ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)

ارجاعات-اشارات-نکات-مخفی-و-ایستراگ-easter-egg-های-فیلم-مادام-وب-madame-web-خانم-وب-مردعنکبوتی-ایسترگ-نکته-چیزهای-جالب-trivia-داکوتا-جانسون-زن-عنکبوتی

درسته که فیلمش حسابی گند زد ولی نکاتی در اون وجود داره که دانستن آنها خالی از لطف نیست!

نکته ی مهم: قبلا در این مقاله شخصیت های اصلی فیلم را معرفی و اینکه چه ارتباطی با دنیای کمیک بوک دارند را توضیح داده بودیم. بنابراین در این مقاله فقط به ایستراگ ها بسنده میکنیم.

نقد فیلم رو هم میونید اینجا بخونید. خوندن این مقاله هم توصیه میشه.

 

1- مردعنکبوتی قرار بود در این فیلم باشه

همین چند روز دو تا کانپست آرت از فیلم منتشر شد که نشون میده ازیکیل (شخصیت خبیث فیلم) قرار بوده با مردعنکبوتی مبارزه کنه!

مرد عنکبوتی مادام وب

اسپایدرمن  مادام وب

همانطور که دیدید لباس مردعنکبوتی شبیه به لباس مردعنکبوتی تام هالند در "دنیای سینمایی مارول" میباشد. به نظر میرسه این تصاویر قرار بوده مربوط بشه به سکانس کابوسی که ازیکیل در فیلم "مادام وب" میبینه (همونی که سه دختر عنکبوتی او را به قتل میرسونند). یعنی احتمالا اولش قرار بوده این کابوس مربوط به نابودی ازیکیل بدست اسپایدرمن باشه. اتفاقا این با فرضیه هایی که درباره فیلم وجود داشت مطابقت داره چون اگه یادتون باشه در این مقاله بررسی کردیم که داستان این فیلم را اولش میخواستند شبیه به "ترمیناتور" دربیارن. یعنی ازیکیل میخواسته قبل از تولد پیتر پارکر او را هنگامی که هنوز متولد نشده به قتل برسونه و اتفاقا دلیل حضور مادر پیتر پارکر و عموی او در این فیلم هم همینه ولی این وسط معلوم نیست چرا نظر سونی عوض شده و مجبور شدن به جای اسپایدرمن از سه دختر عنکبوتی استفاده کنند که حسابی به داستان فیلم لطمه خورده!

 

2- اشاره به «آنانسی»

در ابتدای فیلم مادر کَسی وب به جنگل های آمازون در پرو میره و در اونجا با آدم های عنکبوتی در داخل جنگل آشنا میشیم که قدرت های عنکبوتی دارند و حتی ظاهرشون هم شبیه به لباس مردعنکبوتیه چون انگار رویش تار عنکبوت داره:

مردم عنکبوتی

ما در دنیای کمیک هم «كواكو آنانسی» (Kwaku Anansi) از دنیای شماره 7082 رو داریم که یكی از خدایان مردم آفریقا بوده که قدرت های عنکبوتی داشته و از قدرت های خودش استفاده میکرده تا کل قاره ی آفریقا رو بگرده!

خدای عنکبوتی

او با Nyame ، خدای آسمان معامله کرد که در ازای خدمت به او از دانش آسمانی بهره مند بشه. بنابراین از کره ی خاکی رجعت کرد و دانش و قدرت های خودش را به عنکبوت هایی بخشید که در سرتاسر شبکه ی تار و پود هستی پخش شده بودند.

 

3- اشاره به «تار و پود هستی»

وقتی که کَسی با ماشین به داخل رودخانه سقوط میکنه نوعی شبکه ی پیچ خورده و تار مانند در آب میبینه که اشاره ای است شبکه ی تار و پود هستی:

شبکه تار و پود هستی

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، «جان مایكل استرازینسكی» J. Michael Straczynski (ملقب به JMS در سال 2001 نویسنده كمیك های مرد عنكبوتی شگفت انگیز شد. استرازینسكی run مشهورش را با داستانی معركه به نام Coming Home آغاز كرد و ایده «توتم عنكبوتی» (spider totem) یا همان "انرژی درونی عنكبوتی ها" را برای اولین بار مطرح كرد (این داستان عالی در اینجا ترجمه شده است). به عبارتی دیگر او میخواست بگوید كه شاید عنكبوتی كه پیتر پاركر را سالها پیش نیش زده یك عنكبوت معمولی نبوده و در واقع یك عنكبوت جادویی بوده! به عبارتی ساده تر، او گفت كه این عنكبوتی قبل از اینكه پیتر را نیش بزند توانایی های خاص و مرموز داشته است و وقتی به رادیو اكتیو آغشته شده نیروهایش را به پیتر داده و سپس مرده! بعدشم پای نوعی خدای عنکبوتی یا نوعی موجودی ماورایی موسوم به "اون یکی" (The Other) به وسط اومد که انگار او بوده که این قدرت ها را به پیتر داده بوده تا نوعی آواتار برایش باشد. البته هیچ وقت به طور قطعی تایید نشد که این منشاء حقیقی مردعنکبوتیه. در واقع، نویسنده فقط میخواست یک ایده ی جایگزین مطرح کند و از طریق آن به داستان های اسپایدرمن تنوع ببخشد. در هر حال این مساله دریچه ای جدید را بر روی داستان های مردعنکبوتی گشود و شاهد حضور شخصیت هایی ماورایی مثل «مورلان» و «شاثرا» در داستان های او بودیم که میخواستند از منبع عنکبوتی درون پیتر پارکر تغذیه کنند.

شبکه تار و پود هستی

همچنین، پس از مدتی ایده ی "شبکه بزرگ تار و پود هستی" یا "شبکه ی حیات و سرنوشت" مطرح شد که طبق آن همه ی موجودات عنکبوتی در سراسر جهان های موازی به آن وصل هستند و ... در نتیجه، داستان های زیادی با محوریت "دنیای عنکبوتی" در 10 سال گذشته در کمیک های مردعنکبوتی رواج پیدا کرده اند.

 

4- اشاره به زن عمو می

قبلا در اینجا و اینجا گفتیم که «آدام اسکات» نقش «بن پارکر» رو در فیلم بازی میکنه که در واقع همون عمو بن معروف دنیای کمیک های مردعنکبوتیه.

ایستراگ زن عمو می

او در فیلم به همکارش، «کَسی»، میگه که با دختری آشنا شده و قضیه شون جدیه و این اشاره ای است به خانم «مِی پارکر» که بن باهاش ازدواج میکنه و میشه همون زن عموی معروف پیتر پارکر.

 

5- اشاره به مردعنکبوتی

اشاره به مردعنکبوتی

در سکانس موسوم به مراسم موسوم به "حمام زایمان" (Baby Shower)، مری پارکر (مادر پیتر پارکر) به کَسی میگه که بچه اش تو شکمش مدام داره این ور و اون ور میپره! این اشاره ای است که چابکی و جست و خیز کردن مردعنکبوتی!

 

6- اشاره به پدر پیتر پارکر و شغل او

مری همچنین میگه که نمیدونه شوهرش یعنی ریچارد کجاست و احتمالا دوباره ماموریت خارجی مثلا به شانگهای یا مومبای رفته!

این هم اشاره داره که در دنیای کمیک بوک، پدر و مادر پیتر پارکر (ریچارد و مری پارکر) مامور سازمان شیلد بودند و مدام با هم به ماموریت های خارجی میرفتند.

در فیلم های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" هم معلوم شد پدر پیتر یک دانشمند بوده که برای "آزکورپ" کار میکرده و مجبور میشه به خاطر چیزی که اختراع کرده بود پیتر رو ترک کنه.

پدر پیتر

پس شاید در اینجا هم او داره از دست آزکورپ فرار میکنه که تنهایی به خارج سفر کرده!

 

7- اشاره به خالقین مادام وب

همانطور که در این مقاله گفته شد، شخصیت مادام وب سال 1980 در شماره 210 از سری نخست کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" بدست «دنی اونیل» و «جان رومیتا جونیور» خلق شد:

خالقین مادام وب

سازندگان فیلم به این دو نفر ادای احترام کرده اند. اون همکار سیاه پوست کَسی که در تصادف کشته و باعث ناراحتی شدید کَسی میشه، اونیل نام داره:

اونیل

(دنی اونیل هم چندی پیش درگذشت).

در انتهای فیلم و اونجایی که کَسی و دخترها در اون انبار مواد محترقه با ازیکیل روبرو میشوند هم میشه اسم رومیتا را روی یکی از جعبه ها دید:

رومیتا ایستراگ

 

8- اسکروج!

وقتی کَسی را ناراحت و افسرده به خاطر مرگ همکارش (اونیل) در خانه میبینم، داره فیلم مشهور "اسکروچ" محصول سال 1951 هستش که اقتباسی بود از داستان کلاسیک "سرود کریسمس" اثر چارلز دیکنز که در ایران بیشتر با اون انیمیشن خاطره انگیز دیزنی شناخته میشه (اینجا میتونید تماشایش کنید).

فیلم اسکروج

اون صحنه هم که کَسی داره تماشا میکنه بی ارتباط با داستان فیلم نیست چون اسکروج داره فکر میکنه که چه بر سرش خواهد آمد و اینکه آیا میشه آن را متوقف کرد یا نه؟ جالبه که کَسی هم با دیدنش میگه: "شرمنده که اینو بهت میگم اسکروج ولی نمیتونی جلوش رو بگیری"!

 

9- اشاره به پا برهنه بودن ازیکیل و ژست معروف او

در دنیای کمیک، ازیکیل برای اینکه بتونه به سطوح بچسبه و روشون راه بره، پابرهنه است (یعنی کفش به پا نمیکنه) . وقتی هم که در رویای کَسی وارد قطار میشه تا دختران رو بکشه، مشاهده میکنیم که پابرهنه است!

مردعنکبوتی پابرهنه

در تصویر کابوس به قتل رسیدن ازیکیل هم دقیقا همون طوری به دیوار چسبیده که وقتی اولین بار در دنیای کمیک با پیتر پارکر روبرو شد او را دیدیم:

ازکیل اسپایدرمن

کمیکش اینجا ترجمه شده.

 

10- اشاره به جی جونا جیمسون

پس از اولین رویارویی با ازیکیل در متروی شهری و وقتی کَسی با تاکسی دخترها رو فراری میده، رادیو اعلام میکنه که کَسی مظنون آدم ربایی دخترهاست! این باعث میشه که متی فرانکلین گوشی موبایلش رو دربیاره و بگه: "عموی من، جونا، میتونه بهمون کمک کنه".

جیمسون مادام وب

این اشاره ای است به «جی جونا جیمسون» که حتما میدونید ناشر بداخلاق روزنامه ی "دیلی بیوگل" هستش که اغلب از مردعنکبوتی متنفره و بارها در دنیای انیمیشن و سینما ظاهر شده (این مقاله و این مقاله را بخوانید).

مستر جیمسون

جالبه که بدونید در دنیای کمیک، متی فرانکلین پس از اینکه دیگه نتونست پیش پدر و مادرش بمونه، نزد جونا جیمسون و همسرش زندگی کرد و بزرگ شد و به همین دلیل به آقای جیمسون، "عمو" میگفت. تصویر زیر از شماره 4 سری سوم کمیک های Spider-Woman   گرفته شده که جیمسون، متی رو به پیتر پارکر معرفی کرد:

متی فرنکلین - جیمسون

 

11- دیلی بیوگل

حالا که صحبت از جیمسون شد باید گفت که یکی دو جا روزنامه ی "دیلی بیوگل" را در فیلم میبینیم، مثل اونجایی که یک نفر با دیدن صفحه اولش تو اون رستوران به پلیس زنگ میزنه:

دیلی بیوگل - مادام وب

به نظرم لوگوی "دیلی بیوگل" شبیه به فیلم های "موربیوس" و "ونوم" هستش:

 

12- اشاره به جمله ی معروف هالک

کَسی دخترها رو در جنگل میذاره و ازشون میخواد که در اونجا بمونن ولی اونا به تشویق متی از جنگل میرن تا چیزی بخورند. متی در انتهای این سکانس، این جمله رو به جولیا میگه:

"وقتی من از گشنگی ضعف کنم اصلا از من خوشت نمیاد" (You will not like me when I am hangry)

هالک - مادام وب

این دیالوگ آشکارا اشاره داره به تکیه کلام بروس بنر (هالک) که میگه: "وقتی عصبانی بشم ازم خوشت نمیاد".

این جمله در سریال مشهور هالک در دهه ی 70 میلادی با شرکت «بیل بیکسبی» و «لو فریگنو» گرفته شده است ولی بارها و بارها در جاهای مختلف بهش اشاره شده.

جمله ی هالک

مثل فیلم "اونجرز" که بروس بنر به کاپیتان آمریکا که همیشه عصبانیه!

