5 مبارزه برتر شخصیت های نمادین سینمای وحشت با قهرمانان دنیای کمیک بوک

 5 مبارزه برتر شخصیت نمادین سینمای وحشت با قهرمانان دنیای کمیک بوک

چندی پیش مارول اعلام کرد رایت انتشار کمیک براساس شخصیت های معروف "غارتگر" و "بیگانه" را به دست آورده است (خبرش اینجاست) و من به همین مناسبت میخواهم این مقاله را به شما تقدیم کنم.

 

5- هیولای فرانکنشتاین علیه اونجرز

  هیولای فرانکنشتاین علیه اونجرز

 هیولای فرانکنشتاین (The Frankenstein Monster)  موجودی زشت و ترسناک است که توسط ویکتور فرانکنشتاین در رُمان معروف "فرانکنشتاین" نوشته «مری شِلی» ساخته شد. او به دلیل ظاهر مخوفش از طرف مردم رانده می‌شود و تمام خاطرات تلخی که در دوران تنهایی بدست آورده باعث می‌شود که کینه‌‌ی انسان‌ها را به دل بگیرد و از خالقش که دکتر ویکتور فرانکشتاین است میخواهد که هیولایی مونث خلق کند تا او دیگر تنها نباشد ولی چون خالقش اهمیتی به خواسته‌ی او نمی‌دهد (از ترس اینکه آن دو زاد و ولد کرده انسان‌ها را به خطر بیندازند) دست به قتل و جنایت میزند و ... هیولای فرانکنشتاین به لطف حضور در فیلم هایِ ترسناکِ کلاسیکی که با حضور «بوریس کارلُف» در دهه های 30 و 40 میلادی قرن بیستم توسط استودیو یونیورسال از رویش ساخته شد  به شهرتی جهانی دست یافت. مارول هم در دهه 70 میلادی از روی این شخصیت دو کمیک بوکی اختصاصی چاپ کرد که اولین آن 5 شماره و دومی هم 18 شماره دوام داشت. سال 1968 و در شماره 40 از سری نخست کمیک بوک های X-men شاهد بودیم که مردان ایکس با فرانکنشتاین مبارزه کردند ولی این فرانکشتاین در واقع رُباتی بود که به او شباهت داشت و توسط بیگانه های فضایی درست شده بود!

ایکس من - فرانکشتاین

ولی در شماره های 131 و 132 از سری اول کمیک های Avengers که سال 1975 منتشر شدند، شاهد بودیم که یکی از دشمنان اصلی اونجرز به نام «کانگ فاتح» چندین شخصیتِ نیرومند و  مرده را از زمان گذشته زنده میکنه و تحت کنترل خودش درمیاره تا اونجرز را بکشند! یکی از این این شخصیت ها همان هیولای فرانکنشتاین بود. البته چیزی که در این داستان دیدیم این بود که فرانکنشتاین به جای آنکه یک شخصیت خبیث درجه یک باشد نوعی هیولای سرگشته بود. او اندکی با ثور زد و خورد انجام داد و بعد راهش را کشید و رفت!

ثور - فرانکشتاین

  از آن به بعد فرانکشتاین با بسیاری از قهرمانان مارول مثل مرد عنکبوتی، ولورین، پانیشر و ... مبارزه کرده است.

اسپایدرمن فرانکشتاین 

 

4- بیگانه ها علیه سوپرمن

 بیگانه ها علیه سوپرمن

"بیگانه"  (Alien) نام مجموعه فیلم ترسناک علمی- تخیلی است که اولین فیلم آن در سال 1979 به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شده‌ است. الن ریپلی شخصیت اصلی چهار فیلم اول این مجموعه است. "دارک هورس" و دی سی سال های 1995 و 2002 دو کراس اور بین سوپرمن و هیولاهای سری فیلم های بیگانه (Alien) که بهشون Xenomorphs گفته میشه، منتشر کردند.  درسته که ممکنه بگید سوپرمن با قدرت های خودش اونا رو سوسک (!) میکنه ولی در داستان سوپرمن در محیطی قرار گرفته بود که در آن زیاد به نور زرد خورشید دسترسی نداشت و در نتیجه تا حد زیادی آسیب پذیر شده بود. در کل بهتره زیاد توضیح ندم چون دوست ندارم داستان جالب این کراس اورها رو براتون اسپویل کنم. مخصوصا در سری دوم که «دارک ساید» به تخم بیگانه ها دسترسی پیدا میکنه و سعی میکنه به عنوان سلاح ازشون بر علیه دشمنان خودش استفاده کنه. در پایان هم سوپرمن به سیاره "اپوکالیپس" سفر میکنه تا با ملکه بیگانه  مقابله کنه.

 

3- دراکولا علیه دکتر استرنج

 دراکولا (مارول)

کنت دراکولا  (Count Dracula)شخصیتی داستانی و آنتاگونیست اصلی رمان معروف دراکولا نوشته برام استوکر در سال 1897است و شناخته شده ترین خون آشام تاریخ به شمار می آید که در صدها اثر سینمایی، انیمیشن، تلویزیونی، ادبی و ... ظاهر شده است. دراکولا همانطور که در این مقاله گفته بودیم از شخصیت های ثابت ژانر ترسناک در دنیای مارول است و صاحب کمیک بوک اختصاصی و تحسین شده خود در دهه 70 میلادی به نام "مقبره دراکولا" (Tomb of Dracula) بود. و اما شاخص ترین مبارزه بین یک قهرمان مارول و دراکولا را باید در داستان برتر The Montesi Formula كه در شماره های 60 تا 62 سری دوم كمیك های Doctor Strange چاپ شد و در آن دكتر استرنج رو در روی دراكولا قرار گرفت، دانست که داستان  فوق العاده ای است که در آن دراکولا میخواهد به کمک کتاب شیطانی "دارک هولد" دنیا را تسخیر کند ولی دکتر استرنج به همراه برخی دیگر از متحدین ماورا الطبیعه خود جلوی او را میگیرد.

دراکولا دکتر استرنج

 و البته دراکولا بارها و بارها با شخصیت های مارول جنگیده ولی من دوست دارم به یکی از باحال ترین های این نبردها که اشاره کنم که با ددپول انجام داده!

ددپول دراکولا

در کمیک Deadpool: Dracula’s Gauntlet ، دراکولا به ددپول ماموریت داد تا نامزدش به نام «شیكلا» (Shiklah) رو براش پیدا كنه ! ولی در نهایت خود ددپول با شیکلا ازدواج میکنه (این مقاله را بخوانید). خب پس جای تعجبی نداره که دراکولا شاکی بشه و با ددپول مبارزه کنه!

 

2- غارتگر علیه بتمن

 غارتگر علیه بتمن

 "غارتگر" (Predator) عنوان فیلمی معروف و موفق به کارگردانی جان مک‌تیرنان و محصول سال 1987 در ژانر علمی–تخیلی و ترسناک است. در این فیلم آرنولد شوارتزنگر در نقش اصلی ایفای نقش می‌کند. او به همراه یک گروه ضربت آمریکایی برای نابودی گروهی آدمکش و مزدور پا به جنگلی می‌گذارند ولی در بدو ورود با اجساد انسان بسیاری در حالیکه به شکل فجیعی کشته شده‌اند رو به رو می‌شوند. آنها فکر می‌کنند که این کشتار توسط همان گروه آدمکش صورت گرفته، غافل از اینکه یک موجود فضایی شکارچی به نام غارتگر، در حالیکه می‌تواند خود را همرنگ محیط کند، انتظارشان را می‌کشددر دهه 90 میلادی انتشارات "دارک هورس" (Dark Horse) رایت انتشار کمیک بوک براساس هیولای غارتگر را به دست آورد.  سال 1991 دی سی و دارک هورس مشترکا کمیک بوکی به نام Batman Versus Predator را منتشر کردند که دیو گیبونز آن را نوشت و طراحان معروف اندی و آدام کوبرت آن را طراحی کردند و بابتش جایزه هم بردند. در این کمیک بتمن فراخوانده میشه تا به یک جنایت هولناک رسیدگی کنه و متوجه میشه که قاتل در واقع همون غارتگر معروفه. او اولش از او شکست میخوره ولی بعد از خوب شدن زخم هاش و استفاده از لباسی مخصوص بار دیگر به سراغ غارتگر میره و شکستش میده. سال های 1995 و 1997 دنباله این کمیک به نام های Batman Versus Predator II: Bloodmatch و Batman Versus Predator III: Blood Ties نیز منتشر شدند که هرگز به خوبی قسمت نخست نبودند و نتوانستند موفقیت آن را تکرار کنند.  

سوپرمن غارتگر

و البته یادمون نره که سال 2000 نیز دی سی کمیکی تحت عنوان "سوپرمن علیه غارتگر" منتشر ساخت که توسط «دیوید میکلینی» نویسنده باسابقه کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" نوشته شد و انصافا داستان خوب و سرگرم کننده ای داشت. سوپرمن در این کمیک میره تا درباره یک سفینه فضایی باستانی در میان جنگل های آمریکای مرکزی تحقیق کنه که به نوعی ویروس بیگانه مبتلا میشه که باعث میشه قدرت هایش دچار اختلال بشوند. در همین اثنا پای یک سازمان خبیث و دانشمندی که میخواهند از فن آوری های پیشرفته سفینه به نفع مقاصد پلید خود استفاده کنند نیز به داستان باز میشود ولی هیچ کس انتظار ورود غارتگر به ماجرا را نداشت که میخواست فن آوری های مسروقه را باز پس بگیرد و البته سوپرمن را حریفی قدر و لایق برای خودش میدانست!

 

1- فِرِدی کروگر علیه دکتر استرنج

  فردی کروگر علیه دکتر استرنج

  «فِرِدی کروگر» (Krueger) نام شرور اصلی سری فیلم های معروف  "کابوس در خیابان اِلم" است که به خصوص در دهه 80 میلادی بسیار محبوب و شناخته شده بودند. او یک روانی است که سعی داشته تعدادی بچه مدرسه‌ای را شکنجه و به قتل برساند. والدین این کودکان وقتی متوجه این امر می‌شوند، ابتدا از او شکایت می‌کنند؛ ولی بعد که قانون نمی‌تواند او را محکوم کند، آن‌ها که احساس خطر می‌کنند، فردی را زنده‌زنده می‌سوزانند اما بعد از چندین سال، وقتی کودکان مذکور بزرگ می‌شوند، روح فردی در خواب به سراغ آن‌ها می‌آید و آن‌ها را در کابوس مشترکی که دارند، به طرز فجیعی میکشد!  معمولاً در فیلم های "کابوس در خیابان الم" بازمانده‌ها سعی در نابودی فردی می‌کنند و او در پایان هر قسمت از این سری فیلمها به جهنم بازمی‌گردد ولی مجدداً در قسمت بعد زنده و سلامت است! مجله "ویزارد" فردی کروگر را چهاردهمین شرور برتر تاریخ سینما نام نهاد  و بنیاد فیلم آمریکا  در لیست 100 شرور و قهرمان خود او را در رتبه 40 قرار داد.  انتشارات مارول پس از اکران پنجمین فیلم از مجموعه "کابوس در خیابان الم" در اواخر دهه 80 میلادی تصمیم گرفت یک کمیک سیاه و سفید براساس آن منتشر کند. این سری بسیار پرفروش شد ولی مارول پس از دو شماره چاپ آن را متوقف کرد زیرا میترسید از طرف گروه های ضد خشونت مورد انتقاد قرار گیرد. تا اینکه در شماره 79 از کمیک Marvel Comics Presents شاهد چاپ شدن داستانی به نام "کابوسی در خیابان بلیکر" بودیم (بلیکر نام خیابانی است که در دنیای مارول خانه دکتر استرنج در آن واقع شده است). در این داستان، دکتر استرنج به همراه منشی جدیدش به نام سارا به تماشای فیلم "کابوس در خیابان الم" رفتند و پس از بازگشت دکتر استرنج کابوسی دید که در آن با فردی کروگر مبارزه کرد!

کابوس در خیابان الم - مارول

البته در انتها مشخص شد که «کابوس» (یکی از دشمنان قدیمی و اصلی دکتر استرنج) خودش را به شکل فردی کروگر درآورده بوده! (البته خالق شخصیت فردی کروگر یعنی «وِس کریون» اعتراف کرده بود که یکی از منابع الهام بخش  فردی، شخصیت کابوس در کمیک های دکتر استرنج بوده است!).

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

10 كمیك برتر دكتر استرنج (DR. STRANGE)

10 کراس اور برتر بین شرکت های کمیک بوکی!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

10 کمیک گمنام که باید به فیلم سینمایی تبدیل شوند

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

سه داستان ترسناک منتشر شده در کمیک بوک های دکتر استرنج + لینک دانلود

شماره آخر از کمیک "تهاجم هیولاها" (MONSTERS UNLEASHED) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain-spidey
#1 Captain-spidey 1399-05-05 17:02
استاد دستتون درد نکنه مقاله عالی بود و واقعا جالب بود مورد دراکولا و ددپول خیلی خنده دار بود واقعا این کار فقط از دست ددپول بر میاد :lol: :lol:
مورد پنج هم واقعا خفن بود
فقط اونجاش جالب بود که فردی از رو کابوس درست شده و کابوس خودش رو به شکل فردی در آورده
بازم ممنون استاد دستتون درد نکنه ;-)
نقل قول کردن
AmirAbbas
#2 AmirAbbas 1399-05-05 18:49
خیلی مقاله جالبی بود
خیلی هاشونمیدونستم
نقل قول کردن
zaal
#3 zaal 1399-05-05 19:10
موضوع جابی بود مخصوصاً تقابل بیگانه با سوپرمن که واقعا آدم کنجکاو میشه که بلاخره کدوم یکی قویتره.
نقل قول کردن
ali spidey 99
#4 ali spidey 99 1399-05-05 20:25
خیلی مقاله ی جالبی بود.
دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#5 Uncle Stan lee 1399-05-05 23:00
چه دورانی بود دهه های ۸۰ و ۷۰ میلادی برای فیلم های ترسناک
وس کریون با کابوس در خیابان الم
ویلیام فردکین با جنگیر
جان کارپنتر با هالووین(اولین فیلم اسلشر)
تاب هوپر با کشتار با اره برقی در تگزاس)(که از حق نگذریم بهترین فرانچایز ترسناک و اسلشر بود)
استنلی کوبریک با درخشش
و سم ریمی با فیلم های اویل دد(داستان عالی پایان افتضاح)
از بهترین فیلم های ترسناک اون زمان بود
ولی بعد از اینکه دهه ها گذشت
دقگه فیلم هایی به معروفیت و محبوبیت این فیلم ها ساخته نشد
عالی بود اقای ترابی
خسته نباشید
یک سوال از همه بچه های سایت
ترسناک ترین فیلمی که دیدین چه فیلمی بود؟
هم قدیمی هم جدید :-*
نقل قول کردن
Dark spider 2
#6 Dark spider 2 1399-05-05 23:44
به نقل از Uncle Stan lee:
چه دورانی بود دهه های ۸۰ و ۷۰ میلادی برای فیلم های ترسناک
وس کریون با کابوس در خیابان الم
ویلیام فردکین با جنگیر
جان کارپنتر با هالووین(اولین فیلم اسلشر)
تاب هوپر با کشتار با اره برقی در تگزاس)(که از حق نگذریم بهترین فرانچایز ترسناک و اسلشر بود)
استنلی کوبریک با درخشش
و سم ریمی با فیلم های اویل دد(داستان عالی پایان افتضاح)
از بهترین فیلم های ترسناک اون زمان بود
ولی بعد از اینکه دهه ها گذشت
دقگه فیلم هایی به معروفیت و محبوبیت این فیلم ها ساخته نشد
عالی بود اقای ترابی
خسته نباشید
یک سوال از همه بچه های سایت
ترسناک ترین فیلمی که دیدین چه فیلمی بود؟
هم قدیمی هم جدید :-*

من ترسناک ترین فیلمی که دیدم کانجورینگ(هر دوتاش)و آنابل(فقط قسمت ۲) و اویل دد.
قشنگ ترین اسلشر هم اَره(the saw)بود با کابوس در خیابان الم.
نقل قول کردن
BLACKKNIGHT
#7 BLACKKNIGHT 1400-08-10 18:17
به نقل از Uncle Stan lee:

یک سوال از همه بچه های سایت
ترسناک ترین فیلمی که دیدین چه فیلمی بود؟
هم قدیمی هم جدید :-*

به نظر من بهترین فیلم اسلشر هالووین و ترسناکترین فیلمی که دیدم هم IT.مسخره بنظر میاد ولی اون موقع که میدیدم از همه چی میترسیدم.فیلم های کانجورینگ هم بنظرم ترسناک نبود واقعا ولی جالب بود.یک فیلمی که اصلا درک نکردم کابوس در خیابان الم بود.چی اون خوب بود خدایی؟
(ببخشید از بحث کمیک دور شدم)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17