10 سلاح عجیب و مسخره در دنیای کمیک!

10 سلاح عجیب و مسخره در دنیای کمیک!

قبلا تو سایتمون سلاح های نیرومند دنیای کمیک را معرفی کرده بودیم ولی خب گاهی وقتها خلاقیت نویسنده ها ته میکشه و یه سری سلاح هایی برای شخصیت ها خلق میکنند که واقعا عجیب و مسخره هستند!

 

10- کمربند وِنوس (Venus Girdle)

 کمربند ونوس (Venus Girdle)

کمیک بوک های اولیه واندر وُمن (Wonder Woman) پر بود از لایه ها و لحن های مبتنی بر فتیشیسم (فتیشیسم را میتوان شیءپرستی یا شیءباوری ترجمه کرد و به مفهوم اعتقاد و باور به وجود نیروی فوق طبیعی در برخی اشیاء طبیعی موجود در طبیعت  و مصنوع دست ساخت انسان است). این فتیشیسم در واقع منعکس کننده درگیری های ذهنی و ج.ن.س.ی خالق این شخصیت بود که این مقاله جای مناسبی برای پرداختن به این موضوع نیست! در هر حال، یکی از وسایلی که دقیقا از همین فتیشیسم نشات میگرفت ، «کمربند ونوس» بود که باعث میشد قدرت اراده دیگران ازشون گرفته بشه و تسلیم آمازونی ها بشن! این سلاح آدم را به تردید می انداخت که چرا واندر ومن و دیگر آمازونی ها باید چنین سلاحی داشته باشند چون کاملا کاربردهای غیر اخلاقی میتونه داشته باشه. بیخود نیست که کمربند ونوس دیگه در کمیک های مدرن دی سی بهش اشاره نمیشه.

  

9- تیرهای گرین اروو (Green Arrow Arrows)

جناب «گرین اروو» مشخصه که قابلیتش در تیراندازی با تیر و کمان هستش . سالها هم هستش که از تیرهای خاصی استفاده میکنه که به کارش تنوع بده! مثلا تیرهای انفجاری، تیرهای طنابی، تیرهای شعله ور و ... اما برخی از این تیرها واقعا مسخره بوده اند! مثلا تیر مخصوص تمیز کردن دودکش:

تیر تمیز کردن دودکش بخاری

تیر مخصوص گرفتار کردن شاخ گوزن:

تیر مخصوص گرفتار کردن شاخ گوزن

تیرهای بادکنکی:

تیرهای بادکنکی

تیرهای دستبندی:

تیرهای دستبندی

تیرهای خودنویس:

تیرهای خودنویس

تیرهای جغجغه ای (برای آروم کردن بچه!):

تیرهای جغجغه ای (برای آروم کردن بچه!)

(سایت cbr یه بار مقاله کامل به تیرهای عجیب گرین اروو اختصاص داد که اینجا میتونید اون رو بخونید). ولی در این بین تیری که گرین اروو به سرش دستکش بوکس نصب میکنه به نظر زیادی مسخره میاد!

تیر دستکش بوکس 

حالا واقعا معلوم نیست هدفش از ساخت این نوع تیر چی بوده؟ آیا میخواسته کسی رو بزنه که نمیره ولی بیهوش بشه؟ پس چرا از مشت های خودش استفاده نکرد؟ آها! میخواسته کسی رو از راه دور بزنه که کشته نشه و فقط بیهوش بشه! ایول!

 

8- تفنگ مغزی (Encephalo-Gun)

  تفنگ مغزی (Encephalo-Gun)

در دنیای کمیک های "چهار شگفت انگیز" سلاح های عجیب زیادی وجود داشته (مخصوصا اون اوایل). مثل سلاحی نیرومندی مثل "پاک کننده نهایی" (The Ultimate Nullifier)که در اینجا بهش اشاره شد و ازش استفاده کردند تا «گالاکتوس» را شکست دهند و ... اما یک بار در شماره 2 از کمیک Fantastic Four annual که سال 1964 منتشر شد سلاحی واقعا عجیب دیدیم که اسمش "تفنگ مغزی" (Encephalo-Gun) بود! این سلاح اینجوری کار میکرد که دو نفر باید از دو طرف پیشونی خود رو رویش قرار میدادن (از طریق میله ای که بهشون وصل میشد) و سپس ماشه را فشار میدادن تا تفنگه نیروهای ذهنی آنها را بررسی کنه و اینجوری هر کی که ضعیف تر بود را به بُعدی برزخ مانند میفرستاد!!! رید ریچاردز خودش اینو به دکتر دووم پیشنهاد کرد تا برای همیشه به دعواشون خاتمه بده! دکتر دووم هم قبول کرد و دید که رید از نظرش محو شد و خیال کرد که در این دوئل پیروز شده در حالی که خبر نداشت به خاطر نوشیدنی که خورده بود  توهم زده بود!

 

7- ویولون ِ  نوازنده ویولون (The Fiddler’s Fiddle)

 ویولون ِ ویولون زن (The Fiddler’s Fiddle)

«فلش» از شخصیت های برتر دی سی است و بسیار دوست داشتنیه ولی باید قبول کرد که برخی از دشمنان او بسیار مزخرف و بیخود هستند! (این مقاله و این مقاله را بخوانید). یکی از این دشمنان «نوازنده ویولون» (The Fiddler) نام داره که احتمالا میتونید سلاحش رو حدس بزنید، درسته؟ بله درسته! ویولون! در واقع او یک ویولون ویژه داره که میتونه باهاش دیگران را هیپنوتیزم و ذهنشون رو کنترل کنه! او حتی میتونه از ویولون خودش اشعه های صوتی شلیک کنه! واقعا کی به فکرش رسید تا از یکی از آلات موسیقی به عنوان سلاح استفاده کنه اونم به این شکلِ بیخود! خدا رو شکر که دی سی سالها پیش این شخصیت را کشت!

 

6- دستگاه جوشکاری سگ (Dog Welder)

  ماشین جوشکاری سگ (Dog Welder)

در این مقاله گفته بودیم که یکی از کمیک بوک هایی که دی سی در دهه 90 میلادی چاپ میکرد و مشخص بود سعی داره از حال و هوای کمیک بوک های «پانیشر» مارول تبعیت کنه، «هیت مَن» (Hit-Man) بود که البته بیشتر حالتی هجو آمیز داشت و اینجا هم گفته بودیم که شخصیت ها و اتفاقات عجیبی هم در آن رخ میداد. یکی از این شخصیت ها «جوشکار سگ» (Dogwelder) بود!!!!! ایشون خودش رو یک قهرمان میدونست که عضو تیمی به نام Section Eight هم بود. او هیچ وقت حرف نمیزد و صورتش را نشان نمیداد. اما سلاحش چی بود؟ دستگاه جوشکاری که باهاش سگ ها را به صورت شخصیت های خبیث جوش میداد!!!! واقعا عجیبه نه؟ اصلا مگه میشه سگ که موجودی ارگانیک است را  به چیزی جوش داد؟ اون خبیث هایی که سگ ها رو بهشون جوش میزد چی؟ مگه از فلز ساخته شده بودن؟!!!!!

 

5- پول خُرد (Pennies)

پول خرد دنیای کمیک

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم یکی از عجیب ترین ابرقهرمانان دهه 90 میلادی، Superpro نام داشت که مشترکا توسط مارول و لیگ ملی فوتبال آمریکایی خلق شد و البته حالت تبلیغاتی داشت. او بیشتر با خبیث هایی میجنگید که تِم فوتبال آمریکایی داشتند.  و اما ایشون چهار دستیار مزخرف و مسخره هم داشت. مثلا «ماشین حساب» یا Caculator که یک نابغه کره ای بود. یا Girth که یه آدم چاق بود که شکم گنده ای داشت و «استریک» (Streak) که سریع میدوید. اما از همه بدتر، «دلار قدرتمند» (The Almighty Dollar) بود که میتونست از دستانش پول خرد شلیک کنه! او یک حسابدار بود که به طور اتفاقی به قدرت های خودش دست پیدا کرد. واقعا آدم نمیدونه نمیدونم راجع به سلاحش چی بگه!

 

4- اسپری ضد کوسه بتمن (Batman’s Shark Repellent Bat-Spray)

  اسپری ضد کوسه بتمن (Batman’s Shark Repellent Bat-Spray)

سلاحی که اسمش کاملا نشون میده چقدر بیخوده: "اسپری ضد کوسه بتمن" !!! این سلاح بسیار معروفه و خیلی باهاش شوخی شده. خاستگاه آن هم سریال قدیمی و لوس بتمن در تلویزیون در اواسط دهه 60 میلادی هستش و یک بار وقتی یک کوسه به بتمن حمله کرد، رابین به دادش میرسه و یه اسپری بهش میده که باهاش از دست جناب کوسه فرار کرد!!! و کوسه بدبخت وقتی پرت شد به سطح آب منفجر شد!! (اگه باورتون نمیشه ویدئوش موجوده. میتونید اینجا دانلودش کنید). اما اصلا چرا بتمن و رابین باید همچین چیزی با خودشون داشته باشند؟! آیا آنها برای تمام خطرات احتمالی یه سلاح خاص همراه خودشون میبرند؟! 

  

3- خوراک فلفلی گرین اروو (Green Arrow’s Chili)

  خوراک فلفلی گرین اروو (Green Arrow’s Chili)

عجیبه ولی "خوراک فلفلی گرین اروو" بارها در دنیای کمیک های دی سی دیده شده است به ویژه در رویداد Trinity! میگن تند ترین غذای دنیای کمیکه که فقط گرین اروو دستور پختش رو بلده و ازش به عنوانی سلاحی استفاده میکنه برای اینکه حال همکارانش رو جا بیاره!!! همچنین میگن فقط بتمن میتونه تحملش کنه و  همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید قهرمانان نامداری مثل آکوامن و مارشِن مَنهانتر با خوردنش به غلط کردن افتاده اند!

  

2- توپ های طلایی (Goldballs)

گولد بالز

سال 2012 شاهد حضور قهرمانی جدید در دنیای ایکس من بودیم به نام «گُلد بالز» (به معنی "توپ های طلایی") که اسم واقعی اش «فابیو مدینا» بود و قدرت جهش یافته گی اش این بود که میتونست از طریق پوست بدنش توپ های طلایی شلیک کنه!!!(هر وقت هم که شلیک میشدن صدای POINK! به گوش میرسید!). حالا چرا این مساله به نظر خالقش سلاحی جالب به نظر میومده واقعا مشخص نیست. ضمن اینکه اسم ایشون رو یه جورایی اگه با یه سری پیش فرض ها تو ذهنمون ترجمه کنیم چیزی مثل "تخم طلایی" از آب در میاد که چندان اسم قشنگی نیس!!!

 

1- بازوی جدا شونده (Fall-off Arm)

بازوی جدا شونده

این یارو « پسر بازو جدا شونده» (Arm-Fall-Off Boy) بنده خدا در چندین مقاله از سایت ما که تم بیخود و احمقانه دارن حضور داشته (مثلا در این مقاله یا این مقاله) ولی چاره ای نیست چون اونقدر بیخوده که تو اینجور مقالات آدم ناخودآگاه یادش میفته! ایشون واقعا میتونه بازوی خودش رو قطع کنه و باهاش به دیگران ضربه بزنه!!! (پس میشه گفت که قدرت اکشن فیگورهای ما رو داره که در دوران کودکی بازوشون رو جدا میکردیم و میزدیم تو سر بقیه اسباب بازی هامون!) گفته میشه عمدا قدرت هاش رو اینقدر مضحک خلق کرده اند. ضمن اینکه گفته میشه اولین کسی بود که رفت عضو گروه لژیون ابرقهرمانان دی سی بشه ولی ردش کردند! اونقدر شخصیت بیخودی بود که تا سالها اسم واقعی نداشت. شرط میبندم وقتی خالقین این شخصیت داشتند خلقش میکردند کلی با هم خندیدن!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مزخرف ترین مرگ های دنیای کمیک بوک!

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

15 دشمن بیخود بتمن!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

10 ابرشروری که بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های ابرقهرمانان (SUPERHEROES) در دنیای کمیک

10 شخصیت برتر مارول که قدرت‌ های چندش‌ آور دارند

بدترین گروه های ابرقهرمانی دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amir.h.e
#1 amir.h.e 1399-05-13 12:48
مقاله عالیی بود اقای ترابی
نمیدونم اینهمه اطلاعات از کجا میارین :o

فک کنم بعد مرد اهنی بیشترین حضورو تو مقاله ها همین پسر بازو جدا شونده داشته
نقل قول کردن
AmirAbbas
#2 AmirAbbas 1399-05-13 13:00
مقاله جالبی بود :lol: :D
...وخنده دار
نقل قول کردن
Dark spider 2
#3 Dark spider 2 1399-05-13 13:56
خب تقریبا به جز مورد آخر و اول که مورد آخر بر همگان تو این سایت مبرهنه بقیش رو نمیدونستم و برام جالب بود. بنظرمم اون مورد تفنگ مغزی عجیب بود ولی مسخره نبود.
نقل قول کردن
navid10
#4 navid10 1399-05-13 14:26
تو اون کلیپی که گذاشتین رابین چند تا اسپری دیگه داشت مثل اسپری ضد نهنگ و ... :lol: :lol:
نقل قول کردن
Black Ghost
#5 Black Ghost 1399-05-13 15:22
یک افتخار دیگر هم به شماره ۱ اضافه شد. فکر کنم این بشر، توی مقاله مسخره ترین ابرشرورها، مسخره ترین قدرت ها و یک جای دیگر هم بود، اینجا هم نفر اول شد. :D
غیر از بازوی جدا شونده و تیرهای گرین اررو، بقیه را نمی‌دانستم. خسته نباشید استاد و ممنون که با این نوع از مقاله ها، خنده را به روی لب های ما می‌آورید. خدا خیرتان بدهد. سلامت باشید.
منفور ترین شخصیت برای من واندر وُمن است. اصلا فِساد در ظاهر و باطن این شخصیت موج می‌زند. :-x
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-05-13 16:31
استاد ترابی مرسی مقاله خیلی فام و باحال ب‌و این پسر بازو جدا شونده تبدیل شده به مسخره ترین شخصیت دنیای کمیک واقعا مسخرست
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#7 SPIDERBAT 1399-05-13 18:25
سلام اسپایدی
ممنون از استاد ترابی گرامی و عزیز بخاطر زحمات فراوانشون برای همچین مقالاتی.

(این اولین نقد من درباره ی دی سی هست پس اگر نقصی دیدید نبخشید و به من بگید خیلی ممنون)همونطور که دیدید اکثر موارد این مقاله ی فان برای دی سی بودن و ما توی کمیک های دی سی به اون ها خندیدیم.
خب همه می دونیم که دی سی فضای دارک و خشنی داره و بعضی از مخاطب ها به این دلیل دی سی رو نمی پسندن و می رن سراغ مارول که خیلی متنوع تر از دی سی از نظر ژانر هست و مثل اینکه خود دی سی هم این موضوع رو فهمیده و می خواسته رفعش کنه و شروع کرده به ساختن شخصیت هایی با قدرت و اسلحه هایی فان و مسخره که کمی داستان هایش رو از دارکی در بیاره و با این کار مخاطبان و طرفدارانش رو بیشتر کنه هر چند که طرفدارانی از دی سی هم هستند که اون رو بخاطر فضای دارکش دوست دارن واز این کار دی سی ناراحت شدن و اون رو پس زدن اما مثل اینکه تعداد این افراد به مراتب کم تر از استقبال کننده ها بوده و دی سی دست به درست کردن همچین سلاح هایی زده و شاید از این موضوع برخلاف خیلیا خوشحاله و کارش رو اشتباه نمی دونه.

بازم ممنون از استاد ترابی گرامی بابت زحمات بی دریغشون که اگر نبودن اسپایدی نبود و اگر اسپایدی نبود هیچکدوم از این ها برای ما نوجوون های ایرانی زبون نبود.
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-05-13 20:08
به نقل از SPIDERBAT:
سلام اسپایدی
ممنون از استاد ترابی گرامی و عزیز بخاطر زحمات فراوانشون برای همچین مقالاتی.

(این اولین نقد من درباره ی دی سی هست پس اگر نقصی دیدید نبخشید و به من بگید خیلی ممنون)همونطور که دیدید اکثر موارد این مقاله ی فان برای دی سی بودن و ما توی کمیک های دی سی به اون ها خندیدیم.
خب همه می دونیم که دی سی فضای دارک و خشنی داره و بعضی از مخاطب ها به این دلیل دی سی رو نمی پسندن و می رن سراغ مارول که خیلی متنوع تر از دی سی از نظر ژانر هست و مثل اینکه خود دی سی هم این موضوع رو فهمیده و می خواسته رفعش کنه و شروع کرده به ساختن شخصیت هایی با قدرت و اسلحه هایی فان و مسخره که کمی داستان هایش رو از دارکی در بیاره و با این کار مخاطبان و طرفدارانش رو بیشتر کنه هر چند که طرفدارانی از دی سی هم هستند که اون رو بخاطر فضای دارکش دوست دارن واز این کار دی سی ناراحت شدن و اون رو پس زدن اما مثل اینکه تعداد این افراد به مراتب کم تر از استقبال کننده ها بوده و دی سی دست به درست کردن همچین سلاح هایی زده و شاید از این موضوع برخلاف خیلیا خوشحاله و کارش رو اشتباه نمی دونه.

بازم ممنون از استاد ترابی گرامی بابت زحمات بی دریغشون که اگر نبودن اسپایدی نبود و اگر اسپایدی نبود هیچکدوم از این ها برای ما نوجوون های ایرانی زبون نبود.

اتفاقا دی سی همیشه از مارول لایت تر بود
ولی تو سالهای اخیر سران وارنر برای اینکه خودشون رو از مارول متمایز کنند و اینجوری یه جور شانس رقابت برای خودشون ایجاد کنند و یه سری طرفدار محدود ولی خاص خودشون رو داشته باشن دارن ادای دارک بودن رو در میارن تا اینطور وانمود کنند که محصولشون یه چیز متفاوته
وگرنه از زمانی که من یادمه همیشه طرفدارای کمیک از بتمن و سوپرمن شروع میکردن و وقتی سنشون بالاتر میرفت و حس میکردن بتمن و سوپرمن مال بچه هاست میومدن سراغ مارول
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#9 SPIDERBAT 1399-05-13 20:15
به نقل از mtm:
به نقل از SPIDERBAT:
سلام اسپایدی
ممنون از استاد ترابی گرامی و عزیز بخاطر زحمات فراوانشون برای همچین مقالاتی.

(این اولین نقد من درباره ی دی سی هست پس اگر نقصی دیدید نبخشید و به من بگید خیلی ممنون)همونطور که دیدید اکثر موارد این مقاله ی فان برای دی سی بودن و ما توی کمیک های دی سی به اون ها خندیدیم.
خب همه می دونیم که دی سی فضای دارک و خشنی داره و بعضی از مخاطب ها به این دلیل دی سی رو نمی پسندن و می رن سراغ مارول که خیلی متنوع تر از دی سی از نظر ژانر هست و مثل اینکه خود دی سی هم این موضوع رو فهمیده و می خواسته رفعش کنه و شروع کرده به ساختن شخصیت هایی با قدرت و اسلحه هایی فان و مسخره که کمی داستان هایش رو از دارکی در بیاره و با این کار مخاطبان و طرفدارانش رو بیشتر کنه هر چند که طرفدارانی از دی سی هم هستند که اون رو بخاطر فضای دارکش دوست دارن واز این کار دی سی ناراحت شدن و اون رو پس زدن اما مثل اینکه تعداد این افراد به مراتب کم تر از استقبال کننده ها بوده و دی سی دست به درست کردن همچین سلاح هایی زده و شاید از این موضوع برخلاف خیلیا خوشحاله و کارش رو اشتباه نمی دونه.

بازم ممنون از استاد ترابی گرامی بابت زحمات بی دریغشون که اگر نبودن اسپایدی نبود و اگر اسپایدی نبود هیچکدوم از این ها برای ما نوجوون های ایرانی زبون نبود.

اتفاقا دی سی همیشه از مارول لایت تر بود
ولی تو سالهای اخیر سران وارنر برای اینکه خودشون رو از مارول متمایز کنند و اینجوری یه جور شانس رقابت برای خودشون ایجاد کنند و یه سری طرفدار محدود ولی خاص خودشون رو داشته باشن دارن ادای دارک بودن رو در میارن
وگرنه از زمانی که من یادمه همیشه طرفدارای کمیک از بتمن و سوپرمن شروع میکردن و وقتی سنشون بالاتر میرفت و حس میکردن بتمن و سوپرمن مال بچه هاست میومدن سرا مارول

چه جالب
من فکر می کردم که دی سی از همون اول سعیش روی دارک بودن بوده و خب این از تازه کار بودن من هست و عمرم به سالهای قبل سران وارنر نمی رسه فکر کنم.
آقای ترابی ممنون از این که به اطلاعات من افزودید و به ما تازه کار ها کمک می کنید.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1399-11-08 06:07
تیر بوکس و خوراک فلفلی گرین اروو خیلی فان بود :lol: مورد ۴ و ۱ هم جالب و خنده دار بود ;-)
نقل قول کردن
THE PUNISER
#11 THE PUNISER 1402-10-05 12:41
چه مقاله ای باحالی :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45