب میده.


راستش یه تئوری به ذهنم رسیده که چندوقته ذهنمو مشغول کرده گفتم اینجا بیانش کنم :

ببینید ، رویداد سرنوشت ساز( canon) اصلی که داستان حول محورش میچرخه ، مرگِ سروان استیسه ، و یک جای فیلم فکر کنم از زبان میگل اینطوری توضیح داده میشه : ""مرگِ پدرِ کسی که مرد(یا زن) عنکبوتی عاشقشه ، که اون پدر کاپیتان هم هست""

و خب الان ، عشق مایلز مورالز کیه؟ گوئن استیسی! و و پدر گوئن هم کاپیتان بود .
و عشق گوئن (زن عنکبوتی) هم مایلز مورالزه ، و پدر مایلز هم کاپیتانه!!

یعنی یه جورایی مرگِ سروان استیسی دنیای ۶۵ ، رویداد سرنوشت ساز مایلزه و مرگ بابای مایلز ، رویداد سرنوشت ساز گوئنه!!

که یعنی درصورت نجات بابای مایلز (اگه حرف های میگل صحت داشته باشه) دنیای ۶۵(دنیای گوئن) از بین میره و دنیای ۱۶۱۰ سالم میمونه!!!!

به نظرم تئوری جالبی بود که حین نوشتنش ادامش به ذهنم اومد! ممنون میشم نظرتون رو بگید یا اگر مخالفین اعلام کنید.

جالب بود!




ممنون، الان که داشتم بهش فکر میکردم ادامه تئوری هم به ذهنم رسید و به نظرم خیلییی با عقل جور درمیاد :


برای شما سوال نشد که چرا وقتی بابای گوئن ۶۵ از پلیس استعفا داد ، دنیای ۶۵ دچار فروپاشی نشد؟ مگه به گفته میگل ، مرگ سروان استیسی دنیای ۶۵ ، رویداد سرنوشت ساز گوئن ۶۵ نبود؟؟پس چرا وقتی باباش استعفا داد و دیگه کاپیتان نیست ، دنیای گوئن نابود نشد؟؟

خب با توجه به تئوری من ، درواقع رویداد سرنوشت ساز دنیای گوئن ، مرگ بابای مایلزه ، و این میتونه توضیح بده که چرا با استعفای بابای گوئن دنیاش نابود نشد ، و از طرفی اگه مایلز جلوی مرگ پدرش رو بگیره ، در واقع جلوی canon دنیای ۶۵ رو گرفته و دنیای گوئن نابود میشه!

و از طرفی سوال پیش میاد که چرا با استعفای سروان استیسی ، دنیای مایلز نابود نشد، و خب این هم به این دلیله که مایلز قرار نبوده عنکبوتی بشه و بنابراین هیچ رویداد سرنوشت سازی برای خودش نداره! و مرگ بابای مایلز هم رویداد سرنوشت ساز دنیای گوئنه!!

ببخشید اگه گیج کننده شد ، اگه متوجه نشدید دوباره بخونیدش، باور کنید ابن تئوری ارزششو داره! :lol:

وای ، رفیق تو نابغه ای ! چرا به فکر خودم نرسید ! همه چی با عقل جور در میاد . ولی پس خوک عنکبوتی و پنی پارکر و اسپایدرمن نوار چی ؟ رودیداد کنون اون ها چی بوده ؟ پنی و اسپایدرمن نوار کنون داشتن ، بابای پنی و عمو بن نوار . که والچر خوردش . ولی خوک عنکبوتی چی ؟ خوک عنکبوتی اگه کنون نداشته باشه دنیاش متلاشی میشه . خوک عنکبوتی خیلی مهمه ! کنونش چی بود ؟ ممکنه تو قسمت دوم خوک عنکبوتی نقش مهمی داشته باشه . به به! بوی تیم آپ خوک عنکبوتی با مرد عنکبوتی ژاپنی میاد .




درس پس میدیم آقای یخی(!) ;-)

در شاهکار بودن این انیمیشن شکی نیست و من عاشقشم ، چندین و چندین بار هم از زمان اکرانش تماشاش کردم ، ولی... به نظرم یه کم سازندگان با معرفی canon ها پاشون رو از گلیمشون دراز تر کردن
یعنی یه جورایی اومدن قوانینی گذاشتن که باید همه دنیاهای موازی اون رو رعایت کنن و اگه رعایت نکنن اون دنیا نابود میشه! و اون دنیاها شامل دنیای سینما و گیم و حتی کمیک بوک میشه .

یعنی همه این افراد توی انجمن عنکبوتی عموشون رو از دست دادن؟ یا همه اینا با سیمبیوت پیوند خوردن یا همه اینا ازدواج کردن؟(اشاره به کنان های دیگه ای که در بکگراند بودن و میگل بهشون اشاره خاصی نکرد)

حتی میشه گفت همه عنکبوتی ها هم توسط عنکبوت گزیده نشدن . به عنوان مثال همین آقای میگل توسط عنکبوت گزیده نشده ، ولی باز هم یکی از کنان ها گزیده شدن توسط عنکبوت بود.

یا مثلا آیا پدر گوئن استیسی در فیلم های اسپایدرمن ریمی مرد؟

و کلی مثال نقض دیگه.


درواقع سازندگان جوری وانمود کردن که حرف های میگل یک نظریه ثابت شدست ، ولی میشه هزاران و هزاران مثال نقض براش اورد...

درکل میخوام بگم وقتی این انیمیشن همچین قانونی میزاره و میگه همه جهان های موازی (در همه مدیوم ها) باید ازش اطاعت کنن یا نابود میشن ، داره یه تناقض بزرگ رو به وجود میاره و دنیاهای مختلفی که حتی به خیلی هاشون توی فیلم اشاره شد رو زیر سوال میبره...
نقل قول کردن
Green Spider
#94 Green Spider 1402-05-22 11:11
به نقل از Spider-Kang:
به نقل از نینجای یخی:
به نقل از Spider-Kang:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Kang:
سلام! ممنونم از آقای ترابی بابت نقد، میشه گفت با تک تک کلمات مقاله موافق بودم و اون ایرادی که گرفتید واقعا به جا بود و خب کاریش هم نمیشه کرد... سیاست های ماروله که حدود ۳۰ ساله داره هوادار ها رو عذاب میده.


راستش یه تئوری به ذهنم رسیده که چندوقته ذهنمو مشغول کرده گفتم اینجا بیانش کنم :

ببینید ، رویداد سرنوشت ساز( canon) اصلی که داستان حول محورش میچرخه ، مرگِ سروان استیسه ، و یک جای فیلم فکر کنم از زبان میگل اینطوری توضیح داده میشه : ""مرگِ پدرِ کسی که مرد(یا زن) عنکبوتی عاشقشه ، که اون پدر کاپیتان هم هست""

و خب الان ، عشق مایلز مورالز کیه؟ گوئن استیسی! و و پدر گوئن هم کاپیتان بود .
و عشق گوئن (زن عنکبوتی) هم مایلز مورالزه ، و پدر مایلز هم کاپیتانه!!

یعنی یه جورایی مرگِ سروان استیسی دنیای ۶۵ ، رویداد سرنوشت ساز مایلزه و مرگ بابای مایلز ، رویداد سرنوشت ساز گوئنه!!

که یعنی درصورت نجات بابای مایلز (اگه حرف های میگل صحت داشته باشه) دنیای ۶۵(دنیای گوئن) از بین میره و دنیای ۱۶۱۰ سالم میمونه!!!!

به نظرم تئوری جالبی بود که حین نوشتنش ادامش به ذهنم اومد! ممنون میشم نظرتون رو بگید یا اگر مخالفین اعلام کنید.

جالب بود!




ممنون، الان که داشتم بهش فکر میکردم ادامه تئوری هم به ذهنم رسید و به نظرم خیلییی با عقل جور درمیاد :


برای شما سوال نشد که چرا وقتی بابای گوئن ۶۵ از پلیس استعفا داد ، دنیای ۶۵ دچار فروپاشی نشد؟ مگه به گفته میگل ، مرگ سروان استیسی دنیای ۶۵ ، رویداد سرنوشت ساز گوئن ۶۵ نبود؟؟پس چرا وقتی باباش استعفا داد و دیگه کاپیتان نیست ، دنیای گوئن نابود نشد؟؟

خب با توجه به تئوری من ، درواقع رویداد سرنوشت ساز دنیای گوئن ، مرگ بابای مایلزه ، و این میتونه توضیح بده که چرا با استعفای بابای گوئن دنیاش نابود نشد ، و از طرفی اگه مایلز جلوی مرگ پدرش رو بگیره ، در واقع جلوی canon دنیای ۶۵ رو گرفته و دنیای گوئن نابود میشه!

و از طرفی سوال پیش میاد که چرا با استعفای سروان استیسی ، دنیای مایلز نابود نشد، و خب این هم به این دلیله که مایلز قرار نبوده عنکبوتی بشه و بنابراین هیچ رویداد سرنوشت سازی برای خودش نداره! و مرگ بابای مایلز هم رویداد سرنوشت ساز دنیای گوئنه!!

ببخشید اگه گیج کننده شد ، اگه متوجه نشدید دوباره بخونیدش، باور کنید ابن تئوری ارزششو داره! :lol:

وای ، رفیق تو نابغه ای ! چرا به فکر خودم نرسید ! همه چی با عقل جور در میاد . ولی پس خوک عنکبوتی و پنی پارکر و اسپایدرمن نوار چی ؟ رودیداد کنون اون ها چی بوده ؟ پنی و اسپایدرمن نوار کنون داشتن ، بابای پنی و عمو بن نوار . که والچر خوردش . ولی خوک عنکبوتی چی ؟ خوک عنکبوتی اگه کنون نداشته باشه دنیاش متلاشی میشه . خوک عنکبوتی خیلی مهمه ! کنونش چی بود ؟ ممکنه تو قسمت دوم خوک عنکبوتی نقش مهمی داشته باشه . به به! بوی تیم آپ خوک عنکبوتی با مرد عنکبوتی ژاپنی میاد .




درس پس میدیم آقای یخی(!) ;-)

در شاهکار بودن این انیمیشن شکی نیست و من عاشقشم ، چندین و چندین بار هم از زمان اکرانش تماشاش کردم ، ولی... به نظرم یه کم سازندگان با معرفی canon ها پاشون رو از گلیمشون دراز تر کردن
یعنی یه جورایی اومدن قوانینی گذاشتن که باید همه دنیاهای موازی اون رو رعایت کنن و اگه رعایت نکنن اون دنیا نابود میشه! و اون دنیاها شامل دنیای سینما و گیم و حتی کمیک بوک میشه .

یعنی همه این افراد توی انجمن عنکبوتی عموشون رو از دست دادن؟ یا همه اینا با سیمبیوت پیوند خوردن یا همه اینا ازدواج کردن؟(اشاره به کنان های دیگه ای که در بکگراند بودن و میگل بهشون اشاره خاصی نکرد)

حتی میشه گفت همه عنکبوتی ها هم توسط عنکبوت گزیده نشدن . به عنوان مثال همین آقای میگل توسط عنکبوت گزیده نشده ، ولی باز هم یکی از کنان ها گزیده شدن توسط عنکبوت بود.

یا مثلا آیا پدر گوئن استیسی در فیلم های اسپایدرمن ریمی مرد؟

و کلی مثال نقض دیگه.


درواقع سازندگان جوری وانمود کردن که حرف های میگل یک نظریه ثابت شدست ، ولی میشه هزاران و هزاران مثال نقض براش اورد...

درکل میخوام بگم وقتی این انیمیشن همچین قانونی میزاره و میگه همه جهان های موازی (در همه مدیوم ها) باید ازش اطاعت کنن یا نابود میشن ، داره یه تناقض بزرگ رو به وجود میاره و دنیاهای مختلفی که حتی به خیلی هاشون توی فیلم اشاره شد رو زیر سوال میبره...


عجب بحثی شدها :D
بیا دو دقیقه از تئوریت صرف نظر کنیم
استعفای پدر گوئن باعث شد که کنون ایونت اون دنیا به نوعی نقض بشه و گوئن هم متوجه شد که تمام حرف های میگل درست نبوده
این یعنی توی انیمیشن هم نشون دادن که چیزی که میگل گفت یه نظریه ثابت شده نیست!
کنون ایونت ها «حتما» نباید اتفاق بیوفتن و میتونن «تغییر» کنند
امیدوارم توی قسمت بعدی کامل منطق کنون ایونت رو توضیح بدن تا مخاطبا گیج نشن
نقل قول کردن
نینجای یخی
#95 نینجای یخی 1402-05-22 11:39
به نقل از Spider-Kang:
به نقل از نینجای یخی:
به نقل از Spider-Kang:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Kang:
سلام! ممنونم از آقای ترابی بابت نقد، میشه گفت با تک تک کلمات مقاله موافق بودم و اون ایرادی که گرفتید واقعا به جا بود و خب کاریش هم نمیشه کرد... سیاست های ماروله که حدود ۳۰ ساله داره هوادار ها رو عذاب میده.


راستش یه تئوری به ذهنم رسیده که چندوقته ذهنمو مشغول کرده گفتم اینجا بیانش کنم :

ببینید ، رویداد سرنوشت ساز( canon) اصلی که داستان حول محورش میچرخه ، مرگِ سروان استیسه ، و یک جای فیلم فکر کنم از زبان میگل اینطوری توضیح داده میشه : ""مرگِ پدرِ کسی که مرد(یا زن) عنکبوتی عاشقشه ، که اون پدر کاپیتان هم هست""

و خب الان ، عشق مایلز مورالز کیه؟ گوئن استیسی! و و پدر گوئن هم کاپیتان بود .
و عشق گوئن (زن عنکبوتی) هم مایلز مورالزه ، و پدر مایلز هم کاپیتانه!!

یعنی یه جورایی مرگِ سروان استیسی دنیای ۶۵ ، رویداد سرنوشت ساز مایلزه و مرگ بابای مایلز ، رویداد سرنوشت ساز گوئنه!!

که یعنی درصورت نجات بابای مایلز (اگه حرف های میگل صحت داشته باشه) دنیای ۶۵(دنیای گوئن) از بین میره و دنیای ۱۶۱۰ سالم میمونه!!!!

به نظرم تئوری جالبی بود که حین نوشتنش ادامش به ذهنم اومد! ممنون میشم نظرتون رو بگید یا اگر مخالفین اعلام کنید.

جالب بود!




ممنون، الان که داشتم بهش فکر میکردم ادامه تئوری هم به ذهنم رسید و به نظرم خیلییی با عقل جور درمیاد :


برای شما سوال نشد که چرا وقتی بابای گوئن ۶۵ از پلیس استعفا داد ، دنیای ۶۵ دچار فروپاشی نشد؟ مگه به گفته میگل ، مرگ سروان استیسی دنیای ۶۵ ، رویداد سرنوشت ساز گوئن ۶۵ نبود؟؟پس چرا وقتی باباش استعفا داد و دیگه کاپیتان نیست ، دنیای گوئن نابود نشد؟؟

خب با توجه به تئوری من ، درواقع رویداد سرنوشت ساز دنیای گوئن ، مرگ بابای مایلزه ، و این میتونه توضیح بده که چرا با استعفای بابای گوئن دنیاش نابود نشد ، و از طرفی اگه مایلز جلوی مرگ پدرش رو بگیره ، در واقع جلوی canon دنیای ۶۵ رو گرفته و دنیای گوئن نابود میشه!

و از طرفی سوال پیش میاد که چرا با استعفای سروان استیسی ، دنیای مایلز نابود نشد، و خب این هم به این دلیله که مایلز قرار نبوده عنکبوتی بشه و بنابراین هیچ رویداد سرنوشت سازی برای خودش نداره! و مرگ بابای مایلز هم رویداد سرنوشت ساز دنیای گوئنه!!

ببخشید اگه گیج کننده شد ، اگه متوجه نشدید دوباره بخونیدش، باور کنید ابن تئوری ارزششو داره! :lol:

وای ، رفیق تو نابغه ای ! چرا به فکر خودم نرسید ! همه چی با عقل جور در میاد . ولی پس خوک عنکبوتی و پنی پارکر و اسپایدرمن نوار چی ؟ رودیداد کنون اون ها چی بوده ؟ پنی و اسپایدرمن نوار کنون داشتن ، بابای پنی و عمو بن نوار . که والچر خوردش . ولی خوک عنکبوتی چی ؟ خوک عنکبوتی اگه کنون نداشته باشه دنیاش متلاشی میشه . خوک عنکبوتی خیلی مهمه ! کنونش چی بود ؟ ممکنه تو قسمت دوم خوک عنکبوتی نقش مهمی داشته باشه . به به! بوی تیم آپ خوک عنکبوتی با مرد عنکبوتی ژاپنی میاد .




درس پس میدیم آقای یخی(!) ;-)

در شاهکار بودن این انیمیشن شکی نیست و من عاشقشم ، چندین و چندین بار هم از زمان اکرانش تماشاش کردم ، ولی... به نظرم یه کم سازندگان با معرفی canon ها پاشون رو از گلیمشون دراز تر کردن
یعنی یه جورایی اومدن قوانینی گذاشتن که باید همه دنیاهای موازی اون رو رعایت کنن و اگه رعایت نکنن اون دنیا نابود میشه! و اون دنیاها شامل دنیای سینما و گیم و حتی کمیک بوک میشه .

یعنی همه این افراد توی انجمن عنکبوتی عموشون رو از دست دادن؟ یا همه اینا با سیمبیوت پیوند خوردن یا همه اینا ازدواج کردن؟(اشاره به کنان های دیگه ای که در بکگراند بودن و میگل بهشون اشاره خاصی نکرد)

حتی میشه گفت همه عنکبوتی ها هم توسط عنکبوت گزیده نشدن . به عنوان مثال همین آقای میگل توسط عنکبوت گزیده نشده ، ولی باز هم یکی از کنان ها گزیده شدن توسط عنکبوت بود.

یا مثلا آیا پدر گوئن استیسی در فیلم های اسپایدرمن ریمی مرد؟

و کلی مثال نقض دیگه.


درواقع سازندگان جوری وانمود کردن که حرف های میگل یک نظریه ثابت شدست ، ولی میشه هزاران و هزاران مثال نقض براش اورد...

درکل میخوام بگم وقتی این انیمیشن همچین قانونی میزاره و میگه همه جهان های موازی (در همه مدیوم ها) باید ازش اطاعت کنن یا نابود میشن ، داره یه تناقض بزرگ رو به وجود میاره و دنیاهای مختلفی که حتی به خیلی هاشون توی فیلم اشاره شد رو زیر سوال میبره...

اولا که دیگه این حرف رو نزن ، شمار استاد مایی ، دوما ، بله موافقم. درکل دیگه کم کم دارم از مولتی ورس زده میشم . دلم فیلم های قهرمانی کلاسیک میخواد . اونا من بیشتر می چسبن .
نقل قول کردن
Vibranium Man
#96 Vibranium Man 1402-05-22 15:23
سلام.
ببخشید یخورده اسپمه و ربطی به نقد فیلم نداره.
چون مقاله ای تحت عنوان اشارات و ایستراگ های مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی (همون across the spiderverse منظورمه) من تصمیم گرفتم این چند تا ایستراگی رو که پیدا کردم رو اینجا بنویسم.(میدونم این فیلم ایستراگ های زیادی داره و این جلوی اون ها هیچی نیست.)

- اسلام در جهان 1610 !

این یکی ربطی به داستان فیلم نداره و ارجاعی هم به دنیای کمیک نیست ولی فکر کردم شاید براتون جالب باشه که بدونید تو دنیای 1610 یا همون دنیای مایلز مورالز  اسلام وجود داره ! همون طور که توی عکس زیر یه مسجد رو می بینیم!


- ادای احترام به مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی
تو یه سکانس از نبرد اول اسپات و مایلز می بینیم یه ماشین به سمت مردم میفته و مایلز اون رو با تار هاش نگه میداره که نیفته که مارو یاد اون تیکه نگه داشتن ماشین تو فیلم مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی میندازه.



- بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز
وقتی مایلز بعد از نبرد اول با اسپات برمیگرده به خوابگاه اون هم اتاقیش رو می بینیم که یه دوال سنس تو دستشه و داره بازی می کنه و وقتی به مانیتور دقت کنی می بینی داره اسپایدرمن : مایلز مورالز ( یا مارول اسپایدرمن ۲۰۱۸ ) رو بازی می کنه! و همونطور که میدونین این فیلم رو سونی ساخته و شرکت پلی استیشن متعلق به سونیه و بازی اسپایدرمن مایلز مورالز هم انحصاریه پلی استیشنه ( مارول اسپایدرمن ۲۰۱۸ واسه کامپیوتر پورت شده و انحصاری محسوب نمیشه.)  و در واقع تو این فیلم سونی بقیه محصولاتش رو هم تبلیغ کرده.



- دکتر اختاپوسِ into the spider verse
پس از اینکه مایلز میره تو اون دستگاهی که هر کس رو به دنیای خودش برمیگردونه و میره تو دنیای ۴۲ درحالی که خودش نمیدونه و شروع میکنه به تاب خوردن در شهر یه سری توهمات میان سراغش که تو یکی از اونها بین چند تا بازو مکانیکی سبز گیر میکنه و خودش رو از اونها میکشه بیرون که اشاره داره به دکتر اختاپوس تو فیلم قبلی!



- کمیک فانتزی شگفت انگیز  ۱۵
وقتی گوئن از یک جهان دیگه به جهان 1610 میاد می بینیم وسایل مایلز تو هوا معلق میشن که یکی از اون ها کمیک فانتزی شگفت انگیز ۱۵ هستش (تو عکس زیر هم قابل مشاهدست )که برای اولین بار مرد عنکبوتی توش خلق شد!
لینک دانلود کمیک فانتزی شگفت انگیز  ۱۵ :
spidey.ir/.../
persian&catid=45:news&Itemid=177



- اشاره به پوستر مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی
بعد از اونکه مایلز اومد تو دنیای ۴۲ و به کارهایی که کرده بود فکر میکرد ،تو یه صحنه اسپات رو تو قاب چشم های مایلز  می بینیم که به نوعی یادآور پوستر مرد عنکبوتی ۲ هستش که توی اونم انعکاس عکس ویلن یعنی دکتر اختاپوس رو تو قاب چشم اسپایدرمن می بینیم و بعید نیست این صحنه اشاره ای به اون باشه.



- اشاره به کمیک جنگ داخلی ۲
تو اون سکانسی که میگل اوهارا مایلز رو تو یه چیز تور مانند گیر میندازه می تونه اشاره ای باشه به کمیک جنگ داخلی ۲ با این تفاوت که تو اون کمیک تونی استارک این سپر رو دورش ایجاد کرد تا اون رو از دست کاپیتان مارول که می‌خواست دستگیرش کنه نجات بده و... برای ادامه داستان بزن رو لینک کمیک ها، دانلودشون کن و بخون و لذت ببر.
شاید این واقعا یه اشاره نباشه ولی وقتی من به شخصه این تصویر رو دیدم یاد کمیک جنگ داخلی ۲ افتادم.


لینک سری کمیک های جنگ داخلی:
spidey.ir/.../...

امیدوارم این کامنت براتون مفید واقع شده باشه ;-)
نقل قول کردن
Vibranium Man
#97 Vibranium Man 1402-05-22 22:18
به نقل از Vibranium Man:
سلام.
ببخشید یخورده اسپمه و ربطی به نقد فیلم نداره.
چون مقاله ای تحت عنوان اشارات و ایستراگ های مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی (همون across the spiderverse منظورمه) من تصمیم گرفتم این چند تا ایستراگی رو که پیدا کردم رو اینجا بنویسم.(میدونم این فیلم ایستراگ های زیادی داره و این جلوی اون ها هیچی نیست.)

- اسلام در جهان 1610 !

این یکی ربطی به داستان فیلم نداره و ارجاعی هم به دنیای کمیک نیست ولی فکر کردم شاید براتون جالب باشه که بدونید تو دنیای 1610 یا همون دنیای مایلز مورالز  اسلام وجود داره ! همون طور که توی عکس زیر یه مسجد رو می بینیم!


- ادای احترام به مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی
تو یه سکانس از نبرد اول اسپات و مایلز می بینیم یه ماشین به سمت مردم میفته و مایلز اون رو با تار هاش نگه میداره که نیفته که مارو یاد اون تیکه نگه داشتن ماشین تو فیلم مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی میندازه.



- بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز
وقتی مایلز بعد از نبرد اول با اسپات برمیگرده به خوابگاه اون هم اتاقیش رو می بینیم که یه دوال سنس تو دستشه و داره بازی می کنه و وقتی به مانیتور دقت کنی می بینی داره اسپایدرمن : مایلز مورالز ( یا مارول اسپایدرمن ۲۰۱۸ ) رو بازی می کنه! و همونطور که میدونین این فیلم رو سونی ساخته و شرکت پلی استیشن متعلق به سونیه و بازی اسپایدرمن مایلز مورالز هم انحصاریه پلی استیشنه ( مارول اسپایدرمن ۲۰۱۸ واسه کامپیوتر پورت شده و انحصاری محسوب نمیشه.)  و در واقع تو این فیلم سونی بقیه محصولاتش رو هم تبلیغ کرده.



- دکتر اختاپوسِ into the spider verse
پس از اینکه مایلز میره تو اون دستگاهی که هر کس رو به دنیای خودش برمیگردونه و میره تو دنیای ۴۲ درحالی که خودش نمیدونه و شروع میکنه به تاب خوردن در شهر یه سری توهمات میان سراغش که تو یکی از اونها بین چند تا بازو مکانیکی سبز گیر میکنه و خودش رو از اونها میکشه بیرون که اشاره داره به دکتر اختاپوس تو فیلم قبلی!



- کمیک فانتزی شگفت انگیز  ۱۵
وقتی گوئن از یک جهان دیگه به جهان 1610 میاد می بینیم وسایل مایلز تو هوا معلق میشن که یکی از اون ها کمیک فانتزی شگفت انگیز ۱۵ هستش (تو عکس زیر هم قابل مشاهدست )که برای اولین بار مرد عنکبوتی توش خلق شد!
لینک دانلود کمیک فانتزی شگفت انگیز  ۱۵ :
spidey.ir/.../
persian&catid=45:news&Itemid=177



- اشاره به پوستر مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی
بعد از اونکه مایلز اومد تو دنیای ۴۲ و به کارهایی که کرده بود فکر میکرد ،تو یه صحنه اسپات رو تو قاب چشم های مایلز  می بینیم که به نوعی یادآور پوستر مرد عنکبوتی ۲ هستش که توی اونم انعکاس عکس ویلن یعنی دکتر اختاپوس رو تو قاب چشم اسپایدرمن می بینیم و بعید نیست این صحنه اشاره ای به اون باشه.