 

13- ادای احترام به فیلم های "مقصد نهایی"

داستان فیلم مادام وب و قدرت های «کَسی» که میتونه آینده را ببینه و از مرگ دیگران باخبر بشه شبیه تِم اصلی سری فیلم های "مقصد نهایی" یا Final Destination است همچنین در فیلم وقتی کَسی با ماشینش میره دنبال دخترا که به رستوران رفته اند، پشت یک کامیون حمل الوار گیر میکنه و نمیتونه ازش سبقت بگیره و آخرش مجبور میشه که به سرعت و به طور خطرناکی از جلوش رد بشه:

مقصد نهایی - مادام وب

این اشاره ای است به صحنه ماندگار و به یاد ماندنی بزرگراه در "مقصد نهایی 2" و اون کامیون حمل الوار در این فیلم که هنوز هم یکی از بهترین ها در ژانر وحشت به شمار میاد.

مقصد نهایی 2

 

14- رستورانی که دخترها در اون غذا میخورند

رستورانی که دخترها واردش میشوند اسمش هست 4 Star Diner:

رستوران 4 ستاره

این رستوران در دنیای کمیک هم هست و جایی بود که پیتر پارکر گاهی با دوستانش در دوران دانشگاه وقت میگذروند:

پاتوق پیتر پارکر

و جالبه که اولین حضور این رستوران در دنیای کمیک در همون داستانی است که اولین بار مورلان و ازیکیل هم خلق شدند! داستانش اینجا ترجمه شده.

 

15- بریتنی اسپیرز!

بریتنی اسپیرز

در رستوران 4 Star ، دخترها در حالی که آهنگ Don't you know that you're toxic? ("خبر نداری که سَمی هستی؟") اثر بریتنی اسپیرز (خواننده ی مشهور انگلیسی) پخش میشه شروع به رقصیدن روی میز میکنند:

آهنگ مادام وب

این آهنگ سال 2003 حسابی ترکوند و معروف شد ولی شاید دلیل انتخابش این باشه که لحظاتی بعد کَسی در تصویری از آینده میبینه که ازیکیل، متی فرانکلین رو گرفته و داره با قدرت "سَمی" خودش اون رو میکشه!

 

16- اشاره به دیوار خزیدن توبی مگوآیر در فیلم اسپایدرمن 1

وقتی کَسی در خانه اش سعی میکنه ببینه که آیا میتونه از دیوار بالا بره، زاویه ی دوربین ما رو به یاد صحنه ی مشابه در فیلم "اسپایدرمن" با شرکت توبی مگوآیر میندازه که پیتر پارکر برای اولین بار تو اون کوچه شروع کرد به بالا رفتن از دیوار!

دیوار خزیدن مادام وب

توبی مگوایر

 

17- "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد"

وقتی کَسی به پرو میره تا به پاسخ سئوالات خودش درباره ی گذشته خود و مادرش برسه با یکی از اون آدم های عنکبوتی به نام سانتیاگو ملاقات میکنه (همونی که به مادر کَسی قول داده بود هر وقت دخترش برگرده بهش کمک کنه به جواب هاش برسه). سانتیاگو در جایی به کَسی جمله ای میگه که در واقع نسخه ای است از شعار بسیار مشهور مردعنکبوتی در دنیای کمیک و سینما: "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد".

شعار مردعنکبوتی

منتهی سانتیاگو جمله رو تغییر میده ولی محتوای اون همونه. او میگه:" وقتی مسئولیت رو قبول میکنی ... قدرت زیاد همراهش میاد".

 

18- اشاره ی مجدد به شبکه ی تار و پود هستی

همچنین سانتیاگو به کسی میگه که وقتی بتونه بر قدرت های خودش مسلط بشه میتونه در آن واحد در چند جا باشه:

شعار مادام وب

این مساله در نبرد نهایی به داد قهرمانان داستان میرسه چون کسی با تکثیر خودش دخترها رو نجات میده:

قدرت مادام وب

ولی به نظر میرسه این موضوع اشاره ای هم به شبکه ی تار و پود هستی و قضیه ی چند جهانی (مولتی ورس) هم داشته باشه چون مادام وب در دنیای کمیک میتونه به دنیاهای موازی هم سفر کنه و واریانت های مختلف مردعنکبوتی رو از خطرات و تهدیدات باخبر کنه و با چنین قابلیتی که میتونه در آن واحد در چند مکان مختلف باشه میتونه به ابعاد مختلف سفر کنه.

 

19- اشاره به تِم اصلی لباس مردعنکبوتی

وقتی مری پارکر دچار درد زایمان میشه و دخترا همراهیش میکنن تا به بیمارستان برده بشه، متی فرانکلین رو میبینیم که جلو نشسته و هودی و لباسش به رنگ قرمز و آبی هستش که یادآور رنگ لباس نمادین مردعنکبوتی در دنیای کمیک بوکه.

 

20- شباهت پیدا کردن «کَسی وب» به ظاهر کلاسیک و شناخته شده ی مادام وب در دنیای کمیک

مادام وب پس از مبارزه با ازیکیل سیمز فلج و نابینا میشه

در دنیای کمیک همانطور که در این مقاله گفته شده، مادام وب یک شخصیت نابینا و فلج است ولی نسخه ای که از او در فیلم میبینیم اینطور نیست ولی آخرش اینطوری میشه! یعنی در نهایت ازیکیل سقوط میکنه و زیر تابلوی تبلیغاتی در یک انبار مواد محترقه لِه میشه. بعدشم «کَسی» از ساختمان سقوط میکنه داخل آب و شعله ای از آتش به چشمان او اصابت میکنه و باعث میشه که نابینا بشه.

نابینا شدن کسی وب

در صحنه ی نهایی ما کسی را روی ویلچر میبینیم و تایید میشه که از کمر به پایین فلج شده است و به دنیای کمیک شباهت پیدا کرده:

خانم وب

 

21- عمو بن

اولش در سکانس "حمام زایمان"، مری به کَسی میگه که بن عاشق اینه که یک "عمو" باشه:

ولی این اشاره در پایان فیلم واضح تر میشه. یعنی اونجایی که دخترها در بیمارستان به کَسی اطلاع میدن که بن بهشون گفته که فرزند مری سالم به دنیا اومده. بعدش جولیا میگه که بن میگه عاشق اینه که عمو باشه:

آنیا هم میگه "آره دیگه. فقط عشق و حاله در حالی که مسئولیت {بزرگ کردن بچه} هم گردنش نیست".

آنیا کورازون (Anya Corazon

اینجاست که مادام وب که انگار از آینده ی بن خبر داره و میدونه که قراره سرپرستی بچه یعنی پیتر پارکر رو قبول کنه بهشون میگه: "کور خونده"!

 

22- ادای احترام به تم موسیقی مردعنکبوتی سم ریمی

در انتهای فیلم و هنگامی که مادام وب آخرین تصویر خودش رو از آینده میبینه، تِم موسیقی پرشوری به گوش میرسه که ما رو یاد تم حماسی آقای «دنی الفمن» برای فیلم های اسپایدرمن سم ریمی میندازه که معمولا با قدرت در انتهای این فیلم ها پخش میشد و اسپایدرمن رو مشغول تارافکنی و عبور در سطح شهر نشان میداد.

دنی الفمن

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «متی فرانکلین» (MATTIE FRANKLIN) ملقب به زن عنکبوتی 3 بدانید

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید"

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جولیا کارپنتر» (JULIA CARPENTER) ملقب به زن عنکبوتی/مادام وب بدانید

همه آنچه می‌خواهید درباره فیلم "مادام وب" بدانید (معرفی شخصیت ها، خبیث فیلم، داستان، ارتباط با مرد عنکبوتی و ....)

10 اسپویل بزرگ فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

موشکافی: بررسی و تحلیل نخستین تریلر منتشر شده از فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

آیا قراره داستان فیلم "مادام وب" به "ترمیناتور" شباهت داشته باشه؟!

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مادام وب» (MADAME WEB) بدانید

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

قسمت آخر از کمیک "مرد عنکبوتی: مبارزه تا مرگ" ترجمه شد + لینک دانلود

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

معرفی «دختر عنكبوتی» (SPIDER-GIRL) !

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» بدانید

معرفی 11 فیلم مربوط به مرد عنکبوتی که پس از موربیوس منتشر خواهند شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

داستان "هیچ چیز نمیتواند جلوی جاگرنات را بگیرد" ترجمه شد! + لینک دانلود

فیلم انشعابی از مردعنکبوتی با عنوان «مادام وب» در دستور ساخت سونی قرار گرفته است!

معرفی تمام فیلم های سینمایی و انشعابی (SPIN-OFF) اسپایدرمن که قراره در آینده ساخته شوند!

برنامه 7 ساله سونی برای اسپین آف های اسپایدرمن در سینما و تلویزیون!

اطلاعات جدید از فیلم های جدید سونی براساس کمیک بوک های مرد عنکبوتی

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

TMNT - FAN
#1 TMNT - FAN 1403-01-21 11:48
بسیار جالب بود ، فیلم هر چی بود حداقل ایستراگ های خوب و جالب توجهی داشت
نقل قول کردن
Ghodrat Iman
#2 Ghodrat Iman 1403-01-21 13:04
عالی بود. شما بدون شک استاد مسلم مقالات ایستراگ در ایران و جهان هستید
نقل قول کردن
Ghodrat Iman
#3 Ghodrat Iman 1403-01-21 13:05
ولی خداوکیلی اگه همون ایده اولیه ترمیناتور و جلوگیری از تولد پیتر پارکرو میساختن خیلی جذاب تر میشد
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#4 The Spectacular Burmun 1403-01-21 15:50
تشکر میکنم بابت نگارش مقاله
چقدر عکس مقاله قشنگ بود.بدترین و بهترین فیلم های اسپایدرمن رو در یه قاب و مشخصات نشون داد.هوس کردم یه بار دیگه راهی به خانه نیست رو تماشا کنم.
موارد ۱،۳،۴،۵،۱۰،۱۱،۱ ۲،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹ و ۲۰ رو حین تماشای فیلم فهمیدم.
فقط یه مورد:من تو یه مقاله خارجی خوندم که این فیلم ازرتم موسیقی بازی مارول اسپایدرمن ۱ کپی برداری کرده.بطور دقیق هم یادم نمیاد(کلا با اینکه موسیقی دوست دارم ولی به موسیقی متن ها دقت نمیکنم و غیر از آثار محدودی بقیه رو متوجه نمیشم)ولی فکر میکنم از جفتشون استفاده کرده.
نقل قول کردن
AMIR _ ALI
#5 AMIR _ ALI 1403-01-21 19:45
به نقل از The Spectacular Burmun:
تشکر میکنم بابت نگارش مقاله
چقدر عکس مقاله قشنگ بود.بدترین و بهترین فیلم های اسپایدرمن رو در یه قاب و مشخصات نشون داد.هوس کردم یه بار دیگه راهی به خانه نیست رو تماشا کنم.
موارد ۱،۳،۴،۵،۱۰،۱۱،۱۲،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹ و ۲۰ رو حین تماشای فیلم فهمیدم.
فقط یه مورد:من تو یه مقاله خارجی خوندم که این فیلم ازرتم موسیقی بازی مارول اسپایدرمن ۱ کپی برداری کرده.بطور دقیق هم یادم نمیاد(کلا با اینکه موسیقی دوست دارم ولی به موسیقی متن ها دقت نمیکنم و غیر از آثار محدودی بقیه رو متوجه نمیشم)ولی فکر میکنم از جفتشون استفاده کرده.


استاد ایشون درست میگن موسیقی فیلم مادام وب از تم موسیقی بازی‌ مارول اسپایدرمن هم استفاده کرده است
نقل قول کردن
چَپنِگار
#6 چَپنِگار 1403-01-21 20:13
مقاله بسیار عالی
خسته نباشید
اشارات به شبکه تاروپود هستی بنظرم جالب بود
و اینکه حداقل به یکسری جزئیات کوچیک توجه کرده بودن (با اینکه گند زد)
این مقاله وادارم کرد یه میم از مولتی‌ورس اسپایدی بسازم :lol:

Spider verse be like:
s8.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#7 TMNT - FAN 1403-01-22 13:03
به نقل از The Spectacular Burmun:
تشکر میکنم بابت نگارش مقاله
چقدر عکس مقاله قشنگ بود.بدترین و بهترین فیلم های اسپایدرمن رو در یه قاب و مشخصات نشون داد.هوس کردم یه بار دیگه راهی به خانه نیست رو تماشا کنم.
موارد ۱،۳،۴،۵،۱۰،۱۱،۱۲،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹ و ۲۰ رو حین تماشای فیلم فهمیدم.
فقط یه مورد:من تو یه مقاله خارجی خوندم که این فیلم ازرتم موسیقی بازی مارول اسپایدرمن ۱ کپی برداری کرده.بطور دقیق هم یادم نمیاد(کلا با اینکه موسیقی دوست دارم ولی به موسیقی متن ها دقت نمیکنم و غیر از آثار محدودی بقیه رو متوجه نمیشم)ولی فکر میکنم از جفتشون استفاده کرده.


بله درسته ولی کسی نمیتونه سونی دم کلفت و وقیح رو وادار به جواب پس دادن بکنه ، یکی از دوستانم معتقده موسیقی متن فیلم موبیوس هم کپی از فیلم اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ هست و اتفاقا توی یه سایت مطالبی خوندم که به برسی این دست مسائل می‌پرداخت ولی در انتهای مقاله نوشته شده بود بازخواست کردن سونی به دلایل مختلف نتیجه ای نخواهد داشت ...
تنها مسئله اینه که آبروی نداشته سونی بیش از پیش بین کمیک فن ها خواهد رفت
نقل قول کردن
Ghodrat Iman
#8 Ghodrat Iman 1403-01-22 13:58
به نقل از TMNT - FAN:
به نقل از The Spectacular Burmun:
تشکر میکنم بابت نگارش مقاله
چقدر عکس مقاله قشنگ بود.بدترین و بهترین فیلم های اسپایدرمن رو در یه قاب و مشخصات نشون داد.هوس کردم یه بار دیگه راهی به خانه نیست رو تماشا کنم.
موارد ۱،۳،۴،۵،۱۰،۱۱،۱۲،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹ و ۲۰ رو حین تماشای فیلم فهمیدم.
فقط یه مورد:من تو یه مقاله خارجی خوندم که این فیلم ازرتم موسیقی بازی مارول اسپایدرمن ۱ کپی برداری کرده.بطور دقیق هم یادم نمیاد(کلا با اینکه موسیقی دوست دارم ولی به موسیقی متن ها دقت نمیکنم و غیر از آثار محدودی بقیه رو متوجه نمیشم)ولی فکر میکنم از جفتشون استفاده کرده.


بله درسته ولی کسی نمیتونه سونی دم کلفت و وقیح رو وادار به جواب پس دادن بکنه ، یکی از دوستانم معتقده موسیقی متن فیلم موبیوس هم کپی از فیلم اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ هست و اتفاقا توی یه سایت مطالبی خوندم که به برسی این دست مسائل می‌پرداخت ولی در انتهای مقاله نوشته شده بود بازخواست کردن سونی به دلایل مختلف نتیجه ای نخواهد داشت ...
تنها مسئله اینه که آبروی نداشته سونی بیش از پیش بین کمیک فن ها خواهد رفت

یکی بیاد از روی یه فیلم دیگه خودش کپی برداری کنه باید بازخواست بشه؟ :-*
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#9 TMNT - FAN 1403-01-22 16:27
به نقل از Ghodrat Iman:
به نقل از TMNT - FAN:
به نقل از The Spectacular Burmun:
تشکر میکنم بابت نگارش مقاله
چقدر عکس مقاله قشنگ بود.بدترین و بهترین فیلم های اسپایدرمن رو در یه قاب و مشخصات نشون داد.هوس کردم یه بار دیگه راهی به خانه نیست رو تماشا کنم.
موارد ۱،۳،۴،۵،۱۰،۱۱،۱۲،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹ و ۲۰ رو حین تماشای فیلم فهمیدم.
فقط یه مورد:من تو یه مقاله خارجی خوندم که این فیلم ازرتم موسیقی بازی مارول اسپایدرمن ۱ کپی برداری کرده.بطور دقیق هم یادم نمیاد(کلا با اینکه موسیقی دوست دارم ولی به موسیقی متن ها دقت نمیکنم و غیر از آثار محدودی بقیه رو متوجه نمیشم)ولی فکر میکنم از جفتشون استفاده کرده.


بله درسته ولی کسی نمیتونه سونی دم کلفت و وقیح رو وادار به جواب پس دادن بکنه ، یکی از دوستانم معتقده موسیقی متن فیلم موبیوس هم کپی از فیلم اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ هست و اتفاقا توی یه سایت مطالبی خوندم که به برسی این دست مسائل می‌پرداخت ولی در انتهای مقاله نوشته شده بود بازخواست کردن سونی به دلایل مختلف نتیجه ای نخواهد داشت ...
تنها مسئله اینه که آبروی نداشته سونی بیش از پیش بین کمیک فن ها خواهد رفت

یکی بیاد از روی یه فیلم دیگه خودش کپی برداری کنه باید بازخواست بشه؟ :-*


بله ، باید بازخواست بشه
بازی های مارول اسپایدرمن و فیلم های اسپایدرمن شگفت انگیز عوامل خواص خودشون رو داشتن که پای کار زحمت کشیدن مخصوصا اونایی که تو کار خلق موسیقی اثر نقش داشتن
عوامل فاجعه هایی مثل موربیوس و مادام وب وقتی توانایی خلق موسیقی اوریجینال رو ندارن خیلی بی‌جا میکنن کار قبول میکنن و بابتش دستمزد هم میگیرن !
درسته سونی فیلم های مادام وب ، موبیوس و دو گانه اسپایدرمن شگفت انگیز رو اکران کرده ولی عوامل این آثار مخصوصا بخش موسیقی مگه یکی هستن ؟
اصلا یکی هم باشن ، کپی کردن از روی کار خودت هم تا جایی که من میدونم اشتباهه ، توهین به شعور مخواطبه و وقاحت خواصی می‌طلبه که فقط از امثال سونی برمیاد ...
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1403-01-22 19:24
به نقل از TMNT - FAN:
به نقل از Ghodrat Iman:
به نقل از TMNT - FAN:
به نقل از The Spectacular Burmun:
تشکر میکنم بابت نگارش مقاله
چقدر عکس مقاله قشنگ بود.بدترین و بهترین فیلم های اسپایدرمن رو در یه قاب و مشخصات نشون داد.هوس کردم یه بار دیگه راهی به خانه نیست رو تماشا کنم.
موارد ۱،۳،۴،۵،۱۰،۱۱،۱۲،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹ و ۲۰ رو حین تماشای فیلم فهمیدم.
فقط یه مورد:من تو یه مقاله خارجی خوندم که این فیلم ازرتم موسیقی بازی مارول اسپایدرمن ۱ کپی برداری کرده.بطور دقیق هم یادم نمیاد(کلا با اینکه موسیقی دوست دارم ولی به موسیقی متن ها دقت نمیکنم و غیر از آثار محدودی بقیه رو متوجه نمیشم)ولی فکر میکنم از جفتشون استفاده کرده.


بله درسته ولی کسی نمیتونه سونی دم کلفت و وقیح رو وادار به جواب پس دادن بکنه ، یکی از دوستانم معتقده موسیقی متن فیلم موبیوس هم کپی از فیلم اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ هست و اتفاقا توی یه سایت مطالبی خوندم که به برسی این دست مسائل می‌پرداخت ولی در انتهای مقاله نوشته شده بود بازخواست کردن سونی به دلایل مختلف نتیجه ای نخواهد داشت ...
تنها مسئله اینه که آبروی نداشته سونی بیش از پیش بین کمیک فن ها خواهد رفت

یکی بیاد از روی یه فیلم دیگه خودش کپی برداری کنه باید بازخواست بشه؟ :-*


بله ، باید بازخواست بشه
بازی های مارول اسپایدرمن و فیلم های اسپایدرمن شگفت انگیز عوامل خواص خودشون رو داشتن که پای کار زحمت کشیدن مخصوصا اونایی که تو کار خلق موسیقی اثر نقش داشتن
عوامل فاجعه هایی مثل موربیوس و مادام وب وقتی توانایی خلق موسیقی اوریجینال رو ندارن خیلی بی‌جا میکنن کار قبول میکنن و بابتش دستمزد هم میگیرن !
درسته سونی فیلم های مادام وب ، موبیوس و دو گانه اسپایدرمن شگفت انگیز رو اکران کرده ولی عوامل این آثار مخصوصا بخش موسیقی مگه یکی هستن ؟
اصلا یکی هم باشن ، کپی کردن از روی کار خودت هم تا جایی که من میدونم اشتباهه ، توهین به شعور مخواطبه و وقاحت خواصی می‌طلبه که فقط از امثال سونی برمیاد ...

نه موسیقی این فیلم و نه موربیوس تقلیدی از دیگر آثار سونی نیست
کافیه فقط یه چیزی یکی بگه بقیه کشش بدن ببرنش یه جای بیربط
نقل قول کردن
Abulfazl
#11 Abulfazl 1403-01-22 20:02
سلام‌
من‌خودم‌هنوز‌فیلم‌ندیدم‌ولی‌ایده‌اولی‌خیلی‌باحال‌تر‌است
نقل قول کردن
H.M
#12 H.M 1403-01-23 05:48
با سلام و خسته نباشید
تشکر میکنم از استاد ترابی
نقل قول کردن
spider_boy
#13 spider_boy 1403-01-23 14:40
استاد می‌دونن اسپمه ولی نظرتون راجب تریلر جوکر 2 چیه؟؟؟؟؟؟

به نظر من اگه بخش موزیکال زیاد نباشه که بعید است :-* ولی کمیکی باشه آخه لباس جوکر سفید و سیاه جوکر عین بازگشت شوالیه تاریکی بود هر فیلمی هم که لیدی گاگا داخلش باشه شاهکاره می‌تونه شاهکار بشه :lol: ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
E-spider
#14 E-spider 1403-01-25 06:50
فیلم بد، بازی ها بدتر ولی این مقاله عالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45