كمیك گرین گابلین: سلطنت تاریك (Dark Reign) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

كمیك گرین گابلین: سلطنت تاریك (Dark Reign) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

حالا که این روزها  بحث فیلم "جنگ بینهایت" داغه پس این داستان معرکه رو بخونید تا بفهمید اگه دستکش بینهایت میفتاد دست «نورمن آزبورن» چی میشد!

 

مقدمه: چند سال پیش و در نتیجه  وقایع رویداد بزرگ "تهاجم مخفی" (Secret Invasion)، «نورمن آزبورن» توانست با فریبكاری به ریاست سازمان جدیدی به نام «هامر» (H.A.M.M.E.R) دست پیدا كند.این سازمان با تایید رئیس جمهور كشور آمریكا تاسیس شد تا جانشینی برای سازمان "شیلد" باشد

(چون افكار عمومی شیلد را در قضیه تهاجم مخفی مقصر میدانست). نورمن آزبورن به سرعت گروه جدیدی از "انتقام جویان" تشكیل داد و افرادی مثل «سنتری»، «مارول بوی» و «اریز» را به استخدام خود درآورد. او همچنین به هم تیمی های سابق و خبیث خود در گروه "تاندربولتس" هویت های جدید داد و بدین ترتیب «مون استون» تبدیل شد به «خانم مارول»، داكن» تبدیل شد به «ولورین» و «بولزآی» تبدیل شد به «هاكای». سپس دوران حكومت قدرتمند نورمن آزبورن و گروهش (كه به Dark Avengers معروف شدند)  آغاز گشت. ولی پس از حمله نورمن به "آزگارد" (كه بدون رضایت رئیس جمهور امریكا انجام شد) دوران او به سر آمد و اعضای گروه Dark Avengers هم دستگیر شدند.

اینجاست كه این سئوال مطرح میشود كه "اگر اوضاع جور دیگری پیش میرفت، چی میشد؟" یا بهتره بگیم :

 

"چی میشد اگر گرین گابلین  به دستكش بینهایت دست میافت؟"

(راستي وقتي اين كميك رو خونديد حتما اين مقاله را هم بخونيد چون اون رو تكميل ميكنه)

 

What If? Infinity - Dark Reign

كميك what if  گرين گابلين

مترجم: عمو مختار

اديتور، گرافيست و طراح روي جلد: اميد تقوي (The Punisher)

اميد تقوي

لينك دانلود مستقيم

لينك دانلود غير مستقيم

لينك دانلود غير مستقيم (آپلودر)

 

نظر شما درباره اين داستان چيست؟

برای بدست آوردن اطلاعات كافی درباره شخصیت نورمن ازبورن بروید اینجا.

برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

10 حقیقتی که باید درباره دستکش بینهایت (INFINITY GAUNTLET) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره سنگ های بینهایت (INFINITY STONES) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1394-10-16 16:45
من فقط بهتون اخطار ميكنم كه اگه درباره اين كميك فوق العاده نظر نديد ، عمو مختار خيلي خيلي ناراحت و عصباني ميشه.
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#2 VENOM-ZOMBIE 1394-10-16 17:05
هنوز نخوندم ولی اگه نخونم سکته مسکنم زدم رو دانلود.
خدایا باورم نمیشه
مطمئنم عالیه.
میخونم و نظر میدم.
نقل قول کردن
spider-sonic
#3 spider-sonic 1394-10-16 17:11
وای خدا خیلی باحال بود
نورمن یه لحظه اعصابش خورد شد زد پدرشو نابود کرد.یعنی گند زد به پایان خفن داستان
نقل قول کردن
North-wolf
#4 North-wolf 1394-10-16 17:24
جریان این چیه؟ خودعمو مختار داستانشو ساخته یا فقط ترجمه کرده؟ چند قسمتیه؟
نقل قول کردن
amazing-armin
#5 amazing-armin 1394-10-16 17:24
من فعلا اونقد نقد تخصصی نمیتونم بنویسم منتظر مختاریم :-)
ولی پایان کمیکش خیلی غیر منتظره بود داستان ک با فلش بک شرو میشه باعث میشه بتونیم با نورمن ارتباط برقرار کنیم اوج بیرحمی نورمن قسمتیه که بزاره برا اسپایدرمن مرگ گوئن هربار اتفاق بیوفته
مانند تانوس نورمن هم میخواست پدرش دوستش داشته باشه
نقل قول کردن
farhood7
#6 farhood7 1394-10-16 17:32
متعجب شدم ....... فک نمی کردم همچین کمیکی داریم ........‌ولی حتما باید جذاب باشه.
نقل قول کردن
parsa spider
#7 parsa spider 1394-10-16 17:46
عجب کمیکی بود!!!ولی زیاد به ذات نورمن وفادار نبود ولی نفرتش از پیتر را خوب نشون داد مخصوصا جایی که صحنه مرگ گوئن را هی به پیتر نشون میداد ولی در کل داستان و پایان عالی داشت. عمو بدو بدو این کمیک که تورا میطلبه
نقل قول کردن
farhood7
#8 farhood7 1394-10-16 17:54
وای خوندم عالی عالی
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#9 VENOM-ZOMBIE 1394-10-16 18:20
پایانش غیر منتظره بود.
یه دفعه ای بدون فکر پدرشو کشت :-|
ولی داستان خوبی بود.
من بلاخره گذشته ی نورمن رو دیدم
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #10 j.jonah jameson 1394-10-16 18:22
عمو .........
وجدانا خیلی خوب بود !
جناب تقوی عزیز ادیت شما هم که به این اثر هنری 10 ها برابر افزود !
خب یک باره دیگه به همه ثابت شد که وقتی نورمن قاطی میکنه ننه بابا نمیشناسه...... میکشه ........... و از تمام زمان ها حذف میکنه !
ما به خوبی با وسواس های نورمن اشنا شدیم :
1) همیشه دوست داره برای هر کاری مقدمه ای فراهم کنه
2) از بزرگ ترین اثر هنری اش استقبال میکنه
3) او فقط به دنبال قدرت است
4)دوست دارد بخاطر موفقیت هایش به چشم بیاید
نتیجه اخلاقی :
هیچ قدرتی نمیتونه کاری کنه که دوستت داشته باشند !
پس انقدر دنبالش نباشید
ممنون از جناب تقوی و عمو مختار
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#11 j.jonah jameson 1394-10-16 18:25
به نقل از North-wolf:
جریان این چیه؟ خودعمو مختار داستانشو ساخته یا فقط ترجمه کرده؟ چند قسمتیه؟

%100 اگه با همین ترجمه و ادیت عمو مختار و جناب تقوی همچن کمیکی مینوشتند رکور فروش میزد بالا شاید اعضا هم یه نونی میخوردند !
نه! خود عمو ننوشتند !
با توجه به این که در آخر نوشته شده بود پایان حتما تک شماره ای است ! :-)
نقل قول کردن
the punisher
+1 #12 the punisher 1394-10-16 18:28
سلام دوستان
امید تقوی هستم بدقول ترین آدم دنیا
این کمیک قرار بود حدود 20 روز پیش بیاد رو سایت ولی به خاطر تأخیر من باعث شد الآن بیاد
از همه شما که بیست روز دیر تر این اثر زیبا رو خوندید معذرت میخوام از آقای ترابی که با وجود بد قولیایی که کردم و کارایی که دیر تحویل دادم هیچوقت به من خرده نگرفت معذرت میخوام و از همه بیشتر از مختار عزیز که همیشه وقتی ترجمه هاشو میخونم انگار دارم درس یاد میگیرم بابت این دیر کردنم عذر میخوام
تو یه کامنت جدا نظرم رو درباره کمیک میگم جدا زیبا و لذت بخش بود
نقل قول کردن
North-wolf
#13 North-wolf 1394-10-16 18:40
به نقل از j.jonah jameson:
به نقل از North-wolf:
جریان این چیه؟ خودعمو مختار داستانشو ساخته یا فقط ترجمه کرده؟ چند قسمتیه؟

%100 اگه با همین ترجمه و ادیت عمو مختار و جناب تقوی همچن کمیکی مینوشتند رکور فروش میزد بالا شاید اعضا هم یه نونی میخوردند !
نه! خود عمو ننوشتند !
با توجه به این که در آخر نوشته شده بود پایان حتما تک شماره ای است ! :-)

اون سوالات رو قبل از اینکه بخونمش پرسیدم
وقتی خوندم متوجه شدم

با این حال ممنون از اینکه جواب دادی
نقل قول کردن
Si@Vash
#14 Si@Vash 1394-10-16 18:47
آخ آخ آخ تهاجم مخفی و زیرمجموعه هاش عشقای منن لامصب.
دانلود میکنم حتما یه دستنوشته مینویسم الان.
ویرایش:لینک دانلود برای کسی هست که خراب باشه یا مشکل از طرفه منه؟ :cry: (که به احتمال زیاد هست تازگیها ادا در میاره)
نقل قول کردن
Miguel ohara
-1 #15 Miguel ohara 1394-10-16 19:04
ممنون بابت ترجمه وادیت
اینم اولین نقد من:
ایده ی نشان دادن نفزت پدر نورمن از او خیلی خوب بود باعث می شد که مردم دلیل اتفاق های اینده را بدانند
ولی اون نبرد دارک اونجرز با اونجرز یکم ایراد داشت چون معلوم نشد که اون الان داره اتفاق میفته یا قدیم اتفاق افتاده
تکرار حادثه مرگ گوئن هم ایده ی خوبی برای انتقام گرفتن از مرد عنکبوتی بود
حرف اخر قبل از کنترل در امدن ذهن پدر نورمن نش.ن می ده که انگار پدر او اددم خوبی بود
ایده ی به کنترل در اوردن ذهن پدر نورمن ایده ی مسخره ای بود چون که از ابر سروری مثل نرمن بعید بود
ایده ی حضور ثانوس واقعا ایده ی جالبی بود
به نظر من نورمن حتی با در دست داشتن دستکش نمی تونه به راحتی ثانوس را شکست بده
از نورمن بعید بود که اون اشتباه اخری را بکنه ولی در این مورد شاید من با 2 دلیل زیر اشتبلاه کنم
1:به علت اینکه من شماره 17 کمیک مرد عنکبوتی برتر را خوندم
2:احتمالش کمه ولی شاید به خاطر اینکه من تقریبا سه ساله که کمیک هایی که من می نویسم مربوط به سفر در زمان باشد به خاطر این منم فهمیدم
نمره من به داستان 5 از 10
نمره به ترجمه و ادیت 10 از 10
نقل قول کردن
arsam
+1 #16 arsam 1394-10-16 19:33
wow just wow :eek: :eek:
نقل قول کردن
blackdevil
+1 #17 blackdevil 1394-10-16 19:38
باحال بود آخرش ک پدرش و کشت خودشم مرد یاد سریال فلش آخر سیزن 1 افتادم ک یارو خودش و کست ریورس فلشم نابود شد :))))
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #18 Si@Vash 1394-10-16 19:41
نقد کوچولو سیا درباره این کمیک:
راستش رو بگم من داستان تهاجم مخفی و داستان هایی که عواقبشو نشون میده رو خیلی دوست دارم.ولی خب این در سطحشون نیست شاید.البته داستان سرگرم کننده و جالبه و ایده های جالبی هم داشته ولی اشکالاتش بیشتر بود.
مثلا ریتم داستان بیش از حد تنده.انگار نویسنده عجله داره همه اتفاقا حتما بیفته.تو یه روز یهو باباشو بیاره
بعد یهو ببرتش زمان گذشته
بد یهو سرگذشت پیتر پارکر
بعد یهو ثانوس بیاد(عهههههه چقدر اتفاقییی!)
بعد هم که یکدفعه ثانوس رو که تونست جلوی اشعه مخوف ترین سلاح زمین رو بگیره با یه گلایدر میکشه! :o
همین!داستان خلاصه شد:|
یک اشکال دیگه ای هم که داستان داشت این بود که گیج میکرد آدمو!یعنی الان زمان حاله؟آیندس؟
طراحی ها بد نیست.یعنی بد نیست ولی بیش از حد گیج کنندس و چند بار باید مرور کنی تا بفهمی.پانل بندی هم همینطور.مثلا صفحه مربوط به اسپایدرمن(.البت ه باید بگم که بهترین بخش "طراحی" این کمیکه با ادای احترامی که به طراحی شماره 121 داشته)پانل بندی طوریه که من بعد از سه بار مرور کردن تازه دستگیرم شد که آهان!
اما باید اعتراف کنم که پایان داستان عجیب و جالب بود.راستی شاید بشه ادامه این داستان رو هم نوشت.یعنی اگر نورمن آزبورن از کل زمان ها محو میشد چی میشد؟(یعنی مثلا اگه از همون اول به دنیا نیومده بود)بعد مثلا توش گوِئن نمیره و با پیتر ازدواج کنه یا جریان کلون پیش نیاد و ....
داستان:6.75 از 10
طراحی:7 از 10
ترجمه و ادیت:ترجمه خوب بود ولی ادیت برخی جزئیات رعایت نشده بود مثلا اشکالاتی در فونت ها وجود داشت.نمره ترجمه:10 از 10نمره ادیت:8.5 از 10
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #19 Hossein sbn 1394-10-16 19:43
دست آقای تقوی و عمو مختار درد نکنه، خیلی زحمت کشیدند.
راستش درباره ی گذشته ی نورمن آزبورن و دوران کودکیش چیز کمی می دونیم.فقط می دونیم که پدر نورمن یک تاجر در حال ورشکسته شدن بوده( که طبق منابع غیر موثق وقتی نورمن بچه بود نهایتاُ دست به خودکشی میزنه)و نورمن رو کتک میزده و از نظرش نورمن یه بچه ی بیمصرف بوده.به همین دلیل نورمن از همون دوران کودکی سعی می کنه روی پای خودش وایسته و خودش پول در بیاره،تا قدرتمند بشه،تا مردی بشه که پدرش هیچوقت نشد.این داستان از این زاویه به شخصیت نورمن نگاه میکنه:اگر نورمن نهایتا به خواسته ی همیشگیش برسه،اگر به قدرتمند ترین فرد جهان تبدیل بشه،در نهایت چه اتفاقی میفته؟این داستان نشون میده که نورمن هرچقدر هم قدرتمند بشه،نمیتونه اون خلاء احساسی ای که در دوران کودکیش بوجود امده رو پر کنه،خلائ ای که از همون اول باعث شد اون تبدیل به نورمن آزبورنی بشه که الان می شناسیم.شاید نورمن الان قدرتمند ترین فرد جهان باشه،ولی در دنیا چیزهایی است که نمیشه جای خالیشون رو با قدرت پر کرد.این داستان یک چیز دیگه رو هم نشون میده:مهم نیست که نورمن چقدر قدرتمند بشه،باز هم پیتر در مقابل اون ثروتمند تره،چون پیتر چیزی رو داره که نورمن هیچوقت نداشت:خانواده.ا ین مهم ترین چیز در زندگیه و هیچ چیز،حتی قدرتمند ترین سلاح جهان،نمی تونه کاری کنه جای خالیش پر بشه.
نقل قول کردن
Goblin.S
+1 #20 Goblin.S 1394-10-16 19:46
در این کمیک ما نورمن رو میبینیم که در زمان بچه گی شه و داره مورد آزار و اذیت پدرش قرار میگیره ، سپس پدرش به زمانی تله پورت میشه که نورمن یک فرد بالغه و دستکش بینهایت رو در دستش داره.نورمن به پدرش همه دستاورد هاشو نشون میده اما پدرش اونو هیولا صدا میزنه چون همه دستاورداش شیطانی هستند سپس نورمن از کنترلش خارج میشه و وجود پدرش رو از تمام زمان پاک میکنه.مشکل وقتی به وجود میاد که اگه پدرش وجود نداشته باشه پس نورمن هم هیچ وقت وجود نخواهد داشت پس دستکش بینهایت آزاد میشه تا فرد دیگری به دنبالش بیاد.
یک داستان خیلی خوب ، به خصوص که کارکتر اصلی رو دیگه اکثرا به خوبی مشناسن و ما هم قبلا رویداد "تهاجم مخفی" رو دنبال کردیم و از داستانش با خبریم ، به خاطر همین فکر اینکه داستان به یک شکل دیگه پیش بره خیلی جذابه.
انتخاب گرین گابلین یک انتخاب بسیار درست بود .نورمن خیلی بدبینه و هر دفعه بزرگ ترین کار شیطانیش رو تو ذهنش تکرار میکنه.ویلیامسون اونو خیلی شکسته و نفرت انگیز نشون داده و این خصوصیاتی که بهش اضافه شده باعث میشه که پایان داستان ، مرگ شخصیت اصلی باشه.یک آشفتگی بزرگ تو زندگی نورمن وجود داره و ویلیامسون از مزیت های این آشفتگی استفاده کرده و یک توصیف خوب از شخصیت نورمن به وجود بیاره.
طراحی سودزوکا بسیار مرتب و شسته و رفتس و یک طراحی تمیز به وجود آورده و یک زیبایی منظم به طراحی داده.کارکتر های هنوز وابسته به احساسات و پر معنی هستند ، که باعث میشه کمیک دوست داشتنی تر بشه سایه ها در طراحی متوسط هستند که همین باعث میشه جزییات طراحی در سطحی خوب باشد.
گرین گابلین در حالت گابلین کینگ فوقالعادس .گابلینی به اندازه هالک ،میخ های بزرگی که از زرهش بیرون زده . طراحی این گابلین پسیار پیچیده و دقیقه.در این داستان اونجرز چندان با جزییات نشان داده نشده و نقش زیادی در داستان ندارند و این لطمه ایی به داستان وارد نمیکنه.
داستان کمیک عالی بود و از طرراحی خوبی بهرمند بود . نورمن با چهره واقعیش رو دوباره دیدیم و فهمیدیم چه کار هایی ممکنه ازش سر بزنه.
نمره کمیک : 9/10
نمره ادیت و ترجمه: 10/10
در آخر هم یک تشکر بکنیم از ادیت و ترجمه عالی عمو و آقای تقوی.
نقل قول کردن
farhood7
+1 #21 farhood7 1394-10-16 20:16
نقد کمیک سلطنت تاریک صفحه ی اول کمیک گذشته و بچگی نورمن رو نشون میده و ترس هایی که از کودکی داشته و عقده ها.......و بعد جنک اونجرز و دارک اونجرز رو می بینیم که برای یک کمیک شروع خیلی خوبیه.و بعد پدر ازبورن رو می بینیم که نورمن کاملا ازش متنفره........و نابود شدن وحشیانه اونجرز رو می بینیم که قدرت دستکش رو نشون میده.و بحث نورمن و پدرسش رو می بینیم و بعد امپراطوری بزرگ گابلی که خیلی خوب طراحی شده و کشته شدن فجیع قهرمان ها رو می بینیم ..... و صحه ای که برای همه ی مرد عکبوتی دوستا صحه ای غمنگیز که مرگ گوی هست که واقعا دردناکه . ثانوس رو می بینیم که به راحتی پودر می شه......... و واقعا نویسنده و طراح قدرت و خشم گابلین و دستکش بی نهایت رو نشون می دن که این خوبه.و حرف های تاثیر گذار ثانوس که واقعا در عالم کمیک برای خودش حرفی داره و خشم بی حد و مرز نورمن روبه رخ می کشه.... و کشتن پدر نورمن توسط خود نورمن که نشون ئمی ده نورمن روان خوبی نداره و این کمیک به خوبی شسخصیت ازبورن رو نشون می ده ..........و نورمن که می فهمه اگر پدرش از بین بره یعنی نورمن ازبورنی وجود نخواهد داشت و نورمن که خودشو خدا خطاب می کنه نمی تونه پدرش رئو برگردونه و از کل دنیا حخذف می شه و بر خلاف بقیه کاربران بنظرم پایان خوبی بود و لی کامل نبود و عجله تموم شد به هر حال کمیک عالی بود و ممنون از 8pic.ir/.../.................. پایان
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #22 mokhtar 1394-10-16 20:48
به نقل از Miguel ohara:
ممنون بابت ترجمه وادیت
اینم اولین نقد من:
ایده ی نشان دادن نفزت پدر نورمن از او خیلی خوب بود باعث می شد که مردم دلیل اتفاق های اینده را بدانند
ولی اون نبرد دارک اونجرز با اونجرز یکم ایراد داشت چون معلوم نشد که اون الان داره اتفاق میفته یا قدیم اتفاق افتاده
تکرار حادثه مرگ گوئن هم ایده ی خوبی برای انتقام گرفتن از مرد عنکبوتی بود
حرف اخر قبل از کنترل در امدن ذهن پدر نورمن نش.ن می ده که انگار پدر او اددم خوبی بود
ایده ی به کنترل در اوردن ذهن پدر نورمن ایده ی مسخره ای بود چون که از ابر سروری مثل نرمن بعید بود
ایده ی حضور ثانوس واقعا ایده ی جالبی بود
به نظر من نورمن حتی با در دست داشتن دستکش نمی تونه به راحتی ثانوس را شکست بده
از نورمن بعید بود که اون اشتباه اخری را بکنه ولی در این مورد شاید من با 2 دلیل زیر اشتبلاه کنم
1:به علت اینکه من شماره 17 کمیک مرد عنکبوتی برتر را خوندم
2:احتمالش کمه ولی شاید به خاطر اینکه من تقریبا سه ساله که کمیک هایی که من می نویسم مربوط به سفر در زمان باشد به خاطر این منم فهمیدم
نمره من به داستان 5 از 10
نمره به ترجمه و ادیت 10 از 10


من به نظرم شما چیزی از داستان نفهمیدی
پدر نورمن ادم خوبی بود؟ :o
تمام عقده های نورمن رو باباش درست کرده
شما داستان رو هم خوب و با دقت نخوندی
نبرد دارک اونجرز با اونجرز قبلا اتفاق افتاده بود ولی نورمن دوباره تکرارش کرد تا باباش شاهد موفقیت هاش باشه
وقتی نورمن میبینه باباش از موفقیت هاش راضی نیست به قدرت دستکش روی اورد ولی اونم کارساز نبود
این که میگی نورمن ازش بعید بود باباش رو بکشه اتفاقا اصلا هم بعید نبود
نورمن استاد برنامه ریزیه ولی گاهی جنون آنی بهش دست میده که گند میزنه به برنامه هاش
بارها بابت این کاراش مجازات شده ولی از جنون های آنی گابلینی لذت میبره
بر خلاف ظاهرش به شدت عاطفی و عقده ای هستش
به هر حال، نقدت ضعیف ترین و بیخودترین چیزی بود که تو spidey.ir خونده بودم
نمینوشتی خیلی بهتر بود
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #23 mokhtar 1394-10-16 20:51
اونایی که میگن پایان داستان یهویی بود نورمن رو نمیشناسن!
نورمن دچار جنون های آنی میشه. اینجا هم وقتی فهمید حتی قدرت های دستکش نمیتونه کاری کنه تا پدرش دوستش داشته باشه، زد و باباش رو کشت
اتفاقا پایان داستان خارق العاده بود. کلاسیک و ماندگار!
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #24 mokhtar 1394-10-16 20:56
به نقل از Hossein sbn:
دست آقای تقوی و عمو مختار درد نکنه، خیلی زحمت کشیدند.
راستش درباره ی گذشته ی نورمن آزبورن و دوران کودکیش چیز کمی می دونیم.فقط می دونیم که پدر نورمن یک تاجر در حال ورشکسته شدن بوده( که طبق منابع غیر موثق وقتی نورمن بچه بود نهایتاُ دست به خودکشی میزنه)و نورمن رو کتک میزده و از نظرش نورمن یه بچه ی بیمصرف بوده.به همین دلیل نورمن از همون دوران کودکی سعی می کنه روی پای خودش وایسته و خودش پول در بیاره،تا قدرتمند بشه،تا مردی بشه که پدرش هیچوقت نشد.این داستان از این زاویه به شخصیت نورمن نگاه میکنه:اگر نورمن نهایتا به خواسته ی همیشگیش برسه،اگر به قدرتمند ترین فرد جهان تبدیل بشه،در نهایت چه اتفاقی میفته؟این داستان نشون میده که نورمن هرچقدر هم قدرتمند بشه،نمیتونه اون خلاء احساسی ای که در دوران کودکیش بوجود امده رو پر کنه،خلائ ای که از همون اول باعث شد اون تبدیل به نورمن آزبورنی بشه که الان می شناسیم.شاید نورمن الان قدرتمند ترین فرد جهان باشه،ولی در دنیا چیزهایی است که نمیشه جای خالیشون رو با قدرت پر کرد.این داستان یک چیز دیگه رو هم نشون میده:مهم نیست که نورمن چقدر قدرتمند بشه،باز هم پیتر در مقابل اون ثروتمند تره،چون پیتر چیزی رو داره که نورمن هیچوقت نداشت:خانواده.این مهم ترین چیز در زندگیه و هیچ چیز،حتی قدرتمند ترین سلاح جهان،نمی تونه کاری کنه جای خالیش پر بشه.


افرین! نقدت فوق العاده بود. همون چیزایی که من میخواستم بگم. نورمن به همه چیز رسید ولی یه چیز بود که نرسید و از همه چیز براش مهم تر بود: عشق پدرش
ولی پیتر نه قدرت داره و نه ثروت ولی نزدیکانش دوستش دارن و بهش عشق میورزن
به نظرم نقدت بهترین نقد کمیکی بود که این چند وقته از کاربرا تو سایت خونده بودم
نقل قول کردن
Miguel ohara
+1 #25 Miguel ohara 1394-10-16 21:03
22#
چرا دروغ بگم عمو حق با شماست
اونجا منظور از خوب بودن این بود که مانند نورمن ارزو های پلیدی نداره وگرنه من می دونم که اون چه طور ادمی بود
ااونجا هم بعدا فهمیدم
نقل قول کردن
Omid.J
+1 #26 Omid.J 1394-10-16 21:05
این کمیک فوق‌العادس، شخصیت نورمن آزبورن رو از چند بعد نشون می‌ده. اول این که به وضوح نشون می‌ده اولین چیزی که شخصیت نورمن رو شکل داده و تبدیل شده به این هیولایی که الآن هست عقده‌های کودکیش درمورد پدرشه. و بیشتر از تنبیه‌های پدرش از افتخار نکردن پدرش به اونه. برای همین هم همیشه دنباله قدرت بوده، نیاز داشته خودشو ثابت منه (بیشتر به خودش تا پدرش، پدرش باعث شده بود نورمن خودشو باور نکنه). و شاید دلیل این که می‌خواست پدرش رو وادار کنه که بهش افتخار کنه این بود که بالآخره خودشو باور می‌کرد.
نکته دوم اهمیت مرگ گوئن استیسی برای نورمن آزبورنه. البته تو Spider-Man's tangled web 13 به طور کامل به این موضوع پرداخته شده. ولی تکرار شدن اون لحظات، به خصوص شکستن گردن گوئن، نشون می‌داد که در نهایت چیزی که نورمن با تمام وجود ازش متنفره، اسپایدرمنه.
یه مسئله جالب همه رویارویی نورمن با ثانوس بود، که نشون داد شاید در اون شرایط کسی نتونه نورمنو با مبارزه شکست بده، ولی با وجود این که خود نورمن علاقه خاصی به بازی کردن با روح و روان پیتر داره، این مسئله نقطه ضعف خودش هم هست.
در آخرین پانل‌ها هم جنون نورمن به وضوح مشخص بود، یعنی نورمن با وجود هوشش و قدرتی که به دست آورده بود،‌ وقتی ثانوس دست روی نقطه ضعفش گذاشت با یک جنون لحظه‌ای خودشو نابود کرد.
نقل قول کردن
Miguel ohara
#27 Miguel ohara 1394-10-16 21:17
22#
در ضمن عمو این اولین نقد من بود انشاالله دیگه این اشتباها تکرار نمی شه
نقل قول کردن
m.spidey
#28 m.spidey 1394-10-16 21:40
در یک کلام عالی بود خیلی متشکرم از جناب آقای عمو مختار :-| و آقای تقوی و بقیه دست اندرکاران عزیز
جزو بهترین کمیک های وات ایفی بود که خوندم بزودی یه نقد هم مینویسم براش
نقل قول کردن
a.v.s
+1 #29 a.v.s 1394-10-16 22:37
من واقعا با این کمیک لذت بسیاری بردم . یادمه شما این خبر رو دادید که همچین کمیکی میاد . و منم منتظر این کمیک بوده ام به هر حال جدا از عالی بودنش . بسیار آموزنده بود (برای حرفی که ثانوس زد میگم ) . نورمن فقط به دنبال قدرته . همیشه یه سوال برای من پیش اومد : مگه مرد عنکبوتی با نورمن آزبورن چیکار کرده که نورمن زندگیش رو به خاک و خون کشیده ؟ بعد فهمیدم تقصیر پدرشه و روانیه . پس باید به پدر نورمن لقب (باعث و بانی تمام درد های اسپایدرمن ) رو بدن نه نورمن :lol: (فقط جهت شوخی بود ) فقط یک چیز ؟

اگه نورمن پدرش رو از تمام زمان و تمام دنیاها حذف کنه ، چند چیر بگم بعد میرم سر اصل مطلب :
الف) دنیای اصلی مارول دنیای 616 نام دارد
ب) اگر پدرش نباشد خودش هم وجود نخواهد داشت
ث)نورمن در دنیای 616 گوئن رو کشت
د) بعدش گفت پدرش رو از تمام دنیاها حذف میکنه

خب اینجوری زمان و مکان در دنیای 616 بهم میریزه :-|

اگه پدر نورمن وجود نداشته باشه خود نورمن وجود نداره
اگه نورمن وجود نداشته باشه هری آزبورنی وجود نداره
اگه باز نورمن وجود نداشته باشه گوئن نمیمیره :-| (یکم حرفام سنگین شد :-* )

من میدونم این یک داستان ?what if هستش ولی به هر حال در جهانی موازی اتفاق افتاده
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #30 Doc Strange 1394-10-16 23:01
کمیک عالی بود ولی به نظرم یکم کوتاه بود و بهتر میشد اگه بکم بلند تر بود
من از اونجای داستان از جایی که تانوس وارد شد خوشم اومد
خیلی جالب بود و نشون میداد نورمن از تانوسم دیوونه تر از قدرته!
تو اینجا از شخصیت تانوس خوشمون میاد چون میفمهیم که تانوس هم میدونه با دستکش نمیشه به همه چیز رسید ...
.
.
.
داستان خوبی بود و ایده های جالبی داشت ولی به نظرم اگه بلندتر بود،جالب تر بود.
داستان: 9 از 10
ظراحی: 9 از 10
---
ترجمه: 10 از 10 (با تشکر ویژه از عمو مختار)
ادیت: 9/5 از 10 (گاهی فونت بزرگ بود یا در جای مناسبی قرار نداشت،ولی در کل ادیت و انتخاب فونتا عالی بود.)
نقل قول کردن
Doc Strange
#31 Doc Strange 1394-10-16 23:03
راستی آقای ترابی،توی این مقاله های "100 شخصیت برتر مارول" ـتون از شخصیت های دارک اونجر معرفی شده؟
اگه مون استون نیست،میشه یه توضیحی دربارش بدید؟
نقل قول کردن
a.v.s
#32 a.v.s 1394-10-16 23:17
به نقل از Doc Strange:
راستی آقای ترابی،توی این مقاله های "100 شخصیت برتر مارول" ـتون از شخصیت های دارک اونجر معرفی شده؟
اگه مون استون نیست،میشه یه توضیحی دربارش بدید؟

ببخشید جای آقای ترابی پاسخ میدم :

سنتری معرفی شده
چون اونم جزو دارک اونجرز بود
نقل قول کردن
young spider
+1 #33 young spider 1394-10-16 23:30
نقد کمیک : چه می شد اگر گرین گابلین ، دستکش بی نهایت رو به دست می آورد؟

مقدمه : شما کی رو بیشتر از همه تو زندگی تان دوست دارید؟؟ فکر کردن نداره که یک جواب : خانواده. همه ما برای پدر و مادرمون هر کاری می کنیم ، چرا؟؟؟ چون اونها رو دوست داریم. چرا؟؟ چون اونها ما رو دوست دارند. برای ما و مادر و پدرمون فرق نمی کنه که ما فلج باشیم یا شیرین عقل یا ناقص یا سالم یا همراه با ۱۰ تا برادر و خواهر دیگر. مهم اینکه ما اونها رو دوست داریم و و اونا ما رو. مگه زندگی به این هست که بابام برام فلان مدل گوشی رو خریده یا نه ، فلان ماشین ، فلان خونه ، کار یا پول‌ . مهم اینکه بابام درس هایی رو به من داده که هزار تا چیز دیگه به من نداده‌ . بابام وقتی ترسیده بودم ، در کنار بوده . وقتی خوشحال بودم کنار بوده. وقتی شاد یا ناراحت بودم ، کنارم بوده. من ( ما ) بابام رو دوست دارم چون هیچوقت نذاشته که من تسلیم بشم. فقط بابا نیستش. مامان ها همینطور هستند.

حالا اگه یه بابا نباشه یا اگه باشه ، با تو نباشه. کاری کنه که از زندگی و پدر داشتن ، سیر بشی. ناامید باشی‌. هیچوقت پیشت نباشه. تو سری خور باشی. ناراحت و افسرده. پدر و مادر در زندگی خیلی نقش دارند. خیلی. امکان داره یه پدر و مادر تو را به گاندی تبدیل کنه و پدری دیگر تو رو به هیتلر تبدیل کنه. اگه پدر و مادر در کنار آدم باشه ( مشکلی نداشه باشیم ) ، نصف خطاها و گناهان نیستند.

چیز دیگری که هست ، افراد عقده ای هستند. عقده یکی از بدترین صفت و اخلاق انسان است. وقتی شما عقده ای باشید ، برای خالی کردن خودتون هر کاری می کنید. یه جا تو رو مسخره می کنن ، تو جایی دیگر کس دیگری رو مسخره می کنی. یکی تو رو میزنه و تو یه کس دیگه رو. عقده ، انتقام رو میاره. عقده بدبختی میاره. به اصطلاح بدبختت می کنه. لامصب عقده سن و زمان رو نمی شناسه. فرد و آدم هم همینطور. براش مهم نیست که سن ۱۰ سالگی یا ۶۰ سالگی باشه. مهم نیست پسرش هست یا یه کارگر یا وزیر یا پیتر پارکر. این عقده باید خالی بشه.

چرا عقده به وجود میاد؟؟؟ پسری لاغر و ضعیف که پیش پدرش ، مورد حمله روانی و فیزیکی هست. در مدرسه ، بزرگ ترها ( گنده های مدرسه ) زور می گویند. معلم و ناظم و مدیر عوضی ( عذر می خواهم و کسی رو خطاب نمی دهم )و حساس و عصبی . اجتماع نامرد. این ها همه عقده رو به وجود می آورند. همه اینها پوچی و خلائی را به وجود می آورند ، به نام بی احساسی. بدون ذره ای لطافت و مهربانی. برای ضربه زدن هر کاری می کنه. کاری می کنه که از درون نابود بشی. کاری می کنه تا چند وقت ناراحت باشی ( این چند وقت می تونه چند روز ، چند هفته ، چند ماه یا سال باشه ) . هر کاری می کنه تا این خلائ شخصیتی اش ، این بی احساسی اش ، این عقده اش ، این انتقامش کامل بشه ولی نمیشه. هر کاری بکنه نمیشه. چه می خواهد با چشم آگاماتو ، چه با دستکش بی نهایت ، چه کریپتونایت ، چه عصا لوکی و چه فنون جادوگری دکتر استرنج و هری پاتر ، ولی این عقده تموم نمی شه. این ظلم ها تموم نمی شه. این بی احساسی از بین نمی ره.

پس چه باید کرد ؟؟؟ فقط اینکه ببخشدش. دیوار گذشته را ول کنه و با تمام زور و توان به دیوار آینده بچسبه. می دونم سخته ولی شدنی هستش ، اگه نبخشه ، خودش رو نابود می کنه.

نمره من به این کمیک : ۹.۵ از ۱۰ ( چون خیلی چیزها رو بدون حتی یک جمله کلیشه ای ، بیان کرد )
ادیت و ترجمه : ۲۱ از ۱۰
ببخشید اگه کمی خشک بود. ممنون از عمو مختار و امید تقوی
ببخشید اگه نقد نبود. چون من خواستم از دیدگاه روان شناسی وارد بشم ، دیگه از داستان و طراحی نگفتم. طراحی خیلی خوب و داستان یه ذره یه ذره ریتمش تند شد. اید جدید و جالب. اون قضیه snap هم جای بحث داره.
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #34 New Goblin 1394-10-17 11:29
سلام دوستان.بالاخره تونستم بیام سایت یه نظری بدم.واقعا این امتحانارو...بگذ ریم!!!البته من یه مدته کمیک نقد نکردم یادم رفته بیشتر دارم نظرمو در مورد این کمیک میگم امیدوارم قابل قبول باشه.

کمیک واقعا هیجان انگیز شروع میشه این که میبینیم نورمنی که همیشه عقده قدرت داشته به چنین چیز نیرومندی مثل دستکش بی نهایت دست پیدا کرده واقعا منو تحت تاثیر قرار داد.من تنها صفتی که میتونم به نورمن نسبت بدم همینه:عقده ای!دیدیم که چطور و با اتکا به دستکش میخواست اوضاع رو به سود خودش دربیاره!

صحنه نابودی اونجرز هم واقعا جالبه و باز هم نشون میده دستکش بی نهایت واقعاً وسیله خطرناکیه.

یه جاییش که واقعا خوشم اومد تقابل ثانوس و نورمن بود.دیالوگ هایی که بینشون رد و بدل میشد واقعا جذاب بود.واقعا هم تنها چیزی که نمیشه با هیچ ابزاری بوجودش آورد،عشق و علاقه ست چون باید از درون وجود شخص باشه و اگر هم کسی رو به سمت خودت جذب کنی ته دلت میدونی که همه اون علاقه پوچ و ناخواسته از طرف خود شخصه.دیدیم که نورمن به این موضوع پی برد ولی جنونش باعث شد پدرشو نابود کنه که باعث نابودی خودش شد.

در هر حال برای یه کمیک What if داستان بسیار جالب و تاثیر گذاری داشت و منو تحت تاثیر قرار داد.
ترجمه عمو مختار هم همیشه عالی بوده و هست و کار کردن با ایشون واقعا خوبه به قول امید آدم از ترجمش درس میگیره.
ادیت هم غیر از چند اشتباه تایپی من ایرادی ندیدم.اندازه فونت هم کاملا درست بود و متناسب با حباب ها بود.
ترجمه و ادیت:10/10
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#35 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-10-17 12:57
راستش خیلی ازش خوشم نیومد
روالش خیلی تند بود
آخرشم خیلی غیر منتظره بود
ولی در کل من کسی نیستم که بخوام درمورد ،رین گابلین نظر بگم ، نه تنها گابلین فنم ، جوکر فن هم تشریف دارم
ولی بازم از عمو مختار و آقای تقوی بخاطر ترجمه و ادیت عالی متشکرم
نقل قول کردن
Imperial King
#36 Imperial King 1394-10-17 16:39
نقد این کمیک
اول از همه با کاور شروع میکنم کاور معرکه بود بطوریکه عمو مختار هم اونو آواتار خودش کرد
خب برسیم به داستان
داستانش عالی بود به نظرم خوب تونست جنون نورمنو نشون بده
پدر نورمن به نظرم مسئول بدبختیهای همه کسایی که نورمن آزبورن زندگیاشونو نابود کرده
و یه اشاره هم به طراحی بکنم که باید بگم هیچ ایرادی نداشت و برام جذاب بود
واقعا نویسنده کارش عالی بود مخصوصا موقعی که نورمن پدرشو از روزگار محو میکنه
این نشون میده که جنون نورمن گاهی انقدر زیاده که مانع فکر کردن به عملش میشه.
با تشکر
نمره به ترجمه و ادیت 100
نقل قول کردن
Mg.sp
+1 #37 Mg.sp 1394-10-17 23:32
من دارم متوجه ميشم كه هيچي از كميك نمي دونم
وقتي اين كميك رو خوندم به نظرم يه كميك متوسط بود البته بعضي صحنه هاش مثل خرد شدن اعصاب نورمن و رابطه‌ش با باباش برام جالب بود چون شخصيت نورمن بر اين پايه استواره ولي بازم به نظرم عالي نبود ولي الان كه نظرات رو خوندم ديدم نه مشكل از سواد كميكي ماس
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #38 Hossein sbn 1394-10-18 01:50
آقا سیاوش در کل با شما موافقم اما اگر جای شما بودم کمی به نویسنده حق میدادم.
کمیک های what if برای این هستند که به سوالاتی که ممکنه در ذهن خواننده ها بوجود اومدن پاسخ بدن یا بعضاً از ایده هایی که در دنیای اصلی مارول قابل اجرا نبوده رو اجر کنند(چون توی کمیک های what if همه چیز ممکنه).منتهی چون تعداد صفحات کمیک محدود هست و نویسنده باید یک دنیای کاملاً(یا در بعضی موارد مثل این کمیک نسبتاً) جدید رو در همون تعداد صفحات شرح و بسط بده ریتم کمیک تند میشه(هر چند قبلاً این طور نبود و کمیک های what if صفحات بیشتری داشتند و دست نویسنده بازتر بود).ولی در این کمیک نویسنده با وجود همه محدودیت هایی که داشته تونسته هم ایده اصلی داستان رو به خوبی اجرا کنه و هم به شخصیت نورمن آزبورن بپردازه، به همین دلیل من معتقدم که کمی درباره ی این کمیک بی انصافی کردید و باید نمره ی بالاتری میدادید.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #39 Samwel Tarly 1394-11-06 17:47
به نظر من این شماره فقط هدفش یک چیز بود:اون هم این که چقدر منشا این شخصیت مهمه و این که اگر در کودکی پدرش باهاش کمی مهربون بود هیچ وقت نورمن ازبورن,نورمن ازبورن نمی شد و در تاریخ افراد پلیدی همچون هیتلر هم از پدرشون متنفر بودن.
نقل قول کردن
rodimus
+1 #40 rodimus 1395-03-24 20:15
عالی بود. واقعا خوب نشون داد که قدرت بینهایت چقدر ظرافت می خواد. ایولا به مترجم و ادیتور
نقل قول کردن
Bullseye
+1 #41 Bullseye 1395-03-24 21:43
عالی بود این کمیکو همون اول که روی سایت اومده بود دان کردم الانم باز تا دیدم رفتم خوندم.شخصیت خبیث نورمن و نشون میده که تعادل روانی نداره یجا با پدرش خوبه و به صورت بچگیاش درمیاد ولی یجا هم حتی به پدره خودشم رحم نمیکنه.کاشکی میشد کمیکای قبلیشم ترجمه کنید جاهایی که ازبورن با تونی میجنگه.البته خواسته ی زیادیه میدونم ترجمه و ادیت کار سختیه ولی بازم خسته نباشید به همتون :-)
نقل قول کردن
مرد ویبرانیومی
#42 مرد ویبرانیومی 1395-03-25 10:13
لطفا لینک کمیک تهاجم مخفی را قرار بدهید.
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
+1 #43 mat mordak/DareDevil 1395-04-07 01:08
مگه عمو مختار ناراحتم میشه؟ جالبه :-? :-?
حلا که شما می فرمایید استاد ترابی چشممممممم
به نظرم عالیه(هر چند هنوز نخوندمش :-* :-* :oops: :oops: :sad: ولی در اولین فرصت می خونم)
حالا می خوام یه کار متفاوت بکنم......
به احترام گرین گابلین یک دقیقه سکوت و بر خواستن
.
.
.
.
.
.
بسه حالا بفرمایید بشینید الان پذیرایی شروع میشه خخخخخخخخخخخخخخخ خ :lol: :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
saeidkhaphan
+1 #44 saeidkhaphan 1397-02-15 17:26
سلام ممنونم از عمو مختار و اقای تقوی
نتیجه اخلاقی
اگه دستکش بی نهایت داری هیچ وقت پدرتو از روزگاز محو نکن :lol: :D
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#45 امیر محمد گلکار 1399-03-20 19:29
این کمیک خارق العاده بود میشه گفت به جرعت یکی از بهترین کمیک هایی بود که من خوندم در عمرم :lol: ممنون از سایت اسپایدی برای ترجمه این کمیک.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید