10 شخصیت برتر مارول که قدرت‌ های چندش‌ آور دارند

۱۰ شخصیت برتر مارول که قدرت‌ های چندش‌ آور دارند

این مقاله هم به مناسبت هالووین تقدیم شما خوانندگان سایت spidey.ir میشود!

مقدمه: خب معمولا در کشمکش‌ها و زدوخوردهای ابرقهرمانی این‌طور پنداشته می‌شود که دو طرف دعوا قهرمانانی خوش خت‌وخال و دارای نوعی برگزیدگی ژنتیکی هستند که با ماهیچه‌های درهم‌تنیده‌شده و کاستوم‌هایی جذاب و پرکاریزما دلبری می‌کنند؛ اما بد نیست اشاره کنم که این تصور کلی، کاملا غلط است! قهرمانان و ویلن‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند از این نظر حتی بسیار منزجرکننده و چندش‌آور باشند.

این مشکل آن‌ها می‌تواند ناشی از پس‌زدن بیولوژیکی آن‌ها باشد و یا طبیعت قدرتشان ماهیتا بر مبنای همین انزجار بنا شده باشد، اما هر چه که باشد، مشخصا هیچ کس دوست ندارد که این شخصیت‌ها را سر میز شام کنار خود ببیند! در این مقاله قصد داریم تا با ۱۰تا از برترین شخصیت‌های مارول که دارای قدرت‌های چندش‌آور و منزجرکننده هستند آشنا شویم؛ پس با ما همراه شوید...

جاداره همراه این مقاله، مقاله‌ی زشت‌ترین قهرمانان  و خبیث های دنیای کمیک را هم در اینجا و اینجا بخوانید.

 

10- فاسد کننده (The Corruptor)

فاسد کننده (The Corruptor)

"جکسون دِی" ملقب به فاسد کننده، یک داروی روانگردان فعال و بسیار قوی را از غدد عارقه‌ی خود ترشح می‌کند که سبب می‌شود او با لمس بدن قربانیان خود، اراده‌ی آنان را از کار بیندازد و کاملا آن‌ها را مسخّر خود گرداند. مکانیسم کاری او چنین است که او با لمس دیگران مرکز مهار ذهنی آنان را به دست گرفته و در جهت اعمال خودخواهانه و غیراخلاقی خود آن‌ها را به کار می‌گیرد. باوجود این قدرت ناخوشایند اما در عین حال شیرین این شخصیت، باید توجه داشت که غده‌های مذکور او، تنها در کف دستانش واقع هستند و به این ترتیب او تنها از طریق تماس کف دستان خود با قربانیانش آن‌ها را آلوده می‌کند. راستی یادم رفت بگم که جکسون دی در یک کارخانه تولید مواد روان گردان کار میکرد که در معرض مواد شیمیایی قرار گرفت و این قابلیت ها رو به دست آورد.

 

9- مَگوت  (Maggott)

 مَگوت  (Maggott)

مگوت یک جهش یافته است و بخاطر قدرتش به این وضع افتاده بخاطر همین دل خوشی از قدرت هاش ندارد.شاید باورتون نشه ولی او حتی دستگاه گوارش هم نداره! مگوت چیزهایی کرم مانند بر دو سر شونه اش دارد که هرچیزی که سر راهشان باشد را میخورند (یک جورایی از ضحاک الهام گرفته است). او مدل موی عجیبی هم دارد که نشات گرفته از جهش اش است (مثل ولورین). او دارای پوستی آبی رنگ است و گفته میشه بدترین شخصیت مردان ایکس است که هیچ وقت جذابیتی برای خوانندگان نداشته. ولی خدایی میتونید تصور کنید که دارید کنارش غذا میخورید؟!

 

8- هامباگ (Humbug)

هامباگ (Humbug)

 "باک میتی" (Buck Mitty) ملقب به هامباگ، دانشجوی رشته‌ی حشره‌شناسی دانشگاه امپراتوری ایالتی بود. او که وسواس زیادی در کارش داشت وقتی که هنگام آزمایشات علمی‌اش در دانشگاه دچار کسری بودجه شد، به جرم‌های گوناگونی روی آورد. او با استفاده‌ از اسکلت حشرات یک دست کاستوم مخصوص برای خود ساخت که به او قدرت و سرعت و حس بسیار قوی‌ای داد. همچنین به وی این قدرت را داد که با تقلید از حشرات بتواند با هر حشره‌ای که روی زمین و فراتر از آن ساکن است ارتباط برقرار کند ولی بعدا معلوم شد لباسش داشته او را کنترل میکرده و به شکل حشرات در می آورده. او قبول کرد که میزبان تخم های موجودات بیگانه به نام «بورود» باشد! پس ببینید چه موجودی چندشی از آب درآمد!

 

7- مارو (Marrow)

 مارو (Marrow)

سارا ملقب به مارو یک جهش یافته  است که استخوان از صورتش یا جاهای دیگر بدنش بیرون میزدند!  او توسط جهش یافته های زیرزمینی به نام مورلاک  ها پذیرش شد و قبل از اینکه عضو ایکس من بشه از اعضای یک تیم خبیث بود. او از استخوان هایش به عنوان سلاح استفاده میکنه و در کمیک های اسپایدرمن هم حضور داشته و یه جورایی بهش علاقه هم داشته! ظاهرش در طول زمان قابل تحمل تر شده.

 

6- وِرمین (Vermin)

وِرمین (Vermin)

«ورمین» نام اصلی اش هست «ادوارد ویلان» (Edward Whelan) که کودکی سخت و وحشتناکی داشت و حتی ناپدری اش به وی آزار جنسی میرساند. او وقتی بزرگ شد یک ژنتیک‌شناس شد ولی متاسفانه آزمایشات دشمنان کاپیتان آمریکا باعث شد تا به یک موجود موش مانند تبدیل شود که علاقه به خوردن گوشت انسان دارد! ورمین ابتدا در کمیک های کاپیتان آمریکا خلق شد و سپس در داستان معروف "آخرین شکار کریون" (که در اینجا ترجمه شده) حضور پیدا کرد. او در این داستان خبیث اصلی نبود ولی در فاضلاب نیویورک پرسه میزد و بارها مردم عادی را شکار کرد و به مخفیگاه خود برد و زنده زنده آنها را خورد! برای آشنایی با ورمین، این مقاله را بخوانید.

 

5- زایتگیست (Zeitgeist)

زایتگیست (Zeitgeist)

 زایتگیست سال 2001 و در شماره 116 از کمیک X-force عضو این گروه شد که البته حال و هوای داستان هایش کاملا فرق کرده بود! یعنی این نسخه از ایکس فورس درباره یک سری جهش یافته بود که دنبال شهرت بودند و در شوهای تلویزیونی موسوم به Reality حضور پیدا میکردند و بعدا اسمشون شد X-Static (یعنی سال 2002 کمیک X-force کنسل شد و به جای آن کمیک X-static با شماره 1 منتشر شد) این نسخه از ایکس فورس به شدت ناپایدار و بود و خود آقای زایتگیست (که از دهانش اسید بالا می آورد!)، در اولین حضورش در دنیای کمیک کشته شد!!!

 

4- وزغ (Toad)

وزغ

Toad یا وزغ یک جهش یافته و یکی از قدیمی ترین و خبیث ترین دشمن های مردان ایکس است. قدرت های حال بهم زنی هم مانند زبانی دراز و چسبناک (مانند وزغ !) و بزاقی سمی است. او نه تنها جزو زشت ترین خبیث های کمیک است بلکه جزو کثیف ترین و حال بهم زن ترین ها نیز قرار میگیرد. البته بعضی از قدرت های الان اش را نداشت و آن ها را بعد از اولین فیلم مردان ایکس در سال 2000 بدست اورد چون توی ان فیلم تمرکز ویژه ای روی زبان دراز او و پراندن بزاق بر روی دیگران شده بود. در نتیجه این قدرت ها نیز در دنیای کمیک به قابلیت های او اضافه شد. ولی هنوز که هنوز است تا دلتون بخواد زشت است و زشت ترین خبیثی است که مردان ایکس تا به حال با او درگیر شده اند.

 

3- هاسک (Husk)

هاسک (Husk)

باز هم یک جهش یافته مارول که میتونه پوست اندازی کنه! او اولش از اعضای Generation X بود ولی به ایکس من پیوست. نام واقعی اش هم «پیج الیزابت گوتره» هستش که به هاسک معروفه و برادرش هم یک جهش یافته بود و خیلی دوست داشت خودش هم یک جهش یافته بشه که بالاخره به آرزویش رسید ولی بعیده از قدرت عجیب و چندش آور خودش دل خوشی داشته باشه!!! ) او می‌تواند زیر پوست خود، چهره‌ و ظاهر متفاوتی را برای خودش دست و پا کند، اما برای این کار باید پوست صورت قبلی خود را قلفتی بکند و روی زمین رها کند! درست مثل ماری که می‌خواهد پوست بیندازد).

 

2- دِبری  (Debrii)

 دبرا فیلدز (DebrII)

«دبرا فیلدز» دختر نوجوانی است که اولش عضو گروه New Mutants بود و خلق‌وخوی تند و زننده‌اش سبب شده بود هم تیمی هایش از او رانده شوند.  قدرت او تله کنسیس (قابلیت جا به جایی اجسام با ذهن) است؛ اما این  توانایی‌  نیست که به خودی خود منزجرکننده و چندش‌آور باشد، بلکه طریقه‌ی استفاده‌ی اوست که این قدرت‌ها را به‌طور چندش‌آوری نمود می‌دهد. او حین نبرد مثل یک آهنربای غول‌آسای تله‌کینتیک می‌ماند که مقادیر عظیمی زباله و آت‌و‌آشغال را به این طرف و آن طرف پرتاب کرده و منظره‌ی بسیار حال‌به‌هم‌زنی را در مقیاس وسیع پدید می‌آورد. او هنگام استفاده از قدرت هایش گردابی از زباله را حول سرش ایجاد کرده و خرابی‌های وسیع و کثیفی را پدید می‌آورد. قطعا هیچکس دوست ندارد وقتی دارد سوت می‌زند و توی خیابان‌ها راه می‌رود یک‌هو زیر تلی از زباله دفن بشود!

 

1- اِسکین (Skin)

 اِسکین (Skin)

خب قهرمانان و جهش‌یافته‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند بدن خود را کش بدهند که معروف‌ترینشان رید ریچارد و کاملا خان هستند که تقریبا همه‌ی آن‌ها دارای چهره‌ای زیبا و بدنی خوش‌اندام و خلاصه همه‌چیز تمام هستند‌ ولی این وسط "آنجلو اسپینوزا" اون‌قدر خوش‌شانس نبود و پس از کسب قدرت‌ها و جهشی که بهش دچار شد به شکلی که می‌بینید درآمد. او که متولد سنترال جنوبی در لس‌آنجلس است، جهش‌یافته‌ایست که به‌اندازه‌ی شش فوت در سطح بدنش پوست دارد که ذخیره‌ی زمانی است که بدنش را کش می‌دهد و دراز می‌کند. او می‌تواند تا هر اندازه که به بافت استخوانی و اسکلتی‌اش آسیب نرسد خودش را کش‌بدهد. همچنین او می‌تواند تغییر شکل دهد ولی نمی‌تواند رنگ‌دانه‌های پوست خود را عوض کند. و دیگر این‌که هنگام کشش، نیاز مبرمی به تمرکز دارد. پوست‌های اضافی‌ای که او برای زمان دراز شدنش با خود جابجا می‌کند سبب ایجاد یک ظاهر کاملا زشت و غیر بهداشتی برایش شده است که باعث می‌شود اکثر اوقات مثل پارافین ذوب‌شده‌ی یک شمع به نظر برسد و خلاصه حالتان را به هم بزند.

 

خب با تعدادی از منزجرکننده‌ترین شخصیت‌های مارول آشنا شدیم، نظر شما چیست؟ با ما در میان بگذارید...

 

 محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت  CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ورمین» (VERMIN) بدانید

5 مبارزه برتر شخصیت های نمادین سینمای وحشت با قهرمانان دنیای کمیک بوک

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

10 شخصیت برتری که جک کربی برای دی سی خلق کرد

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

سه داستان ترسناک منتشر شده در کمیک بوک های دکتر استرنج + لینک دانلود

10 کمیک گمنام که باید به فیلم سینمایی تبدیل شوند

10 کمیک برتر انتشارات ورتیگو (VERTIGO)

ترسناک ترین نقش آفرینی ها در فیلم های ابرقهرمانی

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

badlight
#1 badlight 1398-12-19 13:06
ممنون بابت مقاله خیلی مفید بود
و راستی ! دقت کردید که قیافه وزغ شبیه دکتر اختاپوسه؟؟؟؟
نقل قول کردن
badlight
#2 badlight 1398-12-19 13:20
بخش 6 (ورمین) خط 2:
بجای ارنیم زولا نوشتید ارمین زولا
تنها اشتباه تایپی بود
بازم ممنون از مقالتون
نقل قول کردن
شروین سرکان
#3 شروین سرکان 1398-12-19 13:32
ممنون بابت این مقاله باحال :lol:
نقل قول کردن
Captain-spidey
#4 Captain-spidey 1398-12-19 14:33
اولن مرسی بابت مقاله خیلی خوب بود دومن :-x :-x واقعا عکس سومی چندش بود اصلا یه طوری شدم
نقل قول کردن
spiderman2099
#5 spiderman2099 1398-12-19 16:18
كلا قدرتاى مارول يه گير دارن مثلا سايكلاپس نميتونه چشمشو كنترل كنه و ليزر ميزنه (البته بدون عينك مخصوص) يا مثلا حس عنكبوتى مرد عنكبوتى موقع خستگى درست كار نميكنه
اينا هم موقع به دست آوردن قدرت زشت شدن
نقل قول کردن
black captain
#6 black captain 1398-12-19 16:33
وزغ ها طبیعتا اینقدر زشت نیستن که جناب وزغ زشته! به یک جراحی پلاستیک فوری نیاز دارن :-D
به نظر من چندش ترین ها وزغ و ورمین بودن
خلاصه مقاله جالبی بود مرسی
نقل قول کردن
M.A.P air
#7 M.A.P air 1398-12-19 17:24
تشکر نمی کنم چون حالم رو به هم زدید :-x :lol: :lol:
مقاله جالبی بود
ممنون
نقل قول کردن
milad
#8 milad 1398-12-19 18:06
به نقل از badlight:
ممنون بابت مقاله خیلی مفید بود
و راستی ! دقت کردید که قیافه وزغ شبیه دکتر اختاپوسه؟؟؟؟

:lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
milad
#9 milad 1398-12-19 18:07
مقاله جالبی بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید