سریال "مرد عنکبوتی: سال اول دبیرستان" : 10 سئوالی که هواداران دارند

 سریال "مرد عنکبوتی: سال اول دبیرستان" : 10 سئوالی که هواداران دارند

چندی پیش مارول استودیوز اعلام کرد پروژه ای انیمیشنی تحت عنوان Spider-Man: Freshman Year را کلید زده است. اما هواداران خیلی سئوال دارند!

"مرد عنکبوتی: سال اول دبیرستان" (Spider-Man: Freshman Year) نام سریال جدید انیمیشن اسپایدرمن خواهد بود که از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. هنوز هیچ اطلاعات دیگری از این سریال در دست نیست جز اینکه مربوط به دنیای سینمایی مارول میشود. احتمال دارد این نسخه از مرد عنکبوتی همانی باشد که در یکی از اپیزودهای سریال "وات ایف" دیدیم (مربوط به زامبی ها) ولی نام آن نشان میدهد قرار است حول و حوش دوران پیتر پارکر در دبیرستان باشیم و به روزهای نخست حرفه ابرقهرمانی او پرداخته بشه ولی ابهامات و سئوالات زیادی درباره این پروژه مطرح است ...

 

1- آیا این سریال شامل همان بازیگران و شخصیت های دنیای سینمای مارول است؟

تا به این لحظه هیچ چیزی در خصوص انتخاب صدا پیشه برای "مرد عنکبوتی: سال اول دبیرستان" تایید نشده است. یادمون هم هست که تام هالند در اون قسمت زامبی ها در سریال "وات ایف ...؟" نتونست جای مرد عنکبوتی حرف بزنه. پس جای تعجبی نخواهد داشت اگر مارول در این سریال هم از صداپیشه متفاوتی استفاده کنه. شکی هم نیست که ند لیدز و زن عمو می در سریال هستند ولی باز هم نمیشه گفت که آیا همان بازیگرانشان در MCU جایشان صحبت میکنند یا نه؟ ولی سئوال اینه که دیگر شخصیت ها کی هستند؟ ام جی که اون موقع هنوز وارد زندگی و قلب پیتر نشده بود ولی شاید لیز الن و فلش تامپسون باشند.

  

2- خبیث های اولیه مرد عنکبوتی کی هستند؟

خب پیتر قبل از اینکه حتی در "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" وارد جنگ و دعوای اونجرها بشه ، یک قهرمان بود و لباس دست ساز خودش را هم داشت. پس قبل از اون هم با خبیث هایی جنگیده بوده. البته انتظار نداریم که او با امثال الکترو و لیزارد جنگیده باشه و احتمالا با خبیث های گمنام تر و کوچک تر جنگیده بوده و شاید هم اکثر این سریال را بدون یک ویلن تمام عیار داشته باشیم!

 

3- آیا این سریال به طور مستقیم به فیلم های آینده مرد عنکبوتی مربوط خواهد شد؟

علیرغم آنکه بنظر میرسه این سریال بخشی از بدنه اصلی MCU هستش ولی فعلا مشخص نیست که چه نقشی در یک یونیورس بزرگتر داره. قراره حالت پیش درآمد یا همون prequel داشته باشه و این یعنی میتونه زمینه های داستانی برای آینده فراهم کنه تا در فیلم های زنده بهشون پرداخته بشه. ولی آیا واقعا قراره همچین کاری بکنه؟ چون قرار نیست که همه مخاطبین MCU این سریال رو از دست بدن. پس آرک های داستانی اصلی و نقطه های داستانی احتمالا به خود مجموعه محدود خواهند شد و MCU در کل تاثیر چندانی ازش نخواهد پذیرفت. احتمال میدیم بیشتر روی تکامل شخصیتی پیتر پارکر و باتجربه شدن او تمرکز کنه تا ارائه خطوط داستانی بزرگ و مهم که بخوان روی ذهنیت مخاطب در قبال فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی تاثیرگذاری کنه.

