چرا دکتر استرنج همچنان اسپایدرمن را در مولتی ورس جنون به خاطر می آورد؟

چرا-دکتر-استرنج-همچنان-اسپایدرمن-را-در-مولتی-ورس-جنون-به-خاطر-می-آورد؟

درسته که در صحنه ای از"دکتر استرنج 2" به مردعنکبوتی و یک رخداد مولتی ورسی اشاره میشود ولی در این مقاله نشان میدهیم که دکتر استرنج یادش نیست که چه کسی زیر ماسک اسپایدرمن قرار دارد!

در فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" دکتر استرنج به وقایع فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" اشاراتی کرد که این موضوع باعث روشن کردن این شد که استفن استرنج وقایع رخ داده را چگونه به خاطر می آورد. که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. مقالات زیر را هم بخوانید:

10 سوالی که پس از دیدن "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" برایمان پیش آمد

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" (SPIDER-MAN NO WAY HOME)

10 اسپویل بزرگ فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون"

 

فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" مشخص کرد که دکتر استرنج، پس از پایان فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" پیتر پارکر را به طور خاصی به یاد می آورد. در یکی از صحنه های نخستین این فیلم اثر پذیرفته از آثار دلهره آور سم ریمی که ادامه ای بر سایر سری فیلم های دکتر استرنج است، به این نکته اشاره میشود که طلسم پاک کننده حافظه این جادوگر، چطور باعث حذف شدن حافظه همه افراد جهان از شخص پیتر شد، تا از باز شدن بیشمار جهان های دیگر به MCU جلوگیری شود: در یک کافه، هنگامی که دکتر استرنج با آمریکا چاوز صحبت میکند، به یک واقعه مولتی ورسی اشاره میکند که اسپایدرمن در آن نقش داشته، و مشخصاً در این صحنه به وقایع فیلم "راهی به خانه نیست" اشاره میشود. این اشارات و صحبت ها، مفاهیم جدیدی را درباره چگونگی عملکرد طلسم و اینکه خود دکتر استرنج به چه شکلی از آن اثر پذیرفته است فراهم می آورد.

دکتر استرنج 2

به علاوه، این صحنه فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" نشان میدهد، درحالیکه جهان شخص پیتر پارکر را فراموش کرده، دانسته هایشان درباره اسپایدرمن دست نخورده باقی مانده. با ارجاع به داستان مولتی ورسی فیلم "راهی به خانه نیست" و حضور اسپایدرمن، میتوان نتیجه گرفت که دکتر استرنج، اسپایدی و وقایع کلی ای را که آن دو با هم پشت سر گذاشتند را به خاطر می آورد.

طلسم دکتر استرنج

چیزی که عوض شده دانسته او نسبت به این است که پیتر کسی است که زیر آن ماسک است. "فیلم اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" بر مبنای آگاهی عمومی مردم درباره هویت اسپایدی در فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" آغاز میشود. با تلاش پیتر و دکتر استرنج جهت برگرداندن شرایط به حالت قبل (بواسطه استفاده از طلسم مذکور) و تمام وقایعی که در نتیجه آن رخ داد؛ دکتر استرنج باید ترتیب وقایع فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" را نیز به شکل متفاوتی از خود پیتر به یاد بیاورد. این بدین معنی است که برخلاف تناقضات ظاهری به وجود آمده، فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" از ابهامات احتمالی داستان فیلم اسپایدرمن اجتناب میکند.

در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"، دکتر استرنج متوجه میشود، طلسمی که در میانه فیلم برای پاک کردن هویت پیتر پارکر مورد استفاده قرار گرفته، موجب برانگیختن شخصیت های شرور و دشمنانی از مرد عنکبوتی در جهان های دیگر شده که هویت مرد عنکبوتی را میدانند. هرچند که این طلسم، علاوه بر این باعث برانگیختن نسخه های دیگری از خود اسپایدی نیز به دنیای MCU شده است (که شامل بازیگران پیشین مرد عنکبوتی یعنی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد میشد). به دلیل نحوه خاص رخداد وقایع در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" میتوان نتیجه گرفت که حافظه دکتر استرنج درباره چگونگی اینکه چه اتفاقاتی رخ داده، به شکل گسترده ای تغییر پیدا کرده است. او میداند که اسپایدرمن وجود دارد و عضوی از اونجرز است؛ اما حافظه او درباره چگونگی رخنه مولتی ورس دیگر شامل پیتری که هویتش برای همگان لو رفته بود و یا هر گونه تلاش شخص پیتر پارکر جهت بر عکس کردن طلسم، نمیشود.

