بدترین لباس های ابرقهرمانان (SUPERHEROES) در دنیای کمیک

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

در این مقاله با 10 ابرقهرمانی که بدترین و زشت ترین و بی ربط ترین لباس (کاستوم) را دارند اشنا میشویم!

مقدمه: لباس مخصوص یا کاستوم (Costume) از نان شب برای ابرقهرمانان کمیک بوکی واجب تر است! داشتن کاستوم برای قهرمانان دنیای تخیلی برمیگردد به سال 1936 و «فانتوم» (Phantom). در واقع فانتوم اولین شخصیت دنیای کمیک است که با کاستوم دیده شده. از آن موقع تا به حال کاستوم به عنوان یکی از اجزای لاینفک دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی به حساب آمده و طراحان و هنرمندان بسیاری سعی کرده اند با خلق کاستوم های جالب، نمادین و منحصر به فرد جذابیت مخلوق خود را بالاتر ببرند. ما قبلا در این مقاله به معرفی 10 ابرقهرمانی که بهترین و زیباترین کاستوم های تاریخ کمیک را دارند پرداخته بودیم و در این مقاله به 10 تا از بدترین ها میپردازیم. البته شاید بعدا لباس اونا اپدیت و بهتر شده باشه ولی در این مقاله منظور ما لباس اریجینالی هست که باهاش شناخته میشوند.

 

10- وایب (Vibe)

 وایب (Vibe)

علاقمندان به سریال «فلش» حتما با شخصیت «سیسکو رامون» آشنا هستند. او در دهه 80 میلادی و در دنیای کمیک خلق شد و لقب «وایب» (Vibe) هم داشت. شاید بشه گفت تنها دلیلی که او خلق شد این بود که سال 1984 پدیده ای به نام breakdancing به لطف «مایکل جکسون» بسیار محبوب شده بود و دی سی هم میخواست با خلق این شخصیت از قافله عقب نمونه! وایب میتونست اشعه های صوتی کوچک از خودش شلیک کنه و عضو گروه جاستیس لیگ هم شد. ولی واقعا چرا لباسش اینجوریه؟ چرا انگار از دل دیسکوهای رقص بیرون اومده؟ چون قدرت هایش صوتی هستند و صوت هم به موسیقی ربط داره؟!

 

9- کیل کت (Kill-Cat)

 کیل کت (Kill-Cat)

«کیل کت» از شخصیت های کمپانی «ایمج» محسوب میشه . یه جورایی دست و پا چلفتیه و خودش رو یک انتقام جوی نقابدار میدونه که دوست داره به مردم کمک کنه ولی معمولا خراب کاری به بار میاره. لباسش جوریه که انگار از بدترین نسخه های لباس بتمن کپی برداری کرده! یعنی خیلی شبیه به لباس «عزرائیل» است که وقتی جانشین شوالیه سیاه پوش شد بر تن میکرد (به این لباس هم در این مقاله اشاره خواهد شد). اون وسط سینه هم به خاطر رد گم کنی اومدن با رنگ زرد اول اسمش رو نوشتن! در حالی که با رنگ بندی کل لباس سنخیتی نداره. حالت و سایز چشم های روی ماسک او هم عجیبه!

 

8- استارفاکس (Starfox)

استارفاکس (Starfox)

در طول سالها شاهد بوده ایم که به مرور اعضای خانواده «ثانوس» برملا شده اند. مثلا معلوم شد که مادر و پدرش به ترتیب Mentor و Sui-San نام داشته اند. سپس فاش شد که برادری هم دارد به نام «آراس» (Eros) که برخلاف ثانوس یک قهرمان به شمار میاد و عضو گروه اونجرز هم بوده! آراس از نژاد "جاودان ها" (Eternals) میباشد و بارها رو در روی برادرش قرار گرفته. در گروه اونجرز بهش لقب «استار فاکس» (Starfox) داده اند. او بسیار خانم باز (!) است و قدرتی دارد که باعث میشه خانم ها بهش میل ج.ن.س.ی پیدا کنند! ولی راستش رو بخواهید لباس او بیانگر هیچ کدوم از خصوصیت های وی نیست. خیلی هم عادیه و اصلا نمیشه فهمید که برادر ثانوسه! یعنی آدم نیگاش که میکنه حس میکنه یه قهرمان زمینیه که شاید قبلا عضو اونجرز بوده!

 

7- کرکس سیاه (The Black Condor)

 کرکس سیاه (The Black Condor)

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، «کرکس سیاه» یکی ابرقهرمانان دی سیه و یکی از بدترین و مسخره ترین اریجین های دنیای کمیک بوک رو داره. خلاصه اش اینه که «ریچارد گری جونیور» وقتی به دنیا امد پدر و مادرش در یک سفر اکتشافی در مغولستان بودند . گروهی که باهاش سفر میکردند مورد تهاجم دزدان قرار گرفت. در نتیجه همه کشته شدن به جز ریچارد تازه به دنیا آمده. ولی بعدش یک سری کرکس فوق العاده باهوش اومدن و ریچارد رو از مرگ نجات دادن ! بعدش هم بزرگش کردن و یادش دادن چطور پرواز کنه! در هر حال لباسش هم دست کمی از سرگذشت مسخره اش نداشته. یعنی واقعا با دیدنش آدم واقعا به یاد هر چیزی میفته به جز کرکس سیاه! (من مثلا یاد "پرنده خوشحال" میفتم!) بعد چرا به جای بال یه تیکه پارچه به خودش وصل کرده؟!

 

6- بیوانا بیست (B’wana Beast)

 بیوانا بیست (B’wana Beast)

«بیوانا بیست» یک قهرمان جنگلیه که دهه 60 میلادی در کمیک های دی سی خلق شد. او قدرت های عجیبی به خاطر تشعشات مرموز به دست آورد. میتونه ذهن حیوانات رو کنترل کنه و میتونه دو حیوان را با هم ترکیب کنه تا موجودی ترکیبی بسازه که تحت کنترلش باشه! خدا وکیلی یکی از بدترین و ضایع ترین لباس های تاریخ کمیک رو داره. ما قبلا در دنیای کمیک قهرمان های جنگلی مثل «تارزان» یا «کیزار» را داشتیم که هیچ کدوم ماسک نداشتند (آدم تو جنگل ماسک میخواد چیکار؟!). ولی این بابا یه ماسک زشت و بی ربط داره که ظاهرا رنگش رو با شورت و لنگ خودش سِت کرده!!!

 

5- بانتام (Bantam)

 بنتام (Bantam)

"بانتام" (Bantam) در زبان انگلیسی نژادی کوچک از مرغ است. نام این نژاد از شهر بانتام در اندونزی که زمانی بندری مهم بوده‌ ، گرفته شده‌ است. دریانوردان اروپایی که به امر انبار کردن ملزومات سفرهای دریایی خود می‌پرداختند، نژادهای کوچک آسیای جنوب شرقی را برای نیازهای خود مناسب دیدند و به همین دلیل هر نژاد کوچک مرغ بانتام نامیده شد. ولی جالبه براتون که مارول هم شخصیت به همین نام داره! اسمش هست «روبرتو ولاسکوئز» و سال 1993 در یکی از کمیک های "کاپیتان آمریکا" خلق شد. او بوکسوری بود که توسط دکتر «کارل مالوس» مداوا شد و قدرت بازوی بیشتری پیدا کرد. بعدش اسم خودش رو گذاشت «بنتام». واقعا لباس زشتی داره. آدم نمیدونه کی به ذهنش رسیده که یک بوکسور رو با تم مرغ خلق کنه! ضمن این که با دیدن لباسش نه زیاد یاد مرغ و خروس میفتیم و نه یاد یک بوکسور!!

 

4- عزرائیل (Azrael)

 عزرائیل (Azrael)

بتمن یکی از کاربردی ترین لباس های تاریخ دنیای کمیک بوک رو داره . او در این لباس انصافا تهدید آمیز به نظر میرسه. اون کمربند چند کاره  و گجت هایی هم که داره باعث میشه کارهای زیادی ازش بربیاد. اما سال 1993 ، دی سی دنیای کمیک را شوکه کرد. ماجرا از این قرار بود که شخصیت خبیثی به نام Bane ، کمر بتمن را شکست و او بازنشسته شد . سپس فردی به نام Jean-Paul Valley که یک آنتی هیرو به نام «عزرائیل» بود، جانشین بتمن شد. عزرائیل شخصیت خشنی داشت. کلا دی سی میخواست نشون بده که یک بتمن خشن میتونه چقدر بد باشه. آخرش هم قرار بود بروس وین دوباره بتمن بشه. اما هواداران اعتراض کردند و از این بتمن جدید خوششون نیومد. بنابراین دی سی مجبور شد این داستان را که اسمش Knightquest بود زودتر از موعد تموم کنه تا بروس وین زودتر بگرده و دوباره بتمن بشه. در هر حال لباس این شخصیت واقعا بیخود بود. یعنی شما اون کاربردی بودن همیشگی لباس بتمن رو در آن مشاهده نمیکردید . ضمن این که اون بخش مخفی کاری لباس بتمن در آن کاملا نادیده گرفته شده بود. اون بخش های فلزی کاملا زائد بودند (واقعا چطور میتونست تو همچین لباس سنگینی حرکت کنه؟!) در واقع لباس به جای این که ترسناک و تهدید آمیز باشه، بیشتر مضحک و خنده دار بود. خداییش زیبایی خاصی هم نداشت.

  

3- بی باک (Daredevil)

بی باک (Daredevil)

همه ما «بی باک» رو با اون لباس زیبای قرمز رنگ خودش میشناسیم ولی اولین لباس او زرد و قرمز بود! البته طبیعیه همچین لباس داهاتی برای خودش درست کرده باشه چون بنده خدا کوره دیگه!!! خدا رو شکر فقط 6 شماره بر تن «مت مورداک» دیده شد و بعدش نابغه ای به نام «جان رومیتا» اون لباس معروف قرمز رنگ رو برایش طراحی کرد. البته در کمیک فوق العاده Daredevil Yellow که حالت فلش بکی داشت و به سالهای اولیه حرفه بی باک می پرداخت دوباره شاهد این لباس بودیم. 

  

2- زنبور سرخ (Red Bee)

 زنبور سرخ (Red Bee)

ایشون هم از اون شخصیت های زیرخاکی هستند که دهه 40 میلادی توسط کوآلیتی کامیکس خلق شد و بعدش سر از دی سی درآورد! او یک دادستان بود که قدرت فوق بشری نداشت و در شهر خودش به نام Superior City با جرم و جنایت میجنگید . لباسش خیلی ضایع بود. واقعا چرا راه راه زرد و شلوار قرمز؟ واقعا چرا؟ خوشبختانه کشته شد و یک خانم جای او را به عنوان زنبور سرخ شماره 2 در دنیای دی سی گرفته که لباسش الحمداله خیلی بهتره!

 

1- مادام فیتال (Madame Fatal)

 مادام فیتال (Madame Fatal)

«مادام فیتال» از اون شخصیت های بسیار قدیمی دنیای کمیک است که سال 1940 خلق شد و "کوآلیتی کامیکس" ماجراهای او را چاپ میکرد ولی از وقتی دی سی رایت شخصیت های این شرکت رو خرید متعلق به دی سی شده. اسم اصلی اش هست «ریچارد استانتون» که پولدار و میانسال بود که با جرم و جنایت میجنگید . حالا میدونید لباس مخصوصش چی بود؟ هیچی! در واقع ایشون لباس پیرزن ها رو میپوشید تا شناخته نشه و به جنگ تبهکاران میرفت!

دیگه توضیحات اضافه ای فکر نکنم لازم باشه بدم ...

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-20 16:38
ازتون تقاضا دارم مقاله رو خوب و دقیق بخونید تا اگر غلط تایپی/نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
darth vader
#2 darth vader 1397-06-27 11:23
به نقل از mtm:
ازتون تقاضا دارم مقاله رو خوب و دقیق بخونید تا اگر غلط تایپی/نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه

توی بخش بی باک نوشتید داهاتی (فکر کنم باید می نوشتید دهاتی ) اگر هم درست نوشته بودید ، ببخشید :lol:
و یه چیز دیگه ، استاد به نظرتون عزرائیل با این داستان می تونست شخصیت خوبی باشه یا نه ؟ به نظر من شاید اگه طراح و نویسندش خوب می بودن شخصیت خوبی می شد
و مثل همیشه عالی بود مقالتون
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1397-06-27 11:24
خیلی ممنون بابت مقاله
از همه مضحک تر برام شماره ی 5 بود ! خداییش آخه چه ربطی دارن به هم :-? :D و البته شماره ی اول دیگه ماورای خلاقیت بود ،‌ کاستوم که میگن تویی بقیه ادات رو در میارن :lol: چه قدر سر شماره ی 1 خنده ام گرفت .

خسته نباشید آقای ترابی ;-)
نقل قول کردن
Eragon
#4 Eragon 1397-06-27 11:49
درود
و بازهم یه مقاله بدترین های به یاد ماندنی از استاد ترابی! خدایی این لیست های بدترین ها واسه هرچی که استاد بنویسه به شدت عالی درمیاد خدا قوت و خسته نباشید استادترابی اینم نمیدونم غلط املایی به حساب میاد یا نه ولی شماره 5 اولش نوشته بانتام ولی تیترش زده بنتام .
نقل قول کردن
iron man mark52
#5 iron man mark52 1397-06-27 11:50
با توجه به این شماره یک باید جلوی لباس اول دردویل سجده رفت! :D
مقاله قشنگی بود و خیلی قشنگ نشون داد بعضی ها اون اول هرچی به ذهنشون درباره لباس ابرقهرمان میرسه رو تایید میکنن! :lol:
نقل قول کردن
The spider
#6 The spider 1397-06-27 12:55
الحق که یکی از یکی بدتر و بدشکل تر
از داغون بود بعضیا مثل بنتام و بیوانا بیست و کیل کت بگذریم مادام فیتال این مقاله رو به اوج رسوند :-| لباس پیرزن
دیدم نسبت به پیرزن های اطرافم عوض شد با این حرکت
ممنون از استاد ترابی عزیز
نقل قول کردن
sib khan
#7 sib khan 1397-06-27 13:32
عاشق اینجور مقالاتتونم :lol: خیلی باحالن
در مورد مورد ۸، من از همون اول که دیدمش و بعد فهمیدم کیه چشام چپ شد :|
لباس عزرائیم بیشتر شبیه جت جنگی بود تا یه لباس سبک و پرکاربرد که یه ادم توشه :|
اولش خواستم مقاله رو بخونم حدس زدم شاید لباسای اولیه مرد اهنی هم باشن (به خصوص اونی که دماغ داشت :| ) ولی بعد که خوندم گفتم صد رحمت به اونی که دماغ داشت :| حداقل پیرزنی نبود :|
خسته نباشید استاد :D خیلی مقاله باحالی بود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1397-06-27 13:42
خیلی عالی بود... خسته نباشید...
گزینه اول که دیگه نوبرشه واقعا !!
فکر کنید یه پیرزن 90 ساله بیاد و بیفته به جون تبهکارها ! :D

ممنون بابت مقاله

#1

خط آخر گزینه 2 به جای الحمدلله نوشتید الحمداله
نقل قول کردن
spideypool20
#9 spideypool20 1397-06-27 16:58
شماره 5 رو تو مقاله هم قرار نمیداد فرقی نمیکرد .یارو اگه لخت میگشت سنگین تر بود بجا اینکه با کفش و نقاب و شورت بیاد قهرمان بازی دربیاره ..شماره 7 هم که اصلا نظری ندارم اخه این بیشتر شبیه دلقک سیرکه .البته من احساس میکنم شماره 2 میومد شماره 3 بهتر بود..
من همیشه عاشق مقاله های بدترین هستم .
ممنون بابت مقاله ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1397-06-28 11:52
طرف به شکل پیرزن میفته ینی صدای پیرزن رو هم در میورد :-| خیلی خنده دار بود شماره یک :D
خدایا توبه چه لباسایی :-*
منم از همون اول برام سوال بود که چرا آراس برادر ثانوس اون شکلیه اصن شبیه ظاهر برادرش نیست.
نقل قول کردن
Marc Spector
#11 Marc Spector 1397-06-29 06:17
خسته نباشید استاد ،
استاد فانتوم سال 1936 خلق شده.
سپاس.
نقل قول کردن
kiyan
#12 kiyan 1397-06-29 10:48
به نقل از Marc Spector:
خسته نباشید استاد ،
استاد فانتوم سال 1936 خلق شده.
سپاس.

من فکر کنم استاد منظورشون اولین کمیک رنگی فانتوم بود که یکی دو سال بعد منتشر شد و ما رنگ لباس او را دیدیم
نقل قول کردن
darwinseyf
#13 darwinseyf 1398-01-09 04:54
بیونا بیست قدرت هاش و پتانسیلش فدای لباس بدش شده واقعا
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#14 AmirhoseinJafari2005 1399-10-20 04:30
شماره ۶ خیلی خنده دار بود :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45