آیا قراره داستان فیلم "مادام وب" به "ترمیناتور" شباهت داشته باشه؟!

جزئیات-داستان-فیلم-مادام-وب-لو-رفت؟

شنیده بودیم که "مادام وب" اون چیزی نیست که فکرش رو میکردیم ولی باورمون نمیشه که قراره داستانش به فیلم "ترمیناتور" شبیه باشه!

 

قبلاً طبق گزارش ورایتی خبر داشتیم که فیلم انشعابی "مادام وب" براساس شخصیتی به همین نام که در کمیک بوک های مردعنکبوتی حضور دارد، ساخته میشود و  روی سرگذشت یا اریجین این شخصیت تمرکز خواهد داشت و با شخصیتی آشنا میشویم که نوعی روشن بین یا غیب گو است که قدرت های ذهنی اش بهش اجازه میدهند تا داخل دنیای عنکبوتی را ببیند! (به این مقاله رجوع کنید تا با شخصیت مادام وب آشنا شوید). در واقع، از مدتها  خبر ساخته شدن فیلمی با محوریت «مادام وب» به گوش میرسید و پیش بینی می‌شد نوعی جایگزین برای دکتر استرنج و ورود اسپایدرمن تام هالند به دنیای ونومی سونی باشد اما با توافق سونی و مارول این فیلم هم تقریبا به فراموشی سپرده شد تا اینکه چندی پیش رسید که خانم «داکوتا جانسون» برای ایفای نقش این شخصیت درحال مذاکره با سونی می‌باشد و انتخاب اصلی این کمپانی می‌باشد. از آن‌جایی که مادام وب ارجینال یعنی «کاساندرا وب» کهولت سن بسیار بالایی در دنیای کمیک دارد و ضمن اینکه با معلولیت‌های او همراه بود بعید به نظر می‌رسید که خانم جانسون را در هیبت این نسخه ببینیم؛ یعنی به نظر می‌رسید مادام وبی که ایشان به بازی در آن خواهد پرداخت، جانشین او یعنی «جولیا کارپنتر» خواهد بود که نسخهٔ جوان‌تری از او در دنیای کمیک است (برای اطلاعات کامل درمورد این شخصیت این مقاله را بخوانید!). اما طبق آخرین اطلاعاتی که به دستمان رسیده خانم جانسون نقش خود کاساندرا وب را بازی میکنه و چون داستان فیلم در گذشته رخ میده پس ما شاهد نسخه جوانی از این شخصیت هستیم.

کاساندرا وب - مادام وب

در حقیقت، عکس هایی که از لوکیشن های این فیلم منتشر شده، نشان میدهد که داستان فیلم در گذشته و در حول و حوش سال 2003 میلادی رخ میدهد:

به همین دلیل خیلی ها احتمال دادند که شاید داستان این فیلم در دنیای فیلم های مردعنکبوتیِ سم ریمی جریان دارد ولی  این احتمال تکذیب شد زیرا سپس عکس هایی منتشر شد که نشان میداد پیتر پارکر  هنوز به دنیای نیامده!!! به عبارتی دیگر، خبرها و گزارشاتی به دستمون رسیده که نشون میده داستان این فیلم قراره خیلی خاص و غیرقابل پیش بینی باشه! اولش یک منبع نسبتا معتبر ادعا کرد که داستان این فیلم شباهت های بسیاری با فیلم معروف "ترمیناتور" اثر جاودان «جیمز کامرون» داره! (تو اون فیلم هم رُباتی قاتل  و انسان نما که نقشش را «آرنولد شوارتزنگر» بازی میکرد، به گذشته آمد تا با به قتل رساندن مادر «جان کانر» از متولد شدن او که قرار بود در آینده رهبر انسان ها در برابر قیام ماشین ها باشد، جلوگیری کند!).

ترمیناتور 1

یعنی ادعا میشه که در این فیلم که داستانش در گذشته ی نه چندان دور رخ میده، یک سری از ابرقهرمانان مونث سعی دارند از مادرِ پیتر پارکر (که باردار است) محافظت کنند تا دست خبیث اصلی داستان به او نرسد! یعنی خبیث اصلی داستان با سفر به گذشته نمیخواد بذاره پیتر پارکر متولد بشه تا در آینده به مردعنکبوتی تبدیل بشه!!!!

خب فعلا یه کم مکث کنید تا برسیم به بازیگران و نقش های احتمالی آنها در این سناریو!

