15 دشمن بیخود بتمن!

15 دشمن بیخود بتمن!

اینها خبیث هایی هستند که هواداران بتمن را  خجالت زده  کرده اند!

 مقدمه: بتمن در طی 80 سال مبارزه با جرم و جنایت با شرور های به یادماندنی ای روبرو شده ، بعضی هاشون جالب توجه و یه سریاشون هم طبق گفته ها بد هستند. این افراد شرور ممکنه طراحی وحشتناکی داشته باشند ، انگیزه های عجیب و غریبی برای کارهای تبهکارانه شان داشته باشند ، یا حتی دیدن آنها خنده دار باشه. ما همانطور که قبلا در وب سایت spidey.ir به معرفی دشمنان بیخود اسپایدرمن پرداخته بودیم (در اینجا)، حالا میخواهیم 15 دشمن بیخود بتمن را به شما معرفی کنیم!

 

15- ساعت (The Clock)

ساعت (The Clock)

«اسلاگسی کایل»  (Slugsy Kyle) یک جنایتکار ساده بود که توسط بتمن دستگیر شد. اسلاگسی زیادی ساده و غیرقابل باور بود و هیچ چیز خاصی نداشت. به هر حال اسلاگسی کایل در بازگشتش از زندان به یه شرور به اسم ساعت تبدیل شده بود که لباسش واقعا ضایع بود (یک ساعت بزرگ روی سینه اش دیده میشد!) کایل تلاش کرد تا با استفاده از یه چرخ دنده غول پیکر که مکانیزمی مثل ساعت داشت بتمن و رابین رو بکشه اما موفق نشد. و بیاین رو راست باشیم و خدا رو به خاطر اینکه دیگه چشممون به جمال اقای ساعت روشن نشد، شکر کنیم!

 

14- غارتگر دوزاری (Penny Plunderer)

غارتگر دوزاری (Penny Plunderer)

راستش هر وقت اسم این آقا رو میشنوم خنده ام میگیره! «غارتگر دوزاری»! این خبیث سالها پیش و در کمیک های بتمن در سال 1947 خلق شد. ایشون عادت داشت جرم هایی مرتکب بشه که یه جورایی ربط داشتن به "پنی" (پنی یا Penny ، یه سکه خیلی بی ارزشه و به همین خاطره که تو فارسی میشه اون رو مثلا معادل "قرون" یا "دوزاری" دونست!) . اسم واقعی اش بود «جو کوین» (Joe Coyne) و قبل از اینکه یک مجرم بشه، فروشنده روزنامه بوده. روزنامه هایش رو به قیمت 1 پنی میفروخت ولی چون از صاحب روزنامه فروشی دزدی کرد، اخراج شد. ایشون واقعا از دشمنان گمنام بتمنه و دیگه اثری ازش نیست (البته اگه اشتباه نکنم یک بار هم با دیگر دشمن سکه دوست بتمن یعنی «دو چهره» همکاری کرد). ولی نقش مهمی در دنیای بتمن داشته. میدونید چرا؟ چون باعث شد بتمن صاحب اون سکه بزرگ در غار خودش بشه! یعنی غارتگر دوزاری یه بار رفت تو یه موزه تا این سکه رو به سرقت ببره که بتمن سر رسید و با همون سکه بزرگ ایشون و همکارانش رو شکست داد :

سکه بتمن

از اون به بعد این سکه رو در میان دیگر اشیا عتیقه (!) بتمن مثل اون دایناسوره و کارت جوکر و ... در غارش دیدیم!

 

13- فرفره (The Spinner)

 فرفره (The Spinner)

«فرفره» که اسم واقعی اش Swami Ymar است، در حضورش توی دنیای کمیک، به عنوان یه شرور مغز متفکر به تصویر کشیده شد و به همین دلیله که دستگیر کردنش انرژی زیادی از بتمن، رابین و بت وومن گرفت. روش کارشم این طوریه که از مردم دزدی میکنه، بعد در ازای برگردوندن اشیاء دزدیده شده ازشون پول اخاذی میکنه! او وقتی دست به سرقت میزنه،برای فرار از ابزاری مثل اره برقی شلیک کن ،فرفره بزرگ و پنکه های رنگارنگ استفاده میکنه! در واقع اسپینر به اندازه ای که باید تهدید آمیز نیست و حضورش صرفا جهت خالی نبود عریضه است و بس.

 

12 - مرد گورخری (Zebra Man)

مرد گورخری (Zebra Man)

باز هم خبیثی مسخره با اسمی مسخره برای بتمن!  همانطور که تا الان در این مقاله خوانده اید (و خواهید خواند) و بر خلاف تصور "نولان" دوستان و "آرخام" دوستان در ایران، دشمنان بتمن فقط به اون چندتا "دارک" و "خفن" خلاصه نمیشن و جناب بتمن تا دلتون بخواد ویلن های بیخود هم داشته! (البته طرفدارای بتمن از دست ما ناراحت نشن چون خیلی وقت پیش تو این مقاله دشمنای بیخود اسپایدرمن رو هم معرفی کرده بودیم! میبینید چقدر ذهنمون بازه؟!) ایشون مخترعی بودند به نام «جیک بیکر» (Jake Baker) که دستگاهی خلق کرد که خطوط انرژی سفید و سیاه خلق میکرد که در واقع با نوعی مغناطیسم باعث میشد تا مواد رو از خودش دفع کنه (در دنیای واقعی بهش میگن "دیامغناطیس" یا Diamagnetism). او سعی میکرد به وسیله یک کمربند قدرت های دستگاه خودش رو کنترل کنه. اسمش رو هم گذاشت «مرد گورخری» چون ظاهرش سفید و سیاه بود! (جالبه که اسمش هیچ ربطی به قدرت هاش نداره!) ولی از اون بامزه تر وقتی بود که تونست بتمن رو برای مدتی کوتاه تحت تاثیر خودش قرار بده و تبدیلش کرد به "بتمن گورخری" (Zebra Batman) !!! باورتون نمیشه؟ ایناهاش:

بتمن گور خری

بعدشم این دو شخصیت گورخری (!) با هم جنگیدند:

 

 

11- نابغه فرار (Getaway Genius)

نابغه فرار (Getaway Genius)

«روی رینولدز» (Roy Reynolds) یه نابغه بود که به جنایت روی آورد تا بتونه از تواناییش نهایت استفاده رو ببره. حالا توانیش چی بود؟ الان خدمتتون عرض میکنم. این آقا استاد کشیدن نقشه های هوشمندانه برای فرار اونم بدون گیر افتادنه !یعنی اینکه حواس بتمن رو پرت میکنه تا بقیه وقت کافی برای فرار داشته باشن! اما مشکل شخصیتش این بود که تمام اونا بر پایه تکیه به خودش بود نه تعامل مستقیم با بتمن! دفعه ی بعدی که رینولدز توی کمیک ظاهر شد،معلوم شد که مجبوره برای شخصیت خبیثی به نام «شکارچی بزرگ» ( The Big Game Hunter)   تله بسازه اما بعدا مشخص شد که اون در اصل دنبال دارویی برای دخترش میگرده که بعدا جانشینش شد و لقب نابغه فرار جدید را به خودش اختصاص داد!

 

10- آوت سایدر (Outsider)

آوت سایدر

شما فكر كردید بازگشت از مرگ فقط مخصوص ابرقهرمانان است؟ نخیر!  چون در شماره 328 كمیك Detective Comics دستیار با وفای بتمن یعنی جناب «آلفرد پنی ورث» در حالیكه سعی میكرد بتمن و رابین را نجات دهد،  دچار سانحه رانندگی شد و جان به جان آفرین تسلیم كرد. سپس برای مدتی به جای او «عمه هریوت» (Aunt Harriet) در داستان های بتمن وظایفش را انجام میداد! (عمه هریوت بعدها در سریال تلویزیونی "بتمن" هم حضور یافت) . پس از 6 ماه دیدیم كه یك مزاحم تلفنی به بتمن زنگ میزند و خودش را Outsider مینامد. دی سی هویت او را مخفی نگه داشت تا اینكه در شماره 356 Detective Comics بتمن با Outsider مبارزه میكند و شكست اش میدهد. بعدش او به آلفرد پنی ورث تغییر شكل میدهد در حالیكه هیچ یادش نمی اید كجاست و در طول 6 ماه گذشته چیكار میكرده!!!!!!!!!!

الفرد پني ورث

 

 

9- مرد بادبادکی (Kite-Man)

مرد بادبادکی (Kite-Man)

به آسمان نگاه کنید! یه پرنده است؟ یه هواپیماست؟ نه، اون ... «مرد بادبادکی»ه ؟! ایشون یکی از خبیث های دی سی هستند که اولش در سال 1960 و در شماره 166 از کمیک های Batman خلق شد. اسم واقعی اش هست «چارلز براون» و چون از کودکی عاشق بادبادک و کایت و این جور چیزا بود تصمیم گرفت با همین وسایل به جنگ بتمن و رابین بره! البته ظاهرا قبلا خلبان هم بوده. ولی خدا رو شکر که الان از دشمنای خیلی گمنام بتمن به شمار میاد و نویسندگان بتمن هم حاضر نیستند ازش استفاده کنند! اینجا رو ببینید چطور با بادبادک خودش به بتمن ضربه زده:

بتمن مرد بادبادکی

 

8- مرد اتمی (The Atomic Man)

مرد اتمی (The Atomic Man)

یکی دیگه از دشمنان بتمن که توسط اون به زندان افتاد، «مرد اتمی» بود. این بار حتی بتمن در دادگاه  علیه اون شهادت داد! مرد اتمی در اصل مخترع جنایتکاری بود که داشت روی آخرین اختراعش کار میکرد و بعد از اینکه از زندان فرار کرد، آخرین اختراعش رو تموم کرد و اسم خودش رو مرد اتمی گذاشت! اسم باحالی داره ولی افسوس که قدرت هاش خیلی بیخوده! او در واقع عینکی اختراع کرده بود که وقتی باهاش به چیزی نگاه میکرد ساختار مولوکولی آن دگرگون میشد! البته مرد اتمی اختراعات دیگه هم داشته که اتفاقا خیلیم باحال بودن .مثلا یکی از شاهکارهاش تغییر دادن وزن قایق بادبانی و فرستادش به فضا بوده! در هر حال بتمن او را به ساده ترین شکل ممکن شکست داد!

 

7- مامور اعدام نقاب دار (The Hooded Hangman)

 مامور اعدام نقاب دار (The Hooded Hangman)

تصور بر این هست که شخصیت ها برای کار هایی که میکنند انگیزه هایی داشته باشند ، اما انگیزه های این آقا واقعا مسخره اند! «تلمن دیویس» (Telman Davies)  به عنوان مجری خبری می خواست مشهور بشه. پس با نام «مامور اعدام نقاب دار» که یک کشتی گیر بود توی رینگ شروع به مبارزه کرد تا بتونه عنوان مشهور ترین مبارز رو به دست بیاره. سپس اون شروع کرد به دنبال بتمن گشتن تا باهاش مبارزه کنه، به این امید که ثابت بشه کدوم یکی مبارز بهتری هست. توی مبارزه، بتمن و او ، هردو نقاب یکدیگر رو برداشتن، البته بتمن قبلش صورت خودش رو مثل دیویس کرده بود و با این کار اونو گیج کرد! بعد از اینکه دیویس توی مبارزه حسابی از بتمن کتک خورد،به دلیلی نامشخص توسط بتمن به افریقای جنوبی فرستاده شد!

 

6- پادشاه نمک فلفل (Condiment King)

 پادشاه نمک فلفل (Condiment King)

Condiment در زبان انگلیسی به معنای "ادویه" ، "چاشنی" یا "نمک فلفل" است و این آقا هم اسمش «پادشاه نمک فلفل»!!!!! جالبه که اولش در سریال" بتمن: مجموعه کارتونی" توسط «بروس تیم» خلق شد و بعد وارد دنیای کمیک شد. او حالت کمدی داره و سس کچاپ و مایونز رو با سس هزار جزیره (!) ترکیب و از  طریق اسلحه های مخصوص خودش به بیرون شلیک میکنه! اولش البته اصلا خبیث نبود، بلکه کمدینی بود که توسط جوکر شستشوی مغزی داده شد تا با بتمن بجنگه!

  

5- پاک کن (The Eraser)

پاک کن (The Eraser)

«لِنی فیاسکو» (Lenny Fiasco)   یکی از همکلاسی های قدیمی بروس وین در دانشگاه بود (کلمه fiasco در زبان انگلیسی به معنی آدم ضایع و فاجعه است! یعنی یه چیزی مثل شخصیت «حبیب» در سریال "فوق لیسانسه ها"!) اون از دانشگاه اخراج شده بود و همیشه یک پاک کن در دست داشت چون مدام مرتکب اشتباه میشد! بعدا تبدیل شد به خبیثی به نام «پاک کن»! چرا؟ چون میتونست آثار جرم و جنایت را پاک کنه!!! لباسش هم واقعا ضایع هستش: مدادی که بالای سرش یک پاک کن قرار داره! مطمئن هستیم بتمن و رابین از اینکه چنین دشمنی دارند شرمنده هستند!

 

4- مرد خال خالی (Polka-Dot Man)

مرد خال خالی (Polka-Dot Man)

ایشون هم از خبیث های گمنام بتمن هستند که سال 1962 و در شماره 300 از کمیک Detective Comics خلق شدند و مدتهاست که دیگه ازش خبری نیست. اسم واقعی اش هست «آبنر کریل» (Abner Krill) که قدرتی از خودش نداشت ولی در عوض توانایی های خودش را از لباس خال خالی خودش میگرفت! یعنی هر کدوم از اون دایره های روی لباسش رو میتونست به نوعی سلاح تبدیل کنه! هیچ کس هم نمیدونه که این لباس از کجا اومده و منشا اون چیه. اما چیزی که میشه گفت اینه که هم اسمش بیخوده، هم لباسش و هم قدرت هاش! در این مقاله به طور کامل معرفی اش کرده ایم!

 

3- لباس ساز (Masquerader)

لباس ساز (Masquerader)

«سم توئید» (Sam Tweed) یک خیاط عالی در گاتهام بود .بیشتر لباس های بتمن توسط تویید دوخته میشدند تا اینکه تویید زد به سرش! در واقع از این ناراحت بود که چرا هیچ کس او را نمیشناسه و به خاطر اینکه لباس های بتمن رو براش ساخته ازش تشکر نمیکنه. پس تصمیم گرفت از بتمن انتقام بگیره!!! او برای بتمن تله گذاشت. یعنی کاری کرد تا بتمن از تمام لباس های اضافه خودش استفاده کنه! بعد که بتمن دیگه لباسی برای پوشیدن نداشت بهش زنگ زد و سفارش یک لباس جدید را داد! او هم لباسی که داخلش برای بتمن تله کار گذشاه شده بود برایش فرستاد!!!

 

2- گَگی (Gaggy)

 جوکر دستیاری داشت به نام «گَگی»!

سال 1966 و در شماره 186 از کمیک Batman شاهد اتفاق عجیبی بودیم: جوکر یک دستیار کوتوله به نام Gagsworth "Gagsworthy (که با لقب «گگی» یا Gaggy شناخته میشد) برای خودش دست و پا کرد !  انگیزه اش هم خیلی مسخره بود چون دیدیم که در سیرک کار میکند ولی دیگر برای تماشاچیان جذاب نیست! بنابراین به جوکر پیوست تا در برخی جنایات او شرکت کنه! دیدین این تصویر هم خالی از لطف نیست:

!!!! 

 

1- مرد تقویمی (The Calendar Man)

«جولیان دی» (The Calendar Man) ملقب به «مرد تقویمی» از دشمنان بتمن است که شیفته تقویم و تاریخ و اینجور چیز هاست! بنابراین جرم و جنایت های خودش رو در روزهای مهم و تعطیل حک شده در تقویم انجام میده!!! واقعا نویسندگان بتمن نمیدانند باهاش چیکار کنند و در چه داستان هایی ازش استفاده کنند چون انگیزه هایش برای جنایت واقعا درب و داعونه! حالا ما با انگیزه های او کاری نداریم. فقط توجه کنید به لباس های ضایعی که او در طول سالها پوشیده:

 مرد تقویمی (The Calendar Man)

آره به خدا تصاویری که دیدید همگی لباس هایی هستند که مرد تقویمی در طول سالها در کمیک های بتمن بر تن کرده است!!!

 

مترجم: آیدا م.

منبعسایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پولکا دات من/مرد خال خالی» (POLKA DOT MAN) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر بتمن (TOP 10 BATMAN VILLAINS)

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

5 ابرخبیث برتر دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگ فاش شد!

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند 

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

MP Spidey
#1 MP Spidey 1398-09-04 18:17
مرد تقویمی؟؟؟
من نمیدونم با چه هدف و فکری این شخصیت ساختن.
آخه مرد تقویمی آخه؟
. Calendar Man. Why
ببخشید. من یکم زیادی تعجب کردم.
:lol: :eek:
نقل قول کردن
Bucky WS
#2 Bucky WS 1398-09-04 18:31
خداییش بتمن و دنیاش از اول دارک و خفن بوده :-*
نقل قول کردن
MP Spidey
#3 MP Spidey 1398-09-04 19:54
کسایی مثل «عمو مختار» و «حسن ریاحی» که قبلا مطالب زیادی برای سایت نوشتن الان کجان؟
ببخشید اگه اسپم دادم.
نقل قول کردن
spideardevil
#4 spideardevil 1398-09-05 19:15
یا حسین اینا دیگه چین؟؟؟ :-x راستش ..... ولش کن بهتره سکوت کنم
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#5 The amazing spiderman 1398-09-09 09:00
یعنی ابهت و خفنیت بتمن با این مقاله زیر سئوال رفت :-*
نقل قول کردن
The Lizard
#6 The Lizard 1398-09-09 09:02
به نقل از The amazing spiderman:
یعنی ابهت و خفنیت بتمن با این مقاله زیر سئوال رفت :-*

از کدوم "ابهت و خفنیت" داری حرف میزنی؟ :-*
هر چی بود که زک اسنایدر به باد داد رفت پی کارش :lol:
نقل قول کردن
the Batman
#7 the Batman 1398-09-09 16:54
خب راستش با خوندن این مقاله یه کم به قهرمان مورد علاقم نا امید شدم :cry:
نقل قول کردن
sonicamir13
#8 sonicamir13 1398-09-13 18:58
مرد تقویمی؟
گَگی؟
ساعت؟؟
غارتگر دوهزاری؟؟؟؟!!!!!
لباس‌ساز؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :o
واقعا؟ :-|
نقل قول کردن
کاکلی
#9 کاکلی 1398-10-02 22:55
به نقل از the Batman:
خب راستش با خوندن این مقاله یه کم به قهرمان مورد علاقم نا امید شدم :cry:

سلام برادر انشالله موفق و سلامت باشی
این طبیعت هر شخصیتی هست .هیچ شخصیتی کامل نیست و هیچ شخصیتی هم تهی نیست.صفر و صد، هردو دست نیافتنی هستند.هیچ چیزی بدون خوبی و هیچ چیزی بدون بدی نیست. البته به نظرم این خبیث ها کاملا قابل چشم پوشی هستند چون تاثیر خاصی هم نداشته اند.
خلاصه اینکه به نظرم جایی برای ناامیدی نیست،البته ازتون معذرت میخواهم که دخالت کردم چون ربطی به من نداره
ببخشید که مزاحم شدم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1399-11-05 13:11
باحال بود :lol:
نقل قول کردن
Morteza
#11 Morteza 1400-12-21 20:15
ساعت چرا ؟ مرد تقویمی چه سمیه ؟ آخه اون پاک کن چیه کت شلوار پوشیده ؟ مرد خال خالی و گورخری رو کجای دلم بزارم
واااای دی سی نکن این کارو با ما ما که هیچی با بتمن نکن این کارو :-|
نقل قول کردن
Morteza
#12 Morteza 1400-12-21 20:16
به نقل از Bucky WS:
خداییش بتمن و دنیاش از اول دارک و خفن بوده :-*

حالا هیچ ربطی به این مقاله ی فان نداره ولی قبول دارم :lol:
نقل قول کردن
Hellblazer
#13 Hellblazer 1402-07-21 14:56
ولی من از ظاهر «پاک‌کن» خیلی خوشم اومد.
طراحی‌ش خیلی جالبه به نظر من، از طرفی یاد کت و شلوار «کله چکشی» افتادم.
به نظرم اگر از پتانسیل‌ش استفاده کنند و روش کار کنند محبوب میشه! :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45