از این مسئله به نوبه خود میتوان نتیجه گرفت که حافظه دکتر استرنج درمورد شخصیت های شرور منتقل شده و نسخه های دیگر اسپایدرمن نیز متفاوت است. هرچند که به خاطر آوردن این وقایع در فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" حکم تاییدی بر این است که او به قطع به خاطر می آورد که اتفاقاتی افتاده، اما جزییات این واقعه برای او به نحو متفاوتی به ذهنش می آید و گویی طلسمی دیگر منجر به اتفاقاتی دیگر شده باشد که در عین حال اسپایدرمن در آن حضور داشته.

"اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" در یک چند راهه بزرگ به پایان میرسد، در حالیکه پیتر حافظه ام جی را درباره شخص خودش به ذهن او باز نمیگرداند و از طرف دیگر زندگی شهروندی خود را از نو شروع میکند درحالیکه همچنان به محافظت از مردم در قامت اسپایدی ادامه میدهد.

با اشاره ای که به واقعه مولتی ورسی اسپایدرمن در فیلم "مولتی ورس جنون" شد، میتوان احتمال داد که او و اسپایدی ممکن است در ماجراجویی بعدی پیتر پارکر در MCU دوباره با یکدیگر ملاقات کنند. مسئله ای که دکتر استرنج در "مولتی ورس جنون" روشن کرد این است که اگر او و اسپایدی بار دیگر هم را ببینند، استرنج او را تنها به عنوان اسپایدرمن دوست خوب محله شما میشناسد. در حالیکه در آن واحد هر یک از آنها خاطرات کاملاً متفاوتی از وقایع فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" به خاطرش می آید.

در هر حال در حالی که فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" چگونگی عملکرد طلسم حافظه فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" را به نوعی مورد اشاره قرار میدهد اما چیز خاصی هم از نحوه به اجرا در آمدن آن در آینده ی MCU برایمان فاش نمیکند و حقیقت این است که برای شروع فصل جدیدی از وقایع، این طلسم همچنان تصمیمی نسبتاً پیچیده و گیج کننده به نظر میرسد؛ تصمیمی که با گذشت زمان و بررسی های بیشتر ابعاد بیشتر و بیشتری از آن آشکار خواهد شد ولی همچنان سئوالات و ابهامات زیادی درباره اش داریم. این مسئله ای حیاتی است چون این طلسم علناً نخستین نقش تعیین کننده اسپایدرمن و دکتر استرنج در حماسه مولتی ورس است (Multiverse Saga) و مارول و سونی باید حتما جنبه های مختلف آن را روشن کنند. علاوه بر این، ما هنوز نمیدانیم که بر سر اطلاعات مکتوبی که به پیتر پارکر بودن اسپایدرمن اشاره میکند آمده است. به عنوان مثال کتاب فلش تامپسون، (فلش پوینت: یک خاطره – زندگی من به عنوان بهترین دوست پیتر پارکر).

در مجموع، طلسم اجرا شده در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" ایده جالب و خلاقانه ای بود، اما حقیقت این است که مارول قطعاً میتوانست کار بیشتری انجام دهد تا بخش های رها شده پایانی داستان را به نحوی بهتر سرانجام ببخشد و قسمت دوم دکتر استرنج هم تنها با اشاره ای سطحی و گذرا بیشتر سعی میکند از پاسخ دادن درباره نحوه ی عملکرد طلسم طفره برود!

 

علی معتمد

aliM

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" (SPIDER-MAN NO WAY HOME)

10 سوالی که پس از دیدن "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" برایمان پیش آمد

10 اسپویل بزرگ فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون"

مدیران و نویسندگان سایت SPIDEY.IR فیلم "دکتر استرنج 2" را نقد میکنند

10 طلسم جادویی برتر دکتر استرنج در فیلم های مارول

15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید!

20 لحظه ی شوکه کننده در سریال «چه می‌شود اگر» (WHAT IF)

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Re_za
#1 Re_za 1401-08-14 13:53
مقاله بسیار خوبی بود و این موضوع ذهن منو به خودش مشغول کرده بود
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#2 SpiderGoblin 1401-08-14 13:55
این طلسم دکتر استرنج بنظرم در عین اینکه جالب توجهه ولی بسیار گیج کننده است و در آینده سئوالات زیادی رو باعث خواهد شد
ممنون بابت مقاله خوبتون آقای معتمدی
نقل قول کردن
THE PUNISER
#3 THE PUNISER 1401-08-14 13:57
واقعا برام سئواله که تکلیف این همه اطلاعات مکتوب مربوط به پیتر پارکر چی میشه؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
venom
#4 venom 1401-08-14 13:58
بعید میدونم تا فیلم اختصاصی بعدی مردعنکبوتی به این قضیه به طور کامل پرداخته و روشن بشه
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#5 امیرحسین زارع 1401-08-14 14:00
مقاله ی خوبی بود
نظر خودتون چیه آقای معتمدی؟
بنظرتون الان پیتر پارکر یا مردعنکبوتی در ذهن و حافظه ی مردم عادی و قهرمانان به چه شکلیه؟
نقل قول کردن
Doc Ata
#6 Doc Ata 1401-08-14 18:03
سلام اقای معتمد مرسی از مقاله تون.
ناراحت کننده است که در فیلم اسپایدرمن 3، پیتر بالغ تر از دکتر استرنج به نظر میرسه. :-|
واقعا خیلی بعید بود که در نبرد توی دنیای اینه ها از اسپایدرمن شکست بخوره در حالی که با کابوس جنگیده بود و پیروز شده بود.دکتر استرنجی که تونسته با این همه هوش عنوان یکی از بهترین پزشک های جهان مارول رو به خوش بگیره(گرفته بود قبل از اینکه دستاش :-? ). بدون اینکه فرد خاصی بهش راهنمایی کنه از سنگ ابدیت زمان استفاده کنه و ...(!) و بعد از اون هم بهتره اصلا به گندکاری که نشون داد که از پیتر بالغ تر نیست (طلسمی که انجام داد) اشاره نکنم! طلسمی که زندگی اسپایدرمنو بهش برگردوند و زندگی پیتر رو به خاک سپرد . :o
از یه کار پیتر که نشون داد بالغ تر از این حرفاست این بود که حتی به ام جی نگفت در واقع اسپایدرمنه در حالی که هیچکسو نداشت تا جونش به خطر نیفته. :sad:
باحال تر از همه گفت و گوی توی کافه با امریکا چاوز بود که دوباره گفتن که تاراش از کجاش در میاد و ... :D
نقل قول کردن
aliM
#7 aliM 1401-08-14 19:01
#5
ممنون، معتمد هستم
با صرف نظر از یه سری تصمیمات عجیب و غریب سونی(مثلا داخل فیلم موربیوس) خودم حدس میزنم مسیری که مارول قصد داره به سرانجام برسونه همون تغییر حافظه در حدیه که مردم و سایرین تحت تاثیر طلسم، تقریبا همه کارهای اسپایدرمن( داخل اینفینیتی وار و اند گیم و فیلم های اختصاصی اسپایدرمن) رو میدونن فقط نمیدونن کی زیر ماسک هست
شاید ام جی هم خاطره ای که داخل ذهنش شکل گرفته از اون گردن بند این باشه که اسپایدرمن، حالا طی وقایعی اون گردنبند رو بهش داده باشه
ولی بازم همه اینا به تصمیم نهایی بین مارول و سونی برمیگرده، چون اینطور که سونی داره قوانین فیلم رو نشون میده(فعلا بر مبنای فیلم موربیوس) هیچ قانونی وجود نداره اصلا!
نقل قول کردن
AP-omega
#8 AP-omega 1401-08-14 19:52
ممنون از توضیحاتتون. اما الآن تکلیف قضایای میستریو چی میشه؟ مردم هنوز کوئنتین بک رو مرده و مرد عنکبوتی رو قاتل اون قلمداد می‌کنند؟
نقل قول کردن
aht
#9 aht 1401-08-15 06:50
سلام
مقاله واقعا جالبی بود منتظرم ببینم در اینده mcu قراره چه اتفاقی بیوفته...

ببخشید استاد بابت این اسپم ؛الان چند روزی هستش که جیمیل کار نمیکنه و قند شکن ها هم اکثرها از کار افتادن میخواستم بدونم چطوری الان میتونم مقالات رو بفرستم؟؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید