نسخه های عجیب و غریب از الکترو در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از الکترو در دنیای کمیک!

پس از معرفی کامل الکترو در این مقاله  حالا با ما باشید تا نسخه های دیگر این شخصیت در دنیاهای موازی مارول را بهتون معرفی کنیم!

 

10- الکترو در دنیای شماره 9105

  الکترو در دنیای شماره 9105

این الکترو به نظر میرسه مربوط به عصر فراعنه مصر باستان میشه و اولین بار او را در شماره 1 از کمیک Web Warriors دیدیم (اینجا ترجمه شده) که داشت با کمک چند الکتروی دیگر از دنیاهای دیگر نقره میدزدید! ادعا هم میکرد که قدرت هایش را از یکی از خدایان مصر باستان به نام «سِث» (Seth) دریافت کرده! قضیه اش مربوط به آرک "دنیای الکترویی" میشه که در مورد شماره 9 از این مقاله بهش اشاره شد.

 

9- الکترو در دنیای 1602

الکترو دنیای 1602

"1602" نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! مرد عنکبوتی این دنیا «پیتر پارکوآ»نام دارد که بهتره برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید. در این دنیا گروهی خبیث هست به نام "شش نوازان خبیث" (Sinister Sextet) که توسط «کارنیج» خلق شده و اعضایش عبارت از :  هاب گابلین، کریون، میستریو، لیزارد ،  الکترو  و البته خود کارنیج! این نسخه از شش خبیث داشت از یک کلیسا دزدی میکرد با گروه "مبارزان عنکبوتی" مواجه شد و همگی شکست خوردند ولی الکترو موفق به فرار شد و بدون آنکه مبارزان عنکبوتی متوجه بشوند آنها را تا پایگاه شان تعقیب کرد ... 

 

8- الکترو مانگایی (Manga Electro)

 الکترو مانگایی (Manga Electro)

دنیای شماره 70019 مارول به داستان های مرد عنکبوتی مانگا اختصاص داره. این اسپایدرمن «یو كو موری» (Yu Komori) نام داشت. یوكو یك نوجوان دبیرستانی بود كه یك روز توسط یك عنكبوت رادیو اكتیو گزیده شد و به نیروهای فوق بشری دست پیدا كرد. در چند داستان نخست تشابهات زیادی میان این اسپایدرمن و اسپایدرمنی كه ما میشناسیم وجود داشت و او با شخصیت های خبیثی كه از روی «الكترو»، «لیزارد» و ... الهام گرفته شده بودند میجنگید و برای روزنامه ای كار میكرد كه خیلی به «دیلی بیوگل» شباهت داشت. اما از شماره 6 به بعد نویسنده داستان ها عوض شد و این تشابهات هم كمتر و كمتر شد به طوریكه لحن داستان ها خشن، عجيب تر و و طراحی ها نیز كمی جنجالی و گاهی اوقات تا حدی چندش آور شدند. برخی ازشماره های این مانگا در سال 1997 توسط مارول ترجمه و تجدید چاپ شدند. مارول مجبور شد برخی از داستان ها را سانسور و صحنه های خشن را را از آنها حذف كند. در هر حال الکترو در این دنیا، مردی بود به نام «شیرایشی» که مکانیکی بود که پس از آنکه در یک تصادف ماشین باعث کشته شدن یک پسربچه شد ، قرض بالا آورد و مجبور شد تن به آزمایشی بده که در نتیجه آن قدرت های الکتریکی پیدا کرد. او پس از این اتفاق دیگر نمیتوانست کسی را لمس کند. در نهایت هم به طور اتفاقی به دست اسپایدرمن کشته و هویت مخفی اش آشکار گشت و معلوم شد برادر یکی از دوستان نزدیک اسپایدرمن است!

 

7- الکترو در دنیای آلتمیت

 الکترو در دنیای آلتمیت

الکترو در دنیای شماره 1610 که به دنیای نهایی یا آلتمیت (Ultimate) شهرت داره در نتیجه آزمایشات بیومهندسی (Bioengineering) شرکت "جاستین همر" قدرت های خودش دست یافت. سپس به در ازای قراردادی به کینگ پین فروخته شد تا برایش کار کند (شماره 10 از کمیک مردعنکبوتی نهایی که در اینجا ترجمه شده را بخوانید)! او برخلاف الکتروی دنیای اصلی کچل است و کت چرمی بر تن میکند و زخم هایی هم بر روی صورتش دارد ولی بیشتر با ظاهر کاملا آبی و الکتریکی خودش شناخته میشود. این الکترو همچنین عضو اصلی گروه "شش برتر" نیز بوده. او همچنین در داستان معرکه "مرگ مردعنکبوتی نهایی" از دار و دسته ی گرین گابلین بود که به خانه پیتر پارکر حمله کردند (داستانش اینجا ترجمه شده است).

 

 

6- الکتروی اسب آبی

  الکتروی اسب آبی

اسپایدرمن دنیای شماره 8311 مارول، خوک عنکبوتی نام دارد و در دنیایی كارتونی زندگی میكند (مثل دنیای «میكی ماوس» یا «دانلد داك»). عنكبوتی به نام پیتر در زيرزمین خوكی دانشمند به نام می پوركر زندگی میکرد! می پوركر سعی داشت پس از اختراع نخستین سشوار اتمی جهان، آرايشگاه هاي زنانه را دچار تحولی عظيم كند ولی دچار تشعشعات اتمی شد و در حالتی نامتعادل پیتر را گاز گرفت (!!) در نتیجه پیتر از حالت عنكبوتی خود خارج و درست مثل می پوركر به یك خوك تبدیل شد (!!!) منتهی او فهمید كه هنوز توانایی های عنكبوتی خود را دارد. سپس تصمیم گرفت با جرم و جنایت مبارزه كند و ... یکی از دشمنان او در این دنیا «الکتروی اسب آبی» (Electropotamus) نام داره که اطلاعات خاصی ازش موجود نیست!

 

5- الکترو در دنیای "خاندان اِم"

  الکترو در دنیای "خاندان ام"

در رویداد House of M که در اینجا ترجمه شده و در دنیای شماره 58163 جریان داره، راینو محافظ شخصی پیتر پارکر بود. پیتر پارکر او را فرستاد تا از کراشر هوگان در این دنیا سوال بپرسه که به درگیری میان آنها انجامید و باعث شد کراشر هوگان صدمه ببینه و در بیمارستان بستری بشه. بعدا گرین گابلین به او پیشنهاد کرد تا بهش ملحق بشه تا پیتر پارکر را شکست دهند ولی او به همراه دوستانش با گرین گابلین مبارزه میکنه و ماسک از صورتش برمیداره و میفهمه که خود پیتر پارکرهیکی از دوستان راینو که در این قضایا حاضر بود، الکترو بود که ما اطلاعات دیگری ازش پیدا نکردیم.

 

4- الکترو در دنیای MC2

  الکترو در دنیای MC2

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «مِی دِی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخونید). در هر حال در این دنیا مکس دیلون صاحب دختریه به نام «آلیسون دیلون» (Allison Dillon) که دچار بی ثباتی روحی/روانیه چون پدرش هرگز نقش مثبت و چشمگیری در زندگی اش نداشته و به همین دلیل تبدیل به ابرشروری به نام «پس لرزه» (Aftershock) تبدیل شده. سپس مکس نزد مرد عنکبوتی میره و ازش میخواد کمکش کنه و توضیح میده که از وقتی آلیسون کودک بود چون قدرت هایش را به ارث برده بود لذا نمیتونست بهش نزدیک بشه و محبت کنه چون باعث قدرت هاشون با هم اختلال پیدا میکردند و باعث ایجاد درد در او میشدند. تا اینکه در نهایت مکس به کمک دختر عنکبوتی و اونجرز تونست مشکلاتش رو با دخترش حل کنه و به نظر رسید هر دو خباثت را رها کرده اند.

 

3- الکترو در دنیای شماره 70237

  الکترو در دنیای شماره 70237

"اسپایدرمن: رِین" (Spider-Man: Reign) یك كمیك 4 قسمتی بود كه مشخص بود نویسنده اش آن را كاملا از روی كمیك تاریخی بتمن یعنی "بازگشت شوالیه تاريكی" (Dark Knight Returns)  تقلید كرده است. یعنی داستان در آینده ای درب و داغان اتفاق می افتاد و در فضایی بسیار بی روح و تاریك و خشن روایت میشد و ما شاهد بودیم كه مرد عنكبوتی به دلایلی عجیب بازنشسته شده ولی دوباره مجبور میشه برای آخرین بار به عرصه برگرده و یک قهرمان بشه و ... قبلا در این مقاله از این داستان به عنوان یکی از بدترین های تاریخ مرد عنکبوتی یاد کرده بودیم. اما در هر حال یک شش خبیث در این داستان بود که بهشون میگفتن "شش گناهکار"! اعضایش عبارت بودند از عقرب، الکترو، میستریو، کریون شکارچی، سندمن و هایدرو من که به زور توسط شهردار فاشیستی شهر نیویورک با اسپایدرمن جنگیدند. در واقع شهردار به آنها تراشه های وصل کرده بود که اگر از دستوراتش سرپیچی میکردند، منفجر میشدند!!! در نهایت الکترو مثل اکثر اعضای شش گناهکار به دست مرد عنکبوتی کشته شد! (مرد عنکبوتی کاری کرد او و هایدرو من با هم برخورد کنند و انفجاری به وجود بیاد و اینجوری هردوشون رو کشت! تصویرش اینجاست).

 

2- الکترو 2099

الکترو 2099

الکترو در سال 2099 در واقع یک ربات انسان نما بود که در بخش ساخت و ساز کار میکرد. روسای او از کارش او ناراضی بودند و او را به بخش آزمایشات شکنجه سپردند. اما به طور اتفاقی تراشه هایی که در او به منظور اطاعت از دیگران نصب شده بود دچار سوختگی شدند. در نتیجه او به هوش و شعور دست یافت. همچنین یک حادثه ای که به خاطر یک ژنراتور برای او به وجود آمد باعث شد تا این قدرت رو پیدا کنه که بتونه الکتریسیته از خودش عبور بده. سپس یک ابرشرور شد که قدرت هایش شبیه به الکترو بود. او سابقه پیوستن به گروه "شش خبیث 2099" را نیز داره.

 

1- الکترو نوآر

 الکترو نوآر

نسخه نوآر شخصیت الکترو همین اواخر و در جدیدترین سری مرد عنکبوتی نوآر (اینجا ترجمه شده) معرفی شده. این نسخه خیلی با نسخه دنیای اصلی الکترو خیلی فرق داره و انگار اصلیتی آلمانی داره چون برای نازی ها کار میکنه و و پیتر پارکر در سفر پرماجرای خودش به اروپا باهاش مقابله میکنه. این الکترو سبیل کلفت و هیکل زمختی داره و به کمرش سیم‌پیچ تسلا وصل شده و میله فلزی برق گیر را هم مثل شمشیر در دست میگیره.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور الکترو در دنیای کمیک بوک ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره الکترو (ELECTRO) بدانید

5 داستان برتر با حضور الكترو (ELECTRO)

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

شماره آخر از کمیک مبارزان عنکبوتی (WEB WARRIORS) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 33

عكس های فوق العاده از «الكترو» - قسمت اول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی: لباس عايق بندی شده

خبر داغ! جیمی فاکس بار دیگر نقش الکترو را در فیلم "مرد عنکبوتی 3" ایفا میکند!!!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

عكس های فوق العاده از «الكترو» - قسمت دوم

10 نسخه عجیب و غریب از "شش خبیث" در دنیای کمیک !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

The one Spider-Man
#1 The one Spider-Man 1399-08-19 11:13
چه با حال :D
مخصوصا الکترو ۲۰۹۹
نقل قول کردن
The one Spider-Man
#2 The one Spider-Man 1399-08-19 11:14
در یک کلمه مقاله PERFECT بود
نقل قول کردن
mani34521
#3 mani34521 1399-08-19 11:23
و بازم یه مقاله خوب دیگه که منو بازم بیشتر با این شخصیت آشنا کرد ممنون آقای ترابی برای این مقاله :roll:
نقل قول کردن
mani34521
#4 mani34521 1399-08-19 11:26
یه سوال آخر سر چه اتفاقی برای الکترو 1602 افتاد ؟
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1399-08-19 11:27
از الکترونی آلمیت و نو آور خوشم میاد
اسپایدرمن رین نه تنها داستانش بده حتی طراحی ها به در نمیخوره والا زدم رو لینکی که تصویر رو نشون میده حالم به هم خورد
نقل قول کردن
spider flash
#6 spider flash 1399-08-19 13:01
مقاله از همه لحاظ عالی بود خیلی کیف کردم ;-) . من از الکترو۲۰۹۹ خیلی خوشم اومد و از همه عجیب تر الکترو نوار بود :o
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#7 Kia Iron Man 1399-08-19 13:18
باز هم خسته نباشید بابت یه مقاله عالی دیگه.ظاهر الکترو دنیای التیمیت رو دوست داشتم.الکترو نوارو میشناختم تو همین سری جدید اسپایدرمن نوار.
مقاله محشر بود.
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#8 SINA SPIDER 1399-08-19 13:30
فقط الکترو اسب ابی :D :D :D
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#9 SINA SPIDER 1399-08-19 14:02
فقط یه چیزی
استاد ترابی به نظر شما بهترین بازیگر ام سی یو از همه لحاظ کیه :oops:
و همینطور بهترین کارگردان کیه از نظر شما :-*
از نظر من بهترین بازیگر کریس همسورثه چون هم از احاظ فیزیکی عالیه و هم از نظر بازیگری
و بازم از نظر من بهترین کارگردن جان فاورو
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#10 Mr. Doctor 1399-08-19 14:28
خیلی ممنون از استاد ترابی،خسته نباشید.
همون طور که قبلا هم گفتم من به شخصه از الکترو خیلی خوشم میاد و بنظرم خیلی باحاله،مخصوصا در بازی marvel spiderman؛هرچند که موفق به بازی اون نشدم :sad: ولی ظاهرش رو دیدم.
از الکترو سال2099 و دنیای التیمیت هم خوشم اومد؛بنظرم الکترو و ونوم 2099 از اسپایدرمن اون دنیا بهترن،نمیدونم چرا ولی با اسپایدرمن2099 حال نمیکنم،مخصوصا با لباسش :-*
نقل قول کردن
iron-punk
#11 iron-punk 1399-08-19 14:46
مقاله ی جالبی بود ولی من نفهمیدم چجوری به هایدرومن تراشه وصل کردن خب اون تبدیل به اب میشه و تراشه رو از خودش جدا میکنه یا اصلا چجوری تراشه رو روش کار گذاشتن :o ببخشید بابت اسپم :P
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-08-19 14:51
به نقل از SINA SPIDER:

اساد رابی به نظر شما بهترین بازیگر ام سی یو از همه لحاظ کیه :oops:
و همینطور بهترین کارگردان کیه از نظر شما :-*

نظری ندارم
در ضمن انگار کیبرد شما حرف "ت" رو نداره، درسته؟ :-*
نقل قول کردن
slade wilson
#13 slade wilson 1399-08-19 14:56
فقط میتونم بگم عالی بود استاد ترابی ما باید قدر شما رو بدونیم انصافا چه سایتی دیدین که همه چی درباره شخصیت ها نوشته باشه استاد هم فکت هاشو گفت هم نسخه های عجیب و غریبشو می‌بینید چقدر پیگیره همه چیز درباره شخصیت میگه یک دهم هم جا نمیزاره یعنی واقعا سلطان کمیک بوک ایران برازنده شماست استاد دستت طلا
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#14 SINA SPIDER 1399-08-19 20:50
به نقل از mtm:
به نقل از SINA SPIDER:

اساد رابی به نظر شما بهترین بازیگر ام سی یو از همه لحاظ کیه :oops:
و همینطور بهترین کارگردان کیه از نظر شما :-*

نظری ندارم
در ضمن انگار کیبرد شما حرف "ت" رو نداره، درسته؟ :-*

چرا داره فقط گاهی گیر میکنه
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1399-08-19 20:51
به نقل از SINA SPIDER:
به نقل از mtm:
به نقل از SINA SPIDER:

اساد رابی به نظر شما بهترین بازیگر ام سی یو از همه لحاظ کیه :oops:
و همینطور بهترین کارگردان کیه از نظر شما :-*

نظری ندارم
در ضمن انگار کیبرد شما حرف "ت" رو نداره، درسته؟ :-*

چرا داره فقط گاهی گیر میکنه

اره معلومه
نقل قول کردن
HamAzd
#16 HamAzd 1399-08-21 09:09
مقاله جالب و بجایی بود
من واقعا از الکترو نوار و 2099 خوشم اومد
واقعا برای فیلم بعدی مرد عنکبوتی هیجان بشدت بالایی دارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37