10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" ایجاد شده باشه!

10-خط-زمانی-احتمالی-که-ممکنه-پس-از-وقایع-فیلم-مرد-عنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-در-mcu-ایجاد-شده-باشه

یکی از سئوالاتی که فیلم رکوردشکن و موفق No Way Home ایجاد کرد و میخواهیم در این مقاله به آن بپردازیم این است که در پایان داستان چه بر سر شخصیت های دنیاهای موازی آمد؟

مقدمه: فیلم "راهی به خانه نیست" قهرمانان و شرورانی از جهان های موازی گردهم آورد که مربوط به فرنچایزهای سینمایی قبلی مرد عنکبوتی میشدند. در پایان شاهد بودیم که ایثار پیتر پارکر (تام هالند) و تلاش های «دکتر استرنج» از بروز یک فاجعه بین جهانی جلوگیری کرد ولی با فرستاده شدن ابرشرورهای معالجه شده به دنیاهای خود، پیتر پارکر (تام هالند) در واقع واقعیت ها یا بهتره بگیم خطوط زمانی (تایم لاین) های دیگری را به مولتی ورس شلوغ مارول اضافه کرد. در حقیقت طبق منطق تثبیت شده در سریال "لوکی"، هر رویداد نکسوسی (nexus) باعث منشعب شدن شاخه های جدید از خط زمانی مقدس میگردد و رویداد نکسوسی دشمنان مرد عنکبوتی در "راهی به خانه نیست"، درمان شدن آنها بود. یعنی «گرین گابلین»، «دکتر اختاپوس» ،«الکترو»، «لیزارد» و حتی «مرد شنی»، با بازگشت خود خطوط زمانی متفاوتی خلق میکنند که هر کدام از آنها احتمالات و پتانسیل های جذابی را برای آینده فیلم های مرتبط با مرد عنکبوتی ایجاد میکنند ما میخواهیم در این مقاله به 10 خط زمانی احتمالی اشاره کنیم.

 

شما هم فکر کنید و بنظرتون هر خط زمانی که ممکنه در اثر بازگشت شخصیت ها به دنیاهای خودشون ایجاد شده باشد را در بخش نظرات مورد اشاره قرار دهید!

 

نکته مهم: از یادمون نره که فرض ما بر این است که خبیث های مداوا شده قراره به نقطه ای برگردند که در آن موفق به کشف هویت مخفی مرد عنکبوتی و وارد دنیای MCU شده بودند، یعنی نورمن آزبورن به پس از میهمانی "شکرگزاری" که در نتیجه آن فهمید مرد عنکبوتی همان پیتر پارکر است، لیزارد به اون نقطه ای در فاضلاب که در آن با دیدن دوربین عکاسی پیتر پارکر موفق به کشف هویت مخفی اسپایدرمن شد، مرد شنی به پایان اتفاقات "مرد عنکبوتی 3" که فهمید مرد عنکبوتی چرا اینقدر باهاش مساله شخصی دارد، دکتر اختاپوس به اون لحظه ای که رآکتور فوزونی از کنترل خارج و خطر نابودی داشت کل شهر را تهدید میکرد و بالاخره، الکترو به نقطه ای که در شبکه برق داشت نیرو و "دیتا" جذب میکرد و بعد گوئن از راه رسید و با ماشین بهش زد و سپس مرد عنکبوتی را با نام پیتر صدا زد، برمیگردند ( الکترو با شنیدن این اسم و به لطف دیتاهایی که جذب کرده بود به هویت مخفی مرد عنکبوتی پی برد. مورد شماره 8 این مقاله را بخوانید). ولی همانطور که خود دکتر استرنج هم در فیلم گفت، ایده مولتی ورس چیزیه که خیلی کم ازش میدونیم و بنابراین شاید اصلا خبیث ها موقع بازگشت، به نقطه دیگری از دنیاهای خود برگردند. همچنین، مساله مهم این است که دقیقا برای ما تایید نشده که خبیث ها یا حتی قهرمانان فیلم پس از بازگشت به دنیای خود چقدر از وقایع "راهی به خانه نیست" را به یاد دارند (آیا اصلا چیزی از این سفر به یاد دارند؟) و اینکه آیا طلسم نهایی دکتر استرنج فقط باعث پاک شدن هویت پیتر پارکر در ذهن مردم دنیای MCU (تام هالند) شد یا اینکه این اتفاق برای پیتر پارکرهای دنیاهای دیگر (دنیای توبی و اندرو) هم افتاده است؟

 

1- نورمن آزبورن به دنیای خودش برمیگرده و مرشد و راهنمای پیتر پارکر میشه

نورمن آزبورن به دنیای خودش برمیگرده و مرشد و راهنمای پیتر پارکر میشه

در پایان "راهی به خانه نیست" دیدیم که نورمن مداوا و از شر پرسونای گابلینی خودش خلاص شد. پس خوشبینانه ترین سناریو این است که وقتی که به دنیای خودش (یعنی دنیای فیلم های سم ریمی از مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر) برمیگرده، احتمال داره که به مرشد و راهنمای پیتر پارکر (توبی مگوآیر) تبدیل بشه. در فیلم های مرد عنکبوتی اشاراتی داشته ایم که نورمن هوش و پشتکار پیتر پارکر را تحسین میکند (در "راهی به خانه نیست" هم از هوش پیترِ تام هالند تعریف کرد). پس احتمالاً پس از بازگشت، با مرد عنکبوتی صلح و به پیتر پارکر شغلی را در شرکت خود یعنی "آزکورپ" پیشنهاد میکند. او تجهیزات گابلینی را هم نابود میکند و بدین ترتیب دیگر «هری آزبورن» جا پای پدرش نگذاشته و به گرین گابلین دوم تبدیل نمیشود.

البته یه سناریوی بدبینانه هم اینه که نورمن می‌تونه با این‌که برمیگرده و میره سراغ آزکورپ، اما روند شرکت رو مثل شرکت های فاسد جلو ببره و با اینکه دیگه فرمول گابلینی رو نداره اما ممکنه یه حالتی مثل بازی اسپایدرمن  PS4به وجود بیاد و بشه شهردار و از پشت پرده تلاش کنه به اهداف غیر خیرخواهانه خودش دست پیدا کنه ...

 

2- هری آزبورن همچنان به گرین گابلین تبدیل میشود

هری آزبورن همچنان به گرین گابلین تبدیل میشود

یکی از خطوط زمانی احتمالی میتواند بدین شکل باشد که نورمن مثل مورد قبلی همچنان به راهنما و مرشد پیتر تبدیل میشود ولی تصمیم میگیرد که تجهیزات و فرمول گابلینی خودش را نگه دارد (زیرا مثلا فکر میکند که ممکن است در آینده به کمک علم و بشریت بیایند). از سوی دیگر، در "مرد عنکبوتی 1" دیده بودیم که هری آزبورن به پیتر حسودی میکند چون پدرش به پیتر بیشتر توجه میکند. بنابراین، موقعیت خوب پیتر در آزکورپ باعث حسادت و رقابت بیشتر او با پیتر و منجر به این میشود که به طور تصادفی تجهیزات و محلول گابلینی پدرش را پیدا کند و به گرین گابلین جدید تبدیل شود و با پیتر پارکر/مردعنکبوتی دشمنی کند.

 

3- کشته شدن پیتر پارکر (و مری جین)

کشته شدن توبی مگوایر پیتر پارکر

در "مرد عنکبوتی 3" دیدیم که هری آزبورن در نبرد نهایی اسپایدرمن با ونوم و مرد شنی به کمک او آمد و باعث شد بتونه بر آنها پیروز بشه. ولی یک خط زمانی محتمل میتواند اینچنین باشد که با بازگشت نورمن به دنیای خودش و خوب شدن رابطه اش با پیتر پارکر، هری دیگر به گرین گابلین تبدیل نمی شود. بنابراین پیتر در نبرد نهایی خود با ونوم و سندمن از کمک او بهره مند نمیشود و کشته خواهد شد. در این خط زمانی مری جین هم که توسط ونوم گروگان گرفته شده بود، خواهد مرد.

 

4- زنده ماندن سروان استیسی

 زنده ماندن سروان استیسی

در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1لیزارد (دکتر کرتیس کانرز) که به دنبال تبدیل مردم شهر به موجودات مارمولکی مثل خودش بود، دست به کشتن «سروان استیسی» (پدر گوئن استیسی) میزند و او همانند دنیای کمیک به سرنوشت تراژیکی دچار میگردد. اما حالا با بازگشت لیزارد معالجه شده، کرتیس کانرز دیگر به دنبال نقشه لیزارد نمیرود و در نتیجه پدر گوئن هم کشته نمیشود.

 

5- زنده ماندن گوئن استیسی

زنده ماندن گوئن استیسی

گفتیم که الکترو به نقطه ای برمیگرده که در شبکه برق داشت نیرو و "دیتا" جذب میکرد و بعد گوئن از راه رسید و با ماشین بهش زد و سپس وقتی مرد عنکبوتی را با نام پیتر صدا زد و در نتیجه، الکترو با شنیدن این اسم و به لطف دیتاهایی که جذب کرده بود به هویت مخفی او پی برد. بازگشت الکترو به این نقطه قطعاً باعث میشه شرایط مبارزه اش با اسپایدرمن فرق کنه و در نتیجه گوئن استیسی هم جایی نخواهد بود که وقتی گرین گابلین (دین دیهان) به آنجا میرسه بتونه با دیدنش کنار مرد عنکبوتی، هویت اسپایدرمن را کشف کنه. این در نهایت سبب خواهد شد تا نبرد آنها جوری دیگری پیش بره و گوئن هم کشته نشه.

 

6- خلق نشدن دکتر اختاپوس/زنده مانده «رُزی»

رزی اکتاویوسرزی اکتاویوس

در بخش مقدمه گفتیم که دقیقاً معلوم نیست وقتی خبیث ها به دنیاهای خودشون برمیگردن چقدر از وقایع فیلم "راهی به خانه نیست" را به یاد خواهند داشت ولی در هر حال نورمن وقتی برگرده خیلی بعیده که پروژه رآکتور فوزونی دکتر «اوتو اکتاویوس» را تامین مالی کنه. اگه وقایع "نو وی هوم" را به یاد داشته باشه که اصلا به اکتاویوس اجازه نمیده اون بازوان فلزی لعنتی رو خلق کنه. حتی اگر به یاد نیاره و با پروژه اکتاویوس موافقت کنه، با نبوغی که داره اجازه نخواهد داد اون حادثه برای اکتاویوس پیش بیاد و تبدیل به دکتر اختاپوس بشه. همسر اکتاویوس، «رُزی»،  هم نخواهد مرد.

 

7- تبدیل شدن مکس دیلون به متحد مرد عنکبوتی

مکس دیلون

بازگشت الکترو به دنیای خودش یعنی با یک مکس دیلون بدون قدرت های فوق بشری روبرو هستیم. باید دید که او به خاطر جنایاتی که مرتکب شده آیا به زندان میفتد یا نه. ولی در هر حال، اگر وقایع "راهی به خانه نیست" را به یاد داشته باشد پس با اطلاعات و دانشی که به دست آورده میتواند متحد خوبی برای مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد باشد. ضمن اینکه با توجه به اطلاعاتی که درباره آزکورپ دارد قادر خواهد بود به مرد عنکبوتی برای غلبه بر این شرکت خبیث کمک کند.