 

4- آیا اتفاقات این سریال واقعا "کنون" است؟

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، چیزی که "کنون" یا Canon است یعنی بخشی از تاریخچه رسمی و تایید شده فلان شخصیت است. به طور مثال گزیده شدن پیتر پارکر توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو، کنون است یا کشته شدن پدر و مادر بروس وین به دست جو چیل هم کنون است. ولی مثلا در داستان Gotham by Gaslight شاهد بودیم که پدر و مادر بروس وین توسط «جک قصاب» (Jack the Ripper) کشته شدند که این دیگر کنون محسوب نمیشه و ... و برای ما اصلی ترین سئوال درباره این سریال اینه که آیا Canon است؟ یعنی آیا در همان دنیایی جریان دارد که فیلم های مرد عنکبوتی مثل "بازگشت به خانه" و "دور از خانه" جریان داشته اند؟ یا اینکه مثل سریال "وات ایف ...؟" در دنیا یا بهتره بگیم خط زمانی متفاوتی رخ میدهد؟

 

5- آیا دیگر قهرمانان عنکبوتی هم در این سریال خواهند بود؟

دنیای عنکبوتی در سالهای گذشته و مخصوصا در دهه اخیر بسیار گسترش داشته و سئوال اینه که آیا شخصیت هایی مثل گوئن عنکبوتی، سیندی مون (سیلک) ، مایلز مورالز، آنیا کورازون (دختر عنکبوتی) و ... در این سریال معرفی میشوند؟ یا اگر هنوز به قدرت های خود دست پیدا نکرده اند آیا حضور حداقلی در حد کامئو دارند یا نه؟ ولی آیا دیزنی پلاس اجازه چنین کاری داره چون قطعا خود سونی برای این شخصیت ها برنامه های اختصاصی داره.

 

6- آیا نحوه به قدرت دست یافتن پیتر پارکر در این سریال نشان داده میشود؟

همه هواداران دنیای کمیک بوک و حتی خیلی از کسانی که تا به حال یک کمیک هم نخوانده اند به خوبی میدانند که پیتر پارکر قدرت های فوق بشری خود را وقتی به دست آورد که یک عنکبوت رادیو اکتیو او را نیش زد. با این وجود، شاید بد نبود که ما لااقل اشاره ای در MCU به این موضوع داشتیم که او چطور به قدرت های خودش دست یافته. آیا در مکانی معمولی مثل آزمایشگاه مدرسه یا مکانی خاص مثل آزکورپ یا شاید هم صنایع استارک که فن آوری های آنان به نوعی در این مساله دخیل بوده اند. تنها اشاره ای که شده این بود که پیتر به دوستش (ند) گفت که عنکبوتی که وی را نیش زده مُرده. بدون هیچ جزئیات دیگری! پس آیا نحوه به دست آوردن قدرت های پیتر پارکر در این سریال به ما نشان داده میشود؟

 

7- آیا عمو بن را در این سریال خواهیم دید؟

درسته که هواداران دیگر حال و حوصله دیدن مرگ عمو بن برای بار سوم در دنیای سینما را نداشتند ولی در عین حال براشون خیلی عجیبه که بعد از گذشت این همه حضور مرد عنکبوتی در MCU همچنان تقریبا هیچ اشاره ای به این شخصیت مهم نشده! یعنی نه تنها او را ندیده ایم بلکه تقریبا هیچ اشاره بهش نشده و کسی درباره ش حرف نزده . این باعث شده تئوری های مختلفی درباره سرنوشت او و اینکه احتمالا چه بر سرش آمده یا چه جور شخصیت بوده مطرح بشه که در این مقاله به 10 تا از آنها پرداخته بودیم. البته درسته که سرانجام در اپیزود مربوط به زامبی های مارول اشاره ای به عمو بن شد ولی فقط در حد یک اشاره بود و عمو بن رو ندیدیم و این دنیا کلا یک بعد موازی بود! پس آیا در این سریال شاهد حضور تمام عیار عمو بن خواهیم بود؟

 

8- سبک انیمیشن این سریال چگونه خواهد بود؟

لوگویی که از این سریال منتشر شده به نوعی نشان میدهد که شاید قراره با سبک انیمیشنی متفاوتی از آنچه در سریال "وات ایف ...؟" دیدیم روبرو بشیم زیرا بیشتر کمیک بوکی بود و انگار با مداد طراحی اش کرده بودند. آیا قراره سبک سنتی  برای خلق این انیمیشن به کار بره یا از فن آوری رایانه ای که اصطلاحا بهش سه بعدی میگن در آن استفاده کنند؟ یا شایدم چیزی شبیه به آنچه که در سریال "وات ایف ...؟ دیدیم که انگار ترکیبی از هر دو بود.

 

9- آیا پیتر پارکر لباس مخصوص خودش را بر تن میکنه؟

آیا پیتر پارکر لباس مخصوص خودش را بر تن میکنه؟

مشخص نیست که آیا پیتر پارکر به عنوان یک دانش آموز سال اول دبیرستان آیا قراره لباس اولیه و وب شوترهایش را داشته باشه یا نه؟ شایدم اصلا او به قول معروف suit up نکنه و چیزی را شاهد باشیم مثل سریال "اسمال ویل" که در آن سوپرمن لباس مخصوص خودش (کاستوم) را بر تن نداشت ولی از قدرت های فوق بشری خود استفاده میکرد.

 

10- این سریال کی پخش میشود؟

متاسفانه دیزنی تاریخ انتشار هیچ کدام از سریال های مارول را که به تازگی در رویداد دیزنی پلاس معرفی کرد را اعلام نکرد و معلوم نیست ساخت سریال چقدر طول بکشه و مشخص هم هست که تازه در ابتدای راه ساخت قرار دارن. به همین دلیل بعیده زودتر از سال 2023 شاهد پخش آن باشیم. خودمان فکر میکنیم شاید سال 2024 معقول تر باشه و هواداران باید صبور باشند ...

 

نظر شما چیست؟ شما چه سئوالاتی درباره این سئوالات دارید؟

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 چیزی که فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول به ما نشان ندادند

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

ایستراگ (EASTER EGG) "ها و نکات مخفی قسمت پنجم از سریال "چه میشود اگر ...؟ (WHAT IF)

ایستراگ ها و نکات محفی سریال ها و فیلم های مارول

10 داستان "وات ایف"(WHAT IF) که ممکنه در MCU ببینیم!

آیا سری انیمیشنی WHAT IF…? کلید بازگشت اسپایدرمن به دنیای سینمایی مارول است؟!

10 فرضیه هواداران درباره اینکه چه بر سر عمو بن در MCU آمده!

5 ایدهٔ داستانی که قرار بود در سریال WHAT IF… مورد استفاده قرار بگیرند!

شماره آخر از کمیک "بازگشت زامبی های مارول" (MARVEL ZOMBIES RETURN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

10 سئوالی که پس از دیدن فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" در ذهن ما ایجاد شد!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (SPIDER-MAN: HOMECOMING)

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

15 دفعه ای که مرد عنکبوتی کشته شد!

10 کمیک WHAT IF كه واقعاً اتفاق افتادند!

و سرانجام اتفاق افتاد: اولین اشاره به عمو بن در دنیای سینمایی مارول!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

لینک دانلود کمیک های WHAT IF? مرد عنکبوتی

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amin Hajati
#1 amin Hajati 1400-09-03 09:16
خیلی مقاله عالی بود امیدوارم عمو بن را نشان دهند داخل سریال :lol:
ای سریال میشه سومین سریال مردعنکبوتی که امیدوارم عالی باشه :-|
ولی تا اون موقع 2 ،3 سال مونده :sad:
نقل قول کردن
mjkp
#2 mjkp 1400-09-03 09:53
از نظر من فکر نکنم ربط تاثیر گذار به فیلم های آینده ی اسپایدرمن داشته باشه چون اکثرا انیمیشن هارو نمیبینن و فیلم هارو میبینن اما شخصیت پردازی زیادی توی این انیمیشن میشه
بشتر به گذشته مربوطه و باید تکلیف چند تا چیز رو روشن کنه
خیلیا میگن مرد عنکبوتی mcu بخاطر حمایت تونی استارک قوی شده اما اگر انیمیشن گذشته ی پیتر رو نشون بده که با شرور ها میجنگه و موفقه خیلی خوبه
نقل قول کردن
هالک 2
#3 هالک 2 1400-09-03 09:58
با سلام مقاله جالبی بود
شخصا ترجیح می دم تکنولوژی انیمیشنی وات ایف بکار نرود البته ممکنه هم خوب باشد (ولی ظاهر باید تغییر کند)
گزینه ۱۰ که هیچی
گزینه ۹من خیلی از اون لباس دست ساز خوشم اومد
گزینه ۸هم که ابتدای نظرم گفتم
گزینه ۷ باید بگم خیلی جالب می شه
گزینه ۶ باید نشون داده بشه که پیتر چجوری به قدرت هاش رسیده
گزینه ۵فکر نکنم
گزینه ۴نظری ندارم
گزینه ۳ جذاب میشه اگر به اینده اشاره کنه ولی احتمالش کمه چون داره میگه درباره گذشته هستش
گزینه ۲ جدیدا از توم استون و کله چکشی و البته گابلین نهایی (التمیت :lol: )
گزینه ۱خیلی جالب میشه به گذشته اونها بپردازند
در هرحال مقاله خوبی بود
میگم بد نیست درباره این ۵ خبیث فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست (البته بعدا ۶ میشن شاید )مقاله بنویسید
مثلا اقتباس ،۱۰ حقیقت (البته منظورم بروزرسانی کردنه)،یا مثلا چیزای دیگه ...بهترین کمیک ها (مثلا برای لیزارد یا ...)
درکل جالب میشه بگزارید درضمن من خیلی منتظر سند من بودم
امروز هم درباره لیزارد (در سایت شما خوندم)چیز هایی فهمیدم
عالی ببخشید طولانی شد
خوشحال می شم نظرتون را بدونم :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-09-03 11:23
سلام
ممنون بابت مقاله.
مراسم دیزنی پلاس که دیگه ما رو ذوق مرگ کرد اینقدر خبرهای خوب و جالبی داشت. چند تا تریلر از سریال های پیش رو اومد و چند تا سریال هم معرفی شدند که یکی از اونا سریال جدید اسپایدی به نام "مرد عنکبوتی: سال اول دبیرستان" هست که واقعا از شنیدن خبرش خوشحال شدیم. مطمئنم که توی این سریال راز های مهمی درباره پیتر پارکر فاش میشه و شاید شاهد اوریجین او هم باشیم.دوست دارم بیشتر سعی بشه به شخصیت پیتر پارکر پرداخته بشه و ببینیم که در سال اولی که به قدرت هاش دست یافت چه کارهایی کرد. اما قطعا هواداران درباره این سریال سوال های مهمی دارند. پس بریم اونا رو بررسی کنیم.
درباره اینکه آیا بازیگران دنیای سینمایی مارول در این سریال هستند یا نه، امیدوارم که خود تام هالند در این سریال نقش پیتر پارکر رو به عهده داشته باشه (یا همون صداپیشه ای که خودتون میدونید چقدر در نقش اسپایدی دوستش دارم که احتمالش کمه مارول اجازه بده او صداپیشه پیتر بشه) و اگر این اتفاق نیفتاد صداپیشه شایسته ای براش انتخاب بشه. اما اینکه آیا بقیه بازیگران میان یا نه باید دید مارول و سونی چه طور با هم کنار میان و این اتفاق میفته یا نه.
خب من احتمال نمیدم که پیتر توی سال های اول قهرمان شدنش با خبیث های بزرگ و مهمی مبارزه کنه چون هم هنوز خیلی جوانه و هم اگر هم خبیث های بزرگتری باشند، قهرمانان بزرگتری هم هستند که بهش رسیدگی کنند. فکر میکنم اون بیشتر به نجات مردم و دستگیری خلافکارها میرسه یا همونطور که تونی استارک میگفت "به آدم کوچولوها کمک میکنه". دیگه اگر بخوایم آخر باز بودن دست پیتر رو ببینیم، شاید بره سراغ باند ها و گروه مافیایی (یا همونطور که توی مارول میگن "ماژیایی"!) و شاید اینطور با امثال توم استون و کله چکشی که قدرت فوق بشری خاصی ندارند و خبیث هایی خیلی بزرگی به حساب نمیان دست به یقه بشه. احتمالا از این طریق کمتر روی جنبه اکشن حساب بشه و بیشتر به شخصیت پیتر پرداخته بشه(البته نیاز هست که اکشن هم به حد لازم رعایت بشه و به همین دلیل میگم شاید پیتر با چنین خبیث های رو به رو بشه). اصلا شاید این سریال بیشتر از یک سریال اکشن کمیک بوکی، یه درام نوجوانانه باشه!
مورد های 3 و4 با هم ارتباط نزدیکی دارند و باید بهش بپردازیم. خب در جواب این سوال که آیا اتفاقات این سریال روی فیلم های اسپایدی تاثیر میذاره یا نه، من فکر نکنم این اتفاق بیفته. احتمالا همونطور که توی مقاله گفته شد، آرک های داستانی این سریال توی خود سریال شروع و تموم بشن. اما شاید یه سری از اتفاقات این سریال به فیلم های اسپایدی وصل بشه و مثلا توضیح داده بشه تونی چطوری هویت پیتر رو میدونست. ممکن هم هست یه سری اتفاقات اینجا شروع بشن و بعدا در فیلم های اسپایدی پیگیری بشن اما احتمالش خیلی زیاد نیست. اما اینکه اتفاقات این سریال کنون هست یا نه به شخصه امیدوارم کنون باشه. امیدوارم توی این سریال به بعضی سوالات درباره پیتر پارکر پاسخ داده بشه و بعضی ها هم که از نشون ندادن اوریجین پیتر شاکی هستند رو هم راضی کنند و مسئولیت پذیری آرام آرام پیتر رو به خوبی نشون بدن. برای همین کنون بودن اتفاقات این سریال خیلی خوب هست و باعث میشه که اهمیت سریال هم بسیار بیشتر بشه.
من برای مورد 5 لزومی نمیبینم که قهرمانان دیگر عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول و این سریال معرفی بشن. ما الان یه فرنچایز انیمیشنی به نام "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" رو داریم که داره به شکل تمام عیار به این موضوع میپردازه و برای همین نیازی به پرداخت این موضوع در mcu نیست.اما ممکنه بعضی از این عنکبوتی ها در قالب یک کامئو معرفی بشن. و البته یادمون نره که در فیلم بازگشت به خانه هم به آرون دیویس عموی مایلز مورالز اشاره شد، هم به سیندی مون و هم در فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" اشاره ای به لباس گوئن عنکبوتی رو شاهد بودیم. البته اگر هم بخوان این افراد رو معرفی کنند دیگه بهتره به مایلز مورالز و دیگه اگر باز بخوان گوئن استیسی بپردازند و خیلی شلوغش نکنند. (احتمالش هم کمه که بعضی دنیاها توی دنیای سینمایی مارول نشون داده بشن چون بعضا سینمایی نیستند. مثلا دنیای نوآر که کمی باور چنین دنیایی روی پرده سینما سخته در حالی که در انیمیشن مشکلی نداره.)
موارد 6 و 7 هم شاید در این سریال به نمیش در بیان یا حداقل اشاره مهمی بهشون بشه. چون دیگه توی این سریال مانعی برای نشون دادن اوریجین اسپایدی نیست و ممکنه که مهم ترین هدف این سریال اصلا نشون دادن اوریجین پیتر باشه. و امیدوارم به شکل نوآورانه و وفادارانه به اوریجین پیتر پرداخته بشه و البته مهم تر از نشون دادن خود اوریجین، نشون دادن مسئولیت پذیر شدن پیتر هست.
سبک انیمیشنی این سریال که قراره سریال مخصوص اسپایدرمن باشه خیلی مهمه چون این بخش در سریال های اسپایدرمن اهمیت خاصی داشته باشه. باید مثل سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" سبک انیمیشن در عین ساده بودن و کارتونی بودن، سریع و روان باشه که حرکت های آکروباتیک و تار زدن های اسپایدرمن و البته صحنه های اکشن سریع و سیال و متفاوت پیتر که نیاز و سبک انیمیشنی خاص و مهمی داره رو به خوبی نشون بده. و البته نوآوری توی اون به کار بره و به روز تر و زیباتر بشه و واقع گرایی برای من خیلی اهمیتی نداره و همونطور که گفتم بیشتر برام زیبا و لذت بخش بودن، سریع و سیال بودن برای نشون دادن حرکات منحصر به فرد اسپایدی، طراحی کاراکترها و طراحی نیویورک پرجزئیات در اولویت قرار دارند. مثلا سبک انیمیشن سریال "چه میشد اگر...؟" واقعا خوب و زیبا بود، اما برای سریال مخصوص اسپایدی بهتره تغییراتی توی صورت بگیره تا بهتر بشه. مثلا میشه به عنوان نمونه مدرن تر به "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" اشاره کرد که دیدنش مثل ورق زدن یک کمیک بوک بود و البته سبک فوق العاده سریع و زیبایی داشت و در صحنه های اکشن به خوبی تنش آمیز میشد.
درباره لباس مخصوص پیتر پارکر به نظرم اولش در بعضی مواقع ضروری او بدون لباس از قدرتش استفاده مینه تا وقتی که سعی کنه یک قهرمان واقعی بشه و اون موقع اون لباس اولیه و دست سازی که داشت رو درست کنه. البته شاید اتفاق دیگه ای بیفته و ما خلاقیتی رو از سمت سازندگان شاهد باشیم.
درباره زمان پخش این رسال احتمالا حالا حالاها باید صبرکنیم چون این سریال تازه معرفی شده و برای خوش ساخت بودنش باید به سازندگانش وقت و فرصت خوبی بدیم. برای همین احتمالا حول و حوش همون سال 2023 یا 2024 این سریال پخش بشه. به هر حال امیدوارم این سریال در ماموریتی که داره موفق باشه و شخصیت پیتر پارکر دنیای سینمایی مارول رو عمق بیشتری ببخشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#5 Spectacular-SpiderMan 1400-09-03 13:14
بازهم یک مقاله زیبا دیگر از استاد!
تشکر فراوان بابت مقاله
خب خب بالاخره شد و ما قراره شاهد انیمیشنی جدید از شخصیت محبوبمون باشیم و به شخصه من برای لحظه شماری میکنم چرا؟:
اسپایدرمن تا حالا کلی مجموعه انیمیشن داشته هر کدوم نوع خودشون بودن از ضعیف تا قوی اما بعضی از این انیمیشن ها شناخته شده ترین و ما بیشتر میشناسیمشون مثل مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او یا مرد عنکبوتی 1994 یا Ultimate و....
به هر حال هر کدوم ضعف و قوت داشتن اما خب شخصیت محبوب ما در چند وقت اخیر در انیمیشن زیاد موفق نبوده ( البته شاهکار دنیای عنکبوتی رو که همه می‌دونیم شاهکار بود ولی منظورم سریال ) به هر حال ما بعد از انیمیشن تحسین شده مرد عنکبوتی خارق العاده ( الحق که شاهکار بود) انیمیشن درست و حسابی ندیدیم و اسپایدرمن در سینما از انیمیشن پر بار تر بود از کارتون مسخره مرد عنکبوتی نهایی تا مرد عنکبوتی مارول که زیاد وفادار نبود و خلاصه سایت حسابی از خجالتش در اومد .
حالا ما قراره شاهد سریالی جدید باشیم که چیز زیادی ازش نمی‌دونیم و کلی سوال داریم ( مقاله را دقیق بخوانید) واقعا منتظرم ببینم که با چی طرفیم چه خبیث هایی چه شخصیتی و ....
خب باید انتظار کشید( همه ما صبر رو خوب بلدیم ) و دید که چه شود البته من فکر میکنم چیز خوبی بشه ولی به هر حال باید دید..
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-09-03 13:45
سلام ممنون بابت ترجمه مقاله از آقای ترابی
خب خب مراسم دیزنی پلاس هم دیدیم اکثر بیشتر تریلر های کوتاه و البته معرفی سریال ها بدون تریلر بود خب ظاهرا قرار شاهد انیمیشن جدیدی از مرد عنکبوتی باشیم (فقط خدا کنه در آینده بازهم انیمیشن بسازن )

مورد شماره ۱ به نظرم توی انیمیشن هم کلاسی پیتر هستن و البته شاید نشون بده چه جوری پیتر و ند دوست شدن رابشون چه جوری بود در مورد صدا پیشه بعید میدونم از خود بازیگر استفاده کنند شاید از صدا پیشه های دیگه امیدوارم صداپیشگی تو انیمیشن خوب باشه
مورد ۲ خب پیتر تازه قهرمان شده پس طبیعیه که با خبیث های بزرگ دست و پنچه نرم نکنه شاید با کسایی مثل توم استون و یا کله چکشی یا ماژیا رو به ور بشه
مورد ۳ و ۴ معلوم نیست شاید خیلی ها نخاند این سریال ببینند اما خب بعید میدونم تاثیر بذاره شاید فقط اشاره بشه اما به برخی سئوالات مثل علاقه پیتر به میشل یا سرنوشت عمو بن و ... شاید برخی از شخصیت هارو بهشون اشاره بشه و اینکه تونی از کجا فهمید
مورد ۵ نه انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی هست اون کافیه
مورد شماره ۶ آره امیدوارم نشون بدن که بفهمیم پیتر از کجا قدرتاشو بدست آورده
مورد شماره ۷ بله اگه یه دوران اولیه پیتر میپردازه بله فکر کنم بالاخره بتونیم عمو بن ببینیم
مورد شماره ۸ به نظر شبیه طراحی استیو دیکتو باشه ولی امیدوارم ذات وفادار باهش
مورد شماره ۹ خب احتمالا همین لباس که قبل از ملاقات با تونی داشت باهاش قهرمان بازی در مورد
مورد ۱۰ که خب ما باید صبر کنیم
تشکر
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#7 Jastice.SLH 1400-09-03 15:23
خب با تایید ساخت سریال انیمیشنی جدید اسپایدی این مقاله واقعا لازم بود ممنون استاد خسته نباشید :-)
خب امیدوارم تام هالند دوست داشتنی جای اسپایدی حرف بزنه چون واقعا صداش دل نشین و جذابه :D
و خب برای بقیه بازیگر ها مطمئن نیستم ولی امیدوارم حداقل برای ند و ام.جی ، جیکوب بالاتون و زندایا برگردن چون تقریبا نماد شخصیت هاشون شدن
و از نظر سبک هم.... :-*
امیدوارم به سبک وات ایف بسازنش چون واقعا از سبک سریال وات ایف لذت بردم چون علاوه بر اینکه خیلی جذاب و پویا بود ، به طراحی شخصیت های mcu هم نزدیک بود
به نظرم مارول باید از همین سبک استفاده کنه چون اگه از سبک های مختلف استفاده کنه دنیای انیمیشنی جدیدش یکم گیج کننده و به هم ریخته میشه
بنابراین بهتره که مارول از یه سبک واحد پیروی کنه و جلو بره :-)
در مورد خبیث ها هم :-? به نظرم یکی از گزینه ها توم استون میتونه باشه چون هم ویلن بزرگی نیست که تو چشم بیاد و هم برای اسپایدی تازه به دوران رسیده امون مناسب تره
ولی خب گزینه های دیگه ای مثل راینو(البته خیلی گرد و خاک به پا میکنه و ممکنه انتقام جویان خبر دار بشن . ولی خب ما اولین باری که اسپایدی رو دیدیم در چه وضعیتی بود؟ در حال گرفتن یک ماشین که به یه اتوبوس برخورد نکنه . شاید اون ماشینو راینو پرت کرده باشه
و یکی دیگه از گزینه ها ممکنه کینگ پین باشه چون پوشش مردم دوستانه ای داره و انتقام جویان بهش شک نمیکنن ولی خب برای فصل اول مناسبه
راستی یکی از گزینه ها پوما هم میتونه باشه!
یا حتی کریون(کریون احتمالش کمتره چون اسپایدی اونقدر شناخته نشده که توجه کریون رو جلب کنه)
راستی! یکی ویلن های فرعی هم میتونه جی جونا جیمسون کبیر باشه!!!! :lol:
ولی خدایی انتخاب ویلن برای همچین سریال واقعا سخته :-*
مورد 5هم که احتمالش حتی از 3 درصد هم کمتره :-| البته شاید سیندی مون رو ببینیم ولی سیلک یا مایلز یا گوئن عمرا
امیدوارم عمو بن رو هم در این سریال ببینیم چون واقعا مشتاقم عمو بن رو در mcu ببینم
و همینطور امیدوارم نحوه تبدیل شدن پیتر به اسپایدی رو هم شاهد باشیم
آخه من تا 2023 چجوری صبر کنم؟!!! :cry:
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#8 Jastice.SLH 1400-09-03 15:31
راستی شاید هری هم تو سریال باشه!!!!! :roll:
اگه باشه عالی میشه اینجوری پای نورمن هم وسط میاد و در آینده ای احتمالی شاید شاهد حضور گرین گابلین هم باشیم!!
نقل قول کردن
Incredible Spider-Man
#9 Incredible Spider-Man 1400-09-03 19:09
چه مقاله ای!
خب ما منتظریم واقعا منتظریم منتظر یه سریال به سریال انیمیشن شاهکار خب ما اقتباس های انیمیشن زیادی از اسپایدرمن داشتیم اما بخوایم واضح بگیم از بعد از انیمیشن فوق العاده « مرد عنکبوتی خارق العاده» دیگه کارا زیاد چنگی به دل نمیزد! اون از مرد عنکبوتی Ultimate که واقعا بچگانه بود و به نوعی اسپایدرمن رو از ذات خودش دور کرد و حتی نقات قوتش هم تبدیل به نقطه ضعف کرد مثلا اسپایدی همیشه شوخ بوده و هست و این از ویژگی های مثبتشه اما این سریال به حدی شوخی بی مزه داشت که نگم براتون و خبیث ها عجیب و.. آقا مرد عنکبوتی مارول هم از سری قبل بهتر بود اما.. خیلی علمی یعنی علم بخشی از پیتره ولی نه این حد یعنی پیتر ما سلامتی عادی هم هست ولی این سریال اون رو وارد جو نابغه ها کرده بود همه نابغه گوئن نابغه هری نابغه حتی دختر سندمن نابغه!!
( البته ما یه شاهکار تمام عیار دنیای عنکبوتی داشتیم اما منظور من سریالهای انیمیشنی) رسیدیم تا همین اثر جدید که باید براش انتظار کشید و باید دید:
آیا می‌تونه خبیث های خوبی تحویل بده
آیا می‌تونه شخصیت و مشکلات پیتر رو به درستی به تصویر بکشه
آیا می‌تونه از سبک انیمیشن مناسب مثل « مرد عنکبوتی خارق العاده» استفاده کنه یعنی روان زیبا جذاب
باید دید که بالاخره حسرت یه انیمیشن سریالی درست و حسابی از اسپایدرمن/ پیتر که مدت هاست تو دلمونه از بین می‌ره یا نه ؟؟!




استاد سوال داشتم: به نظرتون این سریال انتظارات را برآورده می‌کنه و میتونیم با شاهکاری مثل « مرد عنکبوتی خارق العاده » روبرو بشیم؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#10 Ehsan Spider 1400-09-03 19:30
سلام

استاد مقاله کامل و جامع بود واقعا دستتون درد نکنه

به نظرم مارول توی انیمیشن مثل فیلم خوب و درجه یک عمل نمیکنه. ولی به نظر میرسه با what if شاهد تحولی توی این بخش هستیم. به همین دلیله که من به این انیمیشن امیدوارم و شدیداً احساس میکنم قراره ارجین تام هالند توی این سریال روایت بشه و اعتقاد دارم که مال همین دنیای اصلی خواهد بود. البته باید موند و دید.
نقل قول کردن
masiha_87
#11 masiha_87 1400-09-03 21:17
سلام به همگی
استاد مقاله بی نظیر بود (از لحاظ ترجمه :-* ) خسته نباشید.
به نظرم اگه این انیمیشن توی دنیای ۶۱۶ جریان داشته باشه (از اونجایی میگم که احتمال داره درمورد دنیای زامبینو میزه (!) شده ی وات ایف هم باشه)، مارول در تلاشه تا یکسری خرابکاری های فار فروم هوم رو جمه کنه. چرا این حرف رو میزنم؟ چون اتفاقاتی مثل علاقه مند شدن پیتر به mj یهویی و بدون هیچ توضیحی اتفاق افتاد.
پس یه سوالی که من درموردش دارم، اینه کع در واقع پیتر چطور به mj علاقه مند شد و آیا در سریال توضیح داده میشه یا نه!
با تشکر!
نقل قول کردن
amirggff
#12 amirggff 1400-11-15 15:09
مقاله زیبایی بود به شخصه خیلی لذت بردم، بنظرم خیلی جذاب میشه اگه انیمیشن یه حالت کمیک بوکی داشته باشه! یادتون بیاد فصل سوم‌ انیمیشن (Ultimate spider-man) هم یه قسمت داشت به اسم (nightmare in Christmas) که یادم میاد خودتونم تو یه مقاله این قسمت رو به عنوان بهترین قسمت سریال انتخاب کردید! یک سوم اول انیمیشن حالت کمیک بوکی داشت انگار یه کمیک زنده بود و خیلی خوب میشه اگه سبک هنری این انیمیشن جدید هم مثل اون باشه! این عکسو ببینید تا بفهمید چی میگم:
s6.uupload.ir/.../...

واسه دشمن هم بهترین کسی که به ذهن من میرسه تومبستونه یا کينگ پین، البته تومبستون رو میتونن کمی تغییرش بدن تا تبدیل بشه به ویلن اصلی سریال، مثلا مث بازی مارول اسپایدرمن پلی استیشن گولاخش کنن یا یه همچین چیزی نمیدونم اما بهتره یه ویلن خیلی قدرتمند رو اینجا نیارن و بزارن برای فیلمای بعدی.
نقل قول کردن
s.p.i
#13 s.p.i 1400-12-01 22:55
سلام

راستش بیشتر میخام ببینم کانسپت آرتی که برای این انیمیشن استفاده میشه چیه و کیفیت و صدا پیشگی چطوری هست
نمیدونم این انیمیشن قرار چطور باشه متاسفانه بخش انیمیشنی مارول خیلی قوی نیست ولی امیدوارم حالا که what if استارت زده فعالیتش توی انیمیشن سازی نسبت به قبل خیلی بیشتر بشه و بتونه انیمیشن درست و حسابی ارائه بده و خلاصه این انیمیشن بتونه به پیتر پارکر عمق بده و داستان خوبی ارائه راستش حالا معلوم نیست قرار چند فصل و قسمت باشه حالا
۶ یا ۷ قسمت ولی باعث میشه مارول یه تکونی بخوره و بفهمه میتونه توی انیمیشن سازی میشه سرمایه گذاری
یه چیزی من بیشتر دوست دارم این که ببینم نحوه بدست آوردن قدرت پیتر هستش یجورایی هم فکر میکنم خود انیمیشن هم برای فیلم های آینده برنامه ریزی میکنه به نوعی بهمون نشون میده قرار چه اتفاقی بیفته ولی تا سال ۲۰۲۴ خیلی طول میکشه نمیدونم میتونم تا اون موقع صبر کنم یا نه

تشکر
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#14 Abootaleb2PAC 1401-04-31 00:04
سلام اقای ترابی.خستهه نباشید واقعا
استاد واقعا ممنونم ازتون. هرکی بخونه این مقاله رو حس میکنه که واقعا مقاله ایی به جا و مهمی هستش که قبل دیدن سریال باید میخوندیم. از شما و ادمین هاتون واقعا ممنونم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید