10 حقیقت مهمی که باید درباره «آمریکا چاوز» (America Chavez) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-آمریکا-چاوز-america-chavez-بدانید-‌خوچیتل-گومز-تاریخچه-بیوگرافی-میس-امریکا-فکتس-facts-نمیدانستید

به بهانه حضور «آمریکا چاوز» در فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" قصد داریم که شما را به طور کامل با او آشنا کنیم.

مقدمه: آمریکا چاوز با بازی «‌خوچیتل گومز» (Xochitl Gomez) قهرمان تازه کاری‌ست که جدیدا به MCU پیوسته است. او یکی از شخصیت های اصلی فیلم بود که به خاطر قابلیت ایجاد پورتال میان جهان های موازی، از اهمیت بالایی برخوردار بود. در دنیای کمیک بوک هم آمریکا چاوز ملقب به «میس آمریکا» (Miss America) شخصیت نسبتا جدیدی‌ست که در سال 2011 و شماره یک از کمیک های "انتقام" (Vengeance) به دست «جو کیسی» (Joe Casey) و «نیک دراگوتا» (Nick Dragotta) خلق شد. آمریکا تاریخچه عجیبی داشته و در طول سال ها در داستان های مختلفی حضور پیدا کرده است ولی شاید بیشتر به خاطر تمایلات همجنسگرایانه خود بر سر زبانها افتاده است که متاسفانه مدتیه بدجوری داره تیشه به ریشه فرهنگ عامه پسند جهان میزنه (یعنی اصلا هیچ تمایلی به جنس مخالف ندارد!). ضمنا در سال 2017 به خاطر محبوبیت این شخصیت، یک سری کمیک اختصاصی از او چاپ شد. حالا امروز می‌خواهیم که در این مقاله به معرفی کامل این شخصیت بپردازیم.

 

10- آمریکا متعلق به "دنیای موازی آرمانی" است

دنیای موازی - امریکا چاوز

در حقیقت آمریکا چاوز اهل این جهان نیست بلکه متعلق به "دنیای موازی آرمانی" (Utopian Parallel) است. این جهان، دنیای خارج از زمان و فضاست که موجودی خداگونه و کیهانی به نام Demiurge در آن حضور داشت. چاوز وقتی به دنیا آمد توانایی های فرابشری نداشت اما به دلیل حضور Demiurge در محل زندگی اش، توانایی های نسبتا زیادی به دست آورد. وقتی که سن او کم بود ، مادرانش، «آمالیا چاوز» (Amalia Chavez) و «النا چاوز» (Elena Chavez) در اقدامی قهرمانانه جان خودشان را برای بستن یک سیاهچاله فدا کردند. آمریکا هم برای یافتن هدفی بزرگتر، جهانش را ترک کرد و به دنیا های مختلف سفر کرد تا اینکه به دنیای ما رسید و تصمیم گرفت که همچون مادرانش تبدیل به یک قهرمان شود.

 

9- قدرت ها و توانایی ها

قدرت ها و توانایی ها

آمریکا چاوز یکی از قدرتمند ترین زنان مارول است. او لیست بلندبالایی از قابلیت های فرابشری دارد که باعث شده لوکی بعد از شکست خوردن از آمریکا، او را "زنی تقریبا نابود نشدنی که می‌تواند تانک ها را به سمت ماه پرتاب کند" توصیف کند. آمریکا قدرت و سرعت فوق انسانی بالایی دارد و میتواند پرواز کند. او همچنین دوام فرابشری هم دارد و بدن او تقریبا آسیب ناپذیر است. آمریکا میتواند در خلا فضا هم زنده بماند و موج های عظیم انرژی را آزاد کند. اما بدون شک قدرت اصلی و منحصر به فرد آمریکا، توانایی سفر در دنیا های موازی با ایجاد پورتال های ستاره ای شکل است. آمریکا با استفاده از این پورتال ها میتواند خودش و دیگران را به مکان ها یا ابعاد دیگر تله پورت کند. حتی دیده شده که در صورت وجود شرایطی خاص آمریکا میتواند با این پورتال ها در زمان نیز سفر کند.

 

8- عضویت در انتقام جویان جوان

انتقام جویان جوان

کمیک های یانگ اونجرز بخش مهمی از تاریخچه آمریکا چاوز هستند چون بیشتر طرفداران این شخصیت را با سری کمیک های این گروه ابرقهرمانی می‌شناسند. پس از وقایع رویداد Avengers Disassembled که باعث متلاشی شدن تیم اصلی اونجرز شد، مارول کمیک Young Avengers را منتشر کرد که در واقع اعضایش را جوانان و نوجوانی تشکیل میدادند که یک ربطی به اعضای موسس تیم اونجرز داشتند یا اینکه نام و قدرت هایشان یادآور آنها بود : پسر آهنی (Iron-Lad)، هالکینگ (Hulking)، پاتریوت (Patriot)، ویکان (Wiccan) ، کیت بیشاپ (هاکای) و کسی لانگ (Cassie Lang)راستش اولش کسی فکر نمیکرد این کمیک زیاد موفق باشد چون انگار مارول فقط خواسته بود با طرح ایده ای جدید از محبوبیت اونجرز سو استفاده کند و نسخه جوان تر آنها را تحویل خوانندگان دهد ولی اشتباه میکردند چون داستان های زیبا و درگیر کننده و طراحی های زیبا آن باعث شد تا سریعاً محبوب شود و در سال 2006 چندین جایزه در رشته بهترین کمیک سال را از آن خود کند. آمریکا چاوز در سری دوم این کمیک ها که در سال 2013 عرضه شدند، حضور پیدا کرد و یکی از اعضای گروه شد. این سری هم با استقبال زیادی مواجه شد و برنده جوایز متعددی گردید.

 

7- آمریکا اولین میس آمریکای مارول نیست

میس امریکا مارول

همانطور که میدانید نام مستعار اصلی آمریکا چاوز، میس آمریکا است. البته مارول یک قهرمان دیگر هم به این نام در عصر طلایی داشته. «میس آمریکا» با نام واقعی «مادلین جویس فرانک» سال 1953 و در شماره 49 از کمیک Marvel Mystery Comics خلق شد. خالقین او «اتو بایندر» و «ال گابریله» بودند. او یک دختر جوان پولدار بود که با دانشمندی ملاقات کرد. این دانشمند دستگاهی اختراع کرده بود که با رعد و برق فعال میشد و بهش نیروهای فوق بشری داد. البته وقتی از دستگاه استفاده کرد بیهوش شد. اون دانشمند هم فکر کرد که مادلین مرده. بنابراین دستگاهش رو نابود و خودکشی کرد! ولی وقتی مادلین بهوش آمد دید که قدرت های فوق بشری داره . او لباسی میهن پرستانه برای خودش درست کرد و اسم خودش را گذاشت «میس آمریکا» . در آن زمان به عضویت گروهی به نام All-Winners Squad درآمد. بعدها هم عضو "لژیون آزادی" (Liberty Legion) و Invaders شد. سپس عاشق یکی از هم تیمی های خودش به نام «رابرت فرانک» ملقب به «ویزر» (Whizzer) شد . میتونست پرواز کنه و اولش دید اشعه ایکس هم داشت.

 

6- عضویت در اِی – فورس

عضویت در اِی – فورس

یکی دیگر از تیم های ابرقهرمانی مهمی که آمریکا عضو آنها بوده، ای فورس است. "نیروی انتقام جو" یا "اِی – فورس" یک کمیک ماهانه بود که مارول از ماه می 2015 به عنوان بخشی از رویداد بزرگ "جنگ های پنهان" منتشر ساخت. در این کمیک شاهد تیمی از اونجرز بودیم که تمام اعضایش از ابرقهرمانان مونث تشکیل شده بودند! در واقع این تیم در دنیایی موازی از مارول حضور داشت ولی پس از خاتمه یافتن رویداد، A-Force سر از دنیای اصلی مارول درآورد و کمیک بوکی ماهانه از رویش به چاپ رسید. این سری در ماه اکتبر 2016 و به دلیل فروش پایین کنسل شد در حالی که نقدهای بسیار خوبی نصیبش شده بود و منتقدین ازش به عنوان کمیکی که به طور کاملا عمدی سعی دارد "فمنیستی" باشد استقبال کرده بودند. اعضای این تیم قبل از رویداد "جنگ های پنهان" همه ابرقهرمانان زن مارول را در بر میگرفتند! ولی پس از این رویداد اعضای اصلی عبارت بودند از: کاپیتان مارول، مدوسا، شی هالک، سینگولارتی (singularity)، دَزلِر و نیکو مینورو.

 

5- کیت بیشاپ بهترین دوست آمریکا چاوز است

کیت بیشاپ بهترین دوست آمریکا چاوز است

از همان زمان عضویت آمریکا در گروه انتقام جویان جوان، یک دوستی صمیمی بین او و کیت بیشاپ شکل گرفت. خیلی زود کیت بیشاپ به بهترین دوست آمریکا تبدیل شد و این دو بارها جان یکدیگر را نجات داده اند. حتی در رویداد جنگ های پنهان زمانی که آمریکا به دنیای شماره 311 شفر کرد، او با نسخه دیگری از کیت بیشاپ آشنا شد و خیلی زود هم با او رفیق شد. البته با توجه به تمایلات آمریکا، گاهی اوقات به نظر میرسد که حس بین این دو فراتر از یک دوستی ساده است! اما به هر حال این دو ثابت کرده اند که همیشه هوای یکدیگر را دارند.

 

4- رهبری گروه آلتیمیتس

رهبری گروه آلتیمیتس

احتمالا با دیدن نام آلتیمیتس به یاد تیم ابرقهرمانی اصلیِ دنیای آلتیمیت افتادید (این گروه در اینجا معرفی شده است)، اما نسخه ای از این گروه در دنیای اصلی مارول (‌‌شماره 616) نیز وجود دارد. این تیم به پیشنهاد کاپیتان مارول و برای مبارزه با تهدیدات کیهانی ایجاد شد. اعضای اولیه آن عبارت بودند از آمریکا چاوز، پلنگ سیاه، کاپیتان مارول، بلو مارول و اسپکتروم. در نهایت این گروه آمریکا چاوز را به عنوان رهبر خود برگزید. این تیم بارها به اعماق کهکشان رفته و علیه موجودات کیهانی همچون گالاکتوس مبارزه کرده است. در رویداد "جنگ داخلی 2" (که در اینجا ترجمه شده) شاهد بودیم که نا انسانی به نام «یولیسس» که توانایی دیدن آینده را داشت، قهرمانان زمین را به دو گروه تقسیم کرد. کاپیتان مارول عقیده داشت که باید کسانی که در آینده دست به جنایت خواهند زد، پیش از انجام آن دستگیر شوند. اما تونی استارک مخالف او بود، زیرا به نظر او نباید وقتی جرمی صورت نگرفته کسی را دستگیر کرد. در نهایت آمریکا با کاپیتان مارول مخالفت کرد و با او دشمن شد و به همین دلیل او از گروه آلتیمیتس رفت. بعد از مدتی تیچالا هم با عقیده کاپیتان مارول مخالفت کرد و در نهایت گروه آلتیمیتس ثبات خود را از دست داد و تقریبا متلاشی شد. البته در "جنگ ابدیت" آمریکا با حمایت گالاکتوس، اعضای گروه را دوباره گرد هم آورد.

 

3- او خواهری به نام «کاتالینا» دارد

او خواهری به نام «کاتالینا» دارد

برای سال ها گمان میرفت که آمریکا در زمان کودکی، دنیای موازی آرمانی را ترک کرده و به جهان ما رسیده است. او سپس توسط خانوادهٔ «سانتاناس» (Santanas) پیدا شد و به فرزند خواندگی گرفته شد. آمریکا برای مدت کوتاهی دچار فراموشی شده بود اما در نهایت ماجرای دنیای موازی آرمانی و فداکاری مادرانش را به یاد آورد. تا اینکه در کمیک های America Chavez: Made in the USA حقایق جدیدی از گذشته آمریکا فاش شد و اریجین قبلی او رتکان شد. در ابتدا آمریکا با خبیثی مرموز رو به رو شد که مخفیانه دست به جنایات مختلف میزد. این خبیث خانه خانواده سانتاناس را سوزاند تا آمریکا را به آنجا فرا بخواند. او همچنین سر نخ هایی درباره گذشته آمریکا در محل جرم قرار داد تا اینکه در نهایت هویت این شخصیت شرور فاش شد. او خواهر کوچکتر آمریکا، یعنی «کاتالینا چاوز» (Catalina Chavez) بود! به نظر میرسد که او قدرت هایی مشابه توانایی های آمریکا دارد. او دارای قدرت، سرعت و استقامت فرابشری است و میتواند پرواز کند. او همچنین توانایی شلیک اشعه های انرژی را دارد اما برخلاف آمریکا، نمی‌تواند میان جهان های موازی پورتال ایجاد کند. او بعد از کشاندن آمریکا به یک جزیره دور افتاده، با اشعه ای او را بیهوش کرد. کاتالینا در ادامه حقایق مهمی را درباره گذشته آمریکا فاش کرد که در مورد بعدی به آن می‌پردازیم.

 