 

8- دکتر اختاپوس میمیرد/زنده میماند

دکتر اختاپوس میمیرد/زنده میماند

وقتی دکتر اختاپوس به دنیای خود برگردد همچنان شاهد خواهد بود که رآکتور فوزونی اش از کنترل خارج شده و چاره ای ندارد جز آنکه مثل قبل با فدا کردن جان خود جلویش را بگیرد. ولی شاید اگر دانشی که از دنیای MCU آموخته را به یاد داشته باشد بتواند در آن لحظه راه حل دیگری برای متوقف کردن دستگاه خود پیدا کند و اینگونه زنده بماند. در این صورت میتوان حتی امیدوار بود که او به متحدی برای مرد عنکبوتی (توبی مگوآیر) تبدیل شود یا اینکه به دستیار او تبدیل گردد و اسم خودش را «مرد عنکبوتی برتر» بگذارد که اشاره ای خواهد بود به وقایع دنیای کمیک بوک.

 

9- یک اندرو گارفیلد خوش بین تر

بازگشت مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد به دنیای خود قطعاً با تغییرات مثبتی در او همراه خواهد بود. او حالا به لطف نجات ام جی، حس بهتری نسبت به خودش دارد و دیگر مثل قبل خودش را مقصر مرگ گوئن استیسی نمیداند. او با روحیه تر از قبل شده است و به قول خودش دیگر "تلخ" نیست و این باعث خواهد شد مثل گذشته به نسخه "دوست خوب محله شما" از مرد عنکبوتی تبدیل و لایت تر شود. همچنین این اتفاق ممکن است باعث شود او روی به عشق های احتمالی دیگری بیاورد و با امثال «مری جین» یا «فلیشیا هاردی» در دنیای خودش رابطه رومانتیک برقرار کند.

 

10- کسی پیتر پارکرِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد را به یاد نمی آورد

اندرو گارفیلد توبی مگوایر

راستش را بخواهید پایان فیلم "راهی به خانه نیست" خیلی سئوالات بی شمار بر جای گذاشت. یکی از آنها این بود که آیا طلسم انتهایی دکتر استرنج روی دیگر پیتر پارکرها نیز اثر گذاشته است؟ یعنی ما دیدیم که پس از طلسم، دیگر کسی پیتر پارکر شماره 1 (تام هالند) را به یاد نمی آورد. ولی آیا این اتفاق برای پیتر پارکر اندرو و توبی هم افتاده است؟ اگر اینطور باشد زندگی آنها بسیار بهم میریزد و پس از بازگشت به دنیای خود میفهمند که نزدیکان و عزیزان شان مثل زن عمو می یا مری جین (کیرستن دانست) آنها را به یاد نمی آورند و این یک خط زمانی بسیار پیچیده است. یک داستان جذاب احتمالی میتواند اینطور رقم بخورد که آنها در به در به دنبال نسخه ای از دکتر استرنج یا شخصیت ماورایی دنیای خود (کسی مثل «مادام وب» که سونی به رایتش دسترسی دارد) بروند تا بتوانند اثرات این طلسم را خنثی کنند.

 

دیشب از استاد «احمد فقیه» خواستم قبل از اینکه مقاله بره روی سایت نظرش رو بده و ایشون هم چیز خیلی مهم و جالبی گفت:

چیزی که این وسط  حس می‌کنم رخ داده باشه حالت کاملا جدایی از این اتفاقات باشه یعنی به این صورت که دکتر استرنج برای اینکه خط زمانی‌های مختلفی رو درست نکرده باشه این خبیثا رو به زمان حال پیتر پارکر 2 و 3 فرستاده باشه یعنی همگی توی یه زمان و مکان تله پورت بشن که اینم سناریوی جالبی از آب درمیاد چون حس میکنم برای ادامه کار که قطعا سونی یه برنامه هایی داره براشون این داستان راحت تر بتونه جلو بره و اندروگارفیلد و توبی مگوایر اون منحصر بفردیشون (یعنی یک نسخه در مولتی ورس ازشون باشه) حفظ بشه و در ادامه وقتی یه رویدادی قرار بود پیش بیاد و احیانا قرار بود یکیشون کشته بشه اون حسه بهتر منتقل بشه.

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "پایان بازی" در MCU ایجاد شده باشه!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی توبی مگوآیر ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 سئوالی که فیلم "راهی به خانه نیست" درباره مرد عنکبوتی MCU پاسخ داد

5 تئوری هواداران دربارۀ اسپایدرمن‌های توبی مگوایر و اندرو گارفیلد پس از فیلم مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spiderman 2030
#1 Spiderman 2030 1401-01-29 13:09
سلام استاد.وقتتون بخير.
مقاله ي واقعا جالبي بود.
با مورد شماره 8 خيلي حقيتا حال کردم.اتفاقا ايدش به ذهنم رسيده بود بعد وقايع راهي به خانه نيست که دکتر اختاپوس تو دنياي توبي تبديل بشه به مردعنکبوتي برتر .بنظرم اگه سوني و مارول برنامه هايي براي توبي داشته باشن ،اين ايده قشنگي ميتونه باشه.
اما يه مورد ديگر
اين مواردي که بيان شد تو مقاله همشون به نوبه ي خودشون جالب هستن فقط من تنها استرسي که دارم اينه که به خاطراتي که داريم ضربه نزنه همين.اگه همين با يه برنامه درست حسابي رعايت بشه ديگه واقعا حرفي نميمونه.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#2 Spider-Fan 1401-01-29 15:03
مقاله عالی بود.
مورد آخر سؤال مهمیه واقعاً.
می‌شه این‌طور توجیهش کرد که طلسم دکتر استرنج شبیه طلسمی که در داستان One Moment in Time دیدیم کار می‌کنه و اگر پیتر تعمداً هویتش رو دوباره برای کسی فاش کنه، خاطرات اون فرد از پیتر برمی‌گرده.
به عبارتی، طلسم استرنج حافظۀ مردم جهان از پیتر پارکر رو "پاک" نکرده، بلکه در اعماق ذهن‌شون "قفل" کرده و در صورتی که پیتر خودش رو بهشون معرفی کنه، اون رو دوباره به خاطر خواهند آورد. (همون‌طور که مثلاً توی ران اسپنسر، پیتر هویتش رو دوباره به فلیشیا گفت و اون هم به یادش آورد.)

ایدۀ آقای فقیه هم خیلی جالب بود.
مسئله‌ای که پیش میآد اینه که مرگ نورمن آزبورن و اتو اکتاویس در دنیای خودشون حتماً یه بازتاب رسانه‌ای داشته و مردم از سرنوشت‌شون آگاهن. پس در صورت رفتن به زمان حال، باید مخفی از دید مردم زندگی کنن که چندان پایان خوشی براشون نیست. هرچند پتانسیل داستانی بالایی داره.
باید دید سازندگان ترجیح می‌دن این مسیر رو پیش بگیرن یا با نجات‌پیداکردنِ این خبیث‌ها در مولتی‌ورس، صرفاً یه آرامش خاطر برای پیتر پارکرِ توبی و اندرو به ارمغان بیآرن و دیگه پِی قضیه رو نگیرن.

مرسی از استاد بابت این مقالۀ دقیق و موشکافانه.
نقل قول کردن
AP-omega
#3 AP-omega 1401-01-29 15:50
سلام. مرسی بابت مقاله. اگر سونی عاقل باشه (که اگر بزرگیه!)، به نظر من ایده آقای فقیه به واقعیت نزدیکتر خواهد بود.
نقل قول کردن
the Batman
#4 the Batman 1401-01-29 19:16
به نقل از AP-omega:
سلام. مرسی بابت مقاله. اگر سونی عاقل باشه (که اگر بزرگیه!)، به نظر من ایده آقای فقیه به واقعیت نزدیکتر خواهد بود.

ولی این اصلا با عقل جور درنمیاد که شما شخصیتی رو از یه‌نقطه ای بگیری بعد برگردونی به یه نقطه دیگه. بالاخره جادو‌ هم‌ منطق خودشو داره دیگه، نه؟ و من که اصلا نمیفهمم یک نورمن یا اکتاویوس معالجه شده در زمان حال به چه درد سونی میخوره و چه احتمالات داستانی میتونه ایجاد کنه
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#5 The amazing spiderman 1401-01-29 23:44
درود بیکران بر استاد ترابی عزیرتر از جان. مقاله ای عالی و شگفت انگیز بود با جزئیاتی شگفت انگیزتر. بنظرم تخیل شما خیلی از فیلمنامه نویسان‌ مغز فندقی سونی ورس بیشتر و جذاب تره و ایکاش سونی شما را مامور نوشتن فیلم های بعدی اسپایدرمن میکرد
خلاصه اینکه بسی مشعوف گردیدم بابت این‌مقاله بسیار زیبا
نقل قول کردن
mjkp
#6 mjkp 1401-01-30 01:59
سلام ممنون بابت مقاله
یه نکته درباره مورد ۳:
درسته که ممکنه هری به گرین گابلین تبدیل نشه ولی سندمن هم درمان شده و اینطوری تقابل بین ونوم و مرد عنکبوتی هستیم که مرد عنکبوتی بار ها توی کمیک پیروز شده
نقل قول کردن
P.Constantine
#7 P.Constantine 1401-01-30 05:54
به نقل از the Batman:
به نقل از AP-omega:
سلام. مرسی بابت مقاله. اگر سونی عاقل باشه (که اگر بزرگیه!)، به نظر من ایده آقای فقیه به واقعیت نزدیکتر خواهد بود.

ولی این اصلا با عقل جور درنمیاد که شما شخصیتی رو از یه‌نقطه ای بگیری بعد برگردونی به یه نقطه دیگه. بالاخره جادو‌ هم‌ منطق خودشو داره دیگه، نه؟ و من که اصلا نمیفهمم یک نورمن یا اکتاویوس معالجه شده در زمان حال به چه درد سونی میخوره و چه احتمالات داستانی میتونه ایجاد کنه

احساس می‌کنم شما سریال لوکی و وات ایف رو ندیدی یا شایدم فراموش کردی اون بلک ویدویی که آخر سریال وات ایف دیدیم دقیقا چی بود؟ چطور می‌شه اون منطق داشته باشه ولی این نه؟ یا مثلا شما توضیح بده چرا ونوم باید یه تیکه اش بمونه تو MCU  دقیقا چه منطقی داره؟ مجال نیست ولی نورمن که تقریبا توضیح داده شد ضمن اینکه شما باید ببینی سونی و مارول با نو وی هوم احتمال حضور نورمن ازبورن و اتو اکتاویوس رو توی MCU بسیار پایین اوردن لذا دردش مال همین‌جاست. و درمورد اکتاویوس اختصاصا باید بگم می‌تونه طبق اتفاقایی که توی دنیای کمیک براش رخ داده بود اینجا هم براش رخ بده. مثلا کسی که تازه از مرگ نجات پیدا کرده درگیر همون بیماری که منجر به از بین رفتن بدنش بشه و این یه چالش بزرگی می‌تونه براش باشه و ادامه داستان...
خلاصه بستر زیاده برای این‌کار نگاه صفر و یکی به این موضوع مخصوصا فیلم‌های کمیک بوکی هیچ وقت جواب نمیده.
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#8 Spiderman 2030 1401-01-30 10:00
به نقل از mjkp:
سلام ممنون بابت مقاله
یه نکته درباره مورد ۳:
درسته که ممکنه هری به گرین گابلین تبدیل نشه ولی سندمن هم درمان شده و اینطوری تقابل بین ونوم و مرد عنکبوتی هستیم که مرد عنکبوتی بار ها توی کمیک پیروز شده


دقيقا.نکته بسيار ظريف و دقيقي هستش.
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1401-01-30 15:59
به نقل از mjkp:
سلام ممنون بابت مقاله
یه نکته درباره مورد ۳:
درسته که ممکنه هری به گرین گابلین تبدیل نشه ولی سندمن هم درمان شده و اینطوری تقابل بین ونوم و مرد عنکبوتی هستیم که مرد عنکبوتی بار ها توی کمیک پیروز شده

بستگی داره که سندمن به کدوم نقطه برگرده. ایشون تا جایی که یادمه ته فیلم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد. یعنی وقتی که دیگه نبرد تموم شده بود
نقل قول کردن
BlueCrown4
#10 BlueCrown4 1401-01-30 22:39
به نقل از mtm:
به نقل از mjkp:
سلام ممنون بابت مقاله
یه نکته درباره مورد ۳:
درسته که ممکنه هری به گرین گابلین تبدیل نشه ولی سندمن هم درمان شده و اینطوری تقابل بین ونوم و مرد عنکبوتی هستیم که مرد عنکبوتی بار ها توی کمیک پیروز شده

بستگی داره که سندمن به کدوم نقطه برگرده. ایشون تا جایی که یادمه ته فیلم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد. یعنی وقتی که دیگه نبرد تموم شده بود

بالاخره به هر نقطه برگرده دیگه مردشنی نیست چون درمان شده و یه آدم عادی به نام فلینت مارکو هست که هیچ قدرتی برای ایستادگی در مقابل مردعنکبوتی نداره!
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1401-01-30 23:04
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از mtm:
به نقل از mjkp:
سلام ممنون بابت مقاله
یه نکته درباره مورد ۳:
درسته که ممکنه هری به گرین گابلین تبدیل نشه ولی سندمن هم درمان شده و اینطوری تقابل بین ونوم و مرد عنکبوتی هستیم که مرد عنکبوتی بار ها توی کمیک پیروز شده

بستگی داره که سندمن به کدوم نقطه برگرده. ایشون تا جایی که یادمه ته فیلم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد. یعنی وقتی که دیگه نبرد تموم شده بود

بالاخره به هر نقطه برگرده دیگه مردشنی نیست چون درمان شده و یه آدم عادی به نام فلینت مارکو هست که هیچ قدرتی برای ایستادگی در مقابل مردعنکبوتی نداره!

بحث ما چیز دیگه ای بود. گفتیم هری نباشه ، پیتر جلوی سندمن و ونوم کم میاره و میمیره.
بحث اینه که سندمن درمان شده اگه به نقطه ای برگرده که هویت پیتر رو کشف کرد دیگه کار از کار گذشته چون نبرد بین او و ونوم با اسپایدرمن تموم شده
نقل قول کردن
spiderman amazing
#12 spiderman amazing 1401-03-23 19:57
واقعا از هر طرف نگاه کنی ممکنه هر اتفاقاتی افتاده باشه فقط خداکنه جوری باشه بتونیم دوباره اندرو رو در قالب اسپایدرمن ببینیم❤
نقل قول کردن
dr.jado84
#13 dr.jado84 1401-03-27 15:47
منم وقتی فکر می کنم به نظرم نظریه استاد فقیه منطقی تر و محتمل تره به نظرم و شاید سونی اگه بخواد دنیاهای اونا رو بهمون نشون بده از این ایده و داستان استفاده کنه البته امیدوارم.
ممنونم استاد ترابی از این مقاله خوب و مفیدتون.
همیشه رو به جلو....
نقل قول کردن
sirmgamer
#14 sirmgamer 1401-05-17 00:21
من یه تئوری دارم
پیتر پارکر از ذهن تمام مردم جهان ها پاک شد چون تمام کسانی که میدونن پیتر پارکر مرد عنکبوتیه داشتن به دنیای ام سی یو میومدن پس اگه هیچکس پیتر پارکر رو نشناسه طلسم دیگه کار نمیکنه و ضعیف میشه و دکتر استرنج میتونه طلسم رو خنثی کنه

و درباره‌ی اون بخشی از ونوم که تو ام سی یو موند
من احتمال میدم که اون ونوم ام سی یو باشه، و برای همین ونوم سونی ورس به اون کافه رفت

و درباره‌ی فیلم موبیوس
اگه دقت کرده باشین نورمن تو مهمونی شکر گذاری به هویت پیتر پی برد ولی با لباس مخصوصش وارد ام سی یو شد
پس طبیعیه که والچر با لباسش وارد سونی ورس شه(و احتمال میدم برای این وارد سونی ورس شد چون در اصل مال دنیای سونی ورس بوده) و نفرتش از اسپایدرمن به خاطر این بود که پیتر و رابطه‌ی پیتر با لیز رو فراموش کرده بود
:-)
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1401-05-18 00:12
راسش من هر بار به این مسئله خط زمانی فکر میکنم مغزم منفجر میشه. چون خیلی چیزا تو دنیای مرد عنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد زیر و رو شد. از یه طرفی مشخص نیست سونی چه برنامه‌ای برای این کاراکترها داره؟ فیلم مادام وب هم که قرار بیاد شاید یه ارتباطی با این قضایا داشته باشه.
اما من خودم در نهایت به فکرم رسید که بیام با منطق خود MCU به این مسئله نگاه کنم. توی اونجرز اند گیم و همچنین توی سریال ماموران شیلد و لوکی گفته شد که یک دستکاری در خط زمانی منجر به یک دنیای موازی جدا میشه و نمیشه خط زمانی واحد رو دستخوش تغییر داد. درست مثل اتفاقاتی که در اونجرز اند گیم افتاد و هیچ تغییر تو خط زمانی حال MCU رخ نداد. پس با این منطق اگه بخوایم حساب کنیم باید شاهد پنج دنیای موازی بعلاوه خط زمانی فعلی خود مردان عنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد باشیم. یعنی میشه ۷ خط زمانی! میگم شاید این قضیه تو فیلم مادام وب بهش پرداخته بشه که منو یکمی امیدوار میکنه به این فیلم.

مثلا درمان شدن نورمن آزبورن باعث میشه که یه خط زمانی به وجود بیاد که نورمن سر غذا مجلس رو ترک نکنه. هری به مری جین برسه و شاهد یک رابطه صمیمیتر بین نورمن و پیتر باشیم بدون اینکه پیتر اصلا پی ببره نورمن گرین گابلین بوده و این شکلی کل داستان دکتر اتو محو میشه.
با درمان شدن دکتر اختاپوس اما... . راسش دقت کردین دکتر اختاپوس آرک راکتور تونی استارک رو هم با خودش برد!؟ بعد گرین گابلین یکی از بازوهاش رو برید! پس رسما مشخص نیست که تو خط زمانی مرتبط با دکتر اختاپوس که درست قبل از جریان غرق شدنش هستش، چجوری میخواد از پس فیوژن بربیاد؟ دکتر اختاپوس اگه بتونه مسئله فیوژن خودش رو حل کنه، داستان مهیجی میشه که بخواد با آرک راکتور تونی چیکار کنه؟ شاید به دستاورد جدیدی برسه که دنیا رو جای بهتری کنه یا اینکه یه دکتر اختاپوس دارکتر تحویلمون بده که وارد جسم پیتر بشه.
همچنین یه خط زمانی به وجود میاد که مرد شنی دیگه مرد شنی نیست. با درمان لیزارد پدر گوئن فوت نمیشه و با درمان الکترو گوئن از مرگ نجات پیدا میکنه. اینطوری بگیم که با این اتفاق هری که گابلین شده بود به هویت پیتر پی نمیبره.

از یه طرفم شاید طلسم دکتر استرنج روی ۲ تا مرد عنکبوتی دیگه هم اثر بزاره و اونا هم هویتهاشون فراموش بشه و مشکلات خودشون رو داشته باشن.
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1401-05-18 00:55
#15:
فک کنم مقاله رو نخوندی ! چون مقاله هم دقیقا داره همینا رو میگه :-*
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1401-05-18 18:48
#16
راسش دوستمون کامنت داده بود،‌ از اون طریق مقاله رو یافتم. اسکرول کردم بالا و بدون اینکه متوجه مقدمه بشم، از اولین آیتم خوندم. اینجوری ذهنم رفت سمت اینکه یه خط زمانی ثابت چجوری میتونه اینا رو یه جا کنار هم جا بده :o ولی انصافا تو خلاصه سازی مقاله عالی عمل کردم :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44