اولا اینکه گفته میشه خانم «اما رابرتس» قراره تو این فیلم نقش مادر پیتر پارکر یعنی «مری پارکر» رو بازی کنه:

مادر مردعنکبوتی

و چند وقت پیش عکس هایی از او سر صحنه ی "مادام وب" دیدیم که باردار بود:

مادر پیتر پارکر

جالب بود، نه؟ و خب حالا که بحث قوم و خویش پیتر پارکر مطرحه، این رو هم بدونید که میگن آقای «آدام اسکات» هم قراره نقش «بن پارکر» (عموی پیتر پارکر) رو در فیلم بازی کنه!

ادام اسکات - بن پارکر

و جالبه که چندی پیش عکس هایی از پشت صحنه فیلم منتشر شد که اسکات و جانسون رو در کنار هم در حالی که یونیفرم بهیار (paramedic) ها را بر تن دارند، نشان میداد که انگار درگیر یک سانحه شده بودند! (در دنیای کمیک سابقه نداشته عمو بن، نوعی بهیار یا پیراپزشک بوده باشد).

خب.. برگردیم به داستانی که ادعا میشه لو رفته! گفتیم که یک سری قهرمان مونث به گذشته میان تا اجازه ندن خبیث اصلی داستان موفق به کشتن مادرِ پیتر پارکر بشه. ولی این قهرمانان کی هستند؟ طبق شایعات و اخبار تایید نشده، همه آنها نسخه هایی از شخصیت «زن عنکبوتی» (Spider-Woman) یا «دختر عنکبوتی» (Spider-Girl) هستند که قبلاً آنها در دنیای کمیک هم دیده بودیم، یعنی «جولیا کارپنتر»، «متی فرانکلین» و «آنیا کورازون»! (برای آشنایی با آنها، این مقاله و این مقاله را بخوانید).

از وقتی اعلام شد خانم «سیدنی سوئینی» به بازیگران فیلم پیوسته، حدس و گمانه زنی های زیادی درباره نقشی که ممکنه بازی کنه در اینترنت وجود داشته. برخی میگفتن که قراره نقش «گربه سیاه» (فلیشیا هاردی) رو بازی کنه و برخی هم میگفتن نقش «سیلور سِیبل» یا حتی «جسیکا درو» (زن عنکبوتی اریجینال) ولی الان منابع موثقی گزارش میدن که قراره نقش «جولیا کارپنتر» رو بازی کنه.

سیدنی سوئینی - مادام وب

خانم «سلسته اوکانر» (Celeste O'Connor) هم طبق گزارشات، نقش «متی فرانکلین» را بازی میکنه:

متی فرانکلین

«ایزابلا مونر» هم گفته میشه در نقش «آنیا کورازون» فرو خواهد رفت:

انیا کورازون

همچنین شایعاتی است مبنی بر اینکه سونی قصد داره در صورتی که این فیلم خوب بفروشه، فیلم اختصاصی آنیا کورازون را هم بسازه!

خب، پس این از قهرمانان داستان. ولی تهدیدی که باعث میشه آنها به زمان گذشته برگردند چیه؟ در این باره دو فرضیه وجود دارد: 1- مدتیه که شایعه شده این تهدید «شارلوت ویتر» (Charlotte Witter) نام دارد که در فیلم نوه ی کاساندرا وب (مادام وب) است که قصد دارد قدرت های دیگر زنان عنکبوتی را بدزدد! برای آشنایی با این شخصیت این مقاله را بخوانید. (برخی سایت ها بر این باور هستند که «سیدنی سوئینی» که گفتیم احتمالا برای ایفای نقش «جولیا کارپنتر» انتخاب شده، شاید قراره نقش شارلوت را بازی کنه!).

شارلوت ویتر

در دنیای کمیک، شارلوت ویتر نخستین زن عنكبوتی خبیث بود! او یك طراح مد و لباس و همچنین نوه «مادام وب» بود كه در كارها و معاملات غیر قانونی در بازار سیاه هم دست داشت. تا اینكه بلاخره كارش به «دكتر اختاپوس» كشید. دكتر اختاپوس هم ژن های او را دستكاری كرد و او را قادر ساخت تا بتواند نیروهای زن های عنكبوتی دیگر را بدزدد و بعد بتواند اسپایدرمن را به قتل برساند. سپس شارلوت توانست نیروهای جسیكا درو، جولیا كارپنتر، متی فرانكلین و مادام وب را از آنها بگیرد. اما در نهایت متی فرانكلین موفق شد او را شكست دهد و نیروهایش را از او بگیرد!

این فرضیه میتونه دلیل خوبی باشه برای حضور دیگر زنان و دختران عنکبوتی در این فیلم ولی راستش رو بخواهید آدم چندان ارتباطی بین شارلوت ویتر و پیتر پارکر حس نمیکنه (مگر اینکه ویتر بخواد با سفر به گذشته، قدرت های پیتر را بدزده که اونم با خط اصلی احتمالی داستان که "بازگشت خبیث به گذشته برای کشتن پیتر پارکر در حالی که هنوز به دنیا نیومده" تناقض پیدا میکنه). به همین دلیل فرضیه دومی نیز ارائه شده است:

2- طبق این فرضیه خبیث اصلی "مادام وب"، شارلوت ویتر نیست بلکه کسی دیگر است که ارتباط زیادی با دنیای عنکبوتی (اسپایدر ورس) و دنیاهای موازی داره. یعنی با توجه به نقش کلیدی پیتر پارکر و عمو بن در اسپایدر ورس، این فرد خبیث خودش یا افرادش را از دنیایی دیگر به دنیای فیلم "مادام وب" منتقل میکند و سعی میکند تا پیتر پارکر و عمو بن را بکشد ولی مادام وب متوجه میشود و با قدرت های ذهنی خودش دیگر زنان و دختران عنکبوتی را باخبر میکنند تا به کمک بیایند و ... (برخی منابع حتی خبر میدهند که شاید وقایع فیلم "مادام وب" به نوعی با رخدادهای قسمت دوم انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" در ارتباط باشند!).

اتفاقا دو روز پیش عکس های جالبی از پشت صحنه این فیلم منتشر شد که در آن بدلکارِ «طاهر رحیم» داشت با بدلکاران داکوتا جانسون و سلسته اوکانر مبارزه میکند (طاهر رحیم بازیگر فرانسوی – الجزایری است که از نقش های او میتوان به نقش سمیر در فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی اشاره کرد. در ماه خرداد امسال اعلام شد طاهر رحیم به جمع بازیگران فیلم "مادام وب" اضافه شده):

با توجه به نوعی دیزاین و طرح عنکبوت مانند که روی لباس این شخصیت به چشم میخورد، برخی سایت ها احتمال میدهند شاید طاهر رحیم در این فیلم نقش «کِین» (کلون پیتر پارکر) را بازی میکند و برخی نیز عقیده دارند شاید نقش «ازیکیل سیمز» را بازی میکند (برای آشنایی با کین و ازیکیل، این مقاله و این مقاله را بخوانید). البته عکس هایی که اینجا در کانال تلگرام خودمون قرار دادیم بنظر میرسد تایید میکند او نقش ازیکیل را بازی میکند.

ولی مساله اینجاست که هر دوی این شخصیت ها به نوعی متحد مردعنکبوتی در دنیای کمیک محسوب میشوند و واقعا دلیلی متصور نیست که بخواهند از آینده یا از دنیایی دیگر بیایند تا عمو بن و پیتر پارکر را به قتل برسانند! ولی شاید برای خبیثی بزرگتر کار میکنند (مثلا شارلوت ویتر) و شاید هم پای شخصیت دیگری در میان است!

 

در هر حال سعی کردیم مجموعه بحث ها و حدس ها و گمانه هایی که درباره این فیلم مطرح است را در این مقاله به شما ارائه کنیم و مطمئن هستیم که با خوندن این مطلب هیجان شما برای دیدن این فیلم بیش از قبل شده است! ولی نظر شما چیست؟

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

نقد و بررسی فیلم "مادام وب"

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مادام وب» (MADAME WEB) بدانید

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

معرفی «دختر عنكبوتی» (SPIDER-GIRL) !

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» بدانید

معرفی 11 فیلم مربوط به مرد عنکبوتی که پس از موربیوس منتشر خواهند شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

فیلم انشعابی از مردعنکبوتی با عنوان «مادام وب» در دستور ساخت سونی قرار گرفته است!

لحظات ماندگار کمیک های مرد عنکبوتی: کین جان پیتر پارکر را نجات میدهد!‎

بازیگر فیلم "کریون شکارچی" دنیای مارول محور سونی مشخص شد: «آرون تیلور جانسون»

معرفی تمام فیلم های سینمایی و انشعابی (SPIN-OFF) اسپایدرمن که قراره در آینده ساخته شوند!

بازیگر یکی از شخصیت‌های منفی فیلم کریون مشخص شد!

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

 کدام شخصیت‌های عنکبوتی در دنبالهٔ انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" حضور خواهند داشت؟

برنامه 7 ساله سونی برای اسپین آف های اسپایدرمن در سینما و تلویزیون!

اطلاعات جدید از فیلم های جدید سونی براساس کمیک بوک های مرد عنکبوتی

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

blaksummerz
#1 blaksummerz 1401-07-17 14:04
مقاله ی بسیار جالبی بود
به نظرم سونی اصلا ایده نداره و فقط میخواد روی کاراکتر های آن چنانی و اسپین آف های این شکلی تمرکز کنه و کلا بیشتر تو فکر فروشه تا داستان.ممنون از مقاله خوبتون :-)
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1401-07-17 15:20
به نقل از blaksummerz:
مقاله ی بسیار جالبی بود
به نظرم سونی اصلا ایده نداره و فقط میخواد روی کاراکتر های آن چنانی و اسپین آف های این شکلی تمرکز کنه و کلا بیشتر تو فکر فروشه تا داستان.ممنون از مقاله خوبتون :-)

ولی ولی ای کاش به جای نظر دادن درباره سیاست های سونی درباره موضوع خود مقاله و اینکه ایده سفر زمانی ترمیناتوری میتونه جالب باشه یا اینکه بازیگرا ممکنه چه نقشی داشته باشند نظر میدادی
نقل قول کردن
Pbenjya
#3 Pbenjya 1401-07-17 15:51
سلام
درمورد این که طاهر رحیم نقش کین رو بازی کنه فکر می کنم
کین به حال و هوای این فیلم نمیخوره و در این فیلم اضافی باشه و به نفع سونیه که داستان رو بیخودی پر شخصیت نکنه تا چیزی مثل مرد عنکبوتی 3 نشه
اونجا هم تو طول داستان واقعا نمیشد همه شخصیت ها رو بهشون پرداخت و شابد هم سونی ناموفق بوده
چون ام سی یو فیلم خوبی از اسپایدرمن با تعداد شخصیت زیاد ساخت همون نو وی هوم با این حال این مقایسه درست نیست
ولی این که این فیلم مرتبط با اسپایدرورس باشه می‌تونه خیلی خوب باشه
داستانی که گفتید اگه باشع میتونه با فیلمنامه و سکانس های خوب یک فیلم خوب بدل بشه
ممنون.
نقل قول کردن
هالک 2
#4 هالک 2 1401-07-17 17:51
مقاله یکم عیجب بود ...
یعنی سونی در اشتباهه کامل هستش و بنظر من استفاده از شاتر یا کین یا حتی ازیکیل اشتباه هستش....
میدونم الان میخواین بهم بگین ایدم مزخرفه ولی من بودم از شاثرا استفاده میکردم حداقل ( خفنه بنظرم :-* )
و اینکه امیدوارم گند نزنه به پیتر و داستان های فوق العاده اش
نقل قول کردن
xcgi
#5 xcgi 1401-07-17 19:22
سلام خسته نباشید.
امیدوارم،امیدوا رم، امیدوارم که این فیلم مثل ونوم ۲ و موربیوس نباشه بتونه یه فیلم خوب از بیشتر جهات باشه.
به نظرم بهتره این فیلم ربطی به انیمیشن مردعنکبوتی نداشته باشه،چون با همین اطلاعات کمی هم که از این دو اثر داریم مشخصه که از لحاظ موضوعي بهم نمیخورن،درضمن حتما لازم نیست که چنتا اثر میدن حتما به هم متصلشون کنن،یه ذره فیلم های مستقل هم بد نیست.
خیلی منتظرم تا مشخص بشه خبیث فیلم کی هستش.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1401-07-17 19:51
به نقل از هالک 2:
بنظر من استفاده از شاتر یا کین یا حتی ازیکیل اشتباه هستش....

"شاتر" کیه؟!
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1401-07-17 20:07
با سلام.
متاسفانه من خودم برای فیلمهای عالم سونی ورس هیجان کافی ندارم. حتی عنوان این مقاله که همراه با عنوان ترمیناتور بود یه جرقه‌ای در ذهن و روح و روانم زد منتها این ایده سفر در زمان اونم به شکل ترمیناتور گونه برای دنیای عنکبوتی زیاد هایپ کننده نیست. دشمنان درجه یک مرد عنکبوتی اصلا همچین خاصیتی ندارن که با سفر به گذشته اونو محو کنن. بعدشم الان دیگه با چیزی که از MCU و سفرهای زمانی اون شاهد هستیم این ایده عملا من هوادارا رو بیشتر گیج میکنه.
نقل قول کردن
Doc Ata
#8 Doc Ata 1401-07-17 23:03
« به نام افریننده ی اسپایدی و دُکی استرنج»
سلام شبتون خوش! :-)
به نظرم فیلم عجیبی میاد چون که ما داشتیم به جمع شدن 6 تا خبیث برای اسپایدرمن نگاه میکردیم و به کریون فکر میکردم که یهو مادام وب پرید تو در! :o
راستش مادام وب زیاد طرفدار های انچنانی نداره چون برخلاف شخصیت های دیگه، جوان نیست و جز نشستن و اخطار دادن و ... حرکات رزمی نمیتونه بزنه جوان پسند هم نیست :oops: .
بنابر این کار درستی کردن که از پتانسیل جوانیه مادام وب استفاده کردن و فیلمشو ساختن. موضوع اینه که ایا این فیلم قراره باعث بشه که مادام وب در فیلم اینده ی مردعنکبوتی نقش پیدا کنه ؟ ایا در نبرد با شش تا خبیث کمکش خواهد کرد؟
قراره جذاب باشه که مادر پیتر رو بالاخره بعد از مدت ها ببینیم.
ممکنه شست و شوی مغزی هم داشته باشیم! که بعضی از قهرمانامون به خاطر شست و شوی مغزی یا کینه ی نابجایی داشته باشه که به خاطرش به گذشته اومده و با شرور همکاری کرده ... که در نهایت به اشتباهش پی میبره .
و اینکه از فیلم ترمیناتور داره تقلید میکنه خودش یه بحثه ... هم میتونه مفید باشه و هم بد. امیدوارم از نقطه ضعف هاش کپی نکنه ...
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#9 SpiderGoblin 1401-07-18 09:23
عاشق فیلم ترمیناتور و ایده سفرهای زمانی و میان بعدی هستم
این که یکی رو بفرستن تا در نوزادی یا قبل تولد کشته بشه چون در آینده قراره آدم مهمی بشه بنظرم خیلی خفنه
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#10 SpiderGoblin 1401-07-18 09:24
و اینکه نسبت به این فیلم 0% اشتیاق داشتم ولی با خوندن این مطلب خیلی واسش هایپ شدم :-)
نقل قول کردن
blaksummerz
#11 blaksummerz 1401-07-18 12:45
فکر نمیکنم طاهر رحیم نقش کین رو داشته باشه چون کین کلون پیتر پارکره و و وقتی پیتر پارکری نیست،کینی هم نیست مگه اینکه کین این فیلم هم مربوط به دنیا های موازی و سفر در زمان هم مربوط بشه.
ولی در کل به نظر من با اینکه ایده ی اصلی مال فیلم دیگه ای هست اثر خوبی میشه و احتمالا استوری لاین یک فیلم بلاک باستر دهه ۸۰ با کاراکتر های کمیک های مارول دیدنی میشه
نقل قول کردن
Pbenjya
#12 Pbenjya 1401-07-19 18:46
به نقل از xcgi:
سلام خسته نباشید.
امیدوارم،امیدوارم، امیدوارم که این فیلم مثل ونوم ۲ و موربیوس نباشه بتونه یه فیلم خوب از بیشتر جهات باشه.
به نظرم بهتره این فیلم ربطی به انیمیشن مردعنکبوتی نداشته باشه،چون با همین اطلاعات کمی هم که از این دو اثر داریم مشخصه که از لحاظ موضوعي بهم نمیخورن،درضمن حتما لازم نیست که چنتا اثر میدن حتما به هم متصلشون کنن،یه ذره فیلم های مستقل هم بد نیست.
خیلی منتظرم تا مشخص بشه خبیث فیلم کی هستش.

سلام ساخت فیلم های متصل برای شرکت ها یه ایده خیلی پول سازه :-*
سونی به متصل کردن جهان ها نیاز داره(چون بیشتر به فکر پوله) و با این روش سود و پول زیادی در میاره و میتونه تا سال های سال استفاده کنه مثل MCU :-*
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1402-08-24 18:16
نخستین تریلر مادام وب منتشر شد:
uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
Mahdi76
#14 Mahdi76 1402-08-25 14:45
ناموسا دمتون گرم
پارسال شما همچین مقاله ای نوشتید و همه چیز رو تقریبا درست حدس زدین :eek:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44