10 سوالی که پس از دیدن سریال هاکای (Hawkeye) برایمان پیش آمد!

سوال-سئوال-پاسخ-سریال-هاکای-شاهین-چشمhawkeye-هاوکی-نقد-و-بررسی-تیزبین-پرسش-ابهام

"هاکای" در سال 2021 به پایان رسید، اما پایان آن سؤالات بیشتری نسبت به پاسخ‌ها در مورد خط داستانی سریال داشت.

 

نکته: این مقاله دارای اسپویل است!

 

مقدمه: ام سی یو (MCU)  سال را با فینال هاکای به پایان می رساند. در پنج هفته گذشته، طرفداران ماجراجویی های یک کماندار ماهر و جاه طلب، کیت بیشاپ، و کهنه سرباز انتقام جویان، کلینت بارتون را دنبال کردند و مبارزه آنها با بزرگترین تهدیدات نیویورک را نظاره گر بودند. در این میان، سریال رابطه مربی و کارآموز خود را بررسی کرد، زیرا کلینت راه های هاکای بودن را به کیت یاد داد. مانند سریال های قبلی MCU، طرفداران با تئوری ها و پیش بینی ها در هاکای سفر کردند و دیدند که چگونه داستان مسیر جهان سینمایی مارول را تغییر داد. در حالی که افشاگری‌های مهم درباره ویلسون فیسک و النور بیشاپ بود ، سریال با سوالات بیشتری در مورد آینده شخصیت‌ها و خط داستانی بعدی به پایان رسید.

 

1- آیا ویلسون فیسک مرده است؟

1- آیا ویلسون فیسک مرده است؟

بسیاری از طرفداران دردویل از اینکه وینسنت دن آفریو رو دوباره در نقش ویلسون فیسک/کینگ پین دیدند، با توجه به عملکرد درخشان و قدرتمند او در سریال لغو شده نتفلیکس، هیجان زده دند. قسمت ماقبل آخر، شخصیتی که "عمو" (Uncle) صدایش میزدند را به عنوان ویلسون فیسک نشان داد، که حاکی از دامنه وسیع اتفاقات در MCU بود. با وجود پتانسیل بالای این شخصیت، به نظر رسید که کینگ پین توسط مایا لوپز در قسمت آخر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته میشود. به طور تکان دهنده ای، این اتفاق خیلی زود رخ داد، زیرا او به تازگی معرفی شد و به سختی در دو قسمت ظاهر شد، و سوالات زیادی در مورد فیسک باقی مانده بود. برای مثال، بینندگان دقیقا نمی‌دانند که آیا این ویلسون فیسک همان کینگ پین سریال است یا یکی دیگر از دنیایی موازی؟ (البته خود آقای دن آفریو اخیرا تایید کرد که این همان کینگ پین سریال دردویل است). با این حال، وقتی صدای شلیک شنیده میشود صحنه به صورت off-screen در می آید پس ممکنه که کینگ پین زنده باشه و برای پروژه های بعدی برگرده ولی شاید هم این کار را کرده باشند تا سریال زیاد خشن نشود و درجه PG خودش را حفظ کند!

 

2- داستان مایا در سریال اختصاصی "اکو" به کجا خواهد کشید؟

2- داستان مایا در سریال اختصاصی "اکو" به کجا خواهد کشید؟

اگرچه سریال در قسمت 2 داستان پس زمینه مایا را به نمایش گذاشت، ولی به نظر می رسد که این روایت صرفاً یک داستان فرعی بود. سرگذشت او یکی از نقاط ضعف مجموعه بود و پایان آن سوالات بیشتری را در مورد تلاش های مایا ایجاد کرد. علاوه بر این، یک سریال اختصاصی "اکو" در دست ساخت است، اما سریال "هاکای" هیچ سمت و سویی از آینده احتمالی این شخصیت را نشان نداد. در قسمت آخر، او کازی را می‌کشد و ظاهراً ویلسون فیسک را هم می‌کشد، اما پس از شب کریسمس چیزی درباره او و اینکه چه وضعیتی دارد فاش نشد. تنها خط داستانی احتمالی او در سریال اختصاصی اش می تواند با ویلسون فیسک گره بخورد، البته اگر او همچنان زنده باقی مانده باشد!

 

3- یلنا کجا رفت؟

https://spidey.ir/images/img/content/translated-spiderman-comics/hawkeye/Hawkeye-Echo-Maya-Lopez.jpg

یلنا بلووا در نهایت با کلینت بارتون در مورد مرگ ناتاشا روبرو شد و حقیقت رو درباره اینکه جان خودش را فدا کرد، پذیرفت. و او بی خیال کلینت بارتون شد و بدون اینکه بفهمیم کجا میرود، رفت! مانند بسیاری از شخصیت های دیگر، مشخص نیست که آینده یلنا چگونه خواهد بود. برخی گمانه زنی ها می تواند این باشد که یلنا ممکن است با والنتینا آلگرا دی فونتین در رابطه با ماموریت اخیر خود روبرو شود، اما فعلا، ماجراجویی بعدی او مبهم است.

 

4- آینده  کیت بیشاپ چیست؟

4- داستان بعدی کیت بیشاپ چیست؟

کیت بیشاپ ثابت کرده است که هاکای بعدی است، اما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارد. همچنین به نظر می رسد که کیت با پیوستن به خانواده کلینت بارتون خیلی خوب با آنها خو گرفته است. از اینجا به بعد، کلینت می‌تواند به کیت کمک کند تا آموزش‌هایش را تکمیل کند و بر اساس رابطه دوستانه مربی و شاگرد، جانشین لایقی برایش باشد. البته در پایان نشانی از اینکه داستان او از اینجا به کجا می‌رود، مانند تهدیدهای که باید در آینده باهاشون روبرو شود و اینکه آیا او می‌تواند به یک انتقام‌جو تبدیل شود یا نه، ارائه نکرد.

 

5- آیا می‌توانیم در آینده تعاملات جالب بیشتری بین کیت و یلنا ببینیم؟

5- آیا می‌توانیم در آینده تعاملات جالب بیشتری بین کیت و یلنا ببینیم؟

یکی از بهترین قسمت‌های سریال رابطه‌ی مبتنی بر رقابتِ بانمکِ همراه با رفاقت بین کیت و یلنا بود. اگرچه آنها هنوز با هم دوست نشده اند، اما قسمت آخر نشان داد که این دو می توانند مانند همتایان خود با هم دوست خوبی شوند. قسمت آخر رابطه آنها را بیشتر نشان داد، که در آن آنها یک صحنه مبارزه باورنکردنی و خنده دار داشتند در حالی که با یکدیگر شوخی و از یکدیگر تعریف میکردند. دوستی آنها احتمالاً در آینده شکوفاتر خواهد شد، اما این مسئله این است که بینندگان چه زمانی دوباره آنها را با هم خواهند دید.

 

6- تاریخچه لورا بارتون به عنوان یک مامور شیلد چیست؟

6- تاریخچه لورا بارتون به عنوان یک مامور شیلد چه بود؟

قسمت پایانی سرانجام گذشته اسرارآمیز لورا را فاش کرد (از طریق آن ساعتی که دنبالش بودند و اسم رمزی که پشت آن حک شده بود): او یک مامور سابق شیلد بود است، و این پایان سؤالات بیشتری در مورد داستان پس زمینه لورا ایجاد می کند. مثلا اینکه آیا او در ماموریت های شیلد شرکت میکرده یا در بخش اداری بوده؟ البته سرنخ هایی هم داده شده که انگار لورا همان «ماکینگ برد» است که در دنیای کمیک رابطه عاشقانه شدیدی با کلینت بارتون داشته و حتی همسرش بوده. ولی مساله اینه که ماکینگ برد یا همان بابی مورس قبلا در سریال "مامورین شیلد" حضور داشته که بازیگر دیگری نقشش را بازی میکرد! در هر حال همه اینا گذشته لورا را حتی از قبل هم جذاب تر کرده است!

 

7- اگر آزکورپ نه، پس اکنون مالک برج انتقام‌جویان کیست؟

7- اگر آزکورپ نه، پس اکنون مالک برج انتقام‌جویان کیست؟

کلینت بارتون به طور خلاصه اشاره کرد که برج انتقام جویان فروخته شده است اما هرگز اعلام نکرد چه کسی آن را خریده است. بسیاری از طرفداران حدس می زدند که صاحب آن نورمن آزبورن از دشمنان بزرگ مرد عنکبوتی است که آن را به آزکورپ تبدیل کرده. با این حال، اتفاقات "راهی به خانه نیست" چیز دیگری می گوید. در این فیلم، نورمن با تحقیقات نشان داد که نه او در دنیای MCU وجود دارد و نه پسرش، هری (البته دربار هری کاملا مطمئن نیستیم). بنابراین، این نظریه طرفداران مبنی بر اینکه برج انتقام‌جویان اکنون آزکورپ است را از بین می‌برد. با این حال، هاکای اولین کسی از MCU نیست که به این موضوع اشاره می کند، بنابراین در مورد مالکان جدید حساسیت خاصی وجود دارد. فقط مسئله این است که آنها چه کسانی هستند؟

 

8- چرا مرد عنکبوتی برای کمک نیامد؟

این احتمالاً جذاب‌ترین سوال از زمان اکران Spider-Man: No Way Home در آخر هفته گذشته است. هر دو پروژه در شهر نیویورک اتفاق می‌افتند و مارول تأیید کرد که سریال هاکای و اتفاقات آن بعد از راهی به خانه نیست اتفاق می‌افتد، به این معنی که رویدادهای No Way Home قبلاً رخ داده است. در این مرحله، پیتر پارکر مسئولیتش را به عنوان قهرمانی به بلوغ رسیده پذیرفت در حالی که همگان هویت مخفی اش را فراموش کرده اند. حتی پایان فیلم جدید مرد عنکبوتی او را در کریسمس نشان داد پس طبیعی بود و البته هیجان انگیز اگر او نیز در رویارویی کریسمس شرکت میکرد، به ویژه که کینگ پین در دنیای کمیک از دشمنان اصلی اوست.

 

9- آیا کیت و النور با هم دشمن میشوند؟

9- آیا کیت و النور با هم دشمن میشوند؟

در یک چرخش تکان دهنده، قسمت ماقبل آخر نشان داد که مادر کیت، النور، فردی است که آرماند را کشته است، یک قاتل (یلنا) را برای کشتن کلینت استخدام کرد و با مافیا (کینگ پین) رابطه داشته. اگرچه النور قصد داشت از دخترش محافظت کند، اما کیت مادرش را برای قتل آرماند به پلیس تحویل داد. کیت تصمیم آسانی نداشت و باید بین اصول و خانواده انتخاب یکی را انتخاب میکرد. اما، او کاری را انجام داد که فکر می کرد کار درستی است. البته ممکن است النور دخترش را یک خائن بداند. شاید هم او به اشتباهات خود پی ببرد و سعی کند پس از گذراندن دوران زندان دل دخترش را بدست بیاورد یا شاید هم شکاف و دشمنی بین او و کیت ایجاد شود.

 

10- فصل دوم هاکای ساخته میشود؟

10- فصل دوم هاکای ساخته میشود؟

تا کنون، از تمام برنامه‌های تلویزیونی MCU که در دیزنی پلاس پخش شده‌اند، تنها دو مورد برای فصل دوم چراغ سبز دریافت کرده‌اند که عبارت‌اند از "لوکی" و "وات ایف...؟" و و تایید شده است که "واندا ویژن" تک فصلی بوده و "فالکون هم وینتر سولجر" هم در فیلم "کاپیتان آمریکای 4" ادامه خواهد یافت. The Falcon and the Winter در حال حاضر، هیچ صحبتی در مورد اینکه هاکای مجوز فصل دوم را دریافت خواهد کرد، وجود ندارد. با این حال، پتانسیل گسترش روابط بین کلینت و کیت بالاست. و فصل دوم می‌تواند ظهور کیت را در نقش هاکای تثبیت کند و هاکای هم یواش یواش از حرفه قهرمانی بازنشسته شود!

 

خب .. شما چه سئوالاتی پس از دیدن این سریال به ذهنتون خطور کرد؟

 

سحاب نصراللهی

(sahabiuj)

منبع: Screenrant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی (HAWKEYE) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کیت بیشاپ» (KATE BISHOP) بدانید

10 لحظه برتر «هاکای» (HAWKEYE) در دنیای کمیک بوک

سریال هاکای: 10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «مایا لوپز» ملقب به «اکو» (ECHO) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر هاک آی (HAWKEYE)

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «یلِنا بِلووا» (YELENA BELOVA) بدانید

10 دلیل که در انتقامجویان 4 به «هاک آی» نیاز هست (همچنین 10 دلیل که به «رونین» نیاز هست)

شماره آخر از کمیک "پیرمردی به نام هاکای"  ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک تیزبین (HAWKEYE) ترجمه شد

100 شخصیت برتر مارول: هاکای

10 کمیک برتر هاکای (Hawkeye)

كامیك بوك فارسی: شماره آخر SECRET WARS OLD MAN LOGAN

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: هاکای (Hawkeye)

کمیک مشترک مرد عنکبوتی و هاکای ترجمه شد + لینک دانلود

نبرد بینظیر هاکای در اونجرز: قوی ترین قهرمانان دنیا

لحظات تاریخی در مارول: هاکای عضو گروه اونجرز میشود 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

stofterMRM
#1 stofterMRM 1400-10-03 20:13
وای واقعا سوالات خوبی بود
درباره مورد 8،یاد اون موقعی افتادم که جنگ داخلی و دیدمو بعدا فهمیدم چرا ثور و هالک توش نبودن!
به احتمال خیلی زیاد جواب اینم حتی شده در حد یه دیالوگ میفهمیم ولی قضیه لورا بارتون قراره بزرگ تر از این حرفا باشه
و پاسخ سوال سه:یلنا کجا رفت؟تو افق :-* :D
نقل قول کردن
s3000
#2 s3000 1400-10-03 20:26
در مورد شماره 7 ممکنه برج به چهار نفر فروخته شده باشد :lol: یک زن و شوهر و یک برادر زن رو اعصاب و یک دوستی که دوست داره کتک بزنه :-*
نقل قول کردن
s3000
#3 s3000 1400-10-03 20:37
در مورد شماره 6 انگار توی مامورین شیلد به کد بابی مورس اشاره نکردن که شمارش چنده
یا اگرم کد بابی مثل کمیک 19 باشه ممکنه بعد بازنشستگی لورا این کد رو به اون داده باشن بعد بچه دار شدن حتمی استفا میده دیگه نه
نقل قول کردن
Ilya202020
#4 Ilya202020 1400-10-03 20:52
مگه سریال هاکای تموم شد :o حرف ‌‌نداشت هم مقاله هم خود سریال
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-10-03 21:25
به نقل از Ilya202020:
مگه سریال هاکای تموم شد :o حرف ‌‌نداشت هم مقاله هم خود سریال

سریال که از نظر من الگوریتم وانداویژن رو دنبال کرد. شروع طوفانی و جذب کننده با پایانی قابل پیش بینی و نسبتا کلیشه ای. البته خیلی به کمیکا وابسته بود. در حدی که بعضیا معتقدن این سریال و فیلم نو وی هوم، کمیک بوکی ترین ساخته های مارولن! به نظر خودم هم از این جهت بد نبود. فقط یه نکته ای که خیلی آزارم میده و امیدوارم درست نباشه....
(خطر اسپویل)
.
.
.
.
.... درست نباشه، اینه که کینگ پین mcu و کینگ پین نتفلیکس باهم یکی نباشن. اصلا این یکی زمین تا آسمون با اون یکی فرق داشت!
راستی کامنتم رو تا حدودا یک ساعت دیگه آپلود میکنم.
ممنون
نقل قول کردن
HosseinK
#6 HosseinK 1400-10-03 21:48
- سریال هاکای، نسبت چهار سریال قبل که توسط مارول پخش شد خیلی کمیکی تر بود اما از طرفی ضعف و کاست های بیشتری هم نسبت سایر سریال ها داشت.

- دو سه قسمت ابتدایی شیوه روایتشون خیلی کند بود و شاید سه تاشون رو میتونستن توی یک قسمت با کیفیت پخش کنن و جدا از کندی قسمت های ابتدایی قسمت های پایانی خصوصا قسمت آخر به شدت شلوغ و سریع بودند. و انگار اول قرار بوده 10 قسمت باشه و یهو تصمیم گرفتن توی 6 قسمت ببندنش یا برعکس.

- این سریال سعی کرده بود از ناتاشا به عنوان جنبه احساسی استفاده کنه که واقعا توی قسمت های اول خیلی خوب ازش استفاده نکردن و توی قسمت های پایانی یکم بهتر و بجا تر شد این موضوع.

- درباره کینگپین فکر میکنم با چشم های عمل کرده برمیگرده و سریال اکو با حضور دردویل میتونه با سرگذشت سریال دردویل صحنه های قشنگی رو رقم بزنه. ( البته اگه مثل هاکای نشه )

- کیت و یلینا قطعا ادامه راه نات و کلینت هستن ولی اینکه چه موقع دوباره بهم برسن رو خدا میدونه.

-(اسپویل no way Home) قسمت اخر اون سکانسی که کلینت افتاد روی درخت کریسمس و باعث سقوط درخت شد دقیقا همون درختی هست که اخر NWH، مردعنکبوتی با لباس جدیدش داره تاب میخوره. حالا اینکه مرعنکبوتی موقع نبرد کجا بوده قطعا چیزی هست که در ادامه بهش اشاره میشه، مگر اینکه قصد مارول از صحنه اخر NWH و این مسائل بولد کردن قسمت آخر هاکای بوده باشه.

- سازنده سریال عناصر خیلی زیادی داشت برای ساخت یک سریال فوق العاده، مثلا سوردزمن یا همون جک، اصلا حضور درستی نداشت و خیلی برای تغییر رویش توی سریال منطق درستی نبود. در صورتی که یجا خوندم از دشمن های هاکای بوده در دنیای کمیک ولی اصلا استفاده درستی ازش نشد.

- درباره کازی باید بگم که اون خیلی سینوسی بود قدرتش توی فیلم، یه وقتا به راحتی کتک میخورد و یه وقت هم تونست تیر هاکای رو با اون سرعت با دستش بگیره که خیلی غیر منطقی بود با توجه به شخصیت سازیش توی فیلم. 5 قسمت اول یجور بود و قسمت پایانی کلی متفاوت تر بود شخضصیتش.

- نبرد پایانی سریال، یکسری جاها عالی بود و یکسری جاها مستقیم صادره از بالیوود اما در مجموع لحظات جذابی مثل لحظه تغییر فکر یلینا و لحظه رشد شخصیتی کیت بیشاپ رو هم داشت.

- صحنه بعد تیتراژ هم که صرفا برای کریسمس و یجورای ادای احترام به درگذشتگان و بستگان انتقام جویان بود. اما میتونستن دو صحنه ای کننش و با یه صحنه خوب پایان ضعیف فیلم رو یکم بهبود ببخشن.
نقل قول کردن
s3000
#7 s3000 1400-10-03 23:41
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
مگه سریال هاکای تموم شد :o حرف ‌‌نداشت هم مقاله هم خود سریال

سریال که از نظر من الگوریتم وانداویژن رو دنبال کرد. شروع طوفانی و جذب کننده با پایانی قابل پیش بینی و نسبتا کلیشه ای. البته خیلی به کمیکا وابسته بود. در حدی که بعضیا معتقدن این سریال و فیلم نو وی هوم، کمیک بوکی ترین ساخته های مارولن! به نظر خودم هم از این جهت بد نبود. فقط یه نکته ای که خیلی آزارم میده و امیدوارم درست نباشه....
(خطر اسپویل)
.
.
.
.
.... درست نباشه، اینه که کینگ پین mcu و کینگ پین نتفلیکس باهم یکی نباشن. اصلا این یکی زمین تا آسمون با اون یکی فرق داشت!
راستی کامنتم رو تا حدودا یک ساعت دیگه آپلود میکنم.
ممنون

اگر از لحاظ جسه و فیزیک و قدرت بدنی میگی 5 سال زمان کمی برای تمرین نیست اونم بدونی وقتی یه شیطان تو هلز کیچن و یه قاتل انتقام جو هستن که قراره واست دردسر درست کنن
ولی این حرفای منم دلیل نمیشه که 100 درصد بگیم این دنیا همون دنیاست یا نیست
نقل قول کردن
masiha_87
#8 masiha_87 1400-10-04 00:00
به نقل از s3000:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
مگه سریال هاکای تموم شد :o حرف ‌‌نداشت هم مقاله هم خود سریال

سریال که از نظر من الگوریتم وانداویژن رو دنبال کرد. شروع طوفانی و جذب کننده با پایانی قابل پیش بینی و نسبتا کلیشه ای. البته خیلی به کمیکا وابسته بود. در حدی که بعضیا معتقدن این سریال و فیلم نو وی هوم، کمیک بوکی ترین ساخته های مارولن! به نظر خودم هم از این جهت بد نبود. فقط یه نکته ای که خیلی آزارم میده و امیدوارم درست نباشه....
(خطر اسپویل)
.
.
.
.
.... درست نباشه، اینه که کینگ پین mcu و کینگ پین نتفلیکس باهم یکی نباشن. اصلا این یکی زمین تا آسمون با اون یکی فرق داشت!
راستی کامنتم رو تا حدودا یک ساعت دیگه آپلود میکنم.
ممنون

اگر از لحاظ جسه و فیزیک و قدرت بدنی میگی 5 سال زمان کمی برای تمرین نیست اونم بدونی وقتی یه شیطان تو هلز کیچن و یه قاتل انتقام جو هستن که قراره واست دردسر درست کنن
ولی این حرفای منم دلیل نمیشه که 100 درصد بگیم این دنیا همون دنیاست یا نیست

آخه میدونی اصلا از لحاظ ظاهری نمیگم. این ورژن mcu، خودش وارد عمل میشد؛ ولی مثلا کینگ پین نتفلیکس با صبوری تمام، اکثرا روی یه صندلی میشست و فقط به صورت معدود وارد عمل میشد. از این جهت میگم. شخصیت پردازی هاشون باهم فرق داشت.
نقل قول کردن
mtdjjp
#9 mtdjjp 1400-10-04 11:05
توی یکی از کامنت هام گفته بودم که شاید ویلسون فیسک برج اونجرز رو خریده باشه و با حضورش توی سریال هاکای این موضوع رو بیشتر ثابت کردش منطق هم داره پشتش فیسک پولداره ، توی همه جای شهر هم آدم داره ،توی کمیک ها شهردار شده بود که اگه شهردار بشه صد درصد برج اونجرز بدرد اش میخوره
نقل قول کردن
mtdjjp
#10 mtdjjp 1400-10-04 11:10
من یکم خوشحال شدم چون که مارول داره mcu رو به سری سریال های نتفلیکس ربط میده چون کارکتر های زیادی میان که کراس اور های معرکه ای بشه با اون ها ساخت حداقل اش دردویل و مرد عنکبوتی فعلا که ما مت مورداک رو دیدیم این موضوع میتونه قوت بگیره
نقل قول کردن
Amirreza-85
#11 Amirreza-85 1400-10-04 15:42
سوالات حرف نداشت بهترین هارو انتخاب کرده بودید.دمتون گرم به نظر من که کینگ پین نمرده چون با توجه به تجربیاتی که از فیلمای قبل داریم تا زمانی که جسد یکی رو ندیدید مارول اونو نمیکشه :lol: پس کینگ پین هنوز زندست.بسیار مقاله ی خوبی بود دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-10-06 17:45
سلام
خواستم نظرم رو درباره این سریال و سوالات مطرح شده اون بدم.
راستش سریال هاکای رو به شخصه دوست نداشتم. درواقع نقاط ضعف جدی و مهمی داشت که باعث شدند نتونه در نهایت به اون چیزی که انتظار داشتم تبدیل بشه. اولین نکته ای که میخوام بگم که حتی قبل از پخش سریال و با فیلم بلک ویدو آغاز شد، این مسئله جانشینی قهرمان هست که من اصلا باهاش حال نمیکنم. بابا این هاکایه، یکی از کاریزماتیک ترین و باحال ترین و cool ترین و کله شق ترین شخصیت های مارول که حداقل حداقل باید یک سریال اختصاصی داشته باشه. اون وقت شما میاید توی اولین محصول اختصاصی خودش، اون رو سکوی پرتاب یکی دیگه میکنید برای چه میدونم...برنامه های mcu؟ عملا میتونم بگم با اینکه سریال ایده های جالبی درباره کلینت داشت و بعضا خوب به سرانجام رسیدند، اما کافی نبودند. این مسئله توی قسمت آخر کاملا مشهود بود که حتی توی اکشن ها هم کیت بیشاپ حرف اول رو میزد. انگار اینا اولش یه ایده داشتند که یه سریال هاکای بسازند که کیت بیشاپ رو توی اون معرفی کنند، بعد بقیه چیزها رو دور این ساختند!! اگر این اتفاق برای کسی مثل ثور که تا الان سه فیلم اختصاصی داشته به علاوه هر چهار فیلم انتقام‌جویان شاید خیلی مشکلی نباشه، اما برای هاکای و بلک ویدو که تازه اولین اثر اختصاصیشون هست، قابل قبول نیست. درواقع من هی دوست داشتم بیشتر درباره کلینت بدونم و دربارش کندوکاو بشه، اما خب سریال خیلی وقت این کارها رو نداشت. اینجا میرسیم به یکی دیگه از شباهت های بد بلک ویدو به هاکای، هر دوی اونا یک فرصت فوق‌العاده عالی رو برای داستانگویی از دست دادن، یک فرصت بسیار خوب که نمونه اش رو توی دنیای کمیک هم دیدیم: رو به رو شدن قهرمان با عواقب کارهاش در گذشته. هر دوی این فیلم و سریال میتونستند از طریق قتل هایی که ناتاشا کرده و قضیه رونین و قتل پدر مایا توسط کلینت به این موضوع ناب بپردازند اما هردوشون به دلایل مختلفی از این کار سرباز میزنند. یکی مثل بلک ویدو قضیه رو با اون پیچش آخرش به شکل بسیار بدی سرهم بندی میکنه و حتی ناتاشا رو از اون قتل تبرئه میکنه، و یکی دیگه هم مثل این سریال هاکای انگار اصلا حواسش نیست که چنین فرصت داستانگویی داره و البته سوزوندن لباس رونین و گفتن چند دیالوگ نمیشه کندوکاو این موضوع! همونطور که گفتم قهرمان باید با اشتباهاتش رو به رو بشه، مواجه بشه، نه اینکه بدون عواقب ولش کنه. چطوری خود سریال از طریق مادر کیت، النور در دیالوگی این رو به دخترش میگه که باید با عواقب کارهاشون رو به رو بشن اما همین سریال این موضوع رو برای کلینت قبول نداره؟ موضوع یه قهرمان خاکستری که اشتباهات مهمی انجام داده خیلی جالبه (مثل اسپایدرمن خودمون یا حتی همین لوکی توی mcu و مخصوصا توی سریال خودش) اما اینجا کلینت بدون دغدغه و بدون هیچ عواقب حتی شخصیتی، به خواسته اش میرسه و از همه چیز در میره! نکته بعدی که مخصوصا توی این قسمت ۶ من رو واقعا اذیت کرد، این شوخی هایی بود که بعضی وقت ها خیلی نا به جا احساس میشدند. مارول تازگی ها با همین سریال "لوکی" و فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" نشون داده که میتونه اثر بامزه و کنترل شده ای بسازه (به شخصه عاشق فان سریال لوکی هستم! اما حتی یک جا هم یادم نمیاد که این شوخی ها از حد خودشون خارج بشن، دقیقا مثل راهی به خانه نیست) اما سریال هاکای از این قاعده مستثنی است. چند تا تکه دیالوگ وجود دارند که از بدبختی سر از صحنه های اکشن حتی در آوردند! از اونجایی که یلنا که لباس قهرمانی کیت رو میبینه بهش وسط مبارزه میگه: اینو از قبل برنامه ریزی کرده بودی؟" که به شدت از هرگونه تنشی که این اکشن ها میتونستند داشته باشند میکاهه(آخه خدایی کی وسط مبارزه همچین کاری میکنه و همچین چیزی میگه؟)، تا همون حرف های بین کیت و یلنا دم پنجره. آره، واقعا این تعاملات خیلی باحال و جالب هستند اما نه وسط صحنه های اکشن، نه جایی که یلنا میخواد بره کلینت رو "بکشه"، تکرار میکنم "بکشه" نه اسباب بازیش رو برداره که کیت قضیه رو اینقدر آسون بگیره و یلنا هم وایسه با این حرف بزنه! یا کلی مثال دیگه فقط توی این قسمت ۶ از این شوخی های نابه جا وجود داره. نکته بعدی اینکه ریتم داستان توی قسمت های یک تا ۴ خیلی کند و یهو توی ۵ و ۶ تند میشه. توی ۴ قسمت اول که اگر خوابتون برد اصلا تعجب نکنید چون سریال واقعا خسته کننده است و شیوه روایت کندی داره(جالبه، سریالی که چندتا ایده استفاده نشده داره، تازه کند هم به نظر میاد!) که اصلا خوب نیست. یا مثلا شخصیت شمشیرباز یا همون دوکین که توی قسمت های قبلی انگار یه ویلن بود که سریال همه کاسه کوزه ها رو سرش خورد میکرد، و در قسمت آخر یهو به یک قهرمان تبدیل شد! میدونم که شمشیرباز در دنیای کمیک هم اینطوریه، ولی خدایی این چی بود دیگه؟ اکشن سریال هم بد نیست، اما خدایی نمیدونم بعضی ها چطور اکشن این سریال رو با اکشن های سنگین دردویل مقایسه میکنند! چون تفاوت بسیار زیادی دارند که فقط همین یه نکته شوخی های نا به جا برای اشاره بهشون کافیه. درباره کینگ پین هم قضیه اینه که چیزی که ازش میترسیدم اتفاق افتاد، کینگ پینی که مت مورداک پوستش در اومد اما باز هم نتونست تحدیدش رو کامل بخوابونه، حالا توسط یه دختر بچه با تیرهای باحال شکست میخوره(الان برم کله ام رو به کجا بکوبونم؟) اگر هم مُرده باشه(که این احتمال رو نمیدم) دیگه نور علی نور میشه! مارول جان اگر میخوای خاطرات ما رو از دردویل خراب کنی، چرا اینطوری میکنی؟ همینجوری بیا بگو اینا مال یه دنیای دیگه بودند!(اصلا راستش احساس میکنم کینگ پین و دردویل با اون اکشن های سنگین و خون بارشون زیادی از این حد سنی شبکه دیزنی پلاس فراتر میرن و میترسم که اینجوری نشه که ما اون چیزی که از یه اکشن دردویلی انتظار داریم رو ببینیم. اصلا دردویل به عنوان یک قهرمان خاکستری با آرمان های سفید دیزنی یه خورده تناقض داره) مشکل بعدی هم که مال شخصیت مایا لوپز بود که اصلا نمیدونم مارول بعدا چطوری میخواد سریالی براساس این شخصیت خنثی درست کنه! نحوه روایت اوریجین مایا به شکلی بسیار ساده بود و جز نقاط ضعف مهم سریال قرار میگفت و البته بازیگرش هم خیلی عالی نبود. البته سریال هاکای قطعا بدون نکته مثبت نیست اما من اینجا بیشتر سعی کردم از نکته های منفی که اذیتم کردند بگم. درواقع مثل همیشه اکثر بازیگران این سریال مخصوصا جرمی رنر و هیلی استاینفلد کارشون واقعا عالیه و البته میشه در کل کیت بیشاپ رو با اینکه با توجه به دلایلی که گفتم ترجیح میدادم این سریال مختص به کلینت باشه، جز نقاط قوت سریال قرار داد. در کل میگم که سریال هاکای به شخصه من رو واقعا ناامید کرد و امیدوارم که در محصولات بعدی مارول با چنین مشکلاتی رو به رو نباشیم(البته هاکای هرچی هم بود، راهی به خانه نیست اونقدر عالی بود که من هنوزم سر کِیفم!)
نقل قول کردن
saliz
#13 saliz 1401-01-13 08:52
مورد ۶ که فقط بگم امیدوارم لورا واقعا بابی مورس نباشه... چون مطمئنم هر چی باشه به گرد پای بابی مورس ایجنتز اف شیلد هم نمی‌رسه.
یه نکته‌ی دیگه هم اینکه توی سریال ایجنتز اف شیلد،
اسپویل فصل سوم سریال ایجنتز اف شیلد
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
توی فصل سوم ایجنتز اف شیلد که اواخر سال ۲۰۱۵ منتشر شد (همون ۲۰۱۵ هم اتفاق میفتاد) ما دیدیم که بابی مورس و هانتر از شیلد خداحافظ کردن و رفتند (اون صحنه‌ی خیلی زیبای خداحافظی یک جاسوس رو به یاد بیارید) در حالی که توی فیلم اونجرز ایج اف الترون که اوایل سال ۲۰۱۵ منتشر شد (یعنی وقایعش مال قبل از فصل سوم ایجنتز اف شیلد بود) دیدیم که لورا با هاکای توی اون خونه زندگی می‌کنه و بچه دار شدن که یعنی خیلی وقته اونجان.
پس دو حالت داره: حالت اول اینکه لورا بابی مورس نیست
حالت دوم اینکه مارول استودیوز مثل همیشه می‌خواد وقایع سریال ماموران شیلد رو کلا نادیده بگیره انگار که هیچوقت چنین سریال خفنی (که همچنان بنظرم بهترین سریال کل ماروله) وجود نداشته که خب متأسفانه این احتمالش بیشتره
البته یه نکته‌ی دیگه هم اینکه شاید اصلا کلا این حدس اشتباه باشه و لورا کلا ربطی به ماکینگ برد نداشته باشه.
به هر حال امیدوارم با توجه به اینکه چند وقت پیش ماموران شیلد به دیزنی پلاس اضافه شد، وقایع سریال رو نادیده نگیرن، یا حداقل کمتر نادیده بگیرن :|
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#14 Captain.shiraz 1401-02-15 20:33
پرسش ۱۱:
شمشیرباز چه آینده‌ای خواهد داشت؟

پرسش ۱۲:
چرا به دست آوردن اون ساعت این قدر مهم شد؟

پرسش ۱۳:
آموزش تیراندازی دختر کلینت به کجا رسید؟

پرسش ۱۴:
گروه نمایشی که به شاهین‌چشم کمک کرد را باز هم خواهیم دید؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44