2- اُریجین آمریکا آن چیزی نیست که او گمان میکرد

اریجین آمریکا آن چیزی نیست که او گمان میکرد

کاتالینا بعد از اسیر کردن خواهرش، به او گفت که تمام خاطراتش درباره دنیای موازی آرمانی و فداکاری مادرانش، همگی غیر واقعی و ساخته ذهن آمریکا بوده اند! او همچنین قصد داشت یک سرم تیوپنتال سدیم را به آمریکا تزریق کند تا گذشته واقعی‌اش را به یاد بیاورد. اما در نهایت آمریکا توانست خود را آزاد کند و کاتالینا را به جایی در نیوجرسی تله پورت کند. او سپس با اکراه سرم را به خود تزریق کرد و فهمید که هیچ دنیایی به نام "دنیای موازی آرمانی" وجود خارجی ندارد. دنیای موازی آرمانی در اصل نام یک جزیره خصوصی بود (همان جزیره ای که کاتالینا خواهرش را به آنجا کشانده بود). مادران آمریکا، آمالیا و النا چاوز هم دو قهرمان از یک جهان موازی بهشت گونه نبودند، بلکه آنها دو دکتر دانشمند همجنسگرا بودند. آمریکا در دوران نوزادی‌اش به یک بیماری ژنتیکی نادر به نام سندروم Edges مبتلا شده بود. این سندروم به عملکرد کروموزوم های XX در دختران مربوط میشد. چهار ماه بعد از تشخیص بیماری، مادران آمریکا با میلیاردی به نام آقای گیلز (Gales) آشنا شدند. گیلز یک جزیره خصوصی به نام دنیای موازی آرمانی داشت که روی آن یک مرکز پزشکی پیشرفته برای تحقیق درباره سندروم Edges وجود داشت. بعد از رفتن آمالیا و النا به آن جزیره، گیلز دروازه ای را به آنها نشان داد که به سوی یک بعد جیبی باز میشد. این واقعیت جیبی دارای انرژی های طبیعی بود که توانایی درمان بیماری آمریکا را داشتند. آمالیا و النا در ابتدا قصد مخالفت داشتند چون به عقیده آنها، استفاده از آن اتاق به دلیل وجود انبوهی از متغیر های نامشخص غیر اخلاقی است. اما آنها در نهایت برای نجات جان آمریکا با به ناچار روند درمانی را شروع کردند. بعد از دو سال، دختربچه های زیادی که به سندروم Edges مبتلا بودند برای درمان به این جزیره آورده شدند. به نظر میرسد که ترکیب سندروم Edges و نیرو های مرموز بعد جیبی داخل دنیای موازی آرمانی، در آمریکا و سایر دخترانی که تحت درمان بودند توانایی های فرابشری ایجاد کرده بود. گیلز از این توانایی ها استقبال میکرد و به نظر میرسید که اهداف شومی در سر دارد. آمالیا و النا همیشه به نیت گیلز شک داشتند. یک روز چند مرد کت و شلواری مشکوک از سازمانی نامشخص از طرف گیلز به جزیره آمدند و به نظر میرسید که گیلز قصد دارد از قدرت این دختربچه ها در راه پلید استفاده کند. در نهایت یک شب آمالیا و النا تصمیم گرفتند که به همراه دخترانشان و بقیه بچه هایی که در آن جزیره گیر افتاده بودند، فرار کنند. گفتنی است که در آن زمان درمان آمریکا تمام شده بود و او رو به بهبودی بود. آن شب آمالیا و النا با اتفاق غیرمنتظره ای مواجه شدند چون به نظر میرسید که گیلز از فرار آنها باخبر شده بود. سرانجام آمالیا دختران را آزاد کرد و با یک نارنجک آن بعد جیبی را نابود کرد و خودش هم در انفجار کشته شد. کمی بعد گیلز و مامورانش النا، آمریکا و کاتالینا را پیدا کردند. گیلز با شلیکی النا را هم به قتل رساند اما تمام دخترانی که آنجا بودند علیه گیلز و ماموران او جنگیدند و آمریکا و کاتالینا هم فرار کردند. آمریکا یک پورتال به جایی نامعلوم ساخت و به همراه خواهرش داخل آن پرید. اما در آخرین لحظه گیلز کاتالینا را گرفت. بدین ترتیب آمریکا به دریاچه ای در آمریکا سقوط کرد و توسط خانواده سانتاناس پیدا شد و به فرزند خواندگی گرفته شد. اوضاع برای کاتالینا چندان خوب نبود. گیلز کاتالینا را به سوئیس برد و به او تلقین کرد که پدر واقعی اوست. گیلز همچنین کاتالینا را به سندروم Edges مبتلا کرد و با تکرار مراحل درمان آمریکا، سعی داشت که به کاتالینا هم توانایی های فرابشری اهدا کند. سرانجام کاتالینا صاحب قدرت های فرابشری شد و از اسارت گیلز فرار کرد. کاتالینا دائما صدای مادرانش را می‌شنید و گمان میکرد که آمریکا میتواند با ایجاد پورتال میان بعدی در دنیای موازی آرمانی، مادرانش را زنده کند. او حتی چند دختربچه را مشابه برنامه های گیلز درون مخزن هایی متصل به نیروی آن بعد جیبی قرار داد و برادرخوانده آمریکا را نیز گروگان گرفت تا به هدفش برسد. او با وجود اینکه آمریکا به او گفت که آن صدا ها زادهٔ ذهنش هستند که نمی‌تواند مادرانشان را زنده کند، با خواهرش درگیر شد. در آخر آمریکا ناخواسته کاتالینا را به یک جهان موازی نامشخص تله پورت کرد و هرگز مشخص نشد که کاتالینا چه سرنوشتی پیدا کرده است.

 

1- او قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" حضور داشته باشد!

امریکا چاوز

کانپست آرت های منتشر شده از فیلم "راهی به خانه نیست" نشان میدهند که ابتدا قرار بوده «آمریکا چاوز» نیز در این فیلم حضور داشته باشد! در واقع، اولش قرار بود فیلم "دکتر استرنج 2: مولتی ورس جنون" منتشر شود و سپس "راهی به خانه نیست" و شخصیت آمریکا چاوز هم در آن فیلم به عنوان دستیار استرنج معرفی گردد و سپس در "راهی به خانه نیست" وظیفه باز کردن پورتال ها به او سپرده شود. ولی همه گیری کرونا همه برنامه ها را خراب کرد و جای اکران این فیلم ها عوض شد. یعنی اول "راهی به خانه نیست" اکران شد و "دکتر استرنج 2" تا اردیبهشت 1401 تاخیر خورد. لذا سازندگان فیلم مجبور شدند از ند لیدز به عنوان کسی که پورتال باز میکند استفاده کنند! برای اینکه بدونید آینده احتمالی او در MCU چیست، مورد شماره 3 این مقاله را بخوانید.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که میتوانند تله پورت کنند

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کیت بیشاپ» (KATE BISHOP) بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون"

10 سوالی که پس از دیدن "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" برایمان پیش آمد

مدیران و نویسندگان سایت SPIDEY.IR فیلم "دکتر استرنج 2" را نقد میکنند

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مونیکا رَمبو» (MONICA RAMBEAU) بدانید

10 طلسم جادویی برتر دکتر استرنج در فیلم های مارول

لینک دانلود نسخهٔ پرده ای فیلم "دکتر استرنج ۲ در چندجهانی دیوانگی"

شرح 20 دقیقه ابتدایی فیلم "دکتر استرنج 2: مالتی ورس جنون" به نمایش درآمده در جشنواره "سینما کان"

تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1401-02-31 13:27
یه نکته ای درباره شخصیت میس امریکا هست که بنظرم خیلی جالبه
اون میس امریکا اریجینال که در دهه 50 میلادی خلق شد رو دقت کنید. چقدر پوشیده و ظاهر سنتی داره و حتی مقایسه کنید با با امریکا چاوز با اون ظاهر و تمایلاتش! :-* چقدر "بانوی آمریکا" فرق کرده، نه؟ و اینکه چقدر در این سالها آمریکا تنوع نژادی فرهنگی پیدا کرده
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1401-02-31 22:54
خدا رو شکر مقاله اونقدر عالی و بی عیب و نقص بود که جای هیج حرف و کامنتی باقی نزاشته :-*
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1401-02-31 23:07
خیلی ممنون بابت مقاله راستش
میتونم بگم آقا کیارش یاورویسی هرچی بود و نبود از آمریکا جاوز توی مقاله گفتن راستش این کرونا هم بدجور برنامه های مارول بهم ریخت جدا از اون بنظر نویسنده میتونند از این شخصیت استفاده های خوبی کنند و همچنین داستان های خوبی بنویسند و در کل میتونه شخصیت جالب و جذابی باشه به خصوص با اون تمایلات

به نقل از mtm:
یه نکته ای درباره شخصیت میس امریکا هست که بنظرم خیلی جالبه
اون میس امریکا اریجینال که در دهه 50 میلادی خلق شد رو دقت کنید. چقدر پوشیده و ظاهر سنتی داره و حتی مقایسه کنید با با امریکا چاوز با اون ظاهر و تمایلاتش! :-* چقدر "بانوی آمریکا" فرق کرده، نه؟ و اینکه چقدر در این سالها آمریکا تنوع نژادی فرهنگی پیدا کرده


توی فیلم های مرد عنکبوتی mcu به وضوح این تنوع نژاد و فرهنگ دیدیم
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#4 Hail Comic Book 1401-02-31 23:45
یک نکته ای الان به ذهنم رسید.
دقت کردید فیلم دکتر استرنج 2 چقدر شبیه فیلم اسپایدرمن 2 هست؟
قهرمان اصلی که قدرت های زیادی داره ولی عمیقا خوشحال نیست و مشکلاتی داره.
خبیث فیلم که همه چیز داشته و از دست داده درست مثل دکتر اختاپوس.
و پایانش هم قهرمان تصمیم میگیره قهرمان بمونه و سعی کنه رو مشکلاتش کار کنه(که میبینیم یدونه رو پیشونیش در میاد یهو)
خبیث داستان هم درست مثل دکتر اختاپوس میبینه که کاراش واقعا به چه شکلی بودن و سعی میکنه کارشو جبران کنه و میمیره(البته به ظاهر)
کلا به نظرم فیلم اسپایدرمن 2 + اویل دد بود و خیلی باحال بود :lol:


راجب مقاله هم بگم اطلاعات مفیدی بود و ممنون از نویسنده.
و چقدر خوب که مورد1 اتفاق نیفتاد چون خیلی چپوندنی میشد تو داستان.
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#5 Armin_Marvel 1401-03-03 22:31
مگه چاوز اهل یک دنیای موازی کیهانی نیست درسته؟
پس چرا اسمش آمریکا چاوز؟چه ربطی به آمریکا داره؟ :-?
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1401-03-04 13:07
به نقل از Armin_Marvel:
مگه چاوز اهل یک دنیای موازی کیهانی نیست درسته؟
پس چرا اسمش آمریکا چاوز؟چه ربطی به آمریکا داره؟ :-?

خیلی ممنون از نظر تخصصی شما. ولی با توجه به اطلاعات خیلی کمی که از Utopian Parallel در دسترسه شما از کجا میدونید که توی این جهان آمریکا وجود نداره یا آمریکا اسم دختر نیست یا...؟ در ضمن اگه یه نگاهی به مقاله انداخته بودین متوجه میشدین که چاوز اهل یک دنیای موازی کیهانی نیست.
نقل قول کردن
john constantine
#7 john constantine 1401-03-04 22:44
به نقل از Armin_Marvel:
مگه چاوز اهل یک دنیای موازی کیهانی نیست درسته؟
پس چرا اسمش آمریکا چاوز؟چه ربطی به آمریکا داره؟ :-?

اسمشه دیگه اسمش آمریکاست
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1401-04-04 20:23
و چقدر بد که این کاراکتر در فیلم دکتر استرنج ۲ یکی از کلیشه ای ترین و بیخودترین شخصیت پردازی هایی رو که تا الان در دنیای مارول دیدم رو داشت. حداقل اون کیت بیشاپ در سریال هاکای رابطهٔ هوادار و الگو در قسمت های اول و استاد و شاگردی در قسمت های آخر داشت که برخی لحظات جذاب رو پدید آورد و هیلی استاینفلد تونست چیزهای باحالی رو به نقشش تزریق کنه، ولی آمریکا چاوز فقط یک اوریجین کلیشه ای داشت و هیچ نکتهٔ چذاب دیگه ای دربارهٔ شخصیت او وجود نداشت. به عبارت دیگه اون یک ابزار داستانی بود که خیلی بده که کاراکتری اینقدر در توجه باشه اما در آخر از یک ابزار داستانی ساده فراتر نداره. دنیای مارول اگر میخواد خاطراتی مثل سه فاز اول رو برایمون پدید بیاره، باید بهتر روی شخصیت پردازی ها کار کنه. چرا اینقدر مارول رو دوست داشتیم؟ به خاطر اینکه در بدترین حالت هم که داستان دندانگیری در فیلم وجود نداشت، حداقل شخصیت های جذابی بود که ما رو پای فیلم نگه داره(البته استثناهایی هم بود مثل کاپیتان مارول که کلا شخصیت نچسبی داره). چرا سریال مون نایت اینقدر مورد توجه قرار گرفت؟ چون با وجود ضعف هایی که در داستان و پایان بندی و اکشن در این سریال وجود داشت، در پایه ای ترین حالتش شخصیت مون نایت (مارک اسپکتور و استیون گرانت، البته فعلا) رو بسیار خوب معرفی کرد که به عنوان شخصیتی پردازش شد که برای ماجراجویی های بعدیش هیجان زده ایم(البته نباید تاثیر بازی فوق‌العاده اسکار آیزاک و اپیزود پنجم که به نظرم بهترین اپیزود سریال بود رو نادیده بگیریم). اما غیر از این موضوع و به جز مون نایت در فاز چهارم قهرمانان کمی رو میشناسم که واقعا شخصیت پردازی گیرایی داشتند و باعث شدند که برای دیدنشون هیجان زده باشیم(با فاکتور مرد عنکبوتی که محصول فاز سوم مارول بود) و این شاید بدترین اتفاق ممکن باشه. مارول باید هرچه سریعتر فکری بکنه وگرنه واقعا ممکنه به یک DCEU جدید تبدیل بشه که بدون درس گرفتن از اشتباهاتش اونا رو تکرار میکنه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37