نگاهی به نبردهای بین ونوم و کریون در دنیای کمیک بوک: هیولا برنده شد یا شکارچی؟

نگاهی-به-نبردهای-بین-ونوم-و-کریون-شکارچی-در-دنیای-کمیک-بوک-شکارچی-برنده-شد-یا-هیولا؟

هواداران بازی اسپایدرمن 2 باید بدانند که ونوم و کریون پیشتر در دنیای کمیک بوک با هم روبرو شده بودند.

مقدمه: پس از نبرد حماسی ونوم و کریون شکارچی در اثر درخشان "اسپایدرمن 2 مارول" (این مقاله را بخوانید) بسیاری از هواداران این بازی شاید به این نکته فکر کرده باشند که آیا آنها در دنیای کمیک بوک هم با یکدیگر روبرو شده بودند یا نه. خوشبختانه، پاسخ مثبت است و نویسندگان داستان های مردعنکبوتی در دنیای مجلات مصور نیز درست مثل شرکت اینسامنیاک به این نتیجه رسیده بودند که این دو شخصیت میتوانند حریفان قابلی برای یکدیگر باشند. در حقیقت، نبردهای ونوم و کریون بنا به دلایل متعددی به یاد ماندنی بوده اند. اولا که کریون خود را بزرگترین شکاری دنیا میداند و ونوم هم یک ماشین کشتار هیولامانند است که باعث میشه طعمه ی خوبی برای کریون باشه. ثانیا، آنها اشتراکاتی نیز با هم دارند. مثلا هر دو از نوعی شرافت بهره مند هستند و خود را به طور ذاتی برحق میدانند. به همین دلیل نبردهای آنها همیشه جذاب بوده زیرا هریک از آنها انگار بخشی از وجود خود را در دیگری میبیند.

ونوم کریون

اولین بار کریون و ونوم در شماره ی 17 از کمیک Peter Parker: Spider-Man با هم جنگیدند که سال 2000 منتشر شد. آن موقع آقای هاوارد مَکی نویسنده داستان های مردعنکبوتی بود و جان رومیتا جونیور هم طراحی شان میکرد. راستش را بخواهید، آن سالها برای هواداران خوب نبود زیرا مردعنکبوتی در دنیای کمیک حال و روز خوبی نداشت و نوعی ریلانچ (relaunch) را تجربه میکرد (یعنی کمیک هایش از شماره 1 چاپ شدند و نوعی ریبوت یا شروع مجدد نصفه و نیمه داشتند). هاوارد مکی نویسنده ی بدی نبود و تا قبل از آن داستان های شایسته ای برای اسپایدرمن نوشته بود ولی از وقتی نویسنده اصلی مارول برای اسپایدرمن شد حسابی گَند زد! اما اگر انصاف داشته باشیم باید قبول کنیم که برخی از داستان هایش که در آن دشمنان اسپایدرمن با هم درگیر میشدند بد نبودند. و البته طراحی های جان رومیتا جونیور مثل همیشه عالی و قابل اتکا بود. در این کمیک هم شاهد ادامه داستانی بودیم که در آن ونوم سعی کرده بود تا به عضویت گروه "شش خبیث" دربیاد ولی دست رد به سینه اش زده بودند. به همین دلیل با شش خبیث دشمن شده بود و سعی داشت تک تک اعضایش را شکار کند. او که حساب الکترو و سندمن را رسیده بود، در این شماره به سراغ کریون رفت. البته باید بدانید که این کریون، کریون اصلی یعنی سرگی کراوینف نیست. بلکه پسر اوست به نام الکسی که بیشتر با تام آلیوشا شناخته میشود  و در این مقاله معرفی شده است.

پسر کریون

نقطه قوت اصلی این شماره، طراحی های بسیار زیبای جان رومیتا است که مبارزه بین کریون و ونوم را در وسط "پارک مرکزی" نیویورک و در حالی که مِه و غبار آنجا را فرا گرفته طراحی کرده است. کریون، مردعنکبوتی را اسیر میکند تا به عنوان طعمه برای کشاندن ونوم به آنجا عمل کند.

داستان کریون و ونوم

ونوم هم میاد ولی خبر داره که کریون برایش دام گذاشته. سپس نبرد و تعقیب بین آنها شروع میشه و ونوم میگه که زهر های کریون رویش اثری ندارند. ونوم البته کریون را تحسین میکنه زیرا فکر میکرد چون قدرت فوق بشری نداره از سندمن و الکترو راحت تر میشه شکستش داد ولی اشتباه میکرده.

سپس کریون موفق میشه ونوم را در یک میدان آتشین گرفتار کنه چون میدونه که آتش از نقاط ضعف ونومه اما ناگهان ونوم انگشتان خنجر مانند خودش را دراز و شکم کریون را پاره میکنه!

نبرد ونوم

کریون بر زمین میفته و شروع به خونریزی میکنه. اینجا به نظر میرسه که کار کریون تمومه ولی ناگهان مردعنکبوتی از راه میرسه و ونوم رو دور میکنه و کریون را نجات میده (البته کریون میگه به کمک مردعنکبوتی نیازی نداشته و از مرگ و درد نمیترسه و درگیری مختصری با مردعنکبوتی پیدا میکنه ولی مردعنکبوتی در نهایت او را تارمالی میکنه و از آنجا میبره).

اسپایدرمن ونوم

اسپایدرمن کریون

نبرد مردعنکبوتی شکارچی

دومین دفعه که شاهد نبردی بین ونوم و کریون بودیم برمیگرده به سال 2011 و وقتی که فلش تامپسون با سیمبیوت ونوم پیوند خورده بود و خودش را مامور ونوم (Agent Venom) مینامید (فلش تامپسون هر دو پایش را در جنگ از دست داده بود ولی وقتی با سیمبیوت پیوند میخورد میتونست راه بره. این مقاله را بخوانید). در شماره 2 از سری دوم از کمیک های Venom شاهد بودیم که چطور مامور ونوم برای انجام ماموریتی راهی "سرزمین وحشی ها" شده است (برای آشنایی با این سرزمین، این مقاله را بخوانید). در آنجا ناگهان کریون اُریجینال یعنی سرگی کراوینف که آن موقع به خاطر اتفاقات رویداد Grim Hunt زنده شده بود، سوار بر دایناسور به تعقیبش میپردازه (برای آشنایی با داستان Grim Huntاین مقاله را بخوانید).

مامور ونوم کمیک

ایجنت ونوم

مامور ونوم در حین مبارزه میخواد از همون شگرد قبلی استفاده کنه (دراز کردن شاخک های سیمبیوتی) ولی کریون دستش رو میخونه و با چاقو انگشتانش رو قطع و مامور ونوم را به زهر آلوده میکنه و بار دیگر نشان میده چقدر از پسرش سرتره!

فلش تامپسون کمیک

زهر ونوم

نوعی اضطرار و فوریت در طول نبرد موج میزد زیرا مامور ونوم با محدودیت زمانی مواجه بود: اگر ماموریت او بیشتر از 48 ساعت به طول مینجامید ممکن بود به طور دائمی با سیمبیوت پیوند بخوره. از اون بدتر اینکه نوعی انفجار از راه دور یا failsafe در لباس ونوم کار گذاشته شده بود که یعنی مافوق های او میتوانستند در هر لحظه که اراده کنند سیمبیوت و میزبانش را بکشند!

در نهایت معلوم میشه که مامور ونوم نسبت به زَهر ها و داروهای توهم زای کریون مصون نیست و دچار توهم میشه.

ونوم agent

ضمن اینکه نبرد نهایی در یک غار رخ میده و جیغ خفاش ها باعث میشه سیمبیوت از مامور ونوم جدا بشه تا از کریون شکست بخوره.

سرزمین وحشی ها

این باعث میشه که فلش تامپسون بر زمین بیفته و در حالی که معلوم میشه هر دو پایش قطع شده اند، کریون بهش میگه که یک آدم علیل و فلج شایستگی مبارزه باهاش رو نداره!

در انتها هم فلش به لطف یک خفاش بزرگ موفق میشه از مهلکه فرار کنه. ولی کاملا معلوم بود که پیروز این نبرد کی بوده: کریون شکارچی!

آخرین نبرد بین ونوم و کریون هم برمیگرده به شماره های 157 و 158 از کمیک های Venom که سال 2017 منتشر شدند (به نویسندگی مایگ کاستا و طراحی استاد مارک بگلی). ونوم در این داستان از طرف شرکت "الکمکس" از جان یک سری آدم های زیرزمینی دایناسور مانند محافظت کنه و از سوی دیگر، کریون از سوی شهردار ویلسون فیسک مجوز و اختیار تام دریافت کرده تا شکارشون کنه تا نسلشون منقرض بشه! در شماره 157 میبینیم که کریون که شیریک (معشوقه کارنیج) هم همراهی اش میکنه، ونوم رو شکست میده (شیریک به راحتی با قابلیت صوتی خودش روی ونوم تاثیر میذاره و باعث میشه زیر آوار گیر کنه):

شیریک کریون

شیریک ونوم

در پایان این شماره شاهد هستیم که ادی براک زیر آوار گیر کرده و به صحنه معروف اسپایدرمن که زیر آوار گیر کرده بود ادای احترام زیبایی میشه (این مقاله را بخوانید):

ونوم زیر آوار

سپس در شماره بعدی (شماره 158)، ونوم خودش را از زیر آوار خلاص میکنه و بار دیگر با کریون و شیریک میجنگه.

این بار او در مقابل قابلیت صوتی شیریک مقاومت میکنه و بعد گردنش رو میگیره و چیزی نمونده که خفه ش کنه ولی با یک حرکت ناگهانی، شیریک را به سمت کریون پرتاب میکنه و در حالی که تحت کنترل خشم سیمبیوت درآمده، میره که مغز کریون رو بخوره!

کریون شیریک

جنگ شکارچی ونوم

اما ناگهان یکی از اون موجودات دایناسوری بهش از پشت داروی سیمبیوت رو میزنه که باعث میشه خشم سیمبیوت در او از بین بره و بر روی زمین بیفته.

نبرد فینال ونوم

بدین ترتیب بار دیگر و به لطف مداخله ی یک شخص ثالث، کریون در مبارزه با ونوم جان سالم بدر برد! (اتفاقی که در بازی "مردعنکبوتی 2" برایش رخ نداد!).

 

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2)

رتبه بندی ضربات و قابلیت های پیتر پارکر در بازی "مارول اسپایدرمن 2"

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (MARVEL'S SPIDER-MAN 2)

اولین حضور ونوم در دنیای کمیک ترجمه شد

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی (KRAVEN THE HUNTER)

10 کمیکی که الهام‌بخش بازی MARVEL'S SPIDER-MAN 2 بوده اند

رتبه بندی 10 مرگ شوکه کننده در بازی اسپایدرمن 2

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن 2 (کنسول PS5) + لینک دانلود و تماشا

10 داستان برتر کریون شکارچی در دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره فلش تامپسون (FLASH THOMPSON) بدانید

رتبه بندی قوی ترین سیمبیوت ها در عالم مارول

10 نبرد برتر اسپایدرمن و ونوم (SPIDR-MAN VS. VENOM)

15 حقیقت مهمی که باید درباره "کریون شکارچی" (KRAVEN THE HUNTER) بدانید

قسمت آخر از کمیک "ونوم نهایی" (ULTIMATE VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

اسپایدی جونم
#1 اسپایدی جونم 1402-08-27 11:05
عالی و مفید مثل همه ی مقالات سایت و خانوم ساداتی فر
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#2 ultimate.spider.amir 1402-08-27 11:07
خبر نداشتم کریون و ونوم اینقدر با هم در دنیای کمیک بوک کشمکش داشتن
خیلی برام جالب بود این مقاله
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1402-08-27 14:31
:o
اصلا نمیدوستم این دو کاراکتر تو دنیای کمیک در این حجم از گستردگی با هم مبارزه داشتن.مورد اول هم برام جذابیت بیشتری داشت چون اسپایدی دستی بر آتش داشت.
تشکر میکنم از خانم ساداتی فر بابت مقاله شون(این اواخر جایی بودم الان اومدم میبینیم این مقایسه ونوم مارول اسپایدرمن 2 و مردعنکبوتی 3 عجب مقاله توپیه!اینجا هم بابت نگارش اون مقاله جامع و کامل و مفید تشکر میکنم)
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#4 ادریس نصراللهی 1402-08-28 11:49
کامل ، جامع و مفید
خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44