- اشاره به کمیک جنگ داخلی ۲
تو اون سکانسی که میگل اوهارا مایلز رو تو یه چیز تور مانند گیر میندازه می تونه اشاره ای باشه به کمیک جنگ داخلی ۲ با این تفاوت که تو اون کمیک تونی استارک این سپر رو دورش ایجاد کرد تا اون رو از دست کاپیتان مارول که می‌خواست دستگیرش کنه نجات بده و... برای ادامه داستان بزن رو لینک کمیک ها، دانلودشون کن و بخون و لذت ببر.
شاید این واقعا یه اشاره نباشه ولی وقتی من به شخصه این تصویر رو دیدم یاد کمیک جنگ داخلی ۲ افتادم.


لینک سری کمیک های جنگ داخلی:
spidey.ir/.../...

امیدوارم این کامنت براتون مفید واقع شده باشه ;-)

متاسفانه لینک عکس ها تو اون کامنتم ایراد داشتن و باز نمی شدن به همین خاطر لینک ها رو جداگانه گذاشتم.
لینک مورد ۱
s8.uupload.ir/.../...
لینک مورد ۲
s8.uupload.ir/.../...
لینک مورد ۳
s8.uupload.ir/.../...
لینک مورد ۴
s8.uupload.ir/.../...
لینک مورد ۵
s8.uupload.ir/.../...
لینک مورد ۶
s8.uupload.ir/.../...
لینک مورد ۷
s8.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
Ario
#98 Ario 1402-05-25 22:01
آقا من الان چند تا سوال برام پیش اومده اگه کسی میتونه بگه:
۱_الان دنیای اصلی مارول بلاخره کمیکه؟انیمیشنه؟ فیلم های ام سی یوئه؟
۲_چرا تو نو وی هوم یا دکتر استرنج دو وقتی که کاراکترا تو مولتی ورس بودن گلیچ نزدن مثل مایلز و بقیه تو این انیمیشن؟
نقل قول کردن
mtm
#99 mtm 1402-05-26 00:30
به نقل از Ario:
آقا من الان چند تا سوال برام پیش اومده اگه کسی میتونه بگه:
۱_الان دنیای اصلی مارول بلاخره کمیکه؟انیمیشنه؟فیلم های ام سی یوئه؟
۲_چرا تو نو وی هوم یا دکتر استرنج دو وقتی که کاراکترا تو مولتی ورس بودن گلیچ نزدن مثل مایلز و بقیه تو این انیمیشن؟

۱- دنیای اصلی دنیایی هستش که همه چیز اول از اون شروع شد‌ و همه چیز مارول از کمیک شروع شد
۲- گلیچ زدن احتمالا ولی تو دلشون! چون احتمالا گلیچ تو انیمیشن و لایو اکشن فرق داره!
نقل قول کردن
Vibranium Man
#100 Vibranium Man 1402-05-26 11:14
شایدم به نحوه اومدنشون به جهان دیگه ربط داشته باشه. مثلا توراهی به خانه نیست توسط جادو اومدن و گلیچ هم نزدن ولی تو درون دنیای عنکبوتی و در میان دنیای عنکبوتی با تکنولوژی اومدن و گلیچ می زدن چون وقتی دقت کنید گلیچ به معنای نقص فنی در برنامه نویسیه و اونها هم موقع گلیچ شبیه پیکسل های کامپیوتر میشدن.
شاید به این دلیل باشه.
نقل قول کردن
Ario
#101 Ario 1402-05-26 13:27
به نقل از mtm:
به نقل از Ario:
آقا من الان چند تا سوال برام پیش اومده اگه کسی میتونه بگه:
۱_الان دنیای اصلی مارول بلاخره کمیکه؟انیمیشنه؟فیلم های ام سی یوئه؟
۲_چرا تو نو وی هوم یا دکتر استرنج دو وقتی که کاراکترا تو مولتی ورس بودن گلیچ نزدن مثل مایلز و بقیه تو این انیمیشن؟

۱- دنیای اصلی دنیایی هستش که همه چیز اول از اون شروع شد‌ و همه چیز مارول از کمیک شروع شد
۲- گلیچ زدن احتمالا ولی تو دلشون! چون احتمالا گلیچ تو انیمیشن و لایو اکشن فرق داره!

اها خیلی ممنونم
نقل قول کردن
advanced spidey
#102 advanced spidey 1402-05-26 13:47
#97
عزیز دل نه بازی مایلز مورالزه نه بازی مارول اسپایدرمن ۲۰۱۸!
خودشون تایید کردن که بازی که گنکی داره بازی می‌کنه،مارول اسپایدرمن ۲ هستش! اگه یکم دقت کنی اون دایره های ability و Gadget هارو میتونی ببینی! و چیزی که خیلی معلومه iron arm ها هستش!
نقل قول کردن
Vibranium Man
#103 Vibranium Man 1402-05-27 11:59
به نقل از advanced spidey:
#97
عزیز دل نه بازی مایلز مورالزه نه بازی مارول اسپایدرمن ۲۰۱۸!
خودشون تایید کردن که بازی که گنکی داره بازی می‌کنه،مارول اسپایدرمن ۲ هستش! اگه یکم دقت کنی اون دایره های ability و Gadget هارو میتونی ببینی! و چیزی که خیلی معلومه iron arm ها هستش!

بله درسته ولی مارولز اسپایدرمن ۲ اکتبر امسال میاد و هنوز منتشر نشده ولی حرف شما هم درسته و میتونه یه تبلیغ پیشاپیش برای مارول اسپایدرمن ۲ باشه :-*
نقل قول کردن
کی حامد
#104 کی حامد 1402-07-05 12:48
سلام. با تشکر از سایت خوبتون.
چیزی که من دیدم تنها مشکل شما با فیلم اینه که چرا پیتر بی. پارکر اون جوری که انتظار داشتید نیست. ولی به نظرم دلایل تصمیمات پیتر بی. پارکر تو طول فیلم کاملا منطقی و توجیهه.
اولا این که ما دیدیم تو فیلم اول پیتر بی. در واقع کاراکتریه که بیشتر از 20 ساله مردعنکبوتی بوده و تقریبا همه جور ماجرایی رو پشت سر گذاشته و تمام canon eventها رو تجربه کرده، پس طبیعیه که اونا رو راحت بپذیره ولی مایلز اوایل کارشه و پذیرفتن این براش سخته. این برای خیلی پیترهای دیگه مثل پیتر سریال spectacular هم صدق میکنه که خیلی اینارو تجربه کرده.
بعد ما دیدیم که موقع از بین رفتن جهانی که میگل رفته بود، پیتر بی. کنارش بود و شاهد بود که کل جهان پودر شد و بچه میگل تو دستاش محو شد. به نظرم هرکسی اینو ببینه دیگه تصمیم میگیره با قوانین جهان ها درنیفته. قطعا هیچکس دوست نداره شاهد دوباره دیدن همچین صحنه ای تو زندگیش باشه.
به هر حال درنهایت پیتر بی. تصمیم به پشتیبانی از مایلز میگیره چون مایلز براش جای بچه شه و چون اصلی ترین هدف زندگی پیتر در حال حاضر تربیت درست بچه شه، توی تصمیمش برای حمایت از مایلز تاثیر میذاره.
نقل قول کردن
mj javadi sina
#105 mj javadi sina 1402-07-11 12:10
سلام بنظر این بنده حقیز که عاشق این انیمیشن و قسمت قبلش هستم و اخبارش رو از همین سایت دنبال می کردم هم استعفای سروان استیسی باعث شدگوین بفهمه کنون ایونت ها لازم نیست حتما اتفاق بیافتند و یا میتونند تغییر کنند باسه همین هم تصمم گرفت تیم درست کنه برای کمک به مایلز .
اثباتش هم این که دوستمون گفت کلی کنون ایونت های متفاوت بودند که انجام نشدن مثه میگلکه نیشنخورده.
یچی دیگه مگه میگل نگفت مایلز مردعنکبوتی نباید باشه پس چرا مرگ عمو آرون کنون بود؟
در آخر هم باید بگم بنظر بنده رفتار پیتر ب پارکر با اینکه خیلی به ذات پیتر نمیومد ولی منطقی بود و بنظرم وقتی پیتر بفهمه کنون الزامی نیست به مایلز کمک می کنه
در ضمن فکر کننم در آخر میگل میمیره همینطوری حس می کنم
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#106 The Spectacular Burmun 1402-07-11 19:52
به نقل از mj javadi sina:
سلام بنظر این بنده حقیز که عاشق این انیمیشن و قسمت قبلش هستم و اخبارش رو از همین سایت دنبال می کردم هم استعفای سروان استیسی باعث شدگوین بفهمه کنون ایونت ها لازم نیست حتما اتفاق بیافتند و یا میتونند تغییر کنند باسه همین هم تصمم گرفت تیم درست کنه برای کمک به مایلز .
اثباتش هم این که دوستمون گفت کلی کنون ایونت های متفاوت بودند که انجام نشدن مثه میگلکه نیشنخورده.
یچی دیگه مگه میگل نگفت مایلز مردعنکبوتی نباید باشه پس چرا مرگ عمو آرون کنون بود؟
در آخر هم باید بگم بنظر بنده رفتار پیتر ب پارکر با اینکه خیلی به ذات پیتر نمیومد ولی منطقی بود و بنظرم وقتی پیتر بفهمه کنون الزامی نیست به مایلز کمک می کنه
در ضمن فکر کننم در آخر میگل میمیره همینطوری حس می کنم

میدونی کجای حرفت ایراد داره؟
اصلا قضیه کنون ایونت به جهنم.نمیتونست بره پیش مایلز،کسی که زندگی شو عوض کرد،کسی که باعث شد انسانی تر بشه و تو فیلم قبل عاشقش بشیم و یه حالی ازش بپرسه؟زمینه چینی بکنه؟!
و اینم به درک،ما مشکلمون اینه که«پیتر پارکر به مرگ یک انسان عکس‌العملی نشان نداده است»حتی تو فیلم هم برای مایلز باعث تعجبه!پیتر پارکر نشسته خونه و بچه داری کرده درحالی که میدونسته یکی قراره بره!!!اینجا هستش که فیلمنامه ای با این فوندانسیون لنگ میزنه...
حرفت خیلی خوب بودا،جدا تحت تاثیر قرار گرفتم ولی این موارد بودن که باعث ضعف این اثر شدن.
نقل قول کردن
mj javadi sina
#107 mj javadi sina 1402-07-12 17:53
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mj javadi sina:
سلام بنظر این بنده حقیز که عاشق این انیمیشن و قسمت قبلش هستم و اخبارش رو از همین سایت دنبال می کردم هم استعفای سروان استیسی باعث شدگوین بفهمه کنون ایونت ها لازم نیست حتما اتفاق بیافتند و یا میتونند تغییر کنند باسه همین هم تصمم گرفت تیم درست کنه برای کمک به مایلز .
اثباتش هم این که دوستمون گفت کلی کنون ایونت های متفاوت بودند که انجام نشدن مثه میگلکه نیشنخورده.
یچی دیگه مگه میگل نگفت مایلز مردعنکبوتی نباید باشه پس چرا مرگ عمو آرون کنون بود؟
در آخر هم باید بگم بنظر بنده رفتار پیتر ب پارکر با اینکه خیلی به ذات پیتر نمیومد ولی منطقی بود و بنظرم وقتی پیتر بفهمه کنون الزامی نیست به مایلز کمک می کنه
در ضمن فکر کننم در آخر میگل میمیره همینطوری حس می کنم

میدونی کجای حرفت ایراد داره؟
اصلا قضیه کنون ایونت به جهنم.نمیتونست بره پیش مایلز،کسی که زندگی شو عوض کرد،کسی که باعث شد انسانی تر بشه و تو فیلم قبل عاشقش بشیم و یه حالی ازش بپرسه؟زمینه چینی بکنه؟!
و اینم به درک،ما مشکلمون اینه که«پیتر پارکر به مرگ یک انسان عکس‌العملی نشان نداده است»حتی تو فیلم هم برای مایلز باعث تعجبه!پیتر پارکر نشسته خونه و بچه داری کرده درحالی که میدونسته یکی قراره بره!!!اینجا هستش که فیلمنامه ای با این فوندانسیون لنگ میزنه...
حرفت خیلی خوب بودا،جدا تحت تاثیر قرار گرفتم ولی این موارد بودن که باعث ضعف این اثر شدن.

متشکرم
باحرفت موافقم ولی فکر کنم سازندگان می خواستن بگن مرد عنکبوتیا می دونن که لازمه برای نجات دنیا چیزی رو فدا کنن و با اینکه میدونن اون ممکنه فردی از نزدیکان خودشون باشه
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#108 The Spectacular Burmun 1402-07-12 22:12
به نقل از mj javadi sina:
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mj javadi sina:
سلام بنظر این بنده حقیز که عاشق این انیمیشن و قسمت قبلش هستم و اخبارش رو از همین سایت دنبال می کردم هم استعفای سروان استیسی باعث شدگوین بفهمه کنون ایونت ها لازم نیست حتما اتفاق بیافتند و یا میتونند تغییر کنند باسه همین هم تصمم گرفت تیم درست کنه برای کمک به مایلز .
اثباتش هم این که دوستمون گفت کلی کنون ایونت های متفاوت بودند که انجام نشدن مثه میگلکه نیشنخورده.
یچی دیگه مگه میگل نگفت مایلز مردعنکبوتی نباید باشه پس چرا مرگ عمو آرون کنون بود؟
در آخر هم باید بگم بنظر بنده رفتار پیتر ب پارکر با اینکه خیلی به ذات پیتر نمیومد ولی منطقی بود و بنظرم وقتی پیتر بفهمه کنون الزامی نیست به مایلز کمک می کنه
در ضمن فکر کننم در آخر میگل میمیره همینطوری حس می کنم

میدونی کجای حرفت ایراد داره؟
اصلا قضیه کنون ایونت به جهنم.نمیتونست بره پیش مایلز،کسی که زندگی شو عوض کرد،کسی که باعث شد انسانی تر بشه و تو فیلم قبل عاشقش بشیم و یه حالی ازش بپرسه؟زمینه چینی بکنه؟!
و اینم به درک،ما مشکلمون اینه که«پیتر پارکر به مرگ یک انسان عکس‌العملی نشان نداده است»حتی تو فیلم هم برای مایلز باعث تعجبه!پیتر پارکر نشسته خونه و بچه داری کرده درحالی که میدونسته یکی قراره بره!!!اینجا هستش که فیلمنامه ای با این فوندانسیون لنگ میزنه...
حرفت خیلی خوب بودا،جدا تحت تاثیر قرار گرفتم ولی این موارد بودن که باعث ضعف این اثر شدن.

متشکرم
باحرفت موافقم ولی فکر کنم سازندگان می خواستن بگن مرد عنکبوتیا می دونن که لازمه برای نجات دنیا چیزی رو فدا کنن و با اینکه میدونن اون ممکنه فردی از نزدیکان خودشون باشه

بله حرف شما هم متینه.این دیگه یه امر طبیعی تو زندگی کل عنکبوتی ها شده
و ما بخاطر این اونا رو دوست داریم که تلاش میکنن تا از اون مرگ و به قولی کلیشه جلوگیری کنن.بیاین خودمونو جای کاراکتر های فیلم بدونیم:دور از جون،زبونم لال من میفهمم پدر شما تا ۴۸ ساعت آینده میره.عذاب وجدان خفه ام میکنه اگه بدونم و بهت نگم.وقتی هم میگم خودم کمکت میکنم چون«همذات»پندار ی میکنم.فکر کن جاهامون برعکس بشه.پیتر بی.پارکر عذاب وجدان داره،وظیفه داره،همذات پنداری میکنه و کلا تو همه چیز هست.عمل هم اتفاق افتاده اما عکس‌العملی نشون نمیده.
خودم به جرئت میگم اگه این کاراکتر،با پیشینه جذابش،با ظاهر فوق‌العاده اش،با انگیزه درست و حسابیش،با صداپیشگی خارق‌العاده اش و ... همه چیزش نبود هرگز انقدر به دلم نمیشست.اما تحت هر شرایطی،باید قبول کنیم اینجا مثل دفعه قبل نیست و پسرفت بدی داشته.
نقل قول کردن
mj javadi sina
#109 mj javadi sina 1402-07-13 11:33
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mj javadi sina:
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mj javadi sina:
سلام بنظر این بنده حقیز که عاشق این انیمیشن و قسمت قبلش هستم و اخبارش رو از همین سایت دنبال می کردم هم استعفای سروان استیسی باعث شدگوین بفهمه کنون ایونت ها لازم نیست حتما اتفاق بیافتند و یا میتونند تغییر کنند باسه همین هم تصمم گرفت تیم درست کنه برای کمک به مایلز .
اثباتش هم این که دوستمون گفت کلی کنون ایونت های متفاوت بودند که انجام نشدن مثه میگلکه نیشنخورده.
یچی دیگه مگه میگل نگفت مایلز مردعنکبوتی نباید باشه پس چرا مرگ عمو آرون کنون بود؟
در آخر هم باید بگم بنظر بنده رفتار پیتر ب پارکر با اینکه خیلی به ذات پیتر نمیومد ولی منطقی بود و بنظرم وقتی پیتر بفهمه کنون الزامی نیست به مایلز کمک می کنه
در ضمن فکر کننم در آخر میگل میمیره همینطوری حس می کنم

میدونی کجای حرفت ایراد داره؟
اصلا قضیه کنون ایونت به جهنم.نمیتونست بره پیش مایلز،کسی که زندگی شو عوض کرد،کسی که باعث شد انسانی تر بشه و تو فیلم قبل عاشقش بشیم و یه حالی ازش بپرسه؟زمینه چینی بکنه؟!
و اینم به درک،ما مشکلمون اینه که«پیتر پارکر به مرگ یک انسان عکس‌العملی نشان نداده است»حتی تو فیلم هم برای مایلز باعث تعجبه!پیتر پارکر نشسته خونه و بچه داری کرده درحالی که میدونسته یکی قراره بره!!!اینجا هستش که فیلمنامه ای با این فوندانسیون لنگ میزنه...
حرفت خیلی خوب بودا،جدا تحت تاثیر قرار گرفتم ولی این موارد بودن که باعث ضعف این اثر شدن.

متشکرم
باحرفت موافقم ولی فکر کنم سازندگان می خواستن بگن مرد عنکبوتیا می دونن که لازمه برای نجات دنیا چیزی رو فدا کنن و با اینکه میدونن اون ممکنه فردی از نزدیکان خودشون باشه

بله حرف شما هم متینه.این دیگه یه امر طبیعی تو زندگی کل عنکبوتی ها شده
و ما بخاطر این اونا رو دوست داریم که تلاش میکنن تا از اون مرگ و به قولی کلیشه جلوگیری کنن.بیاین خودمونو جای کاراکتر های فیلم بدونیم:دور از جون،زبونم لال من میفهمم پدر شما تا ۴۸ ساعت آینده میره.عذاب وجدان خفه ام میکنه اگه بدونم و بهت نگم.وقتی هم میگم خودم کمکت میکنم چون«همذات»پنداری میکنم.فکر کن جاهامون برعکس بشه.پیتر بی.پارکر عذاب وجدان داره،وظیفه داره،همذات پنداری میکنه و کلا تو همه چیز هست.عمل هم اتفاق افتاده اما عکس‌العملی نشون نمیده.
خودم به جرئت میگم اگه این کاراکتر،با پیشینه جذابش،با ظاهر فوق‌العاده اش،با انگیزه درست و حسابیش،با صداپیشگی خارق‌العاده اش و ... همه چیزش نبود هرگز انقدر به دلم نمیشست.اما تحت هر شرایطی،باید قبول کنیم اینجا مثل دفعه قبل نیست و پسرفت بدی داشته.

به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mj javadi sina:
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mj javadi sina:
سلام بنظر این بنده حقیز که عاشق این انیمیشن و قسمت قبلش هستم و اخبارش رو از همین سایت دنبال می کردم هم استعفای سروان استیسی باعث شدگوین بفهمه کنون ایونت ها لازم نیست حتما اتفاق بیافتند و یا میتونند تغییر کنند باسه همین هم تصمم گرفت تیم درست کنه برای کمک به مایلز .
اثباتش هم این که دوستمون گفت کلی کنون ایونت های متفاوت بودند که انجام نشدن مثه میگلکه نیشنخورده.
یچی دیگه مگه میگل نگفت مایلز مردعنکبوتی نباید باشه پس چرا مرگ عمو آرون کنون بود؟
در آخر هم باید بگم بنظر بنده رفتار پیتر ب پارکر با اینکه خیلی به ذات پیتر نمیومد ولی منطقی بود و بنظرم وقتی پیتر بفهمه کنون الزامی نیست به مایلز کمک می کنه
در ضمن فکر کننم در آخر میگل میمیره همینطوری حس می کنم

میدونی کجای حرفت ایراد داره؟
اصلا قضیه کنون ایونت به جهنم.نمیتونست بره پیش مایلز،کسی که زندگی شو عوض کرد،کسی که باعث شد انسانی تر بشه و تو فیلم قبل عاشقش بشیم و یه حالی ازش بپرسه؟زمینه چینی بکنه؟!
و اینم به درک،ما مشکلمون اینه که«پیتر پارکر به مرگ یک انسان عکس‌العملی نشان نداده است»حتی تو فیلم هم برای مایلز باعث تعجبه!پیتر پارکر نشسته خونه و بچه داری کرده درحالی که میدونسته یکی قراره بره!!!اینجا هستش که فیلمنامه ای با این فوندانسیون لنگ میزنه...
حرفت خیلی خوب بودا،جدا تحت تاثیر قرار گرفتم ولی این موارد بودن که باعث ضعف این اثر شدن.

متشکرم
باحرفت موافقم ولی فکر کنم سازندگان می خواستن بگن مرد عنکبوتیا می دونن که لازمه برای نجات دنیا چیزی رو فدا کنن و با اینکه میدونن اون ممکنه فردی از نزدیکان خودشون باشه

بله حرف شما هم متینه.این دیگه یه امر طبیعی تو زندگی کل عنکبوتی ها شده
و ما بخاطر این اونا رو دوست داریم که تلاش میکنن تا از اون مرگ و به قولی کلیشه جلوگیری کنن.بیاین خودمونو جای کاراکتر های فیلم بدونیم:دور از جون،زبونم لال من میفهمم پدر شما تا ۴۸ ساعت آینده میره.عذاب وجدان خفه ام میکنه اگه بدونم و بهت نگم.وقتی هم میگم خودم کمکت میکنم چون«همذات»پنداری میکنم.فکر کن جاهامون برعکس بشه.پیتر بی.پارکر عذاب وجدان داره،وظیفه داره،همذات پنداری میکنه و کلا تو همه چیز هست.عمل هم اتفاق افتاده اما عکس‌العملی نشون نمیده.
خودم به جرئت میگم اگه این کاراکتر،با پیشینه جذابش،با ظاهر فوق‌العاده اش،با انگیزه درست و حسابیش،با صداپیشگی خارق‌العاده اش و ... همه چیزش نبود هرگز انقدر به دلم نمیشست.اما تحت هر شرایطی،باید قبول کنیم اینجا مثل دفعه قبل نیست و پسرفت بدی داشته.

درسته این چیزیه که نمیشه رد کرد در هر حال از مباحثه لذت بردم
نقل قول کردن
Haj Peter
#110 Haj Peter 1402-07-13 21:47
#108باهات موافقم
میدونی چی منو بیشتر ناراحت میکنه؟ به قول گوئن:« ما قرار بود ادم خوبا باشیم»، مایلز میشه قهرمان داستان و پیتر هم (از اجبار یا اختیار) میره سمت میگل، نمیشه گفت خبیث ولی میره سمت یه ادم منفور (میگل)، پیتر در واقع باید الگوی مایلز باشه ولی انگاره مایلز داره به پیتر مرد عنکبوتی بودن رو یاد میده، درسته که پیتر ممکن الخطاست( (جایز الخطا رو اشتباه میدونم، چون پیتر حقش نیست که خطا کنه بلکه ممکنه ناخواسته مرتکب خطا بشه)) ولی اینجا پیتر انگار با میگل قبلا گفتمان داشته و سر این موضوع قرار مدار گذاشتن! یعنی میدونسته و این مدت...
درسته که آخر داستان سمت مایلز رو گرفته، ولی به قول تو هنوز این کارِ سازنده ها میلنگه، که البته میدونیم واسه چی همچین کاری میکنن...
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#111 The Spectacular Burmun 1402-07-14 11:16
به نقل از Haj Peter:
#108باهات موافقم
میدونی چی منو بیشتر ناراحت میکنه؟ به قول گوئن:« ما قرار بود ادم خوبا باشیم»، مایلز میشه قهرمان داستان و پیتر هم (از اجبار یا اختیار) میره سمت میگل، نمیشه گفت خبیث ولی میره سمت یه ادم منفور (میگل)، پیتر در واقع باید الگوی مایلز باشه ولی انگاره مایلز داره به پیتر مرد عنکبوتی بودن رو یاد میده، درسته که پیتر ممکن الخطاست( (جایز الخطا رو اشتباه میدونم، چون پیتر حقش نیست که خطا کنه بلکه ممکنه ناخواسته مرتکب خطا بشه)) ولی اینجا پیتر انگار با میگل قبلا گفتمان داشته و سر این موضوع قرار مدار گذاشتن! یعنی میدونسته و این مدت...
درسته که آخر داستان سمت مایلز رو گرفته، ولی به قول تو هنوز این کارِ سازنده ها میلنگه، که البته میدونیم واسه چی همچین کاری میکنن...

دقیقا.هرچی نکته بود رو بصورت کامل گفتی.
و مهم ترین نکته هم اینه:قبلا قرار مداراشونو گذاشتن.یه چیز قراردادی بوده بین خودشون.حتی به گوئن هم گفتن یه وقت چیزی بهش نگی.
پیتر قراره عنکبوتی ارشد باشه و راهنمای بقیه،ولی اینجا یه بازیچه برای میگله(همون ایرادی که تو نقدم گرفتم،هر عنکبوتی به دلیلی برتر شده پس چرا میگل) و متاسفام که اعتراف میکنم اما یه کاراکتر پول ساز که فقط باشه تا فیلم مخاطب جذب کنه برای کارگردانان هستش.اگر نمیبود هم سوالات زیادی به وجود میومد اما بودنش گرون تر تموم شده.
نقل قول کردن
Spider King
#112 Spider King 1402-09-08 02:31
این انیمیشن عالیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45