10 دفعه ای که دخالت های ناشر یا سردبیر باعث شد داستان های کمیک بوکی از مسیر خود خارج شوند!

10 دفعه ای که دخالت های ناشر یا سردبیر باعث شد داستان های کمیک بوکی از مسیر خود خارج شوند!

براتون مقاله ای جالب تدارک دیده ایم که مثل اکثر مقالات Spidey.ir اطلاعات باارزشی درباره تاریخ دنیای کمیک بهتون ارائه میدهد.

مقدمه: یک بار یکی از نویسندگان برجسته دنیای کمیک به نام «مارک وِید» گفت: "نقش سردبیر این است که فرآیند خلق یک کمیک را تسهیل کند ، نه اینکه چیزی را به آن تحمیل کند". ولی متاسفانه بارها دیده شده که عکس این موضوع اتفاق افتاده و سردبیران موی دماغ نویسندگان و طراحان شده اند و میشه ادعا کرد که به ندرت پیش اومده یک داستان کمیک بوکی به طور کامل از گزند تاثیر سردبیران یا ناشرین به دور مانده باشه. البته یک سردبیر وظیفه نظارت روی کمیک رو داره و باید به ناشر پاسخگو باشه و اطمینان حاصل کنه چیزی که خلق و منتشر میشه مغایرتی با اصول ناشر نداشته باشه. همین باعث شده به قول معروف کُنتاکت و اختلافات زیادی بین خالقین کمیک و سردبیران به وجود بیاد که در نهایت سبب شده تا یک داستان از مسیر خودش خارج بشه یا اینکه اصلا به طور ناگهانی متوقف بشه. در این مقاله میخواهیم به 10 مورد از این اختلافات اشاره کنیم.

 

10- کنسل شدن کمیک "قبیله" (Tribe) تنها پس از یک شماره توسط "ایمج کامیکس"!

 کنسل شدن کمیک "قبیله" (Tribe) تنها پس از یک شماره توسط "ایمج کامیکس"!

"قبیله" نام یک سری کمیک بوکی بود که سال 1993 توسط انتشارات Image Comics منتشر شد. خالقین این کمیک «تاد جانسون» و «لری استرومن» بودند. این کمیک در دوران دور دوم سری کمیک های Image منتشر شد و در این دوره بخش مخصوصی در زمینه امور مالی در Image پدید آمده بود که وظیفه اش این بود که اطمینان حاصل کند خالقین کمیک های این شرکت به تعهدات خود پایبند هستند و به موقع کمیک های خود را خلق میکنند (چون قبلا سابقه داشت یک سری طراحان و نویسندگان از برنامه انتشار ماهیانه خود عقب بیفتند). متاسفانه یکی از عناوینی که قربانی این بخش جدید شد همین کمیک "قبیله" بود. اولا این رو بگم که شماره نخست این کمیک یک میلیون نسخه فروش داشت و هنوز هم پرفروش ترین کمیک تاریخه که خالقین آن سیاه پوست بوده اند. همچنین جانسون و استرومن ایده های جاه طلبانه ای داشتند و میخواستند تیم ابرقهرمانی که در این کمیک خلق کردند در نهایت 200 عضو داشته باشه که همگی سیاه پوست باشند و هر شماره هم قهرمانان جدیدی به آن اضافه شوند! ولی همانطور که گفته شد ایده های آنها عملی نشد و به دلیل تاخیر بسیار Image فقط همان یک شماره را از Tribe منتشر کرد. البته شماره های 2 و 3 توسط ناشری دیگری به نام Axis Comics منتشر شدند ولی این ناشر هم خیلی زود ورشکسته شد.

 

9- برنامه های نیمه تمام «جیم استارلین» برای «آدام وارلاک»!

برنامه های «جیم استارلین» برای «آدام وارلاک» نیمه کاره میماند!

«جیم استارلین» را باید یکی از پدرخوانده های اصلی عالم کیهانی مارول دانست که خالق شخصیت های مهمی نظیر «ثانوس»، «گامورا» و «درکس نابودگر» و.. نیز بود. او همچنین با داستان هایی که نوشت باعث شد شخصیت هایی   همچون «کاپیتان مارول» و «آدام وارلاک» جان تازه ای بگیرند و علاقه و شوق خوانندگان برای خواندن داستان های آنها بیشتر شود. او در کمیک های آدام وارلاک داستانی محبوب را پیش میبرد که در آن این قهرمان با نیمه تاریک و پلید خودش به نام «ماگوس» نبرد میکرد. در این زمان او با یکی از سردبیران ارشد وقت مارول به نام «جری کان وِی» به مشکل برخورد. در واقع او درخواست کرد که برخی از طراحی هایش تغییر داده شوند (استارلین خودش هم نویسنده بود و هم طراح) و خودش هم میخواست این کار را انجام دهد ولی کان وی عقیده داشت این کار باعث تاخیر خوردن کمیک میشود و با آن مخالفت نمود. در نتیجه استارلین در سال 1976 گذاشت و رفت و بدین ترتیب یکی از موفق ترین داستان های کیهانی مارول به طور ناگهانی به پایان رسید. البته وقتی کان وی جای خودش را به سردبیر دیگری به نام «آرچی گودوین» داد، مارول تونست استارلین را دوباره متقاعد کنه که داستانش رو تکمیل کنه و او نیز داستانی دو قسمتی با حضور ثانوس و آدام وارلاک خلق کرد ولی در صفحات آغازین  خواننده دید که «گامورا» بدون هیج توضیحی مرده است. استارلین بعدها در مصاحبه ای توضیح داد که مرگ گامورا قرار بود در شماره 16 از کمیک Adam warlock نشان داده شود ولی این شماره به دلیل اختلاف او با کان وی هرگز منتشر نشد.

 

8- وقتی زوج ستاره تنها پس از 9 شماره کمیک های کاپیتان آمریکا را ترک کردند!

  زوج ستاره تنها پس از 9 شماره کمیک های کاپیتان آمریکا را ترک میکنند!

«راجر استرن» و «جان بیرن» در دهه 80 میلادی از برترین نویسندگان و طراحان دنیای کمیک بودند. آنها سال 1980 و از شماره 247 به عنوان زوج جدید نویسنده/طراح به کمیک های کاپیتان آمریکا اضافه شدند و داستان های فوق العاده ای هم برای این شخصیت خلق کردند که البته عمر دوره شان بسیار کوتاه بود چون فقط 9 شماره به طول انجامید. روایت های مختلفی برای اینکه چرا آنها از این عنوان کناره گیری کردند ذکر شده. یک بار گفته شد آن موقع سردبیران مارول با انتشار داستان های سه قسمتی مخالف بودند و استرن و بیرن برنامه داشتند تا داستانی حماسی با حضور «رد اسکال» خلق کنند که سه قسمت داشت و با مخالفت مواجه شد و در نتیجه تصمیم گرفتند دیگه ادامه ندن. برخی هم میگویند سردبیر کاپیتان آمریکا معتقد بود دیر یا زود استرن و بیرن به مشکل برمیخورند و یکی از شماره های آنها به تاخیر میفتد و به موقع منتشر نمیشود . بنابراین اصرار داشت که یک نویسنده و طراح دیگر به صورت زاپاس به کار گرفته شوند تا شماره های fill-in خلق کنند (fill-in به شماره هایی گفته میشود که داستانش ربطی به داستان اصلی سری های کمیک بوکی ندارد و به دلیل اینکه طراح و نویسنده اصلی از برنامه انتشار عقب میفتند منتشر میشوند). اما استرن مخالف بود چون آن موقع در مارول رسم بر این بود که اگر نویسنده و طراحی به صورت 6 شماره بدون وقفه کمیکی را خلق کنند ، دستمزد اضافی دریافت میکردند. بنابراین اگر شماره fill-in منتشر میشد از این دستمزد محروم میشدند. در نتیجه استرن تصمیم گرفت دیگه ادامه نده و بیرن هم در حمایت از او این کار را کرد. و چقدر هم حیف شد چون آنها در همان 9 شماره تعدادی از بهترین داستان های کاپیتان آمریکا را با حضور برخی از دشمنان برجسته او نقل کردند و از استیو راجرز کاراکتری ملموس ساختند.

 

7- وقتی از بالا فشار آوردن که مرد عنکبوتی باید مجرد بشه!

داستان one more day

هواداران مرد عنكبوتی در طول سالها داستان های عجیب و غریبی خوانده اند و شوكه شده اند ولی هیچ كدام از آنها به اندازه داستان One More Day آنها را نارحت و خشمگین نكرده است. در واقع، مارول از مدتها قبل در صدد بود تا ازدواج بین پیتر پاركر و مری جین را از بین ببرد زیرا اعتقاد داشت ازدواج آنها از اول هم اشتباه بوده چون به عقيده روساي مارول ازدواج پيتر را پیر تر كرده و باعث شده تا خوانندگان نوجوان نتوانند با او به قدر كافی ارتباط برقرار كنند (!) بنابراین مارول چندین و چند بار سعی كرد از شر این ازدواج خلاص شود و مثلا مری جین را از داستانها خارج كرد (از طریق گذاشتن او در یك سانحه هوایی ولی بعدا به خاطر واكنش منفی هواداران مجبور شد بگه مری جین زنده است و در اون سانحه نبوده!). ایده طلاق هم منتفی بود چون هم یک عمل ناشایست برای یک ابرقهرمان به شمار می آمد و هم اینکه اسپایدرمن میشد یه مطلقه (!) و بچه ها دیگه اصلا نمیتونستند باهاش همذات پنداری کنند !!! خلاصه اینكه مارول تصمیم گرفت مساله رو ريشه ای حل كنه! بنابراین داستانی به نام One More Day در سال 2007 چاپ شد كه به بدترین و توهین آمیز ترین شكل ممكن ازدواج پیتر و مری جین را بر هم زد. ایده اصلی این داستان از سوی سردبیر ارشد مارول به نام «جو کِسادا» ارائه شد و خود او هم بود که به طور مشترک با نویسنده آن دوران کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" یعنی «استرازینسکی» این داستان را نوشت! خلاصه اینکه در این داستان شاهد معامله بین پیتر پارکر با شیطان در دنیای مارول به نام «مفیستو» بر سر ازدواجش با مارول و برای نجات جان زن عمو مِی بودیم (قضیه ش اینجا توضیح داده شده). این داستان نه تنها یکی از بدترین های تاریخ مرد عنکبوتی لقب گرفت بلکه حسابی گند زد به برنامه هایی که استرازینسکی برای این عنوان داشت زیرا  قصد داشت گندی که در داستان "گناهان گذشته" (Sins Past) زده بود را جبران کنه ولی پس از One more Day کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" را ترک کرد ... (برای دونستن قضیه "گناهان گذشته" این مقاله را بخوانید).

 

6- کنسل شدن کمیک Supergirl در حالی که منتقدین و هواداران از آن استقبال کرده بودند!

 کنسل شدن کمیک Supergirl در حالی که منتقدین و هواداران از آن استقبال کرده بودند!

run فوق العاده و تحسین شده آقای «پیتر دیوید» در کمیک های Supergirl در سال 2002 در آستانه کنسل شدن بود. اما دیوید تونست مقامات دی سی را متقاعد کنه که اجازه بدن سوپرگرل اریجینال یعنی «کارا زور-ال» که در رویداد "بحران در دنیاهای نامحدود" به صورت نمادین و تراژیکی کشته شده بود را زنده کنه تا در کنار نسخه خودش از سوپرگرل یعنی «لیندا دانورز» قرار بگیرد. دی سی هم موافقت کرد اما به شرطی که فقط  یک آرک 6 قسمتی برای این داستان نوشته بشه. ولی دیوید برنامه های بزرگتری برای این سری داشت و به وقت بیشتری نیاز داشت. او بعدا در مصاحبه ای اعلام کرد که امیدوار بود با افزایش علاقه خوانندگان به شخصیت سوپرگرل در پی زنده شدن کارا،  سری جدیدی با حضور او، لیندا دانورز و پاور گرل بنویسه. پس از زنده شدن کارا، اولش فروش کمیک های  Supergirl تا حدی بالاتر رفت و منتقدین و هواداران از آن استقبال کردند ولی دی سی سر حرف خودش پافشاری کرد و گفت که پس از 6 شماره باید این کمیک کنسل بشه!

 

5- سری فوق العاده "کاپیتان آمریکا" کنسل شد تا راه برای Heroes Reborn باز شود!

 سری فوق العاده "کاپیتان آمریکا" کنسل میشود تا راه برای Heroes Reborn باز شود!

همانطور كه میدانید مارول ناگهان در اواسط دهه 90 میلادی تا آستانه ورشكستگی پیش رفت. آن موقع شركتی به نام Image Comics تاسیس شده بود كه تقریبا تمام طراحان سوپراستار صنعت كمیك را به خودش جلب كرده بود. مارول در تلاشی مذبوحانه تصمیم گرفت داستانی به نام Onslaught چاپ كند كه در آن "چهار شگفت انگیز"، "اونجرز" و "دكتر دووم " كشته شدند. بلافاصله بعد از اين داستان ، مارول كمیك های "چهار شگفت انگیز"، "مرد آهنی" و "اونجرز" را از نو و تحت عنوان جدیدی به نام "تولد مجدد قهرمانان" ( Heroes Reborn) چاپ كرد و طراحی آنها را هم به طراحان كمپاني Image مثل «جیم لی» و «راب لیفیلد» سپرد تا شاید با این ترفند از ورشكستگی نجات یابد. در كمیك های Heroes Reborn، منشا و نحوه پیدایش بسیاری از كاركترهای معروف مارول تغییر كرد و بخش عمده اي از گذشته آنان پاك شد!!! بنابراین خوانندگان استقبال مناسبی از آنها نكردند مخصوصا از كمیك Captain America: Heroes Reborn   که با تنفر شدید مخاطبین روبرو شد زیرا قبلش «مارک وید» و «ران گارنی» run بسیار موفقی را در کمیک های کاپیتان آمریکا داشتند که خیلی هم مورد توجه هواداران قرار گرفته بود ولی به طور ناگهانی کنسل شد تا جای خودش را به سری Heroes Reborn بده! همانطور كه قابل پیش بینی است، مارول دوباره به غلط كردن افتاد و پس از یكسال اعلام كرد كه ابرقهرماناني كه پنداشته میشد در جریان داستان Onslaught كشته شده اند در تمام این مدت در یك یونیورس دیگر بسر میبرده اند!!! آنها سپس به عالم اصلی مارول برگشتند و مارول هم از ان موقع تا به حال دیگر سراغی از Heroes Reborn نگرفته است!

 

4- تحمیل شدن مرگ «جین گری» به نویسندگان داستان "حماسه ققنوس سیاه"!

وقتی مرگ «جین گری» به نویسندگان داستان "حماسه ققنوس سیاه" تحمیل شد!

داستان  "حماسه فونیکس سیاه" یکی از بهترین داستان های تاریخ کمیک هستش (این مقاله و این مقاله را بخوانید) ولی باید بگم که وقتی جین گری در شماره 101 قدرت های نیروی فونیکس رو از خودش بروز داد آقای کلرمانت (که آن موقع نویسنده و مغز متفکر کمیک های ایکس من بود) میخواست نبردهایی را بین فونیکس و دیگر شخصیت های نیرومند مارول به خواننده ها نشان بده تا بفهمند فونیکس چقدر قدرت داره. بنابراین قصد داشت فونیکس با ثور و موج سوار نقره ای که نیرومند ترین قهرمانان مارول بودند بجنگه و اونا رو شکست بده! ولی سردبیر آن وقت  مارول به نام «جیم شوتر» بهش گفت که اجازه این کار رو نداره. چرا؟ چون دوست نداشت یک زن بیاد و قوی ترین مردهای مارول رو شکست بده!!! کلرمانت هم قبول کرد ولی در شماره 105 از X-men زرنگی کرد و نبردی بین فونیکس و یکی از پیش قراول های «گالاکتوس» به نام «فایر لُرد» را نشان ما داد. چرا؟ چون قبلا یک بار فایر لرد با ثور جنگیده  و باهاش مساوی کرده بود (یعنی اگر فایر لُرد با ثور مساوری کرده و فونیکس هم فایر لُرد رو  شکست داده پس فونیکس میتونه ثور را هم شکست بده!). اما از این مساله که بگذریم کلا این داستان تحت تاثیر دستوران مقامات مارول قرار داشت. به طور مثال سردبیر مارول به کلرمانت و طراح داستان (جان بیرن) گفت که اگر جین گری با عواقب اعمال خبیث خودش روبرو نشه حاضر نیست آن را چاپ کنه! (جین گری وقتی به تسخیر نیروی نیرومند و خبیث فونیکس درآمده و به فونیکس سیاه تبدیل شده بود، سیاراتی دارای جمعیت را نابود کرده و مرتکب قتل هزاران نفر شده بود). بدین ترتیب آنها چاره ای نداشتند جز اینکه جین گری را بکشند و این اتفاق در شماره 137 از کمیک Uncanny X-men افتاد. البته شاید این تصمیم در نهایت به نفع داستان شد و باعث شد تا بهتر بشه. ولی بعدا جین گری زنده شد و اون موقع جان بیرن داشت کمیک های "چهار شگفت انگیز" را طراحی و نویسندگی میکرد که با استقبال کم نظیری از سوی خوانندگان روبرو شده بود و شخصیت جین گری هم در داستان های او حضور یافت ولی کلرمانت دخالت میکرد و سردبیر کمیک های چهار شگفت انگیز را متقاعد کرد تا صفحاتی که جین گری در کمیک های چهار شگفت انگیز خلق شده توسط جان بیرن حضور داشت را تغییر بده!!! همین مساله باعث شد تا بیرن از سری چهار شگفت انگیز بره و از اون موقع به بعد دشمنی عمیقی بین او و کلرمانت به وجود آمد!

 

3- اختلاف نظری که باعث شد هویت «هاب گابلین» جور دیگری فاش بشه!

  دعوایی که باعث شد هویت «هاب گابلین» تغییر کنه!

«هاب گابلین» (Hobgoblin)  مردی است پر از رمز و راز و یكی از خطرناك ترین دشمنان مرد عنكبوتی! او در سال 1983 و در شماره 238 از سری كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" توسط نویسنده ای برجسته به نام «راجر استرن» و طراحی نامدار به نام «جان رومیتا جونیور» خلق شد، یعنی زمانی كه «نورمن آزبورن» بزرگ در كمیك های مرد عنكبوتی مرده پنداشته میشد و واقعا جای خالی یك گابلین تمام عیار در داستان های اسپایدرمن حس میشد. اما از همان ابتدا سعی شد هویت هاب گابلین مخفی بماند. در واقع سالها طول كشید تا خوانندگان بلاخره فهمیدند او واقعاً كیست! برای آنکه با داستان نحوه تبدیل شدن او به یکی از دشمنان خطرناک مرد عنکبوتی آشنا شوید، بهتره این مقاله را بخوانید ولی به طور خلاصه بهتون میگم که «رادریک کینگزلی» موفق شد به انبار و مخفیگاه قدیمی نورمن آزبورن دست پیدا کنه و به هاب گابلین تبدیل بشه. هاب گابلین بر خلاف گرین گابلین دشمنی یا خصومت شخصی با اسپایدرمن نداشت. او فقط و فقط به دنبال قدرت و پول بود و هر فرد یا چیزی كه سد راهش میشد را از میان برمیداشت. در هر حال، اسپایدرمن و هاب گابلین بارها و بارها با یكدیگر جنگیدند ولی اسپایدرمن هر بار به دلایلی نتوانست ماسك از صورتش بردارد تا پي به هویت مخفی اش ببرد. تا اینكه «راجر استرن» در   شماره 252 مرد عنكبوتی شگفت انگیز ، كمیك های مرد عنكبوتی را رها كرد در حالیكه هنوز هویت مخفی هاب گابلین را برای خوانندگان فاش نكرده بود! او حتی به سردبیران مارول هم در این باره چیزی نگفت! بعد از رفتن استرن، آقای «تام دی فالکو» نویسنده کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شد و برای مدتی تونست معمای هویت واقعی هاب گابلین را با موفقیت ادامه بده ولی گفته شده او قصد داشت در نهایت فاش کنه که زیر نقاب هاب گابلین کسی نیست جز «ریچارد فیسک» (پسر ویلسون فیسک ملقب به «کینگ پین)! ولی سردبیر آن وقت کمیک بوک های مرد عنکبوتی به نام «جیم آوزلی» با این ایده مخالف بود زیرا آن موقع خبیث مرموز دیگری به نام «رُز» (Rose) در داستان های مرد عنکبوتی وجود داشت و آوزلی اصرار داشت که ریچارد فیسک باید رُز باشد، نه هاب گابلین! کار به جایی کشید که دی فالکو اخراج شد و در داستانی عجیب فاش شد هاب گابلین ، خبرنگار قدیمی دیلی بیوگل به نام «ند لیدز» بوده است (این مقاله را بخوانید) ! سپس آوزلی خودش در شماره 30 از کمیک Web of Spider-Man داستانی نوشت که در آن مشخص شد رز همان ریچارد فیسک است! (اینجوری به خواسته دیرینه خودش رسید!) البته در نهایت و پس از گذشت 10 سال راجر استرن داستان Hobgoblin Lives را نوشت که در آن نشان داد نه ریچارد فیسک و نه ند لیدز بلکه «رادریک کینگزلی» هاب گابلین بوده است ...

 

2- وقتی  «مرد معجزه گر» از  کمیک های Spawn حذف شد!

دعوای حقوقی که باعث شد «مرد معجزه گر» نتونه در کمیک های Spawn حضور پیدا کنه!

سال 1954 شخصیتی به نام «مرد معجزه گر» كه نام واقعی اش «مایكل موران» بود، توسط طراح و نویسنده ای به نام «میك آنگلو»» (Mick Anglo) و برای یك انتشارات انگلیسی خلق شد (این شخصیت در ابتدا اسمش Marvelman بود ولی چون ممکن بود با انتشارات مارول به مشکل برخورد کنند، اسمش رو به Miracleman یا "مرد معجزه گر" تغییر دادند) . این شخصیت شباهت های زیادی به «شزم» داشت و در نتیجه در سال 1963 و به خاطر شكایت دی سی، انتشار كمیك های او متوقف شد. تا اینكه سال 1982، «الن مور» معروف دوباره این شخصیت را احیا كرد. اما اختلافاتی که او با ناشر پیدا کرد باعث شد تا چاپ این سری متوقف بشه. در هر حال مور حال و هوای داستان های او را دگرگون و كاملا دارك كرد. سپس انتشاراتی به نام Eclipse شروع کرد به چاپ کمیک های «مرد معجزه گر» «نیل گیمن» (نویسنده مطرح دنیای كمیك) در سال 1990 برای این شخصیت داستان هایی نوشت که آنها را «مارک باکینگهام» طراحی کرد. گیمن قصد داشت یک تریلوژی بنویسه که قسمت اولش به نام Miracleman: The Golden Age منتشر شد. قسمت های دوم و سوم به نام های The Silver Age و The Dark Age به خاطر مشکلات حقوقی و رایت شخصیت مرد معجزه گر تکمیل نشدند. انتشارات Eclipse هم ورشکسته شد. سال 1996، تاد مک فارلین از موسسین انتشارات Image Comics و خالق شخصیت «اسپان» شرکت Eclipse را خرید و ادعا کرد رایت شخصیت مرد معجزه گر را به دست آورده است. او اعلام کرد میخواهد از شخصیت مرد معجزه گر در شماره 13 از کمیک Hellspawn استفاده کند اما همزمان نیل گیمن از مک فارلین شکایت کرد و ادعا نمود که رایت شخصیت مرد معجزه گر دست خود اوست و کسی که مک فارلین ادعا میکند رایت این شخصیت را ازش خریده است، اصلا رایت شخصیت معجزه گر را در اختیار نداشته است که بخواهد آن را بفروشد! دادگاه هم در نهایت به نفع آقای گیمن رای داد. در نتیجه تاد مک فارلین مجبور شد در شماره 150 از کمیک Spawn ، ظاهر مرد معجزه گر را تغییر دهد و تبدیلش کند به شخصیتی مرموز به نام «مردی ساخته شده از معجزه» (Man of Miracles) تا به مشکلات حقوقی برخورد نکند! (عکسش اینجاست).

  

1- ممنوعیت ازدواج «زن خفاشی» توسط دی سی!

زن خفاشی

اوایل همه فکر میکردند که دی سی میخواهد وضعیت و پیشینه ی تمام قهرمان های دی سی را در New 52 عوض کند که خب البته درست حدس میزدند (مثل تبدیل لباس آبی نایت وینگ به قرمز یا دوباره راه رفتن باربارا گوردون یا ...). ولی یکی از جنجالی ترین تغیرات این ریبوت بهم زدن ازدواج زن خفاشی (Batwoman) با مگی سایدربود (ازدواج نکرده بودند فقط نامزد بودند) اگر این ازدواج به هم نمی خورد، برای اولین بار در دنیای دی سی شاهد اولین زوج ه.م.ج.ن.س.گ.ر.ا بودیم. وقتی دی سی به نویسنده و طراح کمیک های زن خفاشی گفت که نمیتواند اجازه بدهند که دو زن باهم ازدواج کنند، آنها کمپانی (دی سی) را ترک کردند. البته گفته میشه دی سی مشکلی با اصل ازدواج آنها نداشته بلکه فقط با اینکه شخصیت هایش در دنیای New 52 متاهل باشند مخالفت داشته. ترک کردن نویسنده و طراح کمیک های زن خفاشی که یکی از محبوب ترین کمیک های دی سی بود باعث شد تا هواداران کمیک زن خفاشی را تحریم کنند.

 

مهدی ترابی مهربانی

منیع : سایت What Culture

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

10 کمیک مهم انتشارات ایمج (IMAGE)

15 دفعه ای که هواداران تاریخچه کمیک بوک را عوض کردند

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

15 دفعه ای که هواداران به خاطر تغییر رنگ پوست شخصیت های کمیک بوکی در دنیای سینما عصبانی شدند!

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید!

10 داستان جنجالی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

20 دعوای معروف بین خالقین دنیای کمیک

15 حقیقت مهمی که باید درباره شزم (SHAZAM) بدانید

15 تغییر لباس در شخصیت های کمیک بوکی که باعث عصبانیت هواداران شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Scarlet Speedster
#1 Scarlet Speedster 1399-05-20 17:35
با سلام !
یکی از موضوعاتی که تا حالا بار ها و بار ها درباره اش شنیدیم و افسوس خوردیم ، موضوع کنسل شدن یا تغییر پیدا کردن یک کمیک بوک آنهم به دلیل دخالت های ناشر یا سردبیر بود . جمع کردن برخی از این تغییرات و متوقف شدن ها در قالب یک مقاله ، انتخاب و ایدهٔ بسیار هوشمندانه ای بود و کاری کرد که علاوه بر افزایش میزان آگاهی ما درزارهٔ دنیای کمیک بوک ، از خوندن مقاله بسیار لذت ببریم .
خسته نباشید استاد ترابی مهربانی عزیز .
فقط جسارتا یه درخواست : میدونم که مقاله ترجمه شده ست ، ولی لطفاً مقاله ای با همین مظمون دربارهٔ فیلم های کمیک بوکی بنویسید و مواردی که در اونها دخالت های بیجای استودیو موجب شکست یک فیلم کمیک بوکی شد رو شرح بدید . از لطف شما سپاسگزارم !
بابت ترجمهٔ این مقالهٔ زیبا و مفید از شما تشکر میکنم .
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1399-05-20 17:35
ممنون از master spider که دو تا ایراد تایپی پیدا کردن و گفتن تا اصلاح بشه ;-)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-05-20 17:37
#1:
راستش نوشتن این مقاله ای که شما گفتید تقریبا غیر لازم هستش چون میشه گفت در تقریبا 90 درصد فیلم های کمیک بوکی این استودیوها بودن که با دخالت خودشون باعث شکست شدن . البته میشه موارد برجسته رو در قالب یه تاپ تن نوشت که سعی میکنم تحقیق کنم درباره ش
نقل قول کردن
master spider
#4 master spider 1399-05-20 17:45
به نقل از mtm:
ممنون از master spider که دو تا ایراد تایپی پیدا کردن و گفتن تا اصلاح بشه ;-)

کاری نکردم آقای ترابی. بالاخره من هم یکی از اعضای سایتم و دوست دارم که سایت محبوبم روز به روز بیشتر بدرخشه.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#5 Scarlet Speedster 1399-05-20 17:47
به نقل از mtm:
#1:
راستش نوشتن این مقاله ای که شما گفتید تقریبا غیر لازم هستش چون میشه گفت در تقریبا 90 درصد فیلم های کمیک بوکی این استودیوها بودن که با دخالت خودشون باعث شکست شدن . البته میشه موارد برجسته رو در قالب یه تاپ تن نوشت که سعی میکنم تحقیق کنم درباره ش

سپاس از این همه لطف شما !
نقل قول کردن
master spider
#6 master spider 1399-05-20 17:49
به نقل از Scarlet Speedster:

فقط جسارتا یه درخواست : میدونم که مقاله ترجمه شده ست ، ولی لطفاً مقاله ای با همین مظمون دربارهٔ فیلم های کمیک بوکی بنویسید و مواردی که در اونها دخالت های بیجای استودیو موجب شکست یک فیلم کمیک بوکی شد رو شرح بدید . از لطف شما سپاسگزارم !

کاملا مطمئنم که یکی از دلایل درخواستت فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ بوده. البته فکر کنم اگه همچین مقاله ای نوشته بشه تنها موردی که مارولی باشه همین گند سونی بوده و احتمالا بقیش مال دیسی هستش
نقل قول کردن
Dark spider 2
#7 Dark spider 2 1399-05-20 18:14
یکی از دلایل موفقیت سایت spidey اینه که بجای اینکه به خودش اهمیت بده یا بخاطر معروف شدن بیشتر سر تیتر های الکی بزنه، به فکر مخاطباشه که معلوماتشون بالا بره. واقعا ممنونم بابت تمام زحماتتان.
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#8 SPIDERBAT 1399-05-20 18:42
سلام
ممنون از آقای ترابی بابت این مقاله
واقعا چرا دست به همچین حماقت هایی می زنن که به ضررشون تموم میشه تازه ما رو هم از داستان هایی معرکه محروم می کنن.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#9 Captain-spidey 1399-05-20 20:00
بسیار متشکرم استاد ترابی واقعا مقاله های جدیدی که می‌نویسید موضوعات فوقالعاده ای دارن و با خوندنشون هم اطلاعاتمان خیلی بالا می ره هم لذت زیادی میبریم واقعا متشکرم
نقل قول کردن
goblin hunter
#10 goblin hunter 1399-05-20 20:39
سلام استاد ترابي مقاله خوبي بود ولي به نظر من داستان منفور one more dayبايد در رتبه ي يك قرار مي بود
نقل قول کردن
king spidey 2
#11 king spidey 2 1399-05-20 21:40
عالی بود خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1399-05-21 01:13
اون موقع‌ها هم مثل الان نبود که به راحتی نسخه دیجیتال کمیک رو گیر بیارن. مخاطبین و هواردارن باید میرفتن همه‌های کمیک‌های مرتبط با اون رو میگرفتن. مثلا همین ‌رویداد onslaught. چقده کمیک‌های اصل و فرعی داره. چقدم به همه داستان‌ها چپوندن که همه بخرن.
ولی یه رویدادی با کمترین دخالت سردبیر مثل دستکش بی نهایت میاد بیرون و MCU با همون اقتابس همون داستان بهترین فرنچیاز تاریخ سینما میشه.
نقل قول کردن
redspider
#13 redspider 1399-05-21 01:47
باسلام و خسته نباشید خدمت استاد ترابی عزیز
مقاله خیلی جذابی بود و از خواندنش لذت بردم، واقعا حیفه که این پروژه های کمیک بوکی اینجوری متوقف بشه، ایکاش ناشرین حداقل دوباره این داستان‌ها را ادامه میدادن و چاپ میردن
نقل قول کردن
porya
#14 porya 1399-05-21 05:31
به نقل از mtm:
#1:
راستش نوشتن این مقاله ای که شما گفتید تقریبا غیر لازم هستش چون میشه گفت در تقریبا 90 درصد فیلم های کمیک بوکی این استودیوها بودن که با دخالت خودشون باعث شکست شدن . البته میشه موارد برجسته رو در قالب یه تاپ تن نوشت که سعی میکنم تحقیق کنم درباره ش


البته فکر میکنم خیلی از موارد اینچنینی در دیگر مقاله ها گفته شده که اگر جمع بشوند و با کمی تحقیق برا مورد های جدیدتر میشه یه تاپ تن جور کرد.
و اینکه شاید اون تنوع رو نداشته باشن مثل آیتم های این مقاله؛ برا همین باید به قول خودتون اون برجسته ها رو پیدا کرد.
مثل همین ایتم شماره ۵ که نشون داد که حتما نباید ناشر یا سردبیر به نویسنده و طراح عقایدش رو تحمیل کنه و به طرق مختلف میشه مسیر تعیین شده و برنامه ریزی شده اون کمیک رو منحرف کرد،یا ایتم شماره ۲ که فراز و نشیب داشت و کمی پیچیده بود ولی این مرد معجزه گر واقعا شخصیت بدشانسی بوده‌.
در اخر اینکه بگم ساعت ۵-۶ صبح خوابم نمیبره و مقاله رو خوندم گفتم یه نظری هم بدم :lol: مچکرم از این مقاله جذاب و تشکر میکنم از شما استاد گرامی.دوستون داریم تا دیداری دیگر بدرود :zzz شب بخیر......
یا بهتره بگم صبح بخیر :P
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45