10 زوج خبیث برتر دنیای مارول

10 زوج خبیث برتر دنیای مارول

این بار قصد داریم با خبیث ترین زوج های دنیای مارول آشنا شویم.

 مقدمه: یه عالمه زوج عاشق از نوع سوپرهیرویی در دنیای مارول وجود داره! از ازدواج های رمانتیک و دراز مدت گرفته تا عشق های تراژیکی و غم انگیز. اما خب پس عشق بین ابرخبیث ها چی میشه؟ اونا هم مسلما حق دارند عاشق شوند! البته در نظر بگیرید که یک "زوج خبیث" الزاما عشق بین دو انسان نیست، بلکه مثل ونوم میتونه رابطه قوی بین یه انسان و سیمبیوت باشه! حالا ما در این مقاله با خبیث ترین زوج های کمیک های مارول مواجه می شویم.

 

10- مرد جذب کننده و تایتانیا (Absorbing Man & Titania)

 مرد جذب کننده و تایتانیا (Absorbing Man and Titania)

یکی از معروف ترین زوج های خبیث مارول کامیکس مرد جذب کننده و تایتانیا هستند. عشق اونا ماندگاری خاصی هم داشته. مرد جذب کننده از دشمنان معروف ثور هستش (اینجا معرفی شده) و به نظرم همیشه یکی از باحال ترین خبیث های مارول بوده که قدرت های باحالی هم داره. تایتانیا هم اولش لاغر و ضعیف بود و از نوکران دکتر دووم به شمار می آمد ولی دکتر دووم بهش قدرت فیزیکی بالایی داد. اونا از خیلی نظرات با هم نقطه مشترک دارند و چند سال پس از آشنایی با هم ازدواج کردند و به یکی از مخوف ترین گروه های خبیث کل تاریخ دنیای کمیک یعنی "اربابان شرارت" ملحق شدند (این مقاله را بخوانید). اینکه یک زن و شوهر خبیث هستند باعث شده جذابیت خاصی داشته باشند.

 

9- کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ

scarlet-witch-quick-silver

بین این دو شخصیت محبوب نیز تا به حال رابطه ای وجود داشته است، منتها نه در دنیای اصلی مارول، بلکه در دنیای التیمیت. در آن دنیا، آن ها را به عنوان بخشی از گروه برادری جهش یافته های مگنیتو مشاهده می کنیم. این گروه در واقع سازمانی مخرب و قدرتمنده که توسط مگنیتو رهبری میشه و خب مسلما کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ هم عضو آن هستند. البته آن ها بعد تصمیم می گیرند این گروه رو ترک بکنند. در هر حال، این زوج مطمئنا یکی از خطرناک ترین زوج های کمیک هستند، دو شخصیت ویرانگر که از قادر ترین جهش یافته های مارول محسوب می شوند.

 

8- کینگ پین و ونسا فیسک

Kingpin-vanessa-daredevil-کینگ‌پین-ونسا-فیسک

همونطور که هر مارول فنی میدونه، کینگ پین ارباب حرفه ای و بی چون و چرای جرم و جنایت می باشد، خبیث قدرتمندی که همواره برای امثال مرد عنکبوتی و پانیشر دردسر ساز بوده است. با همه این ها، این ویلن شناخته شده یه نقطه ضعف بزرگ داره، همسرش ونسا. کسی که همیشه با کار همسرش مخالفت می کرد و اصرار داشت که کینگ پین دیگه سمت چنین کار هایی نره اما در نهایت خود ونسا نیز به جرم و جنایت روی آورد! احتمالا بدونید کهدشمن اصلی این دو دردویل هست و اونا همواره سعی دارند که زندگی مت مورداک رو به آتیش بکشند، اونا هر کاری که لازم باشه رو انجام می دهند تا به خواسته شان برسند. مثلا همواره در حال برنامه ریزی برای کشتن دردویل هستند، یا اینکه تلاش می کنند هویت او را آشکار کنند و یا حتی او را از کارش برکنار کنند! بنابراین علاوه بر تاثیرات مخربی که جنایت هایشان بر مردم عادی شهر می گذارد، مطمئنا روحیه انتقام گیری آن ها نسبت به دردویل باعث شده که یکی از شرور ترین زوج های دنیای مارول لقب بگیرند.

 

7- فنریس (آندره آ و آندریاس استراکر)

فنریس دوقلو

رسیدیم به دو قلو های ولفگانگ وان استراکر که از رهبران هایدرا می باشد، او همچنین یک نازی است و قدمت اعمال پلیدش به جنگ جهانی میرسد! آندره آ استراکر و آندریاس استراکر راه شریرانه پدرشون رو با وارد شدن به فنریس ادامه دادند، فنریس یک سازمان تروریستی می باشد که بر اساس روش های نازی گونه پدر آن ها پایه گذاری شده است. این دوقلو ها با توانایی های جهش یافتگی که دارند قادر هستند پرتو های مخرب انرژی زیستی به وجود بیاورند. آن ها مانعی جدی برای مردان ایکس محسوب می شوند و تا به حال، جهش یافته های زیادی با این زوج سر شاخ شدند از جمله ولورین و یا حتی مگنیتو! بنابراین فنریس یک قدرت شیطانی غیرقابل انکار و تهدیدی جدی برای تمام جهان به حساب میاد. در سریال «با استعداد ها» نیز شاهد این زوج و نوادگانشان بودیم:

فنریس گیفتد

 

6- ونوم (ادی براک و سیمبیوت)

زمانی که در رویداد اریجینال جنگ های پنهان، مرد عنکبوتی با کاستوم جدید مشکی رنگش به زمین برگشت، کسی از قهرمانان خبر نداشت که این کاستوم در واقع یک سیمبیوت بیگانه و دارای احساسات می باشد! در نهایت اسپایدی موفق میشه از شر این موجود بیگانه خلاص بشه اما این سیمبیوت با شخصی به نام ادی براک پیوند خورد، یک خبرنگار که پیتر پارکر رو باعث و بانی عدم موفقیت در حرفه اش می دانست. این مسئله باعث شد یکی از بزرگترین و پر سر و صدا ترین دشمنان مرد عنکبوتی به وجود بیاد: ونوم! او همیشه برای مرد عنکبوتی دردسر ساز بوده و نفرتی که نسبت بهش داره باعث شده به یه خطر بزرگ تبدیل بشه. اگرچه گاهی اوقات ونوم رو به عنوان یک ضد-قهرمان مشاهده کردیم، خود سیمبیوت ونوم هم تا به حال چند باری با شخصیت های دیگر پیوند خورده. اما یقینا زوج ادی براک / سیمبیوت برای همیشه یک دشمن مرگبار مرد عنکبوتی باقی می ماند.

 

5- کراس بونز و سین (Crossbones & Sin)

سین

براک راملو ملقب به کراس بونز از مزدوران خطرناک دنیای کمیک های مارول است. گفته میشه توسط خبیثی برتر به نام «تسک مستر» تعلیم دیده. از دشمنان کاپیتان آمریکا به حساب میاد و از وقتی با یوهان اشمیت ( رِد اسکال ) دیدار کرد، تحت تاثیر او قرار گرفت و تبدیل به یکی از ماموران او با نام رمز «کراس بونز» شد. كراس بونز همیشه شیفته رد اسكال است و از دستورات او پیروی میكند. او ضمنا معشوقه دختر رد اسكال به نام «سین» است و آنها معمولا در كنار هم در حال خباثت دیده میشوند. درباره سین بگویم که نام کاملش «سینتیا اشمیت» (Sinthia Shmidt) است و همانطور که گفته شد دختر واقعی رد اسکال به حساب میاد. منتهی رد اسکال دلش پسر میخواست و بنابراین وقتی سینتیا به دنیا آمد بسیار عصبانی شد و دستور داد در بدترین شرایط و محیط بزرگش کنند. به همین دلیل روحیه بسیار خشن و بیرحمی داره. سپس به طور مصنوعی سنش را تسریع کردند تا در انجام عملیات ها به درد پدرش بخوره. او و کراس بونز یک زوج قاتل بسیار خطرناک و بی رحم هستند.

 

4- کارنیج و شیریک (Carnage & Shriek)

کارنیج و شریک (Carnage and Shriek)

شما قطعا کارنیج رو میشناسید . همون سیمبیوت دیوانه ای که با قاتلی روانی به نام کلتوس کسدی پیوند خورده (اینجا رو بخونید). اما شاید با شخصیت «شیریک» (جیغ) زیاد آشنا نباشید. نام واقعی اش هست «فرانسیس لوئیز باریسون». او یكی از معدود دشمنان مونث داستان های اسپایدرمن است. كودكی بسیار سختی داشته و یک بیمار خطرناك روانی به شمار میرود و به همین دلیل اكثر مواقع در تیمارستان روانی "راون كرافت" (Ravencroft) نگهداری میشود. او میتواند از ارتعاشات صوتی برای حمله به دیگران استفاده كند. شیریک در ضمن قادر است ترس و خشم درونی دیگران را افزایش دهد و باعث شود تا اعمال خشنی انجام دهند. زوجی که با کارنیج تشکیل داده آدم رو به یاد هارلی کوئین و جوکر میندازه چون هر دو دیوانه هستند (جالبه که بدونید شیریک چند ماه زودتر از هارلی کوئین در دنیای کمیک خلق شد و احتمال داره که خالق هارلی کوئین او را از روی رابطه شیریک و کارنیج الهام گرفته باشه). در کمیک معروف maximum carnage شاهد بودیم که شیریک و کارنیج همچون مادر و پدر یک خانواده که اعضایش را خبیث های خطرناک و روانی تشکیل میدادند ، عمل میکنند!

 

3- آنسلات (پروفسور ایکس و مگنیتو)

03

تفاوت های آشکار ذاتی و فکری بین پروفسور ایکس صلح طلب و مهربان با مگنیتو ستیز گر همواره هسته اصلی درگیری و دشمنی در کمیک های مردان ایکس را به وجود آورده اند. اما زمانی که مگنیتو در نبردی که با مردان ایکس داشت، فلز ادمانتیوم موجود در بدن ولورین رو از استخوان هایش بیرون کشید، پرفسور ایکس هم از قدرت های ذهنی اش استفاده کرد و ارباب قدرت های مغناطیسی را به کما برد. هر چند این اقدام جدی و خشن یه جورایی با شخصیت پروفسور ایکس در تضاد بود و البته جزای کارش رو هم دید، چرا که بعد مشخص شد که جنبه های تاریک و منفی روح و روان مگنیتو با ناخودآگاه پروفسور اگزاویر ادغام شده! بدین گونه بود که شخصیتی بسیار توانمند به نام آنسلات شکل گرفت، شخصیتی که ترکیبی از پروفسور ایکس و مگنیتو می باشد! چیزی نگذشت که آنسلات تصمیم گرفت هر چیزی سر راهش قرار بگیرد را نابود کند و این مسئله باعث شد که به دشمن کل یونیورس مارول تبدیل شود! او قدرتمند تر از آن چیزی که تصور می شد، بود و سرانجام هر دو گروه چهار شگفت انگیز و انتقام جویان توسط او کشته شدند! اگر چه در نهایت قهرمانان بازگشتند اما خب این یک حقیقت غیر قابل انکاره که محصول فیزیکی پروفسور ایکس و مگنیتو شیطانی رو به وجود آورد که اقدامات شریرانه اش تا به امروز فراموش نشده و قهرمانان همیشه از بازگشت آن وحشت دارند.

 

2- گالاکتوس و هرالد (های) او

گالاکتوس هرالد

گالاکتوس رو که احتمالا همه میشناسید، موجودی قدرتمند و کیهانی که مجبوره برای اینکه زنده بمونه، سیارات رو بخوره! برای اینکه بتونه اینکارو بکنه، او یه سری افرادی رو انتخاب میکنه و اونارو با قدرت های کیهانی اشباع میکنه تا برای او سیارات مناسب را شناسایی کنند، با این کار در واقع اونارو به هرالد های خودش تبدیل میکنه. معروف ترین هرالد او مطمئنا موج سوار نقره ای می باشد، کسی که خودش رو در اختیار گالاکتوس قرار داد تنها به شرطی که گالاکتوس سیاره اش را نابود نکند و از آن چشم پوشی کند. اینگونه بود که گالاکتوس بهش قدرت های کیهانی داد و مسئله باعث مرگ میلیارد ها نفر در سراسر عالم شد! بنابراین اگرچه بعد ها موج سوار نقره ای به شخصیت خوبی تبدیل شد و به خاطر اعمالی که مرتکب شده بود، پشیمان شد و تصمیم گرفت از گالاکتوس جدا شود، اما همچنان خون میلیارد ها نفر بر گردن اوست. او وقتی به کره زمین رفت متحول شد و تغییر کرد، اما خب از طرفی هم باعث خشم گالاکتوس شد و علیه هم قرار گرفتند. در هر حال، درسته که گالاکتوس هرالد های زیادی داره ولی مطمئنا نمیشه از این حقیقت چشم پوشی کرد که ترکیب او و موج سوار نقره ای برای همیشه یکی از خطرناک ترین زوج های دنیای مارول محسوب می شود.

 

1- ثانوس و بانوی مرگ (Thanos & Death)

ثانوس و بانوی مرگ (Thanos and Death)

ثانوس شخصیتی هستش که به لطف حضورش در دنیای سینمایی مارول الان بسیار شناخته شده شده و البته محبوب! میتونید اینجا و اینجا اطلاعات خوبی راجع بهش پیدا کنید. در دنیای سینما انگیزه او برای خباثت و نابودی نیمی از جمعیت عالم به خاطر اینه که در کل هستی تعادل به وجود بیاره اما در دنیای کمیک قضیه فرق داره چون ایشون به خاطر علاقه و شیفتگی به پوچ گرایی و مرگ و آخرت عاشق شخصیت به نام «مرگ» شد و به خاطر به دست آوردن دل او بود که نیمی از عالم را نابود کرد! مرگ یک شخصیت کیهانی بسیار نیرومند در عالم مارول است که اغلب در فرم یک زن ظاهر میشود. او همزمان با به وجود آمدن زمان و به همراه دیگر نیروهای کیهانی متولد شد. مرگ یک موجود نامیرا هستش و همیشه در عالم مارول حاضر خواهد بود. در واقع ثانوس برای راضی کردن مرگ هر کاری میکنه (مثلا "مکعب کیهانی" پیدا کرد تا کنترل عالم را در دست بگیره یا به دنبال سنگ ها و دستکش بینهایت رفت تا همه چیز رو باهاش نابود کنه و ....) . پس خودتون ببینید این زوج خبیث واقعا مسبب چه بدبختی ها و جنایت هایی شده اند یا خواهند شد.

 

محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

Copyright © 2019 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد) 

 

مطالب مرتبط:

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

بدترین زوج های عاشق در فیلم های کمیک بوکی!

بهترین زوج های عاشق در فیلم های کمیک بوکی!

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

تمام عشق های پیتر پاركر!

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

5 مثلث عشقی برتر دنیای کمیک

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

بهترین زوج های عاشق در فیلم های کمیک بوکی!

15 صحنه غم انگیز، احساسی و ناراحت کننده در فیلم های کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

capitan_iran
#1 capitan_iran 1398-06-30 19:29
مقاله عالی بود.خسته نباشید آقای حیاتی، چندتا مقاله تو این هفته گذاشتید.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1398-06-30 20:16
مقاله ی جالبی بود.
نقل قول کردن
sara
#3 sara 1398-06-30 20:38
جالب بود
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#4 Pooya-Spidey 1398-06-30 21:04
خیلی ممنون از مقاله خیلی مفید بود بعضی هاش رو میدونستم ول با این حال هم به اطلاعاتم اضافه شد
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1398-06-30 21:08
مرسی آقای حیاتی!
همیشه دست روی موضوعات جذابی می‌ذارید...
خب راست‌ش با کلیّت لیست موافقم.

به هر حال مرسی بابت این مقالهٔ جذاب و خسته نباشید! :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45