10 حقیقت مهمی که باید درباره گروه «ایلومیناتی» (Illuminati) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-گروه-ایلومیناتی-illuminati-بدانید-الومیناتی-ایلومناتی-فکتس-نکته-دکتر-استرنج-مارول-تاریخچه-اعضا

در ادامه مقالات مناسبتی فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون، این مقاله هم به شما عزیزان تقدیم میشود.

مقدمه: همانطور که قبل‌تر در این مقاله گفته شد، گروه ایلومیناتی یکی از برترین گروه های مخفی دنیای کمیک است. مدت هاست که طرفداران منتظر حضور این گروه در دنیای سینمایی مارول هستند و این آرزوی آنها در فیلم جدید مارول محقق شده است. همانطور که احتمالا می‌‌دانید در تریلر های فیلم دکتر استرنج 2، یک انجمن 6 نفره حضور داشتند که یکی از آنها، پروفسور ایکس با بازی پاتریک استوارت بود. این اشارات نوید حضور اقتباسی از ایلومیناتی را، در MCU می‌دهند. به هر حال، ایلومیناتی یکی از تاثیرگذار ترین گروه های جهان مارول است که حضور مهمی در رویداد های مختلف داشته. بنابراین امروز قصد داریم که این تیم را به شما معرفی کنیم.

 

10- ایلومیناتی از قوی ترین و باهوش ترین رهبران مارول تشکیل شده است

گروه ایلومیناتی مارول

هدف اصلی از تشکیل ایلومیناتی این بود که قدرتمند ترین ذهن های دنیا دور هم جمع شوند و از ایجاد رویداد های فاجعه آمیز جلوگیری کنند و در سایه ها، اوضاع جهان را سر و سامان دهند. ترکیب اولیه این گروه متشکل بود از آیرون من (رهبر گروه اونجرز)، «آقای شگفت انگیز» (رهبر چهار شگفت انگیز)، «پروفسور ایکس» (رهبر مردان ایکس)، «نیمور» (رهبر و پادشاه آتلانتیس)، «بلک بولت» (پادشاه ناانسان ها) و «دکتر استرنج» (رهبر موجودات ماوراء الطبیعه). اعضای این گروه هر یک ویژگی ها و مهارت های متفاوتی داشتند و سعی میکردند که با نبوغ خود و همکاری یکدیگر، بهترین تصمیمات را در شرایط مختلف بگیرند. البته ماهیت مخفی و راز های پنهان اعضای این گروه معمولا به ضرر ایلومیناتی تمام میشد.

 

9- ایلومیناتی توسط آیرون من و بعد از جنگ کری و اسکرال ایجاد شد

ایلومیناتی توسط آیرون من و بعد از جنگ کری و اسکرال ایجاد شد

اگرچه اولین حضور ایلومیناتی در سال 2005 و در شماره 7 از کمیک های "انتقام جویان جدید" ‌رقم خورد، اما به نظر میرسد که منشا این گروه به مدت ها قبل و به زمان جنگ کری و اسکرال بازمیگردد. جنگ کری و اسکرال از کمیک های کیهانی برتر مارول است که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن، به این مقاله مراجعه کنید. بعد از وقایع فاجعه بار این حمله، آیرون من به این باور رسید که اگر او و دیگر نوابغ جهان با یکدیگر مشورت میکردند، می‌توانستند از وقوع این نبرد جلوگیری کنند. زیرا هر یک از این قهرمانان به صورت جداگانه اطلاعاتی در مورد بیگانگان داشتند و اگر آنها این اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند، احتمالا می‌توانستند مانع جنگ و خرابی های حاصل از آن شوند. بدین ترتیب آیرون من سایر رهبران را قانع کرد که شورایی تشکیل دهند تا از وقوع فجایعی مثل جنگ کری و اسکرال جلوگیری کنند.

 

8- ترکیب این گروه بارها دستخوش تغییر شده است

ترکیب این گروه بارها دستخوش تغییر شده است

همانند بقیه تیم های ابرقهرمانی، اعضای ایلومیناتی هم بارها تغییر کرده اند و افراد جدیدی وارد تیم شده اند. اولین عضو جدید ایلومیناتی پلنگ سیاه بود که در شماره یک از سری سوم کمیک های "انتقام جویان جدید" به این گروه دعوت شد. تی چالا در ابتدا از پیوستن به ایلومیناتی امتناع کرد چون باور داشت که وجود یک جامعه ابرقهرمانی مخفی مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. در نهایت پلنگ سیاه هم قبول کرد که برای خیر بشریت عضو ایلومیناتی بشود. علاوه بر پلنگ سیاه، شخصیتی های دیگری هم مثل کاپیتان آمریکا، هنک پیم‌، وحشی (Beast)، آمادئوس چو، کاپیتان بریتانیا و مدوسا سابقه داشته اند که برای مدتی به عضویت ایلومیناتی در بیایند. حتی بعضی از این افراد مثل آمادئوس چو، کاپیتان آمریکا و وحشی، توانسته اند که به عنوان عضو دائمی وارد ایلومیناتی شوند.

 

7- نقش ایلومیناتی در تهاجم مخفی

 نقش ایلومیناتی در تهاجم مخفی

گروه ایلومیناتی تصمیمات اشتباه زیادی در کارنامه خود دارد که این مورد هم یکی از آنها بود. بعد از گفتگویی میان اعضای شورای ایلومیناتی، آنها تصمیم گرفتند که به اسکرال ها (که بعد از جنگ کری و اسکرال در زمین شکست خورده بودند) حمله کنند و با تهدید کردن اسکرال ها، آنها را بترسانند تا از یک حمله دیگر به زمین خودداری کنند. متاسفانه غرور اعضای ایلومیناتی کار دستشان داد و نه تنها آنها به هدف خود نرسیدند، بلکه اقدامات آنها به نوعی نتیجه معکوس داد. بعد از حمله ایلومیناتی به اسکرال ها، آنها شکست خوردند. سپس اسکرال ها دشمنان خود را زندانی کردند و به تحقیق و مطالعه روی توانایی های فرابشری و تجهیزات آنها کردند. تا اینکه تونی استارک علیرغم اینکه زره خود را نداشت دوستانش را آزاد کرد و آنها موفق شدند که از دست اسکرال ها فرار کنند. اما دانشی که اسکرال ها از بررسی ابرقهرمانان زمین به دست آوردند، خیلی در حمله به زمین و رویداد تهاجم مخفی به دردشان خورد (برای خواندن کمیک تهاجم مخفی به اینجا بروید).

 

6- ایلومیناتی و سنگ های ابدیت

ایلومیناتی و سنگ های ابدیت

شکی نیست که سنگ های ابدیت از قدرتمند ترین و خطرناک ترین اشیای دنیای کمیک هستند و بارها ثابت شده که اگر این سنگ ها به دست نااهلش بیفتند چه اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد. به همین دلیل اعضای ایلومیناتی تصمیم گرفتند که همه سنگ ها را جمع آوری کنند و یک بار برای همیشه آنها را نابود کنند. در نهایت اعضای این گروه با دشواری سنگ های ابدیت و دستکش بینهایت را به دست آوردند. سپس رید ریچاردز دستکش را پوشید تا از قدرت سنگ ها برای نابودی آنها استفاده کند اما متوجه شد که چنین چیزی ممکن نیست. در ادامه واچر در مقابل گروه ظاهر شد و آنها را سرزنش کرد. او همچنین گفت که این سنگ ها بخشی از نظم جهان هستند و نمی‌توانند از بین بروند. بنابراین شورای ایلومیناتی تصمیم گرفتند که برای به حداقل رساندن خطر، سنگ ها را میان خود را پخش کنند. بنابراین آیرون من سنگ واقعیت، پروفسور ایکس سنگ ذهن، نیمور سنگ زمان‌، دکتر استرنج سنگ روح، بلک بولت سنگ فضا و آقای شگفت انگیز سنگ قدرت را دریافت کردند. مسلما محافظت از این سنگ ها برای ایلومیناتی کار دشواری بود. تا اینکه ابرشروری به نام «هود» (The Hood) سه تا از سنگ ها را دزدید اما قبل از اینکه بقیه آنها را به دست بیاورد، توسط ایلومیناتی و اونجرز شکست خورد. سپس سنگ ها دوباره بین اعضای ایلومیناتی پخش شدند. اما این بار نیمور سنگ قدرت، آقای شگفت انگیز سنگ واقعیت، آیرون من سنگ فضا، پروفسور ایکس سنگ ذهن‌، کاپیتان آمریکا سنگ زمان و دکتر استرنج سنگ روح را دریافت کردند. سرانجام در رویداد جنگ های پنهان، ایلومیناتی سعی کرد که از سنگ ها برای جلوگیری از برخورد جهان ها استفاده کند اما نقشه آنها جواب نداد و همه سنگ ها به جز سنگ زمان نابود شدند (سنگ زمان هم ناپدید شد). البته در پایان این رویداد، هم زمان با تشکیل مجدد جهان های موازی، سنگ های ابدیت هم دوباره ایجاد شدند.

 

5- گروه ایلومیناتی مسبب "سیاره هالک" است

کمیک سیاره هالک

احتمالا می‌دانید که "سیاره هالک" و "‌جنگ جهانی هالک" از داستان های معروف و برتر هالک هستند. در حقیقت این دو ماجرای گفته شده نتیجه یکی از اشتباهات دیگر ایلومیناتی است. وقتی  ایلومیناتی به خاطر خراب کاری ها و وحشیگری های هالک، کلافه و خشمگین شده بودند، تصمیمگرفتند که هالک رو به جایی بفرستند که دیگه نتونه به کسی صدمه بزنه، به همین دلیل فرستادنش فضا! اما مشکل از جاییشروع میشه که سفینه هالک با مشکلی رو به رو میشه و اشتباهی توی یک سیاره گلادیاتوری بیگانه فرود اومد. هالک با شرکتدر مسابقات متعدد گلادیاتوری، به مشهور ترین و قدرتمند ترین گلادیاتور سیاره تبدیل میشه و بعد تصمیم میگیره که باهمکاری گلادیاتور های دیگه، جلوی شخصیتی به نام رد کینگ ( (Red Kingکه بر اون سیاره حکومت میکنه، رو بگیره ونابودش کنه. در آخر هم به هدفشون میرسن اما رد کینگ برای انتقام برمیگرده و سعی میکنه با فعال کردن یک دستگاه مخرب،دنیا رو نابود کنه. منتها خبر نداره که هالک چقدر قدرتمنده و بدین ترتیب جلویش گرفته میشه. در کل این سری روایت کنندهداستانی تراژیکی و هیجان انگیز می باشد که در آن هالک توسط دوستان زمینی خود ضربه میخوره و در آخر هم برای انتقامبه زمین برمیگرده (بدین ترتیب مقدمه ای برای سری جنگ جهانی هالک فراهم می شود).

 

4- سقوط ایلومیناتی در سلطنت تاریک

دارک اونجرز

نورمن آزبورن تونست پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" (Secret Invasion) خودش رو به عنوان ناجی کره زمین نشون بده و رئیس سازمان "شیلد" بشه و جای «نیک فبوری» و «تونی استارک» رو بگیره. اولش به نظر میرسید اهداف خیرخواهانه ای داره ولی به زودی شیلد را منحل کرد و به جایش "همر" (HAMMER) را با مجوز خود دولت آمریکا تاسیس کرد! سپس از عده ای از شخصیت های خبیث استفاده کرد و گروه "دارک اونجرز" را تاسیس کرد. خودش هم در هیبت «آیرون پاتریوت» ظاهر شد . خلاصه کاری کرد تا اعضای اونجرز تحت تعقیب قرار بگیرند و حکم جلب اونا رو گرفت. بنابراین گروه ایلومیناتی برای سال ها متلاشی شد چون اعضای آن وضعیت خوبی نداشتند. همه قهرمانان مجبور بودند که از دست دولت فرار کنند، آیرون من در افکار عمومی به عنوان عامل تهاجم مخفی شناخته میشد، دکتر استرنج دیگر عنوان جادوگر اعظم را نداشت و... در این میان تنها اوضاع نیمور متفاوت بود چون که او به ایلومیناتی پشت کرد و به نورمن پیوست.

 

3- توطئه گر همتای شیطانی ایلومیناتی است

توطئه گر همتای شیطانی ایلومیناتی است

پس از رویداد "تهاجم مخفی" شاهد ظهور نسخه جدیدی از گروه توطئه گر بودیم که انگار به نقطه عکس ایلومیناتی تبدیل شده بود. هدف این نسخه از گروه توطئه گر کاملا مشخص بود: تسلط و حکمرانی بر دنیا حتی اگر هر یک از اعضا مقاصد خاص خود را داشته باشند. مثلا دکتر دووم سرزمین میخواست، نیمور دریاها را میخواست و ... دیگر اعضای نیز اما فراست، لوکی، نورمن آزبورن و هود بودند. در طول داستان "سلطنت تاریک" (Dark Reign) تغییراتی در گروه توطئه گر رخ داد. اما فراست و نیمور علیه نورمن آزبورن شدند و سپس با محاصره آزگارد توسط نورمن، دکتر دووم و لوکی هم رابطه شون با او شکراب شد. در نهایت با رو شدن دست نورمن و شکست خوردن او، گروه توطئه گر هم منحل شد.

 

2- اعضای ایلومیناتی حافظه کاپیتان آمریکا را پاک کردند

اعضای ایلومیناتی حافظه کاپیتان آمریکا را پاک کردند

در طی رویداد جنگ های پنهان اعضای تیم ایلومیناتی در دوراهی دشواری قرار گرفته بودند. از آنجایی که زمین های موازی داشتند به یکدیگر نزدیک می‌شدند، ایلومیناتی مجبور بود که از خط قرمزش عبور کند و با نابود کردن جهان های دیگر‌، جان موجودات بیگناه بی‌شماری را بگیرد. در غیر این صورت قهرمانان باید از این اقدام غیرانسانی خودداری کرده و شاهد نابودی جهان خود می‌شدند. همانطور که قبل‌تر در مقاله گفته شد کاپیتان آمریکا به هیچ وجه راضی به انجام چنین کار غیراخلاقی نمیشد بنابراین او به گروه پیشنهاد کرد که از سنگ های ابدیت استفاده کنند. متاسفانه این ایده هم کارساز نبود و ایلومیناتی چاره دیگری به جز از بین بردن جهان های موازی دیگر نداشتند. اما کاپیتان آمریکا باز هم با دیگر اعضای شورا مخالف بود. بنابراین اعضای ایلومیناتی کاپیتان آمریکا را به زور گرفتند و دکتر استرنج حافظه او را پاک کرد. البته او بعد از مدتی حافظه اش را دوباره به دست آورد و رهبری شیلد را به عهده گرفت تا ایلومیناتی را دستگیر کند.

 

1- ایلومیناتی در جنگ های پنهان

ایلومیناتی در جنگ های پنهان

گروه ایلومیناتی نقش مهمی در رویداد جنگ های پنهان داشت. این گروه پیش از سایر قهرمانان متوجه خطر برخورد جهان ها شد و تصمیم گرفت هر طور که شده دنیای خود رو نجات دهد. اقدامات این گروه و سایر شخصیت های مارول داستانی پرفراز و نشیب است که برای آشنایی با آن پیشنهاد میکنم این مقاله، این مقاله، این مقاله و این مقاله را بخوانید. اما به طور خلاصه بعد از رو به رو شدن ایلومیناتی با شخصیتی به نام «قوی سیاه»‌ آنها از برخورد جهان ها مطلع شدند و بعد از اینکه سنگ های ابدیت کار نکردند و حافظه کاپیتان آمریکا پاک شد، ایلومیناتی به شکل بیرحمانه ای ده ها جهان را نابود کرد تا بقای زمین اصلی حفظ شود.

در نهایت اعضای تیم از یکدیگر جدا شدند و هر یک سرنوشت جدایی پیدا کردند. دکتر استرنج برای نجات مولتی ورس به دکتر دووم و مرد مولکولی پیوست و آیرون من به خاطر کاپیتان آمریکا نتوانست وارد سفینه رید ریچاردز شود و تونی و استیو هر دو بر اثر سقوط یک هلی کریر کشته شدند. بلک بولت نیز در حمله همتای خبیث آقای شگفت انگیز یعنی «میکر» (Maker) کشته شد. اما آقای شگفت انگیز به همراه پلنگ سیاه موفق شد که از برخورد جان سالم به در ببرد و در نهایت با شکست دادن دکتر دووم، مولتی ورس را بازسازی کند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 25 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

10 حقیقتی که باید درباره سنگ های بینهایت (INFINITY STONES) بدانید

10 داستان مارول که شما را برای فاز چهارم MCU آماده میکنند

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

15 داستان کیهانی – حماسی برتر مارول

معرفی 10 گروه خبیث برتر مارول

جنگ های مخفی چگونه آغاز شد؟ - قسمت اول

جنگ های مخفی چگونه آغاز شد؟ - قسمت دوم

جنگ های مخفی چگونه آغاز شد؟ - قسمت سوم

جنگ های مخفی چگونه آغاز شد؟ - قسمت چهارم

10 ‌حقیقت مهمی که باید درباره سازمان «رسیدگی به تناقضات زمانی»‌ (TIME VARIANCE AUTHORITY) بدانید

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

10 گروه ابرخبیث (SUPERVILLAIN TEAMS) برتر دنیای کمیک

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان"

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

10 خبیث ثروتمند در کمیک های مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Sin-Eater
#1 Sin-Eater 1401-02-18 23:17
یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مقالات فکتس سایت بود
عالی
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#2 امیرحسین زارع 1401-02-18 23:19
همیشه از ایده ایلومیناتی خیلی خوشم میومده . گروهی مخفی که اعضاش از مهم ترین و تاثیرگذارترین و قوی ترین شخصیت های مارول تشکیل شده
ممنون که اطلاعاتم رو بالا بردید
نقل قول کردن
Bucky WS
#3 Bucky WS 1401-02-18 23:21
مقاله مثل همه مقالات آقا کیارش عالی بود
ولی من با تغییر اعضای ایلومیناتی موافق نیستم. باید اعضا ثابت باشن
موافقید با من؟
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1401-02-19 08:08
به نقل از Bucky WS:
مقاله مثل همه مقالات آقا کیارش عالی بود
ولی من با تغییر اعضای ایلومیناتی موافق نیستم. باید اعضا ثابت باشن
موافقید با من؟

منم موافقم ولی اگه یکی از اعضا مرده بود یا به هر دلیلی در دسترس نبود چی؟
نقل قول کردن
saliz
#5 saliz 1401-04-08 14:30
به نقل از mtm:
به نقل از Bucky WS:
مقاله مثل همه مقالات آقا کیارش عالی بود
ولی من با تغییر اعضای ایلومیناتی موافق نیستم. باید اعضا ثابت باشن
موافقید با من؟

منم موافقم ولی اگه یکی از اعضا مرده بود یا به هر دلیلی در دسترس نبود چی؟

بازم به نظر من با توجه به این که این یه گروه مخفیه خطر خیلی بزرگیه که فرد دیگه‌ای رو بیارن. اگه موقتا در دسترس نیست بنظرم نمی‌شه فرد دیگه‌ای رو آورد. مگه این که یکی از اعضا به طور کامل از دسترس خارج شده باشه و نیاز شدید به یه فرد دیگه باشه و اون وقت شاید بشه آورد. منظورم کلا اینه که اگه قرار باشه اعضا هی عوض بشن دیگه گروه مخفی نیست که.
نقل قول کردن
مرتضی
#6 مرتضی 1402-10-03 18:58
اسم کمیک شماره دو